۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

مفسده در امریکا

راستی مواظب باشید که برای من کامنت های احساسی از خودتان در نکنید چون حتی فرزانه هم گفته است که این کار مشکل شرعی دارد و ممکن است که من دچار مفسده شوم و یا خوف ارتکاب گناه در آن برای من باشد. از خودم که در نمی آورم خبرش را خوانده ام و شما هم می توانید آن را در زیر بخوانید. البته من هنوز نمی دانم که چطور می شود با پیامهای احساسی مفسده کرد چون آدم باید قوه تخیل بسیار قوی داشته باشد. مثلا دوستانی که به من می گویند که من را دوست دارند یک پیام احساسی از خودشان بیرون داده اند. از آنجایی که پیام دهنده ناشناس است من ممکن است به دو صورت آن را در ذهن خود تجسم کنم. حالت اول این است که من پیام نویس را به صورت یک مرد هیکل گنده با سبیل هایی از بناگوش در رفته تجسم کنم که دارد من را دنبال می کند تا احساسات خودش را به من ابراز کند. در این حالت من از خوف ارتکاب گناه  فرار می کنم تا خودم را از شر شیطان رجیم حفظ کنم. در حالت دوم این است که من پیام دهنده را یک دختر بسیار زیبا چهره تجسم کنم که یک لباس شب پوشیده است و در حالی که بر روی پنجه های پایش ایستاده است, به من اشاره می کند که جلو بروم و با عشوه می گوید که من را دوست دارد. در این حالت هم ممکن است که من دچار مفسده شوم و نتوانم جلوی ارتکاب به گناه را بگیرم. البته در هر دو مورد ذکر شده آدم باید رویاپرداز حرفه ای باشد به طوری که بتواند طی الطریق کرده و یا در رویاهای خود به جاهای دور سفر کند در غیر این صورت شرایط مفسده مهیا نخواهد شد.


به نقل از تابنک:
"به دنبال استفتاي خبرگزاری برنا از مراجع تقلید درباره استفاده از الفاظ و کامنت‌های احساسی در وبلاگ‌ها، سایت‌ها و درج نظرات و پیام‌های عاشقانه كه در میان افراد كه در فضای مجازی رواج پیدا کرده، چند تن از مراجع تقلید به این سوال پاسخ دادند.

به گزارش برنا نظر چند تن از علما در برابر اینکه «پیام و کامنت احساسی برای نامحرم در گفت‌وگوهای مجازی چه حکمی دارد؟» به شرح زیر است:

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی): به‌طور کلى ارتباط با نامحرم كه مستلزم مفسده و خوف ارتكاب گناه در آن است، جايز نيست.

آیت‌الله مکارم شیرازی: این کار جایز نیست.

آیت‌الله سیستانی: اگر مشتمل بر مطالب حرام باشد مانند اظهار عشق یا با بیم افتادن به گناه جایز نیست.

همچنین يكي از مجتهدین و استادان حوزه علمیه این گونه به سوال پاسخ گفتند:
علوی گرگانی: لازم است که اجتناب شود."



امروز دوشنبه است و من هم مثل دیگران به سر کار آمده ام و چشم به راه آخر هفته ای دیگر هستم. یک تشک برای تختخواب دونفره خودم خریده ام که جای بدن آدم رویش می ماند. به این تشکها می گویند مموری و یا حافظه چون وقتی رویش می خوابید به فرم بدن در می آید و آدم یک جورهایی خوشش می آید. بالشتک هایش را هنوز نخریده ام ولی گمان کنم که آنها را هم بخرم تا جنسم جور شود. البته نمی دانم که این تشک ها از نظر شرعی مشکل دارند یا نه چون وقتی که به رو و به سمت تشک می خوابید زبانم لال احساسات مفسده به آدم دست می دهد. مخصوصا اگر قبل از خواب هم یک نفر کامنت گذاشته باشد که من را دوست دارد. البته ناسزا و دری وری و تحقیر و متلک و این قبیل چیزها هیچ گونه منع شرعی ندارد و فقط باید مواظب باشید که پیام شما خالی از هر گونه احساسات باشد تا من در زمان خواب بر روی تشک مخصوص خودم دچار مفسده نشوم. ولی اگر کسی به من اظهار عشق کند دیگر نمی دانم که چگونه می شود جلوی مفسده را گرفت و همینطور تا خود صبح آدم به مفسده می افتد. اظهار عشق یکی از گناهان نابخشودنی است و آنقدر خطرناک است که ممکن است فرد معشوق را آنچنان دچار مفسده های پی در پی کند که کارش به بیمارستان بکشد.


همین الآن یک جرثومه فساد دارد در جلوی چشم های نگران من از کاغذهای خود کپی می گیرد. البته من اصلا قصد نگاه کردن به پاهای تپلی و سفید او را ندارم ولی تشعشعات خطرناکی از پاهای عریان او به سمت من ساطع می شود که ناخودآگاه مفسده را در من بیدار می کند. مخصوصا وقتی که خم می شود تا کاغذهای خود را بردارد میزان تشعشعات از اندازه مجاز بالاتر می رود و حتی ممکن است که شما هاله نور را هم مشاهده کنید که هم برای چشم بسیار ضرر دارد و هم اینکه اثر مستقیم بر روی مفسده دارد و موجبات ارتکاب گناه را فراهم می آورد. حالا آنهایی که دستی هم بر آتش دارند و دست دیگرشان هم بر مفسده است که دیگر ارتکاب گناه را به حد می رسانند. من باید بگویم که این ماشین کپی را از جلوی دیدگان من بردارند و به جای دیگری منتقل کنند تا زمینه های فساد در من ایجاد نگردد و از ارتکاب به گناه اجتناب شود. در واقع ماشین کپی هم خودش یکی از مواردی است که مشکل شرعی دارد و جایز نیست که در مکان عمومی قرار بگیرد مخصوصا در جایی که استفاده کنندگان از آن به موازین شرعی پایبند نیستند.


یکی از موارد دیگری که خوف ارتکاب به گناه در آن می رود این است که خانم ها در این بلاد کفر آن چیزهایی را که به قول رئیس دولت ما لولو برده و خورده است را به طور کامل نمی پوشانند و خط حائل آن دو برآمدگی خبیث چنان تشعشعاتی به اطراف می پراکند که زبان انسان مذکر از وصف آن قاصر است. خدا را شکر که آن دو برآمدگی مفسده در زنان کافر امریکایی چندان بزرگ نیست و خداوند در زمان آفرینش می دانسته است که به آن کسی بیشتر عطا کند که در حفظ و حراست از آن کوشا باشد و آنها را از چشم نامحرمان به دور نگهدارد. برای همین است که آن زمینه های فساد در وطن بزرگ تر و فراخ تر است و همین امر یکی از زمینه های جذب لولو بوده است تا بیاید و آنها را ببرد و بخورد. اگرنه چرا لولو مال این امریکاییان کافر را نبرده است؟ بهرحال تشعشعات حاصل از آن برآمدگی های مشکوک نیز یکی از موارد مفسده است و باید به شدت از برخورد با آن جلوگیری کرد. البته موارد مفسده بسیار زیاد است که پرداختن به تک تک آنها از حوصله خوانندگان به دور است و اگر عمری باقی بماند در فرصت های دیگر آنها را برای شما تشریح خواهم کرد.


تا دیداری دگر سعی کنید که بچه های خوبی باشید و مفسده نکنید.

۲۳ نظر:

  1. با سلام

    منم دوم

    یه نظر حلاله


    چاکر همگی

    مخصوصا ارش

    پاسخحذف
  2. ارش می بینم که روزای تعطیل
    شیطون میشی
    شایداثر کباب کوبیده است

    پاسخحذف
  3. سلام آرش جان
    دو تا سریال تو ایران اومده بیرون. اگه خواستی از تنهایی احتمالی دربیایی یا یاد ایران کنی، بدک نیستن:

    - قهوه تلخ
    - قلب یخی

    بنظرم دومی بهتر از اولیه!

    ~ احمد از San jose

    پاسخحذف
  4. آفلين آرش. پستهاي خنده دار بنويس.

    پاسخحذف
  5. مرد حسابی کجا زنای آمریکایی سینه هاشون کوچک هست؟
    من که هر جی دیدم 80 درصد از اوکی هم اونور تر بوده!

    پاسخحذف
  6. آرش جان ...عزيز يكتاي دل !
    قربان آن چشم هاي هوس رانت شوم . خيلي وقت است كه پيدايت نشده . امشب بيا به خانه ام تا " ديپلماتيك " بازي در بياوريم . سينه هايم را به صورتت مي چسبانم . قول مي دهم كه قرص زد بارداري بخورم تا راحت و كارت را بكني .
    آخر شب هم شمع روشن مي كنيم و شراب سرخ مي خوريم و از عشق حرف مي زنيم .
    آخ آرش آي لا يو !

    عشق تو
    فرزانه ؛)

    پاسخحذف
  7. " مفسده گر هست ز روی گل است

    " گل که سر رونق هر معرکه است

    " مایه ی خونین دلی و مهلکه است

    " کار گل این است و به ظاهر خوش است ...

    :)

    پاسخحذف
  8. خدا نكشدت آرش . اين يكي ديگه محشر بود اون هم از نوع كبرا :))))

    همه چيو خيلي خوب اومدي .
    من كه از ترس روياپردازيهات جرات نميكنن بگم
    LOVE U :D

    پاسخحذف
  9. راستي من نتونستم عكس دوم رو ببينم . يعني نمايش داده نميشد شايد خدا خواسته منو از يكي از موارد مفسده در امان بداره ...

    الان كه اينجوري شده و نتونستم عكس رو ببينم به يك نتيجه فلسفي رسيدم كه شايد بهتر باشه چشمها را بست و يا كلاً كور كرد تا از ديدن همه ي زيبائيها و البته زشتي ها و عوامل مفسد في الارض و سماء راحت شد ! يعني خدا عقلش نميرسيد به اين چيزها ولي آخوندكهاي ما عقلشون به خمچين چيزهائي هم حتي ميرسه !!!

    پاسخحذف
  10. آرش دیگه داری میای توی خط ...

    خیلی خوب. خدمت شما عرض کنم منظور شما از اون دو برآمدگی خبیث کدام است ؟ من دو نوع از این دو برامدگی خبیث را میشناسم که هر کدام کاربرد و محبوبیت خاص خود را دارد که تقسیم به طبقه همکف و طبقه بالایی میشود که همه ما هر ردو را دوست می داریم.
    خوشبختانه در ایران عزیز ما به وفور یافت میشود و چه خوب است که اخیرا این عمل محسنه را به رایگان و هر دو طرفین بنا بر لذت دو طرفه انجام میدهند .

    مخصوصا از نوع عمل در خودرو که بسیار لذت بخش و کمی هیجانی است . بدین صورت که به صورت دو زوجه این عمل را میتوان انجام داد . زوج اول رانندگی و صحبت میکند و زوج دوم در ماشین میتوانند به انجام روابط نیمه دیپلماتیک بپردازند و بر عکس.

    در رابطه با دیپلماتیک نیز صدق میکند اما جایز است در مکانی ثابت انجام شود و البته با مصرف دارو و موارد تاخیر آور.

    البته آرش جان شما که یاری نداری میتوانی از جوارح خود کمک بگیری و خودت را راحت کنی فقط احتیاط کن.

    من فکر میکردم هر کس که به آمریکا برود باید به حمام ....الوداع برود و پس از آن هر شب با حورالعین بهشتی همب -ستر شود ولی گویا آرش جان شما کمی خجالتی تشریفدارید .

    اون گزارش تصویری رو هم که یادته قولش رو دادی ؟ یادت نره...

    پاسخحذف
  11. تعریف RS232



    http://en.wikipedia.org/wiki/RS-232

    پاسخحذف
  12. اینقدر خندیدم که به سرفه افتادم.
    واقعا قلمت معرکست.
    آی لاو یو

    پاسخحذف
  13. عالی بود آرش عزیز
    طنز بسیار ظریف و نکته بینانه ای بود
    اگه مشکل شرعی ایجاد نکنه!!! قملت زیبا وروان هست و من دوست دارم نوع نوشته هاتو

    پاسخحذف
  14. عالی بود نوشته ات آرش .
    بسی حظ بردییم.
    ای لاو یو

    پاسخحذف
  15. aza.joon

    dir dir miam choonke dars daram :D
    kheire saram college zaban miram lol
    in tikke kheiliiiiiii bahal boood =))))))
    خداوند در زمان آفرینش می دانسته است که به آن کسی بیشتر عطا کند که در حفظ و حراست از آن کوشا باشد و آنها را از چشم نامحرمان به دور نگهدارد

    loooooooooooooooooooooooool

    arash dir dir up mikonia !

    پاسخحذف
  16. شوشوگفت:
    آخه چی بگیم.هر چی بگیم توش مفسده میاد.هیچی هم نگیم که بدتر فکر می کنی سکوت علامت رضاست.
    ای تخیل گر ای جرثومه که امروز همه خوانندگانو با ارجاع دادن به موضوعات سخیفی مثل عشق واحساس به فساد انداختی

    پاسخحذف
  17. آخرش بود آرش

    خداییش داری حال میکنی اونجا، کاش ما هم اونجا بودیم.

    تا می تونی اونجا حال کن. لذت ببر. حتی از هوایی که توش نفس می کشی.

    پاسخحذف
  18. من عاشق این وبلاگم. این بعد از 6 ماه سرزدن به اینجا اولین کامنتم هست. (امیدوارم وبلاگتون به گناه نیوفته با این حرفهای مفسده انگیز)

    پاسخحذف
  19. آیا میدانید ، تعداد i love you های گفته شده در این پست چند تا هستند؟

    پاسخحذف
  20. عالی بود ارش ...

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.