۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

وضعیت ایران هر روز بدتر از دیروز


من آدم وطن پرستی نیستم ولی نمی دانم چرا هر روز صبح قبل از هر چیز دیگری باید خبرهای مربوط به ایران را بخوانم و ببینم که چه اتفاقاتی در آنجا رخ می دهد. هر بار هم فقط خبرهای بد می شنوم و روزنه امیدم به بهبودی کم رنگ و کم رنگ تر می شود. دلم برای جوان تر ها می سوزد که هر روز فشارهای روانی و اقتصادی بر روی آنها بیشتر می شود و بدون اینکه نقشی داشته باشند باید تاوان ندانم کاری عده ای فسیل دوران پارینه سنگی را پس بدهند. با این روندی که ما داریم پیش می رویم مطمئن باشید که دیگر حتی دوبی و ترکیه هم به ایرانی ها ویزا نخواهند داد و از این به بعد احتمالا کشورهایی که بخواهند در ایران سفارتخانه دایر کنند باید به دیپلمات هایشان حق توحش و حق خطر جانی پرداخت کنند چون اگر کوچک ترین تیرگی در روابط دو کشور پیش بیاید یک مشت وحشی با چوب و سنگ به سفارتخانه آنها حمله می کنند و مثلا آن را فتح می کنند. چه کسی با این شرایط حاضر است در سفارتخانه کشورش در ایران کار کند؟ تازه اسم آن آدمهای عقب افتاده روانی که قیافه شان شبیه انسان های اولیه است را دانشجو می گذارند تا آبروی دانشجوهای ایرانی که در تمام کشورهای دیگر درس می خوانند را ببرند. حالا دیگر وضعی پیش می آید که اگر کسی از ایران بخواهد ویزای شنگن بگیرد هم مجبور می شود به یک کشور دیگر برود چون احتمال دارد تمام کشورهای اروپایی روابط دیپلماتیک خودشان را با ایران قطع کنند. ای کاش می شد تمام فامیل ها و آشنایان و دوستان من آنجا را ترک کنند و به یک کشور دیگری بروند. ای کاش شما هم در ایران نبودید و آن وقت می توانستم با خیال راحت بگویم که اصلا به درک بگذار هر غلطی که می خواهند در آنجا بکنند. بدبختی اینجا است که اگر یک زمانی درگیری نظامی رخ دهد قربانی اصلی آن مردم بدبخت و بیچاره ایران هستند که فامیل و آشنایان من هم در میان آنها هستند. گرچه مسبب اصلی بدبختی مردم ایران خودشان هستند که این حکومت را انتخاب کرده اند و همچنان آن را تحمل می کنند ولی هر چقدر هم که مقصر باشند دیگر سزاوار چنین تحقیر بین المللی و پیامدهای احتمالی دیگری که هنوز از راه نرسیده است نیستند. خلاصه اینکه وضعیت ایران بسیار خطرناک و بحرانی است و من کم کم دارم نگران می شوم زیرا همه چیز دارد به سمتی پیش می رود که به نظر غیر قابل بازگشت می آید.





۱۸ نظر:

  1. یک ایرانی شرمسار۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۰

    آرش از وقتی این خبر رو خوندم و عکس های وحشی گری های اینا رو دیدم نمی دونی چقدر عصبانیم، چرا خدایا؟ اینهمه وحشی گری برای چیه؟ این آتیش زدن پرچم، این حمله کردن، شیشه شکستن تابلوها رو پایین کشیدن اسناد رو سوزوندن این رسم قبیله های وحشی تا کی می خواد رواج داشته باشه؟ خود اینا اگه سفارت خونه ایران در انگلیس اینطوری مورد هجوم وحشیانه انگلیسی ها قرار می گرفت چکار می کردن؟ حتماً با اون ادبیات چاله میدونی شون برای انگلیس و آمریکا و هر ابرقدرت دیگه ای شاخ و شونه می کشیدن و مثل لات ها شروع می کردن به تهدید و فریاد واویلاها و وااسفاها سردادن و سازمان های بین المللی رو محکوم می کردن که چرا از حقشون دفاع نمی کنن اما هر کاری خودشون بکنن عیبی نداره، اون پلیس دروغگوی خودفروخته رو بگو که گفته نتونسته اون عده گوسفند رو کنترل کنه، آره جون خودشون چطور توی دوره انتخابات تونستن بریزن سر اونهمه جوون بی گناه و اون جمعیت میلیونی رو مهار کنن اون وقت نمی تونن از پس 100 نفر بربیان؟ اون لاریجانی بی شرف که از اینا دفاع هم کرده، دلم می خواد سرمو بکوبم به دیوار اینقدر که اینا مایه خجالت ما شدن توی دنیا، تا کی دیگه؟ تا کی باید این خبرا رو با شرمساری بسیار بشنویم؟ هیچ وقت پدر و مادرهامون رو برای اینکه بدون هیچ فکری فقط از سر جوگیری انقلاب کردن و اینا رو به جون ما انداختن نمی بخشم ...

    پاسخحذف
  2. دقـــیقا حرف دل مارو زدی آرش...
    :(
    روز به روز از بهبود شرایط ناامیدتر میشیم

    پاسخحذف
  3. آبرو برامون نزاشتن گوساله های عقب افتاده.
    همش اخبار داره میگه ؛ دانشجویان ایرانی؛ !!!!
    اینجا هم که به هر کی میگی ایرانیم جریان سفارت رو با تعجب یادآوری میکنه و با تعجب بیشتر نیگات میکنه! یعنی خب تو هم دانشجویی دیگه!
    لعنت به اسلام که هر چی میکشیم از این اسلام کثیفه

    پاسخحذف
  4. سلام

    افسوس و صد افسوس ....

    :(

    پاسخحذف
  5. خودم
    عصبانی تر
    ناراحت تر
    افسرده تر
    جنگ
    نزدیک تر
    برمی گردم اگه جنگ بشه، تنها موندن اینجا بدتر از مرگ کنار خانواده و دوستان

    پاسخحذف
  6. TOP GUN
    خدا بیامرزه اون پدر و پسر خیلی به این مملکت خدمت کردند....
    1 دلار معادل 7 تومن ایران بود .....
    با 1500 تومان با تور واسه گردش میرفتن آمریکا تازه مردم ناز هم میکردند
    پاس ایرانی همه جا ارزش داشت.خارجی ها پول شاه رو مثل دلار قبول داشتند....
    شاه با نفت بشکه ای 4 دلار مملکت رو به اونجا رسوند
    حالا این ها توی 5 سال اخیر 600 میلیارد دلار درآمدنفت داشتندمردم بدبخت تر از همیشه شدن
    آرش تو بگو با 600 میلیارد میشه چند تا شهر رو آباد کرد؟
    اون وقت پدران بی عقل ما اون رو بیرون کردند به جاش.....
    آرش نمیدونی این روزا اکثر جونها بیکار تازه اونهایی هم که دلشون خوشه کار دارند ماهی 300-400 دلار بیشتر درآمد ندارند.بعضی وقت ها آدم احساس پوچی میکنه آخی تا کی؟مگه قرار چند سال زنده باشیم؟
    سهم ما هم از این دنیا شده غم غصه ناراحتی حسرت....
    پیش خودم میگم اون شاه مهربان مردمش رو نفرین کرد که حالا ما به این نکبت و بدبختی دچار شدیم نه راه پس داریم نه راه پیش.....

    پاسخحذف
  7. آورده اند روزی سفیر دولت فخیمه بریتانیا در تهران با درشکه به جایی می رفت.
    در راه مدام درشکه چی به سفیر و دولتش زیر لب بد و بیراه می گفت.
    همراه ایرانی سفیر معذب از گستاخی درشکه چی به سفیر می گوید: شما که متوجه الفاظ توهین آمیز این مرد می شوید پس چرا سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نمی دهید؟
    سفیر انگلیس چنین پاسخ می دهد:
    «مهم نیست چه می گوید! مهم آن است که ما را به مقصد می رساند!»

    پاسخحذف
  8. همونطور كه گفتم 95% مردم ايران گوساله هستن و از همين وضعيت محرم و هيئتها ميشه فهميد. خوب منم جزو5% هستم. به هر حال خيالتون راحت اين مملكت درست بشو نيست هي ما ميگيم هي فحش ميخوريم هاهاها
    alii acc

    پاسخحذف
  9. به دوستی که می گوید مردم ایران اکثرا انسان نیستند میگویم که دوست عزیز مردم نا آگاه اند واین مربوط به فقط ایران نمی شود. خود شما تا به حال چقدر تلاش کردی در زمینه مسائل مذهبی یا سیاسی دیگران را آگاه کنی (آگاه کردن یعنی با استدلال چیزی را بیان کردن نه اینکه به چیزهایی که برای دیگران مهم است ناسزا بگوییم و آنها را جری تر کنیم)
    بر عکس آرش من دلم بسیار روشن است. قبول دارم که اوضاع خیلی به هم ریخته است ولی نمی دانم چرا دلم روشن است.
    آدم شعار نیستم ولی واقعا در جوانان ایرانی تغییر می بینم ترم یک دانشگاه یادم است که کلاس های عمومی همه چرت میزدند ولی بعد از انتخابات وقتی که ترم هفت و هشت بودم خودم به عینه می دیدم کلاس های عمومی به جای اینکه محلی برای تبلیغ دین و نظام باشد محلی بود برای رسوایی. دیگر سر تاریخ اسلام بحث بر کشتار یهودیان، حمله به ایران، قضیه غرانیق، ماجرای عایشه،داستان زینب و این جور چیزها بود من وقتی این ها را می بینم دلم واقعا روشن است.
    در ضمن مطمئن باشید که یا به ایران حمله نمی شود و یا حمله بسیار محدودی خواهد شد. جهان با این وضع در هم نمی خواهد یک جنگ دیگر که معلوم نیست نتیجه اش چه می شود را تجربه کند.(اگرچه هیچ چیز قطعی نیست)
    در ضمن آقا آرش من خیلی هم انسان وطن پرستی هستم اگرچه نژاد پرست نیستم و فرق این دو را هم خیلی خوب می فهمم.
    پیروز باشید...

    پاسخحذف
  10. ar جان. وطن پرستی در هیچ کجای دنیا چیز بدی نیست ولی من گمان می کنم که کمی کلیشه ای شده است و مردم بدون توجه به معنی آن فقط به عنوان یک صفت خوب از آن استفاده می کنند. اگر مردم ایران عاشق آب و خاک خودشان بودند لااقل به اندازه دستشویی خانه شان به آن توجه می کردند و نمی گذاشتند که جنگل ها از بین بروند و دریاچه ها خشک شوند و تالاب های طبیعی تبدیل به زباله دانی شوند و یا اجازه نمی دادند که افراد نالایق به آن حکومت کنند. وطن پرستی فقط این نیست که اگر یک غریبه یک متر پایش را به داخل مرز گذاشت و یا اسم یک جایی را تغییر داد برایش شاخ و شانه بکشیم و رگ غیرتمان بزند بالا. اگر من وطن پرست بودم یعنی می بایست در ایران می ماندم و برای آنچه که می پرستم از جان و دل خود مایه بگذارم ولی چون این کار را نکردم پس وطن پرست نیستم.

    پاسخحذف
  11. بله انهایی که ذر ایران میمانند و تمام تاششان را برای نجات کشور میکنن ختی خیلی کوچک واقعا قابل احترامند لانگ لایو ایران

    پاسخحذف
  12. خلایق هر چه لایق

    پاسخحذف
  13. آقا آرش اول اینکه قرار نیست هر چیز کلیشه ای بد باشد. دوم اینکه من در جواب دوست بالا یی مان گفتم که مردم نیاز به آگاهی دارند. سوم اینکه اینکه چگونگی رفتار با محیط زیست بیشتر از آنکه ربطی به میهن پرستی داشته باشد به فرهنگ تربیتی دارد مثلا اگر یک بچه در امریکا یاد گرفته که چگونه با درختان رفتار کند آن بچه وقتی ایران هم آمد همان گونه رفتار می کند و نمی گوید اینجا کشور من نیست پس بگذار به محیط زیست آن آسیب برسانم. چهارم اینکه خیلی واژه ها نیاز به تعریف دارند به قول ولتر که می گفت"اگر خواستید با من بحث کنید ابتدا واژه های خود را تعریف کنید"خوب تعریف من از وطن پرستی این است که "من یک انسان از چند میلیاردانسان زمینم که در این کشور به دنیا آمدم و به لحاظ ژنتیکی به علت نوع اقلیم و نوع خوراک با دیگران متمایزم (و نه اینکه برترم) و از لحاظ فرهنگی نیز یک فرهنگ عظیم چند هزار ساله من را از دیگران متمایز کرده که الزاما هم چون فرهنگ غنی از لحاظ تاریخی دارم دال بر این نیست که هیچ کاستی ندارد نیست ولی در مقام مقایسه با حذف کردن تعاریف حقوق بشری مدرن قرن اخیر فرهنگ باستانی من که در طی نسل ها شکل گرفته بسیار گران قدر و در نوع خود شاهکار است ولی در 1400 پیش در حدود یک دوره 200 ساله و مخصوصا در 30 سال اخیر الگوی فرهنگی ایرانی تغییر کرده من به عنوان کسی که خود را یک وطن پرست می دانم سعی خود را بر این می گذارم که آفات آنچه بر سر مردمم آمده تا جای ممکن و در حد توان از آن دور کنم من اگرچه از واژه وطن پرستی منظورم محدوده جغرافیایی ایران هم هست ولی تاکید اساسی من بر مردم ایران است تا مشتی خاک اگر چه که همین خاک و محدوده جغرافیایی هم خود در به وجود آمدن آن فرهنگ تاثیر دارد"
    آرش جان من به هیچ عنوان وطن پرستی را آخرین منزل نمیدانم وطن پرستی تا جایی برای من موضوعیت دارد که با مفهوم نوع دوستی در تناقض نباشد بلکه در طول آن باشد. من اگر به کورش افتخار می کنم برای این است که حقوق انسانیت را ارج نهاد ولی بر خلاف بسیاری من به لشکر کشی نادر برای فتح هند و ریختن خون هندیان برای آبادانی وطنم افتخار نمی کنم. امروز نه کورش زنده است نه نادر و نه محمد ولی از لابه لای تاریخ می توان در مورد آنها قضاوت کرد و روزی خواهد رسید که دیگران در مورد ما قضاوت خواهند کرد همانگونه که ما در مورد نسل اول انقلاب قضاوت می کنیم.
    به عنوان یک مثال: اینکه 15 هزار انسان ایرانی کله سحر می روند که دست و پا زدن یک نوجوان را بالای طناب دار ببینند دلیل بر وحشی گری آنها نیست دلیل بر این است که آنها ناآگاهند کسی باید با آنها حرف بزند که این کار را نکنید این بر خلاف حس شفقت انسانی است. ولی آگاهان جامعه فقط یاد دارند که به مردم عامی نا سزا بگویند چون خودشان از این عمل ناخشنودند فکر می کنند دیگران از روی رضایت و آگاهی این کار را می کنند. بچه ای که توسط پدرش به دیدن این مراسم می رود اگر چه احساس لذت نمی کند ولی چون می بیند دیگران همه ناظرند خب فکر می کند او هم باید مثل دیگران رفتار نماید. پدر او هم مقصر نیست چون در یک جامعه ای خشونت زده زندگی کرده این وظیفه ماست که با صعه صدر با آنها یاد بدهیم که این کار درست نیست. مگر اروپایی ها که الان مهد تمدن و دمکراسی اند در روم باستان گلادیاتور ها به جان هم نمی انداختند تا از کشته شدن آنها لذت ببرند. چه شد که امروز اینچنیند؟ اینها همه پس از دوره روشن گری در اروپا بود. حالا نوبت روشن گری ماست
    امید وارم مفهوم کلام را رسانده باشم.

    پاسخحذف
  14. ar عزیز
    یکی از چیزهایی که من را همیشه خوشحال و امیدوار می کند همین درک و آگاهی بالای جوانان و دانشجویان ما است که با هیچ سلاحی نمی توان آن را از بین برد.
    من به همه جوانان و دانشجویان ایرانی افتخار می کنم و نسل من و نسل های قدیمی تر از من باید چیزهای زیادی از شما یاد بگیریم.

    پاسخحذف
  15. TOP GUN
    با تشکر از ar عزیز واقعا لذت بردم....

    پاسخحذف
  16. آرش جان تو وطن پرست ترین شخصی هستی که میشناسم.
    ضمنا به نظر من باتوجه به اینکه به برکت حضور حکومت اسلامی ایران خاورمیانه شده است جولانگاه بلامنازع ناوهای جنگی آمریکا و کشورهای خلیجی هم شده اند بزرگترین خریداران اسلحه آمریکایی پس نتیجه میگیریم که حکومت آخوندی ایران و حضرت سید علی خایه منی بهترین دوستان واستراتژیک ترین متحدان آمریکا و انگلیس هستند.

    پاسخحذف
  17. اوه راستی یه چیزی رو یادمرفت بگم :

    خایه منی دوست داریم.
    چرا ؟ چون کاری که خیلی ها نتونستند بکنند این سیدخراسانی تونست تو بیست سال انجام بده و اون هم چیزی نیست جز : زدودن اسلام از دل ملت ایران
    خدائیش قرنهاست که هیچکی نتونسته بود اینقدر اسلام رو تو ایران بدنام و بدشکل نشون بده الا این سید بزرگوار، فکر کنم عمداً هم داره این کار رو میکنه
    این آقا دقیقا همون راه بن لادن رو داره ادامه میده، چون از خاتمی که چهره زیبایی از یک مسلمان رو داشت تو دنیا نشون میداد هم خیلی بدش میاد.

    پاسخحذف
  18. فقط جنگ میتونه تموم این مشکلات رو حل کنه
    چون مردم که از این حکومت متنفرن اونهایی هم که مزدور هستند اگر پول از رژیم نگیرن و به ضعف قدرت رژیم پی ببرن به این نظام پشت میکن
    اگر جنگ شروع بشه و پایه های قدرت حکومت و پادگان هااز بین برن مردم ایران خودشون این حکومت رو از بین میبرن ....ولی میدونم که خیلی ها به این درک نرسیدن و هنوز هم از جنگ میترسن
    یادتون باشه هیچکس تا ابد زندگی نکرده....
    جنگهای مدرن با قرون وسطا فرق میکنه که یک دهکده رو به اتش میکشیدن....

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.