۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

هیپی های برهنه


یک چیزی به یادم افتاد که گفتم شاید بد نباشد تا برایتان بنویسم. در امریکا من تا به حال چندین بار مرد و یا زنهایی را دیده ام که برهنه کامل بودند. دفعه اول همان روزی بود که به تظاهرات ضد جنگ رفته بودم و دیدم که یک آقای میان سال, در حالی که دستگاه جهاد سازندگی اش بالا و پایین می رفت, پرچمی به دست گرفته بود و پیشاپیش گروهی حرکت می کرد.


بعدها فهمیدم که این دسته از امریکاییان, هیپی هایی هستند که به پوشیدن لباس اعتقاد چندانی ندارند. ساکنان قدیمی شهر دانشجویی برکلی نیز از این دسته هستند و من چندین بار دیدم که زن و مرد کاملا برهنه برای گذاشتن سطل زباله به دم در آمده بودند و یا اینکه از پنجره خانه شان به سمت خیابان معلوم بوده اند.

ظاهرا چون از نظر قوانین امریکا برهنه بودن در مراکز عمومی ممنوع است, آنها مجبور هستند که لباس بپوشند ولی در جاهایی که مراسم ویژه ای دارند و یا در اعتراضات خیابانی, برهنه ظاهر می شوند.

سعی می کنم در این باره تحقیق کنم و گزارشات تکمیلی را برایتان بنویسم.

۹ نظر:

  1. از دیار نجف آباد۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۱۶

    با سلام

    این گروه از اواسط جنگ آمریکا و ویتنام، شکل گرفت و در ابتدا منظوری ضد جنگ داشتند. با این حال لخت شدن آنها در مجامع عمومی ممنوع است و صد البته که بیشتر آنها هم، برای نشان دادن مخالفتشان، خلاف رودخانه ی عادتهای اجتماعی شنا میکنند.بیشتر آنها برای خود یک محله ی مسکونی محافظت شده دارند که از ورود ممانعت بعمل میاید.

    قابل ذکر است که در گرایشهای جنسی افراد،(مثل هم.جنس.گر.ایان و یا دیگر جنس پوشان و ...) گروهی هستند که بدنبال تجربه کردن حالتهای روحی بی لباس بودن هستند.
    این گروه معتقدند که لباس یک محدودیتی است که برای جسم و بدنبال آن روحمان باعث میشویم. بهمین علّت در گردهمایی ها و بارهای مخصوص خود و فقط اعضای گروه خود، کاملاً بدون لباس در جمع و گفتگوهایشان حاضر میشوند.

    در مطلبی میخواندم که مثال برای تجربه ی حال و احساسشان، لخت مادرزاد شنا کردن در استخر و یا لمیدن در وان حمام است.
    برای طنز ذکر کنم که : و لابد آنزمان بجای پچ پچ پشت سر دیگران و قیافه و دماغ کج و ... دیگران حرف زدن، موضوعی متفاوت برای غیبت خواهیم داشت.

    پیروز باشید
    http://hamid1385.blogspot.com/

    پاسخحذف
  2. inghadr az "dastgahe jahade sazandegi" khandidam ke khafe shodam:)))))

    پاسخحذف
  3. گاهی بلاگ شما رو که باز می کنم یهو صد تا صفحه رو هم باز میشه. یعنی چی این؟
    من می ترسم زود کامپیوترمو خاموش می کنم. نمی دونی از چیه؟

    پاسخحذف
  4. مال آکواریوم و یا آن صفحه شمارنده است که هر چند وقت یک بار تبلیغش را باز میکند. ولی تا آنجا که من میدانم بی خظر است و نیازی نیست کامپیوتر را خاموش کنید. اگر دیدم خیلی خوانندگان را اذیت میکند حذفشان میکنم

    پاسخحذف
  5. ممنون از مطالبی که می نویسی، من واقعاً از خوندن وبلاگت لذت می برم چون هم اینکه مطالبت جدید و جالبن و هم اینکه هر وقت میام یه چیز جدید داره و من نا امید و دست خالی بر نمی گردم... موفق باشی

    پاسخحذف
  6. خوب بود. و بسيار آموزنده كه همراه با شاهد تصويري هم هست

    پاسخحذف
  7. اين پستهاي كوچيك ولي حاوي مطلب مرتبط به از پستهاي طولاني ولي بيربط مي باشد.
    موفق باشي

    پاسخحذف
  8. salam
    in dastgahe jahade sazandegi akhare khande bood.neveshtehat mano yade sheraye iraj mirza mindaze nemidoonam chera!!!!!!!!kheili delneshin minevisi.mer30

    پاسخحذف
  9. سلام اقاحمید وبلاگ جالبی دارید خیلی متنوع اس کاش از نقاشیهای زیبای خانمتون هم استفاده میکردیدتا بازدیدکننده هالذت بیشتری میبردندومیدونستن چه خانم هنرمندی دارید

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.