۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

دوست دختر در امریکا


اصلا باورم نمی شود که امروز جمعه است. هفته پیش بسیار سریع گذشت و هفته نسبتا شلوغی هم بود. امشب قرار است که به مناسبت تولد یکی از دوستان همخانه ام به یک مهمانی برویم. اگر چیز جالبی برای تعریف کردن داشت حتما گزارش تفصیلی آن را برایتان می نویسم. خیلی از شما علاقه دارید که در مورد روابط دیپلملاتیک برایتان صحبت کنم برای همین قبل از اینکه میتینگ های روز جمعه ام در شرکت شروع شود به طور مختصر مطالبی را برایتان می گویم.

من خوب می دانم که شما دوستان جوانی که در ایران هستید چه تصوری از امریکا دارید. وقتی که من ایران بودم, فکر می کردم که وقتی که از هواپیما پیاده شوم چند تا دختر خوشگل بلوند می آیند و هر کدام زیر بغلم را می گیرند و با خود می برند. البته ناگفته نماند که پروازی که من با هواپیمایی KLM داشتم بسیار خلوت بود و در هر ردیف فقط یک مسافر نشسته بود برای همین من با مهماندارهایی که سرشان بسیار خلوت بود صحبت می کردم و یکی از آنها هم با من زیادی رفیق شده بود. همین مسئله خیالات من را تشدید کرد و پیش خودم گفتم که سالی که نکوست از بهارش پیداست و اینجا که اینطوری باشد دیگر وای به حال خود امریکا!!!


البته ماجرای داخل هواپیما هم جالب است و بعدا سر یک فرصت دیگر برایتان تعریف می کنم که در آنجا بین من و آن مهماندار خاص چه گذشت. البته ناگفته نماند که من در آن زمان تسلط بسیار کمی به زبان انگلیسی داشتم و این اولین سفر خارجی بود که من به کشوری به غیر از دوبی می رفتم. در ضمن من کمی برای ورودم به امریکا اضطراب داشتم. این ها را می گویم که بی عرضه گی خودم را توجیه کنم! نکته دیگر این است که از چند سال قبل, همسرم از من دور بود و زندگی خودش را از من جدا کرده بود و رفته بود پی زندگی خودش. اگر به غیر از این بود من اصلا به آن مهماندارها نگاه هم نمی کردم و یا اینکه لااقل کمتر نگاه می کردم! یا اینکه اگر هم بیشتر نگاه می کردم, بی غرض نگاه می کردم. خوب حتی اگر هم با غرض نگاه می کردم, کاری نمی کردم و در نهایت اگر که کاری هم می کردم حتما پشیمان می شدم و طلب استغفار می کردم!

وقتی که به امریکا آمدم, به مرور زمان متوجه شدم که تصورات من در این زمینه هم مثل دیگر زمینه ها چندان واقعی نبود. در روزها و ماه های اول ورودم به امریکا, شانس هایی به من روی می آورد که حتی دیگران هم تعجب می کردند و همه به من می گفتند که تو خیلی ناشکری می کنی چون در امریکا از این خبرها نیست و پیدا کردن دوست دختر خیلی مشکل است ولی من گمان می کردم که آنها چرت و پرت می گویند و من هر زمانی که اراده کنم می توانم با هر دختری که بخواهم دوست شوم.


البته چون من مثل یک توریست بودم و حرف زدنم هم خیلی محدود بود مجبور بودم که فقط از کلمات خاص استفاده کنم و بروم سر اصل مطلب. ولی بعد ها که دایره اطلاعات انگلیسیم گسترش پیدا کرد, به همین نسبت هم شانس دوست شدنم کمتر شد چون در اوایل اگر کسی حتی می گفت که من از تو خوشم نمی آید من اصلا متوجه نمی شدم و فکر می کردم که می گوید من از تو خیلی خوشم می آید!!! در ضمن وقتی تمام دخترها به من لبخند می زدند نمی دانستم که این کار در امریکا یک امر عادی است و فکر می کردم که آنها عاشق من شده اند!

نکته دیگر این بود که من گمان می کردم که در امریکا روابط دیپلماتیک بسیار عادی و پیش و پا افتاده است و من از هر کسی که خوشم بیاید می توانم به سادگی یک سفارتخانه تاسیس کنم و دیپلماسی فعال را با ارسال سفیر آغاز کنم. خوب اگر از همه جا بی خبر باشید این کار امکان پذیر است و ممکن است شما در پیاده رو از کسی خوشتان بیاید و به او پیشنهاد دیپلماتیک دهید و او هم قبول کند. ولی به مرور زمان وقتی که با محیط امریکا آشنا می شوید, اعتماد به نفس شما در این مورد کم می شود و این کار برای شما تقریبا محال می گردد. سپس شما پیش خود فکر می کنید که در ایران کار شما برای دوستی دیپلماتیک بسیار آسان تر بوده است زیرا لااقل شما به زبان آنها تسلط داشتید و می توانستید توجه آنها را جلب کنید. وقتی که چشم شما بسته باشد و به شما بگویند این میله را بگیر و مستقیم برو به سادگی میروید ولی اگر که چشمتان را باز کنند و شما ببینید که بر روی تیرآهن طبقه دهم راه می روید, راه رفتن برای شما بسیار دشوار می شود.


اگر پسر هستید و می خواهید که یک اطاق را در یک خانه ای اجاره کنید که چند تا دختر خانم هم در آن زندگی می کنند, گمان می کنید که آنجا بهشت است و می توانید هر شب با یک نفر روابط دیپلماتیک داشته باشید. خوب آرزو بر جوانان عیب نیست ولی وقتی که وارد ماجرا می شوید در می یابید که قضایا دقیقا آن طوری نیست که شما فکر می کرده اید. اگر شانس بیاورید و با یک نفر از آنها دوست شوید, تازه پیامدهای آن شروع می شود و در بهترین حالت چشم باز می کنید و می بینید که مجبور هستید اجاره اطاق و تمامی مخارج او را هم پرداخت کنید. در واقع اگر در امریکا شما با یک نفر ازدواج کنید, مخارج آن بسیار کمتر از آن است که شما با یک نفر به طور موقت دوست شوید.

پس کم کم یاد می گیرید که از روابط دیپلماتیک با کسانی که به نوعی با آنها روابط مالی دارید دوری کنید اگرنه داد و ستد شما تحت تاثیر روابط دیپلماتیک قرار گرفته و ملغی می گردد. مثلا یاد می گیرید که با همخانه و یا همکار مستقیم خود روابط دیپلماتیک برقرار نکنید زیرا جمع
و جور کردن آن بسیار سخت می گردد. بله در امریکا اگر با یک دختر خانم به رستوران بروید هر کسی پول خودش را حساب می کند ولی این فقط تا زمانی است که روابط شما عادی باشد. در ضمن پول رستوران در مقابل آن چیزی که بعدا پیاده خواهید شد بسیار ناچیز است بنابراین اگر شما پول میز را پرداخت نکنید فقط حساب خودتان را سنگین تر کرده اید و باید چند برابر آن را در جایی دیگر پرداخت کنید و در ضمن تبعات روحی و روانی آن را نیز متقبل شوید!

در امریکا یک اصطلاحی وجود دارد که می گوید پول با من حرف می زند. پس هر چیزی را حسابی است متناسب با آن. که وجودش ممد حیات است و نبودش نه مفرح ذات! همینطوری هم یلخی نیست که سرمان را بیاندازیم پایین و یاعلی مدد گویان برویم تو. بله آقاجان باید که گره جیب مبارک را شل کرده, تا بلکه فرجی حاصل شود و دل یار بدست آید. بعد از یک مدت هم ممکن است که دو دو تا چهارتا کنید و راههای بسیار ارزان تری را برای خودتان پیدا کنید!!!


البته وقتی که پای عشق در میان باشد همه چیز فرق می کند. آنگاه هر دو طرف با رضایت قلبی هر چه را که دارند برای یکدیگر خرج می کنند و با هم زندگی می کنند. البته باز هم حساب و کتاب در جای خودش محفوظ است ولی لااقل به روابط دیپلماتیک وابسته نیست و صرفا جهت اشتراک مخارج زندگی به کار می آید. وقتی دو نفر عاشق باشند و زندگی مشترک تشکیل دهند, رسم بر آن است که هرکدام از آنها به نسبت تواناییهای خودش بار مخارج زندگی را به عهده می گیرد.

البته دوستی های زمان نوجوانی هم متفاوت است و آنها برای کسب تجربه ممکن است با یکدیگر روابط دیپلماتیک برقرار کنند. ولی در امریکا هرگونه روابط دیپلماتیک یک بزرگسال با یک فرد زیر هجده سال غیر قانونی است و تعرض محسوب می شود. بنابراین حاج آقایی
که در سن پنجاه سالگی تجدید فراش کرده است و دختری شانزده ساله را به همسری برگزیده است, اگر به امریکا بیاید مجرم شناخته شده و یکراست راهی زندان می گردد. خوب امریکایی ها کمی بی سواد هستند و فرق تجاور شرعی و تجاوز غیر شرعی را نمی فهمند و نمی دانند که با یک ورد و یا یک تکه کاغذ می شود به طور شرعی و قانونی به هرکسی تجاوز کرد.

خوب من دیگر می روم دامن کشان, شما هم رنج تنهایی چشان!

۴۶ نظر:

  1. اين عنوانش منو كشته دوست دختر در آمريكا
    عجب آب و تاب داره بخصوص اضافه شدن در آمريكا بهش
    حالا مثلا اگه ميگفتي در افغانستان ملت ميگن پيف پيف بو گند ميده دختره اونجايي

    باحال بود

    پاسخحذف
  2. کدوم آدمی ممکنه فکر بکنه یه دختری چون افغانیه بوی گند میدهه ؟
    اون آدم باید بره سرشو بزاره بمیره.

    پاسخحذف
  3. با این مطلب که دوست پیدا کردن خیلی سختتر از ایرانه موافقم.من تو امریکا نبودم ولی تو یه کشور دیگه که خیلی توریست امریکایی اونجا بود از هر ملتی تونستم مخ بزنم ولی با این امریکاییهای مغرور که همشون یکو زیر سر داشتند نتونستم پروژه پیاده کنم.

    پاسخحذف
  4. we cant wait to listen your story with blond flight attendant

    پاسخحذف
  5. the best are Ukrainian, I was there for a week, it is very easy to find someone and going to bed, not expensive! next holiday go Ukraine for vacation

    پاسخحذف
  6. No way!!! It seems you are SAF too. Single, Available, Frustrated!

    پاسخحذف
  7. این عکس سومی که گذاشتی خداییش خیلی خوشگله. یه ذره بیشتر نگاهشس کنم عاشقش میشم!

    پاسخحذف
  8. پس با اینحساب نتیجه می گیریم که با همخونت روابط دیپلماتیک نداری. فکر کنم تو همون راه ارزونه رو پیدا کردی نه؟ نمدونم چرا آقایون فکر میکنند که همه چیز رو باید مفت بدست بیارن! اینجوری تا پنجاه سال دیگه هم کسی باهات دوست نمیشه. بابا پولش رو بده خوبش رو ببر!
    رها

    پاسخحذف
  9. غضه نخور برادر عزیز! ما همه هم دردیم. از قدیم گفته اند که جلق بزن آقایی کن!

    پاسخحذف
  10. آقا يه دليل اينکه که نسبت به اوايل دختر سخت تر برات پيدا می شه اينه که جنسهای خوب رو (از آن گروهی که سنش به سن شما می خورد) اون موقعي که شما دنبال کارای مهاجرت بودی، رندان از زمين جمع کرده اند.
    م.ع.

    پاسخحذف
  11. همون كسايي بايد سرشونو بذارن بميرن كه وقتي ميخوان بگن كسي زشته تو همين تهران ميگن افغاني
    دوم منظورم عنوان بود نه مسخره كردن. خداييش ايرانيها تو طنز و جك يد طولايي دارن و همه چيزو به باد مسخره ميگيرن همينجا رو ببين چه راحت ميان و به نويسنده وبلاگ ميگن بيا روابطت رو تعريف كن
    كاري ندارم بگذريم

    پاسخحذف
  12. اقایان و بانوان محترمه
    خواهشی دارم از همگی لطفا خودمون رعایت کنیم از کلمات ناجور و اونائی که ممکنه وبلاگ رو مسدود کنن استفاده نکنیم خواهشن
    گودلاک

    پاسخحذف
  13. آقا چرا دوربین کار نمیکنه؟

    پاسخحذف
  14. ولی اون پاراگراف آخره رو تو یکی از پستهای قبلیت هم نوشته بودی.
    ممنون از مطلب خوبت

    پاسخحذف
  15. سلام
    بی صبرانه منتظر پست داخل هواپیما هستم ...

    پاسخحذف
  16. یه جورایی راس میگی... اما راجبه دوست پیدا کردن. فکر نکنم اوقدرا هم سخت باشه... اگه طرف پایه باشه توام راضی خب معلومه دوستی شروع میشه اگه نه هم خیلی مودبانه بهت میگه که نمیخواد... اما کلا با یه سری چیزات موافقم.
    همیشه موفق باشی عزیز.

    پاسخحذف
  17. همین که برقرار کردن روابط دیپلماتیک بر اساس حساب و کتاب هست نعمت بزرگی است.
    ضمنا این دوربین کار نمیکنه ها!

    پاسخحذف
  18. من عاشق این بلاگت شدم
    خوب مینویسی. آدم میخونه خوشش میاد مث ادمهای بد عنق نمی نویسی و اینها

    پاسخحذف
  19. این یکی منو کشته از بس باحال مینویسی.

    پاسخحذف
  20. aza.joon

    migam arash belakhare javabe mano dadi :))
    albate inja oonghada ham sakht nist ... vali khob ghavaede bazi haminas ke migi
    vali khob khodeshoon mokhe khodeshoono mizanan
    hamin ja bache haii ke chand sal highschool boodan ok an
    bad bakht manam ke 22 salegi oomadam :D hala hala ha ham kar daram

    in canadaii ha faghat too khodeshoonan
    albate har kesi ba gooroohe khodeshe
    vali irania Koreii doos daran :D
    yani ziad pish miad gf e koreii migiran

    manam bayad beram ye kelase amoozeshi :D
    inshalla age tajrobeii kasb kardam miam tarif mikonam !!! lol

    felan ke taze dirooz TOEFL dadam
    bebinim che mishavad !
    گود لاک

    پاسخحذف
  21. ای خانومایی که میاین وبلاگ این بنده خدارو هر روز میخونین و کامنت میزارین براش ایشون مشکلشو صادقانه مطرح کرده دیگه باقیش با شماست که دل یه جوونو شاد کنین و یک خانواده رو از نگرانی در بیارین .

    پاسخحذف
  22. آفرین. منم داشتم همین فکر رو می کردم.

    پاسخحذف
  23. حاج اقا رو خوب اومدی واقعاً این پیشرفتی که ما در زمینه ازدواج موقت کردیم هیچ مملکتی نکرده

    پاسخحذف
  24. من عاشق این بی مهابا نوشتنتم ...
    مرسی که بهم سر زدی ...

    پاسخحذف
  25. dar Amrica agar kamtar az 70000$ DAR MIYARID ASLAN FEKREH ZANO ,RAVABETEH DIPLOMATIC RO AS SARETOON BIROON KONID.

    پاسخحذف
  26. ۷۰۰۰۰ دلار چند تاقالب صابون میشه ؟

    پاسخحذف
  27. دیشب آخرین فیلم وودی آلن(whatever works) رو دیدم. به نظرم دیدنش برای هر کس که ارتباط بین زن و مرد از مشغولیات ذهنیش هست واجبه

    پاسخحذف
  28. با سلام
    من خواننده جديد وبلاگتون هستم و از اينكه اين همه وقت مي ذاريد ممنونم. ما كه منتظر داستان داخل هواپيمات هستيم بي صبرانه!!!
    آقا اگه واقعا اينطوريه پس اين فيلمهاي هاليوودي چيه كه همشون با يه تنه خوردن تو خيابون و .. عاشق هم ميشن و روابط ديپلماتيك برقرار مي كنن؟ يعني اينا همش شو هستش؟

    نادر

    پاسخحذف
  29. دوسته عزیز فیلمهای هالیوودی برای اینکه شماهارو جذبه اینجا بکنه با استفاده از نقطه کوره شما ممکنه هرچیزی رو نشون بده .اینجا از این خبرها نیست داداش ،خوده آمریکایها تو کف هستند .ما که دیگه ول متالم

    پاسخحذف
  30. تازه اون ۷۰۰۰۰ $ هم باید با ۴۰ ساعت کار باشه که در غیره این صورت از زیادیه کار برای رسیدن به این پول ،چنان قاطی میکنی که دیگه اون پوله هم فایده نداره ،

    پاسخحذف
  31. اتفاقا 70000 دلار در سال پول زیادی نیست. من آدمهایی رو میشناسم که به راحتی دارن 300000 دلار در سال در میارن.

    پاسخحذف
  32. بابا تو چرا صورتتو میپوشونی تو عکسا .یه عکس از جلوت و یه عکس از پشتت بزار تو سایت یه وقت تو خیابون دیدیمت بشناسیمت .

    پاسخحذف
  33. اين روابط ديپلماتيك شما را قديمي هايي مثل من خاك تو سري ميگفتند كه فكر ميكنم باتوصيف شما از شرايط آمريكا اصطلاح مناسب تري است.از شوخي گذشته ما در طي ده سال گذشته در ايران به معني واقعي انقلاب جنسي داشته ايم كه معلول شرايط سركوب و محدوديت هاي حاكم و عطش جوانان براي پيدا كردن راه فرار بوده اين كار جامعه شناسان و روانشناسان است كه بطور جدي اين قضايا را در ايران بررسي و تحليل كنند.واقعيتي كه من به عينه در ايران شاهدش هستم افزايش بي حد و مرز روابط جنسي حتي در بين مردان و زنان متاهل است.اگر چه مردان در ايران همواره آزادي هاي بيشتري داشته و حداكثر استفاده را از قوانين و عرف مردسالار جامعه كرده اند اما به مرور شاهد افزايش عدم پايبندي به همسر در زنان متاهل در جامعه شهري هستيم.جالب اينجاست كه اين امر به مرور با پذيرش نسبي مردان و عدم واكنش آنها به روابط پنهاني همسرشان مواجه ميشود.به نوعي مردان بي بند و بار به توافقي ناگفته با زنانشان ميرسند و ميپذيرند كه كاري به كار هم نداشته باشند.حتما شنيده يا ديده ايد كه مثلا در اروژا و بطور مشخص در هلندبرخي زن و شوهر ها به مهماني هاي جنسي(orgy)رفته و شريك خود را با ديگري تعويض ميكنند.اين را البته من هنوز در ايران نديده و نشنيده ام اما اگر تا چند سال ديگر شواهدي از اين امر هم پيدا شد زياد تعجب نكنيد.

    پاسخحذف
  34. دوستي دارم كه از دوران دبيرستان امريكا بوده.به جرات ميتونم بگم صد تا دوست دختر زيبا با روابط ديپلماتيك داشته.البته چند دليل داره اولا خوش قيافه و خونگرمه ثانيا به زبان كاملا مسلطه واصلا لهجه ايراني نداره بزرگ شده امريكاست و با فرهنگشون كاملا آشناست.از همه مهمتر بسيار زرنگه ودر مخ زدن استاده براي خودش دون ژوان يه.دو بار ازدواج كرده و سه تا بچه داره در تمام اين مدت هم همزمان با چند نفر بوده ميتونم بگم يه سكس ماشين واقعيه حتي در خارج از امريكا هم براي كار كه ميره شب رو محاله تنها بخوابه.پس استثنا هم هست هميشه....

    پاسخحذف
  35. نادر گفت: "آقا اگه واقعا اينطوريه پس اين فيلمهاي هاليوودي چيه كه همشون با يه تنه خوردن تو خيابون و .. عاشق هم ميشن و روابط ديپلماتيك برقرار مي كنن؟ يعني اينا همش شو هستش؟..."

    فيلمها يه چيزايي رو نشون مي دن که ملت خوششون بياد. توی سريالهايي مثل "فريزر" هم آدمهايي هستند که حتی با موقعيت شغلی خوب، روابط ديپلماتيک خوبی نتوانسته اند برقرار کنند.
    م. ع.

    پاسخحذف
  36. نه به اون موقع ها که روزی 897438738467384 تا پست میذاشتی نه به حالا که 9874398743874 روزه هیچ پستی نذاشتی....منو دق می دی آخر ....

    پاسخحذف
  37. ایشالا این مشکل ازدواج جوانان هر چه زودتر حل بشه .مقام معظم رهبری هم رو این مساله خیلی تاکید دارند

    پاسخحذف
  38. آقا ما تا حالا فكر مي كرديم كه از آكواريوم واقعيت فيلم گرفتي گذاشتي بعد كه ديدم نوشتي غذا بديد تازه فهميدم كه مث كه برنامه نرم افزاريه
    در مورد اون كسيكه گفته مشكل آرشو حل كنيد بابا آرش خودش سخت گيره ولا دختر كه همه جا زياده
    ايشالا دلخواه‌ ‌آرش گيرش بياد

    پاسخحذف
  39. خطاب به اون آقایی که گفت مقام معظم رهبری خیلی بر حل مشکل جوانان تاکید کردند عرز کنم که جناب شما به خودت و ملت ایران یه لطفی بکن و برو خودت رو از اولین ساختمان 5 طبقه ای که می بینی پرت کن پایین که ما از وجودت راحت بشیم.

    پاسخحذف
  40. این مشکل ازدواج جوانان هر کی نوشته دمش گرم من یاد فیلم رضا مارمولک افتادم کلی خندیدم .

    پاسخحذف
  41. man vaghean lezzat mibaram in javoona ro mibinam intori khalesane minevisan, lol , moshkele inja vase kheili az maha kheili sadast : az dast dadane etemad be nafs va stress ke asabo tahrik mikone nemizare dorost fekr konim. masaln age be onvane tourist oomade boodin inja motmaenan kheili oza kheili fargh mikard !! tc.

    پاسخحذف
  42. خواهش می کنم برای من توضیح بدید که چرا آدم تو آمریکا اعتماد بنفسش رو ازدست میده؟؟؟ توی کار و اجتماع هم همین طوره یا فقط درمورد دوست دختر؟؟؟ من بدون اعتماد بنفس اصلا نمی تونم تحمل کنم:(

    پاسخحذف
  43. God bless the united state of America

    پاسخحذف
  44. با سلام و تشکر از مطالب خوبت لطفا از راههای مهاجرت بیشتر بگو

    پاسخحذف
  45. ارش جان . بابا حالا که این بحت این قدر داغه و این همه کامنت برات گذاشتیم دمت گرم در این مورد بیشتر بنویس بیایم امریکا یا نه!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.