۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

اینترنت در امریکا


دوستان عزیزی که در ایران هستند دوست دارند بدانند که سرعت اینترنت در امریکا به چه صورتی است. بنابراین من سعی می کنم که تجربیات خودم را در این زمینه برای شما بنویسم.

قبل از اینکه وارد جزئیات سیستم اینترنت بشوم خیلی خلاصه می گویم که شما در امریکا بیش از اینکه با محدودیت سرعت در دانلود مواجه شوید با محدودیت آپلود در سایت های مختلف مواجه خواهید شد. سرعت دانلود اینترنت من در شرکت و در منزل حدود 2 مگابایت در ثانیه است ولی شما کمتر موفق می شوید که از این سرعت برای دانلود فایلهای مورد نظر خودتان استفاده کنید. بعنوان مثال در سایت رپیدشیر اگر شما پول ماهیانه پرداخت نمایید و عضو شوید می توانید با سرعت دو مگابایت در ثانیه دانلود کنید ولی اگر بصورت مجانی از آن استفاده کنید, سرعت دانلود شما حداکثر 100 کیلو بایت در ثانیه خواهد بود.

اینترنت در منازل ممکن است به دو طریق Cable و یا ADSL نصب شود و هزینه اینترنت به طور متوسط حدود 30 دلار در ماه می باشد. در هیچ کدام از سایت های اینترنت فیلتر وجود ندارد ولی در شرکت ها آیین نامه های داخلی وجود دارد و شما تعهد می دهید که در محل کارتنان از سایتهای نامشروع استفاده نکنید.


البته سرعت آپلود اینترنت های معمولی منازل خیلی زیاد نیست و حدود 200 کیلوبایت در ثانیه است. ولی همین سرعت برای اینکه شما یک وبکم در خانه قرار دهید و همه چیز را ببینید کافی است و شما احساس تاخیر در ارسال و دریافت را نخواهید داشت.

یکی از موارد استفاده مورد علاقه من از اینترنت پر سرعت, دیدن فیلمهای جدید از طریق اینترنت است. شما می توانید با عضو شدن در یک کمپانی اجاره فیلم مثل نتفلیکس, به هر تعدادی که میخواهید از طریق کامپیوتر خود فیلمهای مورد علاقه تان را با کیفیت بسیار عالی ببینید.

در مورد تورنت باید بگویم که من از آن برای برخی از نرم افزارهایی که در دسترس نبود استفاده گرم ولی اگر بخواهید نرم افزاری را دانلود کنید که قانون کپی رایت دارد, این کار غیر قانونی است. گرچه پلیس امریکا برای مصارف شخصی شما از نرم افزارهای کپی شده سخت گیری نمیکند و هرگز یرای چک کردن کامپیوتر شما به منزلتان نمی آیند ولی اگر استفاده تجاری بکنید باید در صورت شکایت صاحب امتیاز به او خسارت پرداخت کنید.


در ضمن شما می توانید در موبایل هایتان هم اینترنت داشته باشید و با گوگل نقشه راه ها و موقعیت تقریبی خودتان را ببینید. سرویس ها مختلفی برای اینترنت موبایل وجود دارد که برخی از آنها مثل اینترنت گوشیهای آیفون نسبتا گران هستند. سرعت اینترنت موبایل طوری است که شما می توانید به راحتی فایلهای یوتیوب را ببینید و یا تلویزیونهای اینترنتی را تماشا کنید.

من وقتی به این خانه جدید آمدم, اینترنت وایرلس نداشتیم و من از طریق اینترنت همسایه ها وارد می شدم. اینجا در هر محله ای که باشید بالاخره چند موج اینترنت قفل نشده پیدا خواهید کرد که میتوانید واردش شوید و از اینترنت استفاده کنید.

این همه اطلاعات من در مورد اینترنت بود که امیدوارم بدردتان بخورد.

۲۰ نظر:

  1. مرسی که با وجود وقت کم خود به سوالات بازدیدکنندگان بخوبی جواب می دهید.

    پاسخحذف
  2. سلام
    میبخشید که دوباره مزاحم میشم.
    اگر میل من به شما نرسید یا تمایل به پاسخ ندارید
    لطفا همین جا به من اطلاع بدید.
    ممنون
    مونس

    پاسخحذف
  3. مونس جان
    من به همه ایمیلهایی که به دستم میرسد جواب می دهم.
    لطفا دوباره چک کنید که آدرس ایمیل را درست تایپ کرده باشید.
    با سپاس

    پاسخحذف
  4. yek site dige ham hast ke mishe filmhaye jadid ro hata oonhaee ke rooye pardeye cinema ham hastan majani did .... ye sari behesh bezan ...
    http://www.watch-movies-online.tv/

    پاسخحذف
  5. بابا خدایی نمیدونم چی بگم
    دمت گرم
    کفم برید
    خیلی خیلی ممنون.(عمرا یه امریکایی این طور تشکر کنه:) ولی واقعا انتظار نداشتم این قدر سریع بنویسی)
    ظهر خوبی داشته باشی:)
    در ضمن میدونم خوشت نمیاد ولی وقت کردی به جای ما هم ببین :) من دق کردم تونستم نیم ساعت اولش رو ببینم.تازه مثلا من جزء پرسرعت های ایرانم!
    http://svtplay.se/v/1823059/dokumentarfilm/drottningen_och_jag

    راستی وقت کردی برو سینما اواتور رو ببین.من بی کیفیتش رو دانلود کردم و خوشم اومد.

    پاسخحذف
  6. بابا سرعت اینترنت در آمریکا خیلی بالاتر از این حرف هاست. شما فقط کافی هست در اینترنت یه سرچ بکنید. گرچه با این حال آمریکا نسبت به اروپا اصلا از نظر سرعت به حساب نمیاد. برای مثال بنده تو تایمز حدود یک ماه پیش خوندم که الآن در اینگلیس قانونی داره تصویب میشه که هر شهروند انگلیسی قانونا حق داره سرعت اینترنتی در حد 45 مگابایت در ثانیه داشته باشه و قرار هست تا زمان جام جهانی عملی بشه.

    پاسخحذف
  7. http://capwiz.com/niacouncil/issues/alert/?alertid=14524666
    Congressman Seeking to Deport Iranians

    پاسخحذف
  8. چرا اسم وبلاگ شما ناتاشا گدوینه؟ کیه این شخص؟
    لطفا جواب بدین مردم ار فضولی

    پاسخحذف
  9. چیزیکه خیلی مهمه محدودت حجمی دانلود ماهانه است .مثلا در کانادا شرکت گداگشنه راجرز سرویس با سرعت 3mbps میده ولی با محدودت 25 گیگ دانلود.خب اون سرعت تو سرت بخوره وقتی ۱ هفته ای حجمش تموم میشه .

    پاسخحذف
  10. دلت خوشه برادر من. حجم 25 گیگ داری بد ناراضی هستی ؟
    من اینجا 60 هزار تومن در ماه میدم محدودیت 10 گیگ دارم. سرعت اسمی 256 ولی در حقیقت 34 کیلوبایتی.
    برای دانلود یه فیلم ناقابل باید 2 روز صبر کنم.
    جون آدم در میاد. واقعا که زندگی تو ایران از مردنم بدتره.

    پاسخحذف
  11. ناتاشا گادوین اسم دختر رئیسشه دیگه !
    مگه نه آرش ؟!

    پاسخحذف
  12. محدودیت دانلود داره!!!

    من تو ایران ماهی 20 گیگ دانلود روزانه محدودیت دارم

    شب ها هم که مجانیه و ماهی نزدیک 10 گیگ دانلود میکنم

    میشه ماهیی حدود 30 گیگ

    اقا ارش ایکاش میگفتی که محدودیت دانلود هم داری یا نه؟

    پاسخحذف
  13. Amphitheatre Parkway 1600

    پاسخحذف
  14. سلام آرش کارت خیلی درسته به نظرم بعدها مطالبی از خاطرات و تجربیاتت رو بصورت کتاب به چاپ برسون

    پاسخحذف
  15. سلام. اینطور که شما میگید مشکلی نیست ما از نرم افزارهای قفل شکسته اونجا استفاده کنیم، آخه یکی می گفت اونجا تو اولین استفاده از اینترنت میان مچتونو می گیرن؟!

    پاسخحذف
  16. آقا 2 مگابیت که چیزی نیست که ...

    پاسخحذف
  17. واقعا لازم بگم منم۱۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۶

    من 512 دارم با آپلود نا محدود ولی سرعت فقط در چهار صبح به این حد میرسه و در روز سه ساعت کلا ندارم در هفته هم دوروز قطع و کلا خیلی خیلی خیلی راضی میشم هر وقت اعتراض میکنم تلفن رسیدگیشم هر وقت وصل باشه و سرعت بالا بوق غیر مشغول هم می خوره دیگه چی می خوام
    یعنی اینهو خارج کی که قدر بدونه بازم بگید بده تازه خدا را شکر روزای خاص از نظر مذهبی هم قطع میکنن مردم به گناه نیفتن من که خیلی خیلی خیلی راضیم میکنن (حی میخوام بگم هستم نمیشه)

    پاسخحذف
  18. It's actually a great and useful piece of info. I'm glad that you just shared this useful info with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.
    My site: series tele

    پاسخحذف
  19. """من اینجا 60 هزار تومن در ماه میدم محدودیت 10 گیگ دارم. سرعت اسمی 256 ولی در حقیقت 34 کیلوبایتی. """

    آن 34 کیلوبایتی است و دیگری 254 کیلوبیتی (نه بایتی). هر بایت 8 بیت است و 8 ضربدر 34 حدوداً همان 256 میشود.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.