۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

همجنسگرایان در امریکا

امروز جمعه بعدازظهر است و حدود نیم ساعت به پایان ساعت کار مانده است. فردا و پس فردا هوا بسیار خوب و آفتابی است ولی متاسفانه من هنوز کلید لاک گیت خروجی دریاچه را نگرفته ام. پس ماهیگیری بی ماهیگیری. البته ماهیگیری که چه عرض کنم. اغلب مردهای اینجا برای فرار از دست زن و بچه و کار خانه به ماهیگیری میروند. چون اگر خانه باشند باید چمن ها را کوتاه کنند, شمشادها را هرس کنند و هزار تا کار دیگر. من همیشه وقتی از جلوی قایقها رد میشوم میبینم که مثلا هفت هشت نفر برای خودشون میگویند و میخندند و اصلا کسی حواسش به قلاب ماهیگیری نیست! بعد هم وقتی به خانه برمیگردند یک خالی میبندند که یک ماهی گنده گرفتند و ولش کردند تا زنشان نگوید حالا که ماهی نمیگیری برای چی توی خونه نمیمونی تا به من کمک کنی. بهرحال دروغ چرا؟ من که تابحال به چشم خودم ندیدم کسی از آنها ماهی بگیرد. خودم هم توی این منطقه فقط چند تا ماهی کوچک گرفتم و برای اینکه به جاهای پر ماهی برم باید یک مسافت طولانی را طی کنم که اغلب حالش نیست مخصوصا وقتی تنها باشم. بگذریم...

توی این فرصت کوتاه میخواهم به سفارش یو اس لاور عزیز کمی درباره همجنسگرایان در امریکا بنویسم. قبل از هر چیز لازم میدانم بگویم که قبل از آمدنم به امریکا تصورات و اطلاعات من نسبت به همجنسگرایان بسیار محدود و اشتباه بود. در ضمن وقتی به امریکا می آیید اگر در جمع ایرانیان نباشید به مرور متوجه میشوید که دیدتان در مورد جنسیت انسان نسبت به زمانی که ایران بوده اید بسیار تغییر کرده است. در امریکا و سایر کشورهای پیشرفته جنسیت انسان بر خلاف ایران در اولویتهای چندم قرار دارد. بنابراین حقوق اجتماعی و مدنی انسان در این جوامع به مرد بودن, زن بودن, دو جنسی بودن, بی جنس بودن و یا نیم جنس بودن هیچ ربطی ندارد. وقتی شما جایی کار میکنید کارفرمای شما از نظر قانونی اجازه ندارد در مورد جنسیت, مذهب و یا دیگر مسائل شخصی شما سوال کند. دیگر قوانین حاکم بر کشور نیز وابسته به نوع جنسیت انسان نمیشود.

من در مورد اینکه آیا همجنسگرایی نوعی عارضه است یا نه بحث نمیکنم چون در امریکا و مخصوصا در کالیفرنیا بسیاری اعتقاد دارند که همجنسگرایی مانند مرد بودن و یا زن بودن یک امر طبیعی است و عارضه محسوب نمیشود. برخلاف آنها من مانند بخش دیگری از مردم اعتقاد دارم که همجنسگرایی عارضه ای است که بر اثر اختلالات ژنتیکی و یا حتی روانی ممکن است پیش بیاید. ولی در هر دو حالت در کشوری مثل امریکا, قانون ضامن امنیت و حقوق همه شهروندان بدون درنظر گرفتن جنسیت آنها است.

همجنسگرایان مرد چند نوع هستند, یک عده از آنها تمایلات زنانه دارند که به آنها کوئین یا ملکه میگویند. عده دیگر نسبت به همجنس خودشان تمایلات مردانه دارند که به آنها باچر یا قصاب میگویند. عده دیگری هستند که تمایل به هر دو نقش دارند و عده دیگری هستند که هم به همجنس خود و هم به زنها تمایل دارند که به آنها بای میگویند. در مورد زنها هم تقریبا تقسیم بندی به همین شکل است.

در مدارس دبیرستان امریکا آموزشهای خاصی به معلمان داده میشود تا بتوانند اینگونه دانش آموزان را شناسایی کرده و به آنها کمک کنند تا بتوانند خود را بشناسند. در قدیم این دانش آموزان اغلب بخاطر مسائل اجتماعی, و ناهمگون دیدن خودشان با دیگران, دست به خودکشی میزدند و یا دچار بیماریهای روحی شدید میشدند که برای جامعه و خودشان بسیار خطرناک و مخرب بود.

وقتی این دانش آموزان شناسایی شدند پس از اینکه یک دوره مخصوص روانشناسی را طی کردند به خواسته خودشان رسما همجسگرا بودن خودشان را اعلام میکنند. به این عمل میگویند از کلازت یا کمد بیرون آمدن و آن روز را در مدرسه برای او جشن میگیرند. با این کار در واقع آن دانش آموز دیگر مجبور نیست تمایلات غریضی خودش را مخفی کرده و یا خود را طور دیگری جلوه دهد. و در نهایت آنها بدون اینکه دچار بیماریهای روانی شدید شوند وارد جامعه شده و مانند دیگر شهروندان به زندگی طبیعی خودشان ادامه میدهند.

برخلاف همجنسگرایان مرد, همجنسگرایان زن در کشورهای عربی و ایران بسیار زیاد هستند ولی چون از نظر مذهبی و اجتماعی دشواری خاصی برای آنها وجود ندارد آنها اصلا متمایز نمیشوند و به چشم نمیایند. در کشورهای عربی که چند همسری رواج دارد و همسران در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی میکنند به این خاطر است که اکثر آنها همجنسگرا و یا بای هستند و همسران با یکدیگر روابط دیپلماتیک دارند.

پرچم همجنسگرایان در امریکا نشان رنگین کمان میباشد که بسیاری از آنها این پرچم را بر سردر خانه هایشان نصب میکنند. این کار به این خاطر است که مردم حضور آنها را در جامعه از یاد نبرند. نوع برخورد اجتماعی با همجنسگرایان هیچ تفاوتی با زنان و مردان ندارد و اصولا شما در روابط اجتماعی ویژگی بارزی بجز حالات شخصی و رفتاری در آنها نمیبینید.

امیدوارم این اطلاعات ناقص من بدردتان خورده باشد.
من هم تا 5 دقیقه دیگر باید بند و بساطم را جمع کنم و بروم خانه.
روزگارتان خوش باد

۱۵ نظر:

  1. خب جالبه اما سوالي كه براي من مطرحه اينه كه مگه همجنسگرايان چند درصد از جمعيت آمريكا رو تشكيل ميدن كه هر بار موقع انتخابات رياست جمهوري مساله حقوق همجنسگرايان از بجثهاي داغ و اصلي و مجادله بر انگيز به حساب مياد ؟!

    پاسخحذف
  2. من خاهرم سالهاست كه توي آمريكا زندگي ميكنه و همسر آمريكايي هم داره يكبار كه ايران اومده بود من در اين باره باهاش حرف زدم ولي هيچ كدوم يك از حرفهاي شمارو درباره فرهنگي كه شما درباره همجنس گراها يا فرقه هاي ديگه جنسي ميگين تاييد نكرد حتي شوهرش هم كه پروتستان هستش به شدت با همجنس گرايي مخالف بودالبته ميگفت كه اونجا مثل ايران با اين جور ادمها برخورد نميشه و منع قانوني نداره ولي همواره اين افراد با امثال خودشون در ارتباط هستن و اكثريت جامعه اونهارو قبول نداره و حتي بعضي ها هم مثل ايران خودمون به ديده تمسخر به اين افراد نگاه ميكنن

    پاسخحذف
  3. من خاهرم سالهاست كه توي آمريكا زندگي ميكنه و همسر آمريكايي هم داره يكبار كه ايران اومده بود من در اين باره باهاش حرف زدم ولي هيچ كدوم يك از حرفهاي شمارو درباره فرهنگي كه شما درباره همجنس گراها يا فرقه هاي ديگه جنسي ميگين تاييد نكرد حتي شوهرش هم كه پروتستان هستش به شدت با همجنس گرايي مخالف بودالبته ميگفت كه اونجا مثل ايران با اين جور ادمها برخورد نميشه و منع قانوني نداره ولي همواره اين افراد با امثال خودشون در ارتباط هستن و اكثريت جامعه اونهارو قبول نداره و حتي بعضي ها هم مثل ايران خودمون به ديده تمسخر به اين افراد نگاه ميكنن

    پاسخحذف
  4. من خاهرم سالهاست كه توي آمريكا زندگي ميكنه و همسر آمريكايي هم داره يكبار كه ايران اومده بود من در اين باره باهاش حرف زدم ولي هيچ كدوم يك از حرفهاي شمارو درباره فرهنگي كه شما درباره همجنس گراها يا فرقه هاي ديگه جنسي ميگين تاييد نكرد حتي شوهرش هم كه پروتستان هستش به شدت با همجنس گرايي مخالف بودالبته ميگفت كه اونجا مثل ايران با اين جور ادمها برخورد نميشه و منع قانوني نداره ولي همواره اين افراد با امثال خودشون در ارتباط هستن و اكثريت جامعه اونهارو قبول نداره و حتي بعضي ها هم مثل ايران خودمون به ديده تمسخر به اين افراد نگاه ميكنن

    پاسخحذف
  5. من خاهرم سالهاست كه توي آمريكا زندگي ميكنه و همسر آمريكايي هم داره يكبار كه ايران اومده بود من در اين باره باهاش حرف زدم ولي هيچ كدوم يك از حرفهاي شمارو درباره فرهنگي كه شما درباره همجنس گراها يا فرقه هاي ديگه جنسي ميگين تاييد نكرد حتي شوهرش هم كه پروتستان هستش به شدت با همجنس گرايي مخالف بودالبته ميگفت كه اونجا مثل ايران با اين جور ادمها برخورد نميشه و منع قانوني نداره ولي همواره اين افراد با امثال خودشون در ارتباط هستن و اكثريت جامعه اونهارو قبول نداره و حتي بعضي ها هم مثل ايران خودمون به ديده تمسخر به اين افراد نگاه ميكنن

    پاسخحذف
  6. لازم به ذکر است کمیته بهداشت روانی و نیز انجمن روانپزشکی آمریکا همجنسگرائی را از طبقه بندی بیماریها و اختلالات روانی خارج نموده اند.

    پاسخحذف
  7. هاید ( Hyde, J.Understanding human sexuality. 1988 P.b) معتقد است که:
    1) شیوع همجنسگرائی در مردان از زنان بیشتر است.
    2)رفتار همجنسگرائی هرگز بر رفتار جنسی بزرگسالان حاکم نبوده است.
    3) جریان همجنسگرائی در فرهنگ های مختلف وجود داشته ولی بیشتر از 5 درصد مجموع جمعیت جهان را شامل نمی شود.

    پاسخحذف
  8. بخشی از نامه انجمن روانپزشکی آمريکا به پارلمان فنلاند

    ...ب ) نظر اخير انجمن روانپزشکی آمريکااز آنجا که ای پی ای ديگر همجنسگرائی را بيماری به شمار نمی آورد،مواضع فعلی آن هم منعکس کننده همين اعتقاد می باشد که همجنسگرائی نوعی طبيعی از تمايلات جنسی انسان است. بر همين اساس، بعد از تصميم 1973، ای پی ای بيانه های بسياری در پشتيبانی از حقوق مدنی همجنسگرايان صادر کرده است. از جديدترين آنها اعلاميه سال 1998 در باره ” درمانهای جبرانی” است.= درمان مرمتی/ بازسازی/ تعميرگرانه= ماها)Reparative Therapies)

    اين بيانيه اعلام می کند که ” انجمن روانپزشکی آمريکا با هرگونه درمان روانکاوانه، از جمله ” درمان مرمتی” يا “تبديلی” که بر پايه باورمندی به اختلال روانی همجنسگرائی يا بر پايه اين پندار اوليه که بيمار بايد گرايش جنسی (همجنسگرايانه) خود را عوض کند، بنا شده اند، مخالف است.” (1) در سال 2000 (ميلادی) ای پی ای فراتر از اين رفت و روانکاوان کميسيون روان درمانی ( انجمن) بيانيه ای صادر کرد که مورد تصويب کليه مديران (بخشهای مختلف) ای پی ای قرار گرفت. اين بيانيه پيشنهاد کرد که:1-ی پی ای نظر سال 1973 (خود) مبنی بر اينکه پديده همجنسگرائی به خودی خود اختلال روانی نيست، را (مجددا) تآئيد می کند. اصل راهنمای ادعاهای اخيرآ منتشر شده مبنی بر قابل علاج بودن همجنسگرائی، که با هدف ( بازگشت به گذشته و مجددا) بيماری دانستن همجنسگرائی، اخيرآ منتشر شده اند؛ نه دقت، جديت و سختگيری تحقيقات علمی بلکه اغلب نيروهای مذهبی و سياسی ای هستند که با حقوق مدنی کامل لزبين و گی ها مخالفند. توصيه می شود که ای پی ای بعنوان يک سازمان علمی، سريعآ و بطور شايسته، به ادعای مبنی بر بيماری دانستن همجنسگرائی و(نتيجتا) قابل درمان بودن آن، که از طرف گروههای سياسی و يا مذهبی مطرح ميشود، واکنش مناسب نشان دهد.2- بعنوان يک اصل کلی، يک پزشک نبايد هدف درمان را خودش تعيين کند، چه بصورت اجباری و چه از طريق نفوذ غير مستقيم. چگونگی روان درمانی که بنا را بر تغيير همجنسگرایی می نهند، بر اساس آن دسته از نظريه های تکاملی هستند که اعتبار علمی بودنشان قابل سئوال است. بعلاوه، گزارشها و استدلالهای که از درمان حکايت می کنند در برابراستدلالهای مبنی برجراحات و اسيب های روانی وارده ( ازناحيه اينگونه درمانها) خنثی می شوند. در چهار دهه گذشته، هيچگونه تحقيق علمی جامعی در مورد درمانهای جبرانی صورت نگرفته است که بتواند نظريه های درمانی اشان را ثابت کند.تا وقتی که چنين درمانی انجام بگيرد، ای پی ای توصيه می کند که پزشکان درستکار از مبادرت به تغيير گرايش جنسی افراد خودداری کنند و در نظر داشته باشند که يکی از اصول پزشکی اين است که به کسی صدمه نرسانند.

    در مورد خاص وصلت مدنی

    (Civil
    Union)

    در سال 2000 هيآت امناء ای پی ای رای داد که ای پی ای از برسميت شناختن وصلت بين افراد همجنس و تمام حقوق، مزايا و مسئوليتهای قانونی آنها پشتيبانی می کند.( به سند ضميمه شماره 3 نگاه کنيد.)چنانچه بتوانم کمک ديگری بکنم، لطفآ از تماس با من مضايقه نفرمائيد.ارادتمند (Jack Drescher)جک درشر

    دکترعضو انجمن روانپزشکی آمريکا و مدير کميته مربوط به همجنسگرائی و دوجنسگرایی.

    1- American Psychiatric Association Position Statement on Psychiatric treatment and sexual Orientation- December 11, 1998

    پاسخحذف
  9. آمار نشان ميدهد كه حدود 10 درصد از مردان و 5درصد از زنان در ايالات متحده حداقل يك بار در عمرشان تجربه همجنس بازي را داشته اند. اما آمار همجنسگرايان مرد و زن (كساني كه خود را همجنسگرا ميدانند) به ترتيب حدود 3 و 1.5 درصد از كل جامعه آمريكا را تشكيل ميدهند. از اين ميان حدود 0.5 درصد داراي روابط متعهد درازمدت بصورت تشكيل يك خانواده هستند (چيزي حدود 500،000 خانوار).

    پاسخحذف
  10. سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) در سال 1992 همجنسگرائی را از فهرست اختلالات رواني کتاب مرجع ICD حذف کرد.

    پاسخحذف
  11. کیان دالاس - تگزاس۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۱۴

    باید عرض کنم جامعه آمریکا یک جامعه مذهبی محافظه کار است . در حال حاضر که من این کامنت را می گذارم تنها شهر واشنگتن دی سی و پنج ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت می شناسند. در مورد ایالت کالیفرنیا هم جالب است بدانید که قبلا در سال 2008 همه پرسی برگزار شد که براساس نتیجه آن در قانون اساسی ایالت کالیفرنیا تغییراتی ایجاد شد و تعریف ازدواج رسمی در این ایالت به پیوند بین مرد و زن محدود شد. در پی نتیجه این همه پرسی ازدواج افراد همجنس در این ایالت ممنوع شد ولی در سال 2010 یک قاضی این ایالت به نام وان واکر، منع ازدواج همجنسگرایان را لغو کرد و آن را ناقض حقوق قانونی همجنسگرایان و تبعیض آمیز دانست. البته طرفداران این ممنوعیت هم پیش تر اعلام کرده بودند در صورت لغو آن به وسیله دادگاه، به دیوان عالی آمریکا شکایت خواهند کرد.

    ضمنا شهر سنفرانسیسکو یکی از مراکز اصلی همجنسگرایان است.

    همانطور که آن دوست ناشناسمان فرموده اند کمیته بهداشت روانی ، انجمن روانپزشکی آمریکا و نیز سازمان بهداشت جهانی همجنسگرائی را از فهرست اختلالات روانی حذف کرده اند.

    پاسخحذف
  12. رفتار همجنس‌گرایانه در حیوانات :

    رفتارهای همجنس‌ گرایانه و دوجنس‌ گرایانه تاکنون در ۱۵۰۰ گونه جانوری - از پستانداران گرفته تا خرچنگ‌ها و کرم‌ها - مشاهده شده ولی تصور می‌شود که رقم واقعی بسیار بیشتر از این باشد. رفتارهای همجنس‌ گرایانه بخصوص در حیوانات گله‌زی با زندگی گروهی پیچیده شایع‌تر است و نقشی اساسی در زندگی آنان بازی می‌کند. معروف‌ترین حیوان همجنس‌ گرا بونوبو یکی از نزدیک‌ترین خویشاوندان انسان است. این گونه از شمپانزه به‌کلی دوجنس‌گرا است. جانت مانن ، پروفسور دانشگاه جورج تاون صریحاً این نظریه را مطرح کرده‌است که همجنس‌ گرایی، لااقل در دلفینها مزیتی است که در اثر تکامل به وجود آمده و حملات و تجاوزهای داخل گونه‌ای را به ویژه در نرها کاهش می‌دهد. مشاهده رفتارهای همجنس‌ گرایانه در حیوانات دلیلی مستحکم بود برای رد ادعای گناه در برابر طبیعت همچنین با استدلال به وجود همجنس‌ گرایی در حیوانات در دادگاه عالی آمریکا قوانین ضد همجنس‌ گرایانه ۱۴ ایالت آمریکا ملغی اعلام گردید. بعضی پنگوئن‌های نر تمایل به تشکیل جفت با نرهای دیگر و لانه‌سازی مشترک با آنها دارند. در این مواقع از یک سنگ به عنوان جایگزین تخم استفاده می‌شود. در سال ۲۰۰۴ پارک مرکزی حیوانات واقع در ایالات متحده آمریکا، سنگ یادشده را با یک تخم بارور جایگزین کرد که زوج نر آن را به عنوان فرزند خود بزرگ کردند. باغ وحشهای آلمانی و ژاپنی نیز گزارشهایی دربارهٔ همجنس‌ گرایی بین پنگوئن‌هایشان منتشر کرده‌اند. این پدیده همچنین در زیستگاه آبی کلی تارلتون در آوکلند نیوزیلند مشاهده شده‌ است.
    معاشقه و دخول کامل در روابط گاوهای نر، به ویژه گاومیش کوهان‌دار آمریکایی معمول است. چنین روابطی در ماده‌های نوع دیگری از گاوها رواج دارد.
    همجنس‌ گرایی در گوسفندان ( که در ۶ تا ۱۰٪ قوچها دیده می‌شود ) همراه با تفاوت در حجم بخش‌ های معینی از مغز و فعالیتهای شیمیایی است. مطالعاتی که توسط مجلهٔ درون ریز شناسی انجام شد، نشان داد عوامل فیزیولوژیکی و زیست شناختی تأثیرگذارند. نتایج این بررسی‌ها با بررسی‌هایی که لوی روی نمونه‌های انسانی انجام داد مشابه‌ است.
    گوسفندان نر کوهی آمریکایی نیز از این نظر به دو دسته تقسیم می‌شوند: آنها که درگیر روابط همجنس‌ گرایانه می‌شوند و گروه دیگر که اینگونه نیستند. در میان کبوتران نیز همجنس‌ گرایی نرها دیده می‌شود. کبوتربازان برای این جفت کبوتران از اصطلاح «جناق» استفاده می‌کنند.
    علاوه بر موارد ذکر شده همجنس‌گرایی در موجوداتی همچون مارمولک سنجاقک شیرها و حتی حشراتی که در رختخواب زندگی می‌کنند دیده شده‌ است.
    یک چهارم جفت‌های قوی سیاه همجنس ‌گرا هستند (اکثرا مذکر) این جفت‌ها با دزیدن لانه‌ها و تخم‌های دیگر از آن‌ها نگهداری کرده و از جوجه به دنیا آمده همانند جوجه خود مراقبت می‌کنند در برخی دیگر از موارد جفت‌های نر همجنس‌ گرا با یک قوی ماده رابطه برقرار کرده و پس از اینکه قوی ماده تخم گذاشت او را فراری می‌دهند.

    پاسخحذف
  13. http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D9%85%E2%80%8C%D8%AC%D9%86%D8%B3%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C#.D8.B1.D9.81.D8.AA.D8.A7.D8.B1_.D9.87.D9.85.D8.AC.D9.86.D8.B3.E2.80.8C.DA.AF.D8.B1.D8.A7.DB.8C.D8.A7.D9.86.D9.87_.D8.AF.D8.B1_.D8.AD.DB.8C.D9.88.D8.A7.D9.86.D8.A7.D8.AA

    پاسخحذف
  14. ما هر جا سوراخ ببینیم میریم توش

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.