۱۳۹۱ تیر ۲۳, جمعه

مرغ نامه در امریکا


شنیده ام که در ایران مرغ به کیلویی هفت هزار و پانصد تومان رسیده است. البته مرغ کوپنی و صفی هم هنوز وجود دارد که باید برای آن از دو روز قبل ثبت نام کنید و اگر شانس با شما یار باشد آن را به قیمت کیلویی چهار هزار و پانصد تومان و یا شاید حتی پنج هزار تومان بخرید. فعلا همه در ایران فقط به فکر مرغ هستند و تمام بحث های سیاسی و اقتصادی و ورزشی و علمی پیرامون مرغ و قیمت آن در بازار است. من که دیگر مرغ از گلویم پایین نمی رود و تا تکه ای مرغ از داخل ضرف غذا به درون قاشق من می آید کله ام را به اطراف تکان می دهم و آه می کشم و می گویم که الآن مردم ایران مرغ ندارند بخورند و آن وقت من اینجا دارم مرغ می خورم. البته این آه و افسوس در نهایت مانع خورده شدن آن تکه مرغ نمی شود و دستگاه گوارش هم کار خودش را انجام می دهد و کاری به کار این کارها ندارد. حالا نگرانی من از کمبود مرغ و یا نخوردن آن نیست بلکه نگرانی اصلی من از این بابت است که مثل همیشه دست اندر کاران به تکاپوی خرید مرغ های گندیده و مریض و آبله گرفته از کشورهای دورافتاده می کنند تا بتوانند به قول خودشان بازار را تحت کنترل در بیاورند و در کنار آن هم پول کلانی به جیب بزنند. وقتی هم که مرغ به خاطر بالا بودن تقاضا و کمبود عرضه قاچاق شود دیگر نه وزارت بهداشت بر آن نظارتی دارد و نه هیچ ارگان دیگری و هر کسی مرغ ارزان بفروشد همه برای آن سر و دست می شکانند. داشتم عکس های صف مرغ را نگاه می کردم و دیدم بر پنجره مغازه ها نوشته است مرغ برزیلی. نه این که برزیل مرغ نداشته باشد ولی این که یک مرغ برزیلی سر از آن طرف کره زمین در ایران در بیاورد یک مقداری نافرم است و معلوم نیست چه مسیرهایی را طی کرده است. نگرانی دیگر من هم این است که ای کاش همین مرغ کمیاب و گران شود ولی به بقیه مواد خوراکی سرایت نکند. البته میوه هم شنیده ام که خیلی گران شده است و هر کسی نمی تواند میوه بخرد. همین روزها است که دوباره صف نان و صف میوه صف سیگار و رب گوجه فرنگی هم راه بیفتد. البته بد فکری هم نیست چون مردم بیکار از خانه هایشان در می آیند و حضورشان در جامعه پر رنگ تر می شود و حوصله شان هم سر نمی رود.  بقالی ها هم دوباره مثل زمان ما ابهت پیدا می کنند و برای اینکه مثلا یک قالب پنیر برای شما کنار بگذارد باید هر زمانی که او را می بینید تا کمر تعظیم کنید. تازه شاید مجبور شوید با همان قالب پنیر و یا شیر پاستوریزه یک آدامس بادکنکی و یا یک جاروی دسته دار هم به زور بخرید.

حالا بزنم به تخته نه این که بخواهم ایراد بگیرم ولی ماشاءالله این مردم ایران هم خوب بخور هستند و از هر چیزی که بگذرند از شکم خود کم نمی گذارند. این امریکایی های بدبخت صبح یک قهوه با یک تکه نان می خورند و نهار هم یک ساندویچ کوچک و شب هم با یک سالاد و یا یک شام سبک سر و ته قضیه را هم می آورند. دیگر خوردن میوه و سبزیجات و پلو و خورشت و کباب و این چیزها را فقط ممکن است هفته ای یک بار تجربه کنند. یعنی در امریکا کمتر کسی وسعش می رسد که همیشه در خانه میوه داشته باشد و یا هر شب باربیکیو راه بیندارد. الآن مادر من هنوز به سبک ایران خرید می کند و غذا می پزد و بعد از اینکه حساب و کتاب می کند تازه متوجه می شود که اگر به این رویه ادامه دهد باید تمام پس انداز آخرتش را هم در این راه خرج کند. وقتی به او می گویم که خوب چرا این همه خرید می کنی و غذا می پزی می گوید خوب مگر می شود که آدم میوه و سبزی جات تازه و برنج و لبنیات و ماست و گوشت و مرغ در خانه نداشته باشد؟ من هم می گویم بله در امریکا می شود چون هیچ کسی در خانه اش همه این چیزهایی را که گفتی با هم ندارد! البته الآن من که مرفه بی درد هستم و مادرم هم مشکل مالی ندارد ولی به هرحال سبک زندگی در امریکا این طوری نیست که آدم هی زیاد بخورد و بعد هم نصف بیشتر مواد غذایی خورده شده را به صورت تاپاله در بیاورد. در امریکا اگر بخواهی غذای سالم بخوری هر لقمه ای که فرو می رود باید یک جورهایی در حد نیاز و وسع مالی آدم باشد اگرنه حساب و کتاب آدم در آخر ماه با هم نمی خواند مگر این که بخواهی مثل خود امریکاییها آشغال بخوری و همه اش به این رستوران های غذای آماده بروی و باک را پر کنی. حالا خوب چون ما ایرانی هستیم این چیزها را می گوییم و قبول داریم ولی باز هم همیشه چلو و پلو و میوه و سبزی تازه و تقریبا همه چیز در خانه مهیا است چون این طوری عادت کرده ایم و اگر نداشته باشیم احساس گدا بودن به ما دست می دهد. در ایران هم همین است و مثلا تا مرغ کم می شود همه هجوم می برند که مبادا یک شب سر بی مرغ بر بالش بگذارند. خوب بابا جان حالا یک مدت مرغ نخور جایش چه می دانم اردک, غاز, بوقلمون, مرغابی, ماهی, خاویار  و از این چیزها بخور!

اصلا من از این مرغ هایی که لنگهایشان را هوا کرده اند خیلی بدم می آید. در یکی از همین فروشگاه های زنجیره ای یک مرغ پخته لنگ در هوا را که بر روی آتش می چرخد می دهد پنج دلار. بعضی موقع ها که از آنجا رد می شوم چپ چپ نگاهش می کنم ولی باز هم دلم نمی آید آن را بخرم. یک سیخ در کون آن فرو کرده اند و از جای گردنش در آمده است و همین طور حول محور سیخ می چرخد. رنگش هم چه می دانم قهوه ای سرخ شده است و هر بار که لنگش پایین قرار می گیر چند قطره آب هم از روی آن بر روی آتش می چکد و جلز و ولز می کند. نمی دانم چرا در امریکا گردن مرغ ها را می کنند و می اندازند دور در حالی که خوردن گوشت های کنار مهره ها و مکیدن نخاع وسط آن از کارهای مورد علاقه من در کودکی بود. هر گردن حدود پنج مهره داشت که هر کدام از آنها لااقل چند دقیقه آدم را سرگرم می کرد و بعد هم می بایست دستمان را تا پایان غذا در دیدرس می گذاشتیم که مادربزرگم مطمئن شود آن را با ملافه سفید متکاهای او پاک نمی کنیم. حتی اگر یک لحظه هم چشم از ما بر می داشت کافی بود تا دستمان را به فرش و یا پیراهنمان بزنیم و آن را کثیف کنیم. خلاصه این مرغ های امریکایی بدون گردن هستند و البته دل و روده هم ندارند. ولی تا دلتان بخواهد چرب است. آخرین باری که مرغ سوخاری خوردم مربوط به چند سال پیش می شد که به کنتاکی رفتم و دو تا ران مرغ و یک سینه سفارش دادم. البته بد نیود ولی آنقدر چرب و چیلی بود که پس از غذا با خودم عهد کردم که دیگر چنین غذایی نخورم. وقتی که مثلا گوشت را از ران جدا می کردم از میان آن همین طور چربی می ریخت. پوست آن هم که منبع هورمون است و می گویند اگر زن ها بخورند ریش و سبیل در می آورند و اگر مردان بخورند پستانشان قلمبه می شود. ولی مرغ در این رستوران ها ارزان است و اگر کسی بخواهد آشغال به درون شکمش بریزد و زیاد بخورد مجبور است که مشتری چنین رستورانهایی شود. بعضی وقت ها در مک دونالد و یا کنتاکی یک آدم هایی می بینید که کونشان به زور از در رد می شود. آنها مشتری های دائمی این فروشگاه ها هستند چون مجبورند زیاد بخورند و هر چقدر هم که از این نوع غذاها زیادتر می خورند گنده تر می شوند و بدنشان ورم می کند و احتمالا در هر وعده دستشویی هم چند کیلو تاپاله می رینند.

خلاصه این که من نمی دانم این مرغ لنگ در هوا چه دارد که مردم این همه برایش در صف می ایستند و سر و دست می شکانند. من دیگر باید بروم.

۳۶ نظر:

  1. ما خداراشکر پایمان را در چند کشور از غرب تا شرق گذاشته ایم. تنها غذایی که طعمش همه جای دنیا تقریبا یک جور بود و خوشمزه بود و بو نمی داد همین مرغ بود و بس! خلاصه از آن موقع ما برای مرغ های عزیز احترام خاصی قائلیم.

    پاسخحذف
  2. باز هم مرغ سحر..!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای آقا
      دیگه خوردن و نخوردن مرغ توفیقی برامون نمی کنه ، شنیده بودیم که توی آمریکا بلا نسبت شما باید مثل خر کار کرد تا مثل گاو خورد.
      ولی توایران مثل سگ از کله سحر تا بوق سگ می دوم و صدام هم در نمیاد تا آقازاده ها مثل گاو بخورند!

      حذف
  3. از selena gomez برای Arashhhhhhhhhh

    "Who Says"


    I wouldn't wanna be anybody else
    Hey

    [Verse 1]
    You made me insecure,
    Told me I wasn’t good enough.
    But who are you to judge
    When you’re a diamond in the rough?
    I’m sure you got some things
    You’d like to change about yourself.
    But when it comes to me
    I wouldn’t want to be anybody else.

    Na na na na na na na na na na na na na
    Na na na na na na na na na na na na na

    I’m no beauty queen
    I’m just beautiful me

    Na na na na na na na na na na na na na
    Na na na na na na na na na na na na na

    You’ve got every right
    To a beautiful life
    C'mon

    [Chorus:]
    Who says, who says you're not perfect?
    Who says you're not worth it?
    Who says you're the only one that's hurtin'?
    Trust me, that's the price of beauty
    Who says you're not pretty?
    Who says you're not beautiful?
    Who says?

    [Verse 2:]
    It’s such a funny thing
    How nothing’s funny when it’s you
    You tell ‘em what you mean
    But they keep whiting out the truth
    It’s like a work of art
    That never gets to see the light
    Keep you beneath the stars
    Won’t let you touch the sky

    Na na na na na na na na na na na na na
    Na na na na na na na na na na na na na

    I’m no beauty queen
    I’m just beautiful me

    Na na na na na na na na na na na na na
    Na na na na na na na na na na na na na

    You’ve got every right
    To a beautiful life
    C'mon

    [Chorus:]
    Who says, who says you're not perfect?
    Who says you're not worth it?
    Who says you're the only one that's hurtin'?
    Trust me, that's the price of beauty
    Who says you're not pretty?
    Who says you're not beautiful?
    Who says?

    [Bridge:]
    Who says you’re not star potential?
    Who says you’re not presidential?
    Who says you can’t be in movies?
    Listen to me, listen to me
    Who says you don’t pass the test?
    Who says you can’t be the best?
    Who said, who said?
    Won’t you tell me who said that?
    Yeah, who said?

    [Chorus:]
    Who says, who says you're not perfect? (Yeah)
    Who says you're not worth it? (Yeah yeah)
    Who says you're the only one that's hurtin'? (Ooooh)
    Trust me, that's the price of beauty (Hey yeah, beauty)
    Who says you're not pretty? (Who said?)
    Who says you're not beautiful? (I'm just beautiful me)
    Who says?

    Who says you're not perfect?
    Who says you're not worth it?
    Who says you're the only one that's hurtin'?
    Trust me, that's the price of beauty (yeah, yeah)
    Who says you're not pretty? (Who says you're not beautiful?)
    Who says you're not beautiful?
    Who says?

    پاسخحذف
  4. میتونی این شعر بند تنبانی با گیتار برای ما بخونی بزاری تو وبلاگ؟

    پاسخحذف
  5. آمریکا هم مرغ سالم تر هست ولی گرون تره.ممکنه ارزون ترشو بگردی پیدا کنی. باید بخری و بری خونه خودت برای غذا درستش کنی. تا حالا نگرفتی؟ مرغ درست کردن خیلی سخته.

    این مرغ و گوشت برزیل دیر سالی هست که به ایران وارد میشه. از ایران هم نماینده میره برزیل که گوشت به صورت حلال حتما ذبح بشه و یه وقت لقمه حروم نیاد مملکت!

    پاسخحذف
  6. che shebahati
    man ham amrica hastam
    dar ghorbat micharkham va 4 sal ham dar los angeles bodam
    va khoob midanam akhlaghe iraniha ha ra

    پاسخحذف
  7. آرش جان در حال حاضر با اینکه ثروت ملت نصف شده اما هنوز درصد بالایی از افراد جامعه خوب میخورن و خوب میپوشن. هر چند هر روز داره فشار ها اقتصادی بیشتر میشه ولی ملت تا جایی که امکان داشته باشه از این دو مورد نمی گذرن.(شکم مهم تره تا آخرین قطره خون.)اما از طرف دیگر درصد بالایی هم ار ملت ایران گرسنه هستن و حتی نان شب هم ندارن. در حال حاضر ایران برای خیلی ها که میخوان سالم یا ناسالم زندگی کنن بهترین جا هست .اما از طرف دیگر برای خیلی ها هم که میخوان سالم زندگی کنن بدترین جا هست.

    پاسخحذف
  8. سلام

    ببو گلابی عزیز چطوره ?

    :)

    پاسخحذف
  9. در اکثریت فیلم های آمریکایی و غیر آمریکایی عنصر سکس و خیانت گویا باید وجود داشته باشه. فکر میکنم زمانی که سریال پزشک دهکده پخش میشد ایران بودی.ایران این سریال رو سانسور کرده بود ولی اصل ماجرا این بود که دکتر مایک با چندین نفراز اعضای دهکده عملیات دیپلماتیک و نیمه دیپلماتیک وعشقولانه انجام داده بود تا به شوهرش برسه.
    یه سریال در مورد پزشکان ساخته بشه حتما دکترها و پرستارها باید یکی در میون با هم و یا ترکیبی رابطه داشته باشن و خیانت کنن.
    سریال پلیسی هم حتما اعضای اداره ی پلیس باید یه مثلث عشقی ردیف کنن و بعدش عنصر خیانت چاشنی کار کنن.

    پاسخحذف
  10. حالا این که وضعیت اقتصاد مملکت چیست یک بحث است و مرغ و گوشت خوردن بحثی دیگر.
    بابا جان اصلا چرا گوشت می خورید انسان ذاتا گیاهخوار است و اگر همراه با گیاه شیر و تخم مرغ هم بخورد نیاز بدنی او به طور کامل رفع می شود.
    حرفی که می زنم مبنای علمی دارد می توانید از یک دکتر تغذیه بپرسید. از طرفی مبنای دیگر حرفم تاریخی فرهنگی است. آریایی های ساکن ایران کلا خوردن گوشت را نا پسند می دانستند(از لحاظ دینی و اسطره ای). مثلا اسطوره ی تولد زرتشت را بخوانید. آنجا که می گوید گوهر تن و جان از طریق شیر گاو و نوعی گیاه(که الان خاطرم نیسست اسمش چه بود) به مادر زرتشت منطقل می شود و یا آنجا که می گویند قربانی کردن عملی ناپسند است (مقایسه کنید با دین اسلام). و یا در شاهنامه می گوید اولین کسی که گوشت خواری را رواج داد ابلیس بود که برای ضحاک خوالیگری می کرد و بعد از آن کشتن حیوانات و خوردن گوشت آنها متداول شد. و در مقابل فریدون که ضحاک را از پای در می آورد از شیر گاو ارتزاق می کرده.
    به هر حال یا بی خود نگویید ما حیوانات را دوست داریم یا اینکه آنها را برای لذت یک وعده غذایی از زندگی محروم نسازید(با شما هم هستم آقا آرش).
    واقعا دلتان می آید بره به آن نازنینی و زیبایی که از زندگی اش لذت می برد را بخوابانید بعد کارد بر گلویش بگذارید و گردنش را تا نصفه ببرید و در حالی که هنوز نخاعش به مغز وصل است و تمام چند دقیقه خون رفتن از بدنش را به طور کامل حس می کند(بر مبنای شریعت اسلام دستور کشتن همان است که گفتم و حیوان باید در زمان سر بریدن هشیار باشد). بعد هم از بین چرک خون کثافت و بوی گند شکمبه و دیگر اسباب گوارش، تکه ای گوشت جدا کرده و و با انواع ادویه و چاشنی و صد البته آتش بوی گند آن را بزدایید و در آخر هم گوشت حیوان زبان بسته را میل بفرمایید. وپس از مدت زمانی هم دچار انواع امراض قلبی وعروقی وانواع سرطان ها شوید.
    انتخاب با شماست.
    جهت اطلاعات بیشتر می توانید کتاب فواید گیاهخواری صادق هدایت را مطالعه فرمایید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جالب بود ، وبلاگ نداری شما؟

      حذف
    2. مرد حسابی تو از گیاه خواری حرف میزنی. این که از مرغم گرونتر میشه!

      حذف
    3. نه دوست عزیز من وبلاگ ندارم.
      گیاهخواری فقط خوردن میوه نیست که شما می گویید گران تر می شود. مثلا سیب زمینی و سویای سرخ کرده چیزی از پروتئین گوشت کمتر ندارد و بسیار هم ارزان است. اگر مایل باشید من می توانم چندین نوع غذا مثل این برای شما نام ببرم.
      بعد هم مسئله اصلا چیز دیگریست. من از بعد اقتصادی به قضیه نگاه نکردم بلکه نگاه من انسانی بود.

      حذف
    4. آقای - خانم ار: گیاه خواری برای من دانشجو که روزی 5 ساعت باید از خونه تا داشگاه برم توی این آفتاب تابستون وسط یه شهر دور افتاده درس بخونم امکان پذیره؟


      من بطور سیستماتیک اگه وسط بیابون گرسنه بشم همه چی میخورم!

      حتی غذای سلف دانشگاه هم میخورم. چون اگه نخورم زنده نمیمونم

      پس بحث گیاه خواری همینجا برای من و امثال من بسته شد

      پرونده مختومه

      حذف
    5. دوست عزیز من خودم هم دانشجو هستم.
      هر چیز سختی غیر ممکن نیست.

      حذف
  11. چطورى آرش؟ به قول فرنگي ها long time no kiss. مرغ و خروس و بلدرچين رو بي خيال. از حال شريفت بنويس. هنوز مجردى يا بالاخره اليزابت رو گرفتى؟ نگو مجردى كه صداى سگم رو در ميارى. من اين ٣ سال گذشته كه خاطرات تو را مي خونم، ٢ بار زن گرفتم و جدا شدم. با اين GF فعلى هم قراره ٢-٣ هفته ديگه بريم محضر. خلاصه بجنب تا اسپرم هات خشك نشده.

    پاسخحذف
  12. من که غیر از ایران جای دیگه ای رو در بلند مدت ندیدم
    ولی فکر می کنم شیکم و نواحی پایین اون از جا هایی است که مردم تمام دنیا براش سر و دست می شکنن
    هر چند ممکنه بعضی ها به روی مبارک نیارن
    ولی اگه تو این دنیا عیش و نوش نکنیم ، پس کجا؟!!
    تازه ت و آمریکا خوردنی های گرون دیگه مثل عرقیجات تا دلت بهواد مصرف میشه
    نمیدونم تو ایران اگه آزاد بود ملت بیشتر مرغ می خوردن یا عرق!
    اینقدر ه م راجع به مردم قضاوت نکن چون به تو ربطی نداره
    اگه تو از یه چیزی خوشت نیاد دلیل نمیشه که بقیه هم خوششون نیاد!

    پاسخحذف
  13. خوب بود ارش جان مخصوصا قسمت مرغ های مریض قاچاقی

    پاسخحذف
  14. در خصوص وضع خوب ماليت و گشنگي كشيدن ايرانيها خيلي مبالغه ميكني.
    آمريكا هم براي خيليها بهشت نيست و افراد زيادي رو ميشناسم كه كه امكان زندگي در آْمريكا را دارند و يا حتي پاس اونجا رو دارن ولي بنا به دلايلي در ايران موندن. اگرچه از نظر من خرن ولي خوب هستن ديگه.
    ali acc

    پاسخحذف
  15. بنده با ar موافقم. کشتن حیوانات آن هم به شیوه ذبح اسلامی بسیار بی رحمانه است. یا حتی نحوه نگهداری دام و طیور در آمریکای شمالی هم چندان خوشایند نیست. بنده که ۸ سالی می شه گوشت نمی خورم.

    پاسخحذف
  16. تخم مرغ دلتون میاد بخورین. یه موجود زنده که میخواد وارد دنیا بشه.
    در چین جنین انسان میخورن!

    اندی(خواننده) هم گیاخواره.فقط میخوره سیب زمینی. مشکلی هم نداره ولی پروتئین گوشتی که کم چربی باشه با هر پروتئین دیگه فرق میکنه.
    تخم مرغ هم سفیدش از زردش مفیدتره.(بدن سازها فقط سفیده میخورن) حالا سفیدش بخوریم زردشو چیکار کنیم؟

    پاسخحذف
  17. میگم وقتی بیکار میشی چرت و پرت می نویسیا!

    پاسخحذف
  18. سلام .. مدت بسیار کمی است که با وبلاگتون آشنا شدم .. یعنی از لینک دوستام وارد وبلاگتون شدم .. برام جالب بود ازاینکه شما جواب کامنت هاتون را نمیدین .. در هر صورت از وبلاگتون خوشم اومده .. منم همسایه شما هستم و در کانادا زندگی میکنم .. در ضمن جشم شما روشن که مامان هم پیش شما اومده ...

    پاسخحذف
  19. آرش شوشولت رو شستى؟ يا بگم خاله نرگس بياد بشوره؟

    پاسخحذف
  20. سلام
    آرش جان میخوام ازت تشکر کنم
    با وجود بعضی از آدمهای احمق که میان اینجا و نظرهای چرت و پرت می نویسن ، تو همچنان به نوشتن ادامه میدی و باعث دلگرمی امثال من میشی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اون هایی که همچنین نظرات احمقانه ای می نویسند ، یک سری نوجوانند که به خاطر فشار اجتماع هیچ تفریح و برنامه ای ندارند و لاجرم تنها محیطی که کسی تحدیدشون نمی کنه همین جاست ، اگر این حق رو در اینجا هم از این ها بگیریم دیگر جایی نمی ماند

      حذف
    2. تهدید درست است بی سواد نه تحدید!

      حذف
  21. جفتتون بي سواديد. طحديد درسته.

    پاسخحذف
  22. آرش جان بزن تو کار قاچاق کوکاکولا به اروپا. قیمت کوکاکلا در آمریکا 3-4 دلاره ولی در اروپا به 20-30 دلار هم میرسه.
    کوکاکولا یا پپسی خوردی؟کدومش بهتره؟

    پاسخحذف
  23. آرش جان الان مرغ تو شهرستان های شمالی کشور کیلویی 6500 تومنه و هیچگونه صفی و غیر صفی هم نداره ...
    یه تفریحمون خریدن 2 کیلو مرغ و کباب کردن تو جنگل بود اونم مالید شکر خدا ...

    پاسخحذف
  24. اون دوست گرامی که گفتن بریم از دکتر بپرسیم در صورت حذف مرغ و گوشت از سفره مشکلی پیش نمیاد رفتم پرسیدم. دکتر میگه که مشکلات زیادی به وجود میاد؟
    تخم مرغ هم که گرانه و سویا هم پروتئین گوشت نداره.شما راه دیگه ای سراغ دارین؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما از یک دکتر تغذیه بپرسید و بگویید چه ماده ای در گوشت هست که در چیز های دیگر نیست. تا آنجا که من می دانم فقط ویتامین بی12 در فراورده های گیاهی یافت نمی شود که آن هم در شیر و تخم مرغ هست.

      حذف
  25. آرش جان کی بهت گفته اردک از مرغ ارزون تره؟

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.