۱۳۹۳ مرداد ۱۶, پنجشنبه

خبری از خودم

کار جدیدم خیلی بهتر از کار قبلی است. در خانه هم بر روی یک پروژه کار می کنم و برای همین است که کم پیدا شده ام. چیز زیادی برای گفتن ندارم فقط بدانیم که حالم خوب است و ملالی نیست جز دوری شما. اقدامات مقتضی هم خوب است و مشغول زندگی است. الحمدالله نوشتن هم یادم رفته است و در همین چند جمله اخیر چندین غلط املایی وجود داشت که برگشتم و آنها را اصلاح کردم. خانه را گذاشته ایم برای فروش و اگر خدا قبول کند بی حرف پیش می خواهیم در نزدیکی محل کارم یک خانه بهتر بخریم. خوبی ایران این است که وقتی شما چیزی را به کسی می فروشید دیگر قضیه ختم می شود و شما را به خیر و او را به سلامت ولی در اینجا مسئله به شکل دیگری است و اگر مثلا خانه را به کسی بفروشم و پنجاه سال دیگر طرف را برق بگیرد و خشک شود می گویند آی که بود و که نبود و چه کسی این برق را از اینجا کشید و بالاخره گریبان من را می گیرند و به خاطر گندهایی که از خودم در خانه به جای گذاشته ام من را به سزای اعمال ننگینم می رسانند. برای همین دارم سعی می کنم که خانه را به یک آدم پیر و پاتیل بفروشم که عمرش خیلی کفاف ندهد و ورثه ای هم نداشته باشد. خوشبختانه دراین شهری که ما زندگی می کنیم متوسط سن بالای هشتاد سال است و پیدا کردن چنین مشتری اصلا کار سختی نیست.

دیشب نتوانستم جلوی نفس عماره خودم را بگیرم و یک چیزی در حدود نیم کیلو گیلاس را یکی پس از دیگری بلعیدم و بعد از آن جای شما خالی نباشد به چنان تترتری افتادم که اگر ایران بودم همه می ترسیدند و می گفتند امریکا حمله کرد. لامذهب دلتان نخواهد چنان گیلاس لذیذی بود که هر دفعه می گفتم این یکی دیگر آخری است ولی باز دستم به طور اتوماتیک به سمت کاسه میوه می رفت و یکی دیگر بر می داشت و دوباره می گفتم خوب این را هم می خورم و دیگر بس است ولی نمی دانم چه می شد که باز هم یکی دیگر بر می داشتم و این بار می گفتم به حضرت عباس این دیگر آخری است ولی باز هم این داستان ادامه پیدا می کرد تا جایی که کم کم علایم به هم ریختگی دل و روده در من ظهور کرد و چشمم به حجم انبوه هسته های گیلاس افتاد که بر روی هم انباشته شده بودند. من در ایران زیاد گیلاس دوست نداشتم چون بدون استثنا لای هر کدام از آنها را که باز می کردم می دیدم که یک کرم سفید دارد عربی می رقصد و همین قضیه باعث می شد که از خیر آن بگذرم ولی از آنجایی که میوه های امریکا از الیاف مصنویی ساخته می شود کرم و آفت هم در آن به چشم نمی خورد.

خیلی وقت است که دیگر از اخبار ایران هم بی خبر هستم و انگار که صد سال است دارم در امریکا زندگی می کنم. فقط می شنوم که همه چیز بدتر شده است ولی خوب این هم چیز جدیدی نیست چون از زمانی که من به یاد می آورم همه چیز در ایران همیشه در حال بدتر شدن بود و الآن هم فرق چندانی نکرده است.یک زمانی وقتی می گفتند که می خواهند اتوبوس را زنانه و مردانه کنند همه تعجب مب کردند و می گفتند که مگر می شود چنین کاری کرد ولی آن اتفاق افتاد و بعد هم دانشگاه ها را زنانه و مردانه کردند و الآن هم که می خواهد اداره ها را زنانه و مردانه کنند و اگر یک زمانی جدا کردن پیاده روها برای زنها و مردها جوک بود هیچ بعید نیست که این هم در آینده به واقعیت بپیوندد. قیمت ها هم که از بدو وجود من در حال بالا رفتن بود و همیشه همه در هر مقطع زمانی از گرانی و تورم می نالیدند. ترافیک و کثیفی هوا هم که چیز جدیدی نیست فقط مثل همیشه بدتر می شود. شنیدم چند وقت پیش مردم در جاده چالوس بیست ساعت پشت ترافیک ماندند. پیش خودم گفتم این که چیزی نیست حالا چند سال دیگر حتما می شنویم که مردم چندین روز و یا هفته ها در جاده چالوس در ترافیک گیر کرده اند. مسافرت که نمی شود نرفت و همه بالاخره در روزهای تعطیل یک جایی می روند. ترافیک هم همان ترافیک است فقط مثل بقیه چیزها هر سال کمی بدتر می شود و طبیعی است که اگر الآن بیست ساعت ترافیک است سال دیگر چهل ساعت می شود و همین طور مدارج نزولی خودش را طی می کند تا به روزها و هفته ها برسد.

حالا من یک چیزی می گویم و صدای صدها نفر در می آید ولی گاهی وقت ها پیش خودم فکر می کنم که لابد مردم این وضعیت را دوست دارند که آن را تحمل می کنند. البته غر هم همیشه می زنند ولی آنقدر جدی نیست در اعماق وجودشان به همین چیزی که هستند راضی هستند و به آن افتخار هم می کنند و آن را دوست دارند. گواه زنده من افرادی هستند که به خارج از ایران می روند و پس از مدت کوتاهی به این نتیجه می رسند که ایران بهترین مکان برای زندگی آنها است. البته من همیشه آرزوی بهترین چیزها را برای مردم دارم ولی شاید آن چیزی که من بهترین می دانم برای همه بهترین نباشد. ولی نسل جدید و جوان ها لایق زندگی بهتری هستند و امیدوارم که پیر و پاتال های مفنگی چس مغزی که این وضعیت را برای مملکت ساخته اند و آن را به دست گرفته اند هر چه زودتر اسقاط شوند و میدان را به جوان تر هایی بدهند که از هوش و ذکاوت و آگاهی بیشتری نسبت به آنها برخوردارند و خواسته های بهتری دارند. با این که نسل قدیم والدین ما هستند و ما به اجبار آنها را دوست داریم ولی باید اعتراف کنیم که آنها یکی از بدترین و بی شعور ترین نسل مرم ایران بودند که نه تنها برای نسل جدید چیزی نکاشتند بلکه تمام  انباشته های آنها را هم ویران کردند و از خودشان کثافت و نکبت برای نسل جدید به ارث گذاشتند.

پاینده و سرافراز باشید

۴۵ نظر:

  1. خدا رو شکر که یه خبری ازت گرفتیم . فکرکنم اول شدم بلاخره ...
    علیرضا از مشهد

    پاسخحذف
  2. خوبه كه مي بينيم زنده اي !

    اي كلك ، بعد از مدت ها اول يك صبح تا شب توي اينترنت ايراني چرخيدي كه ببيني مملكت هنوز هست ، نيست ، تركيد ، منقرض شديم يا نه ، بعدش يادت افتاد يك وبلاگ هم اين طرفها داشتي !
    حالا ديگه شدي يك مرفه بي درد تمام عيار .

    خلاصه اينكه دمت گرم ، اميدوارم هميشه و در سايه اقدامات مقتضي خوب و خوش و سلامت باشي .

    يك پيشنهاد ، اگر درباره مهاجرت چيزي نداري بنويسي ، به عنوان يك امريكايي درباره موضوعات امريكايي بنويس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما خودتم دست کمی از آرش نداری. یه وبلاگ بزن بخونیم ولی قول بده مثه این مرفه آمریکایی کم ننویسی :دی

      حذف
  3. به عنوان تکلیف درسی مجبور بودم نیم ساعت راجع به موضوع مشخصی صحبت کنم. جهت تکمیل فایل و یادداشتهایم فیلم مستند دختر ایران (Iran's Daughter) را تماشا کردم. بعد از دوساعت و نیم که فیلم تمام شد هوا روشن شده بود و اولین جمله‌ای که به ذهنم رسید این بود که:
    "با این که نسل قدیم والدین ما هستند و ما به اجبار آنها را دوست داریم ولی باید اعتراف کنیم که آنها یکی از بدترین و بی‌شعورترین نسل مردم ایران بودند که نه تنها برای نسل جدید چیزی نکاشتند بلکه تمام انباشته‌های آنها را هم ویران کردند و از خودشان کثافت و نکبت برای نسل جدید به ارث گذاشتند."

    پاسخحذف
  4. فکر نمی کنم نسل قبل بدترین و بیشعورترین بودند. به احتمال خیلی زیاد نسل پیش از آنها از آن هم بدتر بودند. دو نسل قبل از آنها را دیگر نمی دانم ولی احتمالا هر چقدر به سمت 300 تا 400 سال گذشته عقب برویم اجداد ما احمق تر و بیشعور تر بودند.

    دلیل اینکه شما نسل قبلی را احمقترین می بینید به نظر من بدان علت است که زندگی نسل خودشان و نسل ما را نسبت به زمان شاه بدتر کردند. بله به نظر من هم نسل قبلی نسبت به الان بی سواد تر و کله پوک تر بودند ولی نسل پیش از آنها که شاید اواخر زمان قاجار را دید با دست خودش وضع خود را (با ورود به دوران پهلوی ها) بهتر نکرد. در حقیقت آن نسل تاثیر مهمی در بهبود سرنوشت خود نداشت و نباید به آنها کردیت بی خود داده شود.

    عقب ماندگی ایران و ایرانیان از جایگاه گذشته خود در تاریخ جهان قدمتی حداقل شش صد ساله دارد. زمانی که اروپا از دوران تاریک به در می آمد ایران مورد هجوم ترکان آسیای مرکزی بود. پس از آنها مغولها تمدن را به نقطه صفر برگرداندند و باقی ماجرا از از شروع هرج و مرج دوران صفوی برای بسیاری از مردم روشن است. ایران عقب مانده توانایی هماوردی با امپراطوری عثمانی و روسهای تازه به قدرت رسیده را نداشت. آن جنگها و شکست های خرد کننده عاملی مهم برای عقب ماندگی نسلهایی بودند که دوران هرج و مرج پیش از قاجار و بعد از آن دوران سیاه بیسوادی، فقر و بیماریهای کشنده دوران قاجار را دیدند. حداقل پانصد سال پیش از ظهور پهلوی ها ( که مجددا تاکید می کنم با فشار مستقیم نسل آن رو نبود و بیشتر باید آن را اتفاقی خوش یمن به مدد اتفاقهای جهان آن روز دانست) مردمی که در سرزمینهای ایرانی زندگی می کردند از تمدن جهان رو به پیشرفت عقب ماندند و احمق و بیشعور شدند.

    پاسخحذف
  5. حاج اکبر!!!!!!!!!!!!!۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۴۷

    اقا ارش نمیخوای بری مکه بهت بگیم حاج ارش؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  6. سلام آرش جان
    واقعا این نسل قبل انقلابی ها، خیلی بی شعورند گره ایی که از ما باز نمیکنن ، اصلا توان فکر کردن ودرک کردن ما رو هم ندارن چون همچی رو راحت بدست آوردند با یه دیپلم همه رفتن سر کار ولی حالا جوونا با لیسانس و فوق لیسانس باید برن کارگری .

    پاسخحذف
  7. فاتحه خوندم تو این مملکت , اصلا شاشیدم به این مملکت
    یک دانشجوی در یکی از بهترین دانشگاه های دولتی هستم و هیچ امیدی به این زندگی ندارم که هیچ , روز به روز حالم داره از خودم به هم میخوره .
    نه میتونم برم سرکار , نه انگیزه ای به درس هست , نه پولی برای بیزینس , نه پولی برای ازدواج , و حتی نه پولی براید خرید یک پراید کره ای هاچ بک مدل 1374 !!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا كه لياقت زندگى رو ندارى. ملت دارن خودشون رو جر ميدن كه برن دانشگاه دولتى، اونوقت تو كه دارى اونجا درس ميخونى ناراحتى و انگيزه ندارى. خوب احمق درستو تموم كن با نمرات بالا، ميتونى از هر كشور خارجى كه خواستى پذيرش تحصيلى بگيرى.

      حذف
    2. شما اگر تجربه باند بازی های دانشگاه های دولتی رو داشته باشی و نتونی این وضع رو در اونجا تحمل کنی اصلا حتی نمره ی خوب هم بهت نمیدن
      احمق هم خودتی بی شعور!

      حذف
  8. الان این شعوری که گفتی اصلا چی هستش خوردنی پوشیدنی توی جیب جا میگیره شی شی هستش خو که قدیمیها کمتر داشتن یا ننداشتن یا بیشترین بودن یچی میگی آرش ملت دارن هم و تیکه پاره میکنند اینجا باورت میشه توی نوشابه انقدر آب اضافه کردن که ما موقع خوردنش باید به یاد طعم کودکیمون از نوشابه اون و بخوریم جدی میگم نه شکر نه اسانس بگذریم از مسائل اساسی الان میخوای یک خونه بخری برای تا دم مرگت که باید 150 متری حداقل باشه 6 میلیارد پیاده بشی اونم کجا جایی که حتی اتوبوسم نداره چه برسه به تاکسی ولی قرار تلغن بکشن سرعتای اینترنت در بالاترین سرعتش یک دهم سرعت واقعیش هستش مراقب باش این نماینده های آمریکا شونشون به شونه ایرانیها نخوره توی این 2+1+3-1 یک وقت دیدی اینترنتت آمدش پایین
    آرش این قسمت و با گریه بخون برو توی یوتیوپ یک فیلم زیر یک دقیقه بزار که صد بار وسطش قطع نشه و بگو خدایا شکرت که مثل یک انسان زندگی میکنم نه کمتر از سگ
    التماس دعا خوش باشی جای ما کوکا بزن روشن شی البته بعداز خوب شدن حالت چیزای گرم بخور و کت ماست

    پاسخحذف
  9. لعنت به نماینده های مجلس , لعنت بر پدر و مادرشون که میخوان وزیر علوم رو بهخ اطر صداقتش استیضاح کنن .
    بله اینایی که دارن به ما حکومت می کنن از شمر و یزید هم بدترن .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لعنت بر پدر مادرهاى تو و امثال تو كه ريختن تو خيابون انقلاب كردن اون خمينى جاكش حرومزاده رو اوردن سر كار.

      حذف
  10. لعنت بر تمام نمایندگان مجلس که وزیر علوم را استیضاح کردند . لعنت به اون لاریجانی سگ پدر با اون برادر آدم کشش - مرگ بر همه شوم

    پاسخحذف
  11. آرش کی بچه دار میشی پس؟ :))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به تو چه مربوطه فضول زاقارت.

      حذف
    2. فضول زاقارت، ننته که تو رو زاییده !

      حذف
  12. سلام دوستان من به کمک یک متخصص کامپیوتر احتیاج دارم. دو روز پیش دزد به خانه من زده و لپتاپ من را برده. اگر من IP کامپیوتر را به پلیس بدهم ایا انها میتواند دزد را ردیابی کند یا نه ایا هیچ راهی هست بفهمیم که لپتاپ کجاست ؟ من ایران زندگی نمیکنم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فقط مال ادرسى است كه از لپ تاپ استفاده ميكنى IP

      حذف
  13. ارش من چطوری برایت پیغام خصوصی بگذارم ؟
    ارمان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آرش زن داره، پيغام خصوصى نميشه بزارى.

      حذف
  14. اشتباهات همون نسلی که انقلاب کردند ، این نسل هم که دارند ادامه میدهند ، چند درصد از نسل جدید ، دموکراتیک فکر میکنند ؟ آیا این نسل هم تمامیت خواه نیستند ؟ هنوز با لذت صحنۀ اعدام را تماشا می‌کنند ،، هنوز دچار همان افکار قرون وسطایی اما در لباس تجدد هستند ،،، با نفرت از مخالفانشان حرف میزنند ،، هنوز درگیر مرگ بر .... هستند ،،، مشکل ما جای دیگه هست ، افکار متحجر و عقب مونده هنوز از بین نرفته ، وقتی کتاب " حاجی آقا "ی " صادق هدایت " که حدود 70 سال پیش نوشته شده را خواندم متوجه شدم که مردم آن زمان دقیقاً با مردم فعلی مطابقت دارند ، پس این تحجر نسل به نسل منتقل شده و همین نسل فعلی هم تداوم نسل گذشته هستند !!

    پاسخحذف
  15. الهى به حق پنج نت آل عبا، اقدامات مقتضى شوشولت رو گاز بگيره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی بی تربیتی

      حذف
    2. اُه اُه، خانم با تربيت. نكه حالا تو مال شوهرت رو گاز نميگيرى!!!

      حذف
  16. زلزله كه خدايى نكرده خسارتى به شما وارد نكرده؟

    پاسخحذف
  17. آرش اينقدر با زنت گناه كردين كه زلزله اومد.

    پاسخحذف
  18. آرش حالا خوبه زن گرفتى يا نه؟ مجردى بهتر بود يا الان؟ هفته اى چند شب سكس انجام ميديد؟ ارزشش رو داشت كه به خاطر سكس يه نفر رو آوردى تو خونت كه با حرفا و كاراش اعصابت رو خورد كنه يا همون تنهايي رو ترجيح ميدى؟ بگو كه من سر دو راهى موندم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خاک بر اون سرت که فکر میکنی بخاطر سکس ازدواج میکنن. گوساله این افکار اعراب جاهل برا 2000 سال قبله

      حذف
    2. كون لقت مرتيكه حرومزاده دروغگو. لابد تو عاشق بودى كه ازدواج كردى؟؟؟ گُه!!! خودت هم ميدونى كه واسه سكس ازدواج كردى كه اون ميل كوفتى جنسيت رو ارضا كنى، كثافت بو گندو.

      حذف
  19. آرش جان ، یه جورایی نظر دادن زیر نوشته هات شده برام به یه عادت تبدیل شده. والا ما هم که توی ایرانیم نمی دونیم دلیلش چیه. مردم ایران به یه حدی رسیدن که فقط به صورت فردی فکر می کنند ، یعنی فقط طرف می خواد شکم خودش رو سیر بکنه ، کم پیدا میشه کسی بخواد یه تغییر ایجاد کنه. چون اگه کسی می خواست از فردا همه مردم یک صدا هر جا که هستند همه با هم توی خیابان ها داد می زدند که این حکومت رو نمی خواهند ولی می ترسند و ترجیح می دهند از ایران برند. متاسفانه یه عده بی استعدااد که توی خارج شکست می خورند برمی گردند ایران و از خارج گلایه می کنند. در هر صورت نظر بنده هستش . امیدوارم کسی به دل نگیره.
    ش.د.

    پاسخحذف
  20. زود به زود بنویس بخونیم روحمون شاد بشعه

    رکسانا دوست قدیمیت

    پاسخحذف
  21. دم همه گرم. چقدر چپر چلاق داریم ماشالا

    پاسخحذف
  22. برندا چى شد آرش؟ اقلا ؤه بار ميكرديش جيگرت حال ميومد قبل از اينكه برى يه دختر يُبس ايرانى يگيرى. من به زنم گفتم ساك بزن گفت مگه من دزدم برم ساك مردم رو بزنم، يعنى يه همچين زنهايى ما داريم.

    پاسخحذف
  23. آرش چرا دیگه نمی نویسی ؟؟
    مشتاق دیدن پست هایت هستیم

    پاسخحذف
  24. الان دارم گریه می کنم که این کامنتو می نویسم . از شدت سختی زندگی و فشارهای روحی که رومه . چند دقیقه پیش با بابام دعوا کردم....

    پاسخحذف
  25. آقا آرش بی زحمت وقت کردید بیاید یه خبری از خودتون بدید و بیشتر بنویسید.
    معلومه حسابی مشغول کار و زندگی شدید.
    همیشه شاد و تندرست باشید

    پاسخحذف
  26. آرش جان چرا نمینویسی؟

    پاسخحذف
  27. سلام
    تازه به جمع خوانندگان پیوستم
    به خاطر فیلتر بودن بلاگ سپات می خوام مطالب شما رو از طریق خبرنامه دنبال کنم ولی چندین بار تلاش کردم و پیغام زیر اومد:
    متأسفیم...

    ما قادر به اجرای درخواست شما نبودیم. لطفاً مجدداً امتحان کرده یا بعداً بازگردید.

    لطفا این مشکل رو برطرف کنید.
    سپاسگزارم

    پاسخحذف
  28. با درود آرش عزیز
    2 ماهی میشه که با وبلاگت آشنا شدم تو این مدت شب و روز وبلاگتو میخوندم از اول آرشیو شروع کردم تا الان تونستم تمومش کنم اون قسمت خاطراتت که پیش تریسا بودی خیلی زیبا بود حتی بعدش تا یه مدت کوتاهی هم زیبا بود ولی دیگه کم کم زدی تو خاکی ، اما بازم مطالبت جالب بود و من همچنان میخوندم چند سالیه خیلی دلم میخواد بیام خارج مخصوصا آمریکا ، در این راه تمام تلاشمو میکنم امیدوارم روزی به این آرزوی زیبا برسم حتی از الان وبلاگمم زدم که وقتی رفتم مطالب زیبا برای کسانی که تو ایرانن بزارم:D
    به نظر من دیگه حوصله اینجا رو نداری ، در واقع اینجا سکوی پرتابی بود برای خودت که بتونی یه سری از نیاز های روحیتو ارضا کنی و الانم دیگه اون دوران خیلی وفته که تموم شده و دیگه دلو دماغی برای ادامه نداری
    اینکه میگی وقت ندارم همش بهانه به قول خودت با اون تایپ تندی که داری میتونی توی نیم ساعت کلی مطلب بنویسی حتی با عکس و فیلم ولی درکت میکنم به هر حال از قدیم گفتن هر آمدنی را رفتنی ست
    ولی اگر روزی ببینم دوباره نوشتی خوشحال میشم و حتما میام میخوندم ، به هر حال پروژه این وبلاگم برای من تموم شد و مطالب و احساساتی که میخواستمو ازش گرفتم.
    همونطور که این مدت برای خوانندگانت احترام قائل بودی و براشون مینوشتی ، من هم برات آروزی موفقیت دارم.
    بدرود دوست مجازی من.

    پاسخحذف
  29. سلام آرش
    نميدونم چى بنويسم كه تورو تحت تاثير قرار بده.
    من فكر كنم هنوز مطلب برا گفتن دارى، پس بنويس.

    پاسخحذف
  30. چرا سایت مهاجرسرا بسته شده؟!!!

    پاسخحذف
  31. سلام آرش گلم

    منتظر نوشتنت هستیم

    پاسخحذف
  32. به نظر من كار درستي مي كني كه ديگه به عنوان مهاجر اينجا نمي نويسي .
    چون تو ديگه مهاجر نيستي ، بلكه يك امريكايي هستي كه در ايران به دنيا اومده .
    و باور كن ، ايران با اونچه كه تو ترك كردي بسيار متفاوت شده .

    دغدغه هاي قديمي كنار رفته و مشكلات جديد به وجود آمده اند و خلاصه كماكان در اين جو پر هيجان در حال گذران عمر هستيم .
    اما درك مي كنم كه تو هم آنقدر آنجا مانده اي كه امروز دغدغه اصلي ات آنچيزي باشه كه در امريكا ست و نه ايران .
    دوست داري اگر خبري را مي شنوي درباره رشد اقتصادي در امريكا باشه نه گران شدن دلار و سقوط قيمت نفت در ايران .
    همه اينها را درك مي كنم ، اما يك خواهشي هم دارم ،
    دوباره بنويس اما نه به عنوان يك مهاجر ف بلكه به عنوان يك شهروند امريكايي كه از قضا زبون ما رو هم مي فهمه.

    اميدوارم فارسي حرف زدن و فارسي نوشتنت كم رنگ نشده باشه .

    good Luck

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.