۱۳۹۰ آبان ۱۲, پنجشنبه

زن در امریکا


گرچه این روزها سرم خیلی شلوغ است ولی یک مطلب کوتاه برایتان می نویسم تا مشمول الذمه شما که هر روز سر مبارک را به این پاتوق سرا کج می کنید نباشم. مخصوصا شما کوچک تر ها و نوجوانان گوگولی که نوشته های من را می خوانید و به اینجا علاقه دارید. معمولا نوجوانان آنقدر پر انرژی و پر جنب و جوش هستند که نگهداشتن آنها حتی برای چند دقیقه هم کار حضرت فیل است و خود من وقتی که نوجوان بودم اصلا در یک جا بند نمی شدم و پیوسته در پی این بودم که به جاهای مختلف سرک بکشم و ببینم که در آنجا چه خبر است. البته الآن دیگر در چهاردیواری های بسته شهرهای ما کار خاصی هم نمی شود کرد و بیشتر نوجوانان و جوانان ما مجبور هستند که در یک گوشه تلپ شوند و به صفحه نمایش نگاه کنند تا بلکه انعکاس رویاهایشان را در آن ببینند. وقتی که آدم در یک گوشه تلپ می شود نه پولی خرج می کند و نه به او گیر می دهند و نه اتفاقی برایش می افتند و به همین خاطر متاسفانه خانواده ها هم ترجیح می دهند که نوجوانان آنها به جای بیرون رفتن از خانه مثل بنگی ها در کنج خانه کز کنند و میخ نمایشگر رایانه هایشان شوند. مخصوصا دخترها که از هر طرف در زیر فشار هستند و به جای راحت زندگی کردن باید بیست و چهارساعته مواظب این باشند که مبادا در دیزی باز بماند. آموزه های اجتماعی ما هم مفعولی است یعنی در اکثر موارد به جای گیر دادن به فاعل ماجرا اتهام را به گردن مفعول می اندازند و او را به بی مبالاتی متهم می کنند. مثلا اگر یک پسر بچه به خانه بیاید و بگوید که با یک موتوری در پیاده رو تصادف کرده است پدرش هم یک چک به گوش او می خواباند و می گوید مگر صد بار به تو نگفتم که موقع راه رفتن حواست جمع باشد. یا اگر یک دختری در محل کارش مورد آزار قرار بگیرد خانواده او می گویند که اصلا دیگر حق نداری کار کنی و باید در خانه بمانی و به مادرت کمک کنی. اگر کیف کسی را در خیابان بدزدند همه از او ایراد می گیرند که چرا مواظب نبودی. این ضایعه فرهنگی در کشور ما آنقدر شدت پیدا کرده است که به زن ها می گویند تو اصلا کاری به دیگران نداشته باش و فکر کن که همه اطرافیانت حیض و متجاوز و فاسد هستند ولی تو باید دو دستی جلو و عقب خودت را بچسبی و طوری خودت را بپوشانی که هیچ کسی به تو نگاه نکند. در واقع کسی نمی گوید که اصلا چرا باید تجاوز کرد و به نظرشان می آید که تجاوز کردن و دزدی و کلاهبرداری یک امر عادی و طبیعی در جامعه است در عوض تاکید فرهنگ اجتماعی ما بر این است که چرا تو مورد تجاوز قرار گرفتی و حتما یک جای کارت شیشه خرده داشته است که این اتفاق برای تو رخ داده است.

در امریکا این مسئله دقیقا برعکس جامعه ما است و این فاعل است که مورد سوال و بازخواست قرار می گیرد. مثلا اگر یک نفر به یک خانه برود و به یک زن تجاوز کند هیچ کسی نمی گوید که اگر آن زن در خانه خود عفاف داشت و با چادر می خوابید و یک شورت آهنی قفل دار هم پوشیده بود هرگز این اتفاق برایش نمی افتاد. در امریکا جامعه و خانه فرق چندانی با هم ندارد و شما هر طوری که در خانه خود راحت هستید می توانید در جامعه هم راحت باشید. اگر یک دختر خانمی یک دامن کوتاهی بپوشد که یک مقداری از لبه کونش هم معلوم باشد و یا گردی سینه اش معلوم باشد این مسئله هیچ حقی را برای کسی ایجاد نمی کند که دستش را به زری برساند و زیارت کند. یا اگر یک مردی پیراهن نپوشد و هیکل عضلانی داشته باشد هیچ زنی این حق را ندارد که در خیابان بدن او را لمس کند. در واقع یک خلافکار باید خودش را با جامعه همخوان کند نه اینکه تمام افراد جامعه خودشان را به خاطر خلافکاران تحت فشار قرار دهند. این فرهنگ مزخرف در ایران به قدری جا افتاده است که دیگر در تاکسی و خیابان و اتوبوس و مراکز خرید هیچ زنی امنیت ندارد و پیوسته مورد تعرض بدنی و یا کلامی قرار می گیرد. یعنی اگر یک زنی در یک تاکسی نشسته باشد و کمی از پایش معلوم باشد فردی که در کنار او نشسته است  حق خودش می داند که دستش را بر روی پای او بگذارد و گمان می کند که این عمل مثل گرفتن یارانه و یا انرژی هسته ای حق مسلم او است و اگر لاس نزند و تعرض نکند سرش کلاه رفته است. در حالی که در امریکا اگر یک زن کاملا برهنه هم در کنار شما نشسته باشد ممکن است که او را به خاطر نقض قوانین شهری جریمه کنند ولی لخت بودن او اصلا توجیهی برای تعرض نیست و کوچک ترین تماسی از جانب دیگران محکومیت سنگینی را برایشان به همراه خواهد داشت.

متاسفانه زن ها در جامعه ما آنقدر دستمالی می شوند که مجبور هستند خودشان یک راهی برای آن پیدا کنند و خیلی ها از نوک مداد و خودکار و سوزن برای دفاع از خودشان استفاده می کنند دقیقا مثل یک جنگلی که پر از حیوانات وحشی است و هر کسی باید از خودش در مقابل دیگران با هر وسیله ای که می تواند دفاع کند. حتی کسانی هم که تا خرخره خودشان را می پوشانند از تعرض در امان نیستند و شاید حتی بیشتر انگولک شوند. این یک مرض اجتماعی است که بسیار جدی و نگران کننده است و  حاصل مدیریت افرادی است که افکارشان از ریشه فاسد است و جامعه را هم با خودشان به فساد کشانیده اند. آنها یک عبارت معروف دارند که می گویند زن و مرد مثل آهن ربا می مانند و هرجایی که تنها در کنار یکدیگر باشند و کسی هم نباشد عمل دیپلماتیک اتفاق می افتد. در این عبارت هیچ جایی برای انسانیت و شعور و عواطف واحساسات بشری و عقل و تمدن دیده نشده است و زن و مرد همچون دو موجود وحشی بدون تمدن دیده می شوند. حتی قاطر نر و ماده را هم اگر در یک طویله تنها بگذارید بلافاصله روی هم نمی پرند و مقدمات و موخراتی برای خودشان دارند چه برسد به انسان. ولی جامعه ما دارد به سمتی می رود که ذهن ها فاسد شود و مثلا یک پسر گمان کند که اگر یک دختری را در جایی تنها گیر آورد باید تا جایی که می تواند از او بهره ببرد. این عمل دقیقا مثل دزدی است و مثل این است که ما یک چیزی را بدون اجازه صاحبش از او بدزدیم. بعد هم بر طبق فلسفه آقایان شخص متجاوز پیش خودش فکر می کند که خوب می خواست تنها به آن مکان نیاید و یا می خواست مواظب مالش باشد تا من آن را ندزدم! ولی در امریکا اگر هر عملی بدون رضایت طرفین انجام بگیرد تجاوز محسوب می شود و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت. یک دختر و پسر در هر زمانی می توانند آزادانه رفت و آمد کنند و نیازهای دیپلماتیک خودشان را برآورده کنند و لذت هایشان را به اشتراک بگذارند بدون این که به شخصی بدون میل خودش تعرض کنند. در ایران همیشه می گفتند که اسمش را نیاور ولی خودش را بیاور و مثلا می بینید که طرف دارد درس اخلاق می دهد ولی دستش زیر کون بغل دستی است. یک زن را که می بیند سرش را پایین می اندازد و از خدا طلب بخشش می کند ولی وقتی در کنار آن زن راه می رود دستش را به باسن آن خانم می زند و بعد هم به خود می گوید که آن خانم یک شیطان است که خواسته است او را از راه مستقیم به در کند و غافل از این است که ذهن خود او فاسد است و دست هر شیطانی را از پشت می بندد. یک بار در وبلاگ یکی از برادران مهروزر دیدم که نوشته است امریکا جای بسیار کثیفی است و من دو نفر از آشنایانم که احتمالا از مسئولان هم بوده اند برای یک مسافرت دو ماهه به آنجا رفتند و هر دو بیماری مقاربتی گرفتند! احتمالا تمام حق ماموریت خودشان را در فاحشه خانه های امریکا خرج کرده اند ولی با این حال باز هم گمان می کنم که این بیماری ها را در کثافت کاری هایی که در ایران انجام داده اند گرفته اند و بعد آن را به گردن امریکا انداخته اند. 

حالا هیچ اشکالی ندارد که این دوستمان بیاید و آمار تجاوزات در امریکا را بنویسد ولی نباید فراموش کنیم که بسیاری از چیزهایی که در امریکا تجاوز و یا تعرض جنسی محسوب می شود در کشوری مثل ایران اصلا دیده نمی شود. اگر معیار تعرض جنسی را بر طبق قوانین امریکا بدانیم هر زن ایرانی از زمانی که از خانه خارج می شود تا زمانی که به خانه بر می گردد ده ها بار مورد تعرض جنسی قرار می گیرد در حالی که اگر برای یک زن در امریکا فقط یکی از آن موارد در طول زندگی پیش بیاید به پلیس زنگ می زند و آن مسئله را به دادگاه می کشاند و آنها هم آمار آن را به عنوان تعرض جنسی به یک زن ثبت می کنند. در نتیجه زن ها آزادانه و به تنهایی می توانند برای خودشان در جامعه زندگی کنند بدون اینکه احساس عدم امنیت اجتماعی داشته باشند. در امریکا هیچ دختری از گفتن روابط دیپلماتیک خودش نمی ترسد و باکره بودن یک دختر تا چند سال پس از سنین بلوغ نشانه هیچ چیزی نیست جز عقب مانده بودن او از نظر روابط اجتماعی و یا روابط جنسی و معمولا کارشناسان و مشاوران به او کمک می کنند تا بتواند روابط برقرار کند. همه ما در جامعه ای بزرگ شده ایم که پر از عقده های جنسی و مزخرفاتی بوده است که در مغز ما فرو کرده اند و متاسفانه خیلی از ما حتی پس از مهاجرت و رفتن به کشورهای متمدن مشکلات ذهنی و عقده های جنسی و روانی خودمان را هم با خودمان می بریم. در همین محله ای که من هستم مادران تنها با فرزندانشان زندگی می کنند و کوچک ترین مشکلی هم از نظر اجتماعی ندارند. البته طبیعی است که امریکا هم مثل سایر کشورها از نظر خانوادگی و یا اجتماعی مشکلات زیادی دارد ولی از من قبول کنید که این مشکلات اصلا قابل مقایسه با ایران نیستند زیرا آن چیزی که دارد در ایران اتفاق می افتد یک بحران و یک فاجعه بزرگ اجتماعی است نه مشکلات عادی یک جامعه.

خوب من دیگر باید بروم و به اموراتم بپردازم.



۵۴ نظر:

  1. khosham miad hamishe avalin nafari hastam ke comment mizaram

    kash Tom e zane ziba ham inja bud , jamemun jam bud

    پاسخحذف
  2. ﺧﻮﻧﺪﻡ
    ﻗﺸﻨﮓ ﺑﻮﺩ
    ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻡ ﺑﯽ ﺧﻮﺩﯼ ﺍﺯﺕ ﺗﻤﺠﯿﺪ ﮐﻨﻢ ﻭﻟﯽ ﻫﺮ ﻣﻮﻗﻊ ﮐﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﺕ ﺭﻭ ﺧﻮﻧﺪﻡ ﮐﻤﯽ ﻃﺮﺯ ﻧﮕﺎﻫﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍﺩﻡ
    ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﮐﻤﯽ ﻭ ﻓﻘﻂ ﮐﻤﯽ ﺳﻮﺍﺩ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ... ﻭﺿﻌﻤﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﺒﻮﺩ
    ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﭘﯿﺶ ﻫﺎ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﺸﺘﻢ ﺳﻮﺍﺭ ﯾﮏ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﻭﻥ ﺑﻮﺩﻡ... ﯾﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﺑﺴﯿﺤﯽ ﻫﻢ ﮐﻨﺎﺭﻡ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ..... ﻣﺎ ﺭﺩﯾﻒ ﺍﺧﺮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﻭ ﻣﻦ ﻭﺳﻂ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﯾﻪ ﺑﺴﯿﺤﯽ ﺳﻤﺖ ﭼﭙﻢ... ﺩﻭ ﺗﺎ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺟﻠﻮﺗﺮﻡ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻘﻨﻌﺶ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﻪ ﺍﺭﺍﯾﺶ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ ﭼﻬﺮﻩ ﯼ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺳﮑﺴﯽ ﺍﯾﯽ ﺩﺍﺷﺖ... ﻃﺮﺯ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺟﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺴﯿﺠﯿﻪ ﮐﻠﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﮐﺞ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﺴﺖ ﻣﻮ ﻫﺎﯼ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺭﻭ ﺑﺒﯿﻨﻪ... ﻭﻟﯽ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﯾﻬﻮ ﺩﺍﺩ ﺯﺩ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻣﻘﻨﻌﺖ ﺭﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻦ
    ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻣﮑﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯿﻪ !!! ﺩﺍﺭﻩ ﺑﻬﻢ ﻓﺸﺎﺭ ﻣﯿﺎﺩ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﻢ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﻢ !!
    ﻣﻦ ﺭﻭ ﻣﯿﮕﯽ ﻗﺎﻃﯽ ﮐﺮﺩﻡ.... ﮔﻔﺘﻢ ﻣﺮﺗﯿﮑﻪ ﮐﻞ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻟﺠﻦ ﮐﺸﯿﺪﯾﺪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﯽ ﺑﮑﻨﻪ
    ﺣﺎﻟﺎ ﺗﻮ ﺍﻭﻣﺪﯼ ﺑﻪ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺗﻮ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﺗﺬﮐﺮ ﻣﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺍﺯﺍﺩﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﻨﻪ ﭼﻮﻥ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﺣﺪ ﻓﮑﺮﯼ ﻧﺮﺳﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﻭ ﯾﻪ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﯽ ؟؟؟
    ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﻌﺬﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻫﻢ ﮐﺮﺩ
    ﻭ ﺣﺎﻟﺐ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺑﻪ ﺍﺑﺮﻭ ﻫﺎﺵ ﻫﻢ ﺩﺳﺖ ﻧﺰﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻧﺶ ﯾﺎﺩ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﺍﻓﺘﺎﺩﻡ
    ﺍﺭﺵ ﺟﺎﻥ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﻣﺎ ﻣﻠﺖ ﻧﻔﻬﻤﯽ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﯾﺎﺩﻥ
    ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﺮﻧﺪ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. راه باز جاده هم باز

      حذف
    2. kharabetam pessar ... ( ya shayadam dokhtar ) / be in migan Tarze fekr
      molayi age be qole in doostemoon ke nazar dade rah baz jadde deraz age rah baz bood be mola man miraftam ama nemishe

      حذف
  3. ﺧﻮﻧﺪﻡ
    ﻗﺸﻨﮓ ﺑﻮﺩ
    ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻡ ﺑﯽ ﺧﻮﺩﯼ ﺍﺯﺕ ﺗﻤﺠﯿﺪ ﮐﻨﻢ ﻭﻟﯽ ﻫﺮ ﻣﻮﻗﻊ ﮐﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﺕ ﺭﻭ ﺧﻮﻧﺪﻡ ﮐﻤﯽ ﻃﺮﺯ ﻧﮕﺎﻫﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍﺩﻡ
    ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﮐﻤﯽ ﻭ ﻓﻘﻂ ﮐﻤﯽ ﺳﻮﺍﺩ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ... ﻭﺿﻌﻤﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﺒﻮﺩ
    ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﭘﯿﺶ ﻫﺎ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﺸﺘﻢ ﺳﻮﺍﺭ ﯾﮏ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﻭﻥ ﺑﻮﺩﻡ... ﯾﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﺑﺴﯿﺤﯽ ﻫﻢ ﮐﻨﺎﺭﻡ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ..... ﻣﺎ ﺭﺩﯾﻒ ﺍﺧﺮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﻭ ﻣﻦ ﻭﺳﻂ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﯾﻪ ﺑﺴﯿﺤﯽ ﺳﻤﺖ ﭼﭙﻢ... ﺩﻭ ﺗﺎ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺟﻠﻮﺗﺮﻡ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻘﻨﻌﺶ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﻪ ﺍﺭﺍﯾﺶ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ ﭼﻬﺮﻩ ﯼ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺳﮑﺴﯽ ﺍﯾﯽ ﺩﺍﺷﺖ... ﻃﺮﺯ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺟﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺴﯿﺠﯿﻪ ﮐﻠﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﮐﺞ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﺴﺖ ﻣﻮ ﻫﺎﯼ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺭﻭ ﺑﺒﯿﻨﻪ... ﻭﻟﯽ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﯾﻬﻮ ﺩﺍﺩ ﺯﺩ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻣﻘﻨﻌﺖ ﺭﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻦ
    ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻣﮑﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯿﻪ !!! ﺩﺍﺭﻩ ﺑﻬﻢ ﻓﺸﺎﺭ ﻣﯿﺎﺩ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﻢ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﻢ !!
    ﻣﻦ ﺭﻭ ﻣﯿﮕﯽ ﻗﺎﻃﯽ ﮐﺮﺩﻡ.... ﮔﻔﺘﻢ ﻣﺮﺗﯿﮑﻪ ﮐﻞ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻟﺠﻦ ﮐﺸﯿﺪﯾﺪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﯽ ﺑﮑﻨﻪ
    ﺣﺎﻟﺎ ﺗﻮ ﺍﻭﻣﺪﯼ ﺑﻪ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺗﻮ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﺗﺬﮐﺮ ﻣﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺍﺯﺍﺩﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﻨﻪ ﭼﻮﻥ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﺣﺪ ﻓﮑﺮﯼ ﻧﺮﺳﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﻭ ﯾﻪ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﯽ ؟؟؟
    ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﻌﺬﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻫﻢ ﮐﺮﺩ
    ﻭ ﺣﺎﻟﺐ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺑﻪ ﺍﺑﺮﻭ ﻫﺎﺵ ﻫﻢ ﺩﺳﺖ ﻧﺰﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻧﺶ ﯾﺎﺩ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﺍﻓﺘﺎﺩﻡ
    ﺍﺭﺵ ﺟﺎﻥ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﻣﺎ ﻣﻠﺖ ﻧﻔﻬﻤﯽ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﯾﺎﺩﻥ
    ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﺮﻧﺪ...

    پاسخحذف
  4. ﺧﻮﻧﺪﻡ
    ﻗﺸﻨﮓ ﺑﻮﺩ
    ﻧﻤﯽ ﺧﻮﺍﻡ ﺑﯽ ﺧﻮﺩﯼ ﺍﺯﺕ ﺗﻤﺠﯿﺪ ﮐﻨﻢ ﻭﻟﯽ ﻫﺮ ﻣﻮﻗﻊ ﮐﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﺕ ﺭﻭ ﺧﻮﻧﺪﻡ ﮐﻤﯽ ﻃﺮﺯ ﻧﮕﺎﻫﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍﺩﻡ
    ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﮐﻤﯽ ﻭ ﻓﻘﻂ ﮐﻤﯽ ﺳﻮﺍﺩ ﻭ ﺷﻌﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ... ﻭﺿﻌﻤﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﻧﺒﻮﺩ
    ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﭘﯿﺶ ﻫﺎ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﺸﺘﻢ ﺳﻮﺍﺭ ﯾﮏ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﻭﻥ ﺑﻮﺩﻡ... ﯾﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﺑﺴﯿﺤﯽ ﻫﻢ ﮐﻨﺎﺭﻡ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ..... ﻣﺎ ﺭﺩﯾﻒ ﺍﺧﺮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﻭ ﻣﻦ ﻭﺳﻂ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﯾﻪ ﺑﺴﯿﺤﯽ ﺳﻤﺖ ﭼﭙﻢ... ﺩﻭ ﺗﺎ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺟﻠﻮﺗﺮﻡ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻘﻨﻌﺶ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﻪ ﺍﺭﺍﯾﺶ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ ﭼﻬﺮﻩ ﯼ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺳﮑﺴﯽ ﺍﯾﯽ ﺩﺍﺷﺖ... ﻃﺮﺯ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺟﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺴﯿﺠﯿﻪ ﮐﻠﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﮐﺞ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﺴﺖ ﻣﻮ ﻫﺎﯼ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺭﻭ ﺑﺒﯿﻨﻪ... ﻭﻟﯽ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﯾﻬﻮ ﺩﺍﺩ ﺯﺩ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﻣﻘﻨﻌﺖ ﺭﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﻦ
    ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻣﮑﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯿﻪ !!! ﺩﺍﺭﻩ ﺑﻬﻢ ﻓﺸﺎﺭ ﻣﯿﺎﺩ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﻧﻢ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﻢ !!
    ﻣﻦ ﺭﻭ ﻣﯿﮕﯽ ﻗﺎﻃﯽ ﮐﺮﺩﻡ.... ﮔﻔﺘﻢ ﻣﺮﺗﯿﮑﻪ ﮐﻞ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻟﺠﻦ ﮐﺸﯿﺪﯾﺪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﯽ ﺑﮑﻨﻪ
    ﺣﺎﻟﺎ ﺗﻮ ﺍﻭﻣﺪﯼ ﺑﻪ ﯾﻪ ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺗﻮ ﺗﺎﮐﺴﯽ ﺗﺬﮐﺮ ﻣﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺍﺯﺍﺩﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﻨﻪ ﭼﻮﻥ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﺣﺪ ﻓﮑﺮﯼ ﻧﺮﺳﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺭﻭ ﯾﻪ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﮐﻨﯽ ؟؟؟
    ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﻌﺬﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻫﻢ ﮐﺮﺩ
    ﻭ ﺣﺎﻟﺐ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺑﻪ ﺍﺑﺮﻭ ﻫﺎﺵ ﻫﻢ ﺩﺳﺖ ﻧﺰﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻧﺶ ﯾﺎﺩ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﺍﻓﺘﺎﺩﻡ
    ﺍﺭﺵ ﺟﺎﻥ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﻣﺎ ﻣﻠﺖ ﻧﻔﻬﻤﯽ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﯾﺎﺩﻥ
    ﺍﻭﻧﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﺮﻧﺪ...

    پاسخحذف
  5. به نظرم اكثر مردم ايران مشكلات جنسي دارن به نوعي عقده جنسي. اكثر دوستان و همكاران و فاميلهاي من كه متاهل هستند و با من عياقند با اينكه زن دارند هزار جور خانم بازي ميكنند و به نوعي اونرا موجه جلوه ميدن. جديدا يكيشون ميخواهد به زنش بگه كه ميخواد بره مكه ولي در اصل ميره تايلند.خوب هركي بيشتر ترتيب داده انگار افتخارات بيشتري كسب كرده. به هر حال اينايي هم كه ميدن پدر و برادر و شوهر دارن ديگه و زنهايي كه ميفمن شوهرشون حرز ميپره ميرن اونها هم تلافيش رو در ميارن و همونكار رو ميكنن.
    ali acc

    پاسخحذف
  6. این که اکثر مردم ایران مشکلات جنسی و فرهنگی و ... دارند شامل کسایی که اینجا نظر میزارند هم میشه یا اونا جزو اقلیت پاک و منزه هستند.

    آرش جان خودت ایران بودی از این کارا میکردی؟

    پاسخحذف
  7. آرش جان یه سوال در مورد جنبش تسخیر وال استریت دارم. آمریکا نظامی تغییر پذیر داره چرا این جنبش دارای خشونت بالا هست؟ سیستم آمریکا که دارای تغییر از راه مسالمت آمیز صنوق رای رو داره.
    اگه نظام اقتصادی سرمایه داری مشکل داره به جاش مثلا نظام اقتصادی سوسیالیستی(مثلا سوئد) یا اسلامی خوبه؟

    پاسخحذف
  8. طبق معمول، عالی بود! کاملا واقع بینانه. خوشم میاد که خیلی کوتاه اصل مطلب رو میگی .

    علی، کنتاکی

    پاسخحذف
  9. خیلی خوب بود آرش
    حرف دل ما رو زدی

    پاسخحذف
  10. تصویر زن
    ----------

    در سردر کاروانسرایی
    تصویر زنی به گچ کشیدند
    ارباب عمائم این خبر را
    از مخبر صادقی شنیدند

    گفتند که واشریعتا خلق
    روی زن بی نقاب دیدند
    آسیمه سر از درون مسجد
    تا سردر آن سرا دویدند

    ایمان و امان به سرعت برق
    می رفت که مؤمنین رسیدند
    این آب آورد آن یکی خاک
    یک پیچه ز گِل بر او بریدند

    ناموس به باد رفته ای را
    با یک دو سه مشت گِل خریدند
    چون شرع نبی ازین خطر جَست
    رفتند و به خانه آرمیدند

    غفلت شده بود و خلق وحشی
    چون شیر درنده می جهیدند
    بی پیچه زن گشاده رو را
    پاچین عفاف می دریدند

    لبهای قشنگ خوشگلش را
    مانند نبات می مکیدند
    بالجمله تمام مردم شهر
    در بحر گناه می تپیدند

    درهای بهشت بسته می شد
    مردم همه می جهنمیدند
    می گشت قیامت آشکارا
    یکباره به صور می دمیدند

    طیر از وکرات و وحش از حجر
    انجم ز سپهر می رمیدند
    این است که پیش خالق و خلق
    طلاب علوم روسفیدند

    با این علما هنوز مردم
    از رونق ملک ناامیدند ...

    - ایرج میرزا


    :)

    پاسخحذف
  11. ای پدر تجریه بسوزه!

    پاسخحذف
  12. چو عضوی ز زنها شود آشکار

    دگر مرد ها را نماند قرار

    پاسخحذف
  13. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=223313867694555&set=a.223313824361226.74249.108635099162433&type=1&ref=nf

    پاسخحذف
  14. به جرات این پست پربارترین پست دو ماهه اخیر این وبلاگ بود. احسنتم حاج آقا آرش

    پاسخحذف
  15. عالی بود
    دمت گرم

    پاسخحذف
  16. آرش عالی بود.
    شهداد

    پاسخحذف
  17. فوق اَل عاده .... فقط همین

    پاسخحذف
  18. آقا اینقدر تو تلوزیون ایران میگه وضعیت امریکا بحرانیه که اگر الان یکی به من بگه بیا ببریمت امریکا میگم نه .

    آرش واقعا چقدر اوضاع امریکا بحرانیه ؟ وضعیت کار ؟ چرا راهپیمایی میکنن مردم ؟ وال استریت یعنی چی ؟

    پاسخحذف
  19. ar:

    آرش جان عالی بود حرف حساب زدی که جواب نداره ولی یک نکته نگارشی را اشتباه نوشتی و آن اینکه قاطر که نر و ماده ندارد!(اصولا من در این جور موارد خیلی تیزم. از برکات همان فرهنگی که گفتید!!!)

    پاسخحذف
  20. احتمالا حرف آرش جان جواب دارد ولی جوابگو ندارد!

    پاسخحذف
  21. یادم است هنوز دوم راهنمایی بودم که یاد گرفتم وقتی به بازار می روم باید چهار جهت را هم ببینم و خیلی مواظب باشم ...

    پاسخحذف
  22. ARASH JAN MESSE HAMISHE DAMET GARM, LEZZAT BORDAM, FAGHAT YE NOKTEI RO KHASTAM BEGAM ONNAM INE KE GHATER OSOOLAN NAR O MADE NADARE DADASH, ISHOON MAHSOOLE MOSHTARAKE KHAR O ASBE VA AZ BADVE TAVALOD AGHIM TASHRIF DARE, ROO HAMIN HESAB HAM TANHA DAGHDAGHASH KAR KARDANE VA GHEYMATESHAM AZ MAMAN O BABASH KHEYLI GEROONTARE, THAST IT!
    MERCI

    پاسخحذف
  23. http://www.now.org/issues/violence/stats.html

    ظاهرا سازمان ملی زنان آمریکا چندان با نظر شما موافق نیست و یکی از پایگاه های اطلاع رسانی این سازمان " ناو " طی گزارشی می نویسد: کمتر از پنج درصد موارد تجاوز ( rape ) به دختران دانشجو گزارش می شود.

    پاسخحذف
  24. http://www.prisonplanet.com/us-cops-tried-to-erase-online-evidence-of-brutality.html

    http://rt.com/news/google-report-police-brutality-767/

    آژانس اجرای قانون آمریکا از شرکت گوگل خواست تا تعدادی از تصاویر ویدئویی مربوط به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه اعتراضات مردمی در این کشور را از سایت یوتیوب حذف کند.

    براساس این گزارش، این اولین بار نیست که گوگل در چنین شرایطی قرار گرفته و ظرف مدت 6 ماه اول سال 2011، این شرکت 92 درخواست از سوی دستگاه‌های مختلف دولتی آمریکا دریافت کرده است.

    بر اساس گزارش گوگل، رفته رفته بر تعداد درخواست‌های دولت آمریکا برای حذف اطلاعات غیر همسو و همچنین در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران به نهادهای امنیتی افزوده شده است.

    این گزارش حاکیست؛ ایالات متحده آمریکا با رقم 5950 درخواست از گوگل برای ارائه اطلاعات 11 هزار و 57 حساب کاربری به دولت، رتبه اول را داراست و کشور هند با اختلاف زیادی یعنی با 1732 درخواست، در رتبه دوم قرار دارد.

    پاسخحذف
  25. به ناشناس قبل از خودم
    تازه اگه همین که شما میگی هم درست باشه بازم من میگم کاره دولت امریکا به کاره دولت ایران نمیرسه که کل سایت یوتیوبو فیلتر میکنه که دیگه عمرا کسی نتونه هیچ ویدیویی ببینه!!!!!

    پاسخحذف
  26. احتمالا کار دولت آمریکا به پای کار دولت کره شمالی هم نمی رسه! به جان کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی!

    پاسخحذف
  27. حال عشق من ببو چطوره؟

    پاسخحذف
  28. سلام
    نکنه یه وقت ننویسی,
    هلاکتم.

    پاسخحذف
  29. البته یک نکته را هم متذکر شوم خانمهای ایرانی هم از مردان کم نمی آورند و اگر پسر مظلومی پیدا کنند با کله به داخل دیزی میپرند البته کمی ملایمتر و با زیرکی و صبر زیاد و البته من فکر میکنم به ژنهای مردم ایران هم مربوط باشد

    پاسخحذف
  30. به ناشناس قبلی

    احتمالا این ژن در بین خانم های سراسر جهان مشترک است! تازه بعضی خانم های محترم وقتی متوجه می شوند آن پسر زیبای مظلوم تحت هیچ شرایطی حاضر نیست به خواسته شان تن در دهد ، ادعا می کنند آن پسر به ایشان نظر سوء داشته است! این مساله را گاهی اوقات در فیلم های هالیوودی نیز نمایش می دهند! فیلم های آمریکایی هم بعضا نکات آموزنده دارند!

    پاسخحذف
  31. من نمی دونم یونگ روانشناس در آمریکا و مردمانش چه چیزی دیده بود که گفته بود: " آمریکا یک اشتباه خیلی بزرگ است! "

    پاسخحذف
  32. چون فکر می‌کنم که بهت بدهی دارم بابت مطالب قشنگت، این سایت پرچونه رو بهت معرفی‌ می‌کنم آرش خان. برو به قسمت مدیا و ویدئو‌ها و فیلهای صوتیش رو حتما ببین. به کار روابطت با دخترها و دختر بازیت حتما میخوره، بیشتر از ۸۰۰۰ تا شو اونجا هست. اگه ببینیشون، میگو‌ای خدا چرا من اینها رو زودتر از اینا نمیدونستم.. شاید اصلا زن هم نگیری بد از اینکه این ویدئوها رو دیدی :) WWW.Porchooneh.com/media

    پاسخحذف
  33. ارش دلبندم حوصلمون رو سربردی یه پست جدید بزن بابا

    پاسخحذف
  34. اره راس میگه زود باش زود باش

    پاسخحذف
  35. به ناشناس خیلی بالایی:
    America is a mistake از گفته های زیگموند فروید هستش نه کارل یونگ.

    پاسخحذف
  36. salam,akhjon belakhareh man tonestam weblog porbareton o bebinam jedan weblog ziba o porbar o por az manaei darid,va matalebeton besiar amigh o jarf hastesh,ba behtarin arezoha

    پاسخحذف
  37. به ناشناس دو تا بالایی:

    ظاهرا یونگ هم همین نظر رو داشته! در همشهری آنلاین در مطلبی که درباره رمان " رگتایم " شاهکار ای.ال.دکتروف نوشته شده از یونگ نقل قول شده: " آمریکا یک اشتباه خیلی بزرگ است! ".

    http://www.hamshahrionline.ir/news-24990.aspx

    پاسخحذف
  38. ای بابا پس زودتر این مطلب رو مینوشتی این همه راه نمیومدیم آمریکا.

    پاسخحذف
  39. به ناشناس همین نزدیکی:
    عزیز من همشهری شعر گفته.یونگ مدت طولانی آمریکا زندگی کرده اگه اینجوری بود که اونجا نمیموند.
    مثله اینکه قضیه اینه که دوستمون فروید یه مدت کوتاهی رفته بوده آمریکا اونجا غذاهاش بهش نساخته (باعث نفخش میشده) از این حرفا.
    البته میگن از اینکه مردم اونجا زبون آلمانیشو نمی فهمیدن خیلی شاکی بوده.بعدشم یارو سر پیری بهشتم بره بهش خوش نمیگذره.

    پاسخحذف
  40. به ناشناس خیلی نزدیکی ( همین پشت سری! ):

    نه عزیز جان! نه همشهری و یونگ علیه الرحمه! شعر گفتن ، نه زیگموند فروید از روی نفخ شکم و پیری زبون نفهمی حرف زده!

    پاسخحذف
  41. واقعا کامنت ها دارن به بیراهه میرن.

    پاسخحذف
  42. آقایان عزیز! من پیشنهاد می کنم که ما هم در برابر جنبش فمینیسم یک جنبش برای دفاع از حقوق مردان تشکیل بدیم! این خانمها چه در ایران ، چه در اروپا و چه در آمریکا و کانادا و استرلیا در هرکدوم به یک طریق و ترفندی افسار ما رو به دست گرفتند و همش هم ادعا می کنند که حقوقشون داره پایمال می شه!

    ای مردان جهان به پا خیزید!

    پاسخحذف
  43. ﺍﯾﻦ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺍﻗﺘﺒﺎﺳﯽ ﺍﺯ ﺯﯾﮕﻤﻮﻧﺪ ﻓﺮﻭﯾﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﻧﻪ ﯾﻮﻧﮓ
    ﻓﺮﻭﯾﺪ ﮐﻠﺎ ﺗﻮﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﭘﺮ ﺑﺎﺭﺵ ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯼ ﻋﺠﯿﺐ ﺯﯾﺎﺩ ﺯﺩﻩ ﻭ ﻃﺒﯿﻌﯿﻪ
    ﺍﻭﻥ ﺣﺘﯽ ﺍﺳﮑﯿﺰﻭﻓﺮﻧﯽ ﺭﻭ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻋﻘﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ ﻃﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻩ

    پاسخحذف
  44. برادر فروید فرمودند: آمریکا یک اشتباه است. برادر یونگ فرمودند: آمریکا یک اشتباه خیلی بزرگ است. چه شما خوشتان بیاید و چه نیاید!
    اصولا هر حرفی که برخلاف میل شما زده شود یا دروغ است و یا اینکه عجیب و غریب بوده و از روی نفخ شکم و پیری و زبان نفهمی گفته شده است حتی اگر از سوی فروید بیان شده باشد!

    محسن جان ، خیلی وقت بود دلت می خواست بر ضدت چیزی بگوییم که فرمودیم!

    پاسخحذف
  45. داش محسن ، شما هرچی بگی ما قبول می کنیم. اصلا فروید و یونگ کیلویی چند؟!

    پاسخحذف
  46. پست منصفانه ای نوشتید.عالی بود

    پاسخحذف
  47. دوست عزیز تو نوشته هات قید کرده بودی قاطر نروماده قاطر نه نر داره نه ماده عقیمه نمی دونستی؟

    پاسخحذف
  48. سلام
    اتفاقا این موضوعیه که من تو فیلمای امرکایی یه رگه هایی ازش دیده بودم
    اینکه تو هر نوع رابطه ای رضایت طرفین شرطه
    یبار به بوربین مخفی دیدم که توش دامن خانم گارسن از عمد جلوی یه مشتری مرد می افته تمام مردل بلا استثنا دامنشو براش بالا نگه میداشتن! مطمئنا اگه ایران بود همه با موبایلاشون فیلم میگرفتن و وای میسادن نگاه میکردن بیشتر!
    ار وبلاگ خوبت ممنون فقط کاش بشه بیشتر از 30 درصد بهش اعتماد کرد!

    پاسخحذف
  49. مسعود

    ببین آرش نگی نگفتی . تو آخر با این نوشته هات سوکس میشیا

    پاسخحذف
  50. آرش جان شما هم ایرانی هستی و وقتی ایران بودی همین کارها رو انجام دادی چون دله بازی نشان بارز اکثر مردهای ایرانی است .خودتونو اصلاح کنید جامعه درست میشه.

    پاسخحذف
  51. 1 سوال من اگخ اینجا بخوام با دختری دوست شم اول باید سن و سالش را بپرسم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  52. اولا اون مشغول ذمه است اون يكي هم ضريح است نه زري جناب پروفسور
    در ضمن مستند sex for sale رو ببينيد! قضايا اونجوري كه شما گفتيد نيست!

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.