۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

دزدی اطلاعات شخصی در امریکا

خوب دوستان, زندگی در امریکا موارد منحصر به فردی دارد که شما در ایران تا بحال تجربه نکرده اید و باید حتما اطلاعات خودتان را در این زمینه ها تکمیل کنید.

یکی از این موارد دزدی اطلاعات شخصی شما است.

در امریکا اگر ماشینتان را دزدیدند اصلا نگران هیچ چیز نباشید. اگر وسایل خانه تان را دزدیدند, اگر بیمه هست که هیچ اگر هم نیست با گزارش پلیس پول خود را از مالیاتی که داده اید پس خواهید گرفت. پس نگران دزدی وسایل خانه خود هم نباشید.

ولی تنها و تنها نگران دزدیده شدن یک چیز باشید و آن اطلاعات شخصی شما است. ممکن است پیش خود بگویید که اطلاعات شخصی شما چیست و به درد چه کسی میخورد. عرض میکنم.

اطلاعات شخصی شما شامل موارد زیر میشود:
1- نام , نام خانوادگی
2- آدرس محل سکونت, شماره تلفن
3- شماره سوشیال سکیوریتی
4- تاریخ تولد

با اطلاعات شخصی شما میتوانند کارهای زیر را انجام دهند:
1- تا سقف اعتبار شما وام دریافت کرده و آن را به حسابی که میخواهند واریز نموده و نقد کنند
2- با اعتبار شما اتومبیل بخرند و سپس آن را نقد و بدون سند بفروشند
3- حساب سیوینگ شما را خالی کنند

دزدی اطلاعات شخصی شما چه عوارضی برای شما خواهد داشت؟
1- شما بعد از مدت 3 ماه پول خود را پس خواهید گرفت ولی باید مراحل قانونی آن را پشت سر بگذارید
2- شما باید بدهی پول و یا وام دزدیده شده را پرداخت نمایید در غیر اینصورت کردیت شما به شدت آسیب خواهد دید.
3- تمام حسابهای شما تا مدتها کنترل میشود و فقط کارهای محدودی میتوانید با حسابتان انجام دهید.
4- تا زمانی که سرقت حل و فصل نشده است تمام حسابهای کردیت شما بسته خواهد شد

چگونه میشود از دزدیده شدنن اطلاعات شخصی جلوگیری کرد؟
1- از دادن تاریخ تولد خود به دیگران و نوشتن آن در سایتهای کامپیوتری خودداری نمایید.(قابل توجه کسانی که تولدشان را در پروفایل خود مینویسند)
2- بدست آوردن آدرس و تلفن شما در امریکا برای همه امکان پذیر است ولی مهم این است که این اطلاعات همراه با اطلاعات بانکی شما یکجا در دست کسی نباشد. معمولا این اطلاعات از نامه های بسیار زیادی که به شما انواع پیشنهادهای بانکی می دهند و شما آنها را در سطل زباله می اندازید بدست میاید. شما باید هر نامه را قبل از دور انداختن ریز ریز کنید طوری که هیچگونه اطلاعاتی از شما قابل خواندن نباشد.
3- شماره سوشیال سکوریتی خود را به هیچ احدی ندهید مگر اینکه سایت رسمی بانک و یا یک ارگان رسمی دولتی باشد. بسیاری از جاها فرمهای کار و یا اجاره خانه محل سوشیال سکوریتی نامبر دارد و شما میتوانید بگویید که من این اطلاعات را نمیدهم. زیرا کافی است یکی آن برگه ها را بدزدد و شما را بیچاره کند.
4- اگر کسی به شما زنگ زد و گفت از بانک است و حتی همه مشخصات شما را گفت و بعد گفت که مثلا این اطلاعات ناقص است و باید تکمیل کند شما هیچگونه اطلاعاتی به او ندهید. بگویید که خودتان به بانک زنگ میزنید و اطلاعات را میگویید. وقتی به بانک زنگ میزنید آنها از شما 4 شماره آخر سوشیال سکیوریتی را میخواهند که مطمئن شوند خود شما هستید. (برای همین است که هیچکس دیگری غیر از شما نباید این شماره را بداند)
5- حساب خود را بصورت آنلاین هر روز چک کنید و به محض اینکه دیدید گردشی در آن وجود دارد که مربوط به شما نیست سریعا با بانک خودتان تماس بگیرید تا اگر اطلاعات شما دزدیده شده بود حسابتان را مسدود کنند.
6- اگر کارت دبیت یا کردیت خودتان را گم کردید همان دقیقه با بانک تماس بگیرید و اطلاع دهید زیرا ممکن است 10 دقیقه هم دیر باشد و کلی خرید از حساب شما کرده باشند.

در آخر سر هم مصرع زیر را از حفظ بگویید:
ز بز دزدی بزی دزدید دزدی , چه بر دزدی ز بز دزد بز بدزدد

۳ نظر:

  1. ایران خیلی بهتره

    پاسخحذف
  2. مرسي. خيلي مفيد بود. منم تاريخ تولدم رو توي پروفايلم نوشتم. تنها چيزي كه فكر نميكردم اهميت داشته باشه!!

    پاسخحذف
  3. اینهمه میگن امنیت اطلاعات پس اون پسورد چی میشه امکتن نداره بدون اون بتونن کاری کنن

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.