۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

صبح شنبه


امروز صبح به همراه معلم گیتارم رفتیم به خانه یکی از دوستانمان که در شهر تیبران زندگی می کند. امروز آنجا گیتار پارتی بود و همه تقریبا نوازنده های ماهری بودند. جای شما خالی دنده کباب درست کردند و بعد از نهار هم شروع به نواختن کردیم. من چون گیتار زدنم آنقدر خوب نبود که بتوانم با آنها بداهه نوازی کنم برای همین یک درام گرفتم و شروع کردم به ضرب گرفتن و همراهی با آنها. این بداهه نوازی خیلی جالب است چون که یک ریتم خاص و یا یک گام ماژور یا ماینور را انتخاب می کنند و بعد هر کسی برای خودش شروع می کند به نواختن و معمولا ترکیبهای خیلی زیبایی ایجاد می شود. البته به شرطی که همه آنها نوازنده های ماهری باشند چون اگر یک نفر هم خارج از ریتم بزند گند می خورد به آهنگ.


هنگام برگشتن و در حین رانندگی چند تا عکس و فیلم از مسیر گرفتم تا برایتان در وبلاگ بگذارم. البته نمیدانم که با سرعت کم اینترنت در ایران می شود این فیلم ها را دید یا نه.


عکس اول منظره پشت حیاط خانه مان است که چند روز پیش گرفته بودم. ولی بقیه عکس ها و فیلم ها را امروز گرفتم. البته میدانم که من, عکاس و یا فیلمبردار خوبی نیستم ولی گفتم شاید شما دوست داشته باشید که منظره های اطراف خانه مان را ببینید.

بسیاری از خیابان ها و جاده های اینجا, من را به یاد جاده های شمال و جاده چالوس می اندازد. مخصوصا وقتی باران می آید و همه جا تازه و پر نشاط می گردد.

فیلم یکی مانده به آخر همان جایی است که اولین ماجرای ماهیگری من در آنجا اتفاق افتاده است. از دور می توانید نمای شهر سنفرانسیسکو و پل گلدن گیت را همراه با یک ریتم زیبای ترکی ببینید. من با اینکه زبان آدری را متوجه نمی شوم ولی موسیقی و آهنگهای آن سرزمین را بسیار دوست دارم.
فیلم آخر هم محله خودمان است و در آخر سر هم جلوی خانه خودمان پارک می کنم. نمی دانم چرا موقع فیلم برداری کردن فیلم آخر هی گردنم بطور ناخودآگاه عقب و جلو می رفت و یکی از ابروهایم هم بالا و پایین می رفت.


در مورد کامنت ها باید بگویم که من همه آنها را به دقت می خوانم و خوشحالم که شما دوستان عزیز به وبلاگ من سر می زنید و نوشته های من را می خوانید. ولی به نظر من این عادلانه نیست که من هم در متن, نظرم را بنویسم و هم در کامنت. همانگونه که شما نمیتوانید در متن تاپیک مطلبی را بنویسید, من هم نباید در کامنت چیزی را بنویسم تا عدالت بین ما برقرار شود. در واقع کامنت متعلق به شما عزیزان است و می توانید در آنجا بحث کنید, جواب دیگران را بنویسید و یا اینکه نظرتان را بگویید و یا هر چیز دیگری که خودتان دوست دارید بنویسید.

از طرف دیگر, متاسفانه من فرصت کافی برای جواب دادن به همه کامنت ها را ندارم و ترجیح می دهم از این زمان کم برای مطالعه استفاده کنم تا بتوانم مطالب مفیدتری را برای شما تهیه کنم. ولی اگر کامنت شما حاوی پیشنهاد باشد آن را در نظر می گیرم و اگر سوالی عمومی باشد تا جایی که بتوانم در پست هایم به آن خواهم پرداخت. متاسفانه من بخاطر احتیاط مجبورم عکسی از خودم در این وبلاگ نگذارم تا بتوانم آزادانه صحبت کنم. گرچه مطمئن باشید که دانستن اسم و رسم واقعی و یا دیدن چهره نامتقارن بنده هم هیچ سودی برای شما نخواهد داشت و تنها سخن است که می ماند.

ای وای! بیچاره شدم. غذایم سوخت!!!












۱۳ نظر:

  1. che sorat amalii dari ...keyf kardam

    پاسخحذف
  2. مرسی همینقدر هم ما قانع شدیم. ما فکر کردیم شما اصلا به کامنتها نگاه هم نمی کنین:)

    پاسخحذف
  3. آقا سلام

    نکنه که من هم یه بیماری خاصی گرفته ام که برای موسیقی فیلم آخر، گردنم به لقوا افتاد؟؟

    بارها دلم میخواست بگم که قرار نیست همه ی نوشته های وبلاگ آموزشی باشد و گاهی هم باید همنوایی و درددل با هموطنان باشد، امـّا شرم ایرانی ام اجازه نداد.

    در یک کلام مطمئنم پس از یک استراحت ذهنی، با دستی پر خواهی آمد و همین اکنون هم کم جالب نبود.

    فقط یادم باشه به پلیسهای اونجا خبر بدم که چطور یه دستی رانندگی میکردی و یه دستی فیلمبرداری.

    همه ی روزگارت شنبه باد.دل و روحت شاد.
    ارادتمند حمید نجف آبادی میزوری

    پاسخحذف
  4. سلام آرش جان
    واقعا هر روز با زدن یک کلید کیبورد بلاگت از بوک مارک هام لود میشه و هر روز چکش می کنم
    و بهتم ایمیل طولانی زدم
    و فهمیدم واقعا سرت شولوغه
    منم خودم کانادا ام می دونم
    بازم ازت تشکر می کنم
    بهت خسته نباشید می گم
    اسمت هم هیچ کس ندونه خیلی بهتره

    فقط تو این کلیپ هایی که از جاده ی فوق العاه قشنگ گذاشته بودی آهنگ های بعضا کانتری هم بود
    می خواستم ازت بخوام که یه همچین سبک خواننده هایی رو معرفی کنی
    ترجیحا هم آمریکایی - کانادایی
    هم واسه زبان خوبه هم فرهنگ هم آشنایی هم آشنایی در جیم و اینها
    بهت ایمیل زدم که دوست دختر کانادایی وایت می خوام باید آهنگاشونم بلد باشم
    لول
    به هر حال اگه تو بلاگ گذاشتی که بسیار عالی
    اگه هم نشد این ایمیل آدرس منه
    aza.joon@yahoo.com

    Your Fan!
    AlirezA
    ;)

    پاسخحذف
  5. hum!you are taking it to next lebel I like that .

    پاسخحذف
  6. سلام
    1-کارت درسته ،خیلی ممنون از اینکه وقت می گذارید و برای افرادی مثل من که نمی تونن بیان اونجا از تجربیاتتون میگید و اجازه میدید ما هم بیشتر بدونیم.دمت گرم!
    2-دوتا ضرب المثل توی ایران داریم که همانطور که میدونید میگن مهمان اسیر صاحب خونه است و اسب پیش کش رو دندونش رو نمی شمرن یعنی اصلا مهم نیست اسم شریفتون چیه یا چه شکلی هستین آیا می خواهید برای کامنت های ما جواب مستقیم بدین یا نه چون ما اینجا مهمان شما و پذیرایی شما هستیم و همین هم که شما دارید وقت می گذارید که من تا حالا توی اینترنت به این سطح و اندازه ندیدم برای افرادی مثل من غنیمته در ثانی تفکر شما مهمه که شما اونو سخاوتمندانه با دیگران تقسیم می کنید و از این بابت سپاسگزارم.این نظر من بود که خواستم به شما بگم.به نظر من ما باید به آزادی و سلیقه شما احترام بگذاریم تا باعث ناراحتی یا مزاحمت شما نشیم.و طلبی هم از شما نداریم.این نهایت لطف شماست.
    3-صدای من رو از تهران می شنوید کلیپها رو دیدم خیلی باحال بود بازم دمت گرم بخصوص اون آهنگه که باعث شد ابروهام بالا پایین بره و گردنم عقب جلو ،فکر کنم،بخصوص که دست هم توی آهنگ میزدن دیگه بله حالا بیا....خیلی قشنگ بود خیلی خیلی ممنونم.
    4-شما درست می فرمایین منو هم یاد شمال انداخت با این فرق که اصلا آت آشغال من توی طبیعت اونجا ندیدم هیچ کسی سعی نداشت هنگام رانندگی مهارت خودش رو به رخ بقیه بکشه و همه چی آروم بود و اونچه برام خیلی جالب بود عبور افراد از خط عابر بود هیچ کدوم به چپ و راستشون نگاه نکردن و فقط آروم از خیابون رد شدن انگار مطمئنن که قرار نیست هیچ کسی حق و حقوقشون رو پایمال کنه آرومه آروم.پرنده ها هم در حال پرواز بدون اینکه کسی اونا رو آزرده باشه که بترسن توی محدوده آدمها بیان.
    فقط یه سوال؟آقا اونجا توی آبهای اقیانوس اطراف گلدن گیت ، آیا کوسه یا دلفین یا ...هم هست و آیا حیوانات مهاجم به قایقهای کوچک حمله نمی کنند؟
    امیدوارم سبز باشید و برقرار تا ما هم از تجربیات شما استفاده کنیم.
    ارادتمند
    شاهرخ

    پاسخحذف
  7. دقیقا با نظر این دوستمون موافقم. علاوه بر اینکه طبیعت دیوانه کننده زیباست همه چیز هم تمیز و منظم.من هرچی دقت کردم ی تیکه اشغال پیدا نکردم تو این video هات . نه مثل شمال كه در واقع ی زباله دونی كه وسطش مقداری سبزی و درخت درومده .خدا این فرهنگ والا رو از مردم ایران نگیره .

    پاسخحذف
  8. ای ول. خداییش کل نظام آباد رو هم بری بگردی کی سوار بی ام و می شه؟

    پاسخحذف
  9. چقد نويسندگيت خوبه ِ همون قد فيلمبرداريت بده!
    good luck

    پاسخحذف
  10. آرش جان اینها رو میگی‌ دل دوستان خارج دوست رو آب می‌‌کنی‌!

    آخه می‌‌دونی که این امکانات اصلا تو ایران نیست :)

    موفق باشی‌

    خداحافظ كانادا

    پاسخحذف
  11. این مرفه بی درد که می گن شمایی نه؟!
    P:
    دیم رام رارام دین دین دی دین... :))))
    خوش میگذره ها نگو نمیگذره!

    همیشه خوش باشید!

    پ.ن.
    در ضمن به خاطر سیاست کلیت در وبلاگ هم بهت تبریک میگم.

    ن ا ش ن ا س . ا ر ی ج ی ن ا ل

    پاسخحذف
  12. مبارکه آرش جان

    خداحافظ كانادا

    پاسخحذف
  13. درود
    بسیار لذت بردیم و بسیار ناراحت شدیم از وضع و روزگار خودمان در اینجا
    تشکر میکنم بابت وبلاگ زیبایی که درست کردی و مطالب جالبی که گذاشتی
    من در فروم مهاجرتی با وبلاگ شما آشنا شدم و الان 2 روزه کارم از صبح تا شب حدود ساعت 1 یا 2 خواندن مطالب جذاب شماست
    قصد دارم تا چند روز آینده تا آخرین مطالب مطالعه کنم ، تا اینجا اطلاعات خوبی بدست آوردم به امید اینکه ما هم به زودی به آرزومون برسیم.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.