۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

سال نو بر شما مبارک باد


سال نو بر شما مبارک باد. چند سال است که به وبلاگ من سر می زنید و نوشته های خوب و بد من را می خوانید و تقریبا از تمام احوالات من با خبر هستید. از ماجراهای برندا گرفته که همچنان وقتی از جلوی اطاق من رد می شود لبانم را برایش غنچه می کنم تا دوران کودکی و خاطرات بزرگسالی من برای شما آشنا است. اصلا باورم نمی شود که پنج سال از آمدن من به امریکا گذشته است و دو هفته دیگر هم باید برای امتحان سیتیزن شیپی بروم. بسیار خوشحال هستم که لااقل این پنج سال گذشته را در ایران نبودم چون در این مدت چیزهای زیادی یاد گرفتم و زندگی من تغییرات بسیار خوبی کرده است در حالی که اگر در ایران مانده بودم تا کنون چندین برابر هم به مشکلات قبلی من اضافه شده بود. مشکل اینجا بود که من داشتم در ایران به این نتیجه می رسیدم که اگر بخواهم در زندگی موفق شوم باید کلاهبرداری و دروغ گفتن را یاد بگیرم. داشتم به این نتیجه می رسیدم که تمام معیارهای انسانی پشم است و آخر و عاقبت سلامت زندگی کردن چیزی جز بدبختی و بیچارگی نیست. در همان حال کلاهبرداران و اختلاسگران و دروغگویان از تمام نعمات الهی برخوردار بودند و زندگی خوش و خرمی داشتند. یک آقایی را می شناختم که از موقعیت دوستان و فامیلش در حکومت استفاده کرده بود و پول کلانی به جیب زده بود. از قضا پسرش در یک حادثه می میرد و من همیشه او را مثال می زدم که نگاه کنید با اینکه این همه پول دارد ولی حاضر است همه پولهایش را بدهد تا پسرش برگردد. پس از یک مدت دیگر خودم هم این حرف خودم را باور نمی کردم چون بدبخت و بیچاره های دیگر زیادی هم دچار حادثه شده بودند و تلف شدند و بدون اینکه کلاهی از کسی برداشته باشند دستشان از دنیا کوتاه شد. کم کم داشتم به این نتیجه می رسیدم که حتی اگر همه آدمهایی که از راه کلاهبرداری پولدار می شوند بچه هایشان بمیرند باز هم به مراتب خوشبخت تر از مردمان بدبخت و بیچاره هستند. خوشبختانه عرضه کلاهبرداری نداشتم اگرنه از نظر فلسفی حتما کلاهبردار می شدم و یا با یکی از حکومتی ها زد و بند می کردم و یا در یکی از جریانان اختلاس وارد می شدم تا یک پولی از کنارشان گیرم بیاید. موضوع اینجا است که وقتی دیگر نمی توانی اجاره خانه ات را هم بدهی و پولت فقط به اجاره یک خانه در قرچک ورامین می رسد بهتر است که بشاشی به تمام عقاید و پایبندی هایی که تو را به این نقطه از زندگی رسانیده است.

خوشبختانه وقتی که به امریکا آمدم هنوز کلاهبردار نشده بودم و هنوز به مبانی انسانی و اعتقادی خودم پایبند بودم. در امریکا تازه فهمیدم که ایراد از من و مردمی که مثل من زندگی می کنند نیست که اینقدر از نظر اقتصادی ضعیف هستند بلکه ایراد از سیستم اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ایران است که سعی دارد همه را مثل گردانندگان آن دزد و کلاهبردار و شارلاتان و دروغگو کند. شب باید بروی در مقابل بانک بخوابی و صبح زود سکه بخری و شب بفروشی تا تمام مشکلات اقتصادی تو به راحتی حل شود. شخصیت و موقعیت اجتماعی شما اجازه نمی دهد این کار را بکنی ؟ پس همان بهتر که بدبختی اقتصادی بکشی. یک مدت که از این ماجراها بگذرد می بینید که استاد دانشگاه هم با تمام اهن و تلپ اجتماعی به سیم آخر می زند و می گوید که ریدم به این موقعیت اجتماعی و شب می رود در مقابل بانک می خوابد و صبح بر سر و کله مردم می کوبد و چند تا لگد می خورد و چند تا مشت می زند تا شب نشده جهیزیه دختر دانشجویش را جور کند. سیستم اجتماعی ما به این گونه است که سالم ترین آدم ها را هم اگر بخواهند به رفاه برسند فاسد کرده و آنها را سخیف می کند مگر این که آن فرد به طور مادرزادی پولدار باشد و اصلا نیازی به وارد شدن در سیستم های جاری آن مملکت نداشته باشد. کارگران و کارمندان بیچاره هم که به طور مادرزادی دستشان از همه جا کوتاه است و اگر یک آفتابه جابجا کنند هزار تا دایه دلسوزتر از مادر برای حمایت از بیت المال پیدا می شود. ولی خدا وکیلی اصلا امکان این که من بدون کلاهبرداری و دروغگویی بتوانم در ایران حتی به یک دهم امکانات فعلی برسم آن هم در کمتر از پنج سال برایم وجود داشت؟ تنها کاری که من در امریکا کردم این بود که در زمینه رشته خودم کار کردم. آن هم نه مثل خر بلکه خیلی عادی و معمولی و در ساعت های معمول کاری. حالا اگر یک نفر آدم بیسواد و بی تخصص بیاید و در امریکا به چیزی نرسد موضوع آن فرق می کند. زیرا ایران خودش بهشت بی سوادان است. هر چه آدم بی سواد تر و بی تخصص تر و بی شعور تر و شارلاتان تر باشد به مقام سیاسی و اداری و مالی بالاتری دست پیدا می کند. خوب دیگر بگذریم چون حالا عید است و نمی خواهم خلق و خوی شما را با این حرف ها تلخ کنم.

به هر حال از بودن در کنار خانواده و تعطیلات عید لذت ببرید و سعی کنید که اگر پولی در بساط مانده است به مسافرت بروید تا کمی حال هوای شما عوض شود. اگر هم خارج از ایران هستید با دوستان ایرانی خود دور هم جمع شوید و یک کارهایی بکنید که به شما خوش بگذرد. مثلا ورق بازی کنید یا روح احضار کنید و از این کارها. اگر هم اهل مشروب هستید چند تا آبجو بخورید که سرتان گرم شود و حسابی چرت و پرت بگویید. البته منظورم از چرت و پرت همان بحث های سیاسی صد من یک غاز است که هر زمانی چند تا ایرانی دور هم جمع می شوند و سرشان گرم می شود به آن می پردازند.
من هم دیگر باید بروم. تا سال بعد خوش و خرم باشید.

۶۸ نظر:

  1. نوروز شاد باد و همیشه سر زنده باشید

    پاسخحذف
  2. عيد شما هم مبارك!
    جهت اطلاع عرض كنم"امسال سال شاشيدن و ريدن اقتصادي" نام گذاري شد توسط آقا!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سال تولید ملی! خدا به داد مردم ایران برسد چون معلوم نیست باز برای آنها چه خوابی دیده اند.
      عید شما هم مبارک دوست عزیز

      حذف
  3. ببین چقدر دوست دارم آرش جوووون موقع سال تحویل اولین کسی که اومد تو ذهنم تو بودی گفتم صبحونه رو بخورم بیام نت یک عرض ادبی خدمت جنابعالی عرض کنم . شاد باشی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هم شما را دوست دارم. امیدوارم که روزهای بهاری خوبی را داشته باشی.

      حذف
  4. آرش جان سال نو تو هم مبارك و ممنون كه با نوشته‌هاي خوبت ما رو با سيستم آمريكا آشنا كردي. كلي مديونتيمD:اميدوارم كه در سال جديد هم به نوشته‌هاي خوبت ادامه بدي.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از این که نوشته های من را می خوانی سپاسگزارم. سال جدید بر شما خوش باد

      حذف
  5. سلام

    سال نو مبارک .

    سال جدید شد و من همچنان کوچولو موندم ونمیخوام بزرگ شم...

    :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام سارا کوچولوی عزیز
      مبادا بزرگ شوی! کوچولو بودن هم برای خودش دنیایی دارد. من هنوز اگر با چند تا بچه باشم چنان غرق بازی می شوم که یادم می رود خرس گنده شده ام. در خانه قبلی که پیش همخانه امریکایی بودم با بچه های محل فوتبال و بیخ دیواری بازی می کردم و غروب که می شد مادر بچه ها یکی یکی به دنبال بچه هایشان می آمدند و آنها را به خانه می بردند و فقط من و بچه همخانه ام که از همه شیطان تر بودیم در کوچه می ماندیم. خوشبختانه چون زبان بلد نبودم همه به چشم عقب مانده ذهنی به من نگاه می کردند و حساسیتی نداشتند که من هم با بچه هایشان بازی کنم!
      سال نو بر تو هم مبارک باشد.

      حذف
  6. سلام آرش جان
    خیلی دوستت داریم تو اینجامون جا داری... قلبمون

    حقیقت ایران تلخ تر از هر حقیقتی هستش و درست شدنی هم نیست.
    پدر من سال هاست که با تخصصش کار کرده ولی چون آدم شیادی نبوده پیشرفت مالی آنچنانی نکرده!
    هر موقع که پستت رو می خونم شارژ میشم و امیدوارم من هم بتونم با نظرم انرژی مثبتی بهت داده باشم
    آدم از اونجا می سوزه که کشور ما بنیه ی پیرفت داره ولی به خاطر یه ریش سفید کهنسالی از زندگی زجر می کشیم ولی بهر حال از اینکه اونجا بهت خوش میگذره خوشحالم :)
    عید شما هم خیلی مبارک باشه..
    راستی شما می دونید که کلمه ی ایشالله معادل فارسی داره یا نه؟؟
    از اینکه تو صحبتم از این کلمه استفاده کنم خوشم نمیاد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیزم. شما هم در قلب من جای دارید. پدر شما هم مثل هزاران نفر آدم سالم و زحمتکشی است که من می شناسم. امیدوارم یک روزی ایران هم مثل بقیه کشورهای دنیا بشود و افراد به نسبت لیاقت و زحمتی که می کشند به رفاه برسند نه به نسبت پاچه خواری و این چیزها. معادل فارسی ان شاءالله هم "اگر خدا بخواهد" است. عید شما هم مبارک باشد.

      حذف
  7. بعضی وقت ها بین نوشته هات یک جمله هایی آدم پیدا می کنه که از داخل 180 درجه تغییر میکنه - تو خواه نا خواه تو زندگی خوانندگان وبلاگ تاثیر گذاشتی 100 درصد مطمئن باش . حالا خوب یا بد این تاثیر رو نمیدونم .
    بعضی وقتا با خودم میگم تو یک نابغه ی نوشتنی . شاید بهترین نویسنده هایم مثل تو نمیتونن مثل تو بنویسن . تو واقعا نابغه ای . مثلا یکی اگر آرشیو 2009 یا 10 رو نگاه کنه با خوندن چند تا پست معتاد اینجا میشه . عجیب . این واقعیته

    نمیدونم تو کی هستی ؟ چی هستی ؟ چه شکلیی ؟ فقط میدونم آدم خیلی باحالی هستی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم دوست عزیز. خوانندگان این وبلاگ هم بر روی من تاثیر زیادی گذاشته اند. شاید حتی اگر شما نبودید افسرده می شدم. به هرحال وقتی چند نفر آدم با هم صحبت می کنند چیزهای زیادی از هم یاد می گیرند. من هم یک آدم معمولی هستم مثل بقیه که به طور اتفاقی و شانسی سر از امریکا در آوردم و سعی کردم آن چیزهایی را که دیده بودم برای شما هم بنویسم. راستش خودم قبل از این که به امریکا بیایم تشنه کوچک ترین نوشته از کسی که در امریکا زندگی می کند بودم تا بلکه تصویری از آن را در مغزم ایجاد کنم برای همین می دانم که بعضی جزئیات چقدر می تواند برای بقیه جالب باشد. برای شما هم آرزوی موفقیت دارم و سال خوبی را برایت آرزو می کنم

      حذف
    2. "بعضی وقتا با خودم میگم تو یک نابغه ی نوشتنی . شاید بهترین نویسنده هایم مثل تو نمیتونن مثل تو بنویسن . تو واقعا نابغه ای . مثلا یکی اگر آرشیو 2009 یا 10 رو نگاه کنه با خوندن چند تا پست معتاد اینجا میشه . عجیب . این واقعیته

      نمیدونم تو کی هستی ؟ چی هستی ؟ چه شکلیی ؟ فقط میدونم آدم خیلی باحالی هستی"
      100% با این دوست ناشناس موافقم... بشدت

      حذف
  8. سلام آرش جان
    امسال سال سومی هست که وبلاگت رو میخونم و کلی مطالب در مورد مهاجرت یاد گرفتم. امیدوارم امسال سال خوبی واسه ایرانی ها باشه.....
    در ایران هرکس بیسواد تر خایه مال تر و...... باشه نونش تو روغنه بقیه افراد هم یا بایدهم رنگ جماعت بشوند یا سماق بمکنندحال خود دانیــــد
    اوضاع من که از همتون خرابتره نه کار دارم نه پول خدا رحم کنه البته هیچ وقت ناامید نمیشم دوستان برای ما دعا کنید(التماس دعا داریم)
    در ضمن سال نوهمگی مبارک باشه کامنت ها روهم جواب بدی ثواب داره...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیزم. اصلا باورم نمی شود که من سه سال پیاپی در حال نوشتن هستم. شاید یک روز باید برگردم و نوشته های قدیمی خودم را بخوانم تا ببینم چه نوشته ام. متاسفانه وضعیت ایران همان است که گفتید ولی آرزو بر جوانان عیب نیست. شاید خداوند هم گوشه چشمی بر جوانان ایرانی نشان بدهد و ایادی و نیروهای خودش را از مملکت جمع کرده و در نقطه دیگری از دنیا پهن کند تا دیگران هم به اندازه ما از کرامات ایشان فیض ببرند. سال نو شما هم مبارک باشد.

      حذف
  9. عیدت مبارک آرش جان... امیدوارم همچنان پابرجا بیای وبلاگ نویسی کنی... حتی منم که اینجا هستم از خوندن حرفات لذت می برم، و راستش رو بخوای انگار الان معنی حرفاتو بهتر درک می کنم... با خودم قرار گذاشتم بشینم یه روز وبلاگتو از اول دوباره بخونم!!! بگذریم... خوش باشی... آیدین هم خوابه ولی حتما سلام داره برات... یه وقتایی که حوصله ات سر میره رو ما هم حساب کن ;)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام منا جان. عید شما هم مبارک. به آیدین هم عید را تبریک بگو و امیدوارم که سال خیلی خوبی داشته باشید.

      حذف
    2. سلام. سال نو بر شما و بازدیدکنندگان بلاگتان مبارک. من امسال را با آرزوی یک جهش جدید در زندگی ام شروع کردم. آرزویم اینست که بتونم از تخصصم در سرزمینی که قدر آن دانسته شود استفاده شود و انسانهای دیگر از تخصص من در جهت سلامت و زندگی بهترشان بهره مند شوند و من هم در کنار بقیه زندگی شاد و البته همراه با رشد مالی داشته باشم. دارم برای مهاجرت برنامه ریزی می کنم ولی امیدوارم روند تغییرات بصورتی باشد که نیازی به مهاجرت نباشد. امسال من عید به تخت جمشید رفتم و باز دچار افسوس شدم که چرا ما چنین شده ایم؟ امیدوارم کشورمان فر و افتخار گذشته اش را دوباره باز یابد.

      حذف
  10. برو بابا توام آرش.....در ضمن تبریک عید، خواستار چند پست بهتر از آب هوا سن فرانسیسکو و پر پاچه برندا هستیم - جوان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر عمری باقی باشد می نویسم. سال نوی شما هم مبارک

      حذف
  11. عیدت مبارک آرش عزیز. سال خوبی برات ارزو میکنم. روزهات افتابی و غمت کم فروغ

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام کولی جان. سال نوی شما هم مبارک باشد.

      حذف
  12. سال نو مبارک آرش جان، آرزو دارم امسال یکی از بهترین سال های زندگیت باشه و به همه اهداف بزرگت برسی، درضمن بیشتر بنویس سبک نگارشت رو دوست دارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون امی جان. من هم سال بسیار خوبی برایت آرزو می کنم.

      حذف
  13. سلام آرش. سال خوبی برات آرزو می کنم. راستی ما April داریم می یایم سانفرانسیسکو. اگه دوست داشتی می تونیم همدیگه رو ببینیم. ولی از یه طرف هم باید بگم که من هنوز چندان علاقه ندارم دوستای اینترنتی رو ببینم. آدم ممکنه تو ذوقش بخوره. آخه معمولاً قیافه ای که برای دوست اینترنتی مون تصور می کنیم با واقعیت خیلی فرق داره. به هر حال اگه دوست داشتی خبر بده. من که خودم نمی دونم اصلاً می خوام ببینمت یا نه D:
    ارادتمند
    یاشار و ماری

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یاشار و ماری عزیز امیدوارم که سال خوبی داشته باشید و در شهر سنفرانسیسکو به شما خوش بگذرد.

      حذف
  14. درود بر آرش
    جشن سال نوی شما خجسته باد .
    هر وقت نوشته هات رو میخونم میبینم حرف دل من رو زدی ولی من نمیتونم بیانش کنم.
    من همیشه به جای انشاالله از کلمه امیدوارم استفاده میکنم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سال نو بر شما هم مبارک باشد. از این که نوشته هایم را می خوانی سپاسگزارم

      حذف
  15. آرش جان پس شما تو کارت تخصص داری. آخه بعضی وقت ها میگی هیچی حالیت نیست. اون زمان منو یاد این میندازی که رفته بودم ترکیه طرف با استفاده از ماشین حساب قیمت کالارو بهم میگفت ولی شما اهل فن هستین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سال نو مبارک. چیز زیادی که حالیم نیست فقط در حد بضاعت چیزهایی بلدم

      حذف
  16. سال نو بر شما فرخنده باد
    یه سالی میشه میخونمت نوشته هات رو دوست میدارم ;-)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاسگزارم از این که نوشته هایم را می خوانید. سال نو بر شما هم مبارک باد

      حذف
  17. سال نو مبارک

    شما هم نوروز به ياد ايران با دوستا جمع شيد و خوش باشين

    رکسانا

    خوشحال ميشم کامنت منو جواب بدي آخه هميشه آخرين نفرام که ميام پستات رو ميخونم
    از بس کار دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رکسانل جان سال نو مبارک. امیدوارم که سال پر باری داشته باشید

      حذف
  18. سلام
    عید ما بر شما هم مبارک باشد ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دادو عزیز. عید شما هم مبارک باشد و ممنونم از این که به وبلاگ من سر می زنید.

      حذف
  19. آرش جان
    هرچند قبلن هم عرض تبریک سال نو داشته ام؛ بازم مبارکا باد و در تایید سخن شما، بیچاره اونایی که میخواند پاک بمونند ... بیچاره اونایی که دستشون به جایی بند نیست ... بیچاره اونایی که بلد نیست کلاهبرداری کنند و بیچاره تر از همه اونایی که تازه کلاهشون رو برداشته اند. اگه توی آمریکا نیازی نبود که خودت رو بکشی بخاطر اینه که اسمش هست سرزمین فرصتها و هرکسی که بتونه خودش و شایستگی ها و بخصوص استعدادهاش رو بشناسه؛ میتونه به بهترین شکل از فرصتهاش استفاده و پیشرفت کنه.

    موفق و پیروز باشید ... درود و دو صد بدرود
    ارادتمند حمید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام حمید جان. سال نو بر شما مبارک باشد و از لطف شما بسیار سپاسگزارم.

      حذف
  20. سلام
    سال نو مبارک
    می خواستم یه سوال از شما بپرسم اما میترسم حوصله جواب نداشته باشی؟
    دل و زدم به دریا
    من مهارتم توی قالبسازی وcnc است اما مدرکم اتو مکانیکه آیا اونجا برای پیدا کردن کار و رتبه بندی شغلی حتمن مدرک ومهارت باید منطبق باشه یا همین لیسانس کافیه؟
    مدرک فنی وحرفه ای به اندازه کافی و وافی دارم
    الان دارم برای ارشد می خونم با همه بدبختی که دارم تا مدرکم ومهارتم منطبق بشه
    اما وقتم برای زبان خوندن کم شده
    رسمن به .... خوردن افتادم لطفن کمک کن
    چند بار تصمیم گرفتم با شما مشورت کنم
    اما ترسیدم حوصله نداشته باشی
    خلاصه من که نمی تونم جبران کنم اما خدا عوضت بده
    bardiagreen28@gmail.com

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سال نو بر شما هم مبارک دوست عزیز. متاسفانه من اطلاع چندانی در مورد رشته کاری شما و بازار کار آن ندارم. برایت آرزوی موفقیت دارم.

      حذف
    2. سلام .ممنون که جواب دادی .سال خوبی داشته باشی.

      حذف
  21. آرش سال نو مبارک
    اینجا که هیچ بوی عید نیومد
    کلی هفت سین چیدیم ولی ... دریغ غز حتی یک مهمون که بیاد خونمون...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سال نو مبارک پانی جان. اگر من آمدم ایران حتما میایم خانه تان مهمانی. سال خوبی داشته باشید.

      حذف
  22. مرسی آرش جان
    ولی من و همسرم سیاتل هستیم کاش ایران بودیم !!! ایران که بوی عید میاد همیشه بهرحال خوشحال میشیم بهمون سر بزنی.
    راستی اینجا خودم لواشک پختم جات خالی عااالی شده!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پس اگر آمدم سیاتل حتما میایم خانه تان مهمانی. نه تو را به خدا لواشک نه! هر کسی که از ایران می آید اینجا با خودش برایم چند کیلو لواشک می آورد. من اصلا هیچ وقت در عمرم لواشک دوست نداشتم ولی نمی دانم چرا همه در ایران فکر می کنند که در امریکا قحطی لواشک است و لواشک مثل طلا ارزش دارد!
      با این حال اگر آمدم خانه تان حاظرم لواشکی را که شما پخته اید امتحان کنم.

      حذف
  23. هاهاها به نظر من ولی لواشک واقعا مثل طلاست!!!
    مرسی آرش که میای خونمون مهمونی (قول دادی ها)
    آخه امسال کلی با ذوق سفره هفت سین چیدیم ولی دریغ از حتی یکنفر مهمون :(
    تازه من باقلوا و قطاب خونگی هم درست کردم ولی چه فایده
    دلمون گرفت کلی تو این مملکت غربت
    خوش باشی خلاصه دوست من

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پانی جان حالا آمدیم و من قبول کردم که لواشک طلا است ولی رنگش را چکار کنیم که شبیه یک چیز دیگر است؟!
      باقلوا و قطاب را هستم مخصوصا اگر خانگی باشد.

      حذف
  24. سال نو تون مبارک و امید وارم هر سال بهار زندگیتون بدون برگهای خاکستری تحویل شه.
    ممنونم از مطالب مفیدتون
    شاد و سربلند باشید

    پاسخحذف
  25. سلام، آرش جان
    من حدود یک سالی هست که وبلاگت را می خونم و الان 4 ماهی میشه که اومدم آمریکا
    اگه اومدی طرف نیویورک خوشحال میشم از نزدیک ببینمت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست عزیزم. امیدوارم که هر چه زودتر جا بیفتی و مشکلات مهاجرت را پشت سر بگذاری.

      حذف
  26. درود و دو صد بدرود
    باتبریک عید باستانی!
    امسال که به هیچ عنوان حال و هوای عید اینجا نبود!آرش جان من از طرفداران نوظهور بلاگتم!عاشقش شدم.نمی دونی بعد عید اومدم دیدم پست جدید داری چقدر خوشحال شدم.تو یاهو ادت کردم چرا اکسپت نکردی دلم شکست!من با یک آقای دالاسی که دو برابر سنمو دارهتو نت آشنا شدم.می خوام مخشو بزنم باهام ازدواج کنه بیام آمریکا.نظرت چیه.بهتره قبل از اینکه قضاوت کنی بهت بگم من اصلا ادم احساسی نیستم و می تونم با هر مردی ارتباط منطقی برقرارکنم.بنابراین من ایشون رو مورد سوءاستفاده قرار نمی دم.نظرت چیه؟راستی من همیشه از روی فیلمای امریکایی زبان تمرین می کنم فکر می کنی درسته؟دیگه چه پیشنهادی داری که تا تو ایرانم آمریکایی م توپ شه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دیناز جان. سال نوی شما هم مبارک. من از یاهو فقط ایمیل آن را بلد هستم و همه چیزهایی که کنار آن باز می شود را می بندم تا زودتر به ایمیل ها برسم. راستش منظورت را از ارتباط منطقی با مردها نفهمیدم. منظورت ارتباط غیر دیپلماتیک است؟ اگر آن مردی که دو برابر سن شما را دارد منگول نباشد متوجه می شود که شما برای رفتن به امریکا با او ازدواج می کنید ولی کسی چه می داند شاید آخر ماجرای شما هم مثل فیلمهای هندی طوری شود که شما عاشق یکدیگر شوید و با هم زندگی کنید. به هر حال یادتان نرود که اگر طرف شما کلاهبردار نباشد و شما به امریکا بیایید باید لااقل دو سال با او زندگی کنید تا به شما گرین کارت دائم بدهند و این کار چندان ساده ای نیست مگر این که شما ارتباط غیر منطقی یا ارتباط دیپلماتیک و زن و شوهری با یکدیگر داشته باشد. به هر حال برایت آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که همه چیز آن طوری که می خواهی پیش برود و هیچکدام از شما از نظر روحی صدمه نبینید.

      حذف
  27. نه منظورم این بود که از این دخترهای احساسی مثل نسرین داستانت نیستم که مطلق باشم یا از مردی متنفر باشم یا عاشقش باشم.در خودم این رو می بینم که بتونم با مردی که همچین لطفی برام بکنه حتی تا آخر عمرم زندگی زناشویی داشته باشم!خیلی ممنون که وقت گذاشتی جوابم رو دادی اما اگر لطف کنی یه راهنمایی کنی که چطور این ازدواج ها انجام میشه!منظورم اینه که ایشون مسیحی هستن وطبق قانون ایران من نمی تونم اینجا با ایشون ازدواج کنم.گیج شدم!

    پاسخحذف
  28. آرش جان یکی از ویزاهای گرین کارت دائم که به افراد دارای شرایط خیلی خیلی راحت میدن گرین کارت برای افراد با توانایی های ویژه یا خارق العاده هست .

    اون طور که من جست و جو کرد شما باید سندی رو بیاری که نشون بده در عرصه ملی یا بین المللی افتخاری کسب کردی یا از شما تقدیر شده .

    اگر زحمت نیست یکم جست و جو کن ببین نفر اول کنکور سراسری زبان هم این موضوع شاملش میشه یا نه ؟

    پاسخحذف
  29. با تبریک سال نو به آرش که 1ماهه با وبلاگت آشنا شدم و بسیار از نوع نگارشت خوشم میاد
    یه مشورت باهات دارم من دارم برا phd اپلای می کنم اما چون با محیط کار اونجا خیلی آشنایی گفتم این سوال منو بی جواب نمی زاری
    برا ی مهندسین معماروعمران مثل ما بعد 7سال از فارغ التحضیلی و صلاحیت طراحی و نظارت اوضاع کار بد نیس توایران و سالیانه حداقل 25 میلیون درآمد دارم با دفتر مهندسی معمولی اما نمیدونم وقتی من تصمیم بگیرم برای دکترا بیام آمریکا می تونم همین درآمد رو با این میزان کار معمولی داشته باشم ؟با توجه به اینکه با مهاجرت دیگه اجازه کار من در ایران هم خودبخود لغو میشه! دلیلم هم اینه که محیط آدمهای دوروبرم رو خوب نمی بینم تو جامعه تو خیلی چیزا کلاهبرداری هس حتی تو ازدواج که البته هنوز یه جوان مجردم ولی نمی خوام الوده این چیزا بشم دروغ که تا دلت بخواد نسل چدید و قدیم هم نداره !... 

    پاسخحذف
  30. با تبریک سال نو به آرش که 1ماهه با وبلاگت آشنا شدم و بسیار از نوع نگارشت خوشم میاد
    یه مشورت باهات دارم من دارم برا phd اپلای می کنم اما چون با محیط کار اونجا خیلی آشنایی گفتم این سوال منو بی جواب نمی زاری
    برا ی مهندسین معماروعمران مثل ما بعد 7سال از فارغ التحضیلی و صلاحیت طراحی و نظارت اوضاع کار بد نیس توایران و سالیانه حداقل 25 میلیون درآمد دارم با دفتر مهندسی معمولی اما نمیدونم وقتی من تصمیم بگیرم برای دکترا بیام آمریکا می تونم همین درآمد رو با این میزان کار معمولی داشته باشم ؟با توجه به اینکه با مهاجرت دیگه اجازه کار من در ایران هم خودبخود لغو میشه! دلیلم هم اینه که محیط آدمهای دوروبرم رو خوب نمی بینم تو جامعه تو خیلی چیزا کلاهبرداری هس حتی تو ازدواج که البته هنوز یه جوان مجردم ولی نمی خوام الوده این چیزا بشم دروغ که تا دلت بخواد نسل چدید و قدیم هم نداره !...
    پریا

    پاسخحذف
  31. درود,بعد از 18 روز امیدوارم سالی سراسر آرامش داشته باشی.فک کنم 3 ساله بلاگتو میخونم.خیلی چیزا ازت یاد گرفتم که وقتی بکارشون میبرم تو دلم یادت میکنم و ممنونت میشم,مثل احترام گذاشتن به هر عقیده و مسلک و ...
    ممنون که هنوز هستی
    .
    محسن

    پاسخحذف
  32. salam, bebakhsh ke commentam pinglishe, mozakhraf tar az in model neveshtan ta hala nadidam too tamame omram! momkene nazaret dar morede shahs of sunset benevisi arash jan? too iek post e boland bala va kamel? man dishab vase avvalin bar 2 ghesmatesh ro didam, doost daram bedoonam to ke yahoodi ol asl va sakene USA hasti, chi dar morede in serial va in adamha fekr mikoni. montazeram, merc

    پاسخحذف
  33. صادقانه بگم که از همین جواب کوتاهتون نسبت به تبریک سال نو، خوشحال شدم

    درود و دو صد بدرود
    ارادتمند حمید

    پاسخحذف
  34. آرش جان
    کاش میشد ازت بخوام، اگه میشه، کمی از داخل آمریکا برامون بگی! از ماجراهای خاله زنکی داخل که می تونه روی دیدمون و توی روابط نزدیک کمکون کنه.
    - اینکه درسته که لهجه جنوبی کشداره و عجیبه و این رو چرا مسخره می کنن و منظورشون از جنوبی ها کیان؟
    - اینکه آلابامایی ها و آلاباما رو بی چی می شناسن
    - چرا اینقدر به وست-ویرجینیا گیر می دن! فقط به خاطر تیپ کارگریشونه یا به خاطر جمهوری خواه بودنشون یا ...
    - مشکل یا رابطه ی تکزاس و نیو.مکزیکو چطوره!

    خلاصه جالب می شه دونستشون با اینکه خاله زنکیه ولی کمی هم تاریخ آمریکا ورق می خوره که خالی از شنیدن نیست ;-)

    پاسخحذف
  35. سلام ارش جان. سال نو مبارک.

    من فقط وقتی نظر میدم که دیر پست میدی !

    میدونم واسه این دیر پست میدی که من بیام نظر بدم !!!!!

    اقا 3 هفته شده. کجایی. منتظر پست جدیدت هستیم. یکم از خودت بگو. بگو تو ایام عید چیکارا کردی؟

    فکر ما معتادین هم باش که 2 ساله داریم وبلاگت رو میخونیم.

    پاسخحذف
  36. آرش جان مرسي از جواب به کامنتم
    چه خوب که ميشه حالا با عوض شدن ادرس بون نياز به فيل هوا کردن وارد شد
    اما پدر سگها نميگذارن کامنت بديم باز يعني باز ما رو زحمت مي اندازن
    سال جديد همش واسه من ناراحتي بود چون مقاله ام رو دادم يک ايراني تو کانادا چاپ کنه زد به چاک و بدون اجازه دا به ژورنال و هر چي زور زديم فايده نداره
    خلاصه اينم از امسال ما

    رکسانا

    پاسخحذف
  37. سلام آرش



    سال خوبی‌ برایت آرزو مندم

    شنگول

    پاسخحذف
  38. راستی؛چرا یه صفحه تو فیس بوک نمیزننی این مطالب رو توش بزاری?

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.