۱۳۹۱ آذر ۲۴, جمعه

خانه صورتی در امریکا



کم نوشتن من به خاطر مزدوج شدنم نیست بلکه به این خاطر است که کارم به شدت زیاد شده است و فرصت کمتری برای نوشتن پیدا می کنم. از زمانی که اقدامات مقتضی به خانه جدید خود آمده است تقریبا همه جا صورتی شده است مخصوصا حمام و دستشویی که آدم را به یاد کارتون پلنگ صورتی می اندازد. هنوز وسایل خانه همچون تراکنش های شیمیایی از این سو به آن سو حرکت می کنند و به حالت ایستایی نرسیده اند. من هیچوقت نمی دانستم که با چهار عدد تیر و تخته تقریبا می شود بی نهایت حالت مختلف دکوراسیون خانه طراحی کرد. وقتی که از من سوال می شود چرا در موقع خریدن وسایل به ترکیب رنگ ها دقت نکرده ام انگار که با جدیدترین چالش زندگی خود مواجه می شوم و با خود می گویم که به راستی چطور من تا به حال به ترکیب رنگ ها دقت نکرده بودم؟ اصولا هارمونی رنگ ها در زندگی من جایگاه ویژه ای نداشت و همه چیز به صورت هفت بیجار به ترتیب قد در کنار هم چیده شده بود. البته من هم مثل همه مرد ها در مقابل تغییرات موضعی از خودم مقاومت نشان دادم ولی بمب های سنگر شکن اقدامات مقتضی بسیار قوی تر از مواضع دفاعی من بود و آن را در هم کوبید. به قول مادرم خانه من بسیار پسرانه بود و الآن تازه دارد رنگ و بوی خانه ای را می گیرد که یک خانم هم در آن زندگی می کند. فکرش را بکنید وسط اطاق خواب یک تلسکوپ بزرگ گذاشته بودم که با آن ماه را نگاه کنم ولی پس از یک مدت دیگر از آن استفاده نمی کردم چون ماه همیشه همان شکل اول خود بود و هیچ تغییری نمی کرد. اگر یک سری آدم های فضایی در ماه راه می رفتند و می شد آنها را تماشا کرد شاید وجود یک تلسکوپ گنده در وسط اطاق خواب توجیه بهتری پیدا می کرد. الآن تلسکوپ به گوشه اطاق کار من منتقل شده است و به جای آن یک فرش پشمی راه راه رنگین کمانی پهن شده است. روتختی و بالش ها و ملافه ها به رنگ بنفش جیغی تغییر کرده است و یک آباژور بنفش هم نور بنفش را بر روی بقیه چیزهایی که غیر بنفش است می پاشد. آدم بلانسبت وقتی پایش را به درون اطاق خواب می گذارد یک جوریش می شود و احساسات دیپلماتیک به او دست می دهد. گمان کنم چیدن اطاق خواب توسط خانم ها هم مثل همان تاری است که عنکبوت ها می تنند تا طعمه خودشان که محو زیبایی شده است را در آن گرفتار کنند. 

... سانسور .... (به درخواست اقدامات مقتضی این پاراگراف را که در مورد روابط دیپلماتیک بود حذف کردم. البته یک پاراگراف دیگر هم در مورد گوزیدن در رختخواب نوشته بودم که قبلا خودم پاک کرده بودم)

خوب من دیگر باید بروم ولی قول می دهم که دوباره بیایم و شما را در جریان احوالات یومیه خود قرار دهم. شاید هم نکاتی به ذهنم برسد که آن را برای شما بنویسم. فعلا تا بعد روز و شب خوبی داشته باشید.

۲۵ نظر:

  1. سلااااام
    خدا رو شکر که نوشتی
    برم ببینم چی نوشتی

    پاسخحذف
  2. بابا با این سر شلوغی چه وقت و جونی دارین هرشب برین سر میز ببخشید تخت مذاکره D: معجزه رنگه آیا؟ آقا شما که همه چی رو تحلیل میکنی اینم بررسی کن به ما هم راهو نشون بده
    ان الارش مصباح الهدی فی امورنا الدیبلمایسه

    پاسخحذف
  3. خب عزیز من حداقل مینوشتی که پستت برای سنین +40 سال هست که ما نخونیمش :D اخه این چه کاریه میکنی؟
    یکم از این فیلم های امریکایی و ایرانی یاد بگیر که محدوده سنی مشخص میکنند . :D

    پاسخحذف
  4. خب خدا پدر و مادر اقدامات مقتضی رو بیامرزه که یکم به فکر خواننده های وبلاگ هست.

    تو که اصلا به فکر ما ها نیستی ارش جان

    تشکر از اقدامات مقتضی

    ---------------------

    ارش جان خیلی خوشحالم زندگیت اپدیت شده و از زندگی راضی هستی.
    انشالله همیشه موفق باشی

    پاسخحذف
  5. آرش بالاخره صورتی شده یا بنفش؟

    دلم خواست بچه ... از این خونه‌ها که بوی زن می‌دن

    (بعد از یک عمر دختربازی ببین چه کامنتهایی دارم می‌ذارم زیر پست ملت تو وبلاگشون ... انگار یه چیزایی داره عوض میشه نامحسوس)

    پاسخحذف
  6. آرش وقتی میخام وارد وبلاگت بشم، فیلتر شکنم هشدار میده "آیا شما میدانید میخواهید وارد سایت 18+ شوید" میزنم yes باز می پرسه "آیا مطمئنی بعدا نگی نگفتی ها؟" میزنم yes باز میپرسه " کاملا مطمئنی که میخای بری تو؟" باز میزنم yes بعد که وارد میشم مینویسه "زرشک!، خیط شدی، مطالب خوبش توسط اقدامات مقتضی حذف شد، سانسور!"
    اخه آرش، عزیز من چرا اینقدر زز هستی اونم اول زندگیت. تو مگه نمیگفتی که به ازادی بیان عتقاد داری. پس چی شد. اگه اینطوریه پس چرا مطالب گذشته رو پاک نمیکنی. برندا رو یادته که!!!!
    اصلا هرچی آتیشه ریشه اش برمیگرده به زن. دو تا خانم اومدند تو شرکتت، اصلا کلا حال وهوای سایت رو عوض کردند و نذاشتند از شرکتت بنویسی. حالا هم که ازدواج کردی زنت نمیذاره از تو خونه چیزی بنویسی. من عقده سکس و مسائل جنسی ندارم. اما تخصص مزه پرانی تو، توی همین چیزهاست. کلا مردها بهترین جوکها ومزه هاشون مربوط به امور دیپلماتیکه. لذا از خانم اقدامات مقتضی تقاضا دارم بذاره وبلاگ آرش دیگه مال خودش باشه و حداقل اینجا خودش باشه.... ما دیگه بعد این همه سال به وبلاگ آرش عادت کردیم و ترک عادت هم موجب مرض.....

    با تشکر
    دیپلمات وزارت امور دیپلماتیک ایران در امریکا
    بینگهمتون

    پاسخحذف
  7. کمی از این کشت وکشتار و خشونت در امریکا بنویس ایا در این کشور امنیت جانی وجود دارد؟یا مشتی خونخوار خوش سخن دور هم جمع شده اند ؟ چه خبر است در امریکا که هفته ایی چند کشتار رخ میدهد؟ به جان خودم این امریکاییهای تشنه بخون اخرش ما ایرانیهای فلک زده را از دم خواهند کشت

    پاسخحذف
  8. من میخواستم یک چیزی بگم بعد گفتم سانسورش کنم زشته ولی یاد اون جک افتادم که طرف فیلم عروسیش و میده دوستش ببینه بعد میگه آخرش و نبین صحنش مستهجن هستش ولی دستت درد نکنه سانسور میکنی بابا اینجا خانواده تردد داره ارش در مورد ببو بنویس الان جاش کجاست چی به سرش امده اونم بنفش کردین یا همین جور زرده نگرانشم حسودیش میشه یا نه

    پاسخحذف
  9. "ملافه ها به رنگ بنفش جیغی تغییر کرده است "
    عجب

    پاسخحذف
  10. غیر از این بود جای شک داشت ، خونه ها با حضور سلطان بانو است که رنگ و بوی زندگی و محبت میگیره.

    پاسخحذف
  11. معلم بازنشسته۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۰۶

    سلام بر آرش عزیز- از اینکه با ذهن سیال و پویا و قلم روانت موجب شادی خوانندگانت می شوی از شما سپاسگزارم. من مطالبت را دنبال می کنم و معمولاً بدون گذاشتن نظر، گذر می کنم. ولی باید بگویم که سبک نوشتنت را بسیار دوست دارم و افکارت را به طور کلی می پسندم و بدون کمترین تعارفی شما را از نظر فکر و قلم در سطح نویسندگان تراز اولی می دانم که اگر در زمان توفیق و گل آقا بودید، در سطح نویسندگان قوی و نام آور آنها بودید. در هر حال برایت تندرستی و شادی پایدار آرزو دارم.

    پاسخحذف
  12. دوستان خواننده در بحبوحه ننوشتن آرش و این که بعد از چند هفته که مینویسه زنش نمیذاره رنگ و بوی وبلاگ حفظ بشه مشتری این وبلاگ بشید که مطالبش جالبتر و نظراتش هم جالبتره. شاید خوشتون بیاد...
    http://1aghed.blogfa.com

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از قدیم گفتن هر وبلاگ نویسی ارش نمیشه. هر وبلاگی هم وبلاگ ارش نمیشه

      حذف
  13. اخ جون ادم میاد اینجا جون میگیره یه امریکای کوچولوه اینجا واسه خودش

    پاسخحذف
  14. اگه ادم یه بار به دنیا بیاد خیلی بده که این بلاگو نخونده از دنیا بره موافقین همه ............................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  15. شرایط زندگی ادم اجازه نمیده که به جزییات زندگی توجه کنه و غرق کلیاتی میشه که بیهودن اصل زندگی کار وتلاش و خوشبینی به اینده است که من فکر کنم نویسنده این وبلاگم همینو میخواد بگه اما با کلام طنز چه خوب میشد اگر کسانی هم که کامنت میزارن کمی از شرایطشون بگن تا هم ارش یک کم به کاراش برسه هم ما از تجربیات اونها هم استفاده کنیم .

    پاسخحذف
  16. منم امریکا زندگی میکنم فعلا تازه اومدم مثل الیس در سرزمین عجایب هستم، و یه امریکایی که میخاد باهام حرف بزنه انگار غول داستان جک میاد به سمت من " بوی خارجی زبون نفهم میاد اگر گیرش بیارم یه لقمه چپش میکنم و منم میدوم میام خونه که دست غولا بهم نرسه " اما سرزمین جالبیه و من توش احساس قدم بر داشتن توی رویا ها و ارزوهامو دارم فقط وقتی توی بزرکراهها گم و گور میشم یا وقتی با یه نفر حرف میزنم که نمی فهمه و مثل انار بهم زل میزنه دلم قیلی ویلی میره و دست و پامو گم میکنم فعلا در این احوالاتم .

    پاسخحذف
  17. چرا مهم ترین بخش پست رو سانسور کردی؟ ما برای خوندن همون مطالب به این وبلاگ میایم . خواهش میکنم ارش جان ، از این به بعد بیشتر در برابر اقدامات مقتضی مقاومت کن .
    شجاع باش و نگذار در مطالبت تغییری داده بشه ، مگر اینکه خودت بخوای.
    ما کاربران هم تو رو به عنوان رهبر خودمون حمایت میکنیم .
    تا خون در رگ ماست
    ارش رهبر ماست.

    ((( از طرف فدائیان ارش )))

    پاسخحذف
  18. اگر از اول زندگى مشترك بخواهى افسارت رو بدى دست زنت ٢ روز ديگه واسه آب خوردن و شاشيدن و گوزيدن هم بايد ازش اجازه بگيرى. اين وب سايت شخصى تو هستش و به زنت هيچ ربطى نداره توش چى مي نويسى. سانسور كردن مطالب به درخواست زنت نشانه زن ذليل بودن و بى اراده بودن تو است. خودتو واسه راضى نگه داشتن او خوار و ذليل نكن.

    پاسخحذف
  19. اگه از حالا بخوای به حرف خانمت گوش بدی، وقتی بچه ات بدنیا اومد باید کهنه بچه اتو لیس بزنی میفهمی. تو تجربه منو تکرار نکن. هیچ مردی اینکار رو نکنه. محبت کردن تسلیم هر حرفی و امری شدن نیست. محبت و دوست داشتن یه چیز دیگه است. اگه بخواهی هم آب رفته رو به جوی برگردونی و درستش کنی موفق نمیشی و زندگیت به طلاق میکشه. چون سنگ بنای زندگی از اول اشتباه بوده. تو تجربه های من رو تکرار نکن.

    پاسخحذف
  20. من امروز اولین باره که این وبلاگو می بینم
    واقعا لذت برم. تو 2 ساعت مطلب خوندن انقدر بات آشنایی احساس می کنم که بگم دمت گم رفیق.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.