۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

تخم دانش و دانشمند هسته ای

مسافران محترم سوار شوید می خواهیم برویم. آقا دستت لای در نماند. به کله ام زده است که این آخر هفته برم و ماشینم را عوض کنم و یک ماشین ارزان باباقوری بگیرم. دلم برای این تنگ شده است که کاپوت جلوی ماشین را بالا بزنم و بوی آبگوشت از رادیاتور در حال قل قل ماشین به مشامم برسد.  بعد یک نگاه اجمالی به سر تا پای موتور بیندازم و سیم های آن را انگولگ کنم و سپس دست روغنی خودم را با یک دستمال چرک و کثافت که قبلا در کنار موتور چپانیده ام پاک کنم. بعد سر کاربراتور را باز کنم و به یک نفر که پشت فرمان نشسته است بگویم استارت بزن. بعد از چند تا پت پت بگویم نزن آقا نزن. بعد دستم را روی کاربراتور فشار دهم و بگویم حالا بزن. طرف بگوید بزنم؟ بگویم آره بزن. خلاصه ماشین به سختی روشن شود و دوباره دستم را به دستمال چرک و کثافت بمالم و خدا را شکر کنم که روشن شد. بعد طرف که پشت فرمان نشسته است از هیجان هی گاز بدهد و من هم فریاد بزنم گاز نده گاز نده! یک بار رفته بودیم عید دیدنی به خانه یکی از آشنایان دورمان البته این ماجرا مال یک خروار سال پیش است. آنها یک داماد داشتند که خیلی شوخ بود و سر به سر همه می گذاشت. وقتی همه ما نشسته بودیم صاحبخانه دید که باغبان دارد در حیاط یک گیاه را قیچی می کند و شروع کرد به فریاد زدن نام او که ظاهرا ضیا بود. او هی می گفت ضیا ضیا و دامادش هم به او می گفت نگو ضیا نگو ضیا. او به دامادش نگاه می کرد و می گفت چرا نگویم ضیا؟ و بعد دوباره به سمت باغبانش بر می گشت و می گفت ضیا ضیا و دامادش هم دوباره می گفت نگو ضیا نگو ضیا. حالا جریان ما است. ولی چی جریان ما است را دیگر نمی دانم. بله داشتم می گفتم که می خواهم ماشین را عوض کنم چون بی خودی گران است و من هم دیگر از آن لذتی نمی برم بنابراین می توانم به جای آن کمی پول برای آخرت خودم پس انداز کنم. آخر مادرم هم می خواهد یک ماشین ارزان بخرد و همخانه ام هم می خواهد ماشین ارزان بخرد و بنابراین به خودم گفتم خوب پس چرا من ماشین ارزان نخرم. باز اگر ایران بود آدم می رفت چهار جا با ماشینش پز می داد و یا ده نفر فامیل را بر روی سر و کول هم سوار می کرد و به شمال می رفت و چه می دانم بالاخره داشتن ماشین خوب در ایران یک چیز دیگری است ولی در اینجا اصلا این چیزها به حال و هوای آدم افاقه نمی کند.

می خواهند ما را به یک ساختمان دیگر بفرستند که حدود ده مایل دورتر است. چون باید وارد اتوبان شویم دیگر نمی توانم با موتور قارقاری خودم به سر کار بروم و یا این که مجبور می شوم یک موتور بزرگ تر بخرم که بشود با آن به داخل اتوبان رفت. ماه دیگر دوباره تولد برندا است و می خواهم یک هدیه کوچکی برایش بخرم. الآن سه سال است که برای تولدش کادو می خرم و این هم برای من و هم برای او یک عادت شده است. او هم برای تولد من کوفت می خرد ولی خوب چکار کنم دیگر طبیعت سرشت آدمیزاد را طوری نهاده است که همیشه مردها به دنبال زن ها باشند. اتفاقا برندا هم می خواهد ماشین بخرد و قرار شد که من هم با او بروم. حالا نمی دانم برای تولدش چه بخرم که خدا را خوش بیاید. سه سال پیش که به حرف شما گوش کردم و یک کریستال کوچک نمی دانم چی چی اوفسکی برایش خریدم. سال های بعد هم همان را برایش خریدم با رنگ ها و شکل های مختلف. حالا فکر کردم امسال یک چیز دیگری برایش بگیرم چون خودم هم دیگر حالم از دیدن آن کریستال ها به هم می خورد. می خواهم یک چیزی باشد که قیمتش از پنجاه دلار بالاتر نزند. اندازه شورت و کرست و دور کمر و پا و این جور چیزهای او را هم نمی دانم که برایش البسه بخرم. باید بروم در اینترنت یک چرخی بزنم و ببینم چه چیزی مناسب یک دختر خانم دم بخت است. حالا شما هم اگر چیزی به ذهنتان رسید بگویید تا آن را لحاظ کنم. فقط خیلی رمانتیک نباشد چون رابطه ما همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. نمی دانم شاید هم در این مدت چهار سال  چهار بار شوهر کرده است و من خبر ندارم. خوب چون من در این قبیل موارد خیلی ماست هستم و اصلا سر از کار دیگران در نمی آورم. امریکایی جماعت هم که هرگز دست رد به سینه کسی نمی زند حتی اگر ده تا شوهر داشته باشد. ای بابا باز از این امریکایی ها بد گفتم انگار نه انگار که الآن خودم هم امریکایی هستم! هر چه زور می زنم در مغزم فرو نمی رود که امریکایی شده باشم. اگر همین الآن به من بگویند لباس آخوندی بپوش و برو در مسجد موعضه کن قبول کردنش برایم راحت تر است تا این که به من بگویند امریکایی باش. به قول معروف هیچ صنمی با هم نداریم. ولی خوب تا وقتی که با پاسپورت امریکایی همه جا می شود رفت و آدم را در فرودگاه ها تحویل می گیرند دمشان گرم. البته من که به چشم خودم ندیده ام ولی فقط شنیده ام. حالا وقتی پاسپورتم را گرفتم شاید یک سفر به یک کشور ثانویه بروم تا پاسپورتم آب بندی شود.

حدود ده هزار تا دانشمند در کل دنیا وجود دارد ولی دریغ از یک دانه دانشمند ایرانی. نه این که الآن دانشمند نداشته باشیم بلکه صدها سال است که هیچ دانشمندی در هیچ کجای دنیا نداریم. نژاد ایرانی هم مثل بقیه آدم ها می تواند دانشمند داشته باشد ولی ما اصلا در هیچ زمانی برای این کار بستری فراهم نکرده ایم که بخواهیم دانشمند داشته باشیم. خارجی ها هم همیشه ترجیح می دهند فقط برای کسانی سرمایه گذاری کنند که از کشور خودشان باشند. برای این که یک دانشمند به وجود بیاید لااقل باید سی سال با بهترین تجهیزات و بهترین امکانات برای حدود صدها نفر نخبه سرمایه گذاری مطلق کرد تا بلکه یک نفر از میان آنها دانشمند شود. ایرانی های زیادی در پست های مختلف حتی در ناسا هستند ولی همه آنها پست های اجرایی و یا مشارکتی دارند و هیچکدام دانشمند نیستند که در یک زمینه دارای نظریه علمی معتبری باشند. حالا این که ما بیاییم و نام چهار تا کارشناس معمولی را بگذاریم دانشمند مثل همین است که بگوییم ایرانی برترین نژاد است و هنر نزد ایرانی است و غیره. ما با این حرف ها فقط خودمان را خر می کنیم و بقیه فقط به ما پوزخند می زنند. البته ما در ایران دانشمند هسته ای زیاد داریم و من هم آن را قبول دارم. منتهی دانشمند هسته ای همان دانشمند تخمی است که به جای کلمه تخم از کلمه هسته استفاده می شود تا به گوش شنونده بیشتر دلنشین شود. آخر یک نفر که مدرک لیسانس خودش را به زور گرفته است و دارد با تکنولوژی پنجاه سال پیش سر و کله می زند و یا سر بشکه مواد رادیواکتیو را می گیرد و این طرف و آن طرف می کشد اسمش دانشمند است؟ اگر واقعا دانشمند می خواهیم باید اولا با امکانات گسترده اجازه ندهیم که افراد نخبه از مملکت فرار کنند. دوم این که با ایجاد روابط دوستانه با کشورهای پیشرفته باید بهترین و آخرین تجهیزات مدرن را در آزمایشگاه دانشگاه های خود قرار دهیم. سوم باید نخبه ترین افراد دانشگاه ها را که مدرک خود را با بهترین نمره گرفته اند در مراکز تحقیقاتی پیشرفته جمع کنیم و ده ها سال به آنها بهترین حقوق و امکانات را بدهیم که حتی یک لحظه هم به فکر کار کردن و ایجاد درآمد بیشتر نباشند. آنها باید بیست تا سی سال فقط بخورند و فکر کنند و در مورد رشته خودشان تحقیقات کنند. تازه شاید یکی از آنها پس از سی سال دانشمند شود. از هر میلیون ها نفر آدم فقط یک نفر ممکن است واقعا نابغه باشد و در سن جوانی بتواند دانشمند و صاحب نظریه علمی شود. اگر واقعا دانشمند می خواهیم باید میلیون ها دلاری که خرج خدمه و حشمه امام خامنه ای می کنیم را در راه دانشمند سازی خرج کنیم. آخر اطلاعیه داده اند و گفته اند که چون تمام مسلمانان جهان رهبر فرزانه را امام خامنه ای می نامند بد است که ما آن را رهبر فرزانه و معظم و این چیزها بنامیم و ما هم باید بگوییم امام خامنه ای. خوب من هم می گویم امام خامنه ای ولی این چیزی از موضوع عوض نمی کند. حتی اگر بخواهید یک ص و یا ع هم جلویش می گذرام که نامش حسابی قوام بیاید. ما هر چه که در مملکت خودمان بکاریم همان را درو می کنیم. سی سال پیش طلبه کاشتیم و الآن داریم خروار خروار آخوند درو می کنیم. اگر تخم دانش می کاشتیم امروز لااقل دو تا دانشمند مطرح در جهان داشتیم که سرمان را بلند کنیم و بگوییم ما هم آدم هستیم.

من رفتم.

۴۷ نظر:

  1. الان خوابم میاد حال تایپ کردن ندارم ولی با خیلی حرفهات مخالفم. جز چرندترین نوشته های توی این چند سال وبلاگت بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هم می میرم برای مخالف! چرند تر از این همه قبلا داشتم. فعلا شب بخیر تا بعد

      حذف
  2. سلام
    من این متن رو نخوندمم میام میخونم، می خواستم ببینم سایت خوبی می شناسید که ایالت های مختلف آمریکا رو از لحاظ های مختلف خاصه کار ، تحصیل و آب و هوار و بحث پذیرش مهاجران و ...مقایسه کرده باشه ، با تشکر
    بهمن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سایت مهاجرسرا برای این کار خوب است.
      www.mohajersara.com

      حذف
  3. من اولین بار است که نظرم را می نویسم. من خودم استاد دانشگاه در ماساچوست هستم. فقط می خواستم بگویم که با نظرت در مورد دانشمند بودن کاملا موافق هستم.
    پیایدار باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درورد بر استادان عزیزی که در سراسر دنیا همچنان ما را سربلند نگه می دارند.

      حذف
  4. برای برندا یک بسته شکلات بخر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر خوی است. فقط می ترسم قبل از رسیدن به دستش خودم آن را بخورم.

      حذف
  5. سلام

    خوش بحال برندا....

    :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام سارا کوچولوی عزیز.
      آدرس نداشتم اگرنه یک هدیه هم خدمت شما می فرستادم.

      حذف
    2. سلام
      ممنون.
      طفلکی برندا سالی یه بار هدیه میگیره ولی هر نوشته جدید شما یک هدیه جدیده.
      :)

      حذف
  6. آرش جان من استاد دانشگاه طراز اول کشورمون رو دیدم که دانشحوی دکترا داره ولی در حد یه لیسانسه هم بلد نیست، بلد نبودن به جهنم یاد هم نمی گیره لا مصب.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ابراهیم جان. ما استادان دانشگاهی بسیار باسوادی داریم حتی در امریکا. ولی دانشمند نیستند.

      حذف
  7. آقا آرش من بسیاری از اساتید دانشگاه های مطرح کشور رو می شناسم، خیلیاشون گلابی ان(!)، اما برخی رو هم می شناسم که واقعا «دانشمندن»
    حالا نمی تونی با انیشتین مقایسه شون کنی، چون نظریات و کشفیات علمیشون اونقدر general نیست. اما در مباحث تخصصی رشته خودِ من می دونم چیزهایی رو کشف و اثبات کردن و راجع بهش مقالات دادن که در مرز علوم روز جهان قرار داره.
    همینطوری هردمبیلی یه گزاره کلی راجع به همه نگو. همیشه استثنا هایی هست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز دل برادر. استاد دانشگاه, استاد دانشگاه است. کارش درس دادن است. اگر تعریف دانشمند آبدوغ خیاری باشد خیلی ها دانشمند هستند حتی من هم دانشمند هستم!
      همیشه برای کشف یک دانشمند سوالهای زیر را از خود بپرسید:
      1- آیا آن فرد مورد نظر شما پروفسور است؟
      2- آیا فرد مورد نظر شما لااقل بیست سال سابقه تحقیقاتی مطلق دارد؟
      3- آیا تزهای فرد مورد نظر شما منبع علمی معتبر برای دروس دانشگاهی جهان است؟
      4- آیا از فرد مورد نظر در پروژه های بین المللی استفاده می شود؟
      و ....
      ما استاد باسواد در کشورمان و در خارج از کشور بسیار زیاد داریم ولی هیچکدام از آنها دانشمند نیستند مگر اینکه خود ما آنها را به این لقب مفتخر کنیم.

      حذف
    2. آیا آن فرد مورد نظر شما پروفسور است؟

      دیگه ازکسی که تحصیلات اکادمیک بالایی نداره نباید انتظار بیشتر از این داشت ..

      نزنی این حرف رو جایی بهت میخندن

      حذف
  8. من هم دانشمند روابط شده ام خیر سرم و می گویم رابطه ای که سه سال در هاله ی ابهام باشد دیگر نوبر است. من بودم شانصد تا شوهر می کردم در این سه سال تا مایه ی عبرت باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمی دانم یک زن زیبای عزیز. شاید او هم تا حالا همین کار را کرده باشد. به هر حال من طبق وظیفه شرعی و قانونی خودم هدیه تولد او را می دهم. خدای را چه دیدید شاید فرجی حاصل شد. آخر قوانین کاری امریکا هم بسیار دست و پا گیر است و اگر چپ نگاه کنید می گویند سکشوال هرسمنت و سپس با یک اردنگی اخراج می کنند.

      حذف
  9. آقا ماشین چی‌ میخوای بخری؟ شما که فکر نکنم دیگه غیر از SUV بتونی‌ چیزی سوار بشی و احساس امنیت کنی‌. هوندا سی‌ آّر وی‌ جدید رو دیدی؟ اگه ژاپنی میخوای بخری گزینه خیلی خوبیه. تویوتا Rav4 جدید هم تا چند ماه دیگه میاد.

    پاسخحذف
  10. خب آقا آرش حالا برگشتم تا کامل جوابت را بدم.
    اول اینکه تا اونجا که من می دونم هر کس توی دانشگاه درس بده و هم زمان دانشجو هم نباشه بهش میگن پرفسور حالا اگه فرض کنیم منظور از پرفسور استاد کاملی باشد باز هم کم نیستند کسانی که در دانشگاههای ایران استاد کامل هستند. البته در مورد رتبه بندی اساتید دانشگاههای خارج از ایران چیزی نمی دانم ولی حتما با توجه به وضع مهاجرت نخبگان ایرانی وضعیت اونجا هم مشابه باید باشد. من خودم توی بخش فیزیک یکی از استان های تقریبا محروم کشور شخصی را می شناسم که سال های سال در زمینه فیزیک کار کرده چند ده مقاله دارد. برای خودش توی یکی از قسمت های فیزیک لم (قضیه کوچک) دارد که حدود 2000 ارجاع بین المللی داشته و هر جا که در جهان کنفرانس مطرحی در زمینه فعالیت او هست او را هم دعوت می کنند. یا چند شب پیش بی بی سی گزارشی از یک پزشک ایرانی مقیم بریتانیا داشت که بینی مصنوعی ساخته بود(این گزارش هنوز هم روی سایت بی بی سی هست). مثل این نمونه ها زیاد است. اصلا همان به قول خودت نمونه های مدیریتی، مگر مدیریت علم نیست که سرامد آن علم را دانشمند بگوییم. نظریه بینهایت بودن ذرات که متاسفانه خیلی روی آن کار نشده مگر توسط دکتر حسابی ارائه نشد. ما کلا یک دوره رخوت 200 تا 300 ساله تقریبا از اواخر صفویه تا همین 50، 60 سال اخیر داشتیم. ولی چه قبل از آن چه بعد از آن (مخصوصا قبل) دانشمندان بزرگی داشتیم که در جهان نظیر ندارند. یک مدل پور سینا که در زمان خودش هم بزرگترین پزشک جهان بود هم بزرگترین فیلسوف که رساله های او هنوز هم موجود و محل بحث است. حالا اضافه کن به این لیست دهها نفر دیگر را. من ماندم تو ایران را با کجا مقایسه کردی که به این نتیجه رسیدی که ما اینقدر بدبخت و بیچاره ایم. شما دوست عزیز افراط بعضی ها در زمینه تعریف از تمدن و نژاد ایرانی را بیش از حد جدی گرفتید و حالا دارید از آن طرف پشت بام می افتید. کمی واقع بین باش تمام جوانب را ببین اینکه هنر نزد ایرانیان است و بس را من هم قبول ندارم ولی اینکه هنر نزد ایرانیان هم هست را کاملا و بی هیچ شکی قبول دارم.
    امیدوارم هر چه زود تر به راه راست هدایت شوید:))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Bi nahayat boodane zarat = LOL

      Yani chize dige nemitonesti begi...

      حذف
    2. شما دوست عزیز قبل از اینکه اظهار فضل نمائید اول در مورد تئوری بینهایت بودن ذرات دکتر حسابی در نت یک جستجوی ساده انجام دهید.

      حذف
  11. گویا ویرت اومد پس:


    من امسال از دانشگاهی در آمریکا پذیرش با مقداری فاند گرفتم ولی از اونجایی که خیلی پول نداشتم که 15 میلیون پول وثیقه سربازی برای خروج کشور بزارم حدود یک سال و اندی قبل مجبور شدم برم کارت بسیج فعال بگیرم تا طول مدت سربازیم کاهش پیدا کنه. خدمت هم سپاه بودم. الآن که میخوام برم برای مصاحبه سفارت آمریکا
    میفهمن که کارت بسیج فعال دارم؟ برای روزهای کسر خدمت که پشت کارت معافیت مینویسن بهم گیر دادن چی بگم؟ کلا چی بگم که راحت بهم ویزا بدن و طول مدت clear شدن هم زیاد طول نکشه تا به کلاسام در

    پاسخحذف
  12. آرش جان یادت میاد درباره اصطلاح جان و جون مطلب گذاشته بودی. چرا نگفته بودی john همون restroom یا WC هم میشه. در کدوم ایالت از اصطلاح i'm going to the john استفاده میکنن؟ از چنتا خارجی پرسیده بود معنی john رو بلد نبودن.
    so prince john wants go the john!

    پاسخحذف
  13. آرش جان باهات موافقم که ایرانی تخم دو زرده نیستن ولی این افراد بشناس
    پروفسور سمیعی جراح مغز و اعصاب
    پروفسور فضل الله رضا

    فرد جوان هم میخوای: مریم میرزاخانی

    این اطلاعات رو از کجا آوردی که آمریکایی ها هزینه میکنن تا دانشمند درست کنن؟ این کارای گل خانه ای رو در زمینه نظامی انجام میدن که میرن از روسیه دانشمند وارد میکنن؟
    آرش جان یه مطلب هم بنویس که چه طور روسی یاد گرفتی؟ اگه بابات روس بوده باشه چه طور در زبان روسی پیشرفت کردی؟ مدرسه ی روسی رفتی یا کتاب روسی خوندی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آرش اگه روسی بلدی بگو SUKA BILAD چی میشه !؟

      حذف
  14. آرش جان در مورد دانشمندان ایرانی مثل اینکه خیلی خیلی پرتی ها!! :دی

    عزیز دل این همه دانشمند ایرانی!! کلی از جوان های ایران الآن کرس های استادی دانشگاه های مهم رو گرفتند!! این همه نظریه فیزیک دادند!! نمونش همین آقایی که بعد از اندی سال کرسی اینشتین رو گرفت تو کمبریج یا اون آقایی که جدیدترین ساعت اتمی ناسا روئ طراحی کرد. هم تو ایران و هم خارج از ایران ما دانشمندان زیادی داریم. یکی دوتا از ساکنین ایران شون هم امسال معروف شدند و در رده 5 دانشمند برتر قرار گرفتند!!

    اطلاعات غلط نده!! :دی

    پاسخحذف
  15. سلام آرش جان
    من مدت زیادیه که وبلاگتو می خونم ولی اولین باره که پست می دم
    اول می خوام ازت تشکر کنم به خاطر تمامه خنده هایی که این مدت به من هدیه دادی.
    ولی این نوشتت تمام حسی که این سه سال به نوشته هات داشتم رو از بین برد (احساس راحتی و خودمونی بودن و بی طرف بودنت.)
    توی جواب یکی از دوستان 4 تا ویژگی برای دانشمند گفتی منچند نفرو معرفی می کنم شما اگه تونستی ثابت کن اینا دانشمند نیستن.
    پرفسور لطفی عسگرزاده صاحب نظریه "فازی"(معروف به نظریه "زاده")که در سال 1965 ارائه شده و بر منطق ارسطویی 2000 ساله جهان و رد کرده تا حالا 15000 مقاله علمی در دنیا در ضمینه منطق فازی ارائه شده. مخصوصا در ژاپن که پرفسور زاده رو در حد خدا می پرستن برای اولین بار در سال 1974 در اروپا برای تنظیم دستگاه تولید بخار در یک نیروگاه، کاربرد عملی پیدا کرد. در سال مالی ( 1992 ـ 1991 )، کمپانی "ماتسوشیتا"ی(Matsushita) ژاپن به تنهایی توانست تجهیزات و سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی به ارزش یک میلیارد دلار به فروش برساند که در آنها از منطق فازی استفاده میشود. در حال حاضر 12 ژورنال علمی در دنیا چاپ میشوند که در عناوین آنها کلمه "فازی" دیده میشود. تنها در کشور ژاپن بیش از 2000 مهندس و دانشمند در رشته منطق فازی به تحقیقات علمی و صنعتی مشغول هستند.
    پرفسور حسابی : همین قدر بگم که در مرکز تحقیقاتی سورن فرانسه و سویس در حال حاضر 5000 دانشمند از 58 کشور جهان براساس 12 معادله که 11 تای اون ها توسط پرفسور حسابی حل شده در حال شبیه سازی بیگ بنگ و سیاه چاله ها هستند و دیگه نظریه بی نهایت بودن ذرات پرفسور حسابی که به قول انیشتن:"این نظریه صد سال زود ارائه شده چون بشر قدرت درک اون رو نداره"(البته اگه انیشتنم قبول ذاشته باشی؟) که کم کم داره فیزیک کلاسیک و کوانتوم رو در تئوری سترینگ(string) ادغام می کنه.
    پرفسور علی جوان: کاشف لیزر این دیگه اون قدر واضحه که دیگه حرف زدن من بی خوده و در حال حاضر با تیم تحقیقاتیش بر روی فوتونیک کار می کنه که قطعا این کارش از لیزر هم بزرگ تر خواهد بود چون با این کارش قدرت پردازش لپ تاپ جناب عالی از ابر رایانه مرکز هواشناسی آمریکا( یزرگ ترین ابر رایانه جهان) هم بیشتر می شه.
    و دها نفر دیگه...
    تو این افرادو نمی شناسی دلیل می شه اینا وجود ندارن؟در ضمن لازم نیست برا شناخت این افراد فارسی سرچ کنی و از منابع ایرانی استفاده کنی مطمئن باش با منابع آمریکایی سریع تر به نتیجه می رسی.
    شرمنده سرتو درد آوردم ولی باید می گفتم وگرنه می ترکیدم
    از طرف همه ی ما هم تولد براندا رو بهش تبریک بگو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابا ننه پرفسور زاده روس بود... این علمو از ننش به ارث برده نه از بابای روزنامه نگارش .

      حذف
    2. مگه علم به ارث بردنی یه؟!

      حذف
  16. سلام
    ما یه همکار توی شرکتمون داریم که کارش اینه که فقط بشینه به اسلام و پیغمبر و اماما و ایران و حکومت فحش بده و از اونا به قول خودش انتقاد کنه و هر کیم هم فحشش رکیک تر بده فکر می کنه روشن فکر تره.
    وقتی این نوشتتو خوندم یاد همکارمون افتادم!!!!!!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اين همه آدم خرمذهبي تو ايران هستن كه صبح تا شب پاچه‌خواري پيغمبر و اماما رو مي‌كنن هيچكس هيچي نمي‌گه! حالا يكي دلش خواسته بد بگه ازشون شما به تيريج قبات بر خورده!!
      من به شخصه تو اين خراب‌شده به آدماي بي‌دين بيشتر اعتماد دارم تا مذهبي و جانماز آب بكش.

      حذف
    2. یه دانشمند پیدا بشه که روی این مطلق گرایی و سفیدی سیاهی مطلق ما ایرانیا کار کنه چه خدمت بزرگی کرده.بعضیا نمیدونم چرا قاطی میکنن دریغ از یه جو منطق آدم مذهبی خوب و بد و جانماز آبکش و دین و پیغمبر و اماما رو یکی میکنن.بابا مگه شما قلب ندارین بی انصافا؟؟؟؟؟؟؟؟ عینه یه ممممممممممرد حرف بزنید.مممممممرد باشین

      حذف
  17. شما کلتو کردی زیر برف می گی چیزی نمی بینی؟؟؟؟؟
    اول اون کلو از زیر برف دربیار........

    پاسخحذف
  18. برای برندا دو تا بسته 12 تایی تمپون بخر . با یه تیر 3 نشون زدی . اول اینکه هدیه است . دم اینکه اگه ماهی 2 بار هم پریود بشه تا سال بعد که تولدشه بهش نیاز داره پس همیشه بهت فک میکنه . سوم اینکه خودش هم به نوعی متوجه منظورت میشه !
    خو لامصب اگه تو فکر طرفی برو بهش بگو میخواد یه روز باهم برین بیرون یه چیزی کوف کنین ... خودش متوجه میشه بهش پیشنهاد DATE دادی <<< بعدم اگه موافقت کرد یه مدت با هم دوست باشین ... خوشت اومد بهش پیشنهاد Move in بده .... اخوی خودت میگی 3 ساله طرفو میشناسی ... دیگه این همه من هدیه بدم تو هدیه بدی نداره . خو والا . درضمن یکم که بری تو قضیه دوست بازی متوجه میشی دختر جماعت فقط واسه یه مدت سرگرم کننده است اونم بیشتر از روی کنجکاوی روی روابط 20 دقیقه ای که ببینی طرف چطوریه نه بیشتر . خیلی تو کفی برو club دختر بلند کن ... عرضشو نداری یه اسکورت سرویس پیدا کن. مثل همه چیزا تو نظام سرمایه داری پول خوب بده سرویس خوب بگیر . من نمیدونم واقعا تو این 5 سال چی کشیدی . زیاد زر زدم دیگه برم .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. i`m african american not a nigga homey۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۴

      روایت است در بهشت مومنین چنان با حوریان رفتار میکنن که انگارنه انگار اینجا خانواده نشسته.

      حذف
    2. حالا من نه عرضشو دارم نه پولشو ... اگه کسی رو پیدا کردی زنگ بزن تا به روش ایرانی دو نفری بریزیم غافلگیرضش کنیم . احتمالا بعد از اینکه پلیس گرفتمون چرنه آفتابه رو تا اونجاش میکنه اونجامون بهمون اسید سولفوریک 98% تنقیح میکونه . ولی به درک ارزششو داره . به قول نیچه هر چیزی رو که تو رو نکشه تو رو قویتر میکنه ! کره خر این نیچه هم نفسش از جای گرم در میاد ها ... راستی آلمان گرمه یا سرد !؟

      حذف
  19. من فکر می‌کنم منظور آرش دانشمندان پرورش یافته در کشور خودمون بودن.
    دکتر حسابی پرورش‌یافته فرانسه، مریم میرزاخانی آمریکا، پرفسور سمیعی آلمان, ...
    اینکه در بین ایرانیان آدمهای با استعداد هستند رو کسی انکار نکرده ولی اینکه همه اینها در ممالک غربیه که استعدادشون شکوفا می‌شه باید ببینیم دلیلش چیه ...

    ---- ------------- -----
    راستی آرش هنوز فکر زن سابقت هستیا پسر!
    برندا هم که ظاهراً پا نمی‌ده بهت :-(
    آمریکا اگر همه چیش برات خوب بود ولی این یک مورد رو فکر کنم ایران خیلی بهتر بود ...
    یه راهنمایی به ما بکن نریم انور به همچین مشکلی بخوریم! :))

    پاسخحذف
  20. آرش زدی تو خط conspiracy theory

    پاسخحذف
  21. Arash jan man 2 sale ke bloget ro mikhunam va kheili postat jalebe amma be nazare man in poste akharet bi ensafiye.Tuye site e har daneshgahe top 100 e America ro ke negah bekoni tush haddeaghal 10 ta ostade irani mituni peida koni.hala momkene begi ina daneshmand nistan va faghat chizi ke khodet tarif mikonio ba salighat jur dar miad daneshmande ke ye bahse dige hastesh amma har kasi ke inja(US) madrake PhD gerefte hatman contribution karde be elm.Omidvaram in caset ba Brenda ham be arusi va 7 8 ta bachche monjar beshe man tuye NC hastam hame 3 4 ta bache daran :D

    پاسخحذف
  22. Professor Hessabi kasi naboode. Pesare sharlatanesh ono bozorg karde. Aslan shagerde Einstein naboode, ino Irania daravordan

    Man ino avalin bar az daneshjohaye Iranie physic-e yeki az daneshgah-haye America shenidam va bavar nemikardam ta inke raftam tahghigh kardam.

    Albate moghasere asli pesareshe ke dare ba dastan tarif kardan noon mikhore va hokomate Iran ham badesh nemiad az in namayesha. Daro takhte joore

    پاسخحذف
  23. بنده هم با شما موافقم جناب آرش خان. بخصوص در مورد افرادی که در ایران ترور می شوند( با همه احترامی که برایشان قائلم) برای اینکه جایگاه آنان را بزرگ کنند و حضرات با استفاده از این ترورها به نوعی مظلوم نمایی کنند به آنان لقب دانشمند هسته ای می دهند. هم اکنون کارشناسان هسته ای در ایران داریم که به دلیل طولانی شدن فرایند استفاده و راه اندازی نیروگاه هسته ای، دانش آنان دارد هرز می رود.

    پاسخحذف
  24. اگر تعریف اط دانشمند همانی باشید که شما گفتید نتیجه ای هم که گرفتیه اید به نظر من درست است. یعنی ما دانشمند نداریم در حال حاضر.و البته من اعتقاد دارم متخصص و یا دانشمندی که در کشوری دیگر رشد پیدا کرده هست دیگر نمی شود گفت دانشمند ایرانی است. فقط محل تولدش ایران است اما محل دانشمند شدنش نه.

    پاسخحذف
  25. چرا داریم تو همون کالیفرنیا دانشگاه برکلی یه پروفسور لطفی زاده هست که ما را کفایت است ولی در کل با مطلب موافقم. به اسم zadeh میشناسنش سرچ کن

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.