۱۳۹۲ بهمن ۲۴, پنجشنبه

بهترین حکم رانان ایران زمین


به نظر من دایناسورها بهترین حکمرانان ایران زمین از روز پیدایش کره زمین تا به حال بوده اند. در آن زمان می گویند که خلیج فارس جنگلی بسیار بزرگ و سر سبز بود و حیوانات زیادی در آن زندگی می کردند. ولی نمی دانم چه شد که زمین در آن قسمت جر خورد و آب اقیانوس به آن راه پیدا کرد و سپس همه حیوانات از جمله دایناسورهای غول پیکر همگی در زیر خروارها آب غرق شدند. بعد از آن بود که پیکر مطهر دایناسوران در زیر لایه های رسوبی دریا دفن شد. به همان گونه که می گویند از خون شهیدان وطن لاله می روید از خون دایناسوران وطن هم نفت رویید و ما که احتمالا از نوادگان رعیت های آنها هستیم داریم آن را می فروشیم و پول آن را می خوریم. البته افرادی هم هستند که به خاطر شباهت زیاد آنها به دایناسور خودشان را مالک مستقیم نفت می دانند که البته من هم حق را بیشتر به آنها می دهم چون هر جوری که حساب می کنم رگ و ریشه آنها بیشتر به دایناسورهای آن دوران می خورد و ما مردم عادی خیلی هم که زور بزنیم در بالاترین هرم شکل گیری ژن چند یاخته ای خود با کمی اغماض فوقش به اورانگوتان و یا شامپانزه می رسیم. پس با این استدلال مشخص شد که پول نفت در اصل مال همان کسانی است که شبیه دایناسور هستند و ما آنان را با نام خبرگان هم می شناسیم.

به غیر از این کشف اساسی که کردم و آن را برایتان نوشتم می خواستم بگویم که اگر خدا بخواهد تغییر و تحولاتی دارد صورت می گیرد که به احتمال زیاد مثبت است. البته الآن نمی توانم به چگونگی آن اشاره کنم ولی آن قدر بگویم که با این تحولات کمی از نظر مالی دستمان باز تر می شود. نه, متاسفانه اختلاس نکردم. بچه دار هم نشدیم. بانک هم نزدم. شرکت هم نزده ام یعنی زده ام ولی دارد خاک می خورد چون حتی یک پنی هم تاکنون گردش مالی نداشته است. یک زمان جوگیر شدم و بیخودی 300 دلار دادم شرکت زدم گفتم الآن گوگل از اسم شرکتی که من ثبت کردم خوشش می آید و چند صد میلیون دلار آن را می خرد ولی خاک توی سرشان کنند حالا که این طور شد اصلا اگر بخواهند بخرند هم نمی فروشم. ولی این تحولی که می گویم این چیزها نیست. حقوقم را زیاد کردند؟ نه. حقوقم را هم زیاد نکردند. پس این چه تحولی می تواند باشد که از نظر مالی به ما کمک می کند. آیا اگر کسی حقوقش زیاد نشده باشد, بیزینس شخصی نداشته باشد, اختلاس و یا خدای ناکرده دزدی نکرده باشد پس چه چیز دیگری می تواند از نظر مالی به او کمک کند؟ ها؟ جواب این سوال بسیار ساده است. فقط یک تحول ساده می تواند به شرایط مالی ما سامان ببخشد. در خرج و برجمان تغییری حاصل شده است؟ خیر خرجمان هم هیج تغییری نکرده است و همان مخارجی را که قبلا داشتیم الآن هم داریم. اصولا در امریکا شما خیلی راحت می توانید خرج زندگی خودتان را زیاد کنید ولی بسیار به سختی می توانید آن را حتی یک مقدار کم کنید. پس گزینه کم شدن مخارج هم به زیر میز می رود. حالا شما بگویید که چه گزینه دیگری بر روی میز است؟ نه جاسوس هم نشدم که از دولت های بیگانه پول بگیرم. البته اگر بدهند می گیرم ولی لامذهب ها نمی دهند. اگر به من پول بدهم حاضرم تا آخر عمر جوانان وطن را اغفال کنم تا به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. ماشاءالله آن قدر نخبه در مملکتمان داریم که اگر یک مقداری از آن هم به خارج تراوش کند کم نمی آوریم. ولی خوب به هر حال این هم موضوع تحول در زندگی ما نیست. دیگر چه حدسی می زنید؟ خانه مان را می فروشیم و یک خانه کوچک تر می خریم و مابقی را در جیبمان می گذاریم؟ آفرین حدس بسیار خوبی است ولی غلط است. خانه مان را اجاره می دهیم و به یک شهر ارزان تر می رویم؟ ممکن است در آینده چنین کاری را بکنیم ولی الآن این گزینه بر روی میز نیست. می خواهم کتاب چاپ کنم و پول آن را به زخم زندگی بزنم؟ خیر این کار را در زمان پیرپاتالی می کنم و الآن قصد آن را ندارم.

خوب من دفعه بعد می آیم و می گویم که چه تحولی در زندگی من و اقدامات مقتضی در حال رخ دادن است که به زندگی ما از نظر مالی کمک می کند. 

۴۴ نظر:

  1. سلام
    ارش جان مثل اینکه اینجا رسمه پس من اووول!!!
    مثل همیشه عالی
    راستی خیلی سعی کردم فارسی بنویسم اخه فارسی نوشتن منم مثل اکابره
    دوستدارت اشکان

    پاسخحذف
  2. اقدامات مقتضى ميرن سر كار؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گزینه جالبی بود ولی پاسخ صحیح نیست. اقدامات مقتضی در خانه کار می کند.

      حذف
  3. زدی تو کار خرید و فروش درebay؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای بابا! اگر من عرضه این کارها را داشتم که وضعم این چنین نبود!

      حذف
  4. فدرالیها از تصمیمشون منصرف شدن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه متاسفانه! ولی همان بهتر که منصرف نشدند.

      حذف
  5. در مورد برنامه بفرمائید شام که اومده در کانادا حرفی نداری؟
    چون گویا متاسفانه کسانی حاضر شدن در این برنامه شرکت کنند که باعث شده کم کم به این نتیجه برسیم که در سالهای اخیر فرار سیرابی ها از فرار مغزها بیشتر شده ;)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آره. من و اقدامات مقتضی با هم این برنامه را نگاه می کنیم. تازه من چون هیچ وقت این برنامه را ندیده بودم از توی اینترنت قدیمی ها را هم نگاه می کنیم. در مجموع همه آنها خیلی بهتر از کسانی هستند که من در لس آنجلس می شناسم! به نظر من ایرانی هایی که تازه مهاجرت کرده اند بسیار روشنفکر تر و با کلاس تر از کسانی هستند که چهل سال پیش آمدند حتی اگر از نظر مالی سر نباشند.

      حذف
    2. بسیار عالی بیان کردید علی رضا ...

      حذف
  6. پول مفتی که با زحمت و کار نیامده باشد پس مال دیگران است که دست تو رسیده. چون دزدی و اختلاس هم نیست فقط میماند ارث و میراث. من که میگم بهتون ارث رسیده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای بابا آبی جان! ارث کجا بود؟ نگفتم که پول مفت است گفتم که از نظر مالی تحول ایجاد می شود.

      حذف
  7. به نظر من هم چیزی به آرش ارث رسیده. ,واقعا بعضی ها چقدر خرشانسند : )

    ولی هر چی هست نوش جونت ، لیاقتت بیش از اینهاست .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اسمت منو یاد The Shawshenk Redemption انداخت. چه فیلم زیبائیه. شاید بیشتر از بیست بار دیدمش. به امید روز The Aakhond Redemption

      حذف
    2. اسمت منو یاد The Shawshenk Redemption انداخت. چه فیلم زیبائیه. شاید بیشتر از بیست بار دیدمش. به امید روز The Aakhond Redemption

      حذف
    3. کلا شرایط ایران با زندان توی فیلم خیلی شبیه هم است و نکته جالبش اینه که هم در ایران و هم در اون زندان علیرغم شرایط خیلی بدی که وجود داره باز هم کاملا سیاه نیستند و میشه از زندگی لذت برد.

      حذف
    4. سپاس از الطاف شما. ولی ارث نیست چیز دیگری است.

      حذف
  8. آرش عزیز و دوستان گرامی! من چند روزی میشه نمیتونم انجمن مهاجرسرا رو باز کنم. دوستان کسی هست از انجمن که موفق به باز کردن شده؟ اگر هست ممنون میشم برام ایمیل بزنه! کسل شدم از بس نتونستم برم!
    من در مهاجرسرا ROCK هستم. و ایمیلم هم Rock.Star021@yahoo.com هست!
    مرسی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از اینجا که برای باز کردنش مشکلی نیست. شاید از ایران باز نشود.

      حذف
    2. پس حتما از داخل ایران مشکلی برای سایت پیش آمده. چون من به هیچ طریقی نمیتونم سایت را باز کنم. حتی به کافی نت هم رفتم. فیلتر نیست، اما هیچ واکنش خاصی هم نشان نمیدهد تا بفهمیم که مرگش شده. یکی از دوستان برایم در آنجا شماره ای گذاشت و حالا این چنین بر سر ما آمده. بدبختی داریم.
      ممنون آرش بابت پاسخ
      ROCK

      حذف
  9. خدا پدر ومادر دایناسورها رو بیا مرزه اینا هزار برابر از دایناسورها بدترن . آرش نوشتی تو آمریکا اگه کسی بخواد میتونه راحت خرجشو بالا ببره ولی ما تو ایران چه بخوایم چه نخوایم خرجمون روز به روز بیشتر میشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوب فرقش این است که شما در امریکا با بالارفتن خرج امکانات بهتری به دست می آورید ولی در ایران با بالاتر رفتن خرج حتی امکانات قبلی را هم نمی توانید داشته باشید.

      حذف
  10. سوالت در مورد طرز رفتار با شخصی که به ما بدی کرده رو با تاخیر امروز خوندم و میخوام نظرم رو بگم.
    به نظر من ، نباید با شخصی که به ما بدی کرده ، مشابه خودش (به بدی ) رفتار کنیم ، همانطور که وقتی یک الاغ به ما لگد میزنه ، از قانون الاغ ها پیروی نمیکنیم و به الاغ لگد نمیزنیم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آفرین به شما دوست عزیز. همین درست است.

      حذف
  11. دق دادی مارو بابا آخرشم میای میگی سرکار بودین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه به حضرا عباس سر کاری نیست. فقط چون هنوز صد در صد معلوم نیست دارم صبر می کنم که اگر نشد خیط نشوم.

      حذف
  12. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این نظر توسط نویسنده نظر حذف شده نه صاحب وبلاگ. گفتم که سوء تفاهم نشود. من خودم هم نمی دانم چه بوده است.

      حذف
  13. آی کیو سان سرش دود کردش من برم یک تشت آب سرش بریزم نه بزار کلاس بزارم با آفتابه مسی سرش آب بریزم
    دلت بسوزه آرش ما اینجا آفتابه مسی داریم اوج هوش مصنوعی شما که ندارین تازه ما سبد کالا هم داریم لواشک آلو غرغروت غیصی فالوده پیکان جوانان 57 گوجه ای ژیان کلوچه لاهیجان خوب دلت آب افتادش حقته تا تو باشی ما را منتظر نگذاری
    آیا آرش چه کار میخواهد بکند ادامه ماجرا در قسمت بعد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به زودی اعلام می شود! همچناان منتظر بمانید.

      حذف
  14. خوب آرش مگه جوجو دارى وقتى يكى درست حدس ميزنه كه چه خبره كامنتشو حذف ميكنى؟!
    با وزارت ارشاد تفاوت داشته باش و تحملت رو بالا ببر و سانسور نكن!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مگر چه حدسی زده بود؟ من که نخواندم. نویسنده نظر خودش آن را حذف کرد اگرنه من چکاره بیدم.

      حذف
  15. آرش خدا رو كولت ترفيع گرفتى؟ دارى سينيور ميشى؟
    يا سينيور بودى دارى مدير ميشى؟
    حدس من اين بيد! نميدونم چطورى حذف شده!

    پاسخحذف
  16. یک جورهایی درست است. ولی جزئیاتش را بعد وقتی نهایی شد میگویم.

    پاسخحذف
  17. به اميد خدا جور بشه برات.
    پس حدسم درست بيد!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تقریبا. حالا جزئیاتش را بعد می گویم.

      حذف
  18. برقراری رابطه دیپلماتیک بین ایران و انگلستان رو به همه - بخصوص دیپلمات زبده آرش - تبریک میگم. ایشالا که پسر میشه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فعلا که پرچم ها بالا رفته است تا ببینیم خدا چه می خواهد.

      حذف
  19. حتما به آمریکا قول دادی که ایران با هاشون همکاری کنه
    شایدم با تروریست ها همکاری کردی تا آمریکا رو بفرصتی رو هوا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. برای این کارهایی که شما گفتید پول هم می دهند. پس بگویید من هم بروم ثبت نام کنم!

      حذف
  20. دوستان به ترفیع اشاره کردند ولی من سر حدس خودم می مونم. طلاق؟!
    ش.د.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه عزیز دل طلاق نیست. من و اقدامات مقتضی خیلی همدیگر را دوست داریم و زندگی ما هم شیرین است. اگر دل خوش نباشد دیگر مال و منال به چه دردی می خورد؟

      حذف
  21. سلام به همه
    پاکو دلوسیا این هنرمند بزرگ چهار روز پیش در سن 66سالگی در گذشت .یادش گرامی و روحش شاد.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.