۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

وحدت در عین کثرت در مهاجرت!

پاره ای از عبارات رایج در مباحث عقلی را نیز می توان در امور مهاجرتی به کار گرفت. گرچه وحدت در عین کثرت از نوع یاوه بافی هایی است که در پیوند با چگونگی و یا کیفیت خداوند کاربرد ویژه ای دارد ولی از آنجایی که معقولیت این سلسله استدلالات از منطق بشری سرچشمه گرفته است می شود آن را در امور حیاتی انسان نیز به کار گرفت.

در این مبحث به عبارت ساده و امروزی خداوند به صورت یک پکیج آفرینش ارائه می گردد که از یک سرچشمه واحد, حیات را به اشکال گوناگون می آفریند. در این مباحث برای تقدس بخشیدن به کلام و به بهانه تمثیل از شیوه ارتفاع استفاده می شود و سطوح آفرینش را از لایه های بالا به پایین تعریف می کنند که در اصل یاوه است و در بحث کثرت آفرینش نیز بالا و پایینی و یا ارجحیت آفریده هیچ مفهوم خاصی ندارد. در آفرینش هیچ تفاوتی میان انسان, پشه, سگ و خرس و اجرام فلکی وجود ندارد و هر کدام از آنها تنها جلوه های متفاوتی از واحد آفرینش هستند که بر مبنای سنجش انسان و به میزان ادراک و تمایلات نظاره گر اشکال گوناگونی از حیات را به خود می پذیرند.

مهاجرت نیز در عین وحدت در سرچشمه خود شامل سلسله واحدهایی است که اشکال گوناگونی دارند. اهمیت و اولویت در نفس هر جزء از امور مهاجرت نیز بی معنی است و فقط در شرایط یک عامل است که یک جزء می تواند اولویت و یا اهمیت بیشتری پیدا کند. به عنوان مثال هیچ کسی نمی تواند بگوید که آیا به همراه داشتن پول در مهاجرت مهم تر است و یا داشتن مدارک عالیه تحصیلی. تخصص در یک حرفه کاری مهم تر است و یا دانستن کامل زبان انگلیسی. تطابق پذیری فرهنگی در مهاجرت مهم تر است و یا تحمل شرایط جدید احساسی و عاطفی.

یاوه بود؟

۲ نظر:

  1. سلام

    من که یه سه باری خوندم تا یه چیزایی بفهمی نفهمی

    دستگیرم شد۰

    عجیب بود ۰۰۰۰

    :)

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.