۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

صادرات انسان شرقی به امریکا

امروز صبح که آمدم سر کار دیدم که یک تخته سفید و یک تابلوی اعلانات بزرگ را که قبلا سفارش داده بودم به اطاقم نصب کرده اند. من عادت دارم که هر روز صبح کارهایی را که باید انجام شود را بر روی تخته سفید می نویسم و عصر آنهایی را که انجام شده است را پاک می کنم و آنهایی که می ماند را فردای آن روز انجام می دهم. از آنجایی که کارهای مانده زیاد شده است تخته سفید قبلی جای کافی نداشت و یک تخته سفید بزرگ سفارش دادم که در کنار آن بچسبانم. تابلوی اعلانات هم برای این است که کاغذهای مهم و یا چارتهای زمان بندی پروژه ها را در آنجا بچسبانم که همیشه جلوی چشم خودم و دیگران باشد. لزلی هم چند تا ماژیک و تخته پاک کن برایم آورد و آنها را برایم چید. او وردست مدیر عامل است و وظیفه اش این است که به کارمندان و مدیران شرکت سر بزند و مطمئن شود که همه چیز بر وفق مراد است و هیچ کم و کسری وجود ندارد. البته رفتارش طوری است که آدم اگر کم و کسری هم داشته باشد از سرش می پرد. چون آنقدر با نمک است که آدم مثلا می گوید که فدای سرت که صندلی من ایراد دارد. اینجا است که آدم در سرزمین کفر به گناه می افتد و مدام پشت دستش را گاز گرفته و طلب استغفار می کند.

یکی از دوستان خوب کامنت گذار ما به نام آقای سجادی که یک وب سایت مذهبی دارد, در کامنت خودش من را دعوت کرد که تحلیل ایشان را در مورد پست قبلی خودم ببینم. اول که وارد وب سایت ایشان شدم احساس کردم که وارد حوزه علمیه قم شدم بنابراین کفش هایم را همان دم در درآوردم و یاالله گویان وارد شدم. وقتی متن ایشان را خواندم خواستم که برای ایشان کامنت بگذارم و از اینکه نظر خودشان را گفتند تشکر کنم ولی برای گذاشتن پیغام می بایستی که ثبت نام کنم. خواستم ثبت نام کنم که دیدم شرط اول ثبت نام کردن و نوشتن هر گونه پیغامی در آن مکان مسلمان بودن است. برای من که مسلمان نیستم این نوشته یعنی اینکه تو اجازه حرف زدن نداری و فقط باید گوش کنی که ببینی ما چه می گوییم. من در کشوری زندگی می کنم که در همه مکان ها به من اجازه حرف زدن داده می شود ولی شما که مسلط به علوم حوزوی هستی و حتما مناظرات امام جعفر صادق را با عبدالملك, ابن مقفع و ابن ابى العوجا خوانده ای چرا شرط هرگونه کلامی را از جانب مخاطب مسلمان بودن ذکر کرده ای؟ چرا اگر بدی های کشوری مثل امریکا را ذکر می کنید و از آن می پرهیزید لااقل خوبیهای آن را هم که حتی مطابق آیین شما است یاد نمی گیرید و به آن عمل نمی کنید؟

دوست عزیز معرب من, بدون هیچ تردیدی جامعه امریکا هم مثل هر جامعه دیگری تعاریف خاص خودش را از روابط اجتماعی انسان ها دارد و طبیعی است که بسیاری از معیارهای اخلاقی جامعه ای مثل امریکا با جوامع شرقی همخوانی ندارد. یکی از چیزهایی هم که من در این جامعه نمی پسندم تعریف خانواده و ازدواج است ولی نه به خاطر خوب و یا بد بودن آن بلکه به این خاطر که ارزش های اجتماعی آن مغایر اندیشه های شرقی است و با تمایلات شخصی من نیز همخوانی ندارد. متاسفانه نوشته شما بیشتر مفرح است و جنبه کارشناسانه ندارد زیرا به جای موشکافی دقیق که می تواند به یادگیری بیشتر ختم شود نکاتی را گفته اید که فاقد اعتبار لازم است. من هم به رسم شما کمی از بخش پایانی نوشته شما را در اینجا می گذارم تا خوانندگان من نیز مستفیض شوند.
"شرحی بر این:
داستان این است که این بابا بعد از کلی کار در زمان گذشته،  بلاخره با گرفتن وام (یعنی با به گرو گذاشتن کار آینده اش) میخواهد صاحب خانه شود  ظاهرا این خبر خوشحال کننده ای است اما نه نیست!! زیرا خانه گرفتن یعنی عروسی نکردن، زیرا طبق قوانین غرب مرد که از زنش جدا شد باید نصف ثروتش را بدهد به خانمش!!  و دیدید خانم ها را که هر ماه یک مرد عوض میکنند پس این  مرد کی حاضر میشود با زنی عروسی کند و دارایی خود را ( که با این زحمت بدست آورده )به خطر بیاندازد. پس این مرد در آمریکا هرگز صاحب همسر نخواهد شد!! و بطریق اولی صاحب فرزند هم نخواهد شد زیرا او کی میتواند به رحم زنی اعتماد کند که هر ماه در اختیار یک مرد جدید است کی قبول میکند او مادر فرزند خودش است؟!! پس از فرزند هم محروم میشود پس آخر چی میشود؟ آخر همانی میشود که برای او شد! برای جبران کمبود جمعیت در غرب از شرق انسان وارد میکنند!!
پس با همه کاستی های که ما اینجا داریم باز وضع ما بهتر است و میتوانیم با بودن کنار در  زن و بچه های خود و  با دین حال آین آدمها معنی این آیه را بهتر درک کنیم  :
(یمنُّونَ عَلَیكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَی إِسْلَامَكُمْ بَلِ اللَّهُ یمُنُّ عَلَیكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِیمَانِ ......)(الحجرات/17)
آنها بر تو منت می‌نهند که اسلام آورده‌اند؛ بگو: «اسلام آوردن خود را بر من منت نگذارید، بلکه خداوند بر شما منت می‌نهد که شما را به سوی ایمان هدایت کرده است،"

این وبلاگ مهاجرتی است و من قصد مناظرات اینچنینی را ندارم ولی فقط می گویم که در امریکا مسلمانان زیادی زندگی می کنند و حق دارند که کلیه مناسک مذهبی خودشان را بجا بیاورند و آن طوری که دوست دارند لباس بپوشند و رفتار کنند. آیا تعریف شما از زنان امریکایی شامل زنان مسلمانان امریکایی هم می شود؟


توضیح: سایت ایشان به علت اینکه سنی  هستند در ایران فیلتر است. بنابراین حتی مناظرات امام جعفر صادق هم در مورد ایشان موضوعیتی ندارد.

۴۹ نظر:

  1. فقط نفسم بند آمد ...وقتی نظر این آقای محترم را خواندم ...چه زود قضاوت میکنیم و چه زود نتیجه ای که از قبل تصمیم گرفته ایم را به دست می آوریم ؟؟؟؟؟؟؟
    من ساکن اروپا هستم ...و همین دیشب برنامه تلوزیونی را می دیدم که پیرمردی ۹۰ ساله از دوری همسرش که ۷۰ سال با هم زندگی کرده اند و الان ۱ سال است که بخاطر بیماری این خانم در آسایشگاه نگهداری می شوند، گریان و ناراحت بود و درخواست می کرد تا به خرج خودش ساکن همان آسایشگاه شود تا در کنار همسرش باشد! آقا جان ۷۰ سال با هم زندگی کرده اند ...

    پاسخحذف
  2. این بنده خدا که توایران عزیزش فیلتره !!

    پاسخحذف
  3. انتظار داري اسم بدم ؟!!!۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۵

    اسلام ديگه كلكش كنده است، بزاريد آخرين هياهوهايشان را نيز بكنند و به اما جعفر صادق و زمان و حسين و حسن و علي و ... خودشون بنازنند كه زماني گردن مردم را ميزدند...

    پاسخحذف
  4. این آقای مذهبی یک نو اندیش دینی هستند.!اما همونطور که قبلا هم خدمتتون گفتم چه بنیاد گرا باشی چه نو اندیش باشی , مسلمانی!
    من همیشه سعی میکنم که همه انسانها رو به دلیل انسان بودنشون دوست داشته باشم نه به خاطر دین و جنسیت و ...
    اما واقعا هر چی با خودم کلنجار میرم نمیتونم با مسلمونا کنار بیام.!شاید مشکل روانی چیزی داشته باشم اما همون لحظه ای که پامو از ایران بیرون گذاشتم تو خیابون وایمیسم ( سر چهار راه !! ) و فریاد میزنم:
    مرگ بر الله سلام بر آزادی
    بر فراز مجسمه آزادی فریاد میزنم : مرگ بر الله سلام بر آزادی
    From every mountainside i will shout :مرگ بر الله سلام بر آزادی

    پاسخحذف
  5. از ديشب با وبلاگ شما آشنا شدم! جالبه برام نوشته هاتون....در مورد اين پست اخير هم بايد بگم ارزش نداره جواب بديد! بذاريد خوش باشه هر كي با تحليل خودش! شما نمي تونين نظر اينجور آدما رو عوض كنين

    پاسخحذف
  6. تا جایی که من می‌دونم دارایی‌هایی که بعد از ازدواج بدست بیارید نصف میشه!!

    پاسخحذف
  7. آرش! بابا بیخیال .. اون خواسته توی وبلاگی به این محبوبیت یه چیزی بگه که تو هم ازش یاد کنی...حیفه یه پست که حرومش کردی...

    پاسخحذف
  8. سایت این سجادی از ایران فیلتره...ببین این دیگه چیه !

    پاسخحذف
  9. ظاهرا این برادران اهل سنت از برادران شیعه خیلی خشک تر هستند بابا. ولی حرفشو گوش کن بچه محل قدیم. برو زن بگیر بلکه ما هم تشویق شیم بگیریم. راستی بلاگ من رو هم اد کن.
    راستی چرا تو نظر خصوصی نداری؟ خوب شاید آدم خواست سوال خصوصی بپرسه.

    پاسخحذف
  10. کس ... پدر خوانده
    که چنین حرامزاده ای مثل تو را به با آورد نگ ب تو باد لعنت بر تو

    پاسخحذف
  11. لطفا به خاطر سیستم فحش برگردان و احترام به مقام گرامی مادران از فحش دادن به مادر یکدیگر خودداری فرمایید.

    پاسخحذف
  12. از مطلبي كه از سايت اون آقاي حوزه علميه گذاشتي فقط 2 خط خوندم جونم درومد. يعني روحم تلف شد.

    آرش جون هركسي بياد بهت بگه بيا مقاله‌ي منو در مورد مطلالب وبلاگت بخون ميري ميخوني؟ حوصله‌اي داري

    اينم از اثرات آمريكايي مرفح بي‌درد شدن! مرفح املاش چجوريه ايها الناس؟

    پاسخحذف
  13. مرفه از رفاه میاد نه تفریح اونی که با ح است مفرح است به معنای سرگرم کننده. من قبل از اینکه وبلاگ و کامنتهای مردم رو بخونم نمی دونستم پرفسور ادبیات هستم.تازگیها فهمیدم چقدر آدمهای زیادی دیکته شون مشکل داره و این شد که به خودم پرفسورای افتخاری ادبیات فارصی دادم.
    این برادر مسلمان وبلاگ نویس هم بد نیست به خودشان یک دکترای افتخاری علوم حوزوی و یک فروند عمامۀ سیاه و شال سبز سیدی افتخاری بدهند و از اینجایی که افکارشان به افکار رعیس جمهور مهبوب ما در زمینۀ تولیدمسل شباهت عجیبی دارد،در زمرۀ یاران آقا امام زمان به گروه مموتی و دوستان بپیوندند و در مسچد و بیت رهبری و قرارگاه ثامن الائمه و دفتر بسیج محل وتکیۀ فداییان حسین واوین و... به صورت شرعی و غانونی و یک دل سیر کون مردم بذارن و از مواهب بهشت بهرمند شوند.شما داری حروم میشی برادر زودتر خودت رو معرفی کن و از ساندیس و کون مجانی لذت ببر. 

    پاسخحذف
  14. عجب تحلیلی. جناب سجادی جسارتاً عرض کنم که:
    در آنالیزی که شما انجام دادید، ارتباط هر « فرض» با نتیجۀ گرفته شده، چیزیست در حد رابطۀ گوز و شقیقه. گودرز و شقایق. کامبیز و سکینه.

    بماند که فرضیه هایتان از اساس تخیلی هستند و در دنیای واقعی، جایی آنطرف تر از مرز های شاه عبدلعظیم و جمکران، محل خاصی از اعراب ندارند.

    پاسخحذف
  15. امام قلى هم بر اين موضوع تاكيد داشتند...

    پاسخحذف
  16. اى پرفسور ادبيات:

    "فارسى"، نه "فارصى"!

    پاسخحذف
  17. آقا اگه این عکس وایت برد جدا مال خودته، مواظب باش به علت پخش اسرار شرکت تو اینترنت برات دردسر درست نکنند.

    پاسخحذف
  18. شما كه دوستدار آزادي و مجسمش هستيد، اون بنده خدا هم نظرشو نوشته بود و حداقل نظرش براي خودش محترمه و شما حق توهين نداريد چون او توهين نكرده و فقط نظر و اعتقادشو گفته . و اما اونايي كه شروع به فحش دادن كردن بخصوص اقاي گودفادر، به نظر من تو رو بايد ببرن تو خيابون(سر چهارراه) و همون فراز مجسمه آزادي بكنند تو ماتحتت تا ديگه گه زيادي نخوري .ديوانه

    پاسخحذف
  19. به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است...

    :)

    پاسخحذف
  20. سلام آرش
    مثل اينكه تو هم اونجات مي‌خواره .بابا قرار شد مسائل مهاجرتي، خاطرات و... رو بگي تا استفاده كنيم ولي چند وقته يا مسائل مذهبي مي‌گي يا سياسي و همه رو به جون هم ميندازي آخه همه خواننده‌هات كه مثل هم نيستند(داراي اعتقادات و منش‌هاي مختلفند) و مي‌بيني كه همه جوره شروع مي كنن به توهين و فحش و... كه حال آدم خراب مي‌شه كه طرف مثل اين رواني‌ مي‌گه "من همیشه سعی میکنم که همه انسانها رو به دلیل انسان بودنشون دوست داشته باشم نه به خاطر دین و جنسیت" بعد هر چي از دهن كثيفش درمي‌آد ميگه. البته توي هر قشري رواني هم پيدا مي‌شه.

    پاسخحذف
  21. بابا آرش تو با کیا دهن به دهن میشیا!!!!طرف قدیه بچه که از کلاس دینی اومده بیرون هم نمی فهمه! اون بچه بیشتر بینش و قدرت تحلیل داره والا.
    یک هموطن را به جرم شرکت در راهپیمایی میلیونی 25 خرداد و توهین به رییس جمهور با ای میل!!!! دقت کنید که توهین بوسیله ای میل!!!! به 6 سال حبس محکوم کردند!!!! با این حساب خود من چندهزار نفری رو می شناسم که اعدام واسشون کمه!

    پاسخحذف
  22. فکرکنم خداروشکر داره جنگ میشه و به زودی بساط این آشغالا جمع میشه و میرن که به سطل آشغال تاریخ بپیوندند. بذارید آخرین زرت و زورت هاشون رو بکنند.دیگه خواب ببینن که اسلامشون رو بکنن تو ماتحت مردم بدبخت یه کشوری.

    پاسخحذف
  23. فکرکنم خداروشکر داره جنگ میشه و به زودی بساط این آشغالا جمع میشه و میرن که به سطل آشغال تاریخ بپیوندند. بذارید آخرین زرت و زورت هاشون رو بکنند.دیگه خواب ببینن که اسلامشون رو بکنن تو ماتحت مردم بدبخت یه کشوری.

    پاسخحذف
  24. ببخشيد من يه سوال داشتم البته شايد تو پستهاي قبليتون همچين مطلبي داشته باشين ولي من نديدم
    من مي خوام مهاجرت كنم ولي همش مي ترسم كارتون خواب بشم. من تكنسين شبكه هستم و تو ايران مشكلي براي كار ندارم غير از اينكه بيش از اندازه تنبل و پشت هم انداز هستم - به نظر شما مي تونه باعث بشه شخصيت آدم عوش بشه و مصلا يه آدم تنبل رو به يه آدم با پشتكار تبديل كنه؟
    ممنون ميشم اگه در اين مورد تجربه اي دارين به من بگين

    پاسخحذف
  25. 1 -بیشک آزادی بیان در آمریکا از خوبی های بارز آن کشور است و من نمیدانستم شرط ورود به سایت (ما) مسلمان بودن است!! این اشتباه است امیدوارم تصحیح کنند . و نظر شما درست است.
    2 - و پناه میبرم به خدا که زنان پاکدامن را هرزه بنامم بی تردید قشر قابل توجه ای از مردان و زنان آمریکایی به همسران خود وفادارند اما روند جامعه شما بسوی قهقرا است، نگو که نیست!
    به هرحال دعا میکنم که نحلیل من غلط از آب در آید و شما در این خانه رویایی، از همان زنان پاکدامن همسر با وفایی بیابی و در پی آن کودکانی و سپس با قلم شیرنت به سبک جالب خودت از شیرین کاری های فرزندت بنویسی و ما بخوانیم و لبخند بزنیم
    موفق باشی

    پاسخحذف
  26. خاک بر سرت کنم آرش یا رو به خدا فحش می دیده به مذاهب بی احترامی می کنه هیچی نمی گی بعد حالا ما اومدیم حرف بزنیم مادران در براب این ها حرمت پیدا کرد .این معلوم شد چند در صد شیزین می زنی

    پاسخحذف
  27. سلام "پرفسور ادبیات"۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۴۷

    سلام "پرفسور ادبیات" . مرسي از توضيحت درمورد مرفه. خودم يه ساعت بعد از اينكه كامنت گذاشتم يادم افتاد كه مرفه از رفاه مياد نه تفريح. ولي من چون زياد با فارسي سروكار ندارم سرعتم تو به خاطر آوردن ديكته كم شده. وگرنه خودمم پروفسور افتخاري ادبياتم (;

    پاسخحذف
  28. سلام داشی. بابا خودمونم یه روز مسلمون بودیم. فکر که میکنم میبینم خودم عجب خر سه پیچ نفهمی بودم. اصلا مزیت مسلمون بودن اینه که نیازی به فکر کردن نداری. اینا رو دارم از رو تجربه ی شخصی میگما! هدف فقط نابودی غرب و غیره س. ای بد قومین این شرقی ها و اللخصوص مسلموناش تو اروپا. اصلا نمیتونن خودشونو تو جامعه حل کنن. یه وصله ی ناجور. با اینکه خودم شرقیم ولی زمانی که از دین دست کشیدم لذت زندگی شروع شد. عمر نازنین ما تو این سالهای قبل ما به بغداد رفت به خدا. الان با خیال راحت هرچی بخوام میخورم بدون اینکه واهمه ی داشته باشم که تو این غذا چه گوشتی دیختن یا حلاله حرومه یا 1 ساعت بطری نوشابه رو زیروروکنم ببینم جاییش ننوشته باشه الکل داره. خلاصه سکولارسمو صفا سیتی.

    پاسخحذف
  29. من وقتی کامنت جناب سجودی رو خوندم یک لحظه حس کردم حضرت محمد ظهور کرده .عجب نثری داره این برادر مسلمان !مو به تنمون سیخ شد از متانت و الفاظ شریفه .
    و کافران گفتند حالا که دوباره ظهور نمودی، باشد که دگر هیچگاه نروی به غار ای عمو یادگار .و ما گفتیم که به ایشان بگو که راه عقل(که همان صراط مستقیم است) را پیش گیرند وبرحذر باشند از وسوسه شیطان رانده شده .ای پیامبر به ایشان بگو که در کامنتهای خود راه تعدیل پیش گیرید که درتمسخر فرستادۀ من گناهیست که در زنای با مادر نیست و در دوزخ یک یک الفاظ ماری شده و دور گردنشان و تا روی پاهایشان و از پهلوی چپ و زانوی راستشان چنان نیشهای آتشینی فرو کند که فریاد برآرند که کجاست فرستادۀ تو که ما ایمان آوردیم وصدا آید که اِهِکی زرنگی ؟الان دیگه قبول نیست بازی تموم شد، که خدا انتقام جوینده و حسایگر است و دوباره فریاد برآرند که گناه از ما نبود و الارُ لاِس 232ی رجیم ما را اغفال نمود و در روز موعود هرکس سعی می کند که گناهش را به گردن دیگری بیاندازد و عدۀ دیگری از مشرکان با صورتهای سیاه و چشمانی سرخ و گوشهایی بطزگ و دهانهایی فراخ فریاد برآرند که بی شک همۀ ناسزاها از زبان گادفادر بوده که اسم پدر خدا را روی خود گذارده ست واز نشانهای کفرش اینکه هنوز نمی داند که خداوند نه زاده و نه زاییده شده است ، چرا که ما می دانیم و ما از ایمان آورندگانیم.و آنها نمی دانند که در روز حساب گناهان جدا جدا در فایلهای مشخص رسیدگی می شود و با کامپیوترایز شدن امور دنیوی درصد خطا به منفی هفتادو دو رسیده و گناه کسی به پای کسی نوشته نمی شود، چرا که آنان از نادانانند.
     

    پاسخحذف
  30. اگر بخواهیم انواع ارتباط بین دونفر در ایران را به ترتیب اولویت بیان کنیم تا کارهایمان پیش برود عبارتنداز:
    1-خود را برتر از طرف مقابل دانستن
    2-خود را ضعیف تر از طرف مقابل دانستن
    3-خود را برابر با طرف مقابل دانستن

    پاسخحذف
  31. من این پست رو سرسری خوندم ولی برای دو تا پست قبلی این مطلب رو می نویسم .
    من نمی دونستم مقامات امریکا بی صبرانه منتظر قدوم مبارک ما ایرانی ها هستن ، تو چقدر زحمت می کشی تو این راه خدا قوت !
    این که اسم بعضی روابط رو گذاشتی دیپلماتیک بامزه اس ولی من به نظرم خیلی دهاتیم چون اصلا نمی دونم رقص دیپلماتیک چیه ؟!

    پاسخحذف
  32. و من الله توفیق اخوی.....
    خوندن وبلاگ این آقا مسلمونه مثل خوندن کیهان خودمون یه جورائی اعصاب آدم رو خط خطی میکنه.
    والا من بی ناموسیهائی رو که تو ایران میدیدم یک هزارمش رو هم اینجا ندیدم.
    واقعا این مذهبیون انگار دارند تو یه کره ی دیگه زندگی میکنند.
    لیلی

    پاسخحذف
  33. خوب برادران ناشناس مسلمان همیشه به بر زبان آوردن الفاظ رکیک شهره بوده اند.نمونه ای از کرامتهای اسلام را بر در و دیوار خانه مهدی کروبی و حسینیه آیت الله منتظری و سخنرانی حسن خمینی و منزل آیت الله دستغیب و خانقاههای دراویش گناباد و حوزه علمیه زاهدان و بیت آیت الله صانعی و روستای بهاییان مازندران و مدارس دخترانه افغانستان و پاره کردن اعلامیه جهانی حقوق بشر در اجلاس سازمان ملل به دستان نائب محمد القذافی و صدور حکم قتل عام ملت به دست نائب چلاغ دست امام زمان و ...دیدیم.
    بی جهت میکوشید با تهمتهای جاسوسی و ناموسی صدای حق طلبی و فریاد انزجار از آیین ترور را بشکنید..خود را مگر بشکنید!
    مرگ بر الله سلام بر آزادی

    پاسخحذف
  34. اولا به مسلمونا باید بگویم چرا شما ازدواج می کنید ؟
    که بعدش یه سری بچه به این دنیا بیاوری که چطوربشه تو قماراین دنیای شما که شاید بروند بهشت یا شاید بروند جهنم
    اگر یکیشون رفت جهنم تا ابد سوخت و تو هم رفتی به بهشت چکار می کنی ؟
    بی خیال می شی وبه حوریان توجه می کنی؟

    پس فلسفه چرت وپرت زندگی تون رو برای خودتون نگه دارید و برای رفتن به بهشت سرهم دیگه ببرید تا الله خوشنود شود .

    آرش جان این مسلمونا که دوسال پیش شامل خودم هم می شد
    قبل از هر چیزی معتاد شدند به یک سری مسائل و حتی حقیقت رو نشونشون هم بدی اگر معتاد شدید باشند به راست هدایت نمی شوند این تجربه شخصی منه
    تو ایرا ن هرروز جوانها دارد هوشیار می شوند و هر روز خمس وسهم امام کمتر واریز می شود
    آخوندها هم فهمیده اند زدند تو کار تساهل وتسامح که یکی از دستورات دین اسلام هست مثل تقیه
    یعنی ژست روشنفکری می گیرند ولی همون حرفا رو می زنند
    این آدرس منه یه سری بزن اگر وقت کردی
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001436794268&v=app_2347471856

    پاسخحذف
  35. سلام
    یقینا خیلی از دوستان شیفته فرهنگ آزادی هستند و براش سر و دست میشکونند. خب یکی از مصادیق همین آزادی که خودتون هم خوب میدونید آزادی اندیشه و بیان هست. من نمی خوام روضه بخونم برای دوستان ولی توجه داشته باشید که شرط محقق شدن این امر داشتن تحمل در شنیدن صدای مخالفه و اینکه نباید به خودمون این حق رو بدیم که کسیو به خاطر عقیده اش-حتی اگه مطمئن باشیم که عقیده نادرستیه- باالفاظ رکیک مورد لطف قرار بدیم. جالبه که بار ها و بارها تو این بلاگ راجع بهش بحث شد ولی نمیدونم چرا کمتر کسی در عمل، بهایی به این امر میده.
    در واقع با این نوع رفتار به خودمون و دیگران ثابت می کنیم که با فرهنگ آزادی کاملا بیگانه ایم.
    این هم نظر من بود. دیگر خود دانید...
    راستی آرش خان از وبلاگ جالبت خیلی چیزا یاد گرفتم. واقعا ممنونم ازت. نگاه خاص و جالبی به مسائل مختلف داری. موفق باشی.

    پاسخحذف
  36. سلام آرش جون

    بهترین کار رو کردی; ادامه ندادن بحث

    پاسخحذف
  37. سلام و درود
    بابا این مسلمونا تنها چیزی که حالیشون نیست منطق و گفتگوست.
    خودتو درگیر بحث و جدل با اینا نکن که عمرتو تلف می کنی و وبلاگت هم از راه به در می بری.
    فرزاد از شیراز

    پاسخحذف
  38. البته نظر هر کسی برای خودش محترمه و برای ما هم محترمه. ولی خب... دیگه آخه... دیگه چقدر؟!
    عجیبه! واقعن یعنی می شه؟!

    پاسخحذف
  39. خوشحالم كه خيليها رو ميبينم كه فلسفه ي دروغين مذهب رو كشف كردند
    من 15 ساله كه در اين مملكت احساس تنهايي ميكردم، چون مردماني در كنار من ميزيستند كه هنوز منتظر امام زماني بودند كه بيايد و سر 50% رو گردن بزنه تا شايد عدالت برقرار شه !!!

    پاسخحذف
  40. بزاريد از خواب غفلت بيدار شم و ظهور كنم، دهن همتون سرويسه !!!
    همتون ميريد جهنم، اگه ميدونستيد تو بهشت چه حوريهايي براي شما تدارك ديديم همتون بجاي كس شعر گفتن و خوندن الان در حال عبادت بوديد !!!
    مخلص داش آرش.

    پاسخحذف
  41. به همه شما افتخار میکنم که تونستید به این گمراهی تاریخی پایان بدید و برعلیه جهل و تعصب و سرکوب و سرزنش دین قدعلم کنید و بگید ما دین نداریم و به این آزادی و سلامت و خوشبختی افتخار می کنیم. اون چیزی که به قهقرا میره تفکر متحجر و متعصب و مقدس ساز و ترسوی مذهبیه که خیلی زود خواهد مرد. نه تفکر آزاد و چالش گر و علمی و رو به جلو و تابوشکن و مورد نقد و آزمایش شونده.

    پاسخحذف
  42. The Godfather حرفی نمیزنم میزارم خود خدا جوابتو بده

    پاسخحذف
  43. شو شو كفت:يه جور نوشته كه به آدم القا كنه فرزند نداشنتن مصيبت عظماست؛نه بابا كره زمين داره از جمعيت منفجر ميشه ؛اينا افتخار اصليشون زاد و ولده؛البته الحمد لله اينجا يه جند ساليه كه دوباره مواليد به همت سياستاي دولت زياد شده؛شبا از صداي نوزاداي محل نميشه خوابيد؛افتخارم مي كنن

    پاسخحذف
  44. سلام به همگی
    آقای به اصطلاح آرش شما چرا با اسمای ناشناس و غیره میای نظر میدی و جو سازی میکنی؟
    خصوصا وقتایی که داره به ضررت میشه یا بحت اونجور که دلت میخواد پیش نمیره!
    این کار درست نیست
    شما که تو جامعه ی نسبتاایده آلی مثل ایالات متحده زندگی میکنی و طعم خوش آزادی رو میچشی حداقل بذار ما هم تو این وبلاگ حرفمونو بزنیم
    این درست نیست که شما با فن بیانی که داری خفقان ایجاد کنی و اینو بدون دست بالای دست بسیاره!
    من حدود 5 ماهه که به وبلاگت سر میزنم و تا العان تمام مطالبتو خوندم اما این اولین باریه که کامنت گذاشتم

    یلدا فرزام

    پاسخحذف
  45. من تا به حال هر جایی که نظرم را نوشته ام باآیدی خودم بوده است. معمولا در کامنت ها وارد نمی شوم و در بحث های آن شرکت نمی کنم.اینجا متعلق به شما است و آزاد هستید که هر چیزی را بنویسید. امیوارم که رفع سوء تفاهم شده باشد و سپاس از اینکه این وبلاگ را می خوانید.

    پاسخحذف
  46. این خشک مذهبی ها هر جا که بتونند خر رو با پالانش میکنند.
    اما به آمریکا و اروپا که میرسند همه کس را دزد و هیز میبینند.
    عبارات صادر شده از این اقا سنی پر است از مغلطه!
    ترا بخدا کسی که در قرن ۲۱ با سوالاتی مانند ❊ آیا عایشه با کفگیر یا تاپاله شتر بر فرق محمد زد ❊ خودش را مشغول کند، چه انتظاری از او باید داشت

    پاسخحذف
  47. آرش خان می‌گن: اگر قرار باشد در راه به هر سگی که به طرف ما پارس کرد، سنگی پرتاب کنیم هرگز به هدف نمی‌رسیم!
    حالا حکایت شماست با آدمهای مذهبی؛
    ببین این دیگه یک چیز ثابت شدست که انسان‌ها با ضریب هوش پایین یا سطح فرهنگ پایین متعصب مذهبی‌اند (البته تو کشورهای مذهبی مثل ایران، نکه با مذهب می‌شه ملت رو خر کرد یک سری باهوش و نابغه هم می‌شن مثلاً ته مذهب تا به قدرت و ثروت برسند).
    پس وقت گذاشتن برای توجیه کردن انسانی که از سر عقده و فقر فرهنگی حرف می‌زنه، به نظر من اتلاف وقته.
    فقط شما کثافت‌کاری و دروغ و تجاوز رو تو یک کشور کاملاً اسلامی با جمعیت زیر ۲۰ میلیون(افغانستان) با یک کشور غیر اسلامی(مثلاً هلند) مقایسه کن.
    تازه اونجا هم هرچی کثافت‌کاریه کار مسلموناست(اون کارگردان بدبخت که کشتنش) :-)

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.