۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

چه کسی بچه سوسول است؟

امروز جمعه است و بالاخره بین ساعت دوازده تا دو بعدازطهر قرار است که به خانه من بیایند و تلفن و اینترنت و تلویزیون را نصب کنند. حدود صد دلار در ماه می دهم و هر سه سرویس را می گیرم. سرعت اینترنت حدود سه مگابایت در ثانیه خواهد بود و تلفن هم نامحدود و مجانی است. حدود صد و پنجاه کانال تلویزیونی هم نصب می کنند که همه آنها مزخرف است. من زمان زیادی است که دیگر تلویزیون نگاه نمی کنم چون از تبلیغات آن بیزار هستم. ولی اگر بخواهم فیلم ببینم می توانم از طریق اینترنت آن را نگاه کنم. به جای پخش ویدیو و سیدی هم یک پلی استیشن سه خریدم که هم فیلم پخش می کند و هم می شود با آن به اینترنت وصل شد و فیلم تماشا کرد. بازی هم می شود کرد ولی من هنوز هیچ بازی برای آن ندارم و قرار است که دختر همخانه قدیمی من این آخر هفته بیاید و آن را برایم تنظیم کند و به من یاد بدهم که چگونه اسم خودم را در شبکه آن ثبت کنم. دیروز مادرم غذای گیاهی و سبزیجات پخته بود و برای همین من دبورا که گیاهخوار است را هم برای نهار با خودم به خانه بردم. سه شنبه هفته آینده نیز قرار است که برندا را با خودم به خانه ببرم.

راستش من در طول چند سالی که در امریکا هستم  تبدیل به یک مرفه بی درد و سوسول شده ام و میزان تحمل من بسیار پایین آمده است. از آنجایی که تقریبا همه چیز من بر روی سبیل مراد می چرخد ناملایمات خیلی کوچک می تواند من را بی تحمل کند در حالی که اگر واقعا این ناملایمات را بخواهم با مشکلاتی که در ایران داشته ام مقایسه کنم خنده ام می گیرد. تمام کسانی که بیش از چند سال است که در امریکا زندگی می کنند به همین صورت هستند ولی با این تفاوت که شاید آنها متوجه میزان بزرگی مشکلات خود با مردمی که در ایران زندگی می کنند نباشند. من در حال حاضر به خاطر اینکه از فشارهایی که در ایران وجود دارد دور هستم لیاقت و شایستگی اظهار نظر در مورد مسائل ایران را ندارم. هر زمانی که به ایران بازگشتم و دوباره توانستم شلوغی ترافیک و دود مینی بوس را تحمل کنم تازه دوباره لیاقت و شایستگی آن را پیدا خواهم کرد که در مورد رفتار و یا تصمیم هایی که مردم ایران می گیرند قضاوت کنم. در امریکا افرادی هستند که اگر یک ذره خاک بر روی کفششان بنشیند حتما باید بایستند و با یک پارچه مرطوب و تمیز آن را پاک کنند و سپس می گویند که مردم ایران باید فلان کنند و بهمان کنند. ممکن است تعجب کنید اگر بگویم که بیشتر کسانی که به پایبوسی رئیس جمهور محبوب خود در نیویورک رفته بودند کسانی هستند که زمانی از ترس اعدام شدن از ایران گریخته بودند. آنها بسیار بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که در آنجا جمع شده بودند و بسیاری از آنها پس از ماجراهای انتخابات علاقه قلبی خودشان را نسبت به وی پنهان می کنند و نمایش های مضحکی می دهند که بلکه دیگران را گمراه کنند.

آنها عاشق سیاست های ضد امریکایی هستند و دست و پای هر کسی که بر ضد امریکا حرف بزند را می بوسند حتی اگر از روی جنازه های جوانان ایرانی رد شده باشد. آنها جوانان ایرانی را یک مشت بچه قرطی و سوسول می نامند و اعتقاد دارند که سرکوب آنها به خاطر مسائل جهانی و مبارزه با امریکا نه تنها هیچ مشکلی ندارد بلکه باعث می شود که آنها آدم شوند. بعد از اتفاقاتی که در انتخابات سال گذشته رخ داد بسیاری از این ایرانیان مقیم امریکا در لاک خود فرو رفتند و یا برای شهادت ندا سینه دریدند ولی اکنون دوباره سر از لاک خود درآورده اند و گهگاهی از سیاست های آقای رئیس جمهور هم دفاع می کنند. باید باشید و ببینید که چگونه از سخنان وی در سازمان ملل و یا مصاحبه با خبرگزاری ها مشعوف می شوند و ذوق می کنند. البته مطمئن هستم که بیشتر آنها ایران و مردم ایران را دوست دارند ولی نادان هستند. علت نادانی آنها هم این است که از داخل ایران و فشارهایی که بر روی مردم ایران است خبر واقعی ندارند و نمی توانند آن را درک کنند. من هم با اینکه فقط چند سال است که از ایران خارج شده ام ولی نسبت به فشارهای اخیری که بر روی مردم ایران وارد شده است نادان هستم. بنابراین هرچیزی که در آن رابطه بگویم از روی شکم سیری و باد معده است. اگر قرار باشد کسی سوسول باشد آن من هستم که در امریکا و بر روی میز صبحانه ام حتما باید آب پرتقال باشد نه آن جوان بیکاری که برای دلخوشی موهایش را بلند می کند و بابت آن صد تا توسری می خورد و تحقیر می شود.

از آنجایی که من سیاستمدار نیستم و یک شهروند عادی هستم برایم  اهمیت چندانی ندارد که سیاست دولت امریکا با کشورهای امریکای لاتین چگونه است. آن چیزی که برای من مهم است این است که این دولت به من اجازه داده است که در خاک او راحت زندگی کنم و نفس بکشم. یک حق عادی و اولیه ای که مردم ایران از آن برخوردار نیستند. جوانان ایرانی می خواهند که کار و درآمد داشته باشند و از زندگی خود لذت ببرند. مردم ایران می خواهند در بین کشورهای جهان آبرو داشته باشند و همه جا با افتخار از آنها یاد کنند و گذرنامه آنها نیز در هر کشوری اعتبار داشته باشد. من زمانی که در ایران بودم دلم می خواست که یک زندگی آرام و بی دردسر داشته باشم و آزاد باشم که هر جوری که می خواهم لباس بپوشم و موهایم را درست کنم. این مسئله اصلا سیاسی نیست ولی چون دولت با آن مبارزه می کند اگر کسی چنین حرفی را بزند او را به عنوان معاند و یا مفسد فی الارض به زندان می اندازند تا آب خنک بنوشد. کسی که در امریکا زندگی می کند این را نمی فهمد. یک ایرانی مقیم امریکا نمی فهمد که اگر زمانی که با یک خانم راه می رود  یک نفر از راه برسد و در مورد نسبت آنها با یکدیگر سوال کند چه مزه ای دارد. برای همین اگر شما این مسئله را به عنوان یک مشکل برای او تعریف کنید به شما می خندد و شما را سوسول می نامد و می گوید من دارم از مسائل و سیاست های جهانی می گویم آنوقت تو داری از یک مشت بچه قرطی حرف می زنی؟! یک بار یکی از همین آقایان که به عنوان یک فعال سیاسی در همه جا سخنرانی می کرد, برای یک سفر سه ماهه به ایران برنامه ریزی کرد و همه جا اشک شوق ریخت که من بعد از بیست و سه سال می خواهم به آغوش وطن بروم و روی دامن وطن بنشینم و از این حرف ها. سپس پس از هجده روز برگشت و تا یک مدتی هم کمتر آفتابی شد تا در مورد مشکلاتی که برایش پیش آمده است با کسی صحبت نکند. بالاخره پس از چند ماه او را دیدم و از او سوال کردم که پس چرا زود به امریکا برگشتی؟ گفت خوب من کارم طوری بود که مجبور شدم زود برگردم و یک مقدار هم فرهنگ مردم ایران هنوز پیشرفت نکرده است!!! من هم گفتم که اتفاقا فرهنگ مردم ایران خیلی هم پیشرفت کرده است ولی شما نمی توانید آن را درک کنید.

کسی که می خواهد به آغوش وطن برگردد اگر به روستا می رود نباید نگران خاکی شدن کفشش باشد و اگر پایش در تاپاله هم فرو رفت باید به راه خودش ادامه دهد. و اگر به شهر می رود باید دود و آلودگی هوا و ترافیک را تحمل کند و در مقابل رفتار کارمند بانک هم از کوره در نرود. کسی که به آغوش وطن بر می گردد اگر بازپرس فرودگاه به او گفت که شما با این سن و سال خجالت نمی کشی که موهایت را دمب اسبی درست کرده ای باید آن را به جان دل بشنود و اگر هم در خیابان باطوم به سرش خورد و یا موهای دمب اسبی او را قیچی کردند دم بر نیاورد. شما که در امریکا نشسته ای و برای رئیس جمهور محبوبت کف می زنی و از حاضر جوابی او ذوق می کنی خیلی خوب است که کمی هم از دیگر کارهای او مستفیض شوی و بقول معروف پی او به بدن شما هم بخورد.

من دیگر باید بروم پس فعلا وقت بخیر

۶۲ نظر:

  1. دوستان عزیز از ایران اگه یک لطف بکنید این بلاگ من هست : http://francesco-kavoni.blogspot.com/خواهش می‌کنم چک بکنید به من بگید فیلتر شده از ایران یا نه ، پیشاپیش سپاسگزارم

    پاسخحذف
  2. نه جیگر فیلتر نشده

    پاسخحذف
  3. دم شما گرم
    زنده باد مادرتان که شيرش واقعن حلالت باد
    خوب اين مسايل رو باز کردي و خيلي خوشحالم مث چندتا ايرانيه ديگه که تا کمي درد دل ميکني از ينکه مي ترسن توهم بري خارج جاي اونها روبگيري يا واست کلاس ميزارن هي زر ميزنن که ايران خوبه و شما قدر نشناسين

    اقا ميخوام ازهمينجا بگم ايران خيلي خوبه من خودم کشورهاي خارجي رفتم که واسه يه سيخ سيب زميني 10 سانتي گريل شده بايد حداقل 3000 تومن پول بده آدم
    من قدر فرهنگمو ميدونم
    اما دلم براي مردم مي سوزه که اينقد سعي کردن و فرهنگ خودشون قسمتهاي خوبشو ميگم هنوزم حفظ کردن

    دلم ميخواد اين مردم هم پيشرفت کنن
    اين مردمي که آداب غذاييشون تو دنيا اوله
    آداب نظافتشون اوله

    چرا نبايد ما هم تموم اون پيشرفتها رو داشته باشيم

    من هفته پيش روسيه بودم و چند شهرشو از نزديک ديدم
    مردم اصلن تلاشي واسه متمدن بودن نمي کنن اما تمدن تو اين کشور و کشوراي اروپايي دنبالشونه که هر لحطه اينها از زندگي لذت ببرن اما آدم مي بينه که ايرانيها انقد به علم و دانش اهميت ميدن واقعن آرزو مي کنن و زحمت ميکشن اما چرا بايد در کشور ما بسته باشه واسه مردم و اينهمه زجر بکشن

    اميدوارم روزي مردم ايران به حقشون برسن
    مردمي که واقعن با عرضه هستن و فرهنگ بالايي هم دارن

    پاسخحذف
  4. اون دوستتون احتمالا تاعمر دارد به آغوش وطن برنگردهD-:
    راستی شما شغلتون آمریکا چیه ؟

    پاسخحذف
  5. آرش جان چرا این پست رو دوبار گذاشتی ؟!

    پاسخحذف
  6. من این پست را به اشتباه دو بار ارسال کردم و مجبور شدم که پست اول را پاک کنم. از دوستانی که کامنت آنها در آن پست بود و پاک شد معذرت می خواهم.

    پاسخحذف
  7. post haye akhiret kheili bad bood arash jan! In yeki ali bood.khaneye no mobarak. Omidvaram hamishe salem bashi va baramoon benevisi!

    پاسخحذف
  8. البته این رفتار بعضی‌ ایرانی‌‌های ساکن آمریکا یک دلیل دیگه هم داره و اون این هست که بعضی ایرانی‌‌ها (به درست یا غلط) احمدی‌نژاد را کسی‌ میدونند که بر خلاف بقیه حاکمان قبلی‌ حکومت واقعا میتونه و قصدش رو داره که با آمریکا رابطه برقرار کنه. این شلوغ بازی‌هایی‌ هم که در میاره برای گرم کردن بازار و بالا بردن نرخ هست. در صورتی‌ که خیلی‌ از کسانی‌ که امروز به اصطلاح "دموکراسی خواه" و "آزادیخواه" هستند و از بزرگان این جنبش سبز به شمار میروند، به طور ایدئولژیکی و از اعماق وجودشون از آمریکا متنفرند و اصلا نمیتونند روزی رو تصور کنند که ایران و آمریکا رابطه داشته باشند. (خیلی‌‌هاشون همون‌هایی‌ هستند که به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و گروگانگیری کردند).

    نمیدونم چقدر در سیاست عمیق میشوی ولی‌ همین را بگم که به نظر خیلی‌‌ها احمدی‌نژاد یک "اپرتونیست" است و "ایدئولژیست" نیست. بقیه حاکمان سنتی‌ ایران هنوز روی ایدئولوژی "مرگ بر آمریکای" سال ۵۷ باقی‌ موندند (که خیلی‌ از همین سبز‌ها هم که حتا در آمریکا زندگی‌ میکنند!! شاملش میشن)

    حتما این را میدانی که اگر رابطه ایران و آمریکا عادی شود خیلی‌ از این مشکلات اجتمایی که در ایران ذکر کردی از بین خواهد رفت یا کمتر خواهد شد. بنابر این این برقراری رابطه خوب هست حالا به دست هرکسی باشه. و دشمن واقعی‌ آزادی و رفاه مردم ایران کسانی‌ هستند که با آمریکا مشکل ایدئولوژیک دارند و هر کاری میکنند که این رابطه هیچوقت برقرار نشه.

    در ضمن حتما شما میدونی‌ که این بگیر و ببند و سلب آزادی شخصی‌ و توهین در ایران ۳۱ سال هست که وجود داره و "احمدی‌نژاد" نیاورده!

    پاسخحذف
  9. دقیقا.
    بی‌‌ برو برگرد.

    راستی به مادرتون هم خیلی‌ سلام برسونین.

    :)

    پاسخحذف
  10. امیر جان

    ولی ظاهرا شما در سیاست چندان عمیق نمی شوی و تصور می کنی انسانها نمی توانند تغییر کنند و آقای ایکس سال 1389 حتما باید همان آقای ایکس سال 1357 باشد.

    بیچاره این جماعت سبز و سران مزدور و فتنه گرشان! از سویی متهم می شوند که عامل آمریکا هستند و میلیاردها دلار از آمریکا پول گرفته اند و به روایت جنتی قرار بوده سران فتنه 50 میلیارد دلار هم ( به رقم یکبار دیگر دقت کنید! ) بعد از سقوط رژیم از آمریکا بگیرند و حتی شخس موسوی متهم می شود که با خانم هیلاری کلینتون ملاقات کرده است! و از سوی دیگر متهم می شوند که روی ایدئولوژی مرگ بر آمریکای سال 1357 باقی مانده اند!

    در مورد باقی مطالبت تنها می توان انگشت به دهان ماند و گفت عجب!

    پاسخحذف
  11. دوست ناشناس من

    وقتی آرش خان می گوید که " بیشتر کسانی که به پایبوسی رئیس جمهور محبوب خود در نیویورک رفته بودند کسانی هستند که زمانی از ترس اعدام شدن از ایران گریخته بودند " این برادر امیر هم باید آن کامنت را بگذارد. شما چرا سخنان این خواص با بصیرت را جدی می گیرید؟!

    پاسخحذف
  12. ارش جان دمت گرم. عالی بود این بار! واقعا این عدم درک بیشتر ادم رو کلافه می کنه. مخصوصا از طرف ادم هایی که انقدر سنگ ایران رو به سینه می زنند ولی تحمل حضور در ایران رو برای خودشون ندارند!

    پاسخحذف
  13. در مورد روستاهای ایران جهت تنویر افکار عمومی! باید نکاتی را عرض می کنم: چارپایان آمریکائی ( اعم از گاو ، اسب و ... )همانند چارپایان سایر نقاط جهان اجابت مزاج دارند که به مدفوع آنهااغلب تاپاله می گویند. ضمنا در آمریکا هم خاک وجود دارد. هر دو مورد فوق را می توانید در گاوداریها و .... و مزارع آمریکا مشاهده فرمائید. ضمنا چون من به شخصه کلا از تاپاله خوشم نمی آید حاضر نیستم پایم را در آن فرو کنم. چه تاپاله مثلا اسب ایرانی باشد و چه تاپاله اسب آمریکائی و متاسفانه هر کاری هم می کنم نمی توانم خودم را قانع کنم که مدفوع یک چارپای آمریکائی به مدفوع یک چارپای ایرانی برتری دارد. شرمنده!

    راستی! نظرتان درباره ترافیک شهرهای نیویورک ، بوستون و لوس آنجلس چیست؟!

    پاسخحذف
  14. آرش جان امیدوارم همه آنها این جسارت این دوست شما را داشته باشند که گفت چون فرهنگ مردم پایین بود برگشتم. این فک و فامیل های نخبه ما که تشریف آوردند ایران در دامن مشایی و احمدی نژاد و برخلاف برنامه ریزی قبلی شان مبنی بر ماندن درایران و خدمت به مردم، بدو بدو برگشتند امریکاو ترجیح دادند از طریق بانک های امریکایی پولهایشان را برای حماس بفرستند و در این یکی دو ماه هم کلا گم و گور شده اند!!! می ترسند ازشان بپرسیم کی باز هم تشریف می اورید؟

    پاسخحذف
  15. اینا نمی دونن کسی که مثل من موسیقی متال دوست داره اگر تو یه کنسرت وسط بیابون لوت هم شرکت کنه میگیرنش
    و تازه بجرم من درآوردی شیطان پرستی حتی میگن اعدامت میکنیم
    اگر حواست نباشه بگی ما خدا رو قبول نداریم که حالا شیطون رو قبول داشته باشیم دیگه حتما اعدام میشی
    مگر اینکه بگی غلط کردم نمی دونستم این موسیقی رو شیطون نوشته شما که نگفتید به ما ،دشمن جهانخوار گولم زده بود
    تازه بعد از تعهد کتبی که اگر دوباره دستگیر شدم
    مجازاتم کنید آزاد میشی
    بله اوضاع اینجوریه حالا اگر این قضیه رو به یه آمریکایی بگی میگه دروغه نه

    پاسخحذف
  16. ممنون آرش ... خیلی عالی بود ... برا براندا قراره چی درست کنه مادرت ؟؟ کلاً آمریکاییها از غذاهای ایرانی لذت میبرند؟؟ یعنی خوردن اون حجم برنج و سیر ترشیو ماست براشون مشکل ساز نمیشه ؟ :))

    آرش هر چی به درو دیوار میزنم 3 مگا بایت تو کتم نمیره ... چطور کشورهای اروپایی تا 20 مگا بایت اکانت خونگی دارند با قیمت مقطوع؟فقط شهر شما هیمنه یا همه جای کالیفرنیا؟ بعدش این 3 مگ ریئله؟


    یه تشکرم از دوست خوبم Frozen Mind بکنم که تو پست قبل برام پیام گذاشته بود ولی مثل اینکه جواب من ثبت نشد ... ایشاالله هر جا که هست موفق و پیروز و سربلند باشه ...

    تا بعد

    پاسخحذف
  17. سلام.

    این بامزه بازی های پرزیدنت غیر قانونی محترم ما فقط برای عرب ها و خارج نشین هایی جذابه که هزینه ای بابتش این افاضات ایشون نمی پردازند. مردم بدبخت ما برای تک تک این کوته فکری های ایشون هزینه میدن و دارن از وجودشون مایه میذارن.

    برای نمونه، از فردای سخنرانی ایشون، دلار از 1040 تومن یک شبه به بالای 1300 تومن رسیده و متعاقب اون همه چی گرون شده و رفته بالا. آیا یکی از اون احمق هایی که به دیدار پرزیدنت شتافت، حاضره همین وضع براش پیش بیاد؟ تا وقتی ملت بدبخت ما هست، سر دادن ندای ضد امپریالیستی راحته! اگه نه چرا از خود عرب ها صدایی در نمیاد؟

    تا وقتی هم مردم کوته فکری داریم که خوشبختی مردم ما رو با یک سیخ سیب زمینی گریل شده مقایسه می کنن نباید انتظار بهتری از این داشته باشیم!

    راستی چرا همه میوه و سیب زمینی مقایسه می کنن و کسی اتومبیل، انواع لوازم خانگی، کامپیوتر، اینترنت، موبایل، پوشاک و ... را مقایسه نمیکنه؟!

    پاسخحذف
  18. خودم عزیز

    فرستادن پول به حماس آنهم از طریق بانک های آمریکائی؟!!!!!! شما حالتان خوب است؟!

    پاسخحذف
  19. پاينده باشي. اي كاش تمام ايراني هاي مقيم خارج ديد و نظري مثل تو داشتند. موفق و پاينده باشي

    پاسخحذف
  20. عالي بود. ولي با خواندن اين حقايق واقعاً سردرد شدم. دوست عزيزي كه نوشته بود احمدي نژاد اپورتونيست است. درست مي گويد. اما اين اعمال او براي بالا بردن نرخ و در نهايت رابطه با امريكا و مثلاً حل مشكلات كشور نيست. به نظر مي رسد اين فرد نوعي عقده رواني دارد و فقط دلش براي هورا كشيدن لك زده است. فرقي نمي كند كه چه بگويد. جايي از كورش مي گويد و او را مي ستايد و جايي دعاي فرج! فقط بايد ببيند كه كجا، كدام عمل او را بر خلاف عرف و جو حاكم و ... مي دانند و او كاري كند و چيزي بگويد كه بر سر زبان ها بيفتد. ولي واقعاً خلاف انتظارم بود كه ايرانيان مقيم خارج از كشور چنين بينديشند. نظرات شما را مثل هميشه پسنديدم. موفق باشيد.

    پاسخحذف
  21. بابک جان

    اگر افراد به قیمت مواد غذائی ، میزان اجاره بها و و قیمت خرید مسکن ، هزینه آرایشگاه و ... اشاره می کنند بخاطر آن است که اینها از نیاز های اولیه انسان است. وگرنه مثلا درباره موبایل احتمالا دوستان ساکن کانادا مطالب جالب توجهی درباره وضعیت شرکت های سرویس دهنده ، هزینه های سرسام آور مکالمه و ارسال اس ام اس و نوع گوشیهای ارائه شده توسط این شرکتها دارند که البته اگر خودشان درباره آن توضیح دهند بهتر است.

    راستی! درباره قیمت پوشاک می توانید به سایت اینترنتی مارک مورد نظر خود مراجعه کنید. پیشنهاد می کنم اول از قیمت لباس زیر مثلا شورت آغاز کنید! البته فراموش نکنید که باید بابت مالیات هم مبلغی بپردازید.

    پاسخحذف
  22. اپورتونیست از واژگان کشداریست که از آن می توان تعابیر گوناگونی داشت. تمام ایرانیان ساکن آمریکا هم از یک سنخ یا گروه سیاسی نیستند ولی اینکه ما مثلا سلطنت طلبها را متهم کنیم که با احمدی نژاد ملاقات کرده اند یا حامی احمدی نژاد می باشند احمقانه به نظر می رسد!

    پاسخحذف
  23. بهتر است آرش خان توضیح دهند آن زمان که ایرانیان ساکن آمریکا از احزاب و جریانات مختلف سیاسی در برابر سازمان ملل متحد تجمع کرده بودند و علیه احمدی نژاد اعتراض می کردند ایشان کجا بودند؟! ضمنا تصاویر این اعتراضات از شبکه های تلویزیونی مختلف جهان پخش شده است و خبرگزاریهای مختلف هم اخبار این اعتراضات را به سراسر جهان مخابره کرده اند.

    پاسخحذف
  24. این فامیل ما که حسابی هنوز در حال و هوای دکتر چمران و اینها هستند به طور منظم پول می فرستند لبنان. چطوری؟ نمی دونم.اگر کسی می دونه به من هم اطلاع بده لطفا.

    پاسخحذف
  25. خودم جان

    ولی شما قبلا گروه مربوطه و نحوه ارسال پول را ذکر فرمودید. گفتید پولهایشان را برای حماس و از طریق بانکهای آمریکائی ارسال می کنند. از طریق بانکهای آمریکائی که غیر ممکن است ضمنا حماس یک گروه فلسطینیست نه لبنانی!

    پاسخحذف
  26. دوست عزیزم،

    قیاس شورت با برند مورد نظر شما با شورتی که الان در تن هموطنان غیورمان انجام وظیفه می کنه، خنده داره برادر! جنس برند دار را با جنس برند دار مقایسه کن.

    جهت اطلاع در داون تاون لوس آنجلس 5 عدد شورت مردانه 15 دلار، ببر و ببر! بدو حراجش کردن!

    و بازهم جهت اطلاع یک عدد شورت برند دار در پاساژهای آنچنانی تهران 185000 تومن.

    پاسخحذف
  27. احتمالا در کامنت های بعدی ، طرفداران جناب احمدی نژاد هم می خواهند قیمت انواع شورت در پاساژهای محله ایشان را با قیمت انواع شورت در محله منهتن نیویورک مقایسه کنند. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید باز هم به این بحث دلپذیر! ادامه دهید دستکم نام برند و نشانی دقیق بوتیک را هم ذکر فرمائید تا اگر کسانی خواستند شورت مورد نظر را خریداری کنند دچار مشکل نشوند!

    پاسخحذف
  28. برای ما که ادم نوستالوژیکی هستیم ماندن بهتر است

    پاسخحذف
  29. آرش، حرفهاتو خیلی دوست دارم. چون راحت می نویسی. و با منطق من خیلی جوره. تقریباً یک سالی هم هست که وبلاگتو می خونم. اما تا حالا کامنت نذاشته بودم.

    متاسفانه بعد از انتخابات سال 84 وضعیت کشور خیلی وخیم شده. افزایش دروغگویی و کلاهبرداری، عدم وجود امنیت (از همه لحاظ)، افزایش فاصله طبقاتی، نادیده گرفتن قشر تحصیلکرده و باسواد و در نتیجه خروجشون از کشور، افزایش نرخ طلاق و خودکشی، افزایش سرسام آور هزینه ها همه و همه نشان از اضمحلال جامعه ایرانی داخل کشور داره. همونطوریکه در خبرها هم می تونید دنبال کنید موارد شکاف های عمیق در جامعه سیاسی ایران هم به وضوح قابل رویت هست.
    من خودم یکی از طرفداران پرو پا قرص خروج از ایران هستم. اعتقادم اینه که هر انسانی در هر جای این کره خاکی حق زندگی آزاد و راحت را داره. متاسفانه در ایران برای این موضوع هیچ کس ارزشی قائل نیست. بلکه تا اونجا که بتونند می خوان آزادی هاتو محدود کنند.
    به جای اینکه بیان یه کاری کنن جونها راحت تر ازدواج کنن، هزینه هاشونو بیارن پایین در مورد ازدواج موقت قانون تصویب می کنن. یه مشت ابله دارن مملکت می چرخونن.
    سی دی قهوه تلخ مهران مدیری رو گذاشتن سه شنبه توزیع کنن نکنه روز دوشنبه که وفات امام جعفرصادق هست یکی ناغافل بخنده. یکی نیست بگه بز جان، قسمت های قبل رو چه می کنی؟ ماهواره چی؟ بقیه فیلم ها چی؟ اینترنت؟ آخه چقدر یه عده خرند.
    همه در فکر این هستند که کلاه بذارند و شدید مواظبند که کلاهشون برداشته نشه.
    تا یک نفر میگه بالا چشمتون ابروست هزارتا انگ بهش می زنن. خیلی وضع خرابه.
    جامعه ایرانی داخل کشور به سرعت داره به سمت اضمحلال می ره. آرش، خوشابحالت که اونجایی. از زندگیت لذت ببر. از لحظه به لحظش.
    یک جمله بگم و تموم کنم. تا زمانیکه عده ای به خودشون اجازه می دن در مورد همه جنبه های زندگی انسانها دخالت کنند، نظر بدهند، اِعمال کنند و اونها را در یک کلام نادیده بگیرند وضعیت همینه. از مسلمانی بجز دروغگویی، ریشهای بلند بی ریخت، کثافتکاری، بوی عرق بدن، از مساجد به جز بوی بد پا چیزی به یاد ندارم.

    پاسخحذف
  30. چیزی که من از خودایشون شنیدم این بوده که مدتی قبل یک اتفاقات خاصی دور و برشون می افتاده ، دزدیده شدن یک چیزهای خاصی از منزل ایشون و تغییر مکان بعضی چیزها توی محیط کار و منزلشون ،یک اتفاقاتی تو مایه فیلم های آمریکایی که من زیاد سردر نمیارم. و اینها به این دلیل که فکر می کردند قضایا مربوط به کمک هاشون به حزب الله لبنان و حماس و اینهاست و سر و کارشون با صهیونیسم افتاده! به پلیس اطلاع نمی دن و بعد که اتفاقا دزد دستگیر میشه پلیس به اینها گیر میده که چرا به ما گزارش نکردید؟ حتما یک کاسه ای زیر نیم کاسه تون بوده و حتی هنوز جواهرات دزدیده شده رو بهشون پس ندادند.

    پاسخحذف
  31. بر خلاف سایر دوستان من از این پستت زیاد خوشم نیومد و فکر میکنم همون سبک چند پست قبلی خوب بود

    پاسخحذف
  32. از پتخ تیکوا פתח-תקווה ، اسرائیل۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۹:۰۵

    خودم گرامی

    حماس با داشتن دشمنی ( ؟! ) چون شما ، دیگر به دوست نیازی ندارد!

    پاسخحذف
  33. آرش جان
    آخه تو مشکلت فقط این دولت و حکومت که نیست چون توی پست های قبلیت به کسانی که واسه ارزش هاشون و هموطناشون رفتن و جنگیدن اهانت کردی.
    در ثانی بازم یادت رفته که به دلیل اینکه از ایران و ایرانی نیستی نباید اظهار نظر بکنی .
    به همه توصیه میکنم که برای شناخت بهتر تو همه پست هات رو بخونن .مرسی

    پاسخحذف
  34. جالبه نگاه کنید اینم تاییدی بر حرفهای ارش

    http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=123371

    پاسخحذف
  35. از پتخ تیکوا פתח-תקווה ، اسرائیل عزیز
    من دوست یا دشمن کسی نیستم. ولی هر جریانی که از چیزی غیر از صلح پایدار در جهان حمایت کنه رو دوست ندارم. هرموجودی که به یکی از این طرفین غیر از برای گفتگو به منظور ایجادتفاهم کمک کنه ضد صلح و دشمن بشریته.

    پاسخحذف
  36. از پتخ تیکوا פתח-תקווה ، اسرائیل۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۱

    آقا یا خانم " خودم "

    ظاهرا شیوه شما در پاسخگوئی به دیگران این است که سخن اصلی کامنت طرف مقابل را نادیده بگیرید و ضمنا مرتب گفته خود را تغییر دهید. ( به عبارت صریح تر دروغ بگویید. مانند آن داستان پردازی ناشیانه درباره آن فامیل خیالی تان )

    پاسخحذف
  37. پتخ تیکوا פתח-תקווה ، اسرائیل۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۸

    منظور من این بود که دروغگوئی های ناشیانه شما که تظاهر به مخالفت با حماس می کنید در واقع به سود این گروه تروریستی تمام می شود.

    پاسخحذف
  38. پتخ تیکوا פתח-תקווה ، اسرائیل۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۴

    و همچنین به سود حامیان این گروه تروریستی.

    پاسخحذف
  39. من دروغ نمی گم قربان... فامیل ما هم خیالی نیست متاسفانه... واقعا هم متاسفم که جامعه امریکا با وجود این همه خوبی ها که دارد در توجیه کردن قسمت نه چندان کوچکی از مردم خود تا این حد ناتوان مانده است که اینها دچار یک پارانویا نسبت به سیاست های دولت خودشان هستند و از هر چیزی که انها با ان مخالفت کنند حمایت می کنند، می خواهد احمدی نژاد باشد یا حماس یا فیدل کاسترو یا امام موسی صدر... فامیل ما یک آدم بسیار محترم است که من به شخصه در حرفه خودم که پزشکی است ایشان را یک دانشمند به تمام معنا می دانم.با یک سری کشفیات واقعی که بر مسیر علم پزشکی تاثیر گذاشته یا خواهد گذاشت. ولی متاسفانه اینها از ایران تنها چیزی که به یاد دارند و سالهاست با همان تصویر زندگی می کنند یک انقلاب به قول خودشان تر و تمیز است(گرچه به نظر من اصلا هم انقلاب تر و تمیزی نبوده)و بعد سی و چند سال دوری از وطن. به هر حال نمی خواهم صدق حرفهایم را به کسی ثابت کنم. من شخصا معمولا فکر نمی کنم کسی دروغ می گوید چون خودم هیچ وقت دروغ گفتن را انتخاب نمی کنم. شاید در مورد شما این طور نیست که به راحتی فکر می کنید که دیگران در حال دروغ گفتن به شما هستند. من نمی گویم اشتباه نمی کنم یا همه چیز را خوب می دانم ولی می دانم که دروغ نمی گویم. دروغ گفتن یک زمینه بیمارگون نیاز دارد که خداراشکر من این زمینه را در خودم درمان کرده ام و زندگی ام بسیار بهتر از زمانی است که زمینه های دروغ گفتن را درونم داشتم. یکی از این زمینه ها این است که من بخواهم توسط کسی تایید شوم و خود من و واقعیت های من برای رسیدن به این تایید ناتوان باشد. که خوشبختانه نیازم به تایید شدن از طرف دیگران را به کل مرتفع کرده ام. فیزیوپاتولوژی منجر به دروغگویی خیلی بحث طولانی است که اصلا موضوع این بلاگ نیست.

    پاسخحذف
  40. از پتخ تیکوا פתח-תקווה ، اسرائیل۱۲ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۳

    جناب خودم

    به قول آن دوست ناشناس ، شما حالتان خوب نیست ...

    پاسخحذف
  41. بهرام از فرانسه۱۲ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۶

    خودم عزیز

    ولی متاسفانه به نظر نمی رسد که " زمینه های بیمارگون " دروغگوئی ، در شما چندان هم درمان شده باشد. نمونه هائی از کامنتهای شما و اعتراضات دوستان:

    خودم:
    " ... این فک و فامیل های نخبه ما که تشریف آوردند ایران در دامن مشایی و احمدی نژاد و برخلاف برنامه ریزی قبلی شان مبنی بر ماندن درایران و خدمت به مردم، بدو بدو برگشتند امریکاو ترجیح دادند از طریق بانک های امریکایی پولهایشان را برای حماس بفرستند ... "

    اعتراض یکی از دوستان:
    " فرستادن پول به حماس آنهم از طریق بانک های آمریکائی؟!!!!!! ... "

    خودم:
    " این فامیل ما که حسابی هنوز در حال و هوای دکتر چمران و اینها هستند به طور منظم پول می فرستند لبنان. چطوری؟ نمی دونم.اگر کسی می دونه به من هم اطلاع بده لطفا. "

    اعتراض یکی از دوستان:
    " ولی شما قبلا گروه مربوطه و نحوه ارسال پول را ذکر فرمودید. گفتید پولهایشان را برای حماس و از طریق بانکهای آمریکائی ارسال می کنند. از طریق بانکهای آمریکائی که غیر ممکن است ضمنا حماس یک گروه فلسطینیست نه لبنانی! "

    خودم:
    " ... یک اتفاقاتی تو مایه فیلم های آمریکایی که من زیاد سردر نمیارم ... "

    پاسخحذف
  42. خودم جان

    تو که جنبه نداری ، بهتره که زیاد فیلم آمریکائی نبینی عزیزم!!

    پاسخحذف
  43. سامان از هورسنز ، دانمارک۱۲ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۱۳

    خودم عزیز

    متاسفانه به نظر می رسد که بیماری های روانی شما هنوز بطور کامل بهبود نیافته است. لطفا توجه کنید که این عدم پذیرش شما تنها روند درمان را مشکل تر و پیچیده تر می سازد. لازم است در اولین فرصت ممکن به یک روانپزشک مجرب مراجعه فرمائید.

    تندرست باشید.

    پاسخحذف
  44. خودم خان!

    آنها پارانویا ندارند. این توئی که مشکل داری عقده ای!

    پاسخحذف
  45. پویا از استکهلم ، سوئد۱۲ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۴۶

    خودم گرامی

    شما که خود فردی بی فرهنگ هستید و دارای انواع عقده های درونی می باشید صلاحیت آن را ندارید که درباره فرهنگ ملت ایران یا سلامت روان مردم آمریکا اظهار نظر بفرمائید.

    پاسخحذف
  46. سلام
    به نظرم همین پستت نشون میده که هنوز مردم ایرانو فراموش نکردی.

    پاسخحذف
  47. هاها ها، روش جالبیه که آدم هر چیزی که تو تصور خودش نمی گنجه فکر کنه دروغه!

    پاسخحذف
  48. واقعا این ((خودم))دکتر است؟؟؟

    پاسخحذف
  49. واقعا این ((خودم)) دکتر است؟؟؟

    پاسخحذف
  50. ارش عزیز، خیلی سخته که با وجود اینکه مدت تقریبن زیادیه از ایران دور بودی هنوز خودتو تو اون حال و هوا نگه داشتی و به مشکلاتی که ایران داشتی فکر میکنی. من اینقدر بامسائل جدید روبه رو شدم که حتی شماره تلفن خونه ایرانم را یادم رفته بود.یک روزمی خواستم به مستاجرم زنگ بزنم مجبور شدم زنگ بزنم از مامانم شماره تلفن خونه خودم را بگیرم!البته دو سال پیش برگشتم ایران چون مادرم بیمار بود.درمورد کمک به لبنان ، خاله من مری لند زندگی میکنه، 4تا داماد عرب داره که همه خیلی پولدارند و یکی شون که کویتیه همیشه به حزب اله کمک می کنه. خاله من هم تو خونه اش کلاس قران داره و ایرانی ها که تو کلاس شرکت می کنند بعضی ها از طریق داماد خاله ام به لبنان کمک می کردند. الان نمی دونم وضع چطوریه ولی چند سال پیش که می دونم بعضی از ایرانی ها کمک می کردند.

    پاسخحذف
  51. آترین از زوریخ ، سوئیس۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۳:۴۲

    ببخشید ، کسی اطلاع دارد که شهبانو فرح پهلوی و شاهزاده رضا پهلوی هم در جلسه ملاقات با احمدی نژاد حضور داشته اند یا خیر؟!!!!!

    پاسخحذف
  52. آترین جان

    برخی منابع موثق! که در این بلاگ حضور دارند گزارش داده اند روح محمد رضا شاه فقید هم در آن جلسه حضور داشته و احمدی نژاد چفیه به دور گردنش انداخته است!

    پاسخحذف
  53. تیرداد از پاریس۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۵:۲۱

    بهراد عزیزم

    همان منابع موثق! همچنین گزارش داده اند دو روز پیش شاهزاده رضا پهلوی یک میلیارد دلار به جنبش حماس کمک مالی کرده است! بنا بر گزارش آن منابع ، ایشان این پول را از طریق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در اختیار شاخه نظامی حماس قرار داده است!

    پاسخحذف
  54. فكر مي‌كنم سرعت اينترنت شما 3مگابيت باشه نه 3مگابايت! درسته؟
    نوشته بودي: "شما که در امریکا نشسته ای و برای رئیس جمهور محبوبت کف می زنی و از حاضر جوابی او ذوق می کنی "
    مي‌شه چند مورد از حاضرجوابي‌هاي اونو بگي؟ ما كه جز دروغ چيزي يادمون نمي‌ياد

    پاسخحذف
  55. سلام
    من متوجه نشدم هدف از اون نظرسنجي در مورد دوش حموم چيه
    ميشه توضيح بدين؟ در واقع نمي دونم چه نتيجه اي مي خواين بگيرين

    پاسخحذف
  56. سلام دوست عزيز از وبلاگتون خيلي خوشم اومده من شمارو لينك كردم ....
    توي اين چن روزه بيشتره پستهاتونو خوندم

    پاسخحذف
  57. خيلي بي ادبي
    اين بول شيت چيه تو وبلاگت گذاشتي
    كمي تربيت هم بد نيست چه توي ايران چه توي آمريكا!

    پاسخحذف
  58. اینکه ما از یک سیاستمدار بخواهیم که دروغ نگه مثل اینکه از یک دروغگو بخواهیم دروغ نگه من هم به همین رئیس جمهور رای دادم فقط به خاطر اینکه دروغگوی خوبیه ما بیشتر از اینکه احتیاج به عمل داشته باشیم به آرامش احتیاج داریم

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.