۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

رانندگی در امریکا

بعضی دوستان قصد دارند با گرفتن گواهینامه بین المللی در امریکا رانندگی کنند. لطفا در اینصورت به نکات زیر توجه کنید تا مشکلی برای خودتان و همراهانتان پیش نیاید.

1- تابلوی ایست یعنی توقف کامل. یعنی اینکه نقطه تماس لاستیک ماشین شما با آسفالت باید همانی باشد که یک ثانیه بعد است. توقف کامل یعنی اینکه اگر یک لیوان آب بالای لاستیک ماشین شما بگذارند محتویات آن پخش اسفالت نشود. ایست کامل این نیست که سرعت خود را یواش کنید و بعد بگویید خوب ایستادم دیگه.

2- باید عادت کنید که حتی اگر توی پارکینگ خانه تان هم قصد پیچیدن دارید راهنما بزنید. اصولا شما بدون راهنما نباید فرمان ماشین خود را بپیچانید. این یک قاعده اصلی و خیلی مهم رانندگی در امریکا است. وقتی میخواهید مسیر خود را در خیابان تعویض کنید حتما باید راهنما بزنید. حتی اگر یک لحظه هم میخواهید جاخالی دهید و دوباره به مسیر خود برگردید باز هم باید راهنما بزنید. اصولا هیچگونه انحراف از مسیر بدون راهنما در هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

3- در امریکا شما به هیچ وجه نباید راه کسی را قطع کنید و یا سرعت ماشینهایی را که حق تقدم با آنها است را کم کنید. مثلا اگر میخواهید از داخل کوچه ای به خیابان بپیچید ماشینی که میاید بخاطر شما سرعتش را کم نخواهد کرد چون حق تقدم با اوست. حتی اگر ده دقیقه هم معطل شوید سعی نکنید مثل ایران راه بگیرید چون اینکار در امریکا معنی ندارد و ماشینشان را محکم به شما خواهند کوبید. (خیلی ها منتظر چنین فرصتهایی هستند تا توسط بیمه شما ماشینشان را نو کنند)

4-در بزرگراهها مسیر خود را از قبل مشخص کنید و در lane (و یا لاین) مخصوص خود باقی بمانید. در بزرگراههای امریکا اینطوری نیست که شما از هر لینی هر موقع که خواستید به هر مسیری بروید. اگر اینکار را بکنید موجب تصادف خطرناک خواهید شد. حتی ممکن است خیلی از خروجیها از سمت چپ اتوبان باشد و شما باید از قبل تابلوهای راهنما را نگاه کنید و در لین خودتان قرار بگیرید.

5-در امریکا شما نمیتوانید در هر نقطه ای که دلتان خواست توقف کنید. معمولا رنگ جدولهای کنار خیابان به شما میگوید که مجاز به پارک هستید یا نه. رنگ قرمز و یا مقابل پارکینگها یعنی نه تنها پارک بلکه توقف ممنوع. رنگ سفید یعنی پارک آزاد. البته اگر پارکومتر باشد باید پول بپردازید. رنگ سبز یعنی توقف محدود که روی آن مینویسند مثلا 20 دقیقه یا یک ساعت. رنگ زرد مخصوص پارک ماشینهای تجاری و اداری است و در روزهای تعطیل میتوانید پارک کنید.
اگر به هر دلیلی در محل فرمز نگهداری کنید جریمه میشوید.


6- اگر ماشین پلیس شما را تعقیب کرد و چراق بالای آن هم روشن بود شما براه خود ادامه دهید تا زمانی که صدای آژیر شنیدید. پس از شنیدن صدای آژیر هول نشوید و در اولین محلی که امکان پارک وجود دارد پارک کنید. اگر در همانجا بزنید کنار و در جای نامناسب توقف کنید جریمه تان دوبرابر خواهد شد. وقتی توقف کردید از ماشین پیاده نشوید و دو دستتان را روی فرمان بگذارید تا پلیس به سمت شما بیاید و بگوید چکار کنید. بعد از اینکه مدارکتان را چک کرد از شما علت تخلف را میپرسد و شما فقط بگویید متاسفید چون هر حرف دیگری بزنید مثل اینکه غذا رو گاز بود یا بچه مریض و بود و یا زنم داره میزاید موجب این میشود که شما را به دادگاه بفرستند تا حرفتان را ثابت کنید و در صورت واقعی بودن جریمه نشوید. ولی اگر دروغ گفته باشید واویلا.

7- شما وقتی در امریکا رانندگی میکنید باید عابران پیاده را همچون هیولاهایی ببینید که جرات نزدیک شدن بهشان را ندارید. حتما اگر عابری از خط پیاده از عرض خیابان میگذرد دومتر عقب تر از او توقف کنید. شما موقع رانندگی باید عابر پیاده را بپرستید و همچون معابد بودایی به آن احترام بگذارید. اگر بدانید که کوچکترین لمسی با آنها چه دردسر بزرگی را برای تمام عمرتان ببار خواهد آورد ار آنچه من گفتم هم محتاط تر عمل خواهید کرد. شما وقتی از خیابان رانندگی میکنید قبل از خطوط عابر حتما باید دو طرف آن را چک کنید و اگر پای عابر بر روی اسفالت خیابان در هر طرف آن باشد شما باید توقف کامل کنید. امیدوارم معنی توقف کامل هم تا الآن یادتان نرفته باشد.

امیدوارم با رعایت این نکات از رانندگی در امریکا لذت ببرید

۲ نظر:

  1. vagean khoob bood kheili mamnoon be man komak kared

    پاسخحذف
  2. بسیار جالب بود. ای کاش در ایران هم این قوانین اعمال و رعایت می شد.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.