۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

دردسر ریاضی

باید تا پس فردا یک برنامه یکساله کاری به مدیریت شرکتمان ارائه دهم و برای همین یک مقداری ذهنم مشغول برنامه است.

امروز صبح کمی زود از خواب پاشدم و توی رختخواب داشتم افکارم را نشخوار میکردم که یاد یک مسئله ای افتادم و مغزم شروع کرد به ور رفتن با آن. البته اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارم ولی گفتم شاید شما بتوانید به من کمک کنید تا این مسئله را هضم کنم.

من شنیده ام که ما 124000 پیامبر داریم. اگر فرض کنیم که همه این پیامبران در طول تاریخ تمدن انسان آمده باشند, قاعدتا باید مثلا در طول 20000 سال بر ما نازل شده باشند. یعنی میشود از قرار سالی حدود 6 پیامبر. اگر فرض کنیم که هر پیامبر به طور متوسط 60 سال عمر کرده است یعنی ما در طول تاریخ تمدن بشر بطور متوسط در هر زمان 372 پیامبر داشته ایم.

از طرف دیگر همه پیامبران از محدوده شبه جزیره عربستان و یا خاورمیانه بوده اند و فکر نمیکنم که ما پیامبر وایکینگ و یا اسکیمو و سامورایی داشته باشیم. اگر فرض کنیم که بطور متوسط کل جمعیت محدوده پیامبر خیز در طول تمدن بشر حدود 10 میلیون نفر بوده است نتیجه میگیریم که برای هر 26881 نفر یک پیامبر وجود داشته است.

یعنی به عبارت دیگر در طول تاریخ تمدن بشر, از هر 26 هزار نفر یک نفر پیامبر بوده است و یا میتوان گفت که در کنار هر کدخدا و یا شهردار یک پیامبر نیز موجود بوده است.

البته من نمیدانم که اعدادی که بعنوان میانگین جمعیت و یا تاریخ تمدن استفاده کرده ام درست است یا نه. بنابراین اگر شما اطلاعات بهتری دارید لطفا مرا راهنمایی کنید تا این پازل را در مغزم بهتر سر و سامان دهم.

۱۶ نظر:

  1. آقاجون، شما رو چه به شمردن پیامبر ها! برو همون کاری رو که باید تحویل بدی انجام بده، خودتو تو دارد سر ننداز، بالاخره باید یه عدد گندهٔ مقدس میذاشتن که ماها بتونیم مهریه بر اساسش تعیین کنیم یا نه؟؟

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز چند روزی هست که مطالبتون رو می‌‌خونم. راستش برام عجیبه که خودتون از پر کاری افراد در آمریکا و اینکه همه مشغول کارند و این مزایا گفتید اما خود شما که ظاهرا شغل خوبی‌ هم دارید خیلی‌ وقت دارید برای وبلاگ نویسی. کمی‌ برام عجیب به نظر اومد.

    پاسخحذف
  3. سلام
    اوووووم فک نکنم همه ی پیامبرا مال این مناطق باشن.
    اونای که خیلی معروف هستند مال این مناطق هستند.
    به نظر من اینکه چندتا بودند کجا بودند مهم نیست.مهم اینه که همه یه چیز گفتند و اونم به طور خلاصه اینه که آدم باشید.البته این نظر منه.

    پاسخحذف
  4. حمید
    سلام دوست عزیز
    می بخشی ولی حیف نیست لذت روزانه ات زجر کش کردن ماهیها به بدترین نحو باشد فکر نکنم دلت بیاید سگی گربه ای و حتی مرغی را سرببری کمی فکر کن و فکر زجر ماهیها باش حتما از این تفریح که شبیه شکار است متنفر می شوی
    تو که از فضای زجر ایران ازاد شدی حداقل روحت را ازاد کن
    وقتی داستان ماهیگیریت را خواندم بسیار ناراحت شدم ماهیگیری فرقی با کشتن انسان گ.سفند مرغ گربه سگ و ... ندارد
    الان که تو خدا را شکر در فضای ازاد و راحت هستی از رنج دادن موجود دیگر دست بردار

    پاسخحذف
  5. سلام.
    نکته جالبی بود.
    منم از این جور آدم ها هستم که مثلا می خوام دو دقیقه مطالعه کنم ولی یهو میبینم توی ذهنم دارم مزارع کلم در قم رو آبیاری می کنم. :)

    در مورد 124000 پیغمبر هم منم فکر کردم.ولی برخلاف شما من معتقدم که در همه دنیا و بر همه اقوام این پیامبرها نازل شدند . چون خدا در قران میگه ما هیچ قومی رو هدایت کننده نگذاشتیم(چون با عدالت خداوند در تضاده).ولی دلیل اینکه در قران فقط خاورمیانه ای هاش ذکر شده . خدا داند.

    راستی می تونم خواهش کنم که در مورد بحث امنیت در آمریکا بیشتر توضیح بدی؟ اینایی که توی فیلما نشون می ده که هر آمریکایی یک اسلحه همراهشه و .. . درسته ؟؟؟

    موفق باشی.

    پاسخحذف
  6. چرا کرسی شعر مینویسی برادر! یک چیز بنویس مثل پست دیتینگه بدرد بخوره. ماروباش که هروز سر میزنیم!!! از دستت شاکیم! در پست بعدی از اتاقت و خونت عکس بگیر و بزار و رفیقات. اون عکس هالووین که اصلا باز نشد.
    ممنونم :ایکس(اسمایلی یاهو!)

    پاسخحذف
  7. این ها اثرات همون کاریه که باید تحویل بدی ...
    بنده هم تا هفته دیگه باید یه پروژه درسی گنده رو تخویل به استاد هندی کنم ولی دارم وبلاگ شما رو می خونم.

    شاد باشی

    پاسخحذف
  8. بگذار يه بارم من يه چي بنويسم كه شايد به درد شما بخوره...
    گاها شخص به صرف هدايت شدن خونوادش يا حتي خودش كانكت مي شده با حضرت حق.
    عدد 124000 در قرآن نيست و روايت هست.
    عدد 8000 هم اومده.
    فقط 313 نفر از اين تعداد مرسل بودند، يعني براي رسالت مبعوث شده اند.
    602 نفر پيامبر براي قوم بني اسراييل بوده كه اولي موسي است و آخري عيسي.
    "اسباط بني اسراييل" يا بزرگان قبايل هم بوده اند كه به روايتي بر ايشان هم وحي مي شده.
    اسم 26 پيامبر به طور مستقيم در قرآن آمده.
    محمد ص آخرين پيامبر است. حضرت خضر هنوز هم زنده هست.
    و يك عالمه ديگه عدد و روايت ديگه.
    من يك بار قرآن مي خوندم همين جوري به يك جايي رسيدم كه نوشته بود يك جايي هست در جهنم مثلا موتور خونه اش(!مزاح) كه يادم نيست دقيق؛ عددش را گفته بود اينجا مثلا 17 تا فرشته گذاشتم ذغال سنگ بريزن تو كوره...
    راستش من اين رو كه خوندم خندم گرفت. كه بابا حالا چرا 18 تا نه و 17 تا..؟!
    آيه بعدي رو كه خوندم يك جوري شدم.
    نوشته بود خدا خودش مي دونه كه كجا چند نفر گذاشته واسه چه كاري اين عدد ها رم ميگم كه اگه مي خواي باور كني بكن و اگه به نظرت مسخره است بيشتر گمراه شو. ولي اگه خودت بخواي مي توني هدايت شي. عدد را ول كن اگرچه خيلي دليل دارم براي گفتنش كه قرآن يك كلمه زياد و كم نداره. اگر در حدي نيستي كه اين عدد به كارت بياد، اگه فكر داري كه مي دونم داري چون خودم برات گذاشتم اصل را بچسب. درگير عدد نشو. اين ها مثالند.
    بنده به دليل ضعف حافظه يادم نيست دقيقا كجاي قرآن بود كه بگذارمش اين جا.
    رفرنس براي شناخت دين اين خدا چيزي نيست كه روايته يا ملت مي گن. رفرنس چيزيه كه اين خدا خودش گفته كه اريجينالترينش ميگه قرآنه.
    در ضمن بنده تحصيلات حوزوي ندارم ها!
    معتقد به نقد منطقي ام.
    مرسي عزيز

    ناشناس اريجينال

    پاسخحذف
  9. سلام دمت گرم.از تفکرت خوشم میاد و بابت جوابتون هم ممنونم.در مورد ماهیگیری باید عرض کنم من عاشق ماهیگیری هستم و بعد کباب کردن و عشق و حال پس تا می تونی از این مقوله لذت ببر و از این حرفا که حیوان آزاریه و ...بیا بیرون .اگر صدمه بزنی رهاش کنی درسته حیوان اذیت میشه اما شکار کنی کباب کنی یعنی صفا.
    اما در مورد حساب کتابتون باید عرض کنم شما منو یاد جمله معروف فروید در مورد دین انداختین.از این داستانهای تخیلی توی تاریخ بشر زیاد بوده و اصولا همیشه باید یه چیزی باشه تا مردم سرکار برن منتها بعضی وقتها دروغها خیلی بزرگند.در آخر بگم ای کاش من هم اونجا بودم اون وقت با هم می رفتیم ماهیگیری و تمییز کردن ماهی و کباب کردنش هم با من که تخصص دارم چون از بچگی این کارمه.استاد ماهیگیریم و کباب درست کردن.اما متاسفانه برکه گیرمون نمیاد و محدود میشه به سالی چند بار.
    خوش باشی و برقرار
    ارادتمند شاهرخ

    پاسخحذف
  10. سلام
    بستگی دارد تعریف پیامبر را از چه دید یا نگاهی ببینید.از دید مسیحیت کسی که گناهی را گوشزد میکند.ویا با محبت بی منت وصادقانه راه خوبی را برای دیگران باز کند.میتواند یک پیامبر باشد چه در سطح فردی و چه اجتماعی.که الان در این جامعه پیدا میشود...
    اون آماری که گفتید فقط در اسلام گفته شده.وحدس من این است که به نتیجه منطقی نمی رسید...
    تاکید میکنم همین الان برگزیدگان خدا هستندکه به قدرت روح القدس وحی های خدا را درک میکنند و میگویند(کافی است شبکه محبت را یک نگاهی بندازین)
    مرسی

    پاسخحذف
  11. شاید بازدید از سایت های زیر برات جالب باشه:

    http://proofofgod.googlepages.com
    http://www.submission.org

    اینا مسلمونای جدید هستند که به نظرم حرفاشون جالبه

    پاسخحذف
  12. یک مقاله ای خوندم در این سایتی که دوستمون معرفی کرد و لذت بردم. ممنووووووون.
    در باره ی ریاضیات در قرآن بود که کاملا صحیح و بی نقص نظم غیر ممکن را نشون می ده. اون آیه هم که گفته بودم در باره ی تعداد هست این جا هم بود که نوزده هست تعدادش.(مقالات ریاضیات در قرآن را بخونید دستتون میاد جریان این نوزده را)
    سوره74 آیه 31.
    برای من که مختصر آشنایی با رمز نگاری و طراحی الگوریتم دارم محشر بود.
    مطالب دیکه ای هم بود که به نظرم منطقی نبودن و بافتنی ولی صرف این که یک متن بخواهیم بنویسیم با این نظم به وسیله ی سوپر کامپیوتر های الان اونم بدون معنی دار بودن؛ چند بیلیون سال پردازش لازم داره، از لحاظ ریاضی جالبه.

    حالا اگه بخوایم معنی هم داشته باشه نور علی نور!

    با احتساب نهایت پیشرفت هایی که ممکنه روزی در طراحی الگوهای الگوریتمیکِ جدید و پردازش موازی بیولوژیکی مغز و پشتوانه های عظیم اطلاعاتی داشته باشیم، تقلید از چنین نظمی ده ها بیلیون سال زمان می بره... یعنی چندین برابر عمر کل جهان! من نمیگم ریاضیات میگه!

    من کاری ندارم که چه چیزی می خواد با این اثبات بشه؛ وجود خدا و اینا، ولی از لحاظ منطقی به نظرم بسیار جالب اومد.

    دوستی عالم دارم که بهم گفت قرآن یک اثر هنری صرف هست با کلی ایهام و قضایای دیگه... ملت میشینن پیدا می کنن چیزی که می خوان پیدا کنن. دلیل نمیشه برای غیر بشری بودن منبع اون.
    یک مقاله معمولی را از یک وبلاگ برداری و بگی این منظمه نظمش را پیدا کن؛ فردا یک کتاب بهت می دن در باره ی نظم موجود در این متن!

    به نظرم این حرف هم صحیحه ولی نظمی که در این مقاله عنوان شده زیادی پیچیده است!

    با این همه فرق بین دانستن و دیدن زیاده ولی...

    باز هم متشکر

    ناشناس اصلی که کیف کرد از یک متن علمی و شعبه ی دیگری هم ندارد
    P:

    پاسخحذف
  13. سلام برخی از پیامبران فقط برای خانواده یشان بعضی برای قومشان وتعداداندکی برای همه ی عالم وبا توجه به پراکندگی جمعیت که فقط در مناطق گرم امکان پذیر بود پیامبران در این مناطق برگزیده می شدند

    پاسخحذف
  14. دوست عزیز از نظر من همه ی پیامبر ها در خاورمیانه نبودند و...

    پاسخحذف
  15. من دارم دوسال با تاخیر کامنت دوستان را میخونم چون تازه یه هفته است که با این وبلاگ آشنا شدم.چقدر خوشحالم که میبینم اینایی که اینجا کامنت گذاشتن آدم حسابی هستن.اصولا آدم هستند نه مثل بعضیها در بعضی پست ها که بی هیچ منطقی همه چیزو به مسخره گرفتن و فحاشی میکنن و هرچی که لیاقت خودشونه به مقدسات بیشتر از یه میلیارد آدم میگن.خودشونو گول میزنن و همه چیو پای ن ظ ا م میذارن و جوری حرف میزنن که انگار اسلامو این حکومت پایه گذاشته.حیف اسم آدم که اینجور موجوداتی با خودشون یدک بکشن.
    خدا من و بعد همرو هدایت کنه

    پاسخحذف
  16. فقط یک چیز بگم که توی قرآن نوشته شده که قوم بنی اسرائیل ، تنها در یک روز ، 40 پیامبر را سربریدند. پس حساب و کتاب های شما درست نیست!

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.