۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

دماغ یهودی

در ایران که بودم تنوع مدلهای مختلف دماغ آنقدر زیاد بود که دماغ من بسیار عادی بود و در نهایت حدس می زدند که من اهل خطه شمال باشم ولی در امریکا هر کسی که به من می رسد می پرسد که تو یهودی هستی؟ وقتی هم که می پرسم از کجا می دانند می گویند که مدل صورت و دماغت کاملا مشخص است. دیروز داشتم یک فیلم سینمایی می دیدم که دوستی یک دختر یهودی و یک دختر مسلمان اهل سوریه را به تصویر کشیده بود. از تمام شخصیت های یهودی فیلم حتی یک نفر هم نبود که دماغش شبیه من نباشد! تمام یهودی هایی هم که در شرکت ما کار می کنند بدون استثناء دماغشان شبیه من است. فکر کنم یکی از علت هایی که یهودیان فقط از میان خودشان ازدواج می کنند این است که مدل دماغشان یک موقع دچار اصلاح نسل نشود! ولی در ایران که بودم متوجه این مسئله نمی شدم چون همه دماغها عمل کرده بود! حالا دماغ می خواهید؟ برندا! یک دماغ نقلی و کوچولو که از میان دو چشمانش شروع می شود و با یک قوس ملیح در انتهای آن سر بالا می شود. فکر کنم ترکیب دماغ چخماقی من با دماغ نقلی او چیز خوبی از آب در بیاید! اینجا است که می گویند خداوند برای هر برآمدگی یک فرو رفتگی ساخته است!

این آخر هفته می خواهم بروم به شهر ساسالیتو که برای برندا یک کادو بخرم. شما را به خدا من را در خریدن کادوی تولد راهنمایی بکنید. اگرنه دچار افسردگی مزمن می شوم و دیگر نمی توانم مطلب بنویسم! حالا که می خواهید راهنمایی کنید بی زحمت یک کادویی بگویید که وقتی آن را در اطاقش گذاشتم و فهمید مال من است ذوق مرگ شود و بیاید بپرد بغلم. یک کادوی تظمینی باشد که کار کند و بی خودی پولم به هدر نرود! یک چیزی هم پیشنهاد کنید که زیاد رمانتیک نباشد چون من اهل گل سرخ و قلب تیر خورده و این چیزها نیستم. یعنی نوع روابطمان طوری نیست که بخواهم به او یک کادوی خیلی رمانتیک دهم و در ضمن خجالت هم می کشم. بعد هم بگویید که چطوری کادو را به او بدهم بهتر است. وقتی نیست آن را در اطاقش بگذارم و یا اینکه وقتی هست آن را به او بدهم؟ اگر پرسید که برای چه برایش کادو گرفته ام چه بگویم؟ بگویم همینطوری برای خالی نبودن عریضه؟ 

تازگیها دقت کردم که به قول یکی از دوستان, طویل المطلب شده ام برای همین در این مقطع مطلب را برش می دهم و می فرستم برای تحریریه و چاپ. به هر حال این هم یک متن مهاجرتی است و اگر آمدید امریکا باید بدانید که چگونه دوست دختر پیدا کنید و یا چگونه توسط یک دوست پسر پیدا شوید!

۷۸ نظر:

  1. والا من عشقولکی نیستم
    ولی به نظرم دعوت به یک شام می تونه آغاز خوبی باشه

    راستی در باره زبان روسی بگو از کجا شروع کردی چه شد چرا چ چ چ چ چ چ ....

    پاسخحذف
  2. ببین میگن عطر نگیر جدایی میاره
    به نظرم میتونی یه ساعت خوب براش بگیری
    یا Mp3 پلیر درست حسابی
    باید می گفتی بودجه ای که در نظر گرفتی چقدره

    می شد ایده داد .چون به قول خودت همه چیز اونجا با ارزش دلاری سنجیده میشه پس من جای تو بودم یه کادوی 300 400 دلاری بهش هدیه می دادم


    محمد 31 ساله از تهران

    پاسخحذف
  3. ببین اگه سگ نداره و دوست داره یک توله سگ شیت زو عالیه. من اگه دختر بودم خیلی دوست داشتم. نکته مثبتش هم اینه که هر وقت تو خونه با سگه تنهاست نگاهش که میکنه یاد تو می افته (جدی میگم. فکر نکنی دارم لوس بازی در میارم)

    پاسخحذف
  4. ye gooshi mobail ya ye labtop

    پاسخحذف
  5. ye shame toop badesham ye mashroobe geroon!
    ba tavajoh be shenakhti ke azash daram

    پاسخحذف
  6. ye doorbine digital ham khoobe!

    پاسخحذف
  7. یک جلد قران براش بگیر که جای دستمال توالت استفاده کنه

    پاسخحذف
  8. سلام آرش جان،
    من فکر می کنم یه کیف پول جیبی شیک که جای کارت اعتباری مناسب هم داره بگیر، شاید یه روزی برسه عکس شما رو هم داخلش بذاره،در ضمن هر موقع پول پرداخت می کنه یاد این میوفته که چرا اینو براش خریدی.زیاد هم فکر کنم قیمت نداشته باشه چون کادویی که می دی اگر معمولی باشه بهتره چون فقط یه کادو به نظر میاد و طرف مقابلتون به چیز دیگری فکر نمی کنه.ولی حتما یه طور مخصوصی و با سلیقه کادوش کن چون خانمها از این جور کارها خوششون میاد و خوشحال می شن.اگر دوست داشتی عطر مورد نظرت رو هم به کادو بزن تا معطر باشه،اینجوری از ذکاوت شما خوشش میاد.در ضمن دیدم سوال کردی نظر دادم در کل به من ربطی نداره.امیدوارم به آرامشی که مد نظرتونه برسید اگر هم دارید برقرار باشید.قرار شده دیگه نظر شخصی ندم و فقط کامنت تشکر آمیز بنویسم.چون دوست ندارم رو مخ باشم.این خیلی خوبه که اجازه می دین من نظرتون رو راجع به خودم بدونم.
    شاهرخ

    پاسخحذف
  9. You may purchase iphone if you really love her.

    پاسخحذف
  10. این دماغ یهودیان رو نمی دونستم، از این به بعد دقت می کنم ببینم چه شکلیه!

    واقعا هیچکس به خوبی خودت نمی تواند بگوید چه چیزی برای کادو مناسب است، هیچکس بیشتر از خودت از شکل دقیق روابط شما و نوع احساسات حاکم بین شما، خبر دار نیست.

    پاسخحذف
  11. loooooooooool :) قالب جدید وبلاگ مبارک!!! پس شیرینی اش کو؟! :دی

    پاسخحذف
  12. آرش داری ایرانی بازی در میاری ها!! خوب پسر خوب خیلی ساده است، اول دعوت برای ناهار یا شام تو خانه خودت یا رستوران، بعدش دعوت برای قدم زدن و ... (هر کاری به ذهنت می رسه) و سر آخر هم یه برسونش خونه و اگه نگاه عاشقانه کرد، و خواست ببوستت مانع نشو. حتی خودت این کار رو بکن، ولی آروم، یهو نپر کل کلشو بکنی تو دهنت!! D: اگه خواست مانع بشه یا نمی خواست اون لحظه ببوسیش خیلی آروم بهت میگه الآن نه، من باید برم. نا امید هم نشو، چون گفت الآن نه! بعدا آره!! (: بهر حال اگه به kiss رسید، دیگه مال توئه، دفعه بعد که دیدیش مهم نیست وسط خیابونه یا خونه، فقط ببوسش... هر دفعه هم بی جنبه بازی در نیار یه ربع باهاش ور بری، اوایل در حد یه بوس ساده چند ثانیه ای کافیه...
    مهم اینه که کاری کنی به این مرحله برسه، کاری کن عاشقت بشه، کمی مهربونی، کمک، صداقت، حرف های درست حسابی و منطقی زدن (مثل فلسفه و ...)، دوستانه صحبت کردن و اینکه خیلی هم باهاش خودمونی نشی و مثلا راجع به ازدواج یا دوست دختر ازش نظر نخوای (چون دستش میاد فقط باهاش دوستی نه بیشتر)، میتونه کمک کنه...

    باز اگه خواستی من از چند تا دختر آمریکایی تخصصی تر می پرسم برات، تو مهاجرسرا برام پیغام بگذار (MORFIN)، موفق باشی x:

    پاسخحذف
  13. 1- در مورد دماغ یهودی نظری ندارم! تا حالا بهش برنخوردم.
    2- در مورد کامنت دوستی که ست لباس زیر رو پیشنهاد دادن؛ دخترای آمریکایی رو نمی دونم، اما اگه چنین کادویی به دوست دختر ایرانی تون بدید ممکنه با همون دارتون بزنه.
    3- فکر کنم این آقایون هستند که بیشتر از هدیه های کاربردی خوششون می آد؛ یعنی چیزی که بتونن ازش استفاده کنن و به دردشون بخوره، مثل موبایل، یا دوربین دیجیتال، یا باربی کیو!
    4- در مورد عطر، باید بگم که شما باید بدونید اون از چه بویی خوشش می آد و اقدام به خریدن عطر کنید. شاید اگه توجه کنید چه عطری رو استفاده می کنه متوجه‏ش بشید. مثلا من از عطر های سرد و تلخ خوشم می آد، اگه کسی بهم یه عطر شیرین هدیه بده، یه لبخند مصنوعی می زنم و اون عطر رو می دم به خواهرم که عطر شیرین دوست داره! اگه بدونین معمولا چه جور عطری استفاده می کنه، ایده ی خوبیه.
    5- اگه سگ دوست داره، این هم ایده ی خوبیه.
    6- یه کیف پول توپ و گرون هم خوبه. اگه خیلی توپ باشه دیگه رنگش زیاد اهمیت پیدا نمی کنه. (در صورتی که ندونین چه رنگی دوست داره)
    7- توی اتاقش بذارید با یه یادداشت کوچولو کنارش. یه یادداشت 4-5جمله ای. و شب برای شام برین بیرون.

    پاسخحذف
  14. آرش من در مورد کادو دادن شک دارم، معمولا اینو برای شروع استفاده نمی کنند! اصلا تو چرا از دوستان آمریکایی ات نمی پرسی؟؟!! از معلم گیتارت، از همکارات، حتی از مدیرتون که یه زنه، ... بپرس خبرشو به ما هم بده (-;

    پاسخحذف
  15. ما دخترای ایرانی هر نظری هم بدیم فقط داریم از دید یک دختر ایرانی حرف می زنیم ، اینهمه تفاوت بین فرهنگ ایرانی و آمریکایی که خودت هم پست های زیادی رو بهشون اختصاص دادی ، احتمالاً توی کادو دادن یک پسر به یک دختر هم وجود داره. دخترای ایرانی دلشون می خواد چیزهایی رو به عنوان کادو دریافت کنن که بیش از هر چیزی عشق رو بهشون نشون بده و برای همین حتی نوع بسته بندی کادو و رنگش و روبانی که استفاده شده هم براشون اهمیت داره اما ما نمی دونیم دخترای آمریکایی هم همینطور هستند یا نه ؟ در ضمن ما جزییات رابطه تو و برندا رو هم نمی دونیم چون توی کادوی انتخابی نقش اساسی داره و از همه مهم تر ما به شخصیت برندا آشنایی نداریم ، آیا برندا یک دختر احساسی و رمانتیکه یا برعکس دختری جدی و سرده ؟ این دو مدل شخصیت ، رنج کادوهای بسیار متفاوتی رو پیش چشم میاره ، اگه او دختری جدی باشه به احتمال زیاد اگه براش یک کادوی رومانتیک بخری این کار رو لوس بازی می دونه و اگه دختری احساسی باشه اگه براش یک کادوی معمولی بخری که نشانه ای از محبت توش نباشه ، تو رو آدم بی احساسی می دونه و پریدن و بوس کردنت که هیچی ، کلاً ازت کناره گیری می کنه.
    به نظرم بهتر و بیشتر از ما خوانندهای ایرانی ، دوستان آمریکاییت و به خصوص دوستان دختر برندا می تونن کمکت کنن چون کاملاً با فرهنگ آمریکایی و مخصوصاً شخصیت برندا آشنایی دارن ، البته باید قبلش مطمئن بشی می تونن جلوی زبونشون رو بگیرن و قضیه رو به برندا لو ندن و بذارن کادوی تو برای برندا سورپرایز باقی بمونه !
    برات آرزوی موفقیت می کنم ، به محض اینکه کادوت رو بهش دادی بیا برامون مفصل بنویس که چکار کردی و چی شد ، حالا اگه طولانی هم شد ما استقبال هم می کنیم !

    پاسخحذف
  16. ممنون دوستان مجسمه کوچولو چطور است؟ مثلا یک مجسمه کریستال 10 سانتی؟
    شاهرخ جان, من همیشه از کامنت های همه استقبال می کنم و هر چه بیشتر و پر پیمانه تر باشد بیشتر یاد می گیرم و لذت می برم و تشکر از من هم نیازی نیست چون این من هستم که باید از همه شما تشکر کنم که نوشته های من را می خوانید و نظر می دهید. امیدوارم که همه ما بجای دلسرد کردن همدیگر به هم روحیه دهیم و همدیگر را تشویق کنیم که آزادانه آنچه را که می خواهیم بنویسیم. نه به قصد کوبیدن کسی بلکه به قصد تشریح افکار و اندیشه خودمان.
    یک بار هم که یک پست کوتاه نوشتم شب خوابم نبرده و پاشدم دارم بقیه آن را در کامنت می نویسم.
    راستی امروز برندا کلی تحویلم گرفت کم کم دارم شک می کنم که نکند وبلاگ من را می خواند! چون یکی از صمیمی ترین دوستانش ایرانی است و ممکن است او برایش ترجمه می کند و یا شاید هم از طریق گوگل ترجمه می کند. البته یادم نمی آید که آدرس اینجا را به او داده باشم ولی هر چیزی ممکن است.
    شب به خیر

    پاسخحذف
  17. ارش خان خدایی خیلی کار خوبی کردی تغیراتی تو بلگت دادی.یکی از محسناتش اینه که خیلی زود بالا میاد
    دستت طلا
    به نظر من,البته نمیدونم اونجا هس یا نه!یه کارت هدییه عابر بانکی براش بخر که توش مبالغی داره.حالا هر چی خودش خاص بره بخره.
    یا میتونی براش یه تابلوی نقاشی بخری بزنی تو اتاقش.
    محسن

    پاسخحذف
  18. از دید یک دختر ایرانی و رومانتیک البته : مجسمه و عروسک هم جالب و زیبا هستند اما به شرطی که رنگی و خوشگل باشند ! کریستال رنگ نداره و حسی رو که منتقل می کنه حس یه روز بارونی و دلگیره نه عشق و عاطفه. در ضمن مجسمه چی ؟ یک دختر و پسر که دارن همدیگه رو می بوسند ؟ یا یک مرد متفکر ؟ یا یک بچه شیطون ؟ یا دختر یا پسری تنها ؟ یا شایدم مجسمه آزادی آمریکا ؟! می بینی که حتی نوع مجسمه هم مهمه چه برسه به رنگش.
    از دید یک دختر آمریکایی : نمی دونم !!

    پاسخحذف
  19. بهترین کادو که می تونی یک خانم رو ذوق زده کنی " یک حرف محبت آمیزه " متاسفانه مردها می خوان محبت خودشون رو با خریدن کادو نشون بدن در حالی که گفتن یک جمله " دوست دارم عزیزم " به همراه یک لبخند زیبا ارزشی صد چندان داره و البته مردها حاضرند بمیرن ولی احساسات شون رو به زبون نیارن

    پاسخحذف
  20. ببخشید آرش جان من امروز هی میام اینجا کامنت می ذارم ، شرمنده ، آخه الان کامنت خودت رو دوباره خوندم و نکته ای توجهم رو جلب کرد. گفتی یکی از صمیمی ترین دوستان برندا ایرانیه ، این که خیلی عالیه ، به نظرم تنها کسی که می تونه خیلی بهت کمک کنه همین شخصه چون هم ایرانیه و به فرهنگ تو آشناست و هم اونجا زندگی می کنه و به فرهنگ آمریکایی ها آشناست و هم دوست صمیمیه برنداست و به شخصیت و خلق و خوی او آشناست. شاید برندا از اون دخترایی باشه که دلش بخواد عوض هدیه گرفتن یه چیز رومانتیک و فانتزی که عملاً کاربردی هم نداره و فقط برای منتقل کردن عشق خوبه ، یک وسیله کاربردی که بهش نیاز داره و خودش به هر دلیلی اونو نخریده ، هدیه بگیره. می تونی همه اینا رو از دوستش بپرسی و اگه به وسیله خاصی نیاز داشت همون رو بهش هدیه بدی. البته از دوست ایرانیش قول بگیر که این راز رو حداقل تا روز موعود حفظ کنه آخه دخترای ایرانی گاهی در اثر هیجان زیاد این چیزا رو به هم لو می دن ! مثل دوست من که نتونست خودش رو نگه داره و جلو جلو بهم گفت که دوست پسرم قصد داره به زودی ازم خواستگاری کنه و در این مورد با اونم مشورت کرده ! راستش هیچ وقت اونو بابت این کارش نمی بخشم چون لذت سورپرایز شدن رو موقع خواستگاری همسرم ازم گرفت و حتی مجبور شدم برای اینکه دل همسرم نشکنه خودم رو شوک زده و هیجان زده نشون بدم و نقش بازی کنم !
    بازم عذر می خوام امروز خیلی مزاحمت شدم.

    پاسخحذف
  21. آرش جان،واقعا اینجا موندم، وقتی مطلبی رو می نویسم خودم از اینکه طولانی میشه خجالت می کشم تازه من تقریبا همیشه یهو قطع کردم وگرنه می شد یه پست .راجع بلاگ هم که شرایطم رو گفتم البته اصراری ندارم که حتما باید نظرم رو بگم نظرم اینه که شاید بدردی بخورم و از طرفی من هم چیزی یاد بگیرم.دوست ندارم دوستان رو اذیت کنم.از شما که نصفه شبی اومدی و به من دلگرمی دادید سپاسگزارم.من کلا از آدمهایی که دیواری دور مغزشون نیست خوشم میاد.در ضمن این خیلی خوبه که خانم برندا با شما احساس خوبی داره و خوشحالم که این باعث لبخند بر چهره شما میشه.
    شاهرخ

    پاسخحذف
  22. آرش جان ، دکوراسیون جدید وبلاگت حرف نداره. من هم با مجسمه کریستال موافقم. البته، یه وقت نری مجسمه بودای شکم گنده براش بگیری!

    پاسخحذف
  23. http://www.swarovski.com/Web_AA/en/07/category/Figurines.html?origin=landing&lp_bt=FIGURINES&alpt_main=1

    or

    http://www.swarovski.com/Web_AA/en/957578/product/Drina,_Violet.html?rc_pdp=1

    any kind of girl would like to have such thing ,especially flowers look great

    پاسخحذف
  24. Ipad بگیر واسش .البته تو خیلی خسیسی به نظر میای .فکر کنم سرو تهشو با ۵۰ ۶۰ دلار میخوای هم بیاری . 

    پاسخحذف
  25. از صبح بدجوری حالم گرفته بود ، پست جدیدتو که خوندم ، به کلی حالم عوض شد. از این که می بینم خوشحالی و برای برندا می خوای کادو بگیری خیلی خوشحال شدم.

    پاسخحذف
  26. شوشو گفت:
    دوستان آخه نمی شه که آرش خان بره براش یه گوشی خدا دولاری بخره.اصلا مناسبتی نداره.خیلی غیر عادی میشه.

    من به عنوان یه دختر از آدمای متفاوت و متفکر بیشتر از یه پسر الکی خوش که تور و قلب رو کادوش می چسبونه خوشم میاد.ولی شخصیت برندارو نمی دونم چه طوریه.البته سنش کم نیست و فکر نکنم از جینگولک بازی خوشش بیاد.
    هر چی باشه بهتره یاد آور حرفاو رمز و رازهایی باشه که ما با دوستمون داریم.این خیلی مهمه:یادآور حرفای خصوصی ما باشه.

    به نظرم در همون حدود قیمتی که بقیه همکاراش واسش می خرن یه هدیه نمادین بخر.(نه لزوما مجسمه یا عروسک)

    پاسخحذف
  27. agha hamoon sag alie zad too khal

    begir pashimoon nemishi

    پاسخحذف
  28. sago kado kon bad baz mikone vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay

    kheili khoobe
    arash joon hatman sag begir

    پاسخحذف
  29. سلام
    این جملت منو کشت" فکر کنم ترکیب دماغ چخماقی من با دماغ نقلی او چیز خوبی از آب در بیاید! اینجا است که می گویند خداوند برای هر برآمدگی یک فرو رفتگی ساخته است!"
    در ضمن من با توجه به اینکه زیاد ادم رمانتیکی نیستم ولی باز هم بهت یه پیشنهاد می کنم : یه گردنبند طلای کوچیک گه توی قاب پلاکش جای دو تا عکس باشه.عالی می شه.یعنی طرف آچمز می شه.حالا اگه می خوای پلاکش قلب نباشه مدل دیگشو بگیر.
    ولی می دونی چیه یه سوال می پرسم راستشو بگو گرچه قبلا توی یه پست کمی توضیح دادی ولی می خوام یه پست کامل در این زمینه بنویسی."چقدر توی نوشتن صادقی؟"

    پاسخحذف
  30. آرش خان سلام
    آخ که چقدراز کامنت او سگه و اون بوسیدن بعد از شام خندیدم
    در ذهنم که تصور می کنم این صحنه ها رو می ترکم از خنده * خودت یک لحظه تصور کن خیلی با مزه می شه
    .
    اما راجع به کادو
    ببن بزار یک چیز ساده بهت بگم که شاید هیچ کسی بهت نگفته باشه
    کادو خوبه خیلی هم خوبه
    اما اون حسی که پشت کادو هست مهم تر از کادویه
    نمی شه شما مثلا یک کادو بخری با این نیت هم بهش بدی که خب اگه خوشش اومد که اومده چی کارش کنم اگر هم خوشش نیومد به جهنم برو بمیره
    یک مثال کوچولو بزنم که حقیقت باشه
    من از خانومم که خـــــــــــیلی از من سر تر بود از همه جهت
    خوشم اومده بود فقط خوشم اومده بود همین
    یه روز با خانواده رفته بودیم به یک باغی درفصل بهار
    همه داشتند واسه زن و بچشون گیلاس می چیدند
    من هم در اون هنگام رفتم بهترین گیلاسها را به یاد خانومم که اونموقع فقط دوستش داشتم و حتی هیچ رابطه ای هم با هم نداشتیم چیدم
    وقتی بهش دادم گفتم باغ رفته بودیم من هم به یاد شما کمی گیلاس برایتان چیدم
    همین حرف ساده کار خودش را کرد مگر یکی دو کیلو گیلاس چقدر پولش می شد ؟؟؟!!! البته ناگفته نماند اون حس دوست داشتنی که پشت این قضیه بود
    البته می دانم که خودت به مراتب بهتر از من این چیزها را می دانی اگر هم من تعریف کردم فقط هدفم یک خاطره مستند و حقیقی بود همین
    ببین چی نیاز دارد یا چه چیزی ندارد
    مثلا اگر در محل کارش لیوان برای چای نوشیدن ندارد همین را تهیه کن حتی اگر ارزشش 2 دلار باشد اما همین که متوجه نگاه تیزبین شما شود که کمبود لیوان را در وسایلش متوجه شدی همین کافیست و حس و ارادت خودت را نشان داده ای
    موضوع کیف پول و یا وسیله ای که هر روز استفاده کند هم بد نیست حتی نظرت خودت مجسمه اما به نظر من همه اینها باید همراه با حس باشد ( همان صحبت اولم ) نگی که بیا هوی دختره بگیر کادوی تولدت
    بعدش هم باید بعد از کادو پی اش را بگیری نه اینکه ولش کنی به امان خدا یعنی یک قراره کوچولو برای فردا و بعد از اون همین طور قرار بعدی
    به نظر من اینها خیلی مهم تر از اصل کادو هست احساس چیزیه که تو تمام فرهنگ ها وجود داره زبان خاصی نداره حتی در حیوانات هم هست
    پس دوست من بهتره برای رسیدن به هدف کمی از احساس غنی ات خرج کنی نه از داری ات
    ارادتمند : مهتاب

    پاسخحذف
  31. سلام آرش خان
    کتاب رباعیات خیام را بعنوان کادو بخر اونجا حتما ترجمه های انگلیسی خوبی ازش پیدا میشه.

    پاسخحذف
  32. از این پیانوت خیلی خوشم اومده، هرچی دلم خواست سر کلید هاش کوبیدم...من هم از این پیانو هم می خواهم. راستی پست قبلی من کجاست ؟

    پاسخحذف
  33. برای هر برآمدگی یک فرو رفتگی ساخته اند ؛ربطی به کادو نداشت این نقل قول ، خواستم تبریک بگویم فقط ، که بعد از این همه برآمدگی ، فرورفته نوشتید..
    +
    برای کادو خیلی بستگی دارد که تریپ و احوال چه باشد ، یادم هست همیشه این طور موقع ها در می رفتم ، تا نه به کسی هدیه بدهم ، نه کسی زحمت اش بشود که بدهد!
    یک بار به یکی از دوستان ، یک کاست خالی دادم ،کلی هم توی راه شیفته ی ایده ی پسامدرن خویش بودم که به شب نرسید آن شیفتگی ..
    خلاصه از همین چیزهای این بالا و پایین ها بدهید ،که فرو رفتگی و برآمدگی ها را پر کند ، شاید به صبح رسیدید
    +
    اسم بدهید برای صدازدن ، عباس و کلثوم و کوروش فرقی نمی کند ، درود

    پاسخحذف
  34. دمت گرم قالب بلاگت رو عوض کردی حالا سریعتر میاد !
    واسه برندا هم یک هواپیمای کنترلی بگیر فکر کنم خوشش بیاد ;)

    پاسخحذف
  35. ببین به نظر من بستگی داره!
    یعنی هر کادویی معنی خودش و داره!ولی اون پیشنهاد سگ خیلی خوبه،اما اگه حس نکنه براش دردسر بردی!چون رسیدگی هم می خواد!
    اگه می دید چقدر آدم دارن برا کادوش فکر می کنن،و تو چقدر برات مهمه ، همین وسط ذوق مرگ می شد!:)

    پاسخحذف
  36. بابا این طوری که تو برندا و ما رو سر کار گذاشتی به نظرم بهتره یه دیلدو Dildo براش بگیری تا فقدان دیپلماسی تو رو جبران کنه!
    شوخی کردم ها :)))) فردا نپری یه پست بذاری که شما موفق شدی این جا را تعطیل کنی :)ا

    پاسخحذف
  37. آرش جان دارم کامنتهایی که پیشنهاد کادوهای مختلف دادند برات می خونم و هی می خندم ..خیلی بامزه اند همه:) دیدم بد نیست منم نظری بپراکنم:))وقتی کلاس زبان می رفتم یه مقاله از روزنامه می دادند بهمون باید در موردش صحبت می کردیم. یه بار یک مقاله در مورد این بود که مردا چی باید کادو بدن و زنها چی.. خلاصه اش این بود خانوما کادوشون باید با حرف Gشروع بشه که منظور Gadget بود چون آقایون وسایل الکترونیکی و این گجت های که یه کار خاص و تقریبا جدیدی بکنه رو مثل اسباب بازی دوست دارند ولی برای خانومها هرگز هرگز و هرگز اشتباه نکن فقط با J شروع بشه (یعنی Jewelery) البته الان با رابطه فعلی زیاد فکر کنم نباید چیز گرون بخری.. یه اکسسوری بدلی خوشگل بخری فکر کنم فکر کنم بد نباشه.

    پاسخحذف
  38. باز هم دارم کامنتهای پیشنهاد سگ رو می خونم و می خندم :)))) راستی دستت درد نکنه قالب اینجا رو عوض کردی چه خوب . زود بالا میاد من قبلا با آی فون مشکل داشتم.

    پاسخحذف
  39. انگشترنامزدی+پیشنهادازدواج!
    عینک آفتابی توپ
    قالیچه کوچک ایرانی
    ساعت مچی زیبا

    پاسخحذف
  40. خيلي خوبه كه براي اينكار از ديگران مشورت ميخواي. به نظر من جنبه فان قضيه مهمتر از خود كادو هست. مثلا همين خريدن سگ و كادو پيچي اون كه چقدر باحاله. يه چيزي ميگم ناراحت نشي چون بدون شوخي ميخوام يه ايده بگم با توجه به روحيات امريكاييها كه مثل ما زياد وسواسي و بشور و بساب نيستن. اگر قبل از كادوپيچي سگه يه كم آب ياغذاي آبكي بهش بدي كه گلاب به روتون تو جعبه كادو بشاشه خيلي فانش بيشتره!

    پاسخحذف
  41. faghat sag pashmaloo, googooli ham bashe chagh ham bashe eynak va chakme ham dashte bashe!

    پاسخحذف
  42. ye khargoosh sefid ba 10 ta bache

    پاسخحذف
  43. You can recite a poem for her

    For example:

    My darling, your eyes are as blue as the sky; your lips are as red as rubies; your hair is as black as the night, and your skin is as soft as soap.

    پاسخحذف
  44. ترجمه همین پست و کامنتها رو براش بزار ،میمیره از خوشی ،بخدا(راستی نگفتی چندتا لاخ مو داری؟(-;

    پاسخحذف
  45. لاشخورهای بسیجی،سالگرد بدبختیتون مبارک.

    پاسخحذف
  46. من اعتراف می‌کنم به قتل، حمل اسلحه
    به ارتباط اجنبی، به سازش و مسامحه

    من اعتراف می‌کنم به ننگ سرسپردگی
    به اغتشاش و مفسده، به شرب خمر و هرزگی

    من اعتراف می‌کنم به انقلاب مخملی
    به کودتای موسوی علیه بیت رهبری

    من اعتراف می‌کنم که خاتمی منافق است
    و شیخ هم طبیعتا خرابکار و فاسق است

    و اعتراف می‌کنم به صاف بودن زمین
    به روز بودن شب و یسار بودن یمین

    من اعتراف می‌کنم که جان‌نثار رهبرم
    که قتل این همه جوان نبوده کار رهبرم

    من اعتراف می‌کنم که شب سفید بود و من
    اگر سیاه دیدمش خطای دید بود و من

    من اعتراف می‌کنم که اشتباه کرده‌ام
    و عمر خویش بی‌جهت چنین تباه کرده‌ام

    من اعتراف می‌کنم تعفن لباس من
    زکار خویش بوده من خودم خراب کرده‌ام

    فقط مرا تمیز کن، مجال یک وضو بده
    من اعتراف می‌کنم هوای ‌آب کرده‌ام

    من اعتراف می‌کنم نه بطری و نه کابل بود
    نه سقف بود و پنکه و نه پیچش طناب بود

    من اعتراف می‌کنم که قرص‌ها توهم است
    و فرد خائنی چو من نه لایق ترحم است

    من اعتراف می‌کنم فقط کمی امان بده
    به دوستان گشنه‌ام فقط یه لقمه نان بده

    من اعتراف می‌کنم تو رو خدا فقط بزن
    چه کار کرده مادرم؟ چه کار کرده پیرزن

    من اعتراف می‌کنم فقط نگو به دخترم
    در این یکی دوماه من چه آمدست بر سرم

    پاسخحذف
  47. به نظرم همه پیشنهادهای جالبی داده بودند . اما باید دید کهرابطه تون تا چه حده .مثلا من هیچوقت به همکارم حتی اگه خیلی صمیمی باشم لباس زیر نمیدم .یا دوربین دیجیتال .اما اینو میدونم خانمها خیلی احساسی هستن و نفس کادو از خود کادو خیلی براشون اهمیت داره
    یعنی نوع کادو پیچ شدن کادو به اندازه کادو براشون حائز اهمیته .برعکس اقایون .نه اینکه فکر کنی کادو اهمیت نداره اما در هر حال یه چیز پییش پا افتاده و سرسری هم نمیتونی بگیری چون اولا هر روز باهاش چشم تو چشمی بعدش هم کادوی هر کس به نظر من نشون دهنده شخصیت و طرز نگرش اون فرده . ولی من اگه پسر بودم و شرایط تو رو داشتم همون مجسمه ای که گفتی و میخریدم (البته از swarovski)که اگه اون تو رو نخواست (خدای نکرده)کادو چیز خاصی و هم تداعی نکرده از طرفی یه چیز متینیه که حس و شخصیت تورو هم بهش نشون داده.ادرس سایت سواروسکی برات میذارم www.swarovski.com حالا فکر نکنی من تبلیغ اونو میکنم یا نماینده شرکتشونم چون یه بار یکی از دوستام برام یه مجسمه پروانه از این مارک برام خریده بود با اینکه کوچیکه ولی خیلی دوسش دارم به نظر من کوچیکی و بزرگی کادو مهم نیست اصلت اون مهمه. موفق باشی

    پاسخحذف
  48. شوشو گفت:
    دو تا نظر با حال از دوستان دیدم:
    1-ترجمه خیام:اگر برندا از دنیای ما چیزی سر در بیاره که به معنای عمیقش فکر می کنه .اگر هم سر در نیاره به همون کلمات شراب و خوش باش و برقص و اینا اکتفا می کنه بازم خوبه
    2-قالیچه کوچولوی ایرانی:
    قالیچه واقعی که معمولا ابریشمیه، خیلی گرونه.به کار این موضوع نمیاد.

    ولی مثلا تو ایران پد کامپیوتر به شکل قالیچه هست.باهاش حال کردم.یه همچین قالیچه کوچولویی از نوع نفیس تر(چون تو ایران خیلی ارزونه 2 هزر تومنه،باید نوع بهترشو گیر بیاری)، عالیه.حالا کاربرد غیر پد هم داشت خوبه.
    برای گیر اودرنش شاید مجبور شی بری مغازه های ایرانیها.البته اگر دوستان چینی زحمت ساختشو قبلا نکشیده باشن و ایده رو خراب نکرده باشن.
    یه همچین چیزای کوچولو ولی معنادارو ریشه دار اصلا کلاس پایین نیست.

    پاسخحذف
  49. -اگر یک زن سیگار بکشد:
    در امریکا به او می گویند :زنی سیگاری
    در ایران به او می گویند : زنیکه معتاد فاحشه خیابانی لجن!
    و در عربستان او را سنگسار می کنند!

    2-اگر یک زن برای برابری حقوق زن و مرد تلاش کند:
    در امریکا به او می گویند : فمنیست
    در ایران به او می گویند :تهمینه میلانی
    و در عربستان او را سنگسار می کنند!

    3-اگر یک زن مورد تج#وز##جن#س#ي قرار بگیرد :
    در امریکا او را به آسایشگاه روانی می برند تا او را به زندگی اجتماعی باز گردانند.
    در ایران او را به آسایشگاه روانی می برند و او در آنجا خودکشی می کند!
    و در عربستان او را سنگسار می کنند!

    4-اگر جسد زنی در یکی از میدان های شهر و درون یک کیسه پلاستیکی پیدا شود:
    در امریکا : احتمالاً او یک زن خیابانی و بی خانمان بوده.
    در ایران:احتمالاً شوهر غیرتی اش او را کشته
    در عربستان: صد در صد بر اثر جراحات وارده ناشی از سنگسار به قتل رسیده است!

    5- تحصیلات زنان:
    در امریکا اجازه دارند در پزشکی ، حقوق ، مهندسی و ... تحصیل نمایند.
    در ایران اجازه دارند در پزشکی ، حقوق ، مهندسی و .... به شرط تفکیک ####تی تحصیل نمایند
    در عربستان اجازه دارند از بین بی سوادی و سنگسار یکی را برگزینند!

    6- تربیت کودکان
    در امریکا: مادر و پدر مسئول نگه داری و تربیت و بزرگ کردن فرزندان هستند.
    در ایران: مادر مسئول نگه داری و تربیت و بزرگ کردن فرزندان است.
    در عربستان:فرقی نمی کند که مادر مسئول چیست چون در هر صورت سنگسار می گردد.

    7- اگر زنی بخواهد از شوهرش جدا شود:
    در امریکا:درخواست طلاق می دهد و نیمی از سرمایه شوهرش به او میرسد
    ( زمان بین درخواست طلاق و اتمام مراحل قانونی:دو هفته)
    در ایران:در خواست طلاق می دهد و در صورتی که هیچ ادعایی نسبت به نفقه و مهریه نداشته باشد میتواند از همسرش جدا گردد(زمان بین درخواست طلاق و اتمام مراحل قانونی: 14 الی 15 سال!)
    در عربستان:درخواست طلاق میدهد و شوهرش اجازه دارد او را سنگسار کند

    8-یک دختر 18 ساله:
    در امریکا نیازی به اجازه کسی برای انجام کارهایش ندارد.
    در ایران تنها برای دست شویی رفتن و تنفس نیازی به اجازه کسی ندارد!
    در عربستان اصولاً هیچ اجازه ای ندارد!!!

    9-تبریک میگم شما پدر شدید.بچتون یه دختره
    در امریکا:Oh God Thanks
    در ایران: خاک بر سرت حلیمه! بازم دختر زاییدی؟!؟!
    در عربستان: نعم؟البنت؟ لا لا لا! أنا بد بخت! سنک سار یا زنده فی القبر هذه الدختر!

    10-زنی به شوهرش خیانت کرد....
    در امریکا: طلاق ....
    در ایران: فحش، کتک ، اسید ، چاقو ، قتل ناموسی.....
    در عربستان: به دلیل دلخراش بودن صحنه ها از بیان آن عاجزيم ....

    پاسخحذف
  50. یه قایق بادی کوچیک بگیر که هر روز تعطیل راه بیفتی بری بهش قایقرانی و ماهیگیری یاد بدی!

    پاسخحذف
  51. سلام
    اینقدر ملت اینجادر مورد کادو نظر دادن ولی انگاری کمتر کسی هستش که دخترا رو خوب بشناسه.
    من به عنوان یه دختر بهتون می گم که همه دختراتو هر جای دنیا که باشن عاشق اکسسوری و زیور آلات و آویزو جواهرا و اینا هستند. می تونید برید به این سایت http://www.tiffany.com و از چیزای خیلی قشنگی که داره یکی رو انتخاب کنین. همسر من که پارسال با چند تا از گردنی های خوشگل مارک تیفانی منو ذوق مرگ کرد.
    یه ست گردنبند و گوشواره قلب داره که خیلی هم خوشگله و اصلا هم لوس نیست. ولی بازم خودت نگاه کن شاید چیزای بهتری پیدا کنی. ولی من بهت قول می دم از این چیزا بیشتر از هر چیزی خوشش می یاد آخه هر دختری گردنی های منو دیده آرزو کرده کاش دوست پسرش براش از اینا می خرید :دی

    پاسخحذف
  52. چقدر من خرم که وبلاگ این یارو رو می خونم میگه براندا رفیقش ایرانیه پس فردا خودش ایرانی می شه بد می بینیم که بابا برندا خود آرشه
    چقدر من الافم که یکی دیگه می خواهد تو آمریکا برای دوستش کادو بخره من باید نظر بدم
    چقدر من احمقم که متوجه نشدم که این نوشته رو این این یارو از جای یگه می گیری متن رو عوض می کنه
    وای بحال من که ایرانیم من نمی دونم یکی دیگه
    میخواهد آب بخوره من باید بهش بگم چطور این وب لاگ یا سر کاری یا سازماندهی شدست که بدستور دولت آمریکا برای مردم ایران تهیه شده مثل پارازیت اینهااااااااااااا
    البته این مطلب برا خودم نوشتم شما به دل نگیرید

    پاسخحذف
  53. اقا بگو بدونيم اين كثافت مطالب رو از كدوم سايت كپي ميكنه
    بچسبيم خرخره شو بجوييم

    شما به دل نگيرين ما فقط كنجكاويم

    پاسخحذف
  54. يه كير شناس نه ببخشيد كارشناس كم داريم اينجا

    پاسخحذف
  55. اقا من می خواهم شورت بخرم شما نظر بدید چه شکلی باشه ؟
    چطور برای کادو براندا نظز می دید ؟این مثل همونه

    پاسخحذف
  56. با سلام
    اول از همه ، از اینکه فونت و قالب وبلاگت را عوض کردی و باعث شد تا بهتر بتوانیم مطالب را بخوانیم و ظاهرا زودتر هم ، لود می شود ، سپاسگزارم.
    دوم اینکه ، خیلی ناقلایی !!! یک پست کوچیک زدی در موردی که معمولا ما ایرانیها در مورد آن خیلی کنجکاو و فضولیم !!! و تا حالا حدود 50 تا کامنت برایش زده شده که نشان می دهد ، نقطه اشتراک عمومی خوانندگانت را خوب کشف کردی !!!
    به هر حال ، خیلی خوب بود و امیدوارم ، به نوشتن مطالب مفید(تر) ادامه بدهی.
    با تشکر
    محمد 38 ساله از ایران

    پاسخحذف
  57. بنام خدا
    محمد ٣٨ ساله از تهران اعزامي به مناطق جنگي

    پاسخحذف
  58. سلام
    قالب وبلاگت خیلی خیلی بهتر شد.
    در مورد خرید کادو برای براندا هم فکر نکنم بتونم کمک خاصی بکنم.

    پاسخحذف
  59. من بعنوان یک خواننده، مطالب زیادی رو درباره کادو و کادو خریدن یاد گرفتم که قبلا نمی دونستم

    آرش جان از شما و تمامی دوستان تشکر میکنم

    پاینده باشین

    پاسخحذف
  60. به نظر من براش یک جفت گوشواره ی ظزیف بگیر
    ممنون بابت سر زدن به من و راهنمایی که در رابطه با دختر خوانده ام کردی

    پاسخحذف
  61. این که روز تولدش یادته عالیه ، ببوسش و تولدش رو تبریک بگو بعد کادوشم بده ، همین همیشه شاد باشی

    پاسخحذف
  62. ارش عطر بخر کلکو بکن جون ما رو گرفتی اخرش هم میگی دیدم مناسبت نداره نخریدم!!!

    پاسخحذف
  63. آرش جان
    به نظرمن یه کیف لب تاپ زنونه بگیر و اگه خواستی بیشتز از 200 تا خرج کنی، توش یه گیفت کارت از فروشگاهی که خرید میکنه بذار. معمولن خانومها اینجا عاشق nordstrom هستن. واسه کیف لب تاپ زنونه هم به اینجا سر بزنhttp://careerbags.com/catalog امیدوارم که زودتر به نتیجه برسی.
    شاید هم اگه از ماساژ خوشش بیاد، بتونی مهمونش کنی

    پاسخحذف
  64. مست مست مست گیرش بیار، بهش بگو I Love You :دی

    پاسخحذف
  65. منم با گوشواره و كيف پول موافقم. مجسمه و عطر شايد رفع تكليف به نظر بياد.
    لي لي

    پاسخحذف
  66. يه چيزي يادم رفت بگم به كادويي كه ميخري عطر نزن. من شخصا از اين كه كادويي كه بهم ميدن بوي عطر داشته باشه خوشم نمياد به نظرم خيلي طرف لوس بايد باشه كه اين كارو بكنه
    لي لي

    پاسخحذف
  67. سلام
    به نظر من يه تور وشاسه دو نفر رزرو كن بهش بده اگه خوشش بياد كه نفر دومش خودتي!!!

    پاسخحذف
  68. دوباره سلام
    آرش جان من اومدم یه توضیحی در مورد عطر و کادو و دلیلش بدم تا سوء تعبیر نشه.کسی که به خود کادو عطر نمی زنه بلکه به کاغذ کادوش و دلیلش یه تست روانشناسیه که اگر طرف مثل شما تیز بینانه به موضوع نگاه کنه سلیقه عطریش یا پاسخش رو به الارمی که شما براش فرستادی با کلماتی همچون چقدر خوش عطره یا برعکس با توضیح یا ..می رسونه و اگر کادوی شما معمولی باشه قسمت خوبشه که اگر مخالف بود حرف و حدیثی پیش نمیاد.کلا توی یه همچین زمینه هایی باید تا میتونی تاکتیک بزنی تا موقعیت شناسی کنی موقعیت خودت رو می گم.ولش کن دیگه چیزی نگم وگرنه طولانی میشه تازه قرار نیست من کلاس روانشناسی اینجا باز کنم که.اما در مورد اینکه آیا آرش یه موجود حقیقیه یا از زیر زمین وزارت اطلاعات یا سازمان سیا اینجاست برای من مهم نیست توقعی هم از نظر منطقی وقتی به بالاخونم مراجعه می کنم ندارم اونچه مهمه، من از آرش و طرز نگارشش و این محیط خوشم میاد خب تا زمانی که این احساس خوب رو دارم میام اینجااگر هم آرش متنی رو از جایی کپی می کنه خب بازم سبب خیری چون من با اون طرف هم می تونم مثل شما دوست باشم.آرش جان، مهم نیست آیا تو توی دنیای واقعی به همین روشنفکریی که اینجا من احساس می کنم هستی یا نه، ممکنه دوست داری اینجوری باشی اما نمی تونی و اومدی تا توی اینجا باشی بازم عالیه چون یه تمرینه اگر هم واقعی هستی که من به شما تبریک می گم چون
    your sounds seems like a boundless brain guy.
    ولی خداییش خیلی بده من نمیتونم راحت صحبت کنم قبول داری؟راستی من هم یه زمانی برای روزنامه مطلب می نوشتم یه سری مطالبم روزانه و پای ثابت یک چهارم پایینی یا گوشه کناری سمت راست صفحه اقتصادی بود و تحلیل اقتصادی روز می دادم یه سری دیگه از مطالبم هم درخواستی بود یعنی موضوع می دادند من براشون نظرم رو می نوشتم اما یه 4 پنج سالیه که دیگه نمی نویسم یکیش به این دلیله که سردبیر جدید می خواست من اون چیزی رو بنویسم که اون می خواست یه دوباری هم متن منو سانسور کرد دیگه من دیدم ننویسم بهتره تا یکی دیگه باشم.
    because I didn't want to be such a person
    شاید واسه همینه متنام طولانی میشه چون دارم جور اونجارو توی بلاگای بچه ها می کشم.
    من رفتم چون بازم مدرسم دیر شد.
    شاهرخ

    پاسخحذف
  69. یه تعدادی از کامنت ها نیست به خدا آرش خان... چند تای آخری نیستند!

    پاسخحذف
  70. چقدر بعضی ها عقده ایند! خوب اگه از این موضوعات خوشتون نمیاد یا به نظرتون چیپه، برید یه وبلاگ وزین پر و پیمون که در مورد انرژی هسته ای نظرخواهی می کنه بخونین که وقت و ذهن درخشانتون تلف نشه!

    پاسخحذف
  71. آرش من با یه تیکه جواهر موافقم. به نظرم خیلی چشمگیر و جالب میشه. نمی دونم اونجا قیمت ها چطوره ولی به نظر من اگه قصر ازدواج باهاشو داری بهتر خساست نکنی و با جواهر نهایت ارزش و احترامو بهش بذاری. حالا خیلی بزرگ و گرون نبود عیبی نداره. اگر هم خیلی گرون میشه یه تیکه طلا مثل همون گوشواره یا مدالی چیزی ولی مارکدار و شیکشو بخر. باید دیده باشی از چه رنگ و ترکیبی معمولا استفاده می کنه. میتونه بهت ایده بده.
    موفق باشی

    پاسخحذف
  72. درود. والا ما ها با طبع دخترای آمریکایی آشنایی نداریم. ولی خوب دوستاش میتونن کمکت کنن. راستش من تو ایران تا حالا برا هرکی کادو گرفتم کف کرده(اعتماد بنفس در حد تیم ملی). راستی یه سری بزن و نظرتو بگو.

    پاسخحذف
  73. این همه کادو بهت پیشنهاد دادن، ولی کسی راجع به کیف دستی حرفی نزد، حتما میدونی که یکی از متعلقات مورد علاقه خانوما که همیشه حمل میکنن، کیف دستی هست. میتونی یک کیف قشنگ casual یا کمی formal واسه شب یا واسه کار واسش بخری، ببین تو چه مایه کیف هائی معمولا دستش میگیره، یه چیزی مثل همون. هم کاربرد داره، هم همیشه همراهش هست، هر کسی هم که از کیفش تعریف کنه، میگه کادو بوده از طرف دوست پسرم/ شوهر آینده ام. قیمتش هم میتونی از ۵۰ دلار پیدا کنی تا ۴۰۰ دلار.

    پاسخحذف
  74. m30,man koli vase kadoo kharidan yad gereftam.too iran ke hamishe dokhtara vasam kadoo mikharidan!!inja ke felan vagte dokhtar bazim hanooz nashoodeh,vali darsa roo gerftam bar ayandeh estefadeh konam

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.