۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

مناجات نامه در امریکا!

فکر کنم که در خانه خریدن من مشکل پیش بیاید چون بانک فروشنده دیگر حاضر نشد که مهلت خرید را تمدید کند و وام من هم هنوز آماده نشده است. بیخودی این همه وقت خودم را هدر دادم و احتمالا باید دوباره دنبال خانه بگردم. بهرحال مجبور هستم که به یک جای دیگری بروم چون مادرم تا دو ماه دیگر به پیش من می آید و این اطاق برای ما کافی نیست. اگر خریدن خانه به کل کنسل شد می توانم یک آپارتمان اجاره کنم تا فرصت بیشتری برای پیدا کردن یک خانه مناسب داشته باشم. البته آن فردی که به عنوان معاملات املاکی برای خریدن خانه با من کار می کند می گوید که هنوز ناامید نشده است و به دنبال این است که مهلت آن را تمدید کند و با بانک من هم مکاتبه می کند. اصلا گور پدر خانه. شاید مصلحت و تقدیر چنین بوده است که من در این شرایط خانه نخرم. فعلا تنها کاری که از دست من بر می آید این است که بنشینم و توکل کنم تا ببینم که خداوند باری تعالی چه آشی را برای من پخته است. ان شاءالله که هر چه خیر است همان شود و من الله التوفیق و توکل الله! بارالهی به حق پنج تن و ضامن آهو در رحمت خود را به روی من بگشا و من را برنده قرعه کشی بزرگ کالیفرنیا بگردان تا شبانه روز طاعت تو را بجای بیاورم و چنان پیشانی بر مهر بکوبم که در استخوان جمجمه ام فرو رود. خداوندا این در رحمت تو چه سخت باز می شود. لطفا لولاهای آن را روغن کاری بفرما. آمین یا رب العالمین.

حتما از مناجات نامه من تعجب کردید و از خود می پرسید که مگر آرش هم دین و ایمان دارد! بله که دارد. خوبش را هم دارد. راستش خداوند خیلی سعی کرد که من را به راه راست هدایت کند ولی زیاد افاقه نکرد. من وقتی دبیرستان بودم برای عکس دار کردن شناسنامه ام به ثبت احوال مراجعه کردم و آنها طبق معمول شناسنامه من را گم کردند. من به آنجا رفتم و اعتراض کردم و گفتم که من شناسنامه ام را احتیاج دارم. رئیس ثبت احوال باغ صبا دلش به حال من سوخت و گفت که برایت یک شناسنامه جدید صادر می کنیم و فردا بیا پیش من و آن را بگیر. فردا صبح به آنجا رفتم و شناسنامه جدید خودم را گرفتم و وقتی که به خانه آمدم دیدم که مذهب من را نوشته است شیعه دوازده امامی. از آنجا بود که شناسنامه من به دین مبین اسلام گرویست و خیلی هم به نفعم تمام شد. از آنجایی که به یک منطقه و مدرسه جدید رفته بودم هیچ کسی هم من را نمی شناخت و من تبدیل شدم به آیت الله آرش. همه از من در مورد مسائل شرعی استفتاء می کردند و من هم که انواع رساله ها و کتب مذهبی را خوانده بود به آنها پاسخ مناسب می دادم. بعد از دانشگاه به خدمت رفتم و محل خدمت من بخش ... عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در ... بود. هر کسی محسنات و تسبیه من را میدید دست به سینه خم می شد و می گفت سلام حاج آقا! من تنها کسی بودم که در آن بخش نماز جماعت نمی خواندم و خیلی صریح اعلام کرده بودم که من نماز فرادی می خوانم چون نمی توانم به امام جماعت اقتدا کنم و به آن شک دارم. هیچ کسی هم جرات نداشت به من حرفی بزند چون استعلام عقیدتی سیاسی همه دست من بود و اگر یک سرتیپ سپاه می خواست ترفیع بگیرد می بایست از من استعلام می گرفت!!!

در آنجا با آیت الله های زیادی آشنا شدم و با آنها درباره اصول خارج و حتی علوم خفیه اسلام بحث و تبادل نظر می کردم! در آنجا متوجه شدم که روحانیون انسانهای پخمه و بی دانشی نیستند که مغز آنها منجمد شده باشد بلکه بسیار باهوش و آگاه هستند. اعتقاد آنها به اصول مذهبی بیشتر جنبه کاربردی دارد و به آن به عنوان شیوه موثر اداره امور نگاه می کنند. برای آنها مهم نیست که مثلا واقعیت تاریخی امام حسین (ع) چه بوده است بلکه برای آنها مهم این است که چگونه آن واقعه را بیان کنند که بیشترین تاثیر را در ذهن عوالناس ایجاد کند به همین علت بسیاری از مستندات مورد تایید علما و حضرات آیات هرگز در مجامع عمومی مطرح نمی شود. روحانیت دروغ گفتن به مردم را مصلحت و مجاز می داند و به طور خاص خودی و ناخودی را در دسترسی به برخی از منابع اسلامی مشخص می کنند. نوع نگارش اکثر کتب مرجع نیز به زبان عربی و یا به نحوی ثقیل است که کسی از خواندن آنها سر در نیاورد. حرمت و خطوط قرمز محدوده هایی هستند که افراد عادی حق وارد شدن در آن را ندارند و آنجا همان آشپزخانه ای است که نخود و لوبیا با هم بر روی آتش می پزند تا آشی برای خوراک مردم تهیه گردد. آن آشپزخانه همان ساحت مقدسی است که ورود به آن برای عموم آزاد نیست. اگر کتاب یونیکامپ را خوانده باشید دقیقا متوجه منظور من خواهید شد.

ناگفته نماند که من برای اعتقادات مردم بسیار احترام قائل هستم. اگر در جایی احساس کنم که کسی گوش خود را می گیرد تا در مورد اعتقاداتش چیزی نشنود من هرگز دیگر با او در آن رابطه صحبت نخواهم کرد چون آن اعتقاد یک مسئله شخصی و منحصر به فرد است که در بیشتر موارد هیچ ارتباطی به سرچشمه آن ندارد. آن کسی که عاشق امام علی (ع) است تصوری از او در ذهن دارد که وقتی آن را وصف می کند من هم عاشق آن تعاریف می شوم. هیچکس نمی گوید من عاشق امام علی (ع) هستم چون آدم کشته است. همه می گویند چون جوانمرد بوده است او را دوست دارند و در واقع آنها جوانمردی را دوست دارند و تصویری که از فرد محبوب خود دارند کسی است که در شب راه می افتد و به فقیران و مستمندان کمک می کند. و یا مثلا اگر سر نماز به یک مستمندی که تقاضای کمک کرده بود انگشت نشان می دهد و آن مستمند انگشتر را از انگشت میانی او در می آورد و فرار می کند, آن کسی که عاشق حضرت علی (ع) است برایش اهمیت ندارد که چرا آن حضرت که عاشق مستمندان بوده است تا آن زمان چنان انگشتر با ارزشی را به دست داشته است. به نظر من اعتقادات شخصی هر فرد برای خودش محترم و یگانه است و نباید به آن بی احترامی کرد. ولی اگر صحبت از مسائل تاریخی شود من هم حق دارم بگویم که از کسی که حتی یک نفر را کشته باشد خوشم نمی آید حالا اگر تمام محسنات عالم را هم یکجا داشته باشد و منبع فضیلت و همای رحمت  و شافی کل بشریت باشد!

«وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِیرًا»
و از کسانی که پیش از شما به آنها کتاب (آسمانی) داده شده [یهود] و (همچنین) از مشرکان، سخنان آزاردهنده فراوان خواهید شنید.

۴۱ نظر:

  1. what the hell is going on DUDE

    پاسخحذف
  2. سلام آرش جان اما اینو قبول داری که اسلام با اعلامیه جهانی حقوق بشر در تضاده؟اگرچه امثال مرحوم آیت الله منتظری تلاش کردند عکسشو ثابت کنن اما هیچکس قانع نشد.و محسن قرائتی هم که صراحتا عنوان کرد اسلام ما از اعلامیه جهانی حقوق بشر کاملتره و ما هیچ احتیاجی به حقوق بشر نداریم!!

    پاسخحذف
  3. در هيچ جاي شناسنامه هاي ايراني مذهب را نمي نويسند شماچطور نمي دونيد اينو؟ دوستان عزيز يه سري به شناسنامه هاشون بزنندببيند جايي ميبينند مسلمان يا شيعه؟ انهم اثني عشري!!! نمي دونم چرا ارش همچه اشتباهي كرده!!!!!!

    پاسخحذف
  4. در شناسنامه های قدیم هم مذهب بود و هم دین. احتمالا سن شما به آن قد نمی دهد.

    پاسخحذف
  5. آرش ..من خسته شدم از بس کامنت گذاشتم و ثبت نشد ...من بیچاره می رم توی گوگل ترنسلیتور تایپ می کنم تا فارسی بنویسم بعد این جا کپی پیست می کنم ...آخرش که چی ...ثبت نمی شه
    تازه هر بار هم وارد صفحه کامنت ها می شم ...پیغام میاد که وارد صفحه unsecured شده ای

    پاسخحذف
  6. فقط یک دوره آزمایشی پس از انقلاب دین و مذهب در شناسنامه بود آنهم در شناسنامه های المثنی. من خودم هم یادم است ولی بعدا که شناسنامه ام را عوض کردم دیگر نبود. احتمالا آرش شناسنامه زمان شاه داشته است و بعد المثنی گرفته که از همان نوع بوده است

    پاسخحذف
  7. مردی از سرزمین خورشید۱۷ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۸

    آرش جان مطلب جالبی بود
    اما اگر کمی با اسلام دکتر شریعتی هم آشنا شیم بد نیست
    من خودم با اسلام مشکل داشتم وقتی به صحبتهای شریعتی گوش دادم شک هام کمتر شد
    بهر حال ممنونم که هنوز به فکر مایی و هنوز می نویسی
    man from land of sun

    پاسخحذف
  8. شناسنامه منم نوشته بود دین:اسلام مذهب:شیعه جعفری اثنی عشری

    پاسخحذف
  9. یک شیعۀ اثنی عشری در سانفراسیسکو!

    پاسخحذف
  10. ومن الله التوفیق ....

    :)

    پاسخحذف
  11. دین اسلام واقعا کامل است و هیچ شکی در ان نیست ولی متاسفانه بسیاری از مسلمانان فقط به اسم مسلمان هستند . و با کارهای بسیار اشتباه خود ،اسلام را بد جلوه دادند.اگر مسلمانان به معنای واقعی به دین مبین اسلام پایبند باشد اینگونه بد عمل نمیکنند.اگر امام علی (ع)کسانی را به هلاکت رسانده حتما به دلیل مسایل شخصی نبوده و حتما لازم بوده و این بهترین عکس العمل بوده .و من انرا کاملا قبول دارم واقعا بسیار باعث تاسف است که عمل مسلمانان به اسم اسلام رغم میخورد و فقط مخالفان اسلام به جنگهای امام علی( ع)و پیامبر که از روی ضرورت بوده توجه میکنن و از بقیه جنبه ها و موضوعات اسلام و رفتارهای پیامبرو امامان بی توجهند.واگر اسلام دین بدی بود چرا روز بروز به تعداد مسلمانان اضافه میشود و اسلام سریعترین رشد را نسبت به بقیه ادیان داره وهمه اینرا میدانند.

    پاسخحذف
  12. ببخشید میشه پرسید دین شما چیست و به چی اعتقاد دارین؟

    پاسخحذف
  13. جناب ناشناس دین اسلام که سراسر شک و شبهه است. همان قرآن را که قابل تحریف نیست مطالعه بفرمایید،تمام آیاتی که مکی هستند و قبل از رسیدن پیامبر به قدرت است راجع به خداپرستیست و اینکه خداوند چقدر نازو مهربون و رئوفه،همین که پیامبر به قدرت می رسه خداوند هم تبدیل می شه به یک موجود خشن که فقط فرمان قتل و کشت وکشتار صادر می کنه و به فکر کشورگشاییست.و اگر سورۀ احزاب رو مطالعه کرده باشید خداوند کارش به جایی می رسه که به مسائل ریز و شخصی که همش هم مربوط به زندگی پیامبره گیر می ده و شروع می کنه به ارشاد مردم که مثلا وقتی می روید مهمانی در خانۀ پیامبر زیاد نشینید چون پیامبر روش نمی شه شما رو بندازه بیرون همین که غذاتون رو خوردید برید.من واقعا دلم برای خدایی که یک عرب تونسته این حرفها رو به این راحتی به او نسبت بده و میلیونها نفر هم بهش ایمان دارند که این حرفها از زبان خداست، می سوزه.شمارو به هر خدایی که می پرستید به هیچ آخوندو کتاب و منبری کاری نداشته باشید، همان قرآن رو کامل مطالعه بفرمایید و ببینید واقعا خدایی که در ذهن شماست اینقدر سخیف و یاوه گوست؟!حالا بگویید نه ما نمی فهمیم تفسیرِ اینکه می گه بزنید و بکشید و همۀ زنان به پیامبر حلال هستند و در عوض هیچ مردی پس از مرگ پیامبر حق نداره با زنان او وصلت کنه چیز بزرگتر و عرفانیتریست و ما عقلمون نمی رسه و یک آدم آگاه که شریعتیست یا قمشه ای یا خامنه ای یا هر کس دیگه،باید آنها رو برای ما رمه ها تفسیر کنه تا واقعیت آنها را بفهمیم.اتفاقا خداوند به شما عقل داده که به همین چیزها فکرکنید پس فرق شما با انسانهای اولیه که همین حرفها رو به خدا نسبت می دادند و بهش اعتقاد داشتند چیه؟!!

    پاسخحذف
  14. شوشو گفت:
    چه بگویم که ناگفتنم بهتر است.ما را چه نیاز به ماست مال هایی مثل شر.یعتی؟

    پاسخحذف
  15. عزیزان من بحث کردن در مورد اسلام کاریست بس بیهوده، چون طرفدارانش دو دسته اند، یا بسیار متعصبند که نتیجتا نمی توانند حقیقت را بشنوند و ببینند و در واقع در همان اسلام به آنها دستور داده شده که کور باشند و کر باشند، والا اگرچشمشان را باز کردند و زبانم لال به نتیجه ای غیر از اعتقاد به اسلام رسیدند سزای آنها مرگ است!!! یک دسته دیگر هم انهایی هستند که دارند از این راه امرار معاش می کنند، کم هم نیستند، هزار هزار گروهند که از این راه امرار معاش می کنند. از خ.ر. بگیرید تا نمایندگی بی ام و سر خیابان ما که محرم ها نذری می دهد و کل صنف فروشندگان محترم بنز و هیوندای و پورشه و تویوتا و ... و دیگر اصناف کله گنده تشریف می آورند میتینگ اقتصادی سرسفره امام حسین. و تا کاروان حج تمتع و عمره و کربلا و سوریه و جمکران و قم و مشهد و هر چیزی که به اینها وابسته است. تا ان بی پدر و مادری که روزی دویست هزار تومن می گیرد و مردم را به قصد کشت کتک می زند در حالی که قبل از این تا به حال صدهزار تومن را یک جا ندیده بود و آرزوی دور و درازش سفر سیاحتی به تهران بود. بحث کردن با اینهابی فایده است. حیف وقت همه شما وحیف منطق و استدلال. با استفاده ازعقلی که خداوند به شما داده پیشرفت های آنچنانی بکنید و شکرگزار باشید که متعصب و متحجر و درمانده در دین نیستید.

    پاسخحذف
  16. من کل کتابهای شریعتی را در بیست سالگی خوندم و چندبار هم مرور کردم و تا چند سال قبل طرفدار سرسختش بودم ولی امروز می دونم که او یک فیلسوف بود که جهان رو از روزنه تنگ اسلام نگاه می کرد. در حالی که اولین شرط برای یک متفکردر ابتدا نگاه هولوستیک و بعد سیر دادن اون نگاه به مسیریه که خودش منطقا اون رو اثبات می کنه.شریعتی یک سخنگوی عالی بود که اسلام رو با تکنیک های سخنوری به روشنفکران زمان خودش و حتی زمان حال قالب کرد ولی امروز ما با هوش تر از این هستیم که کسی با زبون بازی چیز زشتی رو به عنوان زیبایی به ما قالب کنه. من هر وقت کسی رو می بینم که داره حرفهای قشنگ می زنه به جای اینکه جوگیر شم، تو ذهنم جو رو فرو می ریزم و به محتوای حرفاش فکر میکنم و با عقل و علمم تطبیق میدم.

    پاسخحذف
  17. آرش جان... کسی که نمی خوادچیزی در مورد اعتقاداتش بشنوه، یعنی نمی تونه از اعتقاداتش دفاع کنه...البته این قابل تقدیره که به ضعف آدمها هم احترام میذاری. مثل این می مونه که تو بیمارستان که یه عده بیمار هستند ادم موزیک راه بندازه و بگه این سر و صدا که ادم سالم رو آزار نمی ده و تازه مثلا موزیکه و لذت بخش هم هست. در حالی که اون آدم مریضه و صدای موزیک اذیتش می کنه. مریض بودن هم دست خودش نیست و گناه اون نیست.

    پاسخحذف
  18. سلام خر گاو خاک بر سر نکبتت کنند!!!
    این تست آینه شما هست!!

    پاسخحذف
  19. من فحش نوشتم چرا هیچی نشد؟؟؟

    پاسخحذف
  20. چرا اسلام بد هست؟ اسلام میگه خوب باشید فقط همین ، مگه خوب بودن چیز بدی هست.ایا این همه قتل و کشتار که در سراسر دنیا هست ایا همه ی انها بوسیله مسلمانان انجام میشه. و هیچ کشور مسیحی و یهودی و... جنگ ندارند و به کشوهای دیگه حمله نمیکنند و کسی را نمیکشند و هیچ جرم و جنایتی انجام نمیدهند.اگر خداوند در قران فرموده اگر در خانه پیامبر مهمان هستید بعد از خوردن غذا ، وقت پامبر را نگیرید و به خانه های خود بروید .این بیانگر یک نکته اخلاقی هست و در خود امریکا هم به ان عمل میشود .مگه این چیز بدی است .در هیچ کجا قران ننوشته که همه زنان بر پیامبر حلال هستند.حدیثی از امام علی (ع)هست که می فرماید اگر فکر میکنید دین و مذهب ما اشتباه است وکارهای شماحق و حقیقت است و ایمان نمیاورید ما چیزی را از دست نمیدهیم ولی اگر حرفهای ما درست باشد شما بسیار زیان کرده اید.

    پاسخحذف
  21. چرا اسلام بد هست؟ اسلام میگه خوب باشید فقط همین ، مگه خوب بودن چیز بدی هست.ایا این همه قتل و کشتار که در سراسر دنیا هست ایا همه ی انها بوسیله مسلمانان انجام میشه. و هیچ کشور مسیحی و یهودی و... جنگ ندارند و به کشوهای دیگه حمله نمیکنند و کسی را نمیکشند و هیچ جرم و جنایتی انجام نمیدهند.اگر خداوند در قران فرموده اگر در خانه پیامبر مهمان هستید بعد از خوردن غذا ، وقت پامبر را نگیرید و به خانه های خود بروید .این بیانگر یک نکته اخلاقی هست و در خود امریکا هم به ان عمل میشود .مگه این چیز بدی است .در هیچ کجا قران ننوشته که همه زنان بر پیامبر حلال هستند.حدیثی از امام علی (ع)هست که می فرماید اگر فکر میکنید دین و مذهب ما اشتباه است وکارهای شماحق و حقیقت است و ایمان نمیاورید ما چیزی را از دست نمیدهیم ولی اگر حرفهای ما درست باشد شما بسیار زیان کرده اید.

    پاسخحذف
  22. به وبلاگ منم سر بزنید
    http://find-gf.blogspot.com

    پاسخحذف
  23. پاراگراف آخر خيلي جالب بود
    اگه تو بشي گزينش و حراست كه فك كنم خيلي باحاله مثلن ميتوني دخترايي كه ريش و پشم دارن رو به دلايل اسلامي رد كنيشون و دختر مختراي خوشگلو بذاري استخدام بشن؟

    پاسخحذف
  24. اسلام براي رويا و امثال اون كه يجورايي تنشون مي‌خواره و مي‌خوان تن‌فروشي كنن بد
    شماهايي كه دم از تمدن مي‌زنيد و ميگيد نبايد به اون چيزي كه قبول نداريم اهانت كنيم، چطور به اينجا كه مي‌رسيد شروع به توهين و اهانت مي‌كنيد. و اما آرش خان در مورد حضرت علي گفتي كه اون آدم كشه، از تويي كه ادعاي مطالعه و ... ميشه بعيد كه ندوني در جنگ يا بايد بكشي يا بايد كشته بشي بدون اينكه شرايط اون زمون درك كني صحبت در مورد آن اشتباه است و ديگران را هم به اشتباه مي‌اندازي. ميليونها آدم توي جنگ جهاني در كشورهاي متمدن اروپايي و آمريكايي كشته شدند زن و بچه و پير و جوان اون آمريكايي كه حالا رفتي اونجا و هي پشت سر هم ميگي به به و چه چه با انداختن هزاران تن بمب اتم باعث مرگ هزاران انسان بي گناه شد حالا چي شده كه علي اه اه و آدم كشه و آمريكا به به منجي بشريت و آخر تمدن. منطقي باش، منطقي فكر كن و منطقي حرف بزن. متاسفم

    پاسخحذف
  25. سلام ،

    من به شخصه فردی هستم که اعتقادات مذهبی پیچیده ای دارم ، به همان راحتی میتوانم خدا را رد کنم که به همان راحتی میتوانم اورا بپذیرم . و ایضا اسلام .


    متاسفانه ، به عنوان یک منتقد دین ، بیشترین چیزی که من رو جذب دین میکنه ، انتقاد های بچه گانه و بدون پایه و اساس و بعضا از روی باد معده ی عده ایست که تعدادشون هم کم نیست .



    مثال میزنم :

    آرش میگه ، اون انگشتر رو از کجا آورده و چرا تا آن زمان داشته !

    خوب از کسی که دم از مطالعه شدید میزنه ، کمی دور از انتظاره که ندونه اون انگشتر ، نشان خلافت بوده ! نه حلقه ی ازدواجی که من شما به دستان گوگوریمون میکنیم .

    مثل این میمونه که بگیم این میتی کومون که اینقدر آدم باحالی بوده چرا اون نشان مخصوص حاکم بزرگ رو در کودکی انفاق نکرده ؟

    مشخصه چون از کودکی مامور مخصوص حاکم بزرک نبوده .



    من شاید به راحتی بتونم شخصیت علی رو ببرم زیر سوال ، ولی وقتی این استدلالات کودکانه رو میبینم ، واقعا خندم میگیره .

    گرچه معتفدم که انتقادات مخرب ، بیشتر از سوی موافقین است تا مخالفین . این یک حربه ی قدیمی در سیاسته .




    در مورد آدم کشتن اما ؛ مشخصه که وقتی دور میزه صبحانه نشستیم و منظر خنک شدن چایی یا قهومون هستیم و عسل هم داره بهمون چشمک میزنه ( عسل هم میتونه خوراکی باشه هم مالیدنی ، در اصل ماجرا توفیری نداره ) ، کشتن یک امر بسیار اه اه و بد بد است .

    اما اگر در همان حال ، یکی با چاقو بیاد سر وقتتون و بخواد به زنتون تجاوز کنه ، در حالیکه بچتون رو هم قبلا کشته و به مادرتون هم قبلش تجاوز کرده و کلی چیزه بده دیگه ، احتمالا نظرتون کمی در مورد کشتن عوض میشه .




    بزارین یه مثال ساده بزنم ، که مثالی آشنا برای واردین اهل روانشسناسیت .

    فرض کنید که روزی به با 3 تن از دوستان صمیمیتون به صخره نوردی رفتین . هر از با طنابی محافظب میشین ، شما در بالا و 2 دوست دیگرتون زیر شما قرار دارند که ناگهان از صخره جدا میشین . طناب تنها منجی شماست ، اما تحمل وزن 3 نفر رو نداره .

    شما دو انتخاب دارین :

    صیر کنین تا طناب در عرض 60 ثانیه پاره بشه و هر 3 نفر یه ته دره سقوط کنین . یا اینکه طناب از قسمت زیر خودتون ببرین .


    این مثال رو زدم که بدونین شرایط دنیایی که ما در اون زندگی میکنیم همیشه اینقدر ساده و کودکانه که ما بهش فکر نمیکنیم نیست .

    پاسخحذف
  26. جناب ناشناس خیلی متعجب نیستم آدمی مثل شما که از دور تشخیص تن فروش بودن فردی رو می دهند به دین اسلام یا هر دین دیگری اعتقاد راسخ و کورکورانه داشته باشند.اگر خداوند در ذهن شما همانقدر حقیر و پر از غلط است که در قرآن یا هر کتاب آسمانی دیگری آمده همان خدا را بپرستید همانطور که پدرتان و پدر پدرتان وپدرپدر پدرتان و تمامی آبا و اجدادتان که نه از نظر هوشی در سطح شما بوده اند و نه احتمالا از نظر سطح سواد و مطالعه،پرستیدند.ففط سوال من این است:اگر آخرتی وجود داشته باشد و خداوند از شما بپرستد چگونه این حرفهای غیر منطقی که هزار حرف و حدیث در آن است و هر کس سعی کرده آنرا طوری تفسیر کند که منطقی یه نظر آید را با عقل و شعوری که به تو دادم از زبان من باور کردی؟منی که همه چیز را در بهترین حالت و کاملترین خلق کردم و قوانین طبیعت برای تمام نوادگان شما هم درست کار می کرد همانطور که برای شما،یعنی نمی توانستم حرفهایی بزنم که با انسان سال 2010 هم جور در بیاید؟ با عقل دانشمندان هم جور دربیاید؟ نمی توانستم حرفهایی بزنم که سوتعبیر نشود؟ نمی توانستم حرفهایی بزنم در جهت برابری و برادری انسانها، نه جنگ و تبعیض بین زن و مرد ؟نمی توانستم قصه های واقعی تری برایتان تعریف کنم که در آن رودی شکافته نشود،دنیا را آب نبرد و عصایی اژدها نشود؟اگر بپرسد چرا چیزی که با عقلت و با بزرگی و بی نقص بودن من مغایرت داشت را پذبرفتی و به من نسبت دادی و من را اینگونه حقیر شمردی، واقعا جوابی برای گفتن دارید؟اگر دارید که همان اعتقادات را محکم بچسبید و دیگران را فاحشه و منحرف تصور کنید، اگر هم ندارید کمی فقط کمی فکر کنید که چطور خدایی که یک درخت را با این هم جزییات در بهترین و کاملترین حالت آفریده، کتابهایش اینگونه غیر منطقی و پر از شک و شبهه وشبیه افسانه های کودکان است؟نگویید ما نمی فهمیم و منظورش چیز دیگری بوده،اگر منظورش چیز دیگری بود همان چیز دیگر را طوری می گفت که هیچ شک وشبهه ای در آن نماند مثل تمام مخلوقاتش.این کتابهارا چند رهبر بزرگ نوشته اند فقط همین ،البته خودشان هم که ننوشتند بهتر است بگویم حرفهای ادیان حرفهای چند رهبر یزرگ است مثل گاندی،اگر گاندی پیامبر است محمد هم هست،موسی و عیسی هم هستند،خمینی هم هست و وصیت نامه اش هم کتاب آسمانیست . بروید خوش باشید.

    پاسخحذف
  27. در جهان اخرت که شکی نیست.اگر اخرتی و معادی نباشد عدالتی نیست چون در غیر اینصورت هیچ کار خوبی معنا ندارد .و ظلم ها بی جواب میماند .و کسی امیدی به پاداش ندارد درازای محبت و اعمال نیک .ولی اگر بدانیم قیامتی هست و همه به نتایج اعمال خود میرسند خیلی از مسایل حل میشود و مردم در اعمال خود دقت بیشتری میکنند .شماهایی که منکر جهان اخرت هستید و عذاب خداوند متعال را خشونت میدانید ایا اگر کسی در حق شما ظلم کرد حقتان را خورد وشما را داغدار عزیزانتان کرد و شما نتوانستید حق خود را بگیرید و او از دنیا رفت ایا انتظار ندارید که او پاسخ همه ی ظلم های خود را بدهد حتما در حق شما هیچ ظلمی صورت نگرفته که دوست دارید همه به بهشت برین بروند من خدایی را قبول ندارم که از حق من بگذرد و به ظالم همانگونه رفتار کند که با مظلوم ، پس خداوند بی معناست. .در جهان اخرت هر کس همانگونه که در دنیا عمل کرده مجازات میشود و اگر ما بد نیستیم چرا بترسیم.چرا از این نمی گوییم که خداوند در برابر اعمال نیک چه پاداشهایی میدهد.

    پاسخحذف
  28. جهان اخرت که شکی در ان نیست.اگر اخرتی و معادی نباشد عدالتی نیست چون در غیر اینصورت هیچ کار خوبی معنا ندارد .و ظلم ها بی جواب میماند .و کسی امیدی به پاداش ندارد درازای محبت و اعمال نیک .ولی اگر بدانیم قیامتی هست و همه به نتایج اعمال خود میرسند خیلی از مسایل حل میشود و مردم در اعمال خود دقت بیشتری میکنند .شماهایی که منکر جهان اخرت هستید و عذاب خداوند متعال را خشونت میدانید ایا اگر کسی در حق شما ظلم کرد حقتان را خورد وشما را داغدار عزیزانتان کرد و شما نتوانستید حق خود را بگیرید و او از دنیا رفت ایا انتظار ندارید که او پاسخ همه ی ظلم های خود را بدهد حتما در حق شما هیچ ظلمی صورت نگرفته که دوست دارید همه به بهشت برین بروند من خدایی را قبول ندارم که از حق من بگذرد و به ظالم همانگونه رفتار کند که با مظلوم ، پس خداوند بی معناست. .در جهان اخرت هر کس همانگونه که در دنیا عمل کرده مجازات میشود و اگر ما بد نیستیم چرا بترسیم.چرا از این نمی گوییم که خداوند در برابر اعمال نیک چه پاداشهایی میدهد.

    پاسخحذف
  29. در همین کشور امریکایی که حکومت مسیحی است وحق زن و مرد یکسان است اگر زن و مردی تحصیلات یکسان و سابقه کار برابر ودر کل همه شرایط با یکدیگر مساوی باشد مرد حقوق بیشتری دریافت میکند.مخالفان اسلام تنها چیزهایی از قران و اسلام میگویند که از منافقان شنیده اند . بدون اینکه خود تحقیقی کنند.بیشتر مطالعه و تحقیق کنید.

    پاسخحذف
  30. دین اسلام به مذاق افرادی که پیرو هوی و هوس هستند خوش نمی اید.و با ان مخالفند چون اسلام میگوید به دنبال هوی و هوس خود نباشید و با فکر و عقل عمل کنید.و هر چقدر این افراد تلاش میکنند کمتر به نتیجه می رسند و خودشان نیز به این معترفند که اسلام واقعی طرفداران زیادی دارد و داشتن این همه طرفدار را نشانه تعصب و کم عقلی میدانند و خود را متفکر و دانشمند میبیند.به قول ناشناسی که نوشته شمایی که دم از تمدن میزنید و میگویید نباید به ان چیزی که قبول نداریم اهانت کنیم چرا توهین میکنید.دوست ندارید مسلمان باشید خب نباشید از ارزش اسلام راستین چیزی کم نمیشود.بروید هر طوری میخواهید زندگی کنید به قول امام حسین(ع) اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید حتما سوره کافرون را بخوانید.

    پاسخحذف
  31. من عاشق امام علی (ع) هستم چون انسانهای بد را از بین برده و به قول شما ادم کشته.ایا انهایی که ظالم هستند وحق انسانهای مظلوم و بی دفاع را پایمال میکنند نباید مجازات شوند . اگر امام علی ادم کشته به خاطر حق و عدالت کشته به خاطر دفاع از ناموس مردم کشته ،نه هوی و هوس و جاه و مقام .و امام علی(ع) چاره ای جز هلاکت انها نداشته .

    پاسخحذف
  32. دین و مذهب تا جاییی خوبه که باعث جدایی و خودبرتر بینی تو نشه.

    آیا زندگی‌ زیباتر نبود اگه همه تفاوتهای هم دیگرو قبول میکردیم و به هم احترام میگذاشتیم ؟

    مسلمون، جهود،مسیحی‌، بودایی ، گاو پرست..همه و همه به یه انرژی برتر اعتقاد داریم (اگه اعتقادی داشته باشیم)، آیا واقعا مقصد مهمه یا مسیری که قراره به اون مقصد رسید؟

    پاسخحذف
  33. سلام ، در ابتدا به خاطر اهانتي كه به رويا خانوم شد عذرخواهي ميكنم اخه مي دونيد يك لحظه احساس كردم تمام چيزهايي كه يك عمر با اونها زندگي كرده‌ام زير سوال رفتن كه ناراحت شدم . ولي سوال اصلي من اين است كه آيا واقعا به خدا ايمان داريد يا نه؟ اگر ايمان نداريم كه هيچ، ولي اگر ايمان داريم بايد بپذيريم كه حتي برگ درخت بدون اجازه خدا تكان نمي خورد چه رسد به اژدها شدن عصاي موسي و... تمام كتب آسماني آمده‌اند كه اين مطلب را بگويند كه خدايي هست و بر همه چيز تواناست.حال اين كتاب چه قرآن باشد و يا هر كتاب آسماني ديگري. شما نبايد به خودتان اجازه بدهيد كه كتاب را پر از داستانهاي كودكانه يا دروغ و ... خطاب كنيد. مطلب آخر اينكه در زندگي من اتفاقاتي افتاده است كه با هيچ عقلي قابل سنجش نيست و حتما نيرويي بوده كه مرا نجات داده است براي همين من به خدا ايمان دارم و معتقدم كه اگر هم شما يك نگاهي به اطراف خود بياندازيد خواهيد ديد كه خيلي از اتفافات كه براي شما رخ داده نه دست شما بوده و نه عقل و قانون موجود، بلكه نيرويي شما را نجات داده كه قابل رويت نيست. حالا سبك قبول دين فرق مي‌كند پدران ما به نوعي (به قول شما كوركورانه) و ما به نوعي ديگر ولي هيچ گاه اصل قضيه را زير سوال نبرده‌ايم كه متاسفانه شما چنين كرديد. مي خواستم بدانم اگر دين شما مسيح يا يهود بود باز هم نظرتان اينگونه بود. بازم از توهيني كه شد واقعا معذرت خواهي مي كنم و اميداوارم مرا ببخشيد.

    پاسخحذف
  34. دنيايي عجيبيه كه فقط بين ايرانها اين مطلب رواج داره كه غيرمذهبيون، مذهبيونو امل و عقب‌افتاده مي‌نامند و بالعكس مذهبيون هم اونا رو قرتي، فاحشه و... كه اين اصلا تو كشورهاي غربي ديده نميشه و علتش هم اينه كه ما ياد نگرفتيم به هم و به اعتقادات هم احترام بگذاريم. مثلا همين ارش خان تو يك وبلاگش مي‌آد ميگه بايد به اعتقادات هم احترام بگذاريم و تو اين پست از طريق طنز مي‌آد بيشترين اهانت‌ها رو به امام ها و ... انجام ميده(البته بدون مطالعه و درك شرايط آن زمان). اين به نظر من تناقضي كه تو وجود آرش موجود. به قول خودش كه گفته من يهوديم يك خواهش دارم به دينت بچسب و مسلمونا رو به جون هم ننداز

    پاسخحذف
  35. جناب ناشناس دینداری و خداپرستی دومقولۀ کاملا مجزا هستند شما می توانید خداپرست بی دین باشید یا دیندار باشید و اصلا ندانید که خدا چیست. مثل همین بسیجیهای خودمان که همه دیندارند و به نظر خودشان دارند از دین تبعیت می کنند ولی خدا نشناس بودنشان باعث شده که دست به هر کار کثیف و جنایتی بزنند.دین از نظر من خرافات است،ولی نمی توانم وجود خدا را رد کنم.چون هزاران دلیل و برهان در اثبات من دراوردی بودن ادیان است که اگر مطالعه کنید میبینید که دلایل کاملا منطقی هستندو هیچ جواب منطقیی در دین و کتبِ به قول معروف آسمانی وجود ندارد که به آنها جواب دهد. به نظر اگر بخواهیم کتب آسمانی را کامل و بی چون وچرا بپذیریم و دین مطابق سلیقۀخودمان را اجرا نکنیم مثل کاری که اکثریت دیندار ایرانی انجام می دهند(مثلا یکی میگوید من مسلمانم ولی حجاب ندارد و یکی می گوید روزه ام ولی سیگار می کشد و ...)آنوقت می بینیم که چقدر قوانینی که در دین از زبان خدا گفته شده ضد حقوق بشر ، ضد برابری انسانها، ضد طبیعت انسانی است.و آنوقت مواجه می شویم با یک خدای دیوانه که خودش هم نمی داند برای چه بشر را اینگونه خلق کرده و حرف حسابش چیست، مواجه می شویم با خدایی که به بشر اجازۀ کشتن همنوعش را می دهد برای اینکه او کافر است ،این یعنی کشتن به خاطر عقیده نه کشتن در دفاع از جان، مواجه می شویم با خدایی که برای مذکرها احترام وارزش بیشتری قائل شده و قوانینی در این زمینه وضع کرده.این خدایی که دینها معرفی می کنند خدای کامل و بی نقصی نمی تواند باشد .من تمام حرفم اینست که ادیان خدارا تحقیر کرده اند،ادیان بزرگترین دروغهای طول تاریخ بشریت را دردهان خدا گذاشتند و هر چه که زاییدۀ ذهن چند انسان بود را به خدا نسبت دادند.عقل و علم به هیچ وجه خیلی از حرفهایی که در کتب اسمانی هست را تایید نمی کند.برای همین هم همیشه دین و علم با هم سرجنگ دارند،پس چرا شماحرفهایی که بامنطق سنخیت ندارد را تایید می کنید؟ چرا فکر می کنید اگر به این حرفها عمیق و بی تعصب فکر کنید به جهنم می افتید؟ چرا حرفهایی که با عقل و انصاف جور درنمیاید را به اسم دین باور می کنید و به خدا نسبت می دهید؟چرا خدا را تحقیر می کنید؟خدا بزرگتر از آنست که درادیان به بدترین شکل ممکن جلوه داده شده.اگر می خواهید خدا را بپرستید و انسان خوب و با اخلاقی باشید چرا فکر می کنید نیاز به دین دارید که همه اش بیشتر شبیه خرافات است؟ اگر دنبال پرستش خدا هستید اول باید دروغهایی که ادیان به خدا نسبت داده اند را از ذهنتان پاک کنید.خدا در ذهن همۀ افرادی که وجود خدا را قبول دارند، کاملترین و مهربانترین و بی عیب ترین است چون خودش همه چیز را به بهترین نحو آفریده، ولی آیا خدایی که در کتب آسمانی معرفی می شود بی عیب است؟از من یا شاید کس دیگر پرسیده بودید که اگر مسلمان نبودم بازهم همین حرفها را می زدم.جواب من اینست که بله صددرصد.به خاطر اینکه حرفهای تورات و انجیل حتی از قرآن هم غیر منطقی تر است.اگر کتابهای آسمانیِ شما کامل است چرا هر کسی آنرا سلکت شده اجرا می کند؟چرا کامل آنرا اجرا نمی کنید؟ چرا برای اینکه باورش کنید مجبورید خیلی حرفهایش را ندیده بگبرید و دین ساختگی خودتان که گلچینی از قرآن است را اجرا کنید؟اگر قرآن و تورات و انجیل کتاب خداست پس تمام جملات و قوانینش هم خدا گفته، چرا گلچین می کنید؟من خدا را می پرستم و هیچکدام از ادیان را نمی توانم باور کنم چون از حقیقت خدایی که این دنیا را آفریده و اینهمه قادر است به دور هستند.و منظورم از خدا سر منشاء حیات است نه الله و ...و با زهم می گویم که دین با بزرگی خدا در تضاد است.من به دوستانی که بدون تعصب خواهان کشف واقعیت هستند توصیه می کنم کتاب تولدی دیگر نوشتۀ مرحوم شجاع الدین شفا را مطالعه کنند شاید چشمشان به حقیقت دیگری باز شد.

    پاسخحذف
  36. سلام، رويا خانوم من فقط به اون قسمت نوشته‌هات ايراد گرفتم كه گفتي چون مثلا اژدها شدن عصاي موسي با عقل جور درنمي‌آد، پس قرآن يك كتاب كودكانه و افسانه‌ايه. و من در جواب نوشتم كه اگر به خدا ايمان داريم هيچ امر نيست كه خدا بر ان توانا نباشد. پس اين دليل خوبي نيست كه چون عقل ما از پذيرفتن مطلبي قاصر است آن را رد كنيم و بگوييم كه خرافه‌گويي است. مگر انسان 100 سال قبل مي‌توانست حتي حدس بزند كه روزي برسد كه مليونها صفحه نوشته و يا فيلم را بتوان در يك مموري كوچك جاي داد. بنابراين اگر در حال حاضر عقل ما نسبت به مطلب يا دانشي قاصر است دليل بر نبود آن نيست. اگر انسانها به آخرت و قيامتي اعتقاد نداشتند، هر كسي به خود اجازه مي‌داد هر كاري بكند و يا هر كسي را كه دوست داشت به مجازات برساندو ... ولي تنها چيزي كه آنها را آرام مي كند اعتقاد به داشتن دنيايي ديگر است براي رسيدن به عدالت كه ديگر نمي توان گفت كه اين اخرت خرافه است.ممنون از معرفي كتاب

    پاسخحذف
  37. درست است که شما به اسلام اعتقاد ندارید اما بسیار زشت است که به ان فحش و ناسزا بگویی.
    جواب ادم کسکشی که به انگلیسی به اسلام فحش داد.

    پاسخحذف
  38. مذهب یعنی لجن فقط به درد مستراح می خوره

    پاسخحذف
  39. چقدر شماها که این Comment ها رو در مورد دین نوشتین
    اوسگلین چه مثبت چه منفی

    پاسخحذف
  40. آرش از تو توقع نداشتم.امام علی دشمنای خدا رو کشت.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.