۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

اشتباهات بانکی

شاید برای شما عجیب باشد اگر بشنوید که در امریکا هم اشتباهات بانکی فراوان است و شاید بتوانم بگویم که تقریبا هر کاری که من تا به حال با بانک انجام داده ام یک اشتباهی از جانب آنها صورت گرفته است. حتی یک بار چند صد دلار اضافه به حسابم واریز کردند و من هم صدایش را در نیاوردم. دیروز بعداز ظهر از بانک به من زنگ زدند و گفتند که برای تحویل خانه پول کافی در حسابت وجود ندارد و دو هزار دلار پول کم داری. من دوباره حساب و کتاب کردم و تمام لیست ها را زیر و رو کردم چون طبق حساب من قاعدتا باید بعد از تصفیه پول پیش خانه و هزینه های سندی مقداری هم برای من پول باقی می ماند. خلاصه پس از چند ساعت زیر و رو کردن لیست ها متوجه شدم که هفت هزار دلاری را که ماه پیش پرداخت کرده ام را برای من دو هزار دلار حساب کرده اند و برای همین مجموع موجودی من به اندازه کافی نمی شد. امروز صبح کپی قبض آن پولی را که پرداخت کرده بودم را برایشان فرستادم تا دوباره صورتحساب ها را بر مبنای آن تنظیم کنند. تنها خوبی اینجا این است که وقتی به آنها می گویید که اشتباه کرده اند قبول می کنند و اصل را بر این می گذارند که شما درست می گویید مگر اینکه بررسی کنند و ببینند که اشتباه کرده اید.

مورد دیگر این که اگر یک زمانی خواستید برای مردم فلسطین دعا کنید و برای عاقبت به خیری آنها به خیابان بروید و شعار دهید حتما دولت روسیه را هم مورد مرحمت خودتان قرار دهید. گرچه من از شعار مرگ خوشم نمی آید ولی مرگ بر روسیه یکی از دلپذیر ترین شعارهایی بوده است که تا بحال شنیده ام. من از شما یاد گرفتم که دیگر در زمان اظهار نظر همه را جمع نبندم و نگویم که مثلا ایرانیهای امریکا اینطوری هستند چون ممکن است فقط افرادی را که من دیده ام آن هم در آن زمان بخصوص آن طوری بوده اند. برای همین در مورد روس ها به طور کلی قضاوت نمی کنم چون هم فرهنگ عمیقی دارند و هم اینکه آدمهای خوب زیادی در لابلای آنها دیده می شود. ولی چیزی که در زمان حاضر در میان آنها بسیار برجسته است و به چشم می خورد مادی بودن آنها است. پول درآوردن چیزی است که بالاترین اولویت را برای روس ها دارد و متاسفانه روس ها در طول تاریخ همیشه از سادگی ما سوء استفاده کرده اند و منابع مالی ما را غارت کرده اند. آنها بسیار موذی و در بیشتر موارد باهوش هستند و می دانند چگونه طعمه خود را خام کنند و به او پر و بال دهند. روس ها ایرانی ها را مثل کف دست خود می شناسند و با فرهنگ آنها کاملا آشنا هستند ولی متاسفانه ایرانی ها اطلاعات کافی در مورد روس ها ندارند و نمی دانند که آنها بسیار نژاد پرست هستند و خودشان را یک سر و گردن از تمام انسان ها بالاتر می دانند و حتی گول زدن و پول دیگر کشورها را خوردن برای آنها یک افتخار ملی است.

البته آنها هم بدبختی های زیادی کشیده اند و هنوز هم از فقر مالی و فقر فرهنگی رنج می برند. آیا تا به حال فیلم ها و سریال های روسی را دیده اید؟  خوب آنها به خاطر موذی بودن زیاد دلشان نمی خواهد که مردم کشورهای دیگر از آنها شناخت پیدا کنند چون اگر شما آنها و فرهنگ آنها را بشناسید دیگر گول نمی خورید. مثلا ما فرهنگ مردم ترکیه, عراق, امارات و یا هند را می شناسیم و می دانیم که چگونه هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند و فرهنگ آنها چگونه است ولی شاید شناخت ما از روسیه فقط محدود به چند کتابی باشد که مربوط به سالیان قدیم است و مثلا خواندن کتاب برادران کارامازوف هیچ شناختی از جامعه فعلی روسیه به ما نمی دهد. من در امریکا دوستان روس زیادی دارم ولی کلاس اجتماعی آنها اصلا با ایرانی هایی که من در امریکا می شناسم قابل مقایسه نیست و مجبور هستم که رفت و آمد خودم را با آنها بسیار محدود کنم. دولت روسیه اصلا برایش مهم نیست که چه کسی در کشور ما حاکم باشد و فقط برای او مهم است که با کسی که در قدرت است دوست باشد تا بتواند بنجل هایش را به ما بفروشد و پول در بیاورد. در واقع او همیشه می خواهد برنده اصلی میدان باشد و از هر اتفاق و رویدادی بهره مالی ببرد. البته ممکن است بگویید که امریکا هم چنین است ولی این فکر اشتباه است چون ساختار سیاسی و اجتماعی امریکا طوری است که نمی تواند در جهت منافع مالی خود سیاستهای ضد مردمی اعمال کند. رسانه ها و احزابی که توسط مردم هدایت می شوند کاملا بر روند سیاست های دولت نظارت دارند و مثلا اگر امریکا حرکتی کند که بر خلاف منافع ملی و مردم ایران باشد از درون تشکیلات خود دچار مشکل خواهد شد. ولی روسیه چنین ساختاری ندارد و به راحتی می تواند حقوق مردم را نادیده گرفته و برای کسب درآمد دست به هر کاری بزند.

البته بخش دوم این یادداشت من هم مهاجرتی نیست ولی گفتم شاید به دردتان بخورد.

۶۰ نظر:

  1. خب فکر کنم که باید مثل تین ایجر ها اظهار خوشحالی کنم:
    اول :))))))))))))))))
    البته اگه تو این فاصله کسی کامنت نذاشته باشه
    ++ AM ++

    پاسخحذف
  2. در مورد روسیه کاملاً باهات موافقم ... یکی از دوستانم که توی بوشهر بود تعریف می کرد نیروگاه اتمی براشون شده پیک نیک، یا تشویق گاه! در واقع هر شش ماه یک بار هر کسی رو که می خوان تشویق کنند و باصطلاح حالی بهش بدن می فرستنش اون جا تا بخوره و بخوابه و حقوق بالای تشویقی بگیره
    ... حالا تا این جا هنوز شلوغ نشده بذار یه اعتراف کنم آرش جان که به خاطر دونستن زبان روسی بهت غبطه می خورم ... من عاشق چخوف، گوگول، داستایوسکی و ... هستم و همیشه دوست داشتم آثار اون ها رو به زبون اصلی بخونم، مخصوصاً چخوف نازنین که در حد پرستش دوستش دارم ... خلاصه جای من نوشته هاشون رو بخون و حالشو ببر :)
    ++ AM ++

    پاسخحذف
  3. خیر من با شعار مرگ بر روسیه مخالفم!
    اصلا جنبش سبز تمام شد و فردا فقط سگان ولایت در خیابانها دیده میشن.
    به نظرم بهترین شعاری که ملت ایران در تاریخ چند هزار ساله خودشون دادند این بود:
    نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
    میخوام این شعارو یه روز تو وبلاگم کالبد شکافی کنم تا به روح اون پی ببرید!!!!
    شعار دیگری هم که میتونه به سرنگونی بینجامه اینه:
    اقتصاد آزادی جمهوری ایرانی
    اسفا و دریغا که همه اعضای جنبش یا مردن یا تو زندانن یا مهاجرت کردن یا در حال مهاجرتن و یا مثل من نا امید شدن!
    اوه چه غمگینم امروز میزند پر مرغ خیالم......

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز من وبلاگتو تازه پیدا کردم از مطالبش واقعا لذت بردم خیلی جالب کامل و کاربردی
    امیدوارم همیشه به این تنوشتنت ادامه بدی

    پاسخحذف
  5. میجنگم میمیرم مه مه رو پس میگیرم

    پاسخحذف
  6. سلام . می بینم که از قهر دراومدی ! هنوز کامل نوشته ات رو نخوندم ، وقتی کامنت دونی رو بسته بودی پیش خودم گفتم ای پسر جان اگر تاییدی می کردی اینقدر آزرده خاطر نمیشدی . به هر حال خوشحالم اوضاع به حالت قبل برگشت .

    پاسخحذف
  7. dar morede roosiye rast migi alan chandin sale too iran vase niroogahe booshehr pool migiran va taze sookht resanish kardan
    Dar zemn mamnun az blog khoobet

    پاسخحذف
  8. به نظر من انقدر خودتون رو مقيد ندونيد كه حتما مهاجرتي بنويسيد ... نوشته ها و عقايد هر انساني و بخصوص شما بسيار جالب توجه هست ...

    پاسخحذف
  9. در كل تاريخ ايران روس ها حتي يكبار هم به نفع ايران قدمي برنداشته اند. حالا شده اند دوست اين ايران خانم

    پاسخحذف
  10. سلام اقا ما رو دست انداختی چند دفعه گفتم لینک اون فیلمها رو بزار هر بار گفتی در اولین فرصت و چشم دوست عزیز و ...
    بعد از یک مدت که باز اومدم نزاشتی که.
    اگه نمی خوای بزاری شهامت داشته باش بگو نمیزارم چرا بقیه رو مچا می کنی دوست داری یکی همین کار رو با خودت بکنه

    پاسخحذف
  11. سلام ارش
    نظرت راجع به حبیب (خواننده لس انجلسی )که با خوانواده ش به ایران برگشته چیه علت چیه ؟

    پاسخحذف
  12. خدا مرده است لطفا فاتحه بفرستید .
    استيفن هاوکينگ فيزيکدان برجسته بريتانيايی در کتاب تازه خود مدعی می شود که خدا عالم و کهکشان را نيافريده و «انفجار بزرگ کهکشانی » که بسياری از سياره و ستارگان بر اثر آن بوجود آمده اند، نتيجه و پيامد قوانين فيزيک است.

    نام اين کتاب « طرح عظيم » است و استيفن هاوکينگ آنرا همراه فيزيکدان آمريکايی لئونارد ميلودينو نوشته است. در اين کتاب استدلال می شود که وجود فرضيه های گوناگون و اکتشافات جديد ثابت می کند که جهان هستی يک خالق ندارد.

    پاسخحذف
  13. فقط می‌خواستم بگم که نظر خاصی‌ ندارم
    :)

    پاسخحذف
  14. سر میز شام، که مفصل بود، آقای محمدی عراقی سخنرانی کشدار و خسته‌کننده‌ای ایراد کرد به انگلیسی مغلوط (از روی متن می‌خواند) که واقعاً وهن‌آور بود. دو سوّم سخنرانی زاید بود. کمی بعد از اتمام سخنرانی باز بلند شد و عذرخواهی کرد که در صحبت‌هایش یهودیان را فراموش کرده است! همایش ادیان ابراهیمی است و حضور دو ربی یهودی و نمایندگان یهودیان ایران، یعنی چهار یهودی در دو هیئت، به آن‌ها وزن خاصی می‌بخشد و محمدی عراقی در صحبت‌هایش فقط درباره تفاهم اسلام و مسیحیت صحبت کرده بود. به عکس، سخنرانی کاردینال مک کاریک جذاب و جالب و پر از شوخی و مزاح بود و کوتاه و متناسب با زمان صرف شام. به یاد سمینار روابط انگلیس و ایران در وزارت خارجه افتادم که سخنرانی مقامات ایرانی مزخرف و طولانی بود، و بعضی از آن‌ها که وزیر یا معاون وزیر بودند واقعاً تریبون را چسبیده و رها نمی‌کردند، و سخنرانی سفیر انگلیس کوتاه و جذاب و پر از طنز. کاردینال مک کاریک آدم محترمی است ولی مارشال برگر یهودی به‌نظر ناجور می‌آمد. در حیاط برخورد دکتر... با یکی از اساتید آمریکایی جلسه بسیار زشت بود و چاپلوسانه. در این مراسم رفتار او را با دقت دنبال کردم. دقیقاً در پی ارتباطات خارجی است... در مجموع آمریکایی‌ها و یهودیان ایرانی جلسه را بسیار زبل و توانا دیدم و ایرانیان را یا ساده و عقب‌مانده و یا جوانان جویای نام با آی. کیوی پائین مثل دکتر حسن... و امثال او. «طلبه خوشگل» را هم خل وضع دیدم. در حضور من، در محوطه سبز و زیبای بیرون سالن که میز و صندلی گذاشته بودند، موریس معتمد و یشایایی و برگر و او حضور داشتند و برگر و معتمد با او شوخی مستهجن می‌کردند. به‌نظر می‌رسد سخت آلت دست آن‌هاست. بعید نیست اگر این وضع ادامه یابد در آینده نه چندان دور شخصیت مهمی شود!...»

    پاسخحذف
  15. «خاخام مارشال برگر»، که در یادداشت آن زمان او را «خطرناک» و «ناجور» خوانده‌ام، همین جفری گلدبرگ، روزنامه‌نگار سرشناس نئوکان است که، چنان‌که خواهیم دید، یک سال پیش از سفر به تهران با انتشار گزارشی جنجالی در مجله «نیویورکر» (25 مارس 2002) اوّلین شعله‌های آتش حمله آمریکا به عراق را برافروخته بود. او در 14 مارس 2006، در مقاله‌ای در «نیویورک تایمز»، به دیدار سه سال پیش خود از تهران اشاره کرده [+] و در گزارش جنجالی اخیر خود، که به آن خواهیم پرداخت، نیز به دیدار هفت سال پیش خود از تهران ارجاع داده است. به‌نظر می‌رسد او بعدها سفرهای دیگری نیز به ایران داشته زیرا از سفر فوق به عنوان «اوّلین دیدارم از تهران» یاد می‌کند.


    /این مطالب رو یکی از خبرنگاران معروف امریکایی نوشته /

    پاسخحذف
  16. چگونه یک افسر سابق ارتش اسرائیل، که به حضور در سرکوب «انتفاضه اوّل» افتخار می‌کند و سال‌هاست به عنوان یکی از سرشناس‌ترین روزنامه‌نگاران نومحافظه‌کار و عضو متنفذ «لابی اسرائیل» در ایالات متحده آمریکا لجوجانه بر طبل جنگ برای تغییر جغرافیای سیاسی خاورمیانه می‌کوبد، به این سادگی با هوّیت جعلی و با عنوان جعلی «خاخام یهودیان نئوارتدکس نیویورک» به دعوت ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ایران سفر می‌کند و در جمعی حضور می‌یابد که قرار بود حتی با رهبری دیدار کند ولی دستگاه اطلاعاتی ایران خاموش می‌ماند؟ با توجه به سفر باورنکردنی چهره‌ای نامدار و سرشناس همچون روپرت مردوخ (مرداک)، «سلطان رسانه‌های صهیونیستی»، به ایران، [+] دیگر این‌گونه مسائل مرا متحیر نمی‌کند

    پاسخحذف
  17. من یک سؤال دارم چون می دونم آرش به کامنت ها جواب نمی ده از خواننده ها می پرسم :
    من با اینکه خواننده همیشگی وبلاگ آرش هستم اما مدتی بود که به دلیل سفر نتونستم به اینجا بیام ، تو این مدت مثل اینکه آرش بخش کامنت رو بسته بود و بعد دوباره باز کرد ، اینو خیلی تو کامنت ها دیدم ، مثل اینکه موضوع جدی بوده ! می شه یکی بگه چه اتفاقی افتاده ؟ با توجه به شناختی که از آرش دارم برام عجیبه.

    پاسخحذف
  18. to ham ke maro gaeedi ba in khune kharidanet!! zafe asab gereftim be khoda!!!

    پاسخحذف
  19. امی جان بعد از اینکه آقای محمود احمدی نژاد با نام مستعار به اینجا اومدن و پشت سر هم فحاشی کردن آرش یه مدت بخش کامنتها رو بست.من انتظار دارم که اگه بازم فضا به سمت مسمومیت پیش رفت آقا آرش بخش نظراتو ببنده

    پاسخحذف
  20. تو تو آمريكا نشستي و ليوان آبجو دستت گرفتي و هر وقتم گرمم بشه ميپري تو آب ! بعد داري به ما ميگيد كه رفتيد تو خيابون چه كار كنيد و يا نكنيد ؟! بابا همه همين طوريش به تو مشكوكن ! بعد ميايي از اين حرفا ميزني ...آدم را ياد مستشار هاي آمريكا و انگليس ميندازي ! البته نه اون آمريكا و انگليس ! خلاصه بهت بگم خيلي هم ساده نيست وقتي 5 نفر تنهايي تو خيابون وليعصر راه افتادين ميون اون همه لنگ به هوا و جيره خوار دولت داد بزنيم كه مرگ بر روسيه ...

    پاسخحذف
  21. گادفادر عزیز ممنونم از توضیحتون.
    به نظر من بخش کامنت باید همیشه باز باشه ولی آرش بعد از تأیید ، اونا رو منتشر کنه ، اینطوری ارتباط خواننده ها با آرش قطع نمی شه.

    پاسخحذف
  22. من خیلی وقته نوشته هاتو می خونم. انقدر نوشته ها تو دوست دارم که برام مهم نیست دروغ میگی یا راست .وقتی نظرات و بستی من خیلی لذت بردم.فکر می کنم جالب ترین کاری بود که کردی.چون ما به دیکتاتوری بیشتر عادت داریم.تو دمکراسی یاچیزی شبیه اون دست و با و مونو گم میکنیم گیج میشیم و بهم میریزیم.چیزی شبیه عراق وشوروی سابق و چین منهای حکومت فعلی.

    پاسخحذف
  23. آرش باهات موافقم..
    مرگ بر روسیه.
    این روسیه جز چپاول مال کشورهای دیگه کاری بلد نیست، حتی سود هم به کشوری که داره ازش چپاول میکنه نمیرسونه.
    درسته یه زمانی بعضی از منابع ایران دست آمریکا بود و سود میبرد ولی در برابرش کلی هم به کشور ایران سود رسوند و توی صنعت و زیرساخت کشور کمک کرد.
    هم برد و هم کمک کرد..

    پاسخحذف
  24. به نظر مي رسد شمار روزافزوني از آمريکايي ها از پرداخت ماليات که هزينه دو جنگ طولاني را تامين مي کند و طرح هاي شکوفايي که هيچ تاثير مثبت و ملموسي بر زندگي آنها نداشته است، به تنگ آمده اند و ايالت هاي خود را به لغو قوانين فدرال ترغيب مي کنند و حتي خواستار جدايي طلبي هستند.

    اين آمريکايي ها صرف نظر از اينکه مدافعان اعطاي اختيارات بيشتر به ايالت ها يا جدايي طلبي آنها باشند، درباره اين موضوع اتفاق نظر دارند که از دولت فدرال به ستوه آمده اند.

    " توماس تيلور" پرفسور اقتصاد و رهبر جنبش براي جمهوري فرمونت دوم ( شمال شرق) گفت: دولت فدرال قدرت معنوي خود را از دست داده و تحت امر دستورات وال استريت است.

    وي اين سوال را مطرح کرد ، امپراطوري فرومي پاشد، آيا مي خواهيد با تايتانيک غرق شويد يا تا زماني که فرصت همچنان باقيست راه حل ديگري پيدا کنيد؟

    به گفته پرفسور " جايسون سورينس " استاد دانشگاه بوفالو در نيويورک، در واقع جريان مخالف واشنگتن حتي قبل از انتخاب " بارک اوباما " به عنوان رييس جمهوري آمريکا فعال بود اما صفوف آن با رکود اقتصادي بويژه دخالت روز افزون دولت در اقتصاد و افزايش هزينه هاي ملي گسترش يافت.

    "کرک پاتريک سايل" ازموسسه ميد لبري که جنبش جدايي طلبي و تعيين سرنوشت را بررسي مي کند، اظهار داشت: امروز سخناني درباره لغو قوانين فدرال در سطح ايالت ها و جدايي طلبي همانطور که در سال 1865 ميلادي مطرح شد ، بيان مي شود.

    در زمان حاضر حداقل در ده ايالت از جمله تگزاس (جنوب) ، فرمونت (شمال شرق) ، هاوايي (اقيانوس آرام) و آلاسکا (شمال غرب) گروه هاي فعال خواهان جدايي طلبي وجود دارد.

    در اقدامي غيرمنتظره، "ريک پري " حاکم تگزاس اخيرا در نشست محافظه کاران گفت که از جدايي طلبي حمايت مي کند.

    اين ايالت جنوبي که بين سال هاي 1836 و 1845 مستقل شد، در سال 1961 زماني که به ده ايالت ديگر حامي برده داري در جنوب عليه ايالت هاي شمالي ملحق شد، شاهد آخرين جدايي طلبي بود.

    جمهوري فدرال آمريکا بعد از چهار سال جنگ داخلي که 620 هزار کشته بر جا گذاشت، ايجاد شد.

    " ديف موندي" سخنگوي جنبش ملي در تگزاس گفت : جدايي طلبي تنها پاسخ ما است زيرا دولت فدرال دچار از هم گسيختگي شده و ديگر اصلاح آن با شيوه فعاليت نظام سياسي کنوني امکان پذير نيست.

    وي با اشاره به اينکه ايالات متحده آمريکا در اصل بر اساس نظام کنفدراليسم ايالت هاي مستقل مرتبط با يکديگر و طبق اصل دفاع مشترک و منافع تجاري ايجاد شد، ابراز تاسف کرد که دولت فدرال بعد از سال ها و سال ها قدرت بيش از حدي به دست آورده است.

    پاسخحذف
  25. http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=7184&id=87821
    منبع خبری که دوست ناشناس بالایی گذاشته.
    سایت حوزه!!!!!
    بعد از آخوند سجودی یک آخوند دیگر هم به جمع نظرگزاران پیوست.!
    حاجی تقبل الله

    پاسخحذف
  26. "ريک پري " حاکم تگزاس
    منظورتون از حاکم فرمان داره؟؟
    آمریکا که مثل مدینه فاضله پیامبر قاتل شما نیست !!!
    مثل اینکه سایت حوزه قرن 21 رو با صدر اسلام اشتباه گرفته

    پاسخحذف
  27. این هم وبسایت رسمی آقای ریک پری برای آشنایی بیشتر با ایشون و عقایدشون.
    http://www.rickperry.org/

    آقای پری یکی از سرسختترین جمهوری خواهها هستند و از مهمترین هواداران حمله به عراق

    پاسخحذف
  28. آدرس سایت جمهوری تگزاس ( نوین ):
    texas.freecountries.org

    آدرس سایت جمهوری کسکیدیا (متشکل از قسمتهایی از غرب آمریکا و کانادا):
    zapatopi.net/cascadia

    آدرس سایت حرکت استقلال و خودمختاری هاوایی:
    www.hawaii-nation.org

    آدرس سایت استقلال طلبان آلاسکا:
    www.akip.org

    آدرس سایت جمهوری ورمانت دوم:
    vermontrepublic.org

    آدرس سایت لیگ جنوب (متشکل از بقایای جبههٔ ایالات مؤتلفه آمریکا):
    dixienet.org/New%20Site/whatisthels.shtml

    پاسخحذف
  29. آرش جان اول بگم که از اول تا به اینجا هر چه که نوشته بودی بطور تمام خوندم و چیزی که منو شگفت زده کرد این بود که تعدادشون به 232 تا پست رسیده که جزوی از اسم یوزرته ...

    خیلی با این موضوع حال کردم ولی خوندن اینهمه پست و بعضی وقتها مرورشون برای فهمیدن اصل متن خیلی برای سخت بود...

    خیلی بیشتر از اون چیزی که فکر میکنی روم تاثیر داشت ...

    یه ایمیل فرستادم یه آی دی یاهوت ببینش جوابمو حتماً بده ... ممنونم ازت ... فعلاً

    پاسخحذف
  30. راستی ناشناس بالایی منم یادم رفت آخرش خودمو معرفی کنم ===> online27H

    پاسخحذف
  31. the godfather عزیز

    فرماندار؟! فرماندار کدام حکومت مرکزی؟! من به احترام شما پرزیدنت ریک پری را حاکم تگزاس خطاب کردم. اکنون به ایشان رئیس جمهوری تگزاس می گویم.

    پاسخحذف
  32. من هم دارم به ایالات متحده مهاجرت میکنم و احتمالا به تگزاس.حتما سلام گرم شما رو به آقای پری میرسونم.
    فقط شما هم برای من دعا کنید تا کارم درست شه.

    پاسخحذف
  33. cascadia هم جزو ایالتهای رسمی آمریکا نیست.ایالات متحده آمریکا متشکل از تنها 50 ایالته که طبق آمار هر کدومشون به تنهایی بیشتر از بسیاری از کشورها تولید اقتصادی دارند.
    یکی از شعارهای مشهور مردم آمریکا به هنگام استقلال از بریتانیای کبیر این بود که چندین یکی را میسازند
    چند وقت پیش افرادی در ایران خواستار تشکیل کشور مستقل قم بر اساس الگوی واتیکان شدن اما آیا زدن این حرف به معنای اینه که ایران در حال تجزیه است؟
    این سایتهایی که شما گفتید نه اسم و رسمی دارن و نه مشخصه های یک وبسایت رسمی!
    از اینا گذشته شما در آغاز صحبتهاتون از مقامات رسمی و دانشگاهی اسم بردید.که این هم از روزنامه کیهان استخراج شده بود!
    به علاوه شما به حد بالای خودمختاری ایالتها در آمریکا طبق قانون اساسی توجه ندارید.
    همین الآن در بسیاری از ایالتها ازدواج همجنسگراها بر خلاف نظر پرزیدنت اوباما غیر قانونیه.در برخی ایالتها به طور مستقل مجازات اعدام لغو شده.در برخی ایالتها قوانین مهاجرت با قوانین مهاجرت در واشینگتن متفاوته.
    هر ایالت برای خودش مجلسین قانوگذاری و دادگاه مستقل داره و دیوان عالی فقط به عنوان ناظر عمل میکنه که اگر قوانین اولیه آمریکا که توسط هر 13 مستعمره تایید و امضا شد شکسته شدن واکنش نشون بده.مثل گرفتن حق رای از شهروندان رنگین پوست و زنان یا ظلم به اقلیتهای مذهبی و زبانی.
    همچنین تعیین کردن مالیات توسط دولت ایالتی غیر قانونیه اما دولت فدرال برای راضی نگه داشتن مردم ایالتهایی که سابقا تحت فشار بودن میزان مالیات رو در برخی ایالتها پایینتر نگه داشته از جمله تگزاس.
    یکی دیگه از موارد تفاوت ایالتها با واشنگتن هم مسئله سلولهای بنیادیه.

    پاسخحذف
  34. ممنون عزیزم. لطف می کنی.

    آدرس سایت رادیو ورمانت آزاد:
    www.freevermontradio.org

    پاسخحذف
  35. جمهوری کسکیدیا : متشکل از قسمتهایی از غرب آمریکا و کانادا

    پاسخحذف
  36. بالاخره کیهان دروغگو و وقیح هم ممکنه گاهی اوقات یک خبر درست رو منتشر کنه ولی منبع من کیهان نبود. عزیزم اگر به منابع فارسی اعتماد نداری فقط کافیه اسم اون مقامات محترم رو به همراه چند کلمه کلیدی به زبان انگلیسی در گوگل سرچ کنی. احتمالا دوستان عزیز دیگه هم همین کار رو می کنند.

    پاسخحذف
  37. کیهان دروغگو دارای منابع دروغگو هم هست.
    اگر در دنیا گروههای خلافکار نبودند آنگاه نیازی به دادگاه و پلیس و قانون هم نبود.
    جدایی طلبی باید به تصویب عموم مردم و سازمان ملل برسه.
    راستی اگه همچdن سایتی تو ایران بود حتما تا حالا فیلت* شده بود و صاحبش هم تو اوین بود نه؟
    یا اگه همچین گروههایی در سوریه بودن الآن چه سرنوشتی در انتظارشون بود؟
    این هم خودش دلیلیه بر عظمت نام آمریکا که مهد آزادی و انسانیته.
    My country 'tis of thee, sweet land of liberty!!.........

    پاسخحذف
  38. تازه اینا تو آمریکا رادیو هم دارن اما تنها هوادار و شنوندشون حسین شریعتمداریه.!!!شماهم گوش میکنید؟
    شگفتا که در کویر متعفن و گندیده ایران حتی رئیس مجلس خبرگان هم حق داشتن یک روزنامه ندارد.
    مرگ بر الله سلام بر آزادی و مهد آزادی

    پاسخحذف
  39. در مورد جمهوری Cascadia می توانید به سایتهای زیر هم مراجعه فرمائید:
    www.cascadiacommons.org

    cascadianow.org

    www.cascwild.org

    www.cascadiacenter.org

    پاسخحذف
  40. البته سایت اصلی جمهوری Cascadia همانی بود که قبلا عرض کردم. اینها صرفا برای آشنائی بیشتر بود.

    پاسخحذف
  41. http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B3
    تاریخ تگزاس
    نقوش ۴ هزار سالهٔ متعددی بر روی دیواره‌های غارهای پارک ایالتی سمینول کنیون در جنوب تگزاس دیده می‌شود.

    پرچم تگزاس تا کنون ۶ بار تغییر چهره داده‌است: پرچم اسپانیا، پرچم فرانسه، پرچم مکزیک، پرچم جمهوری تگزاس، پرچم کنفدراسیون ایالات جنوب آمریکا، و پرچم ایالات متحده آمریکا.

    سن آنتونیو قلب تاریخی تکزاس بشمار می‌آید و محل جنگ آلامو است که در آن تگزاس برای استقلال علیه ارتش مکزیک مبارزه کرد. نهایتا تگزاس رسما در سال ۱۸۴۵ عضو ایالات متحده آمریکا گردید، و در سال‌های ۱۸۳۶-۱۸۴۵ یک کشور مستقل بود. نام این کشور جمهوری تگزاس بود.

    در سال ۱۸۶۱، تگزاس از ایالات متحده جدا گشت، و عضو ایالات مؤتلفه آمریکا گردید. با شکست این گروه در جنگ داخلی آمریکا، تگزاس نیز بار دیگر به ایالات متحده پیوست.

    پاسخحذف
  42. http://www.sos.state.tx.us/
    سات بالا سایت وزیر خارجه ایالت تگزاس است!!!!
    داشتن وزارت خارجه در هر ایالت مدعایی دیگر است برای اینکه مهد آزادی ایالات متحده آمریکا بهترین نوع نظام فدرال در جهان است.میتوانید با کشورهایی مثل برزیل و بریتانیا نیز مقایسه کنید

    پاسخحذف
  43. http://www.america.gov/st/usg-persian/2009/March/20090318110331hmnietsua0.8353083.html
    18 مارچ 2009

    تگزاس "مانند یک کشور کاملا متفاوت است"
    شهروندان این ایالت جنوب غربی در 2 مارس استقلالشان را جشن می گیرند


    باراک اوباما قبل از انتخابات مقدماتی تگزاس در یک اجتماع انتخاباتی، یک کلاه کابویی که در میان اهالی تگزاس محبوبیت دارد بر سر گذاشت.نوشتۀ میشل آستین بروکز
    عضو هیئت تحریریه



    واشنگتن – در حالی که شهروندان این ایالت برای دفاع از خانه و سرزمینشان می جنگیدند، گروهی از نمایندگان از فواصل دور سفر کرده و در یک تالار دور هم جمع شدند تا سندی را امضا کنند که آنها را اعضای یک کشور مستقل معرفی می کرد.

    این یک داستان کاملا آمریکایی است ولی داستانی نیست که بیشتر مردم آنرا بیاد آورند.

    دنیا با این داستان آشنا است که چگونه پدران بنیان گذار آمریکا در فیلادلفیا گرد هم جمع شدند با امضای اعلامیۀ استقلال آزادی خود از بریتانیای کبیر را اعلام کردند. روز چهار ژوئیه، روزیکه این اعلامیه به امضا رسید، در سراسر آمریکا جشن گرفته می شود.

    ولی تعداد کمی – حتی در میان آمریکایی ها – وجود دارند که یک روز استقلال دیگر را نیز می شناسند که 2 مارس 1838 بود: روزی که آغاز تاریخ کوتاه تگزاس به عنوان یک جمهوری مستقل بود.

    در قرن هجدهم میلادی، تگزاس مستعمرۀ اسپانیا و فرانسه بود، ولی تنها پس از اینکه مکزیک در 1821 از اسپانیا مستقل شد بود که شهرکهای بزرگ در سرزمینهای وسیع همجوار ریو گراند در جنوب شرق آمریکا ایجاد شدند.

    ولی در سال 1832 یک رهبر جدید در مکزیک به قدرت رسید، کسی که تضمینهای موجود در قانون اساسی این کشور را محدود ساخت. اهالی تگزاس، که در آن زمان تگزیان نامیده می شدند، به دنبال دسترسی به دادگاه، آموزش همگانی و آزادی مذهبی از دولت مکزیک بودند. مستعمره نشینان پس از اینکه نتوانستند از طرق سیاسی به خواسته هایشان برسند برای آزادی خود به مبارزه روی آوردند

    پاسخحذف
  44. در 2 مارس 1836، در آلامو، که یک پاسگاه نظامی است که در ابتدا با دستورات مذهبی از اسپانیا و به عنوان یک ماموریت مذهبی ساخته شده بود، جنگ در جریان بود و در همین حین نمایندگانی در واشنگتن-آن-د-برازو گرد هم آمدند تا پیش نویس اعلامیۀ استقلال را تهیه کنند.

    این نمایندگان در امضای این اعلامیه، که شباهتهایی با اعلامیۀ نوشته شده توسط توماس جفرسون در سال 1776 دارد، نوشتند که آنها " بدینوسیله تصمیم گرفته اند و اعلام می دارند که روابط سیاسی ما با کشور مکزیک برای هیشه به پایان رسیده است و مردم تگزاس اکنون دارای یک جمهوری آزاد، دارای تمامیت ارضی، و مستقل هستند."

    جنگ در آلامو تا 6 مارس ادامه یافت تا اینکه تمامی مدافعان تگزاسی پاسگاه کشته شدند و این سرآغاز شعار "آلامو را به یاد بیاور" بود که در میان آمریکایی ها شناخته شده است.


    آلامو، محل وقوع نبرد مشهوری به خاطر استقلال تگزاس، یک مقصد محبوب جهانگردان است.

    آلامو، محل وقوع نبرد مشهوری به خاطر استقلال تگزاس، یک مقصد محبوب جهانگردان است.نقطۀ عطف این جنگ در 12 آوریل بود که تگزاسی ها در یک نبرد غافلگیرکننده که تنها 18 دقیقه طول کشید نیروهای مکزیکی را شکست دادند. چند هفته بعد مکزیک استقلال این کشور جوان را به رسمیت شناخت.

    رهبران اولیه تگزاس از ایدۀ بدل شدن به یکی از ایالتهای ایالات متحده پشتیبانی می کردند ولی در ابتدا ایالات متحده علاقه ای به این کار نداشت. پس از چندین تلاش برای جلب پشتیبانی این کشور، سرانجام در 29 دسامبر 1845 تگزاس به بیست و هشتمین ایالت آمریکا بدل شد.

    در پی، اختلاف نظری در مورد مرزهای تگزاس موجب جنگ مکزیک و آمریکا شد چرا که هر دوی این کشورها ادعای مالکیت بخشی از این ایالت را می کردند که برای کشاورزی بسیار مناسب بود. این دو کشور از 1846 تا 1848 با یکدیگر جنگیدند و سپس معاهدۀ گوادالوپ هیدالگو را امضا کردند.

    این معاهده بیش از 1.2 میلیون کیلومتر مربع (500000 مایل مربع) از خاک مکزیک را به ایالات متحده داد که اکنون بخشهایی از کالیفرنیا، نوادا، یوتا، آریزونا، نیومکزیکو، اوکلاهاما، کانزاس، کلرادو و وایومینگ را تشکیل می دهد. برخی می گویند که اگر تگزاس مستقل نشده بود اکنون نقشۀ ایالات متحده بسیار متقاوت می بود.

    پاسخحذف
  45. غرور تگزاس

    در حین عبور از این ایالت ممکن است تابلوهایی را ببینید که بر روی آنها نوشته شده است "با تگزاس در نیافتید."این شعار که در سال 1986 به عنوان شعاری برای مبارزه با زباله ریختن در خیابان آغاز شد اکنون به نشانه ای از غرور تگزاس بدل شده است که در سراسر کشور شناخته می شود.

    تگزاس دومین ایالت پرجمعیت کشور است و نزدیک به 24 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. با 681000 کیلومتر مربع (263000 مایل مربع ) مساحت، این ایالت همچنین دومین ایالت بزرگ کشور از لحاظ مساحت است و دارای شهرهای بزرگی همچون هیوستون، دالاس و آستین، مرکز آن (که به خاطر موسیقی اش مشهور است)، می باشد و همچنین مزارع روستایی بزرگی که در کنار ریو گراند قرار دارند که تگزاس را از مکزیک جدا می کند.

    شهروندان تگزاس تنوع فرهنگی ایالتشان را ارج می نهند و بسیاری از آنها از رقص رسمی ایالت، رقص اسکوئر، و غذای ایالت، چیلی ، لذت می برند. رقابتهای پخت چیلی، که به چیلی کوک آف مشهور هستند، بسیار محبوب می باشند: برخی شهرها به افتخار روز استقلال تگزاس رقابت پخت چیلی برگزار می کنند.

    اهالی تگزاس که ایالتشان را ترک می کنند به پاس داشتن غرورشان و نشان دادن آن با پوشیدن کلاهها و چکمه های کابویی معروف هستند که پوشاکی است که مترادف نام تگزاس است.

    با تاریخ بی همتایش و فرهنگ متنوعش، تعجب آور نیست که شعار تارنمای رسمی جهانگردی این ایالت این باشد: "تگزاس: مانند یک کشور کاملا متفاوت است."

    اطلاعات بیشتر http://traveltex.com/Index.aspx

    پاسخحذف
  46. دوست عزیز با خوندن این مطلب فهمیدم که در واقع هیچی از روس ها نمی دونم.این شدکه یک سرچ کردم وبه این رسیدم.خیلی جالبه.حتما وقت کردی بخون:
    http://www.womenrussia.com/russians.htm

    پاسخحذف
  47. 8086
    سلام مدیر محترم وبلاگ
    چندی پیش مطالب وبلاگتون جالب بود و هر قدر هم طولانی میشد میخوندم .. اما تازه گی ها مطالبتون خسته کننده و کم محتوا و بدون نظم و در هم و برهم شده. البته طبیعی هست چون وقتی مطلبی پایه و اساس علمی محمکی نداشته باشه هر روز به یه جایی می ره و اطلاعات جذاب شما هم محدود هست که ظاهرا ته کشیده و به قول خودتون دیگه اکثرا مزخرف نامه شده . من پیشنهاد می دم یه مدتی ننویسید و یا حداقل یک سری مطالب مفید و بروز علمی را ترجمه کرده و در وبلاکتان بکذارید. عذر می خوام که زیادی رک نوشتم . موفق باشید.

    پاسخحذف
  48. J عزیزم این سایتی که گفتی تو ایران فلیت**ه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اصولا هرجا که اسم زن آمده باشه توسط حکومت زن ستیز ایران موشک باران میشه.

    پاسخحذف
  49. بنظرم خيلي اينجا جالبه . بايد سر فرصت بيام و سوال بپرسم و بخونم اين نوشته هاي خوب خوندني رو !
    در ضمن پيرو جمله بسيار زيباي شما در سايت مهندس درويش بايد بگم : متشکرم جناب rs232 . فی البداهه ی است که بسیار جای تامل دارد !

    پاسخحذف
  50. آرش جان پس با این تواصیف روز اومدنت باید کت و شلوارو بپوشیم بیایم برای جنگ که از فرودگاه بکشیمت خونمون :))

    پاسخحذف
  51. بابت چند صد دلار اشتباه بانکی که صدایش را درنیاوردی چگون وجدانت آسوده است؟

    پاسخحذف
  52. لطفا از خاطرات خوب و باحالت بنویس
    اگر شد از نوع دیپلماسی حداقل نوع یک ودو
    تا ما هم همراه تو بخندیم کیف کنیم لذت ببریم

    پاسخحذف
  53. عااااااااااااااااااااااااااالی بود

    پاسخحذف
  54. اینقده پشت سر هم پستهای قبلیو تو 2 هفته خوندم الان دیگه هر 2 مین میام ببینم چه خبره ...

    پاسخحذف
  55. تو امریکا اینترنت چه جوریه ؟ اشتراکیه یا کارت اعتبار از بیرون میشه خرید . هزینه اش چقدره ؟

    پاسخحذف
  56. درود بر آرش عزيز
    اين كه تو صدايش را درنياوردي، البته كار عجيبي نيست! عجيب اين است كه آن را در وبلاگت افشا هم مي كني!!
    خلاصه اين كه خيلي باحالي! مي دوني؟
    سرفراز باشي و خوشحالم كه سرانجام صاحب خانه شدي.
    اميدوارم من هم تا پيش از مرگم بتوانم بشوم!

    پاسخحذف
  57. سلام آرش

    مادرت اومدن پيشت ديگه هيچي نمينويسي؟

    صد بار آمدم وبلاگت هيچ پست جديدي نبود. يه ذره بنويس ديگه. plzzz

    پاسخحذف
  58. آرش جان دیگه چرا نمی نویسی؟
    قهری؟

    پاسخحذف
  59. زنان نیز یکی از اهداف اصلاحات مورد نظر آقای قدیروف هستند.
    از سال ۲۰۰۷ در چچن ورود زنان و دختران بدون روسری به مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز عمومی ممنوع شده است
    در سال ۲۰۰۷ او دستوری را در تناقض با قوانین روسیه ابلاغ کرد که ورود زنان و دختران بدون روسری را به مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز عمومی ممنوع می‌کرد.
    از ماه ژوئن مردان ناشناسی مسلح به تفنگ‌هایی که رنگ شلیک می‌کنند در خیابان‌های مرکز گروزنی گشت می‌زنند و به دخترانی که حجاب ندارند شلیک می‌کنند.
    زمانی که قدیروف با اشتیاق در مورد این که مردان چچنی می‌توانند زن دوم، سوم و حتی چهارم اختیار کنند صحبت می‌کرد، مقام هایی که در اطرافش بودند، اجبارا لبخند می‌زدند. قدیروف اعتقاد دارد تعدد زوج ها، که در روسیه غیرقانونی ‌است، بهترین راه برای احیا و تجدید حیات جمهوری ویران شده از جنگ است.
    براساس برخی از برآورد‌ها، یک ازدواج از هر پنج ازدواج صورت گرفته در چچن مربوط به دخترانی است که توسط داماد آینده ‌و همدستانش از خیابان‌ها دزدیده‌شده و به زور سوار اتومبیل شده اند.
    لینک:
    http://www.bbc.co.uk/persian/world/2010/08/100823_an_exorcisms_chechen_brides.shtml

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.