۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

مقاسیه سختیهای ایران و امریکا

امروز صبح وقتی آمدم سر کار و کامنتهای پستهای قبلی را خواندم خیلی خوشم آمد. حالا دیگر راهش را یاد گرفتم و هر زمانی که احساس کردم وبلاگم خسته کننده و یکنواخت شده است به جامعه ایرانیان مقیم امریکا گیر می دهم تا همه از چرت زدن و کسالت بیدار شوند. آخر چقدر در مورد خانه و اداره و روابط دیپلماتیک بنویسم؟ من زمانی که دبیرستان بودم تابستانها در یک کارگاه تعمیر جک هیدرولیک کار می کردم. البته نه آن جکهای هیدرولیکی که ذهن شما به آن سمت می رود بلکه جک هیدرولیک واقعی که از آهن درست شده است. هر روز صبح وقتی می رفتیم سر کار می بایست دستمان را در یک تشت روغن سوخته فرو می کردیم. استادمان به این خاطر این کار را می کرد که ما برای کثیف نشدن دستمان در زمان کار تلاش نکنیم و راحت باشیم.

من این شیوه را یاد گرفته ام و در تمام زندگیم هم به کار می برم. به عنوان مثال وقتی من خودم در معرفی وبلاگم می گویم که عقل من پاره سنگ دارد و روانم شاد است, شما تازه می خواهید به من ثابت کنید که من روانی هستم؟ خوب معلوم است که روانی هستم. در واقع همه ما روانی هستیم ولی خبر نداریم. فقط درصد روانی بودن ما فرق می کند و به عنوان مثال, من نود درصد روانی هستم و شما بیست درصد. در مورد داشتن عقده جنسی هم کاملا موافقم. سیستم آموزشی و تربیتی و ساختار جامعه ایران به طریقی است که محال است کسی در آنجا بزرگ شده باشد و عقده های جنسی نداشته باشد. پسران و دختران مجبور هستند غرایز دیپلماتیک خود را سرکوب کرده و در مورد آن دروغ بگویند. زن ها و شوهرها در مورد مشکلات دیپلماتیک خود حرف نمی زنند و بجای آن با صندلی به سر و کله همدیگر می کوبند. خوب همه اینها مشکلات روانی و جنسی است که ماشاءالله بزنم به تخته همه ما به اندازه کافی داریم.

من بارها هم اعلام کرده ام که وطن پرست نیستم. هیچ اعتقاد و حساسیتی هم نسبت به مرزهای جغرافیایی ندارم و به نظرم تمام انسانهای کره زمین یکسان هستند و به یک اندازه مهم هستند. اگر من بگویم که من یک ایرانی هستم با چندین هزار سال سابقه درخشان تاریخی به این معنی است که پس تو که افریقایی هستی و تمام نسلت برده بوده اند خفه شو و حرف نزن. چون من یک ایرانی هستم و برتر از تو هستم. این در واقع شروع نژاد پرستی است و به همین طریق ما افغانیهای عزیز و یا آذری ها را تمسخر می کنیم و آنها را به باد استهزاء می گیریم. بنابراین برای من اصلا مهم نیست که چه ملیت یا نژادی داشته باشم و اگر ادعا می کنم که نژاد پرست نیستم باید اول از خودم شروع کنم و داشته های نژادی خودم را به رخ دیگران نکشم. اگر ادعا می کنم که انسانهای کره زمین با یکدیگر برابر هستند پس نباید برایم فرقی بکند که متعلق به کدام یک از آنها باشم.

طبیعی است که من بخاطر تسلط به زبان فارسی نسبت به تمامی کسانی که به این زبان صحبت می کنند توجه خاصی دارم. علت آن هم ضعف خودم است چون اگر به زبان آلمانی, ترکی ,چینی و یا اسپانیولی هم به همین اندازه تسلط داشتم و می توانستم عمق فرهنگ آنها را درک کنم, با آنها هم راحت بودم و می توانستم ابعاد احساسی و شخصیتی خودم را در جمع آنها ابراز کنم. به اعتقاد من, ما نژاد برتر نیستیم و اصولا من هیچ اعتقادی به برتر بودن یک نژاد ندارم و تاریخ را هم متعلق به کل انسانها می دانم نه یک نژاد و گونه ای خاص. به عنوان مثال شروع تمدن بشری متعلق به همه انسانها است و نقاط تاریک و جنایت های بشری هم متعلق به همه انسان ها است.

ولی از نظر جامعه شناسی, جوامع خاصی که در نقاط مختلف دنیا شکل می گیرد, بدون توجه به ملیت و با توجه به شرایط اقلیمی و اجتماعی آن, دارای یک سری نکات مثبت و یک سری نکات منفی می باشد. به عنوان مثال اقلیتهای مذهبی در ایران به علت قرار گرفتن در چارچوبهای موجود و شرایط خاصی که دارند, از اتحاد و یکپارچگی بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. این مسئله به نژاد و یا مذهب آنها ربط ندارد بلکه به شرایط اجتماعی آنها مربوط می شود. ممکن است مردمانی که همان نژاد و یا مذهب را دارند در کشوری دیگر اکثریت باشند و هیچکدام از خصلتهایی را که ما در مورد آنها می شناسیم نداشته باشند.

جامعه ایرانیهای مقیم امریکا هم یک اجتماع کوچکی است که در اقلیت قرار دارد و نسبت به شرایط اجتماعی, فرهنگی و مذهبی خود, ساختار خاصی را برای خود بوجود آورده است. مهم نیست که چه کسی, با چه مذهبی و با چه ملیتی در این اجتماع قرار گرفته است. بلکه این ساختار اجتماعی است که به افراد شکل می دهد. به عنوان مثال در ماههای اولی که من در جمع ایرانی ها زندگی می کردم, خودم هم ناخواسته مجبور بودم دروغ بگویم و پاچه خواری کنم. یکی از خانم هایی هم که در آن جمع بود امریکایی بود و او هم یاد گرفته بود که چگونه پدرسوختگی کند و قالتاق باشد. من جامعه شناس نیستم که بدانم چرا اجتماعات ایرانی به این شکل درآمده است و عوامل فرهنگی و اجتماعی آن چیست. چرا دختر, دوست پسر دارد و پدر هم می داند ولی خیلی راحت به چشمان هم نگاه می کنند و به یکدیگر دروغ می گویند. چرا زن و شوهری که سایه یکدیگر را با تیر میزنند و شبها در اطاق جداگانه می خوابند در این جمع دستشان را به گردن یکدیگر می اندازند و لبخند احمقانه می زنند. چرا وقتی از یک نفر بدشان می آید قربان و صدقه اش می روند. اینها سوالاتی است که یک روانشناس و یک جامعه شناس باید به آن جواب دهد و ربطی به نوع نژاد و ملیت افراد ندارد.

ما اگر زخمهای خود را پنهان کنیم و در مورد آنها حرف نزنیم, چرک می کند و روز به روز بدتر می شود. اگر من در پیدا کردن دوست دختر مشکل دارم و اعتماد به نفس لازم را ندارم, چرا در مورد آن حرف نزنم؟ لااقل اگر این را مطرح کنم چهار نفر به سبک و سیاق خودشان نظر می دهند و لا اقل برای خودم بسیار خوب است که این مشکل را درون خودم نگه نمیدارم و انرژی خودم را برای پنهان کردن آن صرف نمی کنم. بعصی موقع ها یک چاقوی تیز که بسیار برنده و دردناک است می تواند سر زخم را باز کند و موجبات بهبودی را فراهم آورد. من برای انتخاب کلمه لجن برای جامعه ایرانیهای مقیم امریکا حساسیت خاصی به خرج دادم و آن را طوری انتخاب کردم که برنده باشد نه بی خاصیت. لجن که چیز بدی نیست فقط چون ما آن را دوست نداریم به نظر ما بد می آید. لجن حاصل ساکن ماندن و آمیختن آب زلال و خاک است که هرکدام از آنها بطور جداگانه پاک است. فقط شما یک نگاهی به تلویزیونهای لس آنجلسی بیاندازید و آن را با بیست سال پیش آن مقایسه کنید. جز این است که ساکن مانده است و فقط تعداد آنها مثل باکتری زیاد شده است؟

البته من هم قبول دارم که دیر یا زود نسل جدید در این جامعه همه چیز را تغییر خواهد داد. مهاجران تازه وارد بسیار به این تحول کمک می کنند زیرا که برخلاف برخی ها من اعتقاد دارم که فرهنگ و سطح فکر ایرانیهای داخل ایران به مراتب بالاتر از ایرانیهای امریکا است. لااقل سختی هایی که آنها کشیده اند, تجربیات ارزشمندی را به همراه دارد که هیچگاه در میان پر قو بدست نمی آید. برخی از آدمهای علاف و ول معطلی که در امریکا هستند گمان می کنند که جوان های ما اگر به امریکا بیایند نمی توانند پیشرفت کنند در صورتی که من اصلا به این مسئله اعتقادی ندارم و هر کسی را که می تواند تشویق می کنم که به امریکا بیاید.

بسیاری از کسانی که در امریکا هستند با پول ننه و بابا به امریکا آمده اند و حتی عرضه ندارند که دماغشان را بالا بکشند. در صورتی که من مهندسان و تکنسینها بسیار ماهری را در ایران می شناسم که شب و روز کار می کنند و در گذران امور روزانه خود مانده اند. واقعا دلم می سوزد که چرا باید به جای آن افراد زحمتکش و متخصص عده ای این امکانات امریکا در اختیارشان قرار بگیرد که فقط می خورند و غر می زنند. هی می خورند و غر می زنند. اگر بد است چرا به ایران بر نمی گردند؟ چرا هنر و تخصص گرانمایه خودشان را در ایران صرف نمی کنند که مملکت آباد شود؟ من می دانم چرا. از من بپرسید تا به شما بگویم. بخاطر اینکه این افراد تن پرور و راحت طلب هستند. کافی است که فقط مجبور شوند یک ذره سختی بکشند. زمین و زمان را به هم می دوزند و کولی بازی در می آورند که آی مردم بیایید که من را استثمار کردند و استعمار کردند و امپریالیست پدر من را درآورد!

آخر خداوند پدر و مادر شما را بیامرزد, شما اصلا میدانی بیگاری یعنی چه؟ می دانی چهار ساعت در روز در ترافیک ماندن و دود خوردن و دوازده ساعت کار کردن در روز یعنی چه؟ می دانی شش ماه حقوق نگرفتن یعنی چه؟ می دانی باطوم خوردن برای گرفتن یک حق معمولی خودت یعنی چه؟ میدانی بی هیچ جرمی به هلفدانی افتادن و مثل سگ با تو رفتار کردن یعنی چه؟ می دانی تورم و گرانی و گوشت و میوه نخوردن یعنی چه؟ میدانی دربدر دنبال خانه اجاره ای گشتن و با شرمندگی به جیب خود نگاه کردن یعنی چه؟ می دانی وقتی وارد معاملات املاک می شوی و با گفتن شرایطت همه به تو می خندند و مسخره ات می کنند یعنی چه؟ می دانی فحش خوردن در ترافیک یعنی چه؟ آخر تویی که در پر قو بزرگ شدی و سی سال پیش با پول ننه و بابا آمدی و خوردی و خوابیدی این چیزها را چه می فهمی؟ تویی که در تظاهرات ضد جنگ میروی و جلوی پلیس مسخره بازی در می آوری و شکلک در می آوری چه می فهمی که جلوی گلوله رفتن و باطوم خوردن یعنی چه. تو چه می فهمی که رفتن به جبهه یعنی چه؟

من قبل از اینکه به امریکا بیایم فکر میکردم که شرایط زندگی در امریکا هم واقعا سخت است و کسانی که آنجا زندگی می کنند هم مثل مردم ایران سختی می کشند. ولی الآن که از نزدیک می بینم, متوجه شدم که این سختیها در مقابل سختیهای ایران فقط سوسولی و کولی بازی است. حالا به فرض اینکه بنا به هر دلیلی یک امریکایی به تو بی احترامی می کند و به تو می گوید آشغال. من خودم در ایران خیلی چیزهای بدتر از این را از زبان برادران مهرورز شنیدم. اگر شما در اینجا سی سال است که در رستوران کار می کنید تا یک دلار کف دستتان بگذارند, لااقل حداقل زندگی را دارید و یک ماشین هم زیر پایتان است. من در ایران با هزار بدبختی و بعد از شش سال کار توانستم یک جیپ غراضه بخرم که آن هم همیشه خراب بود. یک جوان در ایران با کار کردن چه امکاناتی می تواند برای خودش فراهم کند. اگر دختر هم باشد که دیگر خیلی خیلی بدتر.

بهرحال من نظرات همه شما را می خوانم و برایم اهمیت دارد. هیچ چیزی را هم پاک نمی کنم چون هیچ اعتقادی به سانسور و پنهان کاری ندارم و همه ما باید همانطوری که هستیم خودمان را ببینیم نه با بزک و دوزک. من هیچ بدی در کامنتهایی که تا به حال خوانده ام ندیدم و به نظرم هر کدام از آنها انعکاس بخشی از جامعه ما است. باز هم از اینکه نظراتتان را می نویسید تشکر می کنم.

۶۹ نظر:

  1. مردی از سرزمین خورشید۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۷

    good job buddy

    پاسخحذف
  2. نوشته های شما همچون نطق تاریخی مارتین لوترکینگ شیوا و روشن گر است.تبریک میگویم

    پاسخحذف
  3. آرش خان ممنون از نوشته زیبات
    امیدوارم بعضی ها از رفتار خودشون خجالت کشیده باشند....

    پاسخحذف
  4. Be nazare man nemishe dar morede hameh ghezavate sabeti dasht!! Be alave kesaee ro moddate tulani kharej az iran zendegi mikonan nemishe ba unahaee ke tu iranan moghayase kard chun bad az ye moddat zendegi kharej az iran, afrad un hesse dakhele iran ro az dat midan

    پاسخحذف
  5. Ye chize dige ham ezafe konam unam ine ke moddat tulani tu karhaye paeen va survival baghi mundan vaghean zajre avare va agar kesi az in mozu shakie nemishe behesh begi susul!!

    پاسخحذف
  6. انسانها باهم برابرند و نژاد پرستی هم منطقا مردود .کاملا صحیح.وطن پرستی مفهومش برای من اینه که آدم نمی تونه نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کنه بی تفاوت باشه کی اینجاست که دلش نخواد در یک جامعه با مردمی شاد درستکار و موفق زندگی کنه. شما به همین امید ایران را ترک کردید تا شاید زندگی در چنین جامعه ای رو تجربه کنید. خیلیها هم هستند که نمی تونن یا نمی خوان به خاطر تعلقات خانوادگی و مسائل دیگه محل زندگیشون را ترک کنند و هجرت کنند. چکار باید کرد. الان بسیاری از مردم مثل خیلی از دوستانی که نظر دادند معتقدند که زندگیشون اونی نیست که میخوان و به عیوب خود هم معترفند. به نظر من مهمترین قدم برای تغییر شناختن عیب و پذیرفتن اون هست قدم بعدی رفع اون. جامعه از من و شما و بقیه تشکیل شده .جامعه یک واحد نیست که بشه یکجا تغییرش داد. اگه جامعه ما مشکلاتی داره این یه سیگناله که میگه من و/یا شما و بقیه عیبهایی داریم که به جامعه منتقل کردیم. من باید از خودم شروع کنم.شما هم و بقیه تا کم کم معزلات حل بشه.

    پاسخحذف
  7. That's awesome dude!

    You are winner!

    پاسخحذف
  8. i have a question from you arash
    are u a gay that trying to show yourself like a normal man??
    i call you UNDERCOVER GAY
    be proud of yourself faggot.nobody detects your id but i say DEFINITELY YOU ARE A HOMO.

    پاسخحذف
  9. ایرانیهای مهاجر به دو دسته کاملا مجزا تقسیم میشن
    دسته اول اونهایی که 30 سال قبل مهاجرت کردن و اکثرا از خانواده های سرمایه دار بودن و دسته دوم مهاجرانی که از بعد از ریاست جمهوری احمدی نژاد مهاجرت کردن.من هنوز با اون نسل قدیمی برخورد نکردم ولی از کسایی که برخورد داشتن دائما میشنوم که چه بلاهایی سرشون آوردن.اونها دقیقا در 30 سال قبل فریز شدن و فقط هم خودشون رو قبول دارن.ولی برعکس اون مهاجران 3-4 سال اخیر. من هرچی از محبتهای اونها بگم کم گفتم.همگی تحصیل کرده و معمولا از قشر متوسط روشنفکر جامعه هستن و همگی شبیه به هم و با یکسری مشکلات و دغدغه های فکری مشابه و دلایل مهاجرت مشابه.من هرچی از خوبیها و کمک و همراهی این دسته از مهاجرها به همدیگه براتون بگم کم گفتم.(من تو سیدنی هستم)

    پاسخحذف
  10. ناشناسی که پنگلیش نوشتی و گفتی آرش همجنسگراست. با این حرفهات چهارتا دفاع هم که ار ایرانیهای امریکا کردی زیر سوال بردی و نشان دادی که تو کسانی که ازشون دفاع می کنی احمق و بیشعورید. حالا چه فرقی میکنه که آرش پسر باشه یا دختر یا همجسگرا. من خودم دختر هستم و از تبعیض جنسیتی خیلی زجر کشیدم و هر حرف حسابی که زدم دختر بودنم را به رخم کشیدند. واقعا که عقب افتاده ای و حیف آرش که وقت میزاره و مطلب مینویسه
    نازنین

    پاسخحذف
  11. مشکل شما این هست که خیلی ایران رو سیاه میبینی و آمریکا رو سفید. من هم الان آمریکام انکار هم نمیکنم آمریکا جدا مزایای قابل توجهی داره من هم مثل شما از یک خانواده متوسط هستم اینجا هم با پذیرش دکترا اومدم اما واقعا به نظرم، شما یک مقدار در خوبی های آمریکا غلو میکنی و مشکلات مختلف در ایران رو هم (مثل مشکلات فرهنگی و...) بزرگ نمایی میکنی
    البته تجربه افراد فرق داره شاید شما خیلی بهت در ایران بد میگذشته و اینجا خیلی اوضاعت خوبه اما برای خود من اینجوری نیست و در مجموع فرق چندانی نداره برام که اینجا زندگی کنم یا برگردم ایران بعد از اتمام تحصیل و بیشتر عوامل ثانوی در تصمیم من تاثیر خواهد داشت

    پاسخحذف
  12. من خودم در ایران هستم ولی اگر آن آقایان بد دهنی که از ایرانیان امریکا دفاع میکنند نمایندگان آنها باشند که واقعا حق با آرش است. من با کامنتهای اونها حرف آرش را باور میکنم ومی گویم که مبادا با آنها رفت و آمد کنی. اینجا است که می گویند آفتاب آمد دلیل آفتاب!

    پاسخحذف
  13. فوق لعاده بود.... دمت گرم آقا. ادامه بده.

    پاسخحذف
  14. من دقیقا با شما موافقم من هم در امریکا زندگی می کنم چند ماه اول که به امریکا امدم به چند نفر ایرانی برخورد کردم وهمه از زندگی در امریکا ناراضی بودند و مرا کاملا از زندگی در امریکا ناامید کردند طوری که من شبها نمی خوابیدم وکاملا پشیمان شدم .بعد از مدتی از کسانی که مراتشویق به برگشتن کردند پرسیدم چرا شما به ایران بر نمیگردید وانجا زندگی نمیکنید به من گفتند اخه اینجا ما خیلی امکانات و رفاه وارامش داریم چرا برگردیم؟برگشتن به ایران بی فایده است .امان از انسانهای مردم ازار

    پاسخحذف
  15. ابلحی که می گه پزیرش دکترا دارم تو امریکا با ایران فرق نداره اخه مردک تو اصلا می دونی امریکا چیه کجاست مثل اون دیوونه ای که با ریش تو منهتن بود از ایران تعریف می کرد تو اصلا تخصص داری تو بازار کار بودی اصلا همون مدرک دکتری بهت تو ایران می دن من فکر کنم که تو یک عقده ای سر راهی هستی که تو محله های پایین شهر تهرانی یا یک بسیجی پاچه خوار ی پسر جون مسجد جای گوزیدن نیست پاتو کفش بزرگترا نکن تو رو چه به امریکا بر فرض مثال تو تو امریکایی مطمئن باش از اون دسته ادمهای احمق امریکایی . یه بار با یک ادم روشن فکر خارج نشین صحبت کن هر کی باش تو ایران بی اینجا بهتر همون می شی تو تو ایران عقده ای بودی الان هم عقده ای در هر صورت
    america is place that all thing is possible

    پاسخحذف
  16. بعضي ها هم فقط بلدن شعار بدن اما وقتي بهشون ميرسي ‚دريغ از يه جو معرفت و انسانيت...
    البته جمله فوق رو نوشتم كه حرف دلم رو زده باشم و شخص خاصي مد نظرم نيست...

    پاسخحذف
  17. لجن در فرهنگ ایرانی یعنی فحش شما هم با انتخاب این کلمه مرتکب اشتباه شدی از طرف دیگه شما که اینقدر از ایرانی بد میگی چطور پناه گاهت شده همین وبلاگ ؟؟ من تعجب میکنم چرا ما اینقدر میخواهیم خودمون را نفی کنیم اگه اینجا جنسی را گرون بخریم میگیم قانون تجارته اما ایران کلاهبرداریه؟ اینجا شرکتهای بیمه 20 درصد حقوقمون را بالا بکشن بگیم به به موقع تصادف پولتو زود میدن با با اینجا با پرداخت ماهی 400 دلار بیمه پزشکی 70 دلار دارویی اورژانس زیر هیچکدومش نمیره یه اورژالنس معمولی 2500 دلار چرا اینا رو نمیگی؟ داییم فکر ماشین قراضه ایی که الان هر نمایندگی تو ایران با هزار جور شیوه فروش میخواد ماشینش بهت بندازه به نظرم شما توجیه گر بزر
    گی هستی

    پاسخحذف
  18. اولا همجنس گرایی یک واریاسیون نرماله. یعنی با این که مثل خیلی ها نیست ولی طبیعیه. ثانیا به کسی ربطی نداره که تمایلات جنسی یک آدم چیه، چه برسه به اینکه بخواد به دلیل اون تمایلات یا رفتارها اون آدم رو تحقیر کنه. ثالثا بسیاری از ما در سطح بسیار عمیق ناخوداگاهمون تمایلات همجنس گرایانه داریم ولی به این دلیل که در ایران هر چیزی که شبیه بقیه نباشه به شدت سرکوب می شه، اصلا اطلاع نداریم که همجنس گرا هستیم و تا آخر عمر با ناکامی جنسی و مسایل متعاقب اون زندگی می کنیم و خودمون و خانواده ای که می سازیم رو هم بدبخت می کنیم. رابعا شما را به خدا دیگران رو بدتر از خودتون و خودتون رو بهتر از دیگرن ندونید. این بیماریه، نه همجنس گرایی. این نارسیسیسم، ام الامراض اختلالات شخصیتیه.چرا فکر می کنیم حتما نظر ما درسته و فقط یک درست وجود داره؟ من می خوام بدونم ایا کسی که ذرامد کافی داره، می تونه فکر کنه که چون در آمریکا ماهی 300-400 دلارباید پول برای بیمه سلامت بده، امریکا جای بدیه؟؟؟؟ یا کسی که کلا با مسایل سیاسی کاری نداره، زندگی مرفهی داره، دردش نمیاد وقتی 4 تابی سواد به خودش و زنش گیر می دن که حجابت رو درست کن، محل کارش 10 دقیقه تا خونش فاصله داره وتاابدتو ترافیک تهران اسیر نمی شه، می تونه فکر کنه ایران جای بدیه؟؟؟؟ به نظر من یه نگاهی به شرایط خودتون و خواسته هاتون بندازید و بعد واسه مهاجرت تصمیم بگیرید.

    پاسخحذف
  19. نشانه فريز بودن و پايين بودن سطح فكر ايرانيان مهاجر نسل اول از برنامه هاي ماهوارهاي كاملا هويداست.واقعا ادم شرمش ميگيره نگاه كنه يكهفته تمام اختصاص ميدن به حرف مفت زدن پشت سرهم ديگه كه تو چرا مراسم جهان رو اينجوري پخش كردي فلاني اومده بود مجلس ختم چرا با اون تيپ اومده بود يعني دقيقا حرفهايي كه ديگه خاله زنكاي قديمي هم جرات گفتنش روجلو نسل ما پيدا نميكنن.برنامه هاي سياسيشون هم كه جز فحش و ناسزا به همديگه( نه حداقل به عوامل اصلي ديكتاتوري و فساد) چيزي نيست.منكه داخل ايرانم فقط كانالهاي خارجي نگاه ميكنم كه لااقل دوتا مطلب جديد ببينم و ياد بگيرم.

    پاسخحذف
  20. خب من نظرم رو در مورد اون جمع و بطور کلی ایرانیا قبلا گفتم
    البته من خارج از ایران زندگی نمی کنم اما تقریبا میفهمم چی میگی

    در مورد اون آقا یا خانم ناشناس با اون انگلیسی فوق العادش باید بگم که من همجنسگرا هستم و کاملا هم از زندگیم راضیم .
    نحوه صحبت کردن تو کاملا حرفهای آرش رو تایید می کنه .
    به قول معروف :
    آن کس که نداند و نداند که نداند
    در جهل مرکب ابدالدهر بماند

    ممنون

    پاسخحذف
  21. آرش جان داداش بیا به اینهائی که دارن خودشون رو برای فرهنگ 2500 ساله اشون می کشن توضیح بده که تو کلابهای ایرونی آخر شبها چه فرهنگهای ما روی آب می آید داداش یک ذره هم از این کلابهای ایرونی یا کنسرتهاشون چه اتفاقاتی می افته آقای یا خانم خواننده بعد از 2 ساعت از ساعت شروع کنسرت مست و لایعقل یا نشئه مواد می آید 4 تا آهنگ بند تمبانی می خونه و می ره حالا کنسرت خواننده آمریکائی سر ساعت شروع می شه هیچکس هم به خوار مادر کسی گیر نمی ده مثل آدم به هر کی که مجرده گیر می دن نه زن یارو که داره بغل شوهرش راه میره
    آرش جان داداش به اینهائی که اینقدر دارن خودشون رو برای نژادشون پاره می کنند بگو که در مهمانی های این لجنها طرف زن داره ولی می ره به زنهای مردم گیر می ده و به هوای آشنائی خانم رو حسابی ماساژ می ده در حالی که شوهرش هم ایستاده و از ترس آبرو و اینکه این کلنی های لجن اون رو تو خودشون راه ندن و به بگن کرم از زن خودشه سکوت اختیار می کنند آرش جان بنویس که شیواترین و حقیقت گو ترین قلم رو دازی
    ارادت

    پاسخحذف
  22. از خوندن پست بالا واقعآ متاسف شدم. امیدوارم هیچ وقت وارد چنین جمعهایی از ایرانیها نشم..

    پاسخحذف
  23. واقعآ از خوندن کامنت بالا متاسف شدم.امیدوارم هیچ وقت وارد چنین جمعهایی از ایرانیها نشم..

    پاسخحذف
  24. آرش تو یک لجن بیشتر نیستی
    نازنین

    پاسخحذف
  25. حال کردی ها! وبلاگ فکستنی و متروکه ات با نوشتن این پست لجن تبدیل شد به صحنه جنگ و بحث ! بازدید وبلاگت هم که بالا رفت! خر کیف شدی آرش!

    پاسخحذف
  26. برای شما که پست بالا رو نوشتی واقعا متاسفم چون خود شما هم جزو اون افرادی

    پاسخحذف
  27. به اون ناشناس ابلهی که ابله رو با ح نوشته باید گفت خاک بر سر بیسوادت که نوشته یک آدم محترم و متشخص رو با کلمات زشت و زبان کثیفت آلوده میکنی! ما ایرانیها عادت کردیم تا از یکی خوشمون نمیاد جدیدا بهش برچسب بسیجی میزنیم!

    پاسخحذف
  28. چرا همه می گن مقصر فرهنگ 2500 ساله؟ نمی گن 1400 ساله؟
    ترسو هستیم واقعا

    پاسخحذف
  29. به امید روزی که ما همه بگیم زمینی هستیم نه اینکه بگیم من ایرانیم افغانیم آمریکاییم آفریقاییم اروپاییم یهودیم مسلمانم مسحییم کافرم و ....
    همه با هم بگوییم زمینی هستیم و برای پیرفت دنیا با هم تلاش کنیم و این مرزهای مسخره ای که خودمون واسه خودمون درست کردیم رو از بین ببریم و تمام دنیا به یک زبان واحد حرف بزنن و تعصبات الکی نژادی از بین بره
    _____بهنود_____

    پاسخحذف
  30. می دونی چرا نمی گیم 1400 ساله چون اون مال عربهاست نه ما آی کیو

    پاسخحذف
  31. تو رو خدا نگاه آرش چه بساطي راه انداختي .بيكاري؟من نميفهمم دعوا اصلا سرچيه؟ميدوني ما ايرانيها اينقدر دلمون از همه جا پره كه اگه توي روز هم به من يكي خورشيد رو نشون بدي باهات مخالفت ميكنم. چون ميخوام 30 سال عقده رو توسر يه نفر مخالف خالي كنم.
    بحث منطقي جواب نميده چون همممون يه جورايي ديونه شديم.

    پاسخحذف
  32. نازنین خفه شه می دونی ارش چند سال ازت بزرگتر گوسفند با باباتم این طوری حرف می زنی خاک بر سرت کنم
    اون دیونه ناشناس مدافع بسیج باید بهش بگم حالا اگه اون ادم محترمه توام خانوم مارپلی مردک خر من که می دونم از زمانی که یه عده نادان وارد این جمع شدن فحاشی شروع شده اخه امریکا خیلی بزرگتر از این حرفاست تا بچه ننه مثل تو بخواد تکذیبش کنه
    تو اسم 5تا ایالت امریکارو نمی تونی نام ببری چه برسه به این غلطا
    حیوانات بزرگوار اگر سن سال شما از ارش بزرگتر است می توانید با او بد صخبت کنی در غیر این صورت خفه شید و احترام بزرگتر را نگهدارید

    پاسخحذف
  33. من این وبلاگو از پستهای اولش دنبال میکنم . آرش برداشتهای خودشو مطرح میکنه درست یا اشتباه بودنش با دلایل منطقی اثبات یا رد میشه. اینکه به جو ایرانیهای آمریکا لجن بگیم و با تنفر حرف بزنیم یک عده ای حالت تدافعی میگرن و با جمات رکیکتر جواب میدن نتیجشم این میشه که بحث از منطقش خارج میشه.آرش درسته برداشته تو همینه ولی من با این شیوه بیانت کاملن مخالفم و بدتر حرفایه بی ربط که تو کامنتا مطرح میشه. معلومه با عصبانیت بروبج تایب میکنن. اگر من هم تو همون جو ایرانیان بودم طرز فکرم مثل اونا بود درست یا غلط. به نظر من بهترین حالت فکر کردن آزاد بدون وابستگی به هیچ فرهنگ و تمدنی (انگار از فضا برسی میکنی) و با تفکر آزاد در فرهنگهای همه ملتها بهتر میشه قضاوت کرد.

    پاسخحذف
  34. آرش جان گل گفتی‌، من هم خیلی‌ وقت بود که می‌خواستم این حرف رو بزنم، ولی‌ روم نمی‌شد، نمیدونستم که واکنش دیگران چه خواهد بود. من هم مثل تو اصلا به مرزهای جغرافیائی باور ندارم و میهن پارست نیستم. ما خیلی‌ راحت میتونستیم تو مکزیک یا چین و یا در اروپا به دنیا بیاییم، حالا چون بر اساس جبر جغرافیائی تو ایران به دنیا اومدیم، باید سنگه وطن رو هی‌ به سینه بزنیم؟ صحبت مدام از کوروش و داریوش و تخت جمشیید خودش مثل یک دین و آئین جدییده، و ما ایرانیها این دفعه از این طرف بام افتاده ایم.انسانهای کره زمین با یکدیگر برابر هستند پس نباید برایم فرقی بکند که متعلق به کدام یک از آنها باشم.

    پاسخحذف
  35. آرش سعی کن مطالبی بنویسی که مخاطبات همین قشر تحصیلکرده و دانشگاهی بمونن .همه ما میدونیم که ایرانیای لوس آنجلس نشین چقد له هستن نیازی نیست که هی بهشون برینیم.من نمیخوام وبلاگت مثله این کانال های تلویزیونی خسته لوس آنجلسی بشه .مخاطب کم ولی روشن فکر و تحصیل کرده خیلی بهتر از حاجی بازاریهایی هست که دوکونشو فوروختن رفتن امریکا .

    پاسخحذف
  36. ما براي اينكه ايران گهري تابان شود خون دلها خورده‌ايم

    پاسخحذف
  37. آقا دمت گرم شما حرف درست رو میزنی.
    واقعا عده ای هستند که کاملاّ بیسواد هستند و با پول ننه بابا به آمریکا اومدن یا بازاری هایی که مغازشونو آب کردن اومدن اونجا که به هیچ دردی نمیخورند.ولی فراموش نکنیم که که عده ای هم هستند که واقعاّ از لحاظ علمی و فرهنگی سطح بسیار بالایی دارند و به موفقیت هایی هم دست یافتند.
    به نظر من بین علم و ثروت یک تعادلی باید وجود داشته باشد. 

    پاسخحذف
  38. واقعا آدم از وجود این همه به ظاهر روشنفکری که کل ادبیاتشان را فحش و ناسزا تشکیل داده حیرت می کنه!!آرش خان من حرفهای این بار شما را دوست داشتم ولی در نظرات شما تناقضات زیادی دیده می شود ،کسی که معتقد به برابری انسانها و حرفهای فرا نژادیست ایتگونه مردم را تقسیم بندی نمی کند:مهاجران قدیم ایرانی به آمریکا کلا لجن و بی مغزندو کلا ایرانیها اینطورند و آنطورند . کسی که به برابری انسانها معتقد باشد اینگونه نزدیکترین نژاد به خود را تخطئه نمی کند.

    پاسخحذف
  39. من هم قبول دارم كه گروهي از ايرانيها حتي صفت لجن واسه شون كمه
    من خودم تجربيات ناجوري دارم از اينكه پولمو بالا كشيدن بعنوان اينكه تو تازه اومدي خارج جيبتو مي زنن پولتو بده ما نگه داريم. به هواي همين ارتباطات يارو مرد متاهل زندار كه مثلن تازه هم ازدواج كرده اصرار و اعصاب خوردي شديد و ...الي آخر
    با چه بدبختي از دست اينها خلاص شدم كه نگو بعنوان يه دختر
    من نميدونم كه آرش چه تجربيات شخصي داشته اما هر چي بوده از من كه يه دخترم كمتر بوده ولي من داغون شدم.
    بعضي از افرادي كه تو ايران با گردن كلفتي به يه پولو پله ميرسن بعد ميان آمريكا و اونجام شروع ميكنن به باجگيري و سليطه گري مث نازنين
    يكيم مث آرش كه حرف حساب ميزنه ميخوان خونشو در دم بريزن
    اما اين اهميتي نداره كه اينجا ميان كولي گري و غربتي بازي درميارن. به هر حال اين مطالب براي روشنگري هست و واقعن من هم توصيه مي كنم تا آدم بين ايرانيها مطمئن نشه كه شخص قابل اعتمادي نيست نبايد بهشون نزديك شد

    آرتين

    پاسخحذف
  40. سلام دوستان عصبانی
    .
    1)آرش جان من با 2 تا پست قبلیت موافقم.تا میتونی این آدمهای تازه به دوران رسیدهء تیتیش مامانیرو باید بکوبی.!
    اینا چه میدونن ایران چیه؟
    اگه راست میگن بیان ایرانو بسازن.!
    بیان بریزن تو خیابونا.!
    بیان برن با پولاشون به بدبخت بیچارهها کمک کنن.!
    تو که تو آمریکا با پول بابات خوردییو خوابیدی چه میدونی سختی چیه چه میدونی نداری چیه !
    همتون فرار کردین رفتین تو لونه موش اگه راست میگین برگردین!
    (البته منم تا 2 سال دیگه فرار میکنم میام پیشتون)
    .
    نخند.!إإإإ.
    امیدوارم روز خوبی داشته باشین.(محسن)

    پاسخحذف
  41. وبلاگ بسيار زيبايي داري و مطالب خوب و مفيدي مي نويسي ولي اظهار نظر دوستان متاسفانه همان فرهنگ و تربيتي است كه الان داره روي نسل جديد كار ميشه. بي احترامي به هم و تحقير يكديگر. ايرانيان نسل بعد از انقلاب.

    پاسخحذف
  42. از گوهر تابان منظورت اقای احمدی نژاد نیست که احیانا؟

    پاسخحذف
  43. اون دوستی که گفته آی کیو اون فرهنگ 1400 ساله مال عرباس دقیقا خودش تصادفا جواب سوالو داد گرچه سوالو متوجه نشد بود.
    تقصیر فرهنگ 2500 ساله نیست. بلکه بی فرهنگی ما از 1400 سال پیش تازه شروع شده.

    پاسخحذف
  44. یه بار یادمه آرش نوشتی که اگه به یه آمریکای بگی احمق ازت میپرسه چرا من احمقم ولی اگه به یه ایرانی بگی احمق اگه خیلی شانس بیاری صورتتو نیاره پایین ،خواهر مادرتو یکی میکنه .منم حرفم اینه که اگه به جماعت لوس آنجلس نشین بگی بیشعور بیسواد بی فرهنگ اونا که نمیان خودشون بعد از ۵۰ ۶۰ سال اصلاح کنن بلکه سریعا شروع میکنن به عکس العمل که یجوری حالتو بگیرن یا خرابت کنن پس بهتره بیخیالشون بشیم اکثرا آخرای عمرشونه .تا ۱۰ ۱۵ سال دیگه کلا نسلشون منقرض میشه .

    پاسخحذف
  45. first of all nazanin baby dont talk to me like that or ive just felt horny about your words.
    then im saying that why should arash hiding his nature
    he must trust us. we are his friends
    he is still a man but a little different
    i like you arash and nevermind whats your god damn gender.
    i know why you dont like the iranian american...you know what im talkin about dont you...
    by the way are you a iranian american or what?
    i dont disrespect a homo as long as he dont hiding his sexuality.
    dont be a retard and dont think we are fool
    you tryin to hide that part of your life you dont like and stating to complain about something that is not the real cause of your sadness.
    i admit you are pretty smart about hiding your real reasons.

    پاسخحذف
  46. such as hole person are you arah is not homo he is straight,get lost sick bastard 

    پاسخحذف
  47. سلام
    ببین چه آشوبی بپاکردی.فکرکردی همه خوابن؛خواستی بیدارشون کنی؟یا دنبال مخاطب جدیدمیگردی؟(شوخی میکنم)
    آرش خان من فکرمیکنم دچار روزمره گی (اگه درست نوشته باشم)شدی.البته درایران چیز متداولی هستش.امادرآمریکا همانطور که خودت قبلا اشاره کردی،معمولا برای مهاجرین اتفاق می افته.به این خاطر که از یک شرایط،میشه گفت بحرانی،که دائم منتظر یک وضعیت بدتر هستند؛والبته در دصدد پیداکردن راه حلی برای آن؛به مکانی مهاجرت میکنند که برای آنها به گفته افلاطون(فکرمیکنم)مدینه فاضله است.
    فکرمیکنم اگر دنبال ایجاد یک شرکت خانگی که خودت گفتی،باشی،راه حل مناسبی برای برون رفت از این وضعیت باشه؛گمان میکنم بهتر از ازدواج باشه.
    اما درمورد نوشته ی آخرت،باید بگم تا 95% باتوموافقم.اون 5% از اون جهت که تاحالا بهش فکرنکردم.
    راستی فکر میکردم که تو،تو برقراری روابط دیپلماتیک باید قهار باشی،اما مثل اینکه باهم درد مشترک داریم.
    در رابطه با ایجاد شرکت خانگی مطلب بنویس شاید بتونیم(خواندگان وبلاگت)درارائه نظرات مسمرثمر باشیم.

    پاسخحذف
  48. Arash jan, man yad gereftam dar morede 3 chiz bahs nakonam. Bevijheh dar yek jame irani : 1- Mazhab 2- Siyasat 3- Tarikhe 2500 saleye iran
    Chera? Chon dar har 3 mored taasobe khoshk va bija vojud dareh, vali dar morede irani haye moghim amrica 99% harfat dorosteh 1% ham bekhatere iranihaye moafaghi ke dar amrica mishnasam kam kardam.

    پاسخحذف
  49. سلام دگر باره؛مجددا درخواست می کنم اگر ممکن است از تجربیات خودتان در مناطق نا امن شهرهای آمریکا و چگونگی برخورد افراد تازه ورود با مساله جرم و وجنایت در این مناطق شهری مطلبی ارائه کنید
    البته خودتان در پست های بسیار پیش در مورد خاطرات زندگی در رچموند قول بازگویی داده بودید .ممنون

    پاسخحذف
  50. سلام دگر باره؛مجددا درخواست می کنم اگر ممکن است از تجربیات خودتان در مناطق نا امن شهرهای آمریکا و چگونگی برخورد افراد تازه ورود با مساله جرم و وجنایت در این مناطق شهری مطلبی ارائه کنید
    البته خودتان در پست های بسیار پیش در مورد خاطرات زندگی در رچموند قول بازگویی داده بودید .ممنون

    پاسخحذف
  51. آرش جان ادامه بده...
    شاد باشی ...

    پاسخحذف
  52. بابا این چه بساطی است.
    بوی گند تعصب از همه جا به مشام می رسد!

    پاسخحذف
  53. میگن آفتاب آمد دلیل آفتاب .من نوشتم که اگه به لوس آنجلس جماعت چیزی بگی سریع سعی میکنن خرابت کنن دقیقاکامنت بعدی یکی نوشته که آرش گی هست و ازین مزخرفات .این جماعت بی نظیرن .

    پاسخحذف
  54. someone said you are like martin lutter king....
    the question is....
    are you a black...?
    hehehe

    پاسخحذف
  55. UNDERCOVER GAY???
    DAMN MAN
    WHATA FUCK ARE U

    پاسخحذف
  56. COME ON ARASH TELL THE TRUTH AND FINISH THE QUARREL FAG

    پاسخحذف
  57. سلام
    من اسمم شاهرخ،متولد زمینم شاید یه روزی موجودات فضایی رو پیدا کنیم یا اونا ما رو پیدا کنند اون موقع بچه کهکشان میشم.همانطور که کسی مسواک منو به دهانش نمی زنه منم مسواک کسی رو به دهانم نمی زنم یعنی برام مهم نیست افراد چه دینی دارن چون به اونها بخاطر اون چیزی که هستن احترام می گذارم.زندگی به من آموخته که به تنهایی هیچی نیستم و اگر احترام نگذارم و اصطلاحا دیگران را نبینم من هم دیده نمی شم.همچنین آموخته ام که می تونم در عین حال که خیلی مهربان باشم به جاش می تونم خیلی سنگدل باشم می تونم انسان دوست باشم یا یه مهلک موجودات.چون از موقعی که بدنیا اومدم این نبودم بلکه بر اساس یک سری فاکتورها ...این شخصیت فعلی رو پیدا کردم.یعنی در اصل شخصیت من برگرفته از مغز یا همون تفکر منه و مغز من هم حتما تابعی از محیطه یعنی اگر من بسیار انسان با شخصیتی باشم وقتی بین انسانهایی قرار بگیرم که براشون مهم نیست چی میگن اول تعجب مب کنم و وای این چه حرفی بود می زنم یه خرده بعد که گذشت از شنیدنش به انزجار نمی رسم و برام عادی می شه و اگر زمان ادامه پیدا کنه و محیط عوض نشه روزی می رسه که من هم مثل جمع می شم و مثل اونها رفتار می کنم. بزرگترین سرمایه ای که به نظر من هر انسانی داره همون شخصیتشه که در اصل همون عقلش یا تفکرشه.پس طبیعیه که مارک ماشینم یا حساب بانکیم یا تعداد خونه ها و ویلاهام یا مدرک تحصیلیم یا پست و مقام شغلیم شخصیت من نیست چون من می تونم یه رفتگر زحمت کش با شخصیت باشم یا یه نانوا یا آهنگر یا مامور پست یا...محترم و با شخصیت ،من بسته به توانایی هام و عوامل محیطیم ، اولویت زندگیم و علائقم راهی رو برای کسب و کار انتخاب می کنم که اگر به هر جایی برسم به این معنی نیست که از بقیه هم ردیفهای خودم زرنگ ترم یا سرم یا جا موندم و خنگم چون من با هیچ کس قابل مقایسه نیستم چون من ،منم و تو، تو و دیگری دیگری ،پس خودم رو با کسی مقایسه نمی کنم چون قرار نیست من کس دیگری باشم و برای خودم زندگی می کنم برای اونچه دوست دارم و ازش لذت می برم و از طرفی در جایگاهی نیستم که راجع به دیگران قضاوت کنم اصلا وقتی به عقلم رجوع می کنم این رو کار پسندیده ای نمی بینم.ما همه انسانیم و همانطور که ویروس وارد بدنمون می شه بر اساس قوت بدنیمون و تعداد ویروسه وارده شدت بیماریمون فرق می کنه رفتارمون هم می تونه مثل جسممون بیمار بشه.ما تا عامل بیماری رو نشناسیم نمی تونیم درمانش کنیم پس تا به خودمون توجه نکنیم یا به نظر دیگران راجع به خودمون گوش نکنیم نمی تونیم جایگاه خودمون رو بهتر بشناسیم.واقعیت اینه که من چه آدم خوب محترم یا با شخصیتی باشم چه بی ادب و بی مسئولیت در هر صورت به انسانها نیاز دارم پس زندگی به من آموخته تا می تونم خودم رو با محیطم سازگار کنم و تافته جدا بافته نباشم.شکسپیر یه جمله زیبا داره که می گه:همه رو دوست داشته باش ،به تعداد کمی اعتماد کن،به هیچ کس بدی نکن.خب اگر من از فکرم استفاده نکنم ،تجارب دیگران رو در نظر نداشته باشم مجبورم که خودم تجربه کنم که اون هم معمولا خوشایند نیست.>>>ادامه

    پاسخحذف
  58. >>>به نظر من دروغ گویی و خیلی رفتارهای بد دیگه که هممون می دونیم از مریخ به اینجا نیومده و به قول کامنت اون دوستمون توی موضوع "لجن" وقتی ما دنبال شکم سیر کردن باشیم به فرهنگ،تمدن یا چیزهای دیگه فکر نمی کنیم بلکه ما زمانی خوب می تونیم ببینیم که اول شکممون سیر باشه و نیازهای اولیه امون مرتفع.من می تونم هر جوری که دوست دارم صحبت کنم و با طرز بیان و رفتار جایگاه خودم رو برای شما تعریف می کنم و شما در میابید که با من چطور باید برخورد کنید.آیا من لیاقت این رو دارم که از احترام شما برخوردار بشم یا نه؟البته من هم مثل شما با بیماری یا مریضیهای شخصیتی آگاهی دارم و توی زندگیم همه اینها رو لحاظ می کنم یا در نظر می گیرم.بارها شنیدیم و دیدیم که خودمون رو غیر عرب نام میاریم یا ابراز تنفر می کنیم یا ...می دونید واقعیت چیه؟به قول اون دوستمون که راجع به همت بزرگ آلمانیها صحبت کردن ما همش داریم خودمون رو می بینیم و چون اهل مقایسه و قضاوت و نژاد پرستی هستیم وقتی موفقیت دیگر ملتها یا دیگران رو میبینیم به جای خوشحالی و آموختن خوبیهاشون و به قول لقمان درس عبرت از بدی ها ،میاییم شروع به افترا یا شایعه پراکنی یا تحقیر دیگران می کنیم تا با این کار کمبودها ی خودمون رو پوشش بدیم اما غافل از اینیم که درسته ما سرمون رو توی برف کردیم کسی رو نمی بینیم اما دیگران اتفاقا خیلی خوب دارن ما رو می بینن.امروز هر انسانی از ادیسون با احترام نام میاره و برای پاستور ،نیوتن و کوروش کبیر احترام قائله و هر انسانی از شنیدن کشتار یهودیان در جنگ جهانی شرمسار می شه یعنی فقط آمریکایی ها یا اروپایی ها یا ایرانی ها از شنیدن انسانهای بزرگی که در گذشته در موقعیت جغرافیایی اونا زندگی می کردن مفتخر نمی شن و فقط آلمانیها شرمسار نیستن.یک افتخار در هر جایی برای هر انسان آزاد اندیشی افتخاره همانطوری که شرمساری است.پینوکیو تا زمانی که از فکرش استفاده نمی کرد مدام گول گربه نره و روباه مکار رو میبخورد و هر چی فرشته مهربون کمکش می کرد فایده ناشت اما به محض عاقل شدن پینوکیو فرشته مهربون از فکر مشغولی اون راحت شد و به زندگیش رسید و اتفاقا روباه مکار و گربه نره هم می تونستن حالا دوستان خوبی برای پینوکیو باشن....خیلی حرف زدم و شما و خودم رو خسته کردم پس همین جا تمومش می کنم.همه شما رو دوست دارم و چیزهای زیادی از شما یاد می گیرم و به همین دلیل هم سپاسگزارم.من 32 سالمه پس بابا بزرگ نیستم و هیچ وقت هم نخواستن باشم فقط خواستم من هم نظرم رو گفته باشم شاید بدرد بخوره.در آخر یه جمله زیبا می گم که همیشه پدرم برامون نقل قول می کرد:
    افتادگی آموز اگر قابل فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
    شاهرخ

    پاسخحذف
  59. سلام
    من اسمم شاهرخ،متولد زمینم شاید یه روزی موجودات فضایی رو پیدا کنیم یا اونا ما رو پیدا کنند اون موقع بچه کهکشان میشم.همانطور که کسی مسواک منو به دهانش نمی زنه منم مسواک کسی رو به دهانم نمی زنم یعنی برام مهم نیست افراد چه دینی دارن چون به اونها بخاطر اون چیزی که هستن احترام می گذارم.زندگی به من آموخته که به تنهایی هیچی نیستم و اگر احترام نگذارم و اصطلاحا دیگران را نبینم من هم دیده نمی شم.همچنین آموخته ام که می تونم در عین حال که خیلی مهربان باشم به جاش می تونم خیلی سنگدل باشم می تونم انسان دوست باشم یا یه مهلک موجودات.چون از موقعی که بدنیا اومدم این نبودم بلکه بر اساس یک سری فاکتورها ...این شخصیت فعلی رو پیدا کردم.یعنی در اصل شخصیت من برگرفته از مغز یا همون تفکر منه و مغز من هم حتما تابعی از محیطه یعنی اگر من بسیار انسان با شخصیتی باشم وقتی بین انسانهایی قرار بگیرم که براشون مهم نیست چی میگن اول تعجب مب کنم و وای این چه حرفی بود می زنم یه خرده بعد که گذشت از شنیدنش به انزجار نمی رسم و برام عادی می شه و اگر زمان ادامه پیدا کنه و محیط عوض نشه روزی می رسه که من هم مثل جمع می شم و مثل اونها رفتار می کنم. بزرگترین سرمایه ای که به نظر من هر انسانی داره همون شخصیتشه که در اصل همون عقلش یا تفکرشه.پس طبیعیه که مارک ماشینم یا حساب بانکیم یا تعداد خونه ها و ویلاهام یا مدرک تحصیلیم یا پست و مقام شغلیم شخصیت من نیست چون من می تونم یه رفتگر زحمت کش با شخصیت باشم یا یه نانوا یا آهنگر یا مامور پست یا...محترم و با شخصیت ،من بسته به توانایی هام و عوامل محیطیم ، اولویت زندگیم و علائقم راهی رو برای کسب و کار انتخاب می کنم که اگر به هر جایی برسم به این معنی نیست که از بقیه هم ردیفهای خودم زرنگ ترم یا سرم یا جا موندم و خنگم چون من با هیچ کس قابل مقایسه نیستم چون من ،منم و تو، تو و دیگری دیگری ،پس خودم رو با کسی مقایسه نمی کنم چون قرار نیست من کس دیگری باشم و برای خودم زندگی می کنم برای اونچه دوست دارم و ازش لذت می برم و از طرفی در جایگاهی نیستم که راجع به دیگران قضاوت کنم اصلا وقتی به عقلم رجوع می کنم این رو کار پسندیده ای نمی بینم.ما همه انسانیم و همانطور که ویروس وارد بدنمون می شه بر اساس قوت بدنیمون و تعداد ویروسه وارده شدت بیماریمون فرق می کنه رفتارمون هم می تونه مثل جسممون بیمار بشه.ما تا عامل بیماری رو نشناسیم نمی تونیم درمانش کنیم پس تا به خودمون توجه نکنیم یا به نظر دیگران راجع به خودمون گوش نکنیم نمی تونیم جایگاه خودمون رو بهتر بشناسیم.واقعیت اینه که من چه آدم خوب محترم یا با شخصیتی باشم چه بی ادب و بی مسئولیت در هر صورت به انسانها نیاز دارم پس زندگی به من آموخته تا می تونم خودم رو با محیطم سازگار کنم و تافته جدا بافته نباشم.شکسپیر یه جمله زیبا داره که می گه:همه رو دوست داشته باش ،به تعداد کمی اعتماد کن،به هیچ کس بدی نکن.خب اگر من از فکرم استفاده نکنم ،تجارب دیگران رو در نظر نداشته باشم مجبورم که خودم تجربه کنم که اون هم معمولا خوشایند نیست.>>>

    پاسخحذف
  60. shahrokh i appreciate your words it make me cry man. im cryin right now BUT I STILL BELIEVE THAT ARASH IS A GAY.

    پاسخحذف
  61. من دارم تو این وب لاگ زندگی کردن یاد می گیرم. ارش مدیونتم

    پاسخحذف
  62. آقا شاهرخ این جمله از شکسپیر رو از شما یاد گرفتم و یادداشت کردم. یه جمله زیبا :همه رو دوست داشته باش ،به تعداد کمی اعتماد کن،به هیچ کس بدی نکن سپاسگزارم از توضیحات شیوا و پرمغزتون.
    البته جسارتا فکر میکنم دو بیت آخر درستش اینه:
    افتادگی آموز گر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
    بازم متشکرم

    پاسخحذف
  63. به این جمله توجه کنید/////واقعیت اینه که من چه آدم خوب محترم یا با شخصیتی باشم چه بی ادب و بی مسئولیت در هر صورت به انسانها نیاز دارم پس زندگی به من آموخته تا می تونم خودم رو با محیطم سازگار کنم و تافته جدا بافته نباشم///////
    افرین شاهرخ

    پاسخحذف
  64. آرش جان من هر کاری کردم نتونستم این فیلم رو اینجا بذارم لطفا خودت زحمتش رو بکش تا بفهمن لجن یعنی چی
    ?سؤ استفاده ایرانیان ازپلاک معلولیت در لوس آنجلس
    www.youtube.com
    گزارش تلویزیونی ان بی سی از ایرانیان متقلبی که با کارت / پلاک معلولیت ، ماشین خود را مجانی در لوس آنجلس از طریق غیر قانونی پارک میکنند. در گزارش اشاره ای به ملیت نشده اما لهجه ، ظاهر و محله وست وود ، دلالت بر ایرانی بودن این افراد دارد

    پاسخحذف
  65. معتاد نوشته هات شدم

    پاسخحذف
  66. سلام
    من میخوام به لوسانجلس مهاجرت کنم ولی هیچ اطلاعی در این باره ندارم . میتونی کمکم کنی ؟
    اگه ممکنه با مسنجر باهام تماس بگیر یا میل بزن .

    mrpmmm@yahoo.com
    با تشکر

    پاسخحذف
  67. آن قدر نطق غرایی بود که آدم جرأت نمیکند حرفی بزند. فقط خواستم بگویم افغانی واحد پول است و جسارتا افغان درست است.

    سارا کوچولو (الکی)

    پاسخحذف
  68. تو به من داری درس زندگی میدی هنوز بیشتر از نصف وبلاگت مونده که بخونم. جدی میگم و نه بابت تملق چون تملق دیگه ممنون. از شاهرخ خان هم ممنون به خاطر فیلم های قشنگش ببخشید کامنتهای قشنگش!

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.