۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

گل و بلبل و قمبل و چمبل

سلام بر خوانندگان عزیر و گل و بلبل و قمبل و چمبل. من از زمانی که به امریکا آمدم هر سال به عنوان یک آیین عبادی سریال های ماه رمضان را نگاه می کنم امسال هم شروع کردم به نگاه کردن آنها ولی حتی با دور تند هم حوصله ام سر رفت و نتوانستم تا آخر آن را نگاه کنم. شاید قسمت اول هر چهار سریال را در یک ساعت مرور کردم. حالا شاید قسمت های بعدی بهتر شود. این آخر هفته باید بنشینم و کاغذهای مربوط به خانه را مطالعه کنم. البته قصد دارم که به ماهیگیری هم بروم چون دیگر هوا کم کم دارد خنک می شود و بارانهای فصلی هم آغاز می شود. گهگاهی به یاد قایق بزرگم می افتم. با این که همیشه ایراد فنی داشت ولی هر وقت که عکسش را نگاه می کنم دلم برایش تنگ می شود. امروز جمعه است و من از یک جلسه خیلی خسته کننده برگشتم. البته جلسه با مقام رهبری و مجلس خبرگان و سران استکبار در جهت تشویش افکار عمومی نبود بلکه یک جلسه عمومی بود که از طرف کارگزینی برگزار شد و همه ما مثل بز نشسته بودیم و به چرت و پرت های یک خانمی که به تازگی ریاست آن بخش را به عهده گرفته است گوش می دادیم. اول جلسه هم یک بازی برایمان ترتیب داد که به ما نشان دهد کار گروهی همیشه بهتر از کار فردی جواب می دهد. یک چیزی در مایه های پیرمردی که فرزندانش را جمع می کند و به هر کدام یک چوب می دهد و می گوید بشکنید بعد همه چوبها را یکی می کند و دیگر کسی نمی تواند آن را بشکند! در دلم می گفتم که نگاه کن تو را به خدا من کارهای کشوری و لشکری را رها کرده ام و دارم یک تخم دارم چند می خری بازی می کنم! من چون خیلی ریزه میزه هستم و صورتم هم جوان است همه فکر می کنند که من بیست سالم است و آن خانم هم همش موهای من را ناز می کرد و طوری با من صحبت می کرد که انگار نوه گوگولی مگولی اش هستم!

دیشب همخانه ام یک نامه از دکترهایش گرفته بود که بتواند برای از کارافتادگی اقدام کند و پول بگیرد. خیلی جالب بود که آمده بود پیش من و در حالی که ورقه ها را در دستش گرفته بود از من سوال می کرد که افسردگی عمیق یعنی چه؟ یکی از مرض هایی که دکترها برایش نوشته بودند افسردگی عمیق بود و او می گفت که می دانسته که افسردگی دارد ولی نمی دانست که عمیق است. در واقع او پنج ماه پیش مغازه اش را از دست داد و در این مدت فقط در خانه نشسته بود و فکر می کرد که چکار کند تا خانه اش را هم از دستش ندهد. با رفتن من و آن خانم مسنی که اطاق دیگرش را اجاره کرده است شرایط او به مراتب بدتر خواهد شد و بانک خانه را از او خواهد گرفت. مشکل اینجا است که به خاطر حالت های خاص روحی اش زیاد حرف می زند و یک حرف را هم چندین بار تکرار می کند. صدایش هم بلند است و چون زیاد مشروب می خورد متوجه نمی شود که چقدر بلند صحبت می کند. آن خانم مسن چندین بار به من گفت که دارد از دست او دیوانه می شود و الآن هم شب ها را بیشتر در خانه دوستش می گذراند و کمتر به اینجا می آید. متاسفانه دائم الخمری هم به بقیه مشکلات وی اضافه شده است و دیگر حتی نمی تواند درست فکر کند. دوست پسرهایش هم رفته اند دنبال کار خودشان و فقط ممکن است برای امور دیپلماتیک به او سر بزنند و قبل از اینکه او شروع به خواندن روضه رضوان کند زود جیم می شوند. تنها کسی که به حرف هایش گوش می کند من هستم آن هم به این خاطر است که نمی خواهم احساس تنهایی شدید کند و احتمالا خودکشی کند. البته یک بار می خواست خودش را بکشد و چون مست بوده نتوانسته است اسلحه را پیدا کند و زنگ می زند به دوستش و سراغ اسلحه اش را از او می گیرد. دوستش هم که متوجه اوضاع وخیم او می شود به پلیس زنگ می زند و خوشبختانه پلیس به خانه ما می آید و اسلحه را پیدا می کند و با خودش می برد. او را هم با خودشان به بیمارستان می برند تا یک مشاور روانی با او صحبت کند.

کامنت های شما در دو یادداشت اخیر خیلی جالب و آموزنده بود. در واقع هم مفرح بود و هم قابل تفکر. همان طوری که یکی از دوستان به خوبی اشاره کرد من آدمی هستم که به همه چیز گیر می دهم. محال است شما به من یک چیزی بگویید و من آن را به چالش نگیرم چه بسا موافق نظر من باشد! حتی اگر حرف من را بعد از خود من تکرار کنید با آن مخالفت خواهم کرد تا طرف مقابل مجبور شود در مورد آن فکر کند. اگر به من بگویید قند سفید است من می گویم نخیر قند سفید نیست بلکه هم قرمز است هم سبز است هم آبی و رنگ های دیگر. ولی چون همه آنها با هم به چشم ما وارد می شوند ما گمراه می شویم و خیال می کنیم که قند سفید است! خلاصه آخر گیر سه پیچ دادن به تمامی تعاریفی هستم که ما به عنوان پیش فرض و واضح و مبرهن آنها را می پذیریم و طرف مقابل مجبور می شود برای اولین بار در عمرش فکر کند که راستی برای چه این طور است؟ وطن پرستی و عشق به میهن هم از آن دسته چیزهایی است که ما فقط می دانیم چیز خوبی است و هر کسی که آن را نفی کند آدم بدی است. بنابراین من همه جا باید خودم را وطن پرست معرفی کنم تا دیگران بگویند به به عجب آدم خوبی هستم. ولی اگر کسی به من بگوید که حالا آقا و یا خانم وطن پرست شما تا کنون چه کاری انجام داده اید که نشانه وطن پرستی شما باشد سرمان را می خارانیم و می گوییم که این یک عشقی است که در اعماق قلب من نهفته است و شیره جانم است و تمام زندگیم است و ال است و بل است. دقیقا مثل اینکه یه یک نفر می گوییم الهی تمام درد و بلایت از آسمان فرود بیاید و به وسط سر من بخورد ولی در عمل حاضر نیستیم یک هزار تومانی کف دستش بگذاریم.

من ایندرا گاندی و یا نلسون ماندلا را یک وطن پرست و عاشق میهن می دانم چون در عملکرد آنها چنین چیزی را می توانم مشاهده کنم ولی آقا جان من وطن پرست نیستم. خوب اگر من وطن پرست باشم پس آنها چه چیزی هستند. یک فردی مثل آقای درویش که تمام زندگی او صرف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ایران گذشته است و برای نگهداری آنها به آب و آتش می زند و برای دریاچه ارومیه گریه می کند و به طور مستمر به نقاط دورافتاده سفر می کند که مانع نابودی آثار تاریخی و طبیعی شود عاشق وطن و آب و خاک است. یعنی او که زندگیش را گذاشته است عاشق وطن است و من هم که فقط با شنیدن اسم ایران رگ گردنم بالا می زند عاشق وطن هستم؟ نخیر عزیزان من. اگر من بگویم که وطن پرست هستم فقط به خاطر این است که دیگران بگویند این آرش عجب آدم فهمیده و روشن فکری است! مرحبا به این کمالات و جمالات و جبروت و عقلش. ولی من ترجیح می دهم که به من بگویید مزدور و خائن و وطن فروش ولی کلمه وطن پرستی را با نسبت دادن آن به خودم به گند نکشم. نیازی هم نیست که من به عنوان یک فرد عادی و عامی وطن پرست باشم و اگر کسی از من چنین انتظاری داشته باشد ابله است. من فقط ایران را دوست دارم ولی آن را نمی پرستم و حتی حاضر نیستم ذخیره بانکی خودم را برای آن خرج کنم چه برسد به اینکه جان خودم را هم برای آن فدا کنم. حالا یک لحظه درست فکر کنید و چرت و پرت ها را از مغزتان دور کنید و ببینید آیا همه شما وطن پرست هستید؟ کسی که می خواهد جانش را فدای ایران کند نباید برای پرداخت کل داراییش برای ساختن یک مدرسه در ایران مشکلی داشته باشد. پس چرا یکی یکی جا می زنید؟ من با وطن پرستان واقعی مشکلی ندارم و با اینکه من اصولا با پرستیدن مخالفم ولی آنها را خیلی هم دوست دارم. مشکل من با مدعیان دروغین وطن پرستی است که ماشاءالله کم هم نیستند و اعتقاد دارم که آنها هم مثل من وطن پرست نیستند و فقط حرف مزخرف و الکی می زنند. همان داستان معروف فدایت شوم و قربانت بروم و درد و بلایت به جان من بیفتد.

عزیزان دوست داشتن وطن با وطن پرستی خیلی فرق دارد. من هم کشور ایران و مردم ایران را دوست دارم ولی نفسم برایشان در نمی رود. من خودم و زندگی خودم را خیلی بیشتر از ایران دوست دارم و برای همین است که برای بهتر شدن زندگیم از ایران خارج شدم. حتی فامیل هایم, پولهایم, دارایی و کارم را هم بیشتر از ایران دوست دارم. اگر این طور نبود در عمل به خاطر همه این چیزها کشورم را ترک نمی کردم حتی اگر حکومت آن مقبول من نباشد. اگر خودم را بیشتر از وطن دوست نمی داشتم که الآن مثل خیلی از عزیزان دربند بودم و محال بود که اجازه دهم افراد نامناسب بر کشورم حکومت کنند. خیلی از دانشجویان جوان و مردم عزیزی که هم اکنون در زندان ها هستند اگر آزاد شوند و امکانی هم داشته باشند از آن کشور خارج می شوند چون آنها متوجه شده اند که یک عده آدم فقط بلف می زنند و خالی می بندند و عرضه هیچ کاری ندارند و بیشتر آن بلف زن هایی که گلوی خودشان را جر می داده اند هم اکنون در کنار خانواده نشسته اند و از زندگی خود لذت می برند و سریال ماه رمضان و یا ماهواره نگاه می کنند درحالی که آنها در زیر بدترین فشارها و رنج و دردها هستند. من خودم در این شرایط بوده ام و می دانم که چه احساس بدی به آدم دست می دهد وقتی شما خودت را در زیر مهرورزی می بینی ولی فکر و ذکر دیگران فقط این است که به زبان برره ای با یکدیگر صحبت کنند. همان جا به خودم گفتم که بر گور پدرت می خندی اگر دیگر ایران پرست باشی. به خودم گفتم که ای احمق این ها یک مشت حرف های مفت و توخالی و چرت و پرت است که یک عده آدم از روی باد معده می زنند آخر توی خر چرا باور کردی و زندگی خودت را به باد دادی؟ این شد که من دیگر نه میهن پرست هستم و نه عاشق ایرانی هستم. من همان طوری که گفتم فقط ایران را دوست دارم و مردم ایران را هم مثل مردم کشورهای دیگر و یا شاید کمی بیشتر دوست دارم. من هم با خودم راستگو هستم و هم با شما ولی اگر شما فکر می کنید که واقعا وطن پرست هستید باید با عمل خود آن را ثابت کنید نه با حرف های مزخرف و الکی.

الآن می خواهم به سلامتی همه شما و به سلامتی ایران به یک پیتزا فروشی بروم و یک پیتزا با یک لیوان بزرگ آبجو بخورم. برخی جمعه ها هوس می کنم که آبجو بخورم و این جمعه از آن روزها است که می خواهم یک حالی به خودم بدهم. از فردا برایتان داستان های قشنگ و خنده دار تعریف می کنم که حوصله تان از این حرف های صد من یک غاز سر نرود. 

سلامت و پاینده باشید.

۱۰۴ نظر:

  1. ببخشید ، سریال ها را در بیت مقام معظم رهبری مشاهده فرمودید یا در کاخ سفید؟!

    پاسخحذف
  2. گوزووووووووووووووووو

    پاسخحذف
  3. تو هیچ کدام از کامنت هایی که در اعتراض به شما نوشته شد من حرفی از وطن پرستی نخوندم.
    همه از دوست داشتن وطن گفته بودند و اینکه یک آدمی که این حرفهای سخیف را در مورد ایران
    بنویسه، چه آدم بی وطنی باید باشه و این بی و طنی از کجاست!
    این شمایی که ❊وطن پرستی❊ را عنوان میکنی. پرستش بمعنای واقعی آن برابر با بندگی است و
    بندگی برابر با تعصب.
    حرف روی دوست داشتن ایران هست و هر کس خودش تعیین میکنه چه مقدار حاضر هست در این راه
    فداکاری کند و انسان نباید حتما مدرسه بسازه یا ماندلا باشه. هر کسی خدمتی به مردمش و ایران کند
    کارش ارزش دارد.
    حالا اگر شما زیر مهرورزی جا زدی، چو ن دیگران چنین و چنان بودند به خودت فحش دادی، حتما بخاطر دیگران کاری کرده بودی
    و نه برای دوست داشتن مردم یا ایران. که اگر اینطور بود برات ❊دیگران چنین و چنان ❊ مهم نبودند بلکه هدف ات راه آینده ات را مشخص میکرد.
    برای ما مهم نیست تو چه احساس نسبت به ایران داری. مهم این هست که بی تفاوتی ات را با آن حرفهای بی ارزش نسبت به ایران همراه نکنی. خوشبختانه کامنت ها روی تو اثر گذاشت و حالا ادعا مکنی ❊ ایران را دوست داری ❊ امیدوارم راستگو باشی.

    پاسخحذف
  4. چه آبجوي خوشگلي. من كه بي صبرانه منتظر فردا هستم.

    پاسخحذف
  5. "شرح اين قصه مگر شمع برآرد به زبان
    "ور نه پروانه ندارد به سخن پروايی ...

    حافظ

    :)

    پاسخحذف
  6. تفاوت: انتقادات بی پایان اصولگرایان از احمدی نژاد را چگونه می توان تحلیل کرد؟ آیا این اختلافات رو به عمیق تر شدن می رود؟ آیا اکنون که به ظاهر توانسته اند اصلاح طلبان را از عرصه سیاسی کشور حذف کنند، خود انشعاب خواهند کرد؟ در این متن انتقادات شدید علی مطهری که طیفی از اصولگرایان میانه را در مجلس رهبری می کند، می آید.
    https://tafavot3.wordpress.com

    پاسخحذف
  7. همینجا رسما اعلام می کنم که بنده حقیر در زمره گل و بلبل و سنبل می گنجم، ولی اکیدا قمبل بودن را تکذیب می کنم!

    پاسخحذف
  8. سلام من هم با دوستمون موافقم(كامنت سوم)
    يعني وطن‌پرستي اين نيست كه حتما تا اسم وطن مي‌آد زار زار گريه كني. به نظر من حداقل كاري كه مي‌شه واسه وطن كرد اينه كه به اون خيانت نكني هر حرفي راجع به اون نزني و... اينا حداقل كاري كه مي‌توني براي وطن بكني و اسمتو بياري تو ليست وطن‌پرست‌ها.
    مثلا همون بازيكن لهستاني تيم آلمان، با شادي نكردن (بعد از اينكه به تيم لهستان گل زد) همه فهميدند و شايد به نوعي همه تحسينش كردند.
    اين حداقل ها رو رعايت كنيم، حفظ محيط زيست و درياچه اروميه و... پيشكش. كامروا باشيد

    پاسخحذف
  9. لطفا عبارت مناسب را در نقطه چین قرار دهید
    و آنگاه گزينه‌ي3)كريستف كلمب گفت:
    1- آدم محترمی
    2- خری
    3- کریستف کلمب
    4- خواجه حافظ شیرازی

    سريال ماه رمضون نيگا ميكني؟؟ خوشي زده زير دلت؟؟

    پاسخحذف
  10. آرش عزیز:
    وطن دوستی و وطن پرستی یعنی اینکه دوستان حداقل کاری که تونستن بکنن اینه که به خودشون زحمت بدن و در مقابل یادداشتهای جهت دار تو کامنت بزارن و اعترضشونو عنوان کنن. خیلی عجیبه که تو با این همه استعدادت اینو نفهمیدی.کسانی مثل من که هیچوقت حوصله نظر دادن تو هیچ وبلاگی رو ندارن اما بر اساس احساسی که به ایران دارن با تو مخالفت کردن.
    از همه دوستان عزیز ممنون و مچکرم .

    پاسخحذف
  11. اقا جان بدجوری حالت بد شده..این حرف های ایدهالیستی و فانتزی که شما می زنید هیچ وقت به واقعیت نمی پیونده.جهان ولنی و انترناسیونالیسم با مرگ کمونیسم و ان کنگره های مسخره انترناسیونال به گورستان رفتن.من خوزستانی هستم بیشترین زجر هم ما خوزستانی ها در دوران جنگ کشیدیم.2 تا دایی و 1 عمو من در جنگ شهید شدند.انها برای حفظ مام میهن جنگیدن نه 4تا اخوند..برای اینکه وقتی در بستان و اطراف شوش عراقی ها به دختران ایرانی تجاوز کردند..دیگر این اتفاق برای دختران اهواز و تهران و تبریز و شیراز نیفتد.البته محض اطلاع ان دختران از اعراب ایرانی بودند.هم نژاد همان عراقی ها..ان همه جنگیدن بیهوده نبود.برای این بود که کسی مثل تو در ارامش زندگی کنی و بتوانی روزی ازین کشور هر کجا که دوست داری بری.میهن دوستی هم مثل عشق به خانواده یک حس ذاتی هست.اما در بعضی زیاد در بعضی کمتر.بعضی احمقانه فکر میکنند که میهن دوستی با مدرنیته و پیشرفت منافات دارد.اما نکته جالب اینست که پیشرفته ترین کشور های جهان به شدت فرهنگ ناسیونالیستی دارند.مثلا ژاپن که همه می دانند که روی کوچکترین مسایل حس ملی گرایی دارند.یا امریکا که اکثر خانه ها پرچم امریکا در اهتزاز دارند.همینتور فرنسوی ها یا المان ها ..

    پاسخحذف
  12. آخه این آرش که از ایران و همه چیه اون بدش میاد واسه چی میره سریالهای ماه رمضون رو ببینه ؟!!!!!!!!!!!!
    واسه اینکه باید با عقاید و ارزشهای ملتی که میخواد رو ذهن اونا یواش یواش کار کنه آشنا باشه .واسه اینکه میخواد ارزش های شما رو با روشهای خاص خودش تبدیل به خرافه کنه .واسه اینکه میخواد با آگاهی از زندگی شما و جامعه ایرانی جونها رو بیشتر ناامید کنه و آمریکا رو بهشت نشون بده .

    پاسخحذف
  13. دوستان عزیزی که فرمودند امریکایی ها خودشان خیلی وطن پرست هستند این را در نظر بگیرند که آمریکایی ها مرز و بوم و دولتی را می پرستند که برای انها آزادی بیان و احتمال موفقیت بی نهایت و رسیدن به آرزوهایشان را برایشان فراهم کرده و وطن پرستی آنها همان خوددوستی آنهاست که البته این اصلا بد نیست و در واقع ریشه روانشناسانه همه احساسات و رفتارهای ماست.در طی یک سال گذشته خیلی از جلسات روانکاوی من به این گذشته است که اتفاقاتی که برای هم وطنانم افتاده است گفته ام و گریه کرده ام. اوایل برایم جالب بودکه درمانگرم همه این احساسات و ناراحتی ها را به این نسبت می دادکه برنامه های من برای زندگی ام در ایران با شکست رو به رو شده است و با وجود این مسایل آینده خوبی برای خودم در ایران نمی توانم تصور کنم، بنابراین همه احساسات وطن دوستانه من به مسایل شخصی ام و خوددوستانه ام بر می گشت. الان دیگر تعجب نمی کنم و به خوبی می دانم که وطن دوستی ام فقط ریشه در خوددوستی ام دارد. حتی ماندلا و گاندی و عزیزان بسیار عزیز ما در زندانها هم از این قاعده مستثنی نیستند ولی با این حال کاملا قابل تقدیر هستند. چون خودخواهی و خوددوستی انها اینقدر والایش یافته، یعنی این احساس خودخواهی به بهترین و متعالی ترین صورت خودش نمود پیدا کرده و شامل آزادی خواهی برای خودش و دیگران است تا جایی که حاضر می شود این تحقیر و آزار و محدودیت را متحمل شود به این امید که خودش و دیگران بهتر زندگی کنند. آرش جان به موضوع بسیار مهمی اشاره کردی و آن این بود که تو برای آزادی در ایران به زندان هم رفتی ولی عده ای که از قدرت تحلیل و استدلال خالی و از تعصب کور پر هستند، فکر میکنند وطن یعنی مرز فیزیکی که هر چند سال یک بار این طرف و آن طرف شده است وبا عقل سلیم هیچ مفهوم انسانی نمی توان برای ان متصور شد.اصلا مفهوم ناسیونالیسم بر مبنای منفعت جمعی است که خود ما عضو آن جمع هستیم. و اگر منفعتی نباشد مثلا کشت و کشتار و فقر و محدودیت باشد، ناسیونالیسم چه مفهومی دارد، نمی دانم!

    پاسخحذف
  14. دوستان عزیزی که فرمودند امریکایی ها خودشان خیلی وطن پرست هستند این را در نظر بگیرند که آمریکایی ها مرز و بوم و دولتی را می پرستند که برای انها آزادی بیان و احتمال موفقیت بی نهایت و رسیدن به آرزوهایشان را برایشان فراهم کرده و وطن پرستی آنها همان خوددوستی آنهاست که البته این اصلا بد نیست و در واقع ریشه روانشناسانه همه احساسات و رفتارهای ماست.در طی یک سال گذشته خیلی از جلسات روانکاوی من به این گذشته است که اتفاقاتی که برای هم وطنانم افتاده است گفته ام و گریه کرده ام. اوایل برایم جالب بودکه درمانگرم همه این احساسات و ناراحتی ها را به این نسبت می دادکه برنامه های من برای زندگی ام در ایران با شکست رو به رو شده است و با وجود این مسایل آینده خوبی برای خودم در ایران نمی توانم تصور کنم، بنابراین همه احساسات وطن دوستانه من به مسایل شخصی ام و خوددوستانه ام بر می گشت. الان دیگر تعجب نمی کنم و به خوبی می دانم که وطن دوستی ام فقط ریشه در خوددوستی ام دارد. حتی ماندلا و گاندی و عزیزان بسیار عزیز ما در زندانها هم از این قاعده مستثنی نیستند ولی با این حال کاملا قابل تقدیر هستند. چون خودخواهی و خوددوستی انها اینقدر والایش یافته، یعنی این احساس خودخواهی همگانی به بهترین و متعالی ترین صورت خودش نمود پیدا کرده و شامل آزادی خواهی برای خودش و دیگران است تا جایی که حاضر می شود این تحقیر و آزار و محدودیت را متحمل شود به این امید که خودش و دیگران بهتر زندگی کنند. آرش جان به موضوع بسیار مهمی اشاره کردی و آن این بود که تو برای آزادی در ایران به زندان هم رفتی ولی عده ای که از قدرت تحلیل و استدلال خالی و از تعصب کور پر هستند، فکر میکنند وطن یعنی مرز فیزیکی که هر چند سال یک بار این طرف و آن طرف شده است وبا عقل سلیم هیچ مفهوم انسانی نمی توان برای ان متصور شد.اصلا مفهوم ناسیونالیسم بر مبنای منفعت جمعی است که خود ما عضو آن جمع هستیم. و اگر منفعتی نباشد مثلا کشت و کشتار و فقر و محدودیت باشد، ناسیونالیسم چه مفهومی دارد، نمی دانم!

    پاسخحذف
  15. این نوشته ها در واقع گلگی از مابود نه وطنمون ایران گلگی از مایی که و ظیفه مون رو انجام ندادیم ارشم مثل خوده من وقتی ناراحته سروته ناراحتیشو عنوان میکنه

    پاسخحذف
  16. سلام خدمت ارش
    من کاری به این ندارم درست میگی یا غلط ولی اینکه هر چیز ارزشمندی رو زیرسوال می بری لذت میبرم . نمیدونم چرا ما همیشه فکر میکنیم که اگه مردم امریکا این کار انجام میدهند 100% ان کار درست است و اگر انجام نمی دهند 100% غلط است .من فکر میکنم تو یک نهليسم باشی و این مرحله زیباترین مرحله ای است که ادم میتونه واردش بشه جایی که دیگه هیچ چیز ارزشمندی وجود نداره. در این مرحله است که انسان میتونه خالی از هرگونه تعصب به درون هر چیزی پا بذاره.
    دیوانگان را از ان جهت می ستایم که از بند همه ارزش های خودساخته بشری ازادند.

    پاسخحذف
  17. انسان اصیل و باریشه هیچ وقت زادگاه ابا و اجدادیش رو بیخیال نمیشه و زیره اصلیتش نمیزنه ، شما یکم جو گیر شدید اونجا یه چهار پنج سال دیگه میفهمی چی بهت گفتم الان زوده برات

    پاسخحذف
  18. من هم با بهمن عزیز موافقم. من هم قمبل نیستم. تازه چمبل هم نیستم

    پاسخحذف
  19. محمدرضا رحیمی معاون اول دولت کودتا:این اینگلیسیا یه مشت خرفتن که خدا برای نوکری آمریکا و صهیونیستا آفریدتشون.این استرالیاییها که یه مشت گله دارهستن ما رو تحریم کردن.کره ای ها هم باید سیلی بخورن تا آدم بشن.
    اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود آرادانی:فرهنگ ایرانی بر فرهنگ اسلامی مقدم است.شیوه مدیریت جهانی باید ایرانی باشد
    نائب چلاغ الدست امام زمان:شما باید کاری کنید که هر کس در هر جا میخواهد به آسمان نگاه کند برود اول زبان فارسی یاد بگیرد.
    دوستان ناشناس لطفا در جهت اهداف هیتلرهای زمانه حرکت نکنید.دیروز با اسلام سر جوانانمان را بریدند امروز که حنای اسلام رنگی ندارد میخواهند با وطن سرتان را کلاه بگذارند.
    ساده انگاری نکنید که احساسات ناسیونالیستی در دوره استبداد حاصلی جز تقویت دیکتاتوری ندارد.اما احساسات ناسینالیستی در حد معقولش میتواند در یک مملکت دموکرات سازنده باشد.
    در زمان جنگ جهانی دوم و در نبرد میان ایالات متحده با ژاپن عده زیادی از سربازان ایالات متحده ژاپنی الاصل بودند.با ارتش ژاپن جنگیدند آن هم با تمام وجود چرا که ژاپن در آن زمان یک دیکتاتوری چندش آور بود و دوست داشتن مکانی از زمین که دولت و ملتش بوی استبداد میدهند به معنای تایید استبداد است.!!!

    پاسخحذف
  20. دوستان کامنت این جناب Godfathere رو دارید؟
    چه اتفاق جالبی جناب آرش یه مطلب ( البته خیلی خیلی خیلی اتفاقی )راجع به تنفر از وطن مینویسه و در نهایت جناب Godfathere این کامنت رو میذاره.
    البته ما هم که حواسمون به تنفر از وطن پرت شده بود اصلا منظور اینارو نگرفتیما.
    بازم که خراب کردی جناب Godfathere.

    پاسخحذف
  21. خلايق هر چه لايق .تا حالا رگ گردنتون براي اسلام ميزد بيرون حالا براي ايران.اصلا اتفاقي نبوده كه ارش پست ضد تعصب خركي رو گذاشته يه ذره چشماتون رو باز كنيد بس نيست اينقدر تو سرمون زدند.

    پاسخحذف
  22. قمبل؟! حیف که سنی ازت گذشته و نمیشه بعضی شوخیها رو باهات صورت داد!

    پاسخحذف
  23. پس به اینصورت خودتون دارین اعتراف میکنید که :
    این وبلاگ بی طرف نیست و قصد داره مطالب خاصی رو البته با استعداد بی نظیر آرش خان به افرادی القا بکنه .
    ایول روش جالبیه .خیلی خوشمان آمد.

    پاسخحذف
  24. پس به اینصورت خودتون دارین اعتراف میکنید که :
    این وبلاگ بی طرف نیست و قصد داره مطالب خاصی رو البته با استعداد بی نظیر آرش خان به افرادی القا بکنه .
    ایول روش جالبیه .خیلی خوشمان آمد.

    پاسخحذف
  25. مگه اینجا BBC هست که بی طرف باشه.این وبلاگیه متعلق به یکی مثل من و تو با یه سری عقاید و نظرات که از نظر خودش درسته و داره اونا رو مینویسه.
    اعلامیه جهانی حقوق بشر:
    ماده بيست و نهم :
    1) هر كس در مقابل آن جامعه اي وظيفه دارد كه رشد آزاد و كامل شخصيت او را ميسر كند

    پاسخحذف
  26. salut mon amie man hamchenan khanande mataleb ale shoma hastam

    پاسخحذف
  27. آقا من نه ریشه دارم نه ته دارم ریدم تو این مملکت و هر چی وطن پرستی هست یادتون رفته پارسال چه بلای سرمون آوردن بازم بگین وطن وطن چه وطنی ولمون کنید

    پاسخحذف
  28. آرش عزیز:
    تو مطالب جدیدت دیدیم که به کامنت یکی از خوانندگان که از بچگی روحیه ای خاص داشتی و اعتقادات افراد رو زیر سوال میبری اشاره کردی.ولی راجع به این مطلب که تو اصلا ایرانی نیستی و حق اظهار نظر در مورد ایران وایران دوستی رو نداری اشاره نکردی؟

    پاسخحذف
  29. Godfathere مهم اینه که مشخص شد آرش و تو مزدور اجنبی هستید.حالا دیگه مهم نیست آیا BBC هم مثل توئه یا تو مثل BBC.

    پاسخحذف
  30. آره والا من و BBC و وبلاگستان و فیسبوک و ...همگی مزدور اجنبی هستیم وآرشم از اسرائیل پول میگیره دوش دیپلماتیک بخره !! و همین روزاست که برای سر زدن به اینجا هم محتاج فیلت * شکنهای ساخت شیطان بزرگ بشیم.
    تنها رسانه های وطن صدا و سیمای حاج عزته و همینطورم روزنامه کیهان اثر وزین حسین شریعتمداری و تنها فرزندان خلف وطن شما هم محمود آرادانی و رفقا به علاوه جمعیت محترم مصباحیه همچنین برادران جان بر کف سپاه و کفن پوشان انصار حزب الله هستن.

    اعلامیه جهانی حقوق بشر:
    ماده بيست و نهم :
    1) هر كس در مقابل آن جامعه اي وظيفه دارد كه رشد آزاد و كامل شخصيت او را ميسر كند

    پاسخحذف
  31. ِخدمت ان دوستی که گفتند در جنگ جهانی دوم سربازان ژاپنی تبار در ارتش امریکا بودند ..این واقعیت ندارد .در جنگ جهانی دوم در امریکا مهاجران ژاپنی را به اردگاه های ویژه محصور فرستادند که یکی از معروفترن انها در ایالت اورگان بود.

    پاسخحذف
  32. تو که بلا تر شدی شیطون ..
    -
    تصدقت

    پاسخحذف
  33. محمد مهدی گرامی اونهایی که در زندان بودند در جنگ اسیر شدن یا به اتهام جاسوسی دستگیر شده بودن چون طبق قانون امریکا نمیتونه بی دلیل با هیچ مهاجری بد رفتاری کنه. اما ارتش امریکا یک ارتش چند ملیتی بود که در اون تعداد زیادی ژاپنی وجود داشت که از ژاپن گریخته بودند.
    حتی در ارتش بریتانیا آلمانی تبار هم وجود داشته.!
    آمریکا دو شهر ژاپن رو بمباران اتمی کرد اما الآن مهمترین متحد ایالات متحده در شرق آسیا ژاپنه و مهمترین شریک تجاری ژاپن هم ایالات متحده است.
    چون مردم ژاپن امروزه چیزی دارن که اگه کریستوف کلمب قاره آمریکا رو کشف نمیکرد و اگه ایالات متحده دو تا بمب اتم تو ژاپن نمینداخت الآن هرگز نداشتن.
    راستی مگه افغانستان نیست که ناتو به اونجا حمله کرده و تعداد زیادی از مردم افغانستان با ناتو متحد شدن و اسمشون شده نیروهای اعتلاف که دارن با بخش دیگری از افغانها میجنگن.؟پس طبق استدلال دوستان ناشناس همگی اونها وطن فروش و مزدورن!!
    یا مثلا ایران 30 ساله که رسما دشمن آمریکاست اما عده زیادی ایرانی تبار در بالاترین پستهای دولتی ایالات متحده هستن!!

    پاسخحذف
  34. http://en.wikipedia.org/wiki/442nd_Infantry_Regiment_(United_States)


    http://www.cetel.org/nisei.html

    http://www.javadc.org/AJA%20women_in_wwII.htm


    http://www.google.com/search?q=japanese+american+soldiers+world+war+two&hl=en&sa=X&prmd=nb&source=univ&tbs=bks:1&tbo=u&ei=_KtmTL2NM4yTjAfS7fTUBA&oi=book_group&ct=title&cad=bottom-3results&resnum=12&ved=0CFkQsAMwCw

    پاسخحذف
  35. نه the godfather عزیزم ، صحیح تر اینه که بگیم: BBC یک رسانه قابل اعتناست ، فیسبوک و وبلاگستان مفید و جالب هستند ، سیمای استبداد رسانه ملی نیست ، کیهان ارتجاعی یک روزنامه وقیح و دروغگوست ، محمود حقه باز و رفقاش فرزندان نا خلف ملت هستند ، مهندس موسوی فرزند خلف و عزیز دل ملت ایرانه و تو و آرش عامل خواسته یا ناخواسته بیگانگان هستید.

    پاسخحذف
  36. the god father جان ، بذار خیالتو راحت کنم! من و احتمالا خیلی های دیگه مثل من اگر بدونیم هدف از حمله احتمالی آمریکا به ایران گسترش دموکراسی و سرنگونی این رژیمه نه تنها مخالفت نمی کنیم که حمایت هم می کنیم! ولی اگر قرار باشه که حتی یک وجب از خاک کشورمون کم بشه تا پای جان و آخرین قطره خونمون ایستادگی می کنیم.

    پاسخحذف
  37. به آرشم باید بگم من شاید تمام دارائیمو بابت ساخت مدرسه ندم ولی جانمو برای حفظ تمامیت ارضی کشورم می دم. می تونید امتحان کنید!!

    پاسخحذف
  38. ناشناس جان دوره کشور گشایی گذشته و من بهت قول میدم که همه کشورا واسه اداره کردن مرزهای خودشون به اندازه کافی مشکل دارن و نمیخوان مرزشونو بزرگتر کنن.اگه شما هر کسیو که نظرش با شما فرق داره عامل دشمن میبینی پس فرقت با نائب چلاغ الدست امام زمان چیه؟؟اگه به هر کسی که عقایدش با شما یکی نیست اول میگی عامل رژیم بعدش میگی عامل بیگانه فرقت با بر و بچه های کیهان و مجاهدین خلق چیه؟
    بیگانه یعنی چی؟!!یعنی آدم فضایی؟؟؟!!
    من و شما داریم تو یه جایی به نام دهکده جهانی زندگی میکنیم.با هم بیگانه نیستیم حد اکثر فاصلمون از کامپیوتر تا تلفنه!!هممون آدمیم چه من و شما چه باراک اوباما.
    یعنی چه که آمریکا بیاد دموکراسی برقرار کنه؟یعنی میخوای بگی فرزندان کوروش!!!!انقدر بی عرضه هستن که باید یکی دیگه بهشون کمک کنه؟؟
    اگه شما حاضری واسه خاک ایران بمیری پس چرا نمیری با اونایی بجنگی که 30 ساله خاکتو به لجن کشیدن.30 ساله که اشغالش کردن و بین غزه و لبنان و ونزوئلا قسمتش میکنن؟
    اگه مهندس موسویو دوست داری چرا وقتی 22 بهمن بهش حمله کردن نرفتی با بسیجیا بجنگی؟
    وقتی زندانیا اعتصاب غذا کرده بودن داشتی فاصله ها میدیدی یا سالوادور؟؟؟
    بیا با خودمون روراست باشیم.به نظر میاد که شما خیلی کم سن و سال باشی.امیدوارم که از روی تعصب حرف نزنی و واقعا فکر کنی.
    میدونم که شما دوست داری ایران ( مردم ایران وگرنه خاک همه جا مثل همه و آسمونم آبی )مثل شاهنامه باشن مثل کاوه آهنگر اما دوست عزیزم یه وقتایی واقعیت با تصورات ما فرق میکنه ولی بالاخره باید قبولش کنیم حتی اگه تلخ باشه.
    به نظرم این بحث بین بنده و شما برای خواننده های اینجا ملال آور شده باشه.اگه لطف کنید و این بحثو با ایمیل ادامه بدیم ممنون میشم.

    پاسخحذف
  39. God fathere:
    لااقل اینطوری موضعتون مشخص شد و فهمیدیم با چه کسانی طرف هستیم.

    پاسخحذف
  40. واقعا بیگانه چه مفهومی داره؟؟؟؟ احساس می کنم دارم افکار یک سری بیمار اسکیزوفرنی رو می خونم با تفکرات پارانوئید شدید. بیگانه چیه؟؟؟ قرن بیست و یکمه و شما در دوران جنگ قبایل سیر می کنید؟؟؟ کی و چی مسیر فکری شما رو تعیین می کنه؟؟؟ میشه صادق باشید و بگید بیگانه کیه؟؟؟ اون ایتالیایی ها که هزار پشت با ما غریب هستند و هرهفته عکس ندا رو رو دست می برن و برای حقوق بشر تو ایران کار و زندگی و تفریح و کاباره و ساحل و دانشگاه و سینما رو که به حد وفور وبهترین نوعش رو دارند رها می کنند یا اون هم وطن من که پارسال وقتی من و خواهرم داشتیم می رفتیم سینما آزادی، جلوی سینما ما رو به قصد کشت زد؟؟؟ چرا؟ چون قرار بود میرحسین بیاد توی مصلی سخنرانی کنه!! تا پونزده دقیقه به علت ضربات باتوم روی ستون فقراتم نمی تونستم از جا بلند بشم و با این حال هر کدوم که از راه می رسیدن باز هم میزدند. بازوم تا ده روز توی استین لباسهام جا نمی شد. عکس خونمردگی ای که نصف بدنم رو گرفته هست. بیگانه اون مزدوریه که از جنایتکارها پول می گیره و میاد اینجا و در مورد وطن من ادعاهای آنچنانی می کنه. پست فطرتی که انسانیتش رو به روزی دویست هزار تومن پارسال می فروخت و ملت رو به قصد کشت میزد حالا هم پول گرفته که زیر علم وطن تو سر خودش بزنه.

    پاسخحذف
  41. اگه بتونی یک سایت درست کنی که همخونه ات وسایلاشو توش بفروشه، یا بتونه با ebay کار کنه فکر کنم اندازه یک مستاجر دربیاره، تا وقتی بیکار باشه بدتر میشه...

    پاسخحذف
  42. برای سلامتی مقام معظم رهبری یک صلوات بلند ختم کنید.

    پاسخحذف
  43. من واقعا می خوام بدونم وطن پرستی وقتی بحث منافع آدمهای داخل اون مرزو بوم نباشه یعنی چه؟ از تک تک مردم بحرین که روزی استان سیزدهم ایران بوده و الان یک کشور پیشرفته است می خوام بپرسم کسی از شما می خواد به آغوش وطنش ایران برگرده؟؟؟ یا کدوم هنگ کنگی دوست داره هنگ کنگ برگرده به چین؟؟؟ اگر کردستان مستقل، کردستان آزاد تری از الان باشه، اگر مردمش خوشبخت تر باشند و اگر به دلایل مختلف زندانی و اعدام نشن، آیا این خودخواهی مطلق ما نیست که می خوایم همیشه کردستان جزئی از ایران بمونه ولی کردها در بدبختی از دست دادن خانواده هاشون باشند؟؟؟
    من بی وطنم، اسمم رو هر چی می خواین بذارین ولی شماها انسان نیستین. یک مشت موجود خودخواهید مثل جانوران که قلمرو دارند و همنوعشون رو به خاطر قلمروی خودشون می کشند هستید.

    پاسخحذف
  44. من با نظر ساناز،god fathereوآرش کاملا موافقم.
    نکته ی مهمی که اینجا به چشم میاد تعصب شدید و بی جایی که بعضی ها دارن خرج می کنن ،این نشون میده تا وقتی امثال این طرز تفکر در این کشور هست دیگه نیازی به دشمن ،بیگانه و اجنبی یا هر اصطلاح بی معنی دیگه ای که استفاده میشه نیست و خود مردمی که این طرز تفکر رو دارن به راحتی این کشور رو صد ها بار عقب تر ازآن چیزی می برن که یک دشمن می تونست برده باشه.
    فقط میشه گفت جای تاسف داره
    با این مشتی که نمونه ی خروار هست نه فقط در این بلاگ بلکه در هر گوشه از زندگی روزمره ی ما بعید هست که این کشور رو به سوی دمکراسی و فرهنگ انسانی ببره.

    پاسخحذف
  45. دوستان عزیز ، این the godfather یا خود آرشه و یا در اداره این وبلاگ با آرش همکاری می کنه. در جواب به کامنتهای دیگران به نکاتی اشاره می کنه که نشون می ده که IP کامنت گذار هارو می دونه و دقیقا می دونه که کی کدوم کامنتها رو گذاشته. ضمنا Don corleone هم خودشه. اونقدرم بی احتیاطه که بخشی از آدرس ایمیلش ( در بررسی پروفایلش متوجه شدم ) هست corleone 2 .

    پاسخحذف
  46. ببینید کینه و خصومت این حضرات نسبت به ایران و ایرانیها تا به کجاست که حتی به مرده ایرانیها ( اونهم اسطوره ای مثل کوروش کبیر که منابع تاریخی دوست و دشمن ایران ازش ستایش کردند )هم رحم نمی کنند! آیا واقعا میشه به این طور افراد اعتماد کرد؟!

    پاسخحذف
  47. the godfather عزیز
    ظاهرا من باید وظیفه اون دوستمونم به عهده بگیرم و اضافه کاری کنم!
    تو چند موضوع درست ولی بی ربط رو به هم ربط دادی و بعدش یک نتیجه گیری کاملا غلط کردی. تو اومدی از اینکه ما و اوباما همه آدمیم و می تونیم با تلفن و اینترنت با هم در ارتباط باشیم و در دهکده جهانی زندگی می کنیم نتیجه گرفتی که اوباما بیگانه نیست!( البته منم قبول دارم که اوباما یک موجود بیگانه فضائی نیست! ). ولی حتی اگر من از طریق اینترنت با اوباما دوست بشم ( متاسفانه فکر نمی کنم که اونقدرها هم خوش شانس باشم!) و حتی اگر اون با تمام ملت ایران هم ارتباط تلفنی برقرار کنه باز هم اوباما رئیس جمهمور آمریکاست و نه ایران و وظیفه داره که منافع ملی کشور آمریکا رو تامین کنه. به عبارت دیگه هرجا که منافع ملی آمریکا با منافع ملی ایران در یک راستا نباشه ، اون منافع ملی آمریکا رو ترجیح می ده که البته باید هم این کارو بکنه چون مردم آمریکا برای ریاست جمهوری انتخابش کردند تا حافظ و تامین کننده منافع کشور و ملت آمریکا باشه و ما هم نمی تونیم بخاطر این موضوع ازش انتقاد کنیم. اگر رئیس جمهوری ایران نسبت به حفظ منافع ملی کشورمون بی توجه بود یا منافع سایر نقاط و کشور های جهان رو به منافع ملی ایران ترجیح داد ، ما حق داریم که مورد بازخواستش قرار بدیم.

    پاسخحذف
  48. حفظ منافع ملی یک کشور مثل امریکا حتما نباید در تضاد با منافع بقیه کشورها باشه که ما مجبور باشیم به بقیه دنیا به چشم بیگانه نگاه کنیم. منافع مردم دنیا با هم در تضاد نیست و در دنیای حال حاضرروابط سیاسی برمبنای برد-برد هست. اون قطب بندی های سنتی به هم ریخته و روابط خیلی خیلی داینامیک شده. در حالی که سران ایران همچنان به آمریکا ستیزی خودشون مشغولند و همین ها هستند که مفهوم بیگانه رو تو ذهن ایرانی ها به وجود آوردند و با تمام وجود سعی می کنند حفظش کنند. درحالی که تنها کسی که نسبت به مردم ایران بیگانه است اون کسیه که قدرتش از منافع ملی و حقوق انسانی و همه چیز دیگه ملت خودش براش مهمتره.

    پاسخحذف
  49. ببخشیدا
    ولی این چه برد بردی هست که از نظر آمریکا در خاورمیانه کسی نباید انرژی هسته ای داشته باشه؟ یا چه برد بردی هست که به 100 بهانه دروغ عراق رو به این وضعیت درآورده ؟
    معنی برد برد رو هم متوجه شدیم عزیزم . ممنون که درسهای خوبی به ما میدی.

    پاسخحذف
  50. در همین عصر حاضر و سالهای اخیر منافع ملی خود کشورهای غربی بارها و بارها در تضاد با یکدیگر قرار گرفته. مثال اونقدر زیاده که من نمی دونم کدوم رو در اینجا بیارم.
    مثلا در جنگ دوم آمریکا با عراق ، فرانسه ( و چند کشور دیگه اروپای غربی ) به شدت با حمله آمریکا به عراق مخالفت می کردند. این مخالفت اونها دلایل مختلفی داشت. یکی از دلایل مخالفت فرانسه با حمله آمریکا به عراق ، قرارداد های مختلف نفتی و ... این کشور با دولت صدام حسین بود. همینطور فرانسه نگران بود که اگر صدام حسین سرنگون بشه ، میلیاردها دلار قرضی رو که به دولت عراق داده از کی باید بگیره؟! ( دولت آمریکا پس از اشغال عراق به صورت زبانی هم که شده ، برای تلافی مخالفت روسیه و فرانسه گفت که کشورهائی که به صدام وام داده بودند اصل وام و بهره شو برن از خود صدام بگیرند! ). بدین ترتیب منافع ملی فرانسه ایجاب می کرد که به شدت با حمله به عراق مخالفت کنه. جنگ لفظی بین دو کشور فرانسه و آمریکا به جائی رسید که برخی مقامات آمریکائی کشور فرانسه رو تهدید به اخراج از شورای امنیت سازمان ملل متحد کردند!( فرانسه یکی از اعضای دائم شورای امنیته ).

    پاسخحذف
  51. دولت آمریکا هرجا که منافع کشور و ملتش اقتضاء کرده ، حاضر شده که با مستبد ترین حاکمان جهان دست دوستی بده. به عنوان مثال مگه حکومت عربستان سعودی یک حکومت دمکرات و رعایت کننده حقوق بشره؟! اگر روزی منافع ملی آمریکا ایجاب کنه شخص اوباما حاضره به تهران بیاد و مقام معظم رهبری رو چون پدری مهربان در آغوش بگیره!

    پاسخحذف
  52. ایالات متحده آمریکا بر جنازه های ده ها میلیون سرخ پوست بومی بنا شد. دولت فدرال آمریکا حتی به عهد نامه های صلحش با قبایل سرخ پوست هم وفادار نموند و تمام اونها رو به تدریج نقض کرد! به نظر من دولت فدرال آمریکا باید حداقل اون سرزمین هائی رو که بعد از عهد نامه های صلح اشغال کرده ، به سرخ پوستان باز پس بده تا سرخ پوستان یک کشور مستقل داشته باشند و بتوانند بدور از هر گونه تبعیض نژادی و تحقیر در اون زندگی کنند.و بدین ترتیب دستکم به بخشی از حقوق پایمال شده خودشون برسند.

    پاسخحذف
  53. در ۲۰ سپتامبر ۱۸۶۰، کارولینای جنوبی با رأی مجلس قانونگذاری خود، خروج از جرگه ایالات متحده را اعلام کرد. بلافاصله پس از مراسم سوگند لینکلن در ۴ مارس 1861 ایالات متحده تجزیه شد. در این روز ایالت‌های کارولینای جنوبی، جورجیا، فلوریدا، می‌سی‌سی‌پی ، لوئیزیانا و تگزاس کنفدراسیون کشورهای آمریکا را تشکیل دادند. اندک زمانی بعد، آرکانزاس ، کارولینای شمالی ، ویرجینیا و تنسی نیز به ایالت‌های شورشی پیوستند و تعداد ایالت‌های تجزیه طلب به ۱۱ ایالت رسید.
    اما رفتار دولت فدرال آمریکا با مردمان این ایالتهای استقلال طلب بسیار وحشیانه بود. دولت فدرال آمریکا این ایالتها را با نیروی دریائی خود تحت محاصره دریائی قرار داد و جنگی 4 ساله را به ائتلاف ایالات جنوب تحمیل کرد که در نتیجه آن ایالات جنوبی بر اثر جنگ به یک ویرانه تبدیل شدند.صدها هزار نفر کشته شدند و مردمان ائتلاف جنوب که پیش از آن بسیار ثروتمند بودند ، فقیر و گرسنه گشتند. دولت فدرال آمریکا حتی به همین حد هم قناعت نکرد و کشتزار و زمینهای مردم غارت شده جنوب را به بهانه ندادن مالیات! مصادره کرد.
    امیدوارم روزی مردم سفید پوست این ایالات بتوانند یک کشور مستقل از ایالات متحده آمریکا تشکیل بدهند.

    پاسخحذف
  54. سلام
    حالا كه صحبت از منافع ملي شد، خواستم بگم كه كشورهاي با اصطلاح پيشرفته امروزي براي رسيدن به خواسته هاي خود از هيچ كاري دريغ نمي‌كنند از انداختن بمب بر سر انسان‌هاي بيگناه گرفته تا فروختن سلاح‌شيميايي و... اين كشورها بعد از كشورگشايي‌هايشان (به خاطر منابع زميني و نيروي كار ارزان) و غارت كشورهاي تحت سلطه، هنگام خارج شدن از آن كشورها، اقدام به تفرقه‌افكني بين اقوام و اديان نمودند كه نمونه‌هاي زيادي رو ميتونيد ببينيد( اختلاف بين هند و پاكستان، كره شمالي و جنوبي، تركيه و قبرس و يونان، ايران و كشورهاي عربي و...) همه اينها به خاطر منافعشون تا بتونند ضمن فروش سلاح‌هاشون قدرت هم در دست بگيرند. من نمي‌دونم كشتن هزاران انسان بي‌گناهو نمي‌بينند ولي گوزيدن حيواناتو به خاطر بار اضافي كه روي اونها توي فلان دهات كوره فلان كشور مي‌بينند و بعد صداي بوق حقوق بشرشون گوش فلك رو كر مي‌كنه كه آي چه نشسته‌ايد كه چه بلايي سر حيوون فلك زده آورده‌اند و از اين جور چيزها. حالا يا ما زيادي احمق و هالو هستيم كه اينا رو باور كنيم يا او خودشونو زدن به خريت تا هر كاري رو كه دلشون بخواد (در راستاي منافع مليشون) به اسم حقوق بشر به خورد ما بدن بعدش هم خليلي جالب برخي خودي‌ها بيان ايران و ايراني رو به لجن بكشن كه چي، حقوق بشر تو ايران رعايت نميشه و آمريكا به خاطر اينكه عاشق چشم و ابروي مردم ايرانه از اين قضيه ناراحته. دوستان منكر وجود مشكلات توي ايران نمي‌شم ولي تو رو خدا به خودتون بياييد و اينقدر ساده نباشيد . مشكلات با رفتن اون ور آب و بد و بيراه گفتن حل نمي‌شه كمك و به پا خواستن ما رو لازم داره . كامروا باشيد.

    پاسخحذف
  55. دوستان با حلوا حلوا كه دهن شيرين نميشه . اگه همه ما از ايران بريم و تا قيامت هم بگيم كه ايران لجنه و... كه چيزي درسته نميشه به جاي اينجور حرفها و توهين‌ها بياييم راهكار بديم و بهترين راه كار اينه كه اول از خودمون شروع كنيم . ما كه مي‌گيم آمريكا خوبه و مردمانش اينطوريند خوب شما همون رفتار رو توي ايران انجام بده تا ايران هم خوب بشه نه اينكه بري و هر چي دلت خواست بگي و هيچ غلطي هم نكني .
    همراه شو عزيز كين درد مشترك هرگز جدا جدا درمان نمي‌شود. من و تو بايد ما بشويم چه كسي مي‌خواهد من و تو ما نشويم خانه‌اش ويران باد

    پاسخحذف
  56. ناشناس جان صحبت شما دقیقا همون صحبتهای محمود آرادنیه.شما جنگ شمال و جنوب آمریکا رو به زمین و مالیات ربط دادی در حالی که دلیل جنگ برده داری بود!!!!
    درمورد جنگهای دیگه هم باید بگم این متاسفانه قانون طبیعته که ابر قدرتها دوست دارن بر همه دنیا حکم کنن.این یه موضوع تاریخیه مثلا به همین آقا کوروش نگاه کنید.یا به امپراتوری روم باستان.یا به فرانسه زمان ناپلئون یا به بریتانیای پیش از ظهور آمریکا و خوب الآن هم نوبت ایالات متحده است.اما آیا حمله به عراق فقط نکات منفی داشته؟؟آیا هیچ اتفاق مثبتی در عراق نیفتاده.؟؟
    دلیل مهاجرت ما اینه که ما در ایران در اقلیتیم و اکثریت مردم نه خواهان آزادین و نه حقوق بشر و حاضر نیستن به خاطر دموکراسی حتی یه قدم بردارن.پس در این وضعیت چه کاری از دست یه اقلیت بر میاد؟من قصد مهاجرت دارم تا روزی بچه هام در مملکتی زندگی کنن که یه ذره کمتر توش دروغگویی و ریا و دورویی و خفقان و استبداد وجود داشته باشه!

    حالا شما فرض کنید که من همون کرلئونه یا همون آرش و در عین حال گادفادر هستم!!!اگه ناراحتید میتونید بهم فحش بدید یا اینکه اینجا نیاید.به هر حال من ناراحت نمیشم!

    اعلامیه جهانی حقوق بشر:
    ماده بيست و نهم :
    1) هر كس در مقابل آن جامعه اي وظيفه دارد كه رشد آزاد و كامل شخصيت او را ميسر كند

    پاسخحذف
  57. Godfathere عجیبه .ایندفعه جرا تو خط مخ زنیو رد و بدل کردن ایمیل نیفتادی؟
    یه دفعه چه پسر خوبی شدی. فکر کنم برگشتی تو پوست آرش .

    پاسخحذف
  58. اصلا تو از کجا میدونی من پسرم؟؟

    پاسخحذف
  59. من جنگ شمال و جنوب آمریکا رو به زمین و مالیات ربط ندادم. گفتم دولت فدرال آمریکا در ادامه اعمال ظالمانه و جنایتکارانه اش در حق مردم ائتلاف جنوب ، زمین ها و کشتزار های مردم ایالات جنوبی رو به بهانه مالیات مصادره کرد. تو یا متن منو دقیق نخوندی و یا عمدا سعی کردی که از نوشته من برداشت غلط ارائه کنی ودیگران رو گمراه کنی.
    من در متن طولانی که در قسمت نظرات پست " چقدر نسبت به احساسات دیگران صادق هستیم " گذاشتم نسبت به این آزادی بردگان اشاره کردم.
    البته دولت فدرال آمریکا از این آزاد کردن بردگان نهایت استفاده رو هم برد! لینکلن بعد از آغاز جنگ برای کاستن از انسجام ائتلاف جنوب آزادی بردگان را اعلام کرد. و بعد دولت فدرال آمریکا از همون بردگان آزاد شده فراری برای جنگ با ارتش جنوب استفاده کرد! ضمنا در ایالات شمالی چون بخاطر شرایط آب و هوائی کشتزاری نبود لذا اساسا برده ای هم وجود نداشت! و بنابر این سرمایه داران صنعتی ایالات شمالی کوچکترین لطمه ای از آژادی برده ها نمی دیدند.
    من اقدام لینکلن در آزادی برده ها را ستایش می کنم ولی قرار نیست ما برای حمایت از حقوق سیاه پوستان به سفید پوستان ظلم کنیم! یانکی های جنایتکار ( سربازان ارتش فدرال آمریکا) مزارع و خانه های مردم ( به قول خودشون یاغیان جنوبی! ) را به آتش می کشیدند ، اموال آنها حتی مواد غذائیشان را غارت می کردند و زنان و کودکان بی پناه را در یک سرزمین ویران شده رها می کردند تا از گرسنگی بمیرند. ارتش ژنرال شرمن حتی شهر آتلانتا را به آتش کشید! ارتش جنایتکار حکومت فدرال آمریکا در ایالات جنوبی سیاست زمین سوخته را در پیش گرفته بود. آنچه را که می توانست غارت می کرد و آنچه را هم که نمی توانست ( مثل خانه های اشرافی مردم جنوب ) نابود می کردو ایالات بسیار زیبای جنوبی را به یک ویرانه تبدیل کرد و بعد از جنگ هم دولت فدرال به بهانه نپرداختن مالیات زمین های مردم جنوب را مصادره کرد.
    ایالات جنوبی با رای نمایندگان مردمشان در مجالس ایالتی و به طور قانونی از ایالات به اصطلاح متحده آمریکا جدا شدند و دولت فدرال حق نداشت آنها رامورد حمله قرار دهد. ظاهرا تو فقط از تجزیه ایران حمایت می کنی و نسبت به تجزیه شدن کشور مطبوعت آمریکا بسیار حساسی!
    راستی من تابحال نشنیدم محمود حقه باز در مورد جنگ شمال و جنوب آمریکا اظهار نظر کنه. ظاهرا تو اطلاعاتی داری که ما بی خبریم!

    پاسخحذف
  60. من نمیدونم کجا از تجزیه ایران حمایت کردم!!!
    محمود آرادانی هم مثل شما از تجزیه کشورهای دیگه حمایت میکنه و میگه که ایالات متحده مال سرخپوستاست.
    آقای ناشناس شما آبراهام لینکلن رو درست نشناختی و متاسفانه از روی تعصباتت صحبت میکنی.در جنگ شمال و جنوب این جنوبیها بودن که اول به زمینهای شمال لشکرکشی کردن و شمالیها فقط از خودشون دفاع کردن.در ثانی شما داری با حمایتت از جنوبیها از برده داری حمایت میکنی.در جنوب آمریکا تا همین چهل سال پیش ظلمهایی به سیاهپوستا شد که الآن در کهریزک بر سر اصلاحطلبا میاد.
    از اینا گذشته من نمیدونم شما چرا میخوای وقایع 300 سال پیش رو مطرح کنی اونم به صورت نادرست.؟؟ما الآن در قرن 21 زندگی میکنیم و در حال حاضر ایالات متحده آمریکا آزادترین مکان در زمین و کهکشانهاست.و از بدو استقلال از بریتانیا هم آزادترین جای دنیا بود.
    آمریکا تنها کشوری است که رئیس جمهورش از یک اقلیت انتخاب شد.12 درصد مردم آمریکا سیاهپوستن و تا 40 سال پیش تو جنوب سلاخی میشدن اما امروز یه سیاهپوست رییس جمهور شده.
    همین دیروز آقای اوباما اعلام کرد که مسلمونا میتونن تو نیویورک مسجد بسازن اونم نزدیک محل حملات 11 سپتامبر.اما در تهران هنوز اهل سنت نتونستن یه مسجد بسازن.( هرچند که من نفرت خودم رو از اسلام پیشتر اعلام کردم )
    موضوع این بحث درباره وطن بود و وطن پرستی اما شما اون رو به سبک محمود آرادانی و سربازان گم نام امام زمانتون تبدیل کردید به مرگ بر آمریکا.
    یه سوال:تو این 31 ساله شما چه قدر گلوتونو جر دادی گفتی مرگ بر آمریکا.آمریکا شیطان بزرگ است.آمریکا جنایت کار است؟؟؟؟
    چی نصیبتون شد؟

    پاسخحذف
  61. نامه ابراهام لینكل به آموزگار فرزندش

    او باید بداند كه همه مردم عادل وهمه آنها صادق نیستند . اما به فرزندم بیاموزید كه به ازای هر شیاد ، انسانهای صدیق هم وجود دارند . به او بگویید در ازای هر سیاست‌مدار خودخواه ، رهبر با همتی هم وجود دارد . به او بیاموزید كه در ازای هر دشمن ، دوستی هم هست .میدانم كه وقت می‌گیرد . اما بیاموزید اگر با كار و زحمت خویش یك دلار بدست آورد ،بهتر از آن است كه جایی در زمین پنج دلار پیدا كند . به او بیاموزید كه از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد . اورا از غبطه خوردن برحذر بدارید . به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یاد آور شوید . اگر می‌توانید به او نقش مهم كتاب را در زندگی آموزش دهید .به اوبگویید تعمق كند ،به پرندگان در حال پرواز دردل آسمان ، به گلهای درون باغچه ،به زنبورهایی كه در هوا پرواز میكنند ، دقیق شود .

    به فرزندم بیاموزید كه درمدرسه بهتر این است كه مردود شود، اما با تقلب به قبولی نرسد . به اویاد دهید ،كه با ملایم ها ملایم و با گردن كشها ،گردن كش باشد .به عقایدش ایمان داشته باشد . حتی اگر همه خلاف او حرف بزنند {و او را مسخره كنند } . به او یاد دهید كه همه حرف ها را بشنود و سخنی را كه به نظرش درست می‌رسد انتخاب كند .

    ارزشهای زندگی را به فرزندم آموزش دهید . به او یاد دهید ،كه در اوج اندوه تبسم كند . به او بیاموزید كه در اشك ریختن خجالتی وجود ندارد .به او بیاموزید كه می‌تواند برای فكر و شعورش مبلغی تعیین كند . اما قیمت گذاری برای دل بی معنا است .

    به او بگویید كه تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را برحق می‌داند پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد .

    در كار تدریس به فرزندم ملایمت به خرج دهید .اما از او یك ناز پرورده نسازید ، بگذارید شجاع باشد . به او بیاموزید كه به مردم اعتقاد داشته باشد . توقع زیادی است ، اما ببینید كه می‌توانید چه كار كنید

    آبراهام لینکلن توسط یکی از نژادپرستان افراطی در مراسم افتتاح ریل راه آهن یکی از ایالتهای جنوب ترور شد.در بسیاری از شهرهای آمریکا بناهای یادبودی به افتخار او بنا شده.

    پاسخحذف
  62. من مخالف تجزیه ی ایران هستم وبه این هم عقیذه ذارم که فقط مردم هر کشور خودشون باید در مورد کشورشون تصمیم بگیرن و اقدامی در جهت اصلاح اون کشور انجام بدن.
    کاملا روشنه و درستش هم همینه که هر کشوری به فکر منافع ملی خودش باشه مانند امریکا ولی می خوام از دوستان این رو بپرسم که دراین چندید ده سال چه اقدامی در ایران بر اساس منافع ملی صورت گرفته ؟؟!
    و بعضی از دوستان می خوان در این وبلاگ از حقوق سرخپوستای امریکا دفاع کنن که چی؟فقط به خاطر مخالفت با نظر دیگران باید از ایراد هایی که به چشم میاد استفاده کرد؟؟
    چرا از همون سیاست دفاع از منافع ملی امریکا یا فرانسه ما نباید درس بگیریم؟
    کسانی که اینجا از اقلیت های امریکا می خوان دفاع کنن چرا راجع به اقلیت ها در ایران حرفی نمی زنن ؟!
    اگر امریکا سال ها پیش ظلم کرده به اقلیت ها ما الان شاهد این ظلم در ایران هستیم...مانند سنی ها،بهایی ها ،کرد ها،ترکمن ها،صبی ها،چرا شما ایرانی های به اصطلاح وطن پرست راجع به این ها نظری نداری؟

    پاسخحذف
  63. اسپهبد جان اکثریت مردم ایران البته منظورم مردم کنونی ایرانه نه گذشته ها!!چیزی جز ادعاهای پوچ نیستن.فقط طبل توخالین.
    حرف زدن خیلی آسونه.مثل این دوستان همیشه ناشناس که میان داد و بیداد و فحاشی میکنن اما عمل کردن سخته.من نه به عنوان یک وطن پرست که به عنوان یک شهروند در کلیه راهپیماییهای بعد از انتخابات شرکت کردم در حالی که شهری که من درش ساکنم مثل تهران نیست.اما به عینه میدیدم که اکثریت مردم مینشستن پای فارسی 1 به جای اینکه خونخواهی ندا و سهراب و ....

    پاسخحذف
  64. من در هیچ انتخاباتی تا به حال شرکت نکردم و همینطور در هیچ راه پیمایی چه دولتی و چه اعتراضی (البته علاقه ای هم به فارسی 1ندارم)چون برای من مثل روز روشن بود که در آخر به کجا کشیده میشه.
    اینبار هم یه عده جوان مثل دسته ی گل پرپر شدن و کک کسی هم نگزید.
    ایران کشوریست که می تونه و پتانسیل بالقوه ای داره که جزو کشور های درجه یک باشه ولی با این نگرش هایی که وجود داره من بعید می دونم که حالا حالا ها رنگ بهروزی رو ببینه.
    من هم تمام سعی خودم رو می کنم از این کشور برم.

    پاسخحذف
  65. اینکه هرکشوری به فکر منافع خودش و حفظ قدرت سیاسیش در جهان است چیزیست که در کشورهای جهان اول و پیشرفتۀ دنیا باب است و اصلا هم نکتۀ منفیی برای هیچ کشوری در دنیای بی رحم امروز محسوب نمی شود.دقیقا بدبختی کشورهای عقب مانده ای مثل ایران این است که سرانشان به تنها چیزی که فکر نمی کنند وطن ،حفظ منافع وطن و هم وطنان است، بلکه فقط به فکر حفظ منافع شخصی و پایین نیامدن از مسند قدرت هستند.
    اینکه ما خیال کنیم که آمریکا یا هر کشور پیشرفتۀ دیگر تفکری جهان شمول دارد و به فکر مردم دیگر دنیاست و حاضرست منافع خودش رو مثلا برای اینکه در ایران مردم دارند قتل عام میشوند به خطر بیندازد یک فکر کاملا بچه گانه است . یعنی هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که واقعا طرفدار انسانیت در مفهوم جهانی باشد و همۀ کشورها به غیر از کشورهای بدبختی مثل ایران سعی در راضی نگه داشتن مردم خود و کشورهای دوستِ خود دارند، پس به هیچ وجه نمی شود هیچ کشوری را در این مفهوم جهان وطنیی که آرش خیال می کند در آمریکا هست گنجاند. خصوصا که آمریکا حتی به مردم خودش هم رحم نمی کند.شما می دانید که تمام مبالغ میلیاردی تکسی که از مردم آمریکا گرفته می شود فقط و فقط خرج جنگ میشود و یک سنتش هم در جهت رفاه مردم استفاده نمی شود؟به همین دلیل کمپینهایی در آمریکا ضد این سیاست کثیف وجود داردولی مردمه همیشه بی تفاوت آمریکا که فقط به فکر زایمان فلان سلبریتی هستند حمایت زیادی از آنها نمی کنند و آنها هم قدرتی ندارند.
    اتفاقا اگر روزی ایران کشوری شود ناسیونالیست که فقط و فقط به فکر حفظ منافع مردم خودش باشد نه غزه و لبتان و... آنوقت می شود بهشتی مثل کشورهای پیشرفته.

    والا تا جایی که ما داریم در جهان میبینیم وطن پرستی و فقط به فکر خودیها بودن باعث پیشرفت و رفاه کشورها شده. بدبختی ما از جایی شروع شده که حکومت آخوندی با نقض صریح مفهوم وطن و جایگزینی آن با اسلام هر چه خواست برسر ما و کشور با استناد به آیات قرآن و روایات اسلامی آورد و ما هم به عنوان یک دیندار مجبور شدیم اعتراضی نکنیم. اگر یادتان باشد تا همین چند سال پیش در تلویزیون جمهوری اسلامی به هیچ وجه از کلماتی مثل وطن ، سرودهایی که کمی در آن عرق ملی بود و... خبری نبود و انگار وطن در تقابل دین قرار داشت و همینطور نرم نرم وطن را به باد دادند و ما را هرروز بیزارتر از ایران و ایرانی کردند.همه چیز از رهبر سید و عرب زادۀ ایران خمینی شروع شد که حملۀ تاریخی اعراب به ایران را دوباره زنده کرد.خمینی کسی است که وقتی پایش را به ایران گذاشت و از او پرسیدند چه حسی داری، با وقاحت گفت هیچ!! حالا شما بعد از این گند 30ساله توقع دارید جیزی از وطن مانده باشد که ما بخواهیم به آن افتخار کنیم و دوستش داشته باشیم؟

    ما نسل بعد از انقلاب چیزی از وطن نفهمیدیم که بخواهیم دم از وطن پرستی بزنیم. پدرو مادر من در زمان شاه مدتی در یک کشور اروپایی دوره می دیدند ، ولی مادرم برای زایمان خواهرم به ایران برگشت در حالیکه خواهرم تا عمر دارد آنها را به خاطر این کارشان نخواهد بخشید و در تمام طول زندگیش تا الان همچنان در حال تلاش برای فرار از ایران است.وقتی از آنها می پرسیم چرا؟!میگویند آن زمانها شناسنامۀ اروپایی داشتن چیز آنچنان با ارزشی نبود،ویزا گرفتن و سفر کردن هم کار شاقی نبود.درضمن آنها می توانستند در دنیا سرشان را به عنوان یک ایرانی بالا بگیرند . میگفتند که حتی همسایه ها از ما می پرسیدند "شما هرکدام یک چاه نفت دارید؟ما شنیده ایم ایرانیها خیلی پولدارند." و یا از فرد دیگری که سالها بود برای رفتن به کشوری دیگر در حال دوندگی بود پرسیدم تو که زمان شاه راحت می توانستی به اروپا بروی و بمانی چرا نرفتی ؟گفت "آن موقعها ما اصلا احساس نمی کردیم که باید به کشور دیگری برویم،اگر سفری بود فقط تفریحی بود اصلا اگر می گفتند باید به فلان کشور مهاجرت کنی این هم ویزایت، خودمان قبول نمی کردیم، مهاجرت اصلا چیزی بی معنا بود که به ذهنمان خطور هم نمی کرد."
    ادامه دارد

    پاسخحذف
  66. حال بعد از 30 سال ما زباله های ایران را به عنوان وطن تحویل گرفته ایم و داریم راجع به آن نطق هم می کنیم که بهتر است اصلا ایرانی در کار نباشد. وقتی ما اصلا مفهوم وطن را به طور درست نفهمیده ام و وطن برای ما فقط چوب و چماق بوده، دلیل نمی شود در این شرایط که هر کشوری فقط به فکر خودش و منافع مردم خودش است ما بگوییم به به جهان دهکده ای است که من متعلق به آنم و باید همۀ مرزها را برداشت تا من راحتترم از خاکی که مرا به خاک سیاه نشانده فرار کنم جون من به هیچ خاکی وابسته نیستم!

    همینجا هم وقتی از آمریکاییها که اجدادشان می رسد به مهاجران اولیه می پرسی کجایی هستی؟ خیلی ها به اصلیت خود هم اشاره می کنند که مثلا مادر مادر مادر مادربزرگم ایرلندی بوده.حالا ما بگوییم ما بی بوته ایم، فکر کردید در تبدیل کردن جهان به دهکدۀ جهانی قدمی برداشته ایم؟؟ نخیر فقط خودمان را بیشتر از قبل در چشم مردم جهان خوار کرده ایم .چه دهکده ای ؟ چه کشکی؟همین الانش هر خارجیی را می بینم با تعجب می گوید چطور چنین آدمی رییس جمهور شماست در حالیکه ما هر ایرانیی دیده ایم مودب و تحصیل کرده است؟! این سوال یعنی ما هر چه خودمان را جر داده ایم که به دنیا بفهمانیم تقلب بوده وما این مردک رو انتخاب نکردیم،باز همۀ دنیا او را نمایندۀ مردم ایران و ایرانی جماعت می دانند. وای به اینکه ما هم بشینیم و بگوییم آره مردم ایران همه مزخرفند و ما لیاقتمان همین است و کاش ایران با خاک یکسان شود. آنوقت واقعا مردم دنیا چی در مورد ما بی بوته ها فکر می کنند؟!یعنی اگر اسم ایران را از روی نقشه ها پاک کنیم خیلی پیشرفته تر و با ارج و قربتر می شویم؟ چه خوشتان بیاید چه خوشتان نیاید دنیا یا یکسری مرز تعریف شده که مردم داخل هر مرزی خودشان را برای آن جر وواجر می کنند ،حالا از شانس گه ما هم در بدترین زمان در داخل این مرز افتاده ایم .حالا هی بگوییم ما میخواهیم این مرز نیاشد و این تکه از زمین محو شود قضیه این است که کل دنیا شما را به نام همان تکه زمین می شناسند. وقتی پایت را بخواهی از مرزت فراتر بگذاری دیگه حسن و تقی و منیره نیستی تو را فقط و فقط به نام ایرانی می شناسند و برای همین هم نمی گذارند حتی به عنوان توریست وارد کشورشان شوی .این کلمۀ نا خوشایند وطن ،از نظر دنیا که دهکده مهکده هم به هیچ وجه در کتش نمی رود، اولین اصل هویت ماست پس بگذارید حداقل با ابراز تنفر شانه خالی نکنیم وهویتمان را نجات دهیم.

    پاسخحذف
  67. اولا: من از کار لینکلن ستایش کردم و از لحاظ شخصیتی مورد انتقادش ندارم. ثانیا: منم می تونم از بزرگترین جانیان جهان یک همچین نامه هائی رو بیارم. توگن کراولی قاتل معروف به دو طپانچه ( در آمریکا ) کسی بود که مولرونی رئیس پلیس بعد از دستگیر شدنش چنین گفت: " این مرد از جنایتکارانی است که من تا بحال بخطرناکی و تهور و قساوت او ندیده ام زیرا که برای هیچ مرتکب قتل می شود " همین آقای کراولی قاتل در هنگام درگیری با پلیس در حالی که در پیرامون او باران گلوله فرو می ریخت شرحی خطاب به آنان که جسد او را خواهند یافت می نوشت و در وقت نوشتن ، خونی که از جراحات او می ریخت بر روی کاغذ خطی سرخ رسم می کرد در این نامه چنین گفته است: " در این سینه قلبی خسته ولی پاک در طپش است که هرگز برای کسی بد نخواسته و به هیچکس بدی نکرده است " [!]. این جملات هم از آلکاپن رئیس راهزنان شیکاگو و یکی از دشمنان خونخوار جامعه بشری است: " من بهترین سالهای عمر عزیز را صرف مسرور کردن و مشغول ساختن مردمان کرده ام آیا پاداش من در این خدمات چه بود؟ دشنام و فشار و سختی! "
    باز هم تا کید می کنم من به شخصیت فردی لینکلن البته تا اونجائی که می شناسم هیچ انتقادی ندارم و ازش ستایش می کنم ولی اون به عنوان رئیس جمهور آمریکا و فرمانده کل قوا مسوول تمام جنایاتی هست که در جنگ فوق در ایالات جنوبی رخ داد.
    تو داری تاریخ رو تحریف می کنی. جنوبی ها آغاز کننده لشگر کشی نبودند. اونها از ارتش فدرال آمریکا خواستند تا قلعه سومتر در بندر چارلستون واقع در ایالت کارولینای جنوبی که از ایالات ائتلاف جنوب بود رو تخلیه کنند ، ارتش شمالی ها به فرماندهی ژنرال اندرسن شمالی حاضر نشد که تسلیم بشه و این قلعه متعلق به ائتلاف جنوب رو تخلیه کنه و اونها هم مجبور شدند به زور متوسل بشوند. اولین لشگر کشی رو هم شمالی ها کردند که در ژولای 1861 با سی هزار سرباز شمالی به سمت ریچموند پایتخت ائتلاف جنوب حمله کردند.
    دوستان برای اینکه از صحت گفته های من مطمئن بشوند می تونن به اینجا مراجعه کنند:
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%86%DA%AF_%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7
    من چند بار باید بگم که از اقدام آبراهام لینکلن در آزاد سازی برده ها ستایش می کنم؟! ولی همونطور که گفتم ما نباید برای دفاع از حقوق سیاه پوستان به سفید پوستان ظلم کنیم. ارتش جنایتکار فدرال آمریکا نباید اون جنایات وحشیانه رو در حق مردم ائتلاف جنوب مرتکب می شد.
    در مورد وضعیت برده ها در جنوب هم به دوستان عزیزم توصیه می کنم رمان بر باد رفته نوشته خانم مارگارت میچل ( فیلمشو نمیگم!!) رو مطالعه فرمایند. این رمان یک رمان تاریخی بسیار بسیار زیبا درباره جنگ داخلی آمریکاست. ضمنا پر فروش ترین رمان جهان هم هست.
    دوستان اگر تابحال کامنتهای این دوست گرامیمون در پست های پیشین و همینطور نوشته های آرش عزیز را( که البته ظاهرا هر دوشون یک نفر هستند و شما هم می تونید جفتشونو یک روح در یک بدن فرض کنید! ) نخوانده اید ، خواهش می کنم مطالعه بفرمائید تا متوجه شوید که ایشان مدافع اشغال و تجزیه ایران هست یا نه!
    نوشتی که بنای یادبود لینکلن در بسیاری از شهرهای آمریکا نصب شده است. اگر بخاطر آزادسازی برده ها و شخصیت فردیش بوده ( البته تا اونجائی که من ازش شناخت دارم ) منم حاضرم بناش ی یادبودشو تو خونمون نصب کنم! ولی اگر بخاطر جنایات ارتش آمریکا در ایالات جنوبی و اشغال یک کشور مستقل بوده باید بگم حکومت فدرال آمریکا و طرفداران ایالات متحده باید هم بنای ایشونو نصب کنند. خوب هرچی باشه ارتش تحت رهبری ایشون بوده که با کشتار و جنایت ایالات متحده آمریکا رو متحد نگه داشته!
    تا اونجائی که به من مربوطه من با حفظ منافع ملی و در راستای اون حامی ارتباط با تمام کشورهای جهان هستم. مردم کشورهای غربی بخصوص ایتالیا و فرانسه رو هم خیلی دوست دارم( من از تو یک مرحله جلوترم و آب و خاک کانادا ، ایتالیا و .... رو هم دوست دارم!)
    من طرفدار تجزیه هیچ کشوری نیستم. فقط خواستم به خواننده ها نشون بدم کسانی که از تجزیه ایران حمایت می کنند چطور وقتی از تجزیه کشور مورد علاقه خودشون سخن به میان می آد برآشفته می شوند.
    تصور می کنم بقیه مطالبی که مطرح کردی نیاز به پاسخ نداره.

    پاسخحذف
  68. نوشته بالا در پاسخ به the godfather عزیز بود!

    پاسخحذف
  69. رویا جان هیچکس دلش نمیخواد ایران از نقشه ها محو بشه.کاملا برعکس همه کسانی که تو ایران به دنیا اومدن یا همه اونایی که تو ایران متولد نشدن اما انسانها رو دوست دارن دلشون میخواد ایران به یه کشور آزاد و پیشرفته و دموکراتیک بدل بشه.اما همه اینها رو فقط به واسطه گذشته ها به بنده و شما هدیه نمیدن.مهم مردمی هستن که امروز در ایران زندگی میکنن و به جرات میتونم بگم اکثریتشون بی عرضه و مغرور و خودخواه و دروغگو هستن.محمود آرادانی نماینده اکثریت مردم ایرانه!!یعنی شاید خیلیا بهش رای نداده باشن اما رفتار و طرز فکرشون همون ایدئولوژی مصباحیه هست.نمونشم بعضی از دوستان ناشناس همین وبلاگ.
    این درسته که هر کشوری اول از همه به فکر منافع خودشه.اما این روزا مردم برای تحقق یافتن دهکده جهانی زیبا تر بیشتر از اینکه بر روی اختلافات تاکید کنن بر روی اهداف مشترک تاکید میکنن.مثلا آمریکا و روسیه اختلافات زیادی دارن اما همونطور که در چند ماه گذشته شاهدش بودیم برای دستیابی به صلح و دوستی بیشتر بر روی اهداف مشترکشون تاکید میکنن.
    مسلما آمریکا عاشق چشم و ابروی ما نیست اما در همون زمان شاه هم جان اف کندی گفت برقراری دموکراسی در ایران به نفع همه دنیاست.
    من در هر جای دنیا که ازم بپرسن کجایی هستی میگم در ایران متولد شدم.اما اگه ایرانی بودن به معنای تایید شرایط امروز مردم و دولت ایرانه نه من ایرانی نیستم.
    اما صحبتهای شما درباره ایالات متحده به نظر میاد که مکی عجولانه باشه.شما از طرفی میگی آمریکا اول از همه به فکر منافع مردمشه بعد میگی با مردمش بد رفتاری میکنه؟به علاوه نظرسنجیها نشون میده که هنوز هم بیش از 50 درصد آمریکاییها موافق جنگ در خاورمیانه هستن و حتی بیش از 60 درصدشون با حمله به ایران هم موافقن!!!

    پاسخحذف
  70. لطفا اون قسمت از نوشته های بنده که از تجزیه ایران حمایت کردم اینجا قرار بدید تا همه ببینن!!!تحمت زدن کار خوبی نیست عموجان!
    خیلی خوب حالا شما بگو ارتش آمریکا جنایت کاره و سپاه حامی حقوق بشر.قبول.!
    شما بگو آبراهام لینکلن به مردم آمریکا ظلم کرده اما سید علی آقا به مردم ایران رفاه و آزادی داده قبول.
    بالاخره ما نظر شما رو نفهمیدیم از نظر شما کلیه رهبران جهانی جانی و قاتل تشریف دارن؟آخه محمود که دقل بازه غربیها هم که سفیدپوستا رو میکشن و هیتلر و موسولینی هم که قاتلن!!من و آرشم که هر دو یه نفریم!!پس فقط خودت تو این دنیا میمونی تک و تر و تمیز!!
    به علاوه دوست ناشناس عزیزم به شما توصسیه میکنم که یه بار دیگه قانون اساسی اولیه آمریکا رو مطالعه کنید.در این قانون از فدرالیسم سخن گفته شده که امروزه در کلیه ایالتها به بهترین نحو ممکن وجود داره اما هرگز تجزیه طلبی رو حق مردم ندونسته!!در اعلامیه جهانی حقوق بشر هم هیچکجا از تجزیه طلبی سخنی به میان نیومده.
    اما اگه شما اصرار داری که مثل احمد جنتی با چشمان بسته غرب ستیز باشی و همه رو به جز خودت جانی میدونی بحث دیگری است.
    به علاوه اگر جنابعالی همون ناشناسی هستی که بنده ازش دعوت کردم با ایمیل با هم بحث کنیم هنوزم سر حرفم هستم.آخه شما همتون ناشناسید و حداقل یه اسمی چیزی از خودتون نمیگید تا آدم بشناسه شما رو.!!

    پاسخحذف
  71. اون نامه آبراهام لینکلن که من گذاشته بودم امروزه پایه نظامهای آموزشی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا شده.در این نامه لینکلن به هیچ وجه از خودش تعریف نکرده فقط گفته من دوست دارم فرزندم همچین آدمی بشه.
    یه بار دیگه میگم حرف زدن در باره وقایعی که 300 سال پیش اتفاق افتاده فقط از روی حسادته.شما دوستان وطن پرست چون میبینید با وجود این همه ادعا و غرور از یه کشور با 300 سال قدمت که کلیشم درگیر جنگ بوده عقبمونده تر تشریف دارید حسادت میکنید و سعی دارید با تحمتهای جاسوسی و ناموسی و فرافکنی حسادت خودتونو ارضا کنید.

    پاسخحذف
  72. قانون اساسی اولیه ایالات متحده
    ماده 10:
    ایالات حق ورود به پیمان اتحادها یا کنفدراسیون, اعطای مجوز ورود به جنگ و اقدامات تلافی جویانه ضرب سکه صدور اسناد اعتباری پرداخت بدهی با غیر از طلا یا نقره تصویب لایحه برای محرومیت از حقوق اجتماعی یا قانونی که عطف به ماسبق نماید یا قانونی برای مخدوش کردن تعهدات قراردادها یا اعطای عناوین نجیب زادگی را ندارند.
    هیچ ایالتی حق ندارد بدون موافقت کنگره به وضع مالیات پرداخته یا برای واردات و صادرات مطالبه حقوق گمرکی نماید مگر اینکه برای اجرای قوانین بازرسی ضروری باشد.سود خالص ناشی از حقوق گمرکی و مالیات که از سوی ایالت وضع شده و به صادرات و واردات تعلق میگیرد به استفاده خزانه داری ایالات متحده میرسد و کلیه این قوانین باید توسط کنگره کنترل و بازبینی شوند.
    ایالات بدون موافقت کنگره مجاز به درخواست مالیات کرایه داشتن ارتش ( دقت کنید!!! ) یا کشتیهای جنگی در زمان صلح ,ایجاد توافقات یا پیمان با سایر ایالات یا یک قدرت خارجی یا درگیری در جنگ مگر اینکه مورد تجاوز قرار گرفته باشند یا در برابر خطری که صبر مجاز نباشد قرار داشته باشند نیستند.
    البته بسیاری از این قوانین امروزه تغییر کردن.

    پاسخحذف
  73. یه نکته دیگه هم هست که من موافق مطرح شدن موضوعات غیر مهاجرتی در این وبلاگ نیستم اما وقتی آرش مطرح میکنه نمیتونم ساکت بشم تا بعضیا بیان تو بخش نظرات و با تعصب و نادانی حرفهایی به تقلید از سید علی خامنه ای بزنن.
    این موضوعات همیشه در دود مطرح میشده و منم تا حالا نه اونجا نظر گذاشتم و نه زیاد میخونمش.
    بنده وقتی آرش در باره مسائل مهاجرتی مینوشته هیچوقت نظر ندادم و فقط خوندم و استفاده کردم.اما در باره موضوعاتی مثل مذهب و وطن پرستی من خیلی حرفا واسه گفتن دارم و اگه این موضوعات مطرح بشه منم از فرصت استفاده میکنم و حرفایی که شاید در خیابانها از ترس کهریزک رفتن نزنم اینجا با نان گادفادر که فیلم مورد علاقمه میزنم.

    پاسخحذف
  74. the godfather عزیزم
    من یکبار حسن نیت خودمو نشون دادم و به اون مطالبی که در پاسخ به من مطرح کرده بودی جواب ندادم ( با اینکه یک نوشته بلند بالا آماده کرده بودم!) این توئی که داری سوء نیت نشون می دی!به خدا خسته شدم از بس با تو بحث کردم!
    من شک ندارم که تو و آرش یا یک نفرید و یا به قول اون دوستمون در اداره این وبلاگ با هم همکاری می کنید! مطمئنم تو IP منو می شناسی و می دونی کدوم پیامها متعلق به منه.
    من بازم به مطالبی که مطرح کردی جواب نمی دم. میشه تو هم یک کم کوتاه بیای؟! ( البته اگر راستشو بخوای به خاطر نشون دادن حسن نیت نیست! بخاطر اینه که حالشو ندارم که جواب بدم!)
    یک مدت آتش بس اعلام بکنیم! قبول؟!
    ضمنا بخاطر روح پر فتوح رئیس جمهور ربانی حضرت آقای شهید آبراهام لینکلن هم که شده یک مدت از این جور پست ها نذار! (یا به آرش بگو نذاره).

    پاسخحذف
  75. یادمه تو مناظره مهندس موسوی و محمود آرادانی آقای مهندس موسوی درباره مسائل کشور حرف میزد و محمود که هیچ جوابی نداشت به مهندس تهمت میزد و عکس زنشو نشون میداد همینطورم در بقیه مناظرات.
    شما هم که آفیون تعصب و افسون استبداد طلسمتون کرده به جای یه بحث منطقی و روشن به بنده تهمت ناروا میزنی و با این کار فقط چهره هم فکران خودتو مخدوش میکنی.آتش یس؟؟یعنی از نظر شما بحث کردن جنگه؟؟آها پس واسه همینه که صدا و سیما فقط مال مصباحیونه!!!واسه اینه که جنگ نشه!!
    قسم میخورم که بنده از امور رایا نه ای اونقدرام مطلع نیستم چون رشتم آمار بوده و نمیتونم آی پی شما رو پیدا کنم.من اصلا نمیدونم شما کدوم ناشناس هستی.اما اگه اصرار داری که به من همینطور تهمت بزنی باشه.من حرف خودمو میزنم و شما هم به من بگو....
    بنده از شما یه سوال کردم و اون اینکه به همه نشون بده من کجا از تجزیه حرف زدم.آخه وقتی به یکی تهمت میزنی اگه یه ذره وجدان داشته باشی یا ازش عذرخواهی میکنی یا اینکه سندتو نشون میدی.یه بار دیگم میگم اگه آرش تو این وبلاگ طبق توضیح خودش مطالب مهاجرتی بذاره دیگه از این بحثها پیش نمیاد.اما اگه همچین چیزهایی مطرح شد منم میام نظرمو میگم و از شما هم توقع دارم که به جای تهمت زدن و دروغ گویی از منطقت استفاده کنی.
    این آرمیه که بیشتر وبلاگای مهاجرتی منو با اون میشناسن:
    تا ابد شاد باشی*****

    پاسخحذف
  76. میتونید به وبلاگهای مریم یادگار-sara1212.blogspot.com
    شانتمیس
    از کیف تا مونترال
    از دیار نجف آباد
    ..
    ..
    ..
    و خیلی از وبلاگای مهاجرتی دیگه مراجعه کنید .
    از طرف دیگه مگه شما روی اکانت من کلیک نکردید؟اگه من نویسنده جایی بودم قطعا اونجا میتونستید ببینید مثل وبلاگ خودم که فیلت شده.

    پاسخحذف
  77. چه بساط خنده‌اي هستن اينايي كه با هم اينجا بحث ميكنند.

    پاسخحذف
  78. من هم کاملا موافقم که بحث کردن به معنی جنگیدن نیست و یک فرایند کاملا دموکراتیک و متمدن هست. بحثی که این بار توی وبلاگ آرش مطرح شده به نظر من یک نمود خارق العاده از تمدن و فرهنگ دموکراتیکه که من رو شخصا بسیار بسیار امیدوار و خوشحال کرده. به همه شما عزیزان تبریک می گم و همتون رو خیلی خیلی دوست دارم. چه موافق عقیده من باشیدو چه مخالف عقیده من .همه، مطالعه کرده، بی تعصب کور و مسلط به چیزی که ارائه می کنند و بدون برچسب زدن های ناشی از حقارت درونی. تبریک.

    پاسخحذف
  79. ای بابا! لطفا به علامت " ! " بعد از جمله " یک مدت آتش بس اعلام کنیم" دقت کن.
    من نمی تونم وقتی حق با منه از تو عذر خواهی کنم. شرمنده!
    تا تجدید قوا نکنم! به اتهامات و مواردی که مطرح کردی جواب نمی دم حتی اگر بگی تو خود امام مصباح یزدی هستی.
    لطفا پای میر حسینو نکش وسط!
    پس فعلا یک آتش بس موقت تا شروع یک جنگ مجدد! ( شوخی کردما! دوباره نیای انواع و اقسام نسبت ها رو به من بدی!)

    پاسخحذف
  80. بحث کردن از نظر من جنگ نیست که بخوام آتش بس کنم.
    تجدید قوا هم یک اصطلاح جنگیه.
    مثل سید علی آقا که به بحثهای مخالفین خودش میگه جنگ نرم!!!!
    بنده از شما سوالاتی پرسیدم اما شما به جای پاسخ دادن فقط به بنده تهمت زدی و فرافکنی کردی.
    لطفا بعد از اینکه فکراتو کردی بگو ببینم من کی و کجا از تجزیه ایران صحبتی کردم؟
    فعلا

    پاسخحذف
  81. باز خوبه گفتم که شوخی کردما!
    من کامنت های تو رو در 3 تا پست اخیر خیلی سریع نگاه کردم. اگر سرعت نگاه کردن من باعث نشده باشه که نکته ای از نوشته هاتو ندیده باشم و اگر تو فقط همکار آرش باشی و خود آرش نباشی ، باید بگم من هیچ جمله صریحی در کامنتهای تو ندیدم که از تجزیه ایران دفاع کرده باشی.
    بنابراین من در این مورد اشتباه کردم و از تو عذر خواهی می کنم.

    پاسخحذف
  82. من به همتون افتخار می کنم. معذرت خواهی؟؟؟ این چیزیه که در چندسال اخیر تو ایران ندیده بودم. ممنونم که نشون می دید ما شایسته آزادی بیان هستیم.

    پاسخحذف
  83. ممنونم حالا که در این مورد منطقی برخورد کردی ازت خواهش میکنم اسنادتو مبنی بر یکی بودن من و آرش یا همکار بودنمون ارائه کن تا مننم بتونم عادلانه از خودم در برابر اتهامات وارده دفاع کنم.
    آیا صرف اینکه نظر من در مورد دین و مذهب و وطن پرستی شبیه آرش و خودم و خیلیای دیگه هست باعث نتیجه گیری شما شده؟

    پاسخحذف
  84. بابا بی خیال وطن پرستی ( هرچند منم تا حدودی با شما موافقم ) دلم برای پست های خنده دارت تنگ شده !

    پاسخحذف
  85. بابا بی خیال وطن پرستی ( هرچند منم تا حدودی با شما موافقم ) دلم برای پست های خنده دارت تنگ شده !

    پاسخحذف
  86. یاد امامو شهدا
    دلو میبره کرببلا
    دلو میبره کرببلا.....

    پاسخحذف
  87. به عنوان یک خواننده ، پست های جناب ناشناس به نظر من بسیار پخته تر و مستدل تر بودند از Godfather .

    من کاری به صحت حرفها ندارم . فقط ظاهر امر این هست که ناشناس با اطلاهات زیاد تری پا به میدان گذاشته و نگزاشته که دیدگاه های رادیکالی حداقل لحن گفتارش رو عوض کنه .

    به نظر میرسه ایشون از نظر سنی از godfather بزرگتر باشند . چون صحبت هاشون منطقی تر و قابل قبول تر هست .

    از طرف دیگه godfather عزیز ، از نظر من شما پتانسیل اینرو داری که حکومتی مشابه اونچه الان داریم رو مجددا بنا کنی ! مشخصا محمود عزیزه شما از کره ی مریخ نیومده ! فردی بوده با دیدگاه های مرتجع ( حالا از سمت و سوی خاص ) و شما هم داری نوع دیگه ای از دیدگاه های مرتجع رو از جهت دیگه پیگیری میکنی .

    پاسخحذف
  88. خواجه حافظ شیرازی

    :)

    پاسخحذف
  89. و آنگاه خواجه حافظ شیرازی گفت:


    "شرح اين قصه مگر شمع برآرد به زبان
    "ور نه پروانه ندارد به سخن پروايی ...

    :)

    پاسخحذف
  90. من The godfather هستم 26 ساله کارشناس آمار.
    بنده در کلیه کامنتهام سعی کردم با استدلال نظر خودم رو بیان کنم.اما شما با تهمتهای جاسوسی و...به بنده پاسخ دادید.البته اگه شما همون ناشناس قبلی باشید.من سعی کردم به همه مطالبی که شما عنوان کردید پاسخ بدم اما شما به بنده گفتی صحبتهام ارزش جواب دادن نداره که البته معنیش اینه که جوابی نداشتی.
    درباره شباهت به محمود آرادانی هم بنده فقط یک نمونه رو ذکر میکنم:
    در مناظره با محسن رضایی آقای رضایی درباره شاخصهای اقتصادی حرف میزد.
    محمود عزیز شما اما به جای پاسخ دادن به ایشون دهن کثیفشو باز کرد و گفت:کشورو...در زمان جنگ...شما اداره میکردید؟؟!!

    بنده هم درباره موضوع بحث که وطن پرستی بود صحبت میکردم که شما به سان مریدتون گفتید:مزدور رژیم.بعد شدم مزدور بیگانه.بعد شدم آرش.بعد شدم همکار آرش.
    این منطق و شعور بالای شما بود.

    پاسخحذف
  91. دوستان اگه اجازه بدید میخوام از فضای این وبلاگ پر مخاطب استفاده کنم و یه خبریو بدم.
    امشبچنانچه موضوع برنامه نود علی کریمی بود همگی از او در مسابقه پیام کوتاه حمایت مکنیم.اما اگر با فاشر وزارت اطلاعات موضوع مسابقه عوض شد همگی با ارسال عدد 8 در متن SMS های ارسالی خودمون برنامه نود رو با شبهای گذشته متفاوت میکنیم.

    علی کریمی مارادونای آسیا روز گذشته به اتهام تظاهر به روزه خواری توسط میلیاردر سپاهی مالک باشگاه استیل آذین اخراج شد.این در حالی است که کریمی این اتهام را تکذیب کرده است.مهدی مهدویکیا و جمعی دیگر از هم تیمیهای کریمی نیز به تصمیم مدیر باشگاه اعتراض کرده اند.

    پاسخحذف
  92. بقول علام اقبال:
    اصل خود را از وطن دیدن که چه؟ | آب و خاک و گل پرستیدن که چه؟
    این سومین کامنتی است که برای پست هایتان می نویسم. با این که شما می گویید مسلمان نیستید، بنده بعنوان کسی که دین اسلام را بعنوان راهنمای زندگی خود پذیرفته ام، بعنوان یک انسان به نظرات روشنگرانه شما آفرین می گویم و بایستی بگویم که این سخن شما مرا به یاد آیه ای از کلام آفریدگار می اندازد که: ما شما را گروه ها و قبایلی قرار دادیم که یکدیگر را بشناسید و ارجمندترین شما آن است که پرهیز گارتر باشد. اتفاقا این توضیحات روشن و واضح شما خیلی نزدیک است به نگرشی که پیامبران الهی بر آن نظر داشته اند. آنان نیز جهان را بی مرز دانسته اند و تعلق به یک آب و خاک خاص و وابستگی به آن را نوعی تفرقه جهان انسانیت، و برای همین است که دعوت آنان به سوی توحید و یکتاپرستی بوده است و از پرستیدن تمام اله های ریز و درشت از هوای نفس گرفته تا بت و آب و خاک و قبر و مرده و... نهی کرده اند. وقتی که این مرزبندیها و تعلقات روانی و فیزیکی برداشته شود دیگر بهانه ای برای این همه سبعیت و جنگ و خونریزی بین انسانها وجود نخواهد داشت.
    بقول مولانا:
    ای بسا هندو و ترک همزبان|
    ای بسا دو ترک باشد خصم جان.
    پس زبان همدلی خود دیگر است|
    همدلی از همزبانی خوشتر است.
    بهرحال آنکه خواب است را میتوان بیدار کرد، اما آنی که خودش را به خواب زده بیدار کردنش محاله.
    موفق باشی.

    پاسخحذف
  93. بس کنید من هم میدونم اما چرا خون به دل همین یک عده وطن پرست واقعی میکنید مهم هدف نه اینکه چند نفر و کی و کجا دلش می سوزه از اینکه یک نفر توی زندان زیر شکنجه باشه وطن پرست و مبارز واقعی اونی بود که ایستاد و همه سختیها رو تحمل کرد چون به هدفش ایمان داشت والّا من هم میدانم که دعوی مردم و صاحبان این حکومت همه پول و مکنت هست چون نمی فهمند، پس من چرا خودم را به نفهمی بزنم جناب نویسنده وبلاگ اگر دردی از این جماعت دواء نمی کنید حداقل نمک پاش دل ریششان نباشید انهائی که به خارج گریخته اند که مبارز نبودند در هویتشان بررسی کنید ببینید چه گندهائی آنجا بالا آورده اند نگاه شما نگاه مادی است چه خوب می شد ایرانیان خارج از کشور در مورد این ملک هیچ وقت اظهار نظر نمی کردند هر وقت که حرفی می زنند و یا تحلیلی میکنند گمان می کنی از کره دیگری امده اند

    پاسخحذف
  94. چون قافيه تنگ آيد شاعر به جفنگ آيد ، فقط همين مونده بود که از آيات قرآن کريم براي تاييد افرادی مثل اداره کننده يا اداره کنندگان اين وبلاگ استفاده بشه.
    من قبول ندارم که اينها مزدور رژيمند ... همون مزدوري يا نوکري بي جيره و مواجب بيگانه بيشتر بهشون مي آد ... البته این احتمال بسیار قوی هم هست که از مهاجرت هموطنان سود شخصي ببرند ... ولي واقعا مقام عظماي ولايت از خروج تمام مخالفينشون از کشور خوشحال و مسرور نمي شوند؟

    پاسخحذف
  95. ناشناس جان من به عنوان یه مخالف اگه تو ایران بمونم چه کاری از دستم بر میاد؟؟جز اینکه زجر بکشم از ملتی خفته در آغوش بخت خواب زده؟؟
    اگه کاری از دستم بر میومد برای تحقق بخشیدن به عقایدم دریغ نمیکردم اما الآن دارم میبینم که نمیشه!!
    واسه همینم تصمیم گرفتم جون خودمو بردارم و این مملکت پیشکش خامنه ای و امام زمانش.نخواستیم!!
    درضمن شما دوباره از لفظ بی معنی بیگانه استفاده کردی!!!از نظر من بیگانه ها موجودات فضایی هستن که هنوز پیداشون نکردیم.وگرنه ما هممون برادریم و برادر ها هرگز بیگانه نیستن.از یه گوشت و خونن.
    فرض کن خدایی نکرده فردا تو ایران مثل پاکستان سیل بیاد.اونوقتم به کشورهای خارجی میگی بیگانه؟؟

    پاسخحذف
  96. اعلامیه جهانی حقوق بشر
    ماده سيزدهم :
    1) هر كس حق دارد كه در داخل هر كشوري آزادانه عبور و مرور كند و محل اقامت خود را انتخاب كند .
    2) هر كس حق دارد هر كشوري از جمله كشور خود را ترك كند يا به آن بازگردد .

    اگر داعیه مخالفت با نظام ولایتو داری باید به اعلامیه جهانی حقوق بشر پایبند باشی.از نظر شما کسی که میخواد از حقوق اولیش استفاده کنه باید بهش انگ جاسوس ومزدور زده بشه؟؟

    پاسخحذف
  97. اگر من رئیس جمهور ایران بودم و در پاکستان سیل می اومد ، حتما دولتم بخاطر مقاصد بشر دوستانه و با توجه به انتظار ملت انساندوست ایران به مردم پاکستان کمک می کرد. ولی باز برای مردم پاکستان یک بیگانه بودم ، چون هرجا که منافع ملی کشورم کوچکترین زاویه ای با منافع ملی پاکستان پیدا می کرد ، منافع ایران رو ترجیح می دادم ...

    پاسخحذف
  98. خوب بزار همسایه یه مدتی توی خونه جدیدت باشه هان؟!

    پاسخحذف
  99. خوب بزار همسایه یه مدتی توی خونه جدیدت همراه خودت زندگی کنه هان؟!

    پاسخحذف
  100. بلی کاش ایران با خاک یکسان شود و مردم مزخرف کنونی همه نابود بشوند و مردم تازه ای از نسل انسان دوباره بروید .

    پاسخحذف
  101. فرض کن خدایی نکرده فردا تو ایران مثل پاکستان سیل بیاد.اونوقتم به کشورهای خارجی میگی بیگانه؟؟

    اگر من رئیس جمهور ایران بودم و در پاکستان سیل می اومد ، حتما دولتم بخاطر مقاصد بشر دوستانه و با توجه به انتظار ملت انساندوست ایران به مردم پاکستان کمک می کرد. ولی باز برای مردم پاکستان یک بیگانه بودم ، چون هرجا که منافع ملی کشورم کوچکترین زاویه ای با منافع ملی پاکستان پیدا می کرد ، منافع ایران رو ترجیح می دادم

    پاسخحذف
  102. اگر داعیه مخالفت با نظام ولایتو داری باید به اعلامیه جهانی حقوق بشر پایبند باشی.از نظر شما کسی که میخواد از حقوق اولیش استفاده کنه باید بهش انگ جاسوس ومزدور زده بشه؟؟

    خوب بزار همسایه یه مدتی توی خونه جدیدت باشه هان؟


    فکر میکنم همه دوستان اینجا متوجه شده باشن که شما زیاد حالت خوش نیست عمو جان!!ببین وقتی حرفی واسه گفتن نداری لازم نیست جفنگ بگی.
    یه بار دیگه میگم اگه سندی دال بر ارتباط بنده با هر سازمان یا شخصی داری ارائه کن.

    پاسخحذف
  103. بردیا از لوس آنجلس۱۶ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۵:۵۶

    جناب the godfather

    اتفاقا من کاملا متوجه شدم که آن دوست ناشناس چه فرموده است. ایشان با مهارت تمام به گونه ای به شما پاسخ داد که هم جواب شما را داده باشد و هم در دور بحث بی حاصل با شما که فردی کاملا غیر منطقی هستید نیفتد.

    ظاهرا این شما هستید که حالتان خوش نیست! به نظر می رسد که شما دچار مشکلات حاد روانی می باشید. بهتر است بخاطر خودتان هم که شده با یک روانپزشک مجرب مشورت فرمائید.

    پاسخحذف
  104. آقای عزیز این عکسی که گذاشته بودید عکس .مهاتما. گاندی است و ایندیرا گاندی کس دیگریست .

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.