۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۳, جمعه

گپی کوتاه با شما


در چند روز گذشته خیلی سرم شلوغ بود و اصلا فرصت نداشتم که به اینجا سر بزنم و برای شما چیزی بنویسم. راستش من نمی دانم تعداد زیادی که روزانه از این وبلاگ بازدید می کنند از جان من چه می خواهند ولی به هر حال احساس شرمندگی می کنم که هر بار که شما قدم رنجه نموده و وارد این وبلاگ زپرتی می شوید با نوشتار جدیدی روبرو نمی شوید. مدت ها است که دیگر از نگارش مطالب مفید فاصله گرفته ام و تنها در هنگام کوتاهی از فراق کاری نوشته هایی را از باب خالی نبودن عریضه ارسال می کنم که گهگاه نیز خشم خواننده را بر می انگیزاند و زمینه ارسال مراحم فاضله را از جانب آنان مهیا می کند که باز هم به دیده منت آن را پاس می دارم. تا کنون نه تنها چالش های مهاجرتی بلکه چاله های مهاجرتی را هم به میدان گفتگو آوردیم و دل و روده آن را در این دایره کوچک مجازی پهن نموده ایم تا باشد که خاطر مبارک شما را اقناع نموده و موجبات امتنان خاطر آن حضرات فرخنده را گرد آورده باشیم. روزنوشت ها و خاطراتم نیز دارد برای شما یک نواخت و تکراری می شود و   آهنگ یک نواخت زندگی نیز چنین اقتضا می کند که یک آدمیزاد معمولی همچون من هر روز آموزش دیتینگ نداشته باشد که آب و تاب و حواشی آن را برای شما بنگارد. تهی بستن را نیز سقفی بایسته است در اندازه پذیرش مخاطب که اگر از آن فزون شود لطفش را به باد هوا خواهد سپرد. شاید شیوه نگارش من تنها جاذبه باقی مانده ای است که شما را به این سرا می کشاند. مدت ها پیش دوستی داشتم از جنس بانوان که صدای بسیار دلپذیری داشت و  هرگاه که سخن می گفت مرا مسخ آهنگ صدایش می کرد و من نیز به او می گفتم که اصلا مهم نیست که چه می گویی فقط تا می توانی ور بزن. یا این که شاید هم شما همچون کتاب نیم خوانده ای در پی کشف آخر و عاقبت من هستید و می خواهید بدانید که سرانجام روزگار من به کجا خواهد انجامید. عده ای از شما نیز اقبالتان گشاد شده است و امسال در بخت آزمایی گرین کارت امریکا برنده شده اید و می خواهید بدانید که زندگی کردن در امریکا چگونه است که اگر چنین باشید شما را به نوشته های قدیمی همین وبلاگ حواله می دهم که همچون یک خودآموز آن را بخوانید و نکاتی را از آن فرا بگیرید.

امروز تنها دمی را غنیمت یافتم تا گپی کوتاه بنگارم و به حضرت عباس قول می دهم که در هنگامی مساعدتر شما را از احوالات مربوطه و رویدادهای رخ داده آگاه سازم.

۳۲ نظر:

  1. مردمک : یک هیئت اقتصادی و تجاری ایرانی قرار است ۲۷ اردیبهشت ماه، برای شرکت در اجلاس اقتصادی فتورالیا به آمریکا سفر کند.

    محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران، با اعلام این خبر در یک نشست خبری گفت: «قرار است هیئتی ۱۶ نفره از بخش خصوصی ایران، بنا به دعوت آمریکا به این اجلاس سه روزه در کانزاسیتی آمریکا بروند.»

    آقای سبزعلی‌پور افزود: «در اجلاس فتورالیا، ۸۰۰ هیئت تجاری از ۳۰ کشور دنیا حضور دارند. این اجلاس می‌تواند در توسعه صادرات و تعامل‌های بین‌المللی زمینه خوبی را برای بخش‌خصوصی ایران فراهم کند.»

    اجلاس فتورالیا یک گردهمایی بین‌المللی است که سالانه به منظور یافتن طرف‌های تجاری و دستیابی به راهکارهایی برای مبادلات اقتصادی کوچک و بزرگ بازرگانی، تسهیلات مالی، ترویج و اتحاد تکنولوژی‌های موردنظر در بخش تجارت و رشد تجارت بین‌المللی بین کشورها برگزار می‌شود.

    رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در ادامه این نشست تاکید کرد که تحریم‌ها تاثیر چندانی در روابط بخش‌خصوصی ایران و آمریکا ندارد.

    او در عین حال توضیح داد: با آن که آمریکا میزبان برگزاری این اجلاس است، اما در وضعیت تحریمی که قرار گرفته‌ایم، میزبان می‌توانست ایران را برای حضور در این اجلاس دعوت نکند، ولی خوشبختانه این‌گونه نشد.

    آقای سبزعلیپور در ادامه توضیح داد که برای خانواده‌های این افراد ویزا صادر نشده، اما برای هیئت اعزامی پس از گرفتن ضمانت بازگشت، ویزای سه ماهه صادر شده است.

    به گفته رئیس مرکز تجارت جهانی ایران، فعالانی از بخش صنعت، از جمله مواد شیمیایی، لوازم خانگی، رنگ و رزین، مواد غذایی و شکلات و یک فعال در بخش پولی در این هیئت حضور دارند.

    جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته با تحریم‌های بین‌المللی گوناگونی روبه‌رو بوده است؛ این تحریم‌ها عمدتا به دلیل برنامه اتمی تهران اعمال شده است ولی در میان آنها تحریم‌هایی به دلیل مسائل حقوق بشری نیز وجود دارد.

    کشورهای غربی و جامعه بین‌المللی می‌گویند که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است و باید غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. ایران این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید که برنامه‌ اتمی این کشور تنها جنبه صلح‌آمیز دارد.

    پاسخحذف
  2. فکرش را بکنید که اعضای منتخب هیئت اقتصادی ما هلک و هلک با تمام خانواده پاشدند و رفتند سفارت امریکا در دوبی و نه تنها به هیچکدام از افراد خانواده آنها ویزا ندادند بلکه گفتند خود شما هم باید ضمانت محکمی بدهید که بر می گردید به مملکت خودتان! آخر این مملکته که داریم؟

    پاسخحذف
  3. دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره موضوع پرداخت یارانه به دو میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور گفت: این موضوع از طریق دو وب سایت مرکز آمار ایران و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در دست بررسی است.

    به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فرزین پس از نشست ستاد هدفمندی یارانه ها که با حضور احمدی نژاد برگزار شد، درباره موضوع پرداخت یارانه به دو میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور که در مجلس از سوی یک نماینده مطرح شده است، گفت: این موضوع از طریق دو وب سایت مرکز آمار ایران و سازمان هدفمندسازی یارانه ها در دست بررسی است.

    پاسخحذف
  4. فرد كلاهبردار از بانك صادرات ايران در دوبي به سه سال حبس محكوم شد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در دوبي، فردي كه متهم به اختلاس و كلاهبرداري از بانك صادرات ايران شعبه دوبي بود به سه سال حبس و بازپرداخت مبالغي كه كلاهبرداري كرده بود محكوم شد.

    دادگاه دوبي در گزارشي اعلام كرد كه مدير شركتي در دوبي با جعل اوراق بازرگاني اقدام به اخذ مبلغ 84 ميليون 600 هزار درهم از بانك صادرات ايران شعبه دوبي كرده كه وي دستگير و حكم وي صادر شد.

    متهم با جعل و كلاهبرداري اقدام به جعل چهار برگه ترخيص كالا و ارائه آن به بانك صادرات كرده و از بانك مبلغ 84 ميليون و 600 هزار درهم كلاهبرداري كرده بود.

    پاسخحذف
  5. روزنامه مردمسالاری: صبح سه شنبه ماموران نيروي انتظامي در گروهي ويژه و ضربتي بشقاب هاي ماهواره برخي بلوک هاي شهرک اکباتان را جمع آوري کردند.

    ماموران بخش امنيت اخلا قي نيروي انتظامي با استفاده از کابل و تجهيزات مجهز تکاوري بشقاب هاي ماهواره مستقر در ديوار آپارتمان هاي اين شهرک را جمع آوري کردند.

    بر اساس گزارش شاهدان عيني ماموران نيروي انتظامي در چند مورد اقدام به ورود به منازل کرده اند.

    گفتنی است به رغم مبارزه چند ساله با نصب دیشهای ماهواره ای به گفته مسئولان رسمی جمهوری اسلامی گرایش مردم به برنامه های ماهواره ای هر سال بیشتر می شود.

    به گفته ضرغامی رئیس انتصابی صداو سیما بیش از سی درصد مردم ماهواره دارند.

    براساس نظرسنجی‌های به دست آمده مردم کشور هنوز به تلویزیون و فیلم دیدن گرایش دارند، در عین حال حدود 60 درصد مردم مخاطب ماهواره هستند.

    پاسخحذف
  6. شهرزادنیوز: پخش مکرر یک آگهی تبلیغاتی مربوط به شركت مخابراتی همراه اول - اوپراتور دولتی تلفن همراه- از تلویزیون، توجه مخالفین تبلیغ چند همسری را به خود جلب کرده است.

    در این آگهی تبلیغاتی، از جمله از دختری سوال میشود : شما همراه هم داری؟ وی پاسخ می دهد: من که نه، ولی بابام داره. دو تا هم داره!

    بیشتر افرادی كه این تبلیغ را دیده اند، ‌از نحوه چینش كلمات و گویش‌ها، برداشتی جز ترویج چندهمسری و ازدواج موقت ندارند .

    شایان ذکر است که چند سال پیش، پخش سریال تلویزیونی "بانوی دیگر" موجب اعتراض جامعه‌شناسان و فعالان حقوق زن و حتا برخی نمایندگان زن مجلس قرار گرفت. در این سریال زندگی دو هووی "روشنفکر" ترسیم شده بود که به خوبی و خوشی با هم زندگی می کردند.

    انتظار می رود که اعتراضات به آگهی تبلیغاتی مزبور نیز بالا بگیرد.

    پاسخحذف
  7. جام جم: پليس اصفهان در يك عمليات ويژه فردي را كه تصاوير خصوصي يك شهروند را در اينترنت منتشر كرده بود، شناسايي و دستگير كرد.

    به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ ستار خسروي، سرپرست پليس فتاي استان اصفهان در اين باره گفت: با شكايت شهروندي مبني بر انتشار تعدادي از تصاوير خصوصي وي در برخي از سايت‌هاي اينترنتي، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اين پليس قرار گرفت.

    وي تصريح كرد: با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد فرد يا افرادي با دسترسي به پست الكترونيك اين شهروند تعدادي از تصاوير وي را در برخي از سايت‌ها در معرض دسترس عموم قرار داده‌اند.

    اين مقام مسوول تصريح كرد: با به‌كارگيري اقدامات ويژه و خاص پليسي مشخصات فرد انتشاردهنده تصاوير به‌دست آمد.

    سرپرست پليس فتا گفت: محل سكونت اين فرد شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي، متهم دستگير و تحقيق از وي آغاز شد.

    اين مقام انتظامي افزود: متهم كه محسن نام دارد، در تحقيقات اوليه جرم خود را انكار كرد، اما پس از روبه‌رو شدن با اسناد و مدارك به انتشار تصاوير خصوصي شاكي اعتراف كرد.متهم در اعترافات خود اقرار كرده تصاوير، اطلاعات و گذرواژه پست الكترونيك اين شهروند را از رايانه وي زماني كه اين رايانه براي تعمير در اختيار او قرار داشته، به دست آورده و سعي داشته با انتشار اين تصاوير از اين شهروند اخاذي كند كه در اين عمل ناكام مانده و قبل از انتشار همه تصاوير، با دخالت پليس دستگير شده است.

    سرهنگ خسروي با بيان اين‌كه متهم به همراه پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شده است، به شهروندان توصيه كرد: از نگهداري عكس و فيلم خصوصي در رايانه خود جداً پرهيز كنند و حتي‌الامكان زماني كه رايانه نياز به تعمير دارد، از مراكز معتبر و مطمئن استفاده كنند تا از چنين مسائلي پيشگيري شود.

    پاسخحذف
  8. روز آنلاین : روابط عربستان و ایران بعد از اینکه عربستان وزیر امور خارجه ایران، علي اکبر صالحي را که در سفر به کشور هاي حاشیه خلیج است، به حضور نپذیرفت، متشنج تر مي شود.

    منابع خبري در شوراي همکاري کشور هاي خلیج فارس، تایید کردند که عربستان وزیر امور خارجه ایران را نپذیرفته است. آنها مي گویند این اقدام عربستان به دلیل تبلیغات سیاسي و رسانه اي ایران علیه عربستان صورت گرفته است. این تیلیغات علیه حمایت عربستان از دولت بحرین صورت گرفته است که به زعم آل خلیفه، خاندان سلطنتي بحرین یک کودتاي برنامه ریزي شده از سوي ایران علیه خاندان سلطنتي بحرین است که 300 سال است که در این کشور حکومت مي کنند.

    به گفته منابع خبري، عربستان گفته است که اگر دولت ایران براي حمله اوباش به کنسولگري این کشور در مشهد و به سفارت اش در تهران عذرخواهي نکند از وزیر امور خارجه این کشور استقبال دوستانه به عمل نمي آید و توسعه روابط دو کشور برپایه روابط سالم شکل نمي گیرد.

    منابع خبري فاش کردند که صالحي از قطر خواسته است که میانجیگري کند اما قطر گفته ادامه مذاکره مستقیم بین دو کشور براي ثبات در منطقه بهتر است.

    صالحي پیش تر گفته بود که توسعه رابطه کشورش با عربستان در اولویت قرار دارد. با این حال واکنش سرد عربستان به این اظهارات دیدار وزیر امورخارجه ایران از عربستان را تعویق انداخت. وي در این سفر از قطر، امارات متحده عربي و عمان دیدار کرد.

    سعودي ها مي خواستند نارضایتي خود را از دخالت هاي ایران در منطقه و در امور داخلي کشورهاي حاشیه خلیج فارس نشان بدهند و به همین دلیل اعلام کردند که یک شبکه جاسوسي ایراني در کویت را شناسایي کرده اند و گفتند که ایران اعتراضات بحرین را هدایت مي کند.

    به نظر مي رسد روابط عربستان با دولت ایران پر تنش تر شده است. چیزي که وضعیت را خراب تر مي کند این است که این اتفاقات درست در زماني افتاده که سوریه که همیشه نقش میانجي را بین دو کشور بازي مي کرد این روزها درگیر مشکلات داخلي است. به همین دلیل قادر نیست تنش را در منطقه کاهش بدهد.

    رهبران ایران اما همچنان به اظهاراتي که به ضرر رابطه شان با کشور هاي منطقه است، ادامه مي دهند. آخرین اظهارات از این دست متعلق به سرلشگر فیروزآبادي، فرمانده ستاد کل نیروهاي مسلح جمهوري اسلامي بود که کشورهاي حاشیه خلیج را " جبهه ضد ایراني دیکتاتوري اعراب" در خلیج فارس نامید. او اعلام کرداین منطقه همیشه متعلق به ایران بوده است.

    وي در اظهاراتي که در برخي روزنامه هاي ایران منتشر شد گفت: "حکومت هاي دیکتاتوري عرب در خلیج فارس، قادر نیستند مانع از اعتراضات مردمي بشوند."

    پاسخحذف
  9. خبرگزاری ایرنا گزارش داد: وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تاكيد بر لزوم رعايت حجاب و عفاف در محيط هاي دانشگاهي گفت كه دانشگاه سالن مد و آرايش نيست.

    ، 'كامران دانشجو' روز پنج شنبه در گردهمايي روساي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي غيردولتي - غيرانتفاعي افزود: رفتارهاي غيراخلاقي، تبرج و سالن آرايش در شان دانشگاه نيست و در همه دانشگاه هاي دنيا، دانشجويان مطابق عرف رايج آنها و با ساده ترين نوع لباس در محيط دانشگاه حاضر مي شوند.

    وي با بيان اينكه مقوله حجاب و عفاف، تنها به پوشش افراد ، محدود نمي شود تصريح كرد كه حجاب رفتار، نگاه و گفتار بايد در دانشگاه رعايت شود و شان دانشگاه، دانشجو و فرهيختگي، رعايت اين مسائل را ايجاب مي كند و ربطي به اسلامي بودن و غيراسلامي بودن اين محيط ها هم ندارد.

    دانشجو خطاب به افرادي كه شان دانشگاه را رعايت نمي كنند گفت: هيچ اصراري نيست كه اين افراد در مكان دانشگاه بمانند و مي توانند به جاهاي ديگر بروند.

    پاسخحذف
  10. ترجمه روسی مثنوی مولوی، کتاب برگزیده سال شد.

    ترجمه دفاتر چهارگانه مثنوی مولوی به روسی که طی چند سال گذشته به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و توسط انتشارات شرق شناسی سنت پطرزبورگ منتشر شده است، از سوی انجمن ناشران کتاب روسیه به عنوان «بهترین ترجمه سال 2010 در بخش ادبیات کلاسیک» برگزیده شده و به دریافت نشان دیپلم افتخار نایل آمد.

    استقبال شدید علاقمندان از این اثر ماندگار ادبیات عرفانی ایران به حدی بوده است که در فاصله کوتاهی پس از انتشار، این مجلدات تجدید چاپ شده‌اند.

    رایزنی فرهنگی ج ا ایران در روسیه، با عنایت به استقبال و علاقه شدید جامعه کتابخوان روسیه به ادبیات فخیم مشرق زمین به ویژه ادبیات کلاسیک فارسی، ترجمه آثار ماندگار ادبیات ایران را در دستور کار خود قرار داده است که ترجمه مثنوی ـ که از زمان جناب آقای ایمانی پور رایزن محترم پیشین فرهنگی ج ا ایران در روسیه آغاز شده و ترجمه چهار دفتر آن تاکنون منتشر گردیده و تا دفتر ششم تداوم خواهد داشت ـ از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

    تجدید چاپ همراه با تصحیح و تکمیل ترجمه روسی گلستان سعدی، از دیگر برنامه‌های این رایزنی در حوزه معرفی و ترویج ادبیات فاخر کلاسیک ایران بزرگ اسلامی است که انتظار می‌رود با استقبال و توجه زیاد مخاطبان در فدراسیون روسیه رو به رو شود.

    پاسخحذف
  11. در روز پنجشنبه قيمت هر قطعه سكه طلاي بهار آزادي با تصوير امام(ره) 424هزار تومان، سكه طرح قديم 456 هزار تومان، نيم سكه 212 هزار تومان و ربع سكه 125 هزار و 500 تومان اعلام شد.

    به اين ترتيب در مقايسه با روز چهارشنبه، بهاي سكه طلاي بهار آزادي با تصوير امام(ره) و نيم سكه هر كدام يك هزار تومان كاهش قيمت داشتند اما سكه طرح قديم يك هزار تومان افزايش قيمت داشت. بهاي ربع سكه ثابت ماند.

    بانك مركزي نيز امروز هر قطعه سكه طلاي تمام بهار آزادي را 422هزار تومان، نيم سكه بهار آزادي 212 هزار تومان و ربع سكه را 122 هزار تومان عرضه كرد.

    در روز جاري قيمت هر گرم طلاي 18 عيار ساخته نشده نيز 43 هزار و 215 تومان بود.

    قيمت جهاني هر اونس طلا نيز امروز (1/31 گرم) حدود 1495 دلار اعلام شد.

    همچنين در معاملات غير رسمي بازار ارز تهران در روز پنجشنبه ارزش برابري هر دلار آمريكا 1190 تومان، پوند انگليس 1930 تومان، يورو 1690 تومان، ريال عربستان 315 تومان و هر هزار دينار عراق 960 تومان در بازار تهران معامله شد.

    به اين ترتيب نسبت به روز چهارشنبه هر پوند انگليس 100 ريال، هر دلار آمريكا 50 ريال و يورو 250 ريال كاهش ارزش داشتند.

    پاسخحذف
  12. مديركل ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه لرستان گفت: بر اثر زلزله 4.1 ريشتري صبح امروز شهرستان اليگودرز لرستان لرزيد.

    رضا آريايي اظهار داشت: اين زلزله ساعت 10:07 دقيقه بامداد امروز شهرستان اليگودرز و روستاهاي اطراف اين شهرستان را لرزاند.

    وي افزود: كانون اين زلزله در افوس اصفهان مابين شهرستان اليگودرز و داران بوده است.

    آريايي در ادامه خاطرنشان كرد: اين زلزله تاكنون تلفاتي در بر نداشته و هيچ‌گونه گزارشي از سوي فرمانداري اين شهرستان به استان اعلام نشده است.

    اين زلزله 4.1 در مقياس ريشتر امروز روستاهاي چمن‌سلطان و چند روستاي ديگر در اطراف اليگودرز را لرزاند.

    پاسخحذف
  13. همشهری آنلاین: دانشمندان ناسا آزمایشی انجام دادند که تائید می‌کند هواپیماها قادرند با مصرف چربی مرغ به عنوان سوخت پرواز کنند

    تاکنون به شباهت مرغ و هواپیما فکر کرده‌اید؟ مرغ بال دارد اما پرواز نمی‌کند درحالیکه هواپیماها هم بال دارند و هم پرواز می‌کنند.

    به تازگی دانشمندان ناسا آزمایشی را انجام داده‌اند که به یک موتور هواپیمای Dc-8 اجازه داد با چربی مرغ حرکت کند.

    در این آزمایش که در "مرکز تحقیقات پرواز درایدن" در کالیفرنیا انجام شد ناسا سوخت به دست آمده از چربی مرغ و گوساله را امتحان کرد.

    در این آزمایش که Aafex (آزمایش نوع دیگری از سوخت هواپیماها) نام دارد کارشناسان کارایی این سوخت را در زمانی که مستقیماً بر روی موتور هواپیما عمل می‌کند بررسی و گازهای تخلیه شده از موتور را به منظور تجزیه شیمیایی آلاینده‌های احتمالی آزمایش کردند.

    به نظر می‌رسد نتایج این آزمایشات ایده استفاده از سوخت‌های زیستی به جای سوخت‌های فسیلی موتور جت را تائید کرده است.

    "رابن دل رزاریو"، مدیر پروژه "هواپیمای بال ثابت داخل صوت" ناسا در این خصوص توضیح داد: "این سوخت‌های زیستی واقعا تمیز هستند و میزان بسیار کمی از مواد آلاینده را وارد اتمسفر می‌کنند. به ویژه میزان تولید اکسیدهای نیتروژن این سوخت‌ها بسیار ناچیز است."

    اکسیدهای نیتروژن موادی سمی حاضر در "مه دودها" هستند و موجب افزایش مشکلات تنفسی و قلبی می‌شوند.

    درحال حاضر سوخت‌های زیستی مشتق از جلبک‌ها در ارتش آمریکا استفاده می‌شود اما نتایج بعضی تحقیقات نشان داد که سوخت به دست آمده از جلبک آنچنان که تصور می‌شد سبز نیست.

    از سویی دیگر شرکت هواپیمایی لوفتانزا در یکی از هواپیماهای خود از یک نوع سوخت زیستی مشتق از روغن گیاهی استفاده می‌کند.

    در این آزمایش سه نوع سوخت بر روی موتور Dc-8 آزمایش شد. سوخت اول یک نوع سوخت ترکیبی موتور جت به نام Hrj (سوخت گرفته شده از چربی مرغ)، سوخت دیگر Jet Propellant 8 (سوخت مشابه سوختی که هم اکنون در هواپیماها استفاده می‌شود) و سوخت سوم، ترکیبی 50 درصدی از هر دو سوخت بود.

    به گفته "بروس اندرسون"، رئیس بخش آزمایشات ناسا، در موتوری که Hrj را سوزاند انتشار دود سیاه اکسیدهای نیتروژن کمتر از 90 درصد با قدرت حداقل موتور و 60 درصد با توان حداکثر موتور بود.

    در این آزمایش انتشار حداقلی ترکیبات سولفات، گازهای معلق آلی و سایر ذرات خطرناک نیز ثبت شد.

    سوخت‌های زیستی مشتق از چربی مرغ تنها رویای دانشمندان نیست. به طوریکه اکتبر سال گذشته از همکاری میان Tyson Food، شرکت پرورش و فرآوری مرغ و شرکت گاز Syntroleum نیروگاهی در لوئیزیانا تاسیس شد که روزانه 2 هزار و 500 بشکه سوخت زیستی مشتق از پسماندهای فرآوری‌های مرغ تولید می‌کند.

    پاسخحذف
  14. مردي كه پس از قتل همسر صيغه‌اي، جسدش را كف‌كمد ديواري خانه دفن كرده بود، به جنايت خود اعتراف كرد.

    متهم در چندين مرحله با حضور در پليس آگاهي، خبر گم‌شدن همسرش را به ماموران اطلاع داده و از آنها براي يافتن او، كمك خواسته بود.

    در يكي از روزهاي سال گذشته مردي با حضور در دادسراي جنايي تهران با ارائه شكايتي عنوان كرد همسر صيغه‌اي او به طرز مرموزي ناپديد شده و تلاش‌هايش براي يافتن وي بي‌نتيجه مانده است.

    با طرح اين شكايت از سوي مرد ميانسال، پرونده با دستور قضايي براي پيگيري و تحقيقات به شعبه 11 پليس آگاهي تهران ارسال و تحقيق در اين زمينه آغاز شد.

    بررسي اوليه در ارتباط با اين پرونده نشان مي‌داد، زن گمشده 28 سال دارد كه پس از جدايي از همسرش، با مرد ميانسالي كه در حال حاضر شاكي پرونده است، ازدواج كرده است.

    بنا بر اين گزارش، ماموران در 4 ماه گذشته تحقيقات گسترده‌اي را در اين ارتباط انجام دادند و پس از احضار چند نفر از كساني كه به نوعي با زن گمشده در ارتباط بودند، سرانجام تحقيقات خود را معطوف شاكي پرونده (همسر زن گمشده)‌ كردند. با گزارش موضوع به قاضي پرونده، دستور بازداشت مرد شاكي صادر و تحقيق از وي در شعبه 11 پليس آگاهي آغاز شد.

    مرد ميانسال كه نقش خود را در گم شدن همسرش انكار مي‌كرد، در ادامه به بيان اظهارات ضد و نقيض پرداخت تا اين كه روز گذشته زبان به اعتراف گشود و راز قتل همسر صيغه‌اي‌اش را فاش كرد.

    متهم در اظهارات خود به كارآگاهان شعبه 11 پليس آگاهي گفت: از چندي پيش با فرشته كه از همسرش جدا شده بود، آشنا شده و او را به عقد موقت درآوردم.

    وي افزود: مدتي بود با هم اختلاف داشتيم و مدام ميان ما درگيري پيش مي‌آمد تا اين كه وقتي احساس كردم او ديگر علاقه‌اي به من ندارد، نقشه قتلش را كشيدم و در يكي از روزهاي بهمن وقتي با هم مشاجره كرديم، او را به قتل رساندم.

    متهم تصريح كرد : پس از قتل چون امكان حمل جسد به خارج از خانه وجود نداشت، آن را در كف كمد ديواري طبقه همكف ساختمان محل سكونتم دفن كرده و سپس روي آن را گچكاري كردم.

    در پي اين اعترافات، بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه) ماموران شعبه‌هاي 10 و 11 پليس آگاهي همراه بازپرس ويژه قتل تهران با عزيمت به محل، بقاياي جسد زن جوان را از اين محل خارج و به پزشكي قانوني منتقل كردند. با صدور قرار بازداشت موقت براي متهم و دستور بازسازي صحنه جنايت و تحقيق درباره انگيزه‌هاي اين قتل، بار ديگر متهم در اختيار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

    پاسخحذف
  15. برخي منابع خبري رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه كارخانه 'آوي مروم' در منطقه كفرسابا فلسطين اشغالي كه توليد كننده پرچم و بيلبوردهاي تبليغاتي است، در حال حاضر پرچم كشورها و سازمان هاي مخالف رژيم صهيونيستي از جمله ايران و حماس را توليد مي كنند.

    اين رسانه ها علت اين امر را محرمانه اعلام كرده اند.

    پاسخحذف
  16. مطالبت اصلنم تكراري نيست خيلي هم جديد و متنوع و باحال هستن
    عطا(justin)

    پاسخحذف
  17. اول بگم، ایول که واقفی به احوالات خودت. خودش کم دستاوردی نیست بین این جماعت ایرانیان عزیزی که باهاشون سر کله میزنیم.

    دوم اینکه یه کم مطالعه کن :-) این زبردستی در نوشتن صدق سر همون چیزایی هست که تا حالا خوندی. البته منظور قصه حسین کرد خوندن نیست. چون دیگه هر چی بوده رو خوندی و برامون بازگو کردی. یه مقدار متون جامعه/فرهنگ شناسی و از این تیپ شر و ور ها که بخونی ایده میاد دستت که از دیدگاه خودت مطالب رو بیان کنی. اگه خواستی صد تا کتاب ردیف می کنم اشعاری سرودن در باب مهاجرت و این تیپ موضوعات. البته حتما میگی کو وقت خوندن؟ من فقط می نویسم ^_^

    آخر اینکه لاتاری امسال فعلا cancel شده و دوباره از سر قراره قرعه بکشن. ظاهرا یه جای برنامه ای که نوشتن random نبوده و خلاصه unfair شده یه نمه. تو پرانتز میگم نکنه تو گند زدی؟ D: اومدی یه جایی دست بردی اسم ایرانیا زیاد در بیاد، گندش در اومده؟ نکنه داری میری زندان اینم پست بازنشستگیت صوری بود؟ D:

    در ضمن من هر وقت می ایم می بینم اینجا متن جدید زدی. ماشالا خروجی ات بالاست. چرا حالا فکر می کنی کم می نویسی خودش سوالی است.

    The Dude

    پاسخحذف
  18. اینم یه نمونه از کتاباس. یه کم بچه گانست. به سطح فکری خودمون میخوره:
    ifile.it/wmx8n2i
    راستی من انگیزه اصلی ام از آمدن اینجا همانا یگانه آرزوی همه دلخستگان این وبلاگ یعنی پرده برداری از هویت اینه که وبلاگو به اسمش زدی.

    پاسخحذف
  19. راستش تو خودت فکر میکنی که مطالبت تکراریه ولی برا من که اصلا اینطوری نیست و از خوندنشون لذت می برم .

    علیرضا

    پاسخحذف
  20. احساس شرمندگی نکن خیلی هم موضوعات و مطالب خوبه

    پاسخحذف
  21. درباره موسیقی و خواننده های مورد علاقت هم مطلب بنویس ممنون ------------نیما

    پاسخحذف
  22. سلام
    مرد حسابی اونجا اینقدر همه چیز خوبه که دلت تنگ بد بختیای اینجا رو کرده!
    مشکلت اینه که اونجا تنهایی و هیچ گرفتاری نداری.و الا اگه زن و بچه داشتی یه خودت افتخار میکردی که عمر بچم حروم نمیشه و تمام سیستم به اون کمک میکنه که به اون موفقیتی که می خواد برسه .آدم تا زن و زندگی نداشته باشه کامل نمیشه!شما هم از این نظر ناقصی!

    پاسخحذف
  23. ارش جان اعصابم از دستت خورده . یک ساله که میگی میخوام درباره ناتاشاگادوین بگم انگار نه انگار !
    نظر سنجی هم گذاشتی که گفتی تعداد ارا به اکثریت نرسیده .

    خیلی ها با فیلتر شدن این وبلاگ دیگه نمیتونن بیان اینجا و شاید برای همیشه ندونن ناتاشاگادوین کی بوده .

    پس برای همین تعدای که الان بازدید می کنن بگو که این ناتاشاگادوین بی پدر و مادر کی بوده که تو اسمش رو گذاشتی رو این وبلاگ .اشکان از مشهد

    پاسخحذف
  24. سلام

    دشمنتون شرمنده باشه ، چرا شما ؟؟

    :)

    پاسخحذف
  25. مگه آیه از آسمون نازل شده که فقط از مهاجرت بگی؟ به نظرم دیدت توی مسایل اجتماعی به طور کلی دقیق و خوبه. از چیزای دیگه بنویس. مطمئن باش که همه چه ایران بمونن و چه بیان اینور آب به خیلی چیزایی که میدونی نیاز دارن.

    پاسخحذف
  26. والا عزیز جان لاتاری امسال فعلا در هوا میباشد و یکی از دوستان ما هم که برنده شدندی به ف.. عظمی رفت !!!!!

    پاسخحذف
  27. من مطمئنم تو یه ریگی به کفشت هست برید خودتون قضاوت کنید این همه آدم وبلاگ مهاجرتی دارن آرش مشکوکه

    پاسخحذف
  28. به نظرم شخصی که مهندس کامپیوتره , اون همه اتفاقات عجیب تو ایران براش میفته , میره امریکا , استعداد فوق العاده ای در نوشتن داره , مطالبش از حرف های 100 تا روان شناس هم دقیق تره ,در طول مدت 3 سال وبلاگ نویسی رو رها نکرده , قدرت داستان نویسی فوق العاده ای داره تونسته این همه هوادار جمع کنه و.... این شخص نابغه است .

    واقعا این فرد نابغه است!!!!!!!

    پاسخحذف
  29. اره اره اون نابغه است.

    پاسخحذف
  30. shoma dochar vasvas shode id va fekr mikonid matalebetan tekrari hast dar hali ke dar nazare ma khanandegan hich kodam az an ha tekrari nistand

    پاسخحذف
  31. اره منم موافقم آرش یه نابغه س.

    هر چی دوس داری بنویس.تو فقط بنویس.
    چاکر شما محمد از قم

    پاسخحذف
  32. sathi negari nakonid doostan arash rigi beklafsheshe

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.