۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

بوی خوش آزادی به مشام می رسد

سلام دوستان خوب من. امیدوارم که توانسته باشید به راحتی از مسدودیت های این روزهای غریب گذشته باشید و خودتان را به اینجا رسانیده باشید. خوبی فیلتر شدن این است که دیگر آدم می تواند آزادانه از هر چیزی که دوست دارد صحبت کند چون این امکان وجود ندارد که بتوانند آدم را فیلتر تر کنند. راستش کسانی که در نسل من به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند آدم های توسری خور و سر به زیری هستند. بس که بلاهای مختلف به سرشان آمده است اگر هم یک نفر از گرد راه برسد و یک پس گردنی به ما بزند باز هم سرمان را پایین می اندازیم و می رویم. حق هم داریم. افراد زیادی را در جلوی چشمان ما سر بریده اند. کتک های زیادی خورده ایم. تحریم های زیادی شده ایم و حتی اسم زندان و بازداشت گاه را هم که بشنویم پشتمان به لرزه در می آید. همه این کارها برای نسل ما انجام شده است که ما چنین نسل توسری خور و بدبختی به بار بیاییم. اگر می خواستیم یک آبجو به خانه دوستمان ببریم و دور هم بنوشیم ممکن بود سر از ناکجا آباد در بیاوریم و این کار در زمان ما ریسک بسیار بزرگی بود. اگر در ایست های بازرسی هم توقف نمی کردیم به سمت ما تیراندازی می شد. در دانشگاه جرات نداشتیم حتی به جنس مخالف نگاه کنیم و اگر کوچک ترین حرفی می زدیم ما را به حراست می بردند و تهدید به اخراج می کردند. می بایست به جنگ برویم و از نسل ما به عنوان سیاهی لشکر و مین جارو کن استفاده می شد. چند تا از دوستانم در جنگ مردند. چند تا از دوستانم اعدام شدند. برخی از آنها افسردگی روحی گرفتند و خل شدند. نسل ما زمان انقلاب را هم به چشم خودش تجربه کرد. نسل ما هم بسیجی بودن را تجربه کرد هم منافق و مرتد بودن را. نسل ما شکوفه های انقلاب بود ولی کسی نمی دانست که ما شکوفه های گل خرزهره بوده ایم و زیر دست و پا له شده ایم. نسل قبلی ما هم ابله و خرفت بودند. نسل قبلی ما در آن زمان نادان و زودباور و خوش خیال بودند. آنها این بلاها را سر نسل ما آوردند و ادعاهایی داشتند که پوچ و توخالی از آب درآمد. 

ولی الآن چند نسل پس از ما آمده است و همه چیز تغییر کرده است. بیشتر شما دوستان عزیزی که این متن را می خوانید از نسلی هستید که راه های زندگی کردن در شرایط نامساعد مملکت خود را یافته اید. تفریح خود را دارید و راه های دور زدن استبداد حکومتی را هم به خوبی می دانید. مثل ما بیغ و بی زبان نیستید و حرف خودتان را به هر شیوه ای هم که شده می زنید و بر خواسته های خودتان پافشاری می کنید. شما می دانید که شایسته زندگی بسیار بهتری هستید و قابلیت های خود را هم می شناسید. دختران نسل جدید دیگر مثل نسل ما در زیر چادر و چاقچول بر خود نمی لرزند و در صورت دیدن مامور کمیته اسهال نمی گیرند بلکه یاد گرفته اند با نوع لباس خود بلای جان حکومت شوند و آنها را عاصی کنند. اگر بخاری بخواهد برای تغییر شرایط زیستی ما بلند شود از همین نسل های جدید است که هم خودشان را خیلی خوب می شناسند و هم کسانی که از بدو تولد به عنوان لولو خورخوره به آنها معرفی کرده اند را خیلی خوب می شناسند. دیگر لولوخورخوره ها برای آنها رنگی ندارد و می دانند که  پشت آن پوچ اندر پوچ است.  دیگر ماهواره و اینترنت در زندگی جوان ها نفوذ کرده است و آنها را بسیار آگاه تر از آنچه ما فکر می کنیم کرده است. نسل ما به این چیزها دسترسی نداشت و ما فکر می کردیم که بزرگ تر ها حامل اطلاعات صحیح هستند و به آنها اعتماد می کردیم. ولی الآن جوانها به خوبی می دانند که بزرگ ترها متعلق به نسل دایناسورها هستند و نباید برای آمال و آرزوهای خود به آنها اقتدا کنند. در قدیم به ما می گفتند که به بزرگ ترها احترام بگذاریم چون آنها تجربه دارند و حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند که کوچک ترها باید از آن استفاده کنند. ولی ما بعدها فهمیدیم که بزرگ ترها حتی از ما هم جاهل تر بودند و فقط ژست آنها شبیه کسانی بود که خیلی می دانند. ولی امروز منبع آگاهی جوان ها دیگر نسل های قبلی نیست بلکه شاهراه جهانی اطلاعات و اینترنت است. اگر من یک حرفی بزنم که صحیح نباشد یک جوان بیست ساله به من می گوید که احترام شما واجب ولی داری چرت و پرت می گویی چون من به تمامی منابع اطلاعاتی دنیا دسترسی دارم و می فهمم که حرف تو اشتباه است.

امروز زمانی فرا رسیده است که همه نسل قدیمی ها باید خیلی با احترام خفه خون بگیرند و ببینند که جوان ترها چه می گویند. آنها بسیار جسور و مبارز و حق طلب هستند و هیچ کسی نمی تواند حرف آنها را در گلو خفه کند. باید نسل های قدیمی ها اجازه دهند که جوان ها میدان را به دست بگیرند تا شاید بتوانند که گندمان آنها را هم ماله کشی کنند. تنها کاری که ما نسل قدیمی تر ها می توانیم انجام دهیم این است که به آنها اعتماد کنیم و از آنها حمایت کنیم و آنها را تنها نگذاریم. دیگر نصیحت کردن های مسخره و قدیمی بس است. آخر چقدر کلاه خودمان را بچسبیم که باد آن را نبرد. ما به حرف شما گوش کردیم و کلاه خودمان را چسبیدیم ولی باد خود ما را هم برد و به ته جهنم فرستاد. آخر چقدر پشت لبمان را گاز بگیریم و سکوت کنیم؟  چقدر توسری بخوریم و دم بر نیاوریم؟ چقدر دوستان و آشنایانمان را بکشند و شکنجه دهند و ما فقط سر تکان دهیم؟ باور کنید که تمام آن کسانی که در خاوران آرمیده اند از فک و فامیل و آشنایان و دوستان همه ما بوده اند و ما از ترسمان حتی نتوانستیم که یک شاخه گل در قبر آنها بگذاریم. چشمان زیبا و معصوم دخترانی از محله ما بوده اند که فقط به جرم گفتن یک حرف به طور کیلویی خاموش شده اند و من بعدها فهمیدم که قبل از کشته شدن شب های متوالی مورد تجاوز زندانبان هایشان قرار گرفته اند زیرا کشتن یک دختر باکره را مکروه می دانسته اند!  اینها همه بلاهایی بوده است که بر سر ما آمد و ما را افسرده و خاموش کرد.


من به این باور رسیده ام که اکنون نوبت این رسیده است که ما فقط  ببینیم نسل جوان ما چه می کنند و از آنها حمایت کنیم. اگر شما این نوشته را می خوانید, جوان هستید و در ایران زندگی می کنید باید به شما بگویم که من با تمام وجود به شما ایمان دارم و می دانم که مثل ما بی خاصیت و دست و پا چلفتی نیستید و بالاخره به آن شرایطی که می خواهید خواهید رسید. من هیچوقت به مصر نرفته ام و فقط یک بار در طول عمرم یک مصری را در امریکا دیدم که فروشنده بود و به غیر از آن دیگر هیچ شناختی در مورد جامعه آنها ندارم. ولی وقتی که وقایع اخیر آنها را دنبال کردم احساس نزدیکی عجیبی به من دست داد و پیروزی آنها من را عجیب به وجد آورد. حضور جوان ها در میادین شهر کاملا محسوس بود و آنها بودند که تا آخر ایستادند و اجازه ندادند که کسی آینده کشورشان را به آنها تحمیل کند. اکنون دیگر به من ثابت شده است که شما جوانان تنها کسانی هستید که می توانید همه چیز را تغییر دهید. من نمی خواهم کسی را تشویق و ترغیب کنم که به خیابان برود چون خودم در جای گرم و نرم نشسته ام و صلاحیت این کار را ندارم. فقط می خواهم بگویم که اگر تصمیم گرفته اید که شرایط خود را عوض کنید و برای این کار اقدام نمایید مطمئن باشید که شکست نخواهید خورد و هیچ کسی نمی تواند در برابر شما قد علم کند. یک مشت پیر و پاتال متعلق به نسل شاه وزوزک در آن بالا نشسته اند که اگر یک روز تریاک به آنها نرسد از خماری تلف خواهند شد. ممکن است این بار حتی به هجده روز هم نکشد و ناگهان یک روز صبح می توانید یک بویی را استشمام کنید که مطممئن هستم برای همه شما تازگی دارد. بله بوی آزادی و نفس کشیدن در فضایی که متعلق به خود شما است. 


قدرت شما وصف ناپذیر است و محال است که کسی بتواند در برابر اراده شما مقاومت کند. شما آزادی می خواهید و این حق شما است که برای گرفتن آن اقدام کنید.

۱۱۴ نظر:

  1. حرفات بیشتر شبیه یه رویا بود...
    میدونی از چی میترسم؟از اینکه اون روزی که میگی یه بوی خوبی میاد که بوی آزادی میده....میترسم اون بو از صد تا لجن و کثافت بدتر میشه...
    میدونی چرا؟چون ما ها تک تکمون تبدیل شدیم به یه احمدی نژاد، به یه جمهوری اسلامی...
    تازه روزی که اینا برن...روزیه که چنگ اصلی ما شروع میشه...
    جنگدین با خودمون...میدونی چقدر سخته؟

    پاسخحذف
  2. ببخشید ، من یک پسر همجنسگرا هستم. آن عکس اعدام که در این پست گذاشته اید مربوط به اعدام دو پسر همجنسگراست. من مطالب آرشیو شما را مطالعه کرده ام. هنگامیکه این عکس را در بلاگ فردی مثل شما که دارای هموفوبیا هستید دیدم احساس کردم که یاد و خاطره آن دو جوان دگرباش مورد سوء استفاده و اهانت قرار گرفته است.

    پاسخحذف
  3. خیر دوست عزیز من. یاد و خاطره آن دو جوان همجنس گرا نیز مثل دیگر انسانها و دیگر جوان های بی گناه گرامی است. اگر یادداشت های بنده را در مورد مطالب مرتبط با جنسیت جستجو کرده و مطالعه نمایید سوء تفاهم رفع خواهد شد.

    پاسخحذف
  4. به فرهاد:
    دوست عزیز من, مبارک هم قبل از رفتنش مردم را می ترساند که اگر من نباشم شما همدیگر را خواهید خورد و هرج و مرج خواهد شد. زمانه کمی عوض شده است و دیگر در قبایل دور افتاده هم دموکراسی حاکم است. ما هم باید از جایی شروع کنیم حتی اگر زمان بیشتری طول بکشد.

    پاسخحذف
  5. با دوست ناشناس قبلی کاملا موافقم. انسان باید خیلی بی شرم باشه که از یک طرف سعی کنه با استفاده از بلاگش اندیشه های همجنس هراسی ( و نه حتی همجنسگرا هراسی ) خودش را ترویج کنه و از طرف دیگه برای اعدام دو نوجوان همجنسگرا اشک تمساح بریزه.

    پاسخحذف
  6. به ناشناس:
    مزخرف نگو دوست عزیز که احتمالا همان ناشناس قبلی هستی. من در تمام نوشته هایم بر بی اهمیت بودن جنسیت در مقابل انسانیت تاکید کرده ام و هر نوع تبعیض جنسی, عقیدتی و نژادی را هم محکوم کرده ام. شما خودتان هم نمی فهمید که چه نوشته اید.

    پاسخحذف
  7. لطفا دوستانی که به عنوان ناشناس پیغام می گذارند و از خودشان تعریف و تمجید می کنند یک نگاهی به سمت راست وبلاگ بیاندازند و متوجه باشند که می توانم نظردهنده های عزیز را از روی آیپی آنها شناسایی کنم. بنابراین دوستان عقده ای لااقل سعی کنند که مردانه بیایند و بحث کنند و اگر اشکالی در افکار من وجود دارد آن را بیان کنند نه اینکه مزخرف بپرانند و بروند.

    پاسخحذف
  8. از سبز شدن تا ثمر دادن همیشه فاصله ای است به اندازه یک شب و شب عاشقان بیدل چه شبی دراز باشد.
    کولی

    پاسخحذف
  9. به کولی:
    جمله بسیار زیبایی است دوست عزیز من.

    پاسخحذف
  10. آرش خان

    صرف نظر از اون کلمه " احتمالا " که بکار بردی ، پس تو یا در این مورد بی دقتی کردی و آی پی منو با دوست ناشناس قبلی مقایسه نکردی و یا اینکه مثل خیلی موارد دیگه دروغ گفتی. ضمنا دوستانی که پست های آرشیو بلاگت رو بطور کامل مطالعه کرده اند مطمئنا خودشان به خوبی می دانند که تو فردی همجنس هراس هستی یا نه.

    پاسخحذف
  11. ناشناس خان:

    لطفا من را روشن کنید که منظور شما از همجنس هراس بودن چیست. من تاکنون چنین کلمه ای را نشنیده ام و اصلا نمی دانم چه ارتباطی با من و یا مباحثی دارد که من تا کنون در این وبلاگ مطرح کرده ام.
    مگر شما ساندیس خور هستی که سعی داری مسائل را به حاشیه بکشانی دوست خارج نشین من؟

    پاسخحذف
  12. پس این بوها مال خوش ازادی هستش؟ عجب . فکر نکنم بوی خوبی باشه ها .امیدوارم اشتباه کرده باشم و بو خوش باشه

    پاسخحذف
  13. سلام
    بعید نیست ،هرچیزی امکان دارد ....

    :)

    پاسخحذف
  14. "اگر شما این نوشته را می خوانید, جوان هستید و در ایران زندگی می کنید باید به شما بگویم که من با تمام وجود به شما ایمان دارم و می دانم که مثل ما بی خاصیت و دست و پا چلفتی نیستید و بالاخره به آن شرایطی که می خواهید خواهید رسید."

    واقعی‌، ساده و ملموس حقایق رو گفتید، مرسی‌ (-:

    پاسخحذف
  15. کنارم بخواب…

    کنارم بخواب و به دورم بتاب و

    از این لب بنوش و چو تشنه که آب و

    گل آتشی تو حرارت منم من

    که دیوانه ی بی قرارت منم من

    خدا دوست دارد لبی که ببوسد

    نه آن لب که از ترس دوزخ بپوسد

    خدا دوست دارد من و تو بخندیم
    نه در جاهلیت بپوسیم بگندیم

    بخواب آرام پیش من لبت را بر لبم بگذار

    مرا لمسم کن و دل را به این عاشق ترین بسپار

    بخواب آرام پیش من منی که بی تو می میرم

    لبت را بر لبم بگذار که جان تازه می گیرم

    خدا دوست دارد لبی که ببوسد

    نه آن لب که از ترس دوزخ بپوسد

    خدا دوست دارد من و تو بخندیم

    نه در جاهلیت بپوسیم بگندیم

    پاسخحذف
  16. اتفاقا اگر جوانان پر شور انقلابی 57 به توصیه های بسیاری از پیران مبارزه توجه می کردند و اجازه می دادند زنده یاد شاهپور بختیار وعده های خود را عملی سازد دیگر نیازی به انقلاب نبود و فاجعه روی کار آمدن نظام ولایت فقیه نیز رخ نمی داد.

    دوستان عزیز جوان

    من نمی خواهم در اینجا مساله را باز کنم. فقط بدانید ( و البته احتمالا بسیاری از شما هم بخوبی می دانید ) که هدف برخی نئوکان های آمریکا و مزدوران بی نقاب و با نقابشان تنها سقوط این رژیم نیست. به شما اکیدا توصیه می کنم به دغدغه ها و سفارشهای افرادی چون مهندس عزت الله سحابی که عمر خود را در مبارزات سیاسی گذرانده اند توجه فرمائید. به شما توصیه می کنم آخرین نوشته های زنده یاد دکتر داریوش همایون را که از حامیان جنبش سبز ملت ایران بود مطالعه کنید تا دریابید وی در واپسین سالهای عمرش چه نگرانی هائی برای ایران داشت.

    عزیزان دلم

    بدانید که اگر امروز شجاعت و عمل را با اندیشه و آینده نگری توامان نسازید ، فردای سقوط رژیم ولایت فقیه ، بر شما ، سرزمینمان و مردمانش آن خواهد رفت که آرزوی روزهای سیاه این رژیم را خواهید نمود.

    به امید فرداهائی بهتر برای ایران و ایرانی

    پاسخحذف
  17. ناشناس عزیز
    راست میگی . این یه واقعیت خیییییلی مهمه که اکثرا توی هیجانات مبارزه گم می شه و بعد در مقابل مردم ازش سواستفاده می شه . نسل ما اگه هوشیاره باید حواسش باشه که انقلاب 57 تکرار نشه که اگه یشه این دفعه بدتر از ایناش میان رو کار . پس حواسمونو حسابی جمع کنیم .

    پاسخحذف
  18. زنده باد آقا آرش ولی مشکله اصلی برمیگرده به ۱۴۰۰ ساله پیش ...

    پاسخحذف
  19. نثرتان و محتوای نوشته فوق العاده بود.کیفور شدم.

    پاسخحذف
  20. آرش خيلي زيبا نوشتي.

    اون سانديس خور رو هم خوب اومدي!

    پاسخحذف
  21. "خوبی فیلتر شدن این است که دیگر آدم می تواند آزادانه از هر چیزی که دوست دارد صحبت کند چون این امکان وجود ندارد که بتوانند آدم را فیلتر تر کنند. "
    آرش جان شاید این فیلتر شدن موقت باشه و بعد از دهه فجر یا ماه بهمن دوباره از وبلاگ شما و بقیه رفع فیلتر بشه بنابراین باز محتاط تر بنویسید تا برای همیشه در لیست فیلتری ها قرار نگیرید.
    در ضمن خوشحالم که به کامنت ها جواب می دید اینطوری ما هم حرفی از شما در لابه لای کامنت های می شنویم فقط من نمی دونم منظور این ناشناس ها از پیش کشیدن بحث همجنس گرایی چیه؟ تازه یکیشون هم گفته همجنس هراس که این یکی واقعاً جدید بود! اتفاقاً همین که این عکس رو گذاشتید من فکر می کنم با توجه به متن یعنی اعدام رو محکوم کردید حالا حرف این ناشناس ها چیه من نمی دونم.

    پاسخحذف
  22. mibinam keh agha Arash besiar active shodid dar javab dadan beh comment ha.baba bekhial in harfa az khoobihaye America benevis.

    پاسخحذف
  23. خطاب به دو تا نگارنده های هموسکچوال اول و دوم:
    من تازه کامنت های اول و دوم رو دیدم. امیدوارم که ان کامنت منو ببینند.
    من نمیدونم که چرا در فرهنگ ما تعادل واژه عجیب غریبی است؟ ما ایرانیا یا باید از اینور بام بیافتیم و یا از اون سرش.
    همجنسگرایی یک حسن یا اولویت یا رجحان اجتماعی نیست عزیزان دلبند همونطور که دلیل مناسبی برای اعدام و ترد اجتماعی هم نیست.
    این یک کاندیشن و وضعیته نه یک مریضی. نه باعث افتخاره و نه سرافکندگی. مثل زن بودن یا مرد بودن پیر بودن یا جوان بودن سفید بودن یا سیاه بودن.
    اگر که در حال حاضر در جامعه ما همجنسگرایان رو مطرود و اعدام میکنن دلیل بر این نمیشه که شما هم در جبهه مخالف دچار افراط بشین و برای جبران مافات از خودتون بت بسازین و فکر کنید که خیلی بر انسانهای دیگه جامعه برتری دارین.
    شما هم انسانهایی هستین مثل بقیه آدما. خیلی معمولی و نه بیشتر و نه کمتر. وقتی که پای حق و حقوق اجتماعی میرسه شما نه یک جو حق بیشتری دارین و نه کمتر.
    این احساس خودبرتر بینی و لویالتی که شما از خودتون بروز میدین به همون اندازه ابلهانه است که جبهه مخالف شما در سرکوب شما داره.
    تا زمان که شما به حرمت و مسولیتهای اجتماعی احترام بذارین قاعدتا جامعه هم نباید کاری به این داشته باشه که شما اتاق خوابتون رو با کی شریک میشین.
    در ضمن یادتون باشه که اعدام هر آدم بیگناهی ضد ارزشه چه مرد چه زن و چه جوان و چه پیر . چه هموسکچوال و چه هترو.
    اگر فکر میکنید که اعدام همو ها خیلی دردناکتره چون خونتون رنگینتره سخت در اشتباهین .

    کولی

    پاسخحذف
  24. گزارش ندای سبز آزادی مسیرهای مشخص شده در ۳۶ شهر کشور به قرار زیر است:

    رشت: خیابان مطهری

    تبریز: فلکه دانشگاه - چهارراه آبرسان

    ارومیه: خیابان ارومیه، از شهرجایی تا میدان انقلاب

    اردبیل: چهارراه امام تا میدان شریعتی

    ایلام: خیابان بیست و چهار متری ولی عرص و خیابان اشرفی اصفهانی

    بوشهر: خیابان شهدا

    ورامین: میدان راه آهن تا میدان اصلی ورامین

    پیشوا: خیابان شریعتی

    قرچک: خیابان محمد آباد

    اسلام شهر: خیابان باغ فیض، بلوار امام حسین از ابتدای جاده ساوه تا میدان اصلی باغ فیض

    کرج: میدان شاه عباسی تا میدان حصارک

    شهرکرد: حدفاصل 4 راه دامپزشکی تا میدان انقلاب

    بیرجند: خیابان مدرس

    مشهد: از 3 راه راهنمايي- به سمت ميدان شريعتي

    بجنورد: میدان 17 شهریور

    اهواز: فلکه ساعت تا چهارراه آبادان

    زنجان: خیابان سعدی، خیابان امام

    گرمسار: میدان شهدا تا میدان امام

    سمنان: از میدان سعدی به سمت میدان کوثر

    شاهرود: خیابان 22 بهمن

    شیراز: بلوار چمران از پل زرگری تا پل معالی آباد

    سنندج:د خیابان پاسداران

    کرمان: میدان مرکزی (میدان آزادی)

    کرمانشاه: میدان فردوسی

    یاسوج: پارک ساحلی میدان استانداری

    گرگان: میدان ولی عصر تا زرتشت

    بروجرد: خیابان شهدا

    خرم آباد: خیابان شهدای شرقی

    بابل: خیابان مدرس

    ساری: خیابان فرهنگ، خیابان قارن، خیابان انقلاب

    آمل: خیابان امام رضا

    اراک: خیابان عباس آباد، خیابان ملک، خیابان امام خمینی

    همدان: میدان دانشگاه، آرامگاه بوعلی

    بندرعباس: از چهارراره رسالت تا نخل ناخنا

    یزد: خیابان دهم فروردین، خیابان آیت الله کاشانی از میدان مجاهدین تا میدان ابوذر

    پاسخحذف
  25. شورای هماهنگی راه سبز امید که در راس آن میرحسین موسوی و مهدی کروبی حضور دارند با صدور بیانیه ای از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن ماه حمایت و وزارت کشور را طبق اصول قانون اساسی مسوول برقراری امنیت و اتخاذ تدابیری برای برگزاری باشکوه راهپیمایی دانست.
    متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
    بسمه تعالی
    با تبریک سقوط دیکتاتوری فرعونی مبارک به مردم آزادیخواه و عدالتجوی مصر و ایران و اعتراض شدید نسبت به بازداشت های غیرقانونی گسترده اخیر و نیز افزایش شدید محدودیت های غیر قانونی بر آقایان موسوی و کروبی، که تایید کننده ضعف و ترس فزاینده اقتدارگرایان حاکم از هرگونه حرکت مدنی و سیاسی مردم حتی در مسالمت آمیز ترین وجه آن است، و ابراز تاسف از تشدید روند قانون شکنی های مسئولین اجرای قانون اعلام می گردد:
    ۱ – لازم است وزارت کشور در اجرای وظائف قانونی خود و در جهت حق قانونی مردم، تضمین شده در اصل ۲۷ قانون اساسی، با اعلام صدور مجوز برای راهپیمایی ۲۵ بهمن در حمایت از جنبش های مردمی تونس و مصر پاسخگوی درخواست راهپیمایی اقایان موسوی و کروبی باشد. همچنین همگان را از تدابیر متخذه برای حفظ امنیت شهروندان و برگزاری مسالمت آمیز راهپیمایی در اسرع وقت مطلع نماید. عدم پاسخگویی به این درخواست ونبود تمهیدات لازم جهت برگزاری مسالمت آمیز آن موجبات سرافکندگی بیشتر دولت ایران در سطح ملی و بین المللی خواهد بود و عملا مواضع رسمی آنرا در حمایت از جنبش های مردمی تونس و مصر زیر سئوال خواهد برد.
    ۲ – مردم شریف ایران و رهروان جنبش سبز با عزم راسخ و حفظ آرامش در این راهپیمایی مسالمت آمیزشرکت نمایند و به عوامل نفوذی خشونت طلبان در هرحالتی اجازه تغییر روند راهپیمایی و اعمال خشونت را ندهند.
    وعده ما دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در تهران ساعت ۳ بعد از ظهر از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی
    شورای هماهنگی راه سبز امید

    پاسخحذف
  26. کولی گرامی

    هیچیک از آن دو دوست عزیز ناشناس ادعا نکرده اند که همجنسگرائی رجحان اجتماعی است و ... و ضمنا ناشناس دوم هم ننوشته است که همجنسگراست! شما به مطالبی پاسخ گفته اید که اساسا مطرح نشده است. منم پس از مطالعه برخی مطالب آرش به همان نتایجی رسیدم که آن دوستان رسیده اند.

    امی محترم

    تصور می کنم که اگر همان کامنت آن دوست ناشناسم را با دقت مطالعه بفرمائید متوجه می شوید که چرا وی به قول شما این بحث را پیش کشیده است!! در ضمن بی اطلاعی شما از چیزی لزوما به معنای جدید بودن آن نیست!

    پاسخحذف
  27. آرش جان من هم مثل شما از مصر شناختي ندارم ، ولي فكر نميكنم الان اونجا بوي آزادي و نفس كشيدن بياد. به هر حال چون هيچكدام از ما اطلاعات صحيحي نداريم فقط ميتونيم برداشت شخصي خودمون رو بگيم، چند سالي طول ميكشه تا حقيقت مصر هم خودش رو نشون بده، به اين زودي نميشه قضاوت كرد.

    پاسخحذف
  28. از نوشته دوست ناشناسی که مطلبشون رو اینطوری آغاز کردن خیلی خوشم اومد. ممنون.

    «ناشناس گفت...

    خطاب به دو تا نگارنده های هموسکچوال اول و دوم:»

    پاسخحذف
  29. این هم از رهنمودهای یک فسیل مزدور خائن به جوانان با هوش ، شجاع ، زیبا و برومند ایرانی که شعار " جانم فدای ایران " سر می دهند.

    پاسخحذف
  30. از کولی به فرهود: (الو به گوشم :))
    آقای فرهود عزیز به این جمله دقت کنید: "ببخشید ، من یک پسر همجنسگرا هستم. آن عکس اعدام که در این پست گذاشته اید مربوط به اعدام دو پسر همجنسگراست.هنگامیکه این عکس را در بلاگ فردی مثل شما که دارای هموفوبیا هستید دیدم احساس کردم که یاد و خاطره آن دو جوان دگرباش مورد سوء استفاده و اهانت قرار گرفته است."
    شما از این جمله چی برداشت میکنید؟
    مثل این میمونه که جامعه فمنیستا هم فردا بیان بنویسن که: "ای آقای آرش چرا عکس زنان سبزپوش رو اینجا گذاشتین؟ مگه خودت خواهر مادر نداری! و شما با این کار قشر زنان رو مورد سواستفاده قرار دادین در جهت منافع حقوق بشری خودتون!!!!!!!"
    ول کردن هدف اصلی بحث و چسبیدن به جزییات چه معنی میده؟ به نظر من که طرف یا مغزش خجسته است و یا اینکه مغرضه و یا اینکه ....
    مثل این میمونه وبلاگر یه عکس از کوچه خاکی ما بذاره در دفاع از اینکه کوچه های شهر باید آسفالت بشن و من بیام بهش بگم: "مرتیکه مگه خودت خواهر مادر نداری که عکس کوچه ما رو اینجا میذاری؟ اینجا خانواده زندگی میکنه! برو عکس کوچه خودتون رو نشون بده!"
    راستی به اون ناشناسی هم که از کامنت قبلی من خوشش اومده بود: ممنون.

    با احترام: کولی

    پاسخحذف
  31. آقای آرش

    حماسه سازان قیام سیاهکل از جان برکفان سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران بودند و جان باختگان اعدامهای سال 68 از اعضای سازمان مجاهدین خلق و مطمئنا اعضا ، پیروان و به خون خفتگان این دو سازمان نیازی به دلسوزی ها و حمایتهای سرسپردگان امپریالیسم آمریکا ندارند.

    پاسخحذف
  32. از آن دوستی که این کامنت را خطاب به آرش گذاشته بود سپاسگزارم:

    این هم از رهنمودهای یک فسیل ...

    پاسخحذف
  33. آرش خان البته احتمال برداشته شدن فیلتر از روی وردپرس و بلاگر زیاد است ها! یعنی بعد از 25بهمن احتمال داره فیلتر رو بردارن.

    پاسخحذف
  34. کولی جان
    باید بگم کامنتت عالی بود... منم گیج شدم از اون کامنت و بعد هم که نمی دونستم استفاده از اون عکس چرا اینقدر بد بوده از نظر اون فرد! خوب اضافه بر اون نمی دونستم هموفوبیا چیه که آرش اونجوریه و بعد هم همجنس هراس یعنی چه! شما با این کوچه خاکی که گفتین من کلی چیز فهمیدم:))
    هر کی از همجنس "یه جور دیگه!" خوشش نیاد " همجنس هراس" میشه؟

    پاسخحذف
  35. ناشناس عزیزم

    همانطور که به درستی ذکر کردی ، این وبلاگ مروج همجنس هراسی آن هم به معنای عام آن است.

    پاسخحذف
  36. بابا تو رو خدا یک اسم روی خودتون بذارید دیگه، ناشناس یعنی چی ؟! هزار نفر میان بعد اسم همشون ناشناسه از کجا باید فهمید کی کیه؟! اگه نمی خواید اسم خودتون یا آدرس وبلاگتون رو بدید یک اسم مستعار بذارید، این خیلی سخته؟
    در ضمن فرهود خان، می شه شما خودتون همجنس هراس بودن رو تعریف کنید چون به نظر می رسه غیر از من، خیلی های دیگه حتی آرش هم این کلمه رو تا حالا نشنیده بودن. درضمن من جمله اون دوست « ناشناستون » رو همون اول با دقت خوندم اما باز هم می پرسم چه ربطی به این پست داره؟ حتی برای خود آرش هم سؤاله!

    پاسخحذف
  37. فرهود جان
    از محتوا و سبک نگارش کامنتت خیلی خوشم اومد.

    موفق و کامیاب باشی داداش.

    پاسخحذف
  38. آرش جان
    جای مامان خالی نباشه.. یه وقت غصه نخوریا!

    پاسخحذف
  39. فرهود عزیزم
    احتمالا در آینده حتی دست دادن عادی بین دو همجنس نیز مورد نکوهش نویسنده این بلاگ قرار خواهد گرفت و بعد برخی در حمایت از وی در کامنت های خود خواهند نوشت: هر کی از همجنس "یه جور دیگه!" خوشش نیاد " همجنس هراس" میشه؟

    خوش باشی.

    پاسخحذف
  40. ای همجنس ها، به همدیگر بگروید تا مبادا همجنس هراش شوید!!!

    پیش به سوی همجنس گرایی برای فرار از همجنس هراسی!!

    خوب شد؟ دلتون خنک شد؟ چقدر شماها علافین که اینقدر درباره «جنس» حرف می زنین!

    پاسخحذف
  41. درضمن، کولی زیبا نوشت. یه کم از ایشون یاد بگیرین!

    پاسخحذف
  42. تهران-25 بهمن حدود ساعت 17:30 -به گزارش شاهد عینی در ميدان وليعصر ، درگیری و کتک کاری بين مردم و مزدوران در جريانست. يگان ويژه مردم را ميزنند ولي مردم با سنگ وچوب جواب ميدهند.

    شعارها مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور هست


    . همچنين درگيري بين مردم و نيروهاي سركوبگر در نبش فاطمي- جمالزاده , مقابل وزارت كار در خيابان آزادي درجريانست

    درخيابان ابوريحان تقاطع انقلاب مردم شعار ميدادند نيروي انتظامي حمايت حمايت وبراي نيروي انتظامي گل انداختند .يك نفر از نيروي انتظامي برايشان دست تكان داد واز يك نقطه درمسير حركت مردم نيروي انتظامي ازجلوي جمعيت كنار رفت مردم به راه خودشان ادامه دادند.

    پاسخحذف
  43. همین الان با یکی از بچه های خبرنگار صحبت می کردم. می گفت: تعداد مردم در میدان فردوسی تا زیر پل کالج به سرعت قابل افزایش است و باور کردنی نیست.

    پاسخحذف
  44. جرس: گزارش منابع خبری جرس از امیرآباد تهران حاکی از حملات به تجمع کنندگانی است که قصد داشتند به طرف خیابان انقلاب و مسیر تظاهرات حرکت کنند.

    گزارش واصله به جرس همچنین حاکی از آن است که مردم و دانشجویان شعار می دهند "مبارک، بن علی، نوبتِ سیدعلی"، و همچنین مدام شعارهای مرگ بر دیکتاتور فضا را آکنده کرده است.

    همزمان درگیری هایی در ابتدای خیابان ۱۶ آذر بین دانشجویان دانشگاه تهران و ماموران بوقوع پیوسته است.

    این گزارش از پرتاب گاز اشک آور در بلوار کشاورز خبر داده است.

    هم اکنون خیابان های انقلاب و آزادی، شاهد تجمعات مردمی و همزمان آرایش نیروهای نظامی است.

    پاسخحذف
  45. یک شاهد عینی در تهران به مردک گفت که شماری از معترضان در نقطه‌ای از تهران شعار می‌دادند: «نظامی جدا شو، با ملت هم‌صدا شو». شعار دیگر معترضان که صدایش را می‌توانید اینجا بشنوید، این بود: «مبارک، بن‌علی، نوبت سید علی».

    پاسخحذف
  46. العربیه.نت : میر حسین موسوی از رهبران معترضان ایران و همسرش زهرا رهنورد که برای حضور در تظاهرات از خانه خارج شده بودند، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به منزل باز گردانده شدند.

    از صبح امروز دوشنبه 14-2-2011 نیروهای امنیتی منزل موسوی را برای ممانعت از خروج او محاصره کرده بودند. همچینین رهنورد هم دو بار قصد خروج از منزل و پیوستن به تظاهر کنندگان را داشت که با ممانعت نیروهای امنیتی حاضر در محل روبرو شد.

    سر انجام موسوی و رهنورد موفق به خروج از منزل شدند. اما نیروهای امنیتی مانع از حرکت آن ها به سوی مردم شدند و به منزل بازگردانده شدند.

    میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران، در نامه ‌ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار صدور مجوز برای "راهپیمایی مردمی" در روز 25 بهمن با هدف حمایت از حرکت‌های اعتراضی در تونس و مصر شده بودند. اما وزارت کشور ایران به این درخواست پاسخ نداد.

    با این وجود معترضان ایرانی بر برگزاری تظاهرات خود اصرار دارند. احزاب وگروهها و تشکل های اصلاح طلب بسیاری با صدور فراخوان های جداگانه از مردم خواستند یکبار دیگر به خیابان بیایند.

    از تهران خبر می رسد که شمار تظاهر کنندگان بالاست به گونه ای که میدان آزادی مملو از جمعیت شده است. همچنین گزارش های از برخورد نیروهای موسوم به لباس شخصی و بسیجی با تظاهر کنندگان می رسد که حجم این برخوردها و شمار دستگیر شدگان هنوز مشخص نیست.

    پاسخحذف
  47. گزارش تکمیلی از کشته و زخمی شدن سه تن از شهروندان

    علت کشته شدن یک تن و مجروح شدن دو نفر از شهروندان در حوالی خیابان رودکی، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی موتور سوار گزارش شده است.
    بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تیراندازی توسط ماموران نیروی انتظامی و نه لباس شخصی و به وسیله ی سلاح کمری کلت صورت گرفته است.
    گفته می شود پس از این اقدام خشونت آمیز توسط سربازان نیروی انتظامی، مردم ایشان را متوقف کرده و ضمن به آتش کشیدن سه دستگاه موتور سیکلت، آن ها را خلع سلاح کردند.
    هم چنین مسیرهای منتهی به میدان آزادی تماما از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده و تا لحظه ی تنظیم خبر متفرق کردن مردم توسط ایشان به طرق مختلف ادامه دارد.
    لازم به یادآوری ست که "خبرگزاری هرانا" پیشتر از کشته شدن یک نفر در حوالی خیابان رودکی خبر داده بود.

    با تاریک شدن هوا، گروه‌های تازه‌ای در حال ورود به خیابان‌ها هستند

    ندای سبز آزادی: با نزدیک شدن به غروب آفتاب به وقت تهران برخی از گزارش ها حاکی از پیوستن شمار تازه ای از مردم معترض به راهپیمایی است.
    به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی با تاریک شدن هوا، ترس افراد بیشتری از مردم ریخته و گروه های تازه ای در حال ورورد به تجمعات اعتراضی هستند.

    میدان آزادی مملو از جمعیت شده است

    به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی از تهران؛ میدان آزادی مملو از جمعیت شده است.
    این گزارش حاکیست مردم علی رغم برخوردهای شدید مامورین امنیتی و لباس شخصی موفق شدند در خیابان و میدان آزادی قرار بگیرند.
    یکی از حاضرین در تجمع به خبرنگار ندای سبز آزادی گفته است: «جنبش زنده است»

    دستگيري معترضين در اصفهان

    آژانس ايران خبـــــــــــــر: دراصفهان در ميدان انقلاب و خيابان هاي اطراف آن بويژه خيابان چهارباغ در دو طرف سي وسه پل, جمعيت زيادي تجمع كرده اند. نيروي امنيتي بسياري در محل چيده شده كه اقدام به دستگيري مردم مي كنند.

    پاسخحذف
  48. محاصره منزل عبدالله نوری و منزل محمدخاتمی

    به گزارش منابع خبری از ایران همزمان با 25 بهمن ، از صبح امروز منزل سید محمد خاتمی ومنزل عبدالله نوری ازسران منتقدان و مخالفان رژیم جمهوری اسلامی توسط نیروهای امنیتی و یگان ویژه نیروی انتظامی جهت جلوگیری از پیوستن آنها به راهپیمایی حامیان جنبش سبز به محاصزه کامل درآمده منزل مهدی کروبی ومنزل میرحسین موسوی و زهرارهنورد ، رهبران جنبش سبزازروز پنجشنبه گذشته تحت کنترل نیروهای امنیتی ، انتظامی میباشد. پایان

    مردم شعار ميدهندخامنه ای حیا کن مبارکو نگاه کن

    kanoonjb: ازميان نامه هاي رسيده به كانون :به رغم درگیری شدید در نواحی مرکزی، مرکز به سمت غرب و میدان ولیعصر,جمعیتی در حدود هزار نفر تقاطع خ شادمان و آزادی ایستاده اند و شعار می دهند
    ”خامنه ای حیا کن مبارکو نگاه کن”,به گفته يك شاهد عيني كسي ديگر از باتوم و موتور و مزدور گاردويژه نميترسد,به رغم حضور نیروهای بسیجی و گارد با موتور و تمام لوازم سرکوب، بسیار زیاد با حمله‌های آنی پی‌ در پی درچهارراه ولی‌عصر و وصال،اما جمعيت عزم خود را جزم كرده است ,شعاری که اکنون در تهران سر داده می‌شود: نظامی جدا شو با ملت هم صدا شو
    همچنين درگیری شدید نیروهای نظامی با مردم در خیابان جمالزاده، نزدیک میدان انقلاب تهران و شلیک گاز اشک‌آوروجود دارد وشعار مرگ بر دیکتاتور شنيده ميشود.

    تجمع چند هزار نفری در اصفهان و شیراز

    هزاران نفر از مردم اصفهان در خیایان انقلاب این شهر و سی و سه پل تجمع در پاسخ به فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از مردم مصر و تونس و دیگر ملتهای منطقه تجمع کرده اند.چند هزار نفر از مردم شیراز نیز در پاسخ به این فراخوان در خیابان ملاصداری این شهر تجمع کرده اند.
    به گزارش خبرنگاران کلمه از اصفهان و شیراز مردم معترض در تظاهرات مسالمت امیز خود شعارهای الله و اکبر، مرگ بر دیکتاتور و یا حسین -میرحسین سر داده اند اما با خشونت شدید نیروهای پلیس و لباس شخصی روبرو شده اند.ماموران امنیتی و انتظامی در یورش مکرر به مردم در اصفهان و شیراز سعی کردند مردم معترض را پراکنده کنند.این نیروها در حمله به مردم از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرده و تعدادی از مردم را نیر مجروح کرده اند.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

    پاسخحذف
  49. http://www.youtube.com/watch?v=tbAFKpX0F9c&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  50. http://www.youtube.com/watch?v=LkVFvcMvdPI&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  51. فیلم/ گزارش سی ان ان از تظاهرات امروز، 25 بهمن :
    این بزرگترین تظاهرات یک سال اخیر است

    http://www.youtube.com/watch?v=ZSI8dTjB_yk&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  52. جناب frozen mind

    همجنسگرایان ، همجنسگرا نشده اند بلکه با این گرایش به دنیا آمده اند.

    همینکه شما از کولی یاد گرفته اید کافی است.

    پاسخحذف
  53. ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه (ساعت ها بوقت ایران است)

    کلمه : تجمع مردم در خیابان انقلاب، حوالی نواب در پیاده‌روهای این خیابان به صورت فشرده مشاهده می‌شود، نیروهای انتظامی سعی در متفرق کردن شان دارد .مردم در این منطقه در سکوت تجمع کرده اند

    همچنین بر اساس گفته‌های حاضران در پل کالج در تقاطع خیابان‌های انقلاب و حافظ، راهپیمایان در این منطقه تجمع کرده‌اند و گزارش‌ها حاکی که نیروی انتظامی در این منطقه نیز به دنبال پراکنده کردن هسته‌های اولیه تجمعات است

    ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه

    تمامی تلفن های همراه در خیایان انقلاب حدفاصل میدان انقلاب تا آزادی و خیابان های منتهی به آن قطع شده است، نیروهای گارد شورش از تماس مردم با تلفن های عمومی نیز تا حد امکان در این مسیر خودداری می کنند و کسانی را که به طرف باجه های تلفن های عمومی می روند، مورد ضرب و شتم قرار می دهند

    ساعت ۱۷ :

    گزارش خبرنگاران کلمه از میدان انقلاب تا آزادی حاکی است که همچنان حضور پرشمار مردم در این میادین و خیایان ها و کوچه های منتهی به آن ادامه دارد. نیروهای گارد ضد شورش با برخورد خشونت آمیز با مردم تلاش زیادی برای متفرق کردن مردم دارند و به ضرب و شتم مردم پرداخته اند.نیروهای پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز آشک آور و باتوم استفاده می کنند.هلی کوپترهای نظامی نیز بالای سر مردم هر از گاهی به گشت هوایی می پردازند.نیروهای لباس شخصی به شدت با مردمی که قصد عکسبرداری و فیلمبرداری از تظاهرات مردم را دارند، برخورد می کنند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند

    مردم شعارهایی در حمایت از مردم مصر،علیه دیکتاتوری و در حمایت از جنبش سبز ایران سر داده اند.مرگ دیکتاتور و یا حسین-میرحسین همچنان یکی از شعارهای اصلی مردم است

    گزارش یک شاهد عینی نیز از خیابان انقلاب حد فاصل خیابان قدس تا میدان انقلاب حاکی است که نیروهای امنیتی برای مقابله با جمعیت مردمی که شعار مرگ بر دیکتاتور و یا حسین میرحسین سر می‌دهند از گاز اشک آور و شلیک هوایی استفاده کرده‌اند. در برخی از نقاط از جمله تقاطع خیابان انقلاب و ولی عصر نیروهای امنیتی با مردم درگیر شده‌اند. به گفته شاهدان عینی، مأموران تلاش می‌کنند با استفاده از باتوم مانع از تجمع اعتراض کنندگان شوند.

    ساعت ۱۷ و سی دقیقه حوالی خیابان توحید – آزادی

    در ساعت ۵ و سی دقیقه جمعیت متراکمی از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی در حال حرکت بود که به یکباره درگیری شروع شد. گروه های پلیس که ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر تخمین زده میشدند در پارکینگ وزارت کار و راهنمایی و رانندگی تقاطع رودکی سازماندهی شده بودند که با سرازیر شدن جمعیت از تقاطع توحید به آزادی با مردم درگیر شدند و زد و خورد شد

    لباس شخصی ها و جوانان کم سن و سالی که چماق و باتوم حمل می کردند با خشونت مردم را به سوی خیابان ستارخان و خیابان آذربایجان هدایت می کردند و بعد از ساختمان وزارت کار درگیری شدیدی بین نیروهای لباس شخصی و مردم رخ داد. شعارهای مردم مرگ بر دیکتاتور – ایرانی با غیرت حمایت حمایت بود.

    گاز اشک آور به سمت مردم در آزادی شلیک شد و مردم محل از بالای پنجره ها و دفاتر کار برای مردم داخل خیابان روزنامه می انداختند تا برای خنثی کردن گاز آتش بزنند. اتوبوس های بی ار تی کاملا مسدود شده و مردم داخل کوچه ها گیر افتادن چون نیروهای پلیس مردم رو به کوچه ها و خبابان های اطراف ازادی هدایت کردن و سر کوجچه ها رو بستن

    مردم در داخل بی ار تی شدید شعار میداند و چون حجم جمعیت داخل اتوبوس ها زیاد بود پلیس اتو بوس ها را متوقف کرد و از قسمت خانم ها چند نفری رو بیرون کشید و کتک زد تا ایجاد رعب و وحشت کند.

    ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه

    در خیابان ولیعصر و خیابان رشت کنار دانشگاه هنر نیروهای لباس شخصی با مردم درگیر شدند و مردم با صورتهای خونین به شعارهای مرگ بر دیکتاتور سر می دهند.

    به نظر می رسد غرور نیرو های نظامی از اینکه کسی نخواهد امد آنها را غافلگیر کرده است و تمامی گزارشات از سطح شهر علیرغم سرکوب خشن و شدید نشان از عدم سازماندهی و امادگی کامل نیروهای انتظامی برای مقابله با سیل میلیونی جمعیت را دارد.

    پاسخحذف
  54. http://www.youtube.com/watch?v=bst2GARwyfQ&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  55. http://www.youtube.com/watch?v=E1fWwFMFwwc&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  56. http://www.youtube.com/watch?v=gc7t4y_AmZQ&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  57. http://www.youtube.com/watch?v=iHYz6FLjGxc&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  58. خیابان جمالزاده

    http://www.youtube.com/watch?v=vssSYTu5dAw&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  59. آرش خان,
    برای اینکه سایت خبرگزاری ها از ترافیک بسیار زیادی برخوردار است من بخشی از خبرها را در کامنت می گذارم تا شما هم نقشی در خبررسانی داشته باشید. باید از همه امکانات موجود استفاده کنیم.
    ما بیشماریم

    پاسخحذف
  60. مردم تهران به صف معترضان می‌پیوندند

    دویچه وله : بنا به برخی گزارش‌ها با نزدیک‌شدن غروب شمار بیشتری از مردم تهران به صف معترضان می‌پیوندند. برخی از خیابان‌ها و اتوبان‌های تهران با ترافیک سنگین مواجه شده‌اند.از شهرهای دیگر نیز از تظاهرات و درگیری‌های پراکنده خبر می‌رسد.

    هجوم نیروهای امنیتی به دانشگاه امیرکبیر

    یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر از هجوم نیروهای امنیتی به این دانشگاه خبر می‌دهد. وی به دویچه‌وله گفت که پیش از تظاهرات نیروهای امنیتی به این دانشگاه هجوم بردند و دانشجویان را "قلع و قمع" کردند. وی می‌افزاید: «آنقدر دست‌بند زدند که دست‌بند کم آوردند‬ و ‫دست‌های دانشجویان را با بست کمربندی به هم بستند و به صف کردند.»‬
    شبکه خبری یورونیوز گزارش می‌کند خیابان‌های تهران که قرار بود در حمایت از حرکت‌های آزادی خواهانه مردم مصر و تونس شاهد تظاهرات سکوت باشد، یادآور روزهای پس از انتخابات خرداد ۸۸ شده است.
    از تهران گزارش شده که گروه‌های کوچک بسیجی تحت حفاظت پلیس در برخی خیابان‌های اصلی با پرچم‌های ایران و نمادهای عزاداری مخصوص ماه محرم شعار می‌دهند: «حزب فقط حزب الله»

    تجمع اصفهان

    یک ای میل: در اصفهان امروز 25 بهمن 89 تعداد بسیار بسیار زیادی نیروی پلیس و بسیجی که به عمرم ندیده بودم شاید 5000 نفر اطراف میدان انقلاب حضور داشتند.
    تجمع که هیچ حتی یک جمله هم نمیشد حرف زد .اگر کسی یک سوال ساده هم می پرسید برخورد می کردند هیچکس حق نداشت موبایلش را بلند کنه .
    در خیابان چهارباغ بالا و در نظر شرقی چند بار هفت هشت نفر سعی کردند جمع شوندولی بدون اینکه حتی یک کلمه بتونند حرف بزنند یا شعار بدند بطرفشون حمله شد.
    حدود 500 تا 600 نفر در اداره تعاون و خدمات درمانی بعنوان نیروی پشتیبانی جمع شده بودند.
    تاکید میکنم به عمرم همچنین تجمعی از نیروی انتظامی ندیده بودم.

    سوسن محمدخانی غیاثوند فعال مدنی کرد بازداشت شد

    یکی از نزدیکان سوسن محمد خانی‌غیاثوند به تارنمای «کردیش پرسپکتیو» گفته است که امروز صبح سوسن محمدخانی توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده است.
    غیاثوند به دلیل فعالیت‌های مدنی و همکاری با نشریات و سایت‌های خبری در ۲۰ اسفند ماه سال گذشته به اتهامات تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب ، اقدام علیه امنیت ملی به مدت ۳ هفته در بازداشت و در زندان به سر برد.
    سوسن محمدخانی غیاثوند همچنین در حوزه‌های فرهنگی، فیلم نامه‌نویسی و داستان نویسی نیز فعالیت دارد.

    پاسخحذف
  61. یورو نیوز : خیابان های تهران که قرار بود در حمایت از حرکت های آزادی خواهانه خاورمیانه شاهد تظاهرات سکوت باشد، یادآور روزهای پس از انتخابات خرداد 88 شد.

    ایستگاه های مترو در در مسیر راهپیمایی در تهران تعطیل شده اند و اجازه تردد به مردم در این محل ها داده نمی شود. به گفته شاهدان عینی، نیروهای لباس شخصی سوار بر موتور در حوالی میدان فلسطین و خیابان ولی عصر با باتوم و شوک الکتریکی سعی دارند مردم را متفرق کنند.

    تعداد تظاهرکنندگان در تهران به هزاران تن بالغ می شود که به صورت پراکنده به اعتراض پرداخته اند. شاهدان می گویند شعار اصلی بسیاری ازتظاهر کنندگان “مرگ بر دیکتاتور” است. استفاده ازتلفن همراه در مسیرهای تظاهرات و دسترسی به اینترنت بسیار محدود است.

    یک شاهد عینی به یورونیوز فارسی گفت: “من همين الان برگشتم ساعت 7 اما مردم همينطور داشتند می رفتند به سمت آزادي تمركز نيرو بيشتر چهارراه ولي عصر و انقلاب بود. لباس شخصي هاي زيادي با ظاهر عادي بين مردم بودن مخصوصا حواسشون به ساختمونها بود كه كسي فيلم نگيره از داخلش لباس شخصي ها و گارديا سعي مي كردن مردم رو پراكنده كنند و نگذارند جمعيت به سمت ازادي بروند. خيلی زياد دستگير می كردند، داخل ماشين هاي شخصی می انداختند. اكثرشان از شوكر استفاده مي كردند اما جمعيت واقعا زياد بود.”

    اردشیر امیرارجمند، مشاور میرحسین موسوی، به یورونیوز فارسی گفت که نیروهای امنیتی مانع از حضور نخست وزیر سابق ایران و همسرش زهرا رهنورد و نیز مهدی کروبی در این راهپیمایی شده اند.

    آقای ارجمند گفت: “سوییچ ماشین آقای موسوی را از نیروهای محافظ او گرفتند. آقای موسوی توانایی خروج از خانه را نداشته و درعین حال ماشین بزرگی در مقابل خانه آقای موسوی پارک کرده اند تا کسی نتواند از آن عبور کند.”

    درپاسخ به اینکه آیا راهپیمایی برای حمایت مردم تونس و مصر بهانه ای است برای یک تظاهرات اعتراضی دیگر، وی گفت: “هیچ بهانه ای نبوده. ما فراخوانی داده ایم برای حمایت از جنبش های آزادی خواهانه در منطقه. اگر دولت ایران فکر می کند که وضعیت مردم ایران هم به مانند وضعیت مردم تونس و مصر است، این مساله دیگری است. ولی درخواست ما بر اساس یک حرکت صادقانه درحمایت از مردم منطقه بوده و ما هم خواستار دموکراسی و آزادی برای مردم ایران هستیم.”

    سایت های نزدیک به مخالفان دولت ایران، از جمله کلمه و سحام نیوز، از دسترس خارج شده اند. در مقابل، سایت صدا و سیما و برخی سایت های نزدیک به دولت به نظر می رسد در معرض حمله های سایبری قرار گرفته اند، چرا که دسترسی به آنها با دشواری امکان پذیر است.

    پاسخحذف
  62. فیلم / مبارک ، بن علی ، نوبت سیدعلی

    http://www.youtube.com/watch?v=Uasp1xgyFzw&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  63. 17.33 در ویدئوی رسیده از تهران معترضان می گویند "ابوالفضل علمدار/ سید علی را بردار"

    17.30گزارش های تایید نشده حاکی از تیر خوردن یکی از معترضان در حوالی میدان توحید است.

    17.25 در میدان فردوسی معترضان شعارهایی علیه رهبر ایران سر دادند "با یک بلیط یک سره/ خامنه ای باید بره"

    17.15 یک شاهد عینی به بی بی سی گفت: "برق خیابان انقلاب حدفاصل امام حسین تا آزادی را قطع کرده اند و در تاریکی شروع به زدن مردم کردند. مردم آتش روشن کرده اند تا گاز اشک آور را مهار کنند."

    17.10 برخی از تظاهرکنندگان امروز در تهران شعار می دادند: نه غزه، نه لبنان/ تونس و مصر و ایران

    17.02 تظاهرات مردم معترض در حالی در ایران ادامه دارد که عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه همراه با نزدیک به 30 خبرنگار هنوز در تهران به سر می برد.

    17.00 گزارش ها از تجمع مردم در میدان ونک تهران حکایت دارد.

    پاسخحذف
  64. 16.27 فیلمی از تظاهرات امروز تهران منتشر شده که زوجی دست در دست هم و وسط مردم شعار می‌دادند: زنده باد عشق. تظاهرات معترضان ایرانی با روز عشاق همزمان شده است.

    16.26 شبکه خبری یورونیوز می گوید خیابان های تهران که قرار بود در حمایت از حرکت های آزادی خواهانه خاورمیانه شاهد تظاهرات سکوت باشد، یادآور روزهای پس از انتخابات خرداد 88 شد.

    16.10 همزمان با افزایش حضور مردم معترض در خیابان های تهران، گزارش ها حاکی از افزایش برخورد نیروهای امنیتی است.

    16.06 شاهدان عینی می گویند نیروهای لباس شخصی سوار بر موتور وارد بزرگراه یادگار امام شده اند.

    16.05 محمد رهبر خبرنگار ایرانی مقیم مالزی می گوید تظاهرات امروز در ایران، روحیه مردم معترض و طرفداران جنبش سبز را بالا برده است.

    16.01 یک شاهد عینی: اگه کسی هم توی خیابون ها نمی اومد حضور این همه پلیس در خیابون به اندازه کافی پیغام رسان هست. معترضین کار خودشون رو کرده اند.

    15.55 خبرگزاری رویترز از وقوع درگیری میان مردم معترض و نیروهای امنیتی در اصفهان خبر می دهد.

    15.54 منابع خبری می گویند شمار تظاهرکنندگان نسبت به صبح، در حال افزایش است.

    15.53 رضا سیاح خبرنگار سی ان ان می گوید شمار مردم معترض در میدان آزادی تهران به ده ها هزار نفر رسیده است.

    پاسخحذف
  65. 17.57 دانشجویان در کوی دانشگاه تهران فریاد الله اکبر سر دادند.

    17.55 سازمان عفو بین الملل برخورد خشن نیروهای امنیتی ایران با تظاهرکنندگان در تهران و اصفهان را محکوم کرده است.

    17.50ایرانیان مقیم هلند در حمایت از معترضان در ایران، در مقابل سفارت ایران در لاهه تجمع کردند.

    17.40ایرانیان مقیم لندن از ساعت شش عصر امروز به حمایت از معترضان در ایران، مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع خواهند کرد.

    پاسخحذف
  66. تقریبا تمام ارتباطات و اینترنت و موبایل در تهران قطع شده است. گزارش های پراکنده حاکی از درگیری های شدید در سطح تهران و ضرب و شتم شدید تظاهر کنندگان است. با اینحال همچنان جمعیت معترض به سمت اطراف میدان آزادی حرکت می کنند.

    پاسخحذف
  67. جدیدترین فیلم/ تظاهرات ۲۵ بهمن - 3 فیلم

    http://www.youtube.com/watch?v=R1gL5us50no&feature=player_embedded


    http://www.youtube.com/watch?v=r_DVWMLEEvY&feature=player_embedded

    پاسخحذف
  68. ویدئوهای مربوط به تظاهرات ۲۵ بهمن، دریافتی از ایران-

    http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/02/110214_25bahman_vid1.shtml

    پاسخحذف
  69. سایت بالاترین که نقش مهمی را در خبررسانی وقایع داخل ایران به عهده دارد از ساعاتی پیش از کار افتاده است.

    پاسخحذف
  70. 18.24 تصاویر ویدئویی رسیده از تهران نشان می دهد که معترضان با تاریکی هوا سطل های زباله را آتش زده و با سر دادن شعارهایی چون مبارک، بن علی، نوبت سید علی به اعتراضات خود ادامه می دهند.
    18.20 ایرانیان مقیم فرانسه در میدان سنت میشل (آبنمای مشهور پاریس)، با سرود و شعار و به همراه تعدادی از نمایندگان تونسی، مصری و الجزایری با معترضان در ایران اعلام همبستگی کردند.
    18.10 برخی گزارش های تایید نشده که بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شده از تیراندازی نیروهای امنیتی در تهران خبر می دهد. بر اساس این گزارش ها دست کم دو نفر هدف گلوله قرار گرفته اند. در این گزارش ها توضیحی درباره وضعیت این دو منتشر نشده است.

    پاسخحذف
  71. محسن سازگارا، از شخصیت های سیاسی مخالف دولت ایران می گوید تظاهرات اعتراض آمیز مردم در روز 25 بهمن فراتر از انتظار و یک قیام عمومی علیه دیکتاتوری در ایران بود.

    پاسخحذف
  72. 18.04 آقای هیگ با اشاره به تصاویر ضرب و جرح تظاهرکنندگان ایرانی که امروز منتشر شده گفته اگر آقای احمدی نژاد معتقد است مردم مصر حق دارند آزادانه عقایدشان را بیان کنند، دولت ایران نباید همین حق را از مردمش دریغ کند.

    18.03 ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که مقام های ایرانی باید به حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز مردم احترام بگذارند.

    پاسخحذف
  73. آتش زدن سطل های زباله توسط معترضان

    http://www.youtube.com/watch?v=hxFGFEAhbkE

    پاسخحذف
  74. 18.30 گزارش ها حاکی از آن است که تظاهرات پراکنده مردم معترض در تهران همچنان ادامه دارد.

    پاسخحذف
  75. وحشت دولت از تظاهرات مردم محل استقبال از رئیس جمهور ترکیه را تغییر داد

    ندای سبز آزادی: بنا به گزارش های رسیده استقبال محمود احمدی نژاد از عبداله گل، رئیس جمهوری ترکیه امروز در کاخ ریاست جمهوری انجام نشد.
    نیروهای امنیتی دیروز به واحد تشریفات ریاست جمهوری توصیه کرده بودند که احمدی نژاد به جای کاخ ریاست جمهوری در یکی از ساختمان های وزارت امور خارجه از رئیس جمهور ترکیه استقبال کند که این امر امروز صورت گرفت.
    رئیس جمهور ترکیه امروز در ایران، دولت ها را به شنیدن صدای مردم خودشان فرا خوانده بود.

    کوتاه از بی بی سی:
    بی بی سی : محسن سازگارا، از شخصیت های سیاسی مخالف دولت ایران می گوید تظاهرات اعتراض آمیز مردم در روز 25 بهمن فراتر از انتظار و یک قیام عمومی علیه دیکتاتوری در ایران بود.

    سازمان عفو بین الملل برخورد خشن نیروهای امنیتی ایران با تظاهرکنندگان در تهران و اصفهان را محکوم کرده است.

    یرانیان مقیم هلند در حمایت از معترضان در ایران، در مقابل سفارت ایران در لاهه تجمع کردند.

    ایرانیان مقیم لندن از ساعت شش عصر امروز به حمایت از معترضان در ایران، مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع خواهند کرد.

    در ویدئوی رسیده از تهران معترضان می گویند "ابوالفضل علمدار/ سید علی را بردار"

    گزارش های تایید نشده حاکی از تیر خوردن یکی از معترضان در حوالی میدان توحید است.

    در میدان فردوسی معترضان شعارهایی علیه رهبر ایران سر دادند "با یک بلیط یک سره/ خامنه ای باید بره"

    یک شاهد عینی به بی بی سی گفت: "برق خیابان انقلاب حدفاصل امام حسین تا آزادی را قطع کرده اند و در تاریکی شروع به زدن مردم کردند. مردم آتش روشن کرده اند تا گاز اشک آور را مهار کنند."

    یورش وحشیانه و شلیک گلوله توسط نیروهای سرکوبگر علیه تظاهرکنندگان در شیراز

    بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانه نیروهای ولی فقیه به تظاهر کنندگان در شیراز و صدای شلیک گلوله در خیابان ارم و نمازی و میدان ستاد و حرکت تعداد زیادی از آمبولانسها به آن نقطه جهت خارج کردن زخمی شدگان ادامه دارد.
    دانشجویان دانشگاه مهندسی شیراز واقع در خیابان نمازی اعتراضات گسترده خود را از دانشگاه شکل دادند و وارد خیابان نمازی شدند. هنگام ورود دانشجویان به خیابان تعداد زیادی از مردم به آنها پیوستند و اعتراضات گسترده شکل گرفت و همزمان اعتراضات دیگری در میدان ستاد و ملاصدرا و خیابان ارم بصورت گسترده شکل گرفت و انبوهی در آن شرکت داشتند . مردم شیراز با شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور تظاهرات خود را ادامه دادند.
    حوالی ساعت 18:30 نیروهای سرکوبگر بسوی مردم یورش بردند و مردم را آماج باتونهای خود قرار دادند ولی وقتی که موفق به پراکنده کردن مردم نشدند اقدام به شکلیک تیر هوایی نمودند و بعضی از گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که نیروهای سرکوبگر بسوی مردم شلیک نمودند و گفته می شود که تعدادی از مردم مجروح شدند.پس از شلیک گلوله تعدادی زیادی از آمبولانسها از بیمارستان شهر واقع در خیابان پارامونت بسوی آن نقطه حرکت کردند.

    پاسخحذف
  76. 18.40 "در قاهره با شتر، توی تهران با موتور، مرگ بر ديکتاتور" یکی دیگر از شعارهای امروز معترضان در ایران بود.

    پاسخحذف
  77. 18.45 اردشیر امیر ارجمند، مشاور میر حسین موسوی، در گفت و گو با بی بی سی گفت مبارزات ما تنها در خیابان نخواهند ماند.

    پاسخحذف
  78. موج حضور مردم و اعتراضات به میدان هفت تیر کشیده شد

    جرس: به گزارش منابع خبری جرس، درحالیکه موج وسیعی از مردم، طی فراخوان جنبش سبز در خیابان های تهران و برخی شهر ها حضور داشتند، و با وجود جو سازی برخی رسانه های حکومتی مبنی بر "عدم استقبال از راهپیمائی سبزها و تجمع چند صد نفره فتنه گران"، آخرین خبرها از تهران حاکی از وقوع درگیری و ازدحام جمعیت در میدان هفتم تیر است.
    بر اساس این گزارش تجمع در میدان هفت تیر در ساعت هفت و سی دقیقه آغاز شد و بلافاصله اکیپی از موتور سواران لباس شخصی و همچنین یگان ویژه، از میدان ولی عصر به سمت محل درگیری حرکت کردند.
    بنا به اظهارات شاهدان عینی، میزان دستگیری ها در تهران به خصوص در درگیری های چهارراه ولی عصر به شدت زیاد بوده است.

    هزار نیروی امنیتی مانع تجمع در ميدان آزادی

    درسا جباری، گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره در تهران گفته است که ۱۰ هزار نیروی امنیتی برای جلوگیری از تجمع نهایی در میدان آزادی، به کار گرفته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه نیز خبرداده که پلیس، از گلوله‌های رنگی پینت‌بال برای شناسایی و دستگیری تظاهرکنندگان استفاده کرده است.

    گزارش لوس آنجلس تایمز و رویترز از ایران

    مردمک : لوس آنجلس تایمز نوشت: در ایران، بحرین و یمن، تظاهرکنندگان خیابان‌ها را تصرف کردند. روزنامه لوس آنجلس تایمز چاپ امریکا امروز، ۱۴ فوریه در گزارشی به تظاهرات ایران پرداخت. در این گزارش آمده است که بوی گاز اشک‌آور در مناطق مرکزی تهران به مشام می‌رسد و انبوهی از جمعیت در خیابان انقلاب تهران گردهم آمده‌اند و با پلیس درگیر شده اند.
    خبرگزاری رویترز هم که اخبار از ایران را رصد می‌کند در پنجمین به روز رسانی خبرهای مربوط به ایران نوشت: نیروی پلیس ایران هزاران نفری را که به خیابان آمده اند مورد حمله قرار داد. در همین حال عبدالله گل ريس جمهور ترکیه که همراه با خبرنگاران در ایران به سر می برد از دولت ایران خواست که به خواست مردم احترام بگذارد.
    خبرگزاری رویترز می نویسد که نیروی امنیتی به روی مردم در خیابان های تهران آتش گشوده است.

    عفو بین الملل سرکوب تظاهرکنندگان را محکوم کرد

    عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای، حکومت ایران را به دلیل سرکوب تظاهرات آرام در تهران، محکوم کرد. در بیانیه عفو بین الملل به تظاهرات در شهرهای دیگر ایران هم اشاره شده است.

    پاسخحذف
  79. 18.52 به گزارش خبرگزاري فارس در تجمع غير قانوني عناصر منافقين، سلطنت‌طلبان، اراذل و اوباش و فتنه در برخي از خيابان هاي شهر تهران كه با بهانه حمايت از مردم مصر و تونس برگزار شد، هيچ شعاري در حمايت از مردم مصر و تونس سر داده نشد.
    18.50 به گزارش خبرنگار بی بی سی در مقابل سفارت ایران در لندن، تجمع کنندگان شعارهای در حمایت از معترضان در ایران و علیه رهبر این کشور سر دادند.

    پاسخحذف
  80. http://www.youtube.com/watch?v=hiUWmwrc5ok

    پاسخحذف
  81. 18.57 مهرزاد بروجردی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سیراکیوز در آمریکا می گوید جنبش سبز از حالت طبقاتی خارج شده و خواسته های تازه ای یافته است. آقای بروجردی می گوید این ادامه یک سونامی دمکراتیک در منطقه است.

    پاسخحذف
  82. http://www.peykeiran.com/userfiles/image/Aks/0_aks_25/T_tazahorat_28_bahman_2_14_0.jpg

    عکس درگیری در سطح تهران

    پاسخحذف
  83. http://www.peykeiran.com/userfiles/image/Aks/0_aks_25/T_tazahorat_28_bahman_2_14_7.jpg

    پاسخحذف
  84. http://www.peykeiran.com/userfiles/image/Aks/0_aks_25/T_tazahorat_28_bahman_2_14_6.jpg

    پاسخحذف
  85. http://www.peykeiran.com/userfiles/image/Aks/0_aks_25/T_tazahorat_28_bahman_2_14_2.jpg

    پاسخحذف
  86. http://www.peykeiran.com/userfiles/image/Aks/0_aks_25/T_tazahorat_28_bahman_2_14_6.jpg

    پاسخحذف
  87. ایرانیان مقیم ایتالیا، در حمایت از معترضان در ایران، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم دست به تجمع زدند.

    پاسخحذف
  88. امروز هزاران نفر در شیراز، به خیابن‌ها آمدند و در ابتدا با نیروهای انتظامی و لباس شخصی‌ روبرو نشدند. ماموران بعدا به سراغ جمعیت بزرگ معترض آمدند. به گزارش خبرنگار خودنویس، این بزرگ‌ترین حرکت اعتراضی مردم شیراز در یک سال و نیم گذشته بوده و هنوز هم در نقاطی ادامه دارد.

    راهپیمایی در شیراز از ساعت ۳ شروع شد و کم کم به جمعیت افزوده شد. در اولین ساعت تجمع خبری از مامورین و لباس شخصی‌ها نبود. احتمالا انتظار چنین جمعیتی را نداشتند.

    با جمع شدن جمعیت بر تعداد مامورین امنیتی و لباس شخصی‌ها افزوده شد. جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر که خیابان‌های ملاصدرا، نمازی تا فلکه دانشجو را پر کرده بود. در این بین نیروی انتظامی نقش حاشیه‌ای داشت و لباس شخصی‌ها بودند که با مردم درگیر می‌شدند.

    چیزی که در این راهپیمایی زیاد به چشم می‌خورد حضور افراد مسن و زنان محجبه و مادرانی بود که در کنار فرزندانشان به اعتراض آمده بودند. چندین مادر را دیدم که در مقابل ون پلیس ایستاده بودند و پلیس را وادار به آزادی فرزندان‌شان کردند.

    یک نفر بر اثر اصابت گاز اشک آور چشمانش دچار سانحه شد و چندین نفر هم به شدت زخمی شدند.

    بسیجی‌ها برای قدرت نمایی جمع شده بودند و شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه را سر می‌دادند که از سوی مخالفان با شعار مرگ بر دیکتاتور و هو زدن پاسخ می‌گرفتند. این بزرگترین حرکت اعتراضی مردم شیراز در طول یک سال اخیر بوده و هنوز هم ادامه دارد.

    راهپیمایی بیشتر به صورت سکوت بود و معترضان سعی داشتند از متشنج شدن محیط پرهیز کنند. در این بین لباس شخصی‌ها با دوربین‌های هندی کم در بین مردم فیلم می‌گرفتند تا آنها را در اسرع وقت شناسایی و با این گروه برخورد کنند.

    حضور زیاد مامورین در همه جا هر گونه امکان فیلم گرفتن را سلب می‌کرد.

    پاسخحذف
  89. - به نظر می‌رسید تظاهر کنندگان تا حد زیادی از اقشار مختلف بودند. شخصا تعداد زیادی زن چادری دیدم که در کنار بقیه شعار می‌دادند و حکومت را نفرین می‌کردند. همبستگی مردم خیلی خوب بود. بارها شنیدم که می‌گفتند: «ما چی از مصری‌ها کمتر داریم؟» به نظر من روحیه‌ها خیلی تقویت شده برای حرکات یعدی. حتی خیلی ها که امروز امیدوار نبودند یا احتیاط کردند و نیامدند با شنیدن اخبار امروز دوباره روحیه شرکت در تظاهرات را پیدا کردند.

    - شعارها: «مرگ بر دیکتاتور»، «مبارک، بن علی، نوبت سید علی»، «مرگ بر خامنه‌ای».

    - حضور مردم در مناطق مختلف شمال و جنوب خیابان انقلاب بسیار گسترده بود. و پس از حمله به هر نقطه جمعیت با جنگ و گریز به سرعت در نقطه دیگری شکل می‌ گرفت.

    - گزارش‌ها حاکی از تشکیل زنجیره انسانی در بزرگراه یادگار امام در غرب تهران است.
    - سایت «کلمه» و وب‌سایت رسمی حزب اعتماد ملی از دست‌رس خارج شده‌اند.هکرها به سایت‌هایی چون هرانا و رهانا حمله کرده‌اند. بر پایه آخرین اخبار هر چه جمعیت به حوالی میدان آزادی می‌رسد خشونت و حمله به جمعیت بیشتر می‌شود.

    - جمعیت در میدان ولیعصر تهران دقیقه به دقیقه زیاد می‌شود. هم اینک موبایل‌ها در این منطقه از کار افتاده‌اند و باتوم به دستان به ماشین‌هایی که قصد توقف دارند حمله می‌کنند.در خیابان انقلاب و آزادی به سوی مردم گاز اشک آور پرتاب شده‌است. با این وجود لباس شخصی‌ها هنوز در هیچ نقطه‌ای از تهران به طور مشخص وارد عمل نشده‌اند

    - سپیده یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در مصاحبه با خود نویس می‌گوید:« امروز وصیت نامه‌ام را نوشتم و از خانه بیرون زدم. فکر می‌کنم ما هم اگر مثل مصری‌ها خیابان‌ها را خالی نکنیم پیروزیم. برخلاف آنچه می‌گفتند انقلاب باید در خیابان شکل بگیرد.»

    او این حرکت را یک « انقلاب » می‌داند و ادامه می‌دهد:« اگر امروز مردم بیاییند امید برای فردا هست اما اگر نیایند و درجا بزنند دیگر باید منتظر بدتر از وضع باشیم وحق نداریم معترض هم باشیم چون دیدیم دیکتاتوری چون « مبارک» با پافشاری مردم رفت.»

    - محسن جوان مغازه‌داری در خیابان ولیعصر است. او که مغازه را زودتر از موعد تعطیل کرده خود می‌خواهد به جمعیت بپیوندد.« با خودم گفتم یا مرگ یا آزادی.اینطور ادامه بدهیم ذلیل‌ترین ملت خاورمیانه خواهیم شد و این در شان کرامت انسانی یک ایرانی نیست.»

    - جواد صدای گلوله هوایی را در حوالی میدان فردوسی تهران شنیده‌است و می‌گوید:« حس می‌کنم اگر جمعیت زیاد شود این‌ها بیش از قبل دست به خشونت بزنند، همه جنایتکاران از یک جنس هستند.»

    - هلیکوپتر ها در فضای تهران در حال چرخیدن و رصد کردن شرایط هستند. نیروی انتظامی دانشگاه تهران را در محاصره کامل خود دارد. هرچند در تئاتر شهر امروز اجرا وجود دارد بنا بر تماس یکی از خبرنگاران خودنویس با شرکت‌کننده ای در این مراسم در ساعت پنج و سی دقیقه عصر، به نظر می‌رسد اجراها امروز کنسل خواهد شد. فرزانه می‌گوید:« تئاتر شهر بهم ریخته‌است. اینجا که ما هستیم اوضاع به قدری مغشوش است که باور کردنی نیست.»

    - نگار می‌گوید:« پخش زنده چندین برنامه رادیویی مختل شده‌است. هر روز در این ساعت رادیو فرهنگ پخش زنده داشت اما امروز پخش نمی‌شود.».

    - یک شاهد عینی از خیابان رشت، درب شمالی دانشگاه امیر کبیر به خودنویس گفت:«باور نکردنی است، اینها با حضور مردم به جمعیت حمله ور شده‌اند.»

    - ایستگاه‌های مترو تعطیل شده‌اند و با بستن درب‌های ورودی مانع پیوستن مردم به جمعیت‌ می‌شوند. بنا بر اخباری که از تیراندازی مستقیم به مردم خبر می‌دهد یک نفر کشته شده‌است. محمد در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است:« خدا رحم کند، اینها وحشی‌تر از همیشه هستند.»

    پاسخحذف
  90. هم اکنون گروهی از طرفداران جنبش اعتراضی ایران در همبستگی با جنبش سبز و تجمع ۲۵ بهمن ایران، مقابل کاخ سفید جمع شده‌اند. این گروه با شعارهای «خامنه‌ای، خامنه‌ای، استعفا استعفا» و «احمدی‌نژاد، احمدی‌نژاد، استعفا، استعفا» و شعارهایی در دفاع از فعالان حقوق بشر و معترضان به نتیجه انتخابات با گروهی که می خواهد فردا در خیابان‌های ایران حاضر باشد هم‌دلی می‌کنند.

    این گروه با نمادها و پرچم‌های سبز در مقابل کاخ سفید ایستاده‌اند. یکی از سخنرانان این تجمع گفت که فردا فاز جدیدی از جنبش آغاز می‌شود.

    این گروه با سردادان شعارهایی مثل «دموکراسی برای ایران»، «حقوق بشر برای ایران»، «مطبوعات آزاد برای ایران» و همچنین شعارهایی علیه شکنجه، خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد در ایران شدند.

    از دیگر شعارهای این گروه:

    «سهرابیم، نداییم، ما همه یک صداییم»

    «چه با شتر، چه با موتور، مرگ با دیکتاتور»

    «مبارک، سید علی، پیوندتان مبارک»

    «تهران، قاهره، دیکتاتورها باید بروند»

    «آزادی برای ایران، دموکراسی برای ایران»

    «مردم متحد هیچگاه شکست نمی‌خورند»

    «زندانی سیاسی، ازاد باید گردد»

    «مرگ بر ستم‌گر، چه دکتر، چه رهبر»

    پاسخحذف
  91. به گزارش منابع خبری جرس، روز دوشنبه ٢۵ بهمن و همزمان با برگزاری تظاهرات حامیان جنبش سبز در پشتیبانی از قیام های منطقه، منزل محمد خاتمی (رئیس جمهور سابق) و همچنین منزل عبدالله نوری (وزیر کشور دولت اصلاحات)، توسط نیروهای امنیتی به محاصره درآمده است.

    این گزارش حاکی است، منزل مهدی کروبی و منزل میرحسین موسوی نیز، از شامگاه روز پنجشنبه گذشته تحت کنترل نیروهای امنیتی – انتظامی بوده و امروز برای خروج رهنورد و فاطمه کروبی از منزل مانع ایجاد شده و همزمان میرحسین موسوی امکان خروج از منزل را نداشته و حتی ماموران امنیتی محافظ وی را تهدید کردند.

    از مهدی کروبی هم بدلیل قطع تمامی ارتباطات، خبری در دست نمی باشد.

    پاسخحذف
  92. همراهی ایرانیان مقیم اروپا با مردم داخل ایران
    دویچه وله : هم زمان با مردم معترض در ایران، ایرانیان خارج از کشور نیز اعلام کردند که در روز ۲۵ بهمن – ۱۴ ژانویه- در شهرهای محل اقامت خود دست به تجمع و راهپیمایی خواهند زد.

    این تجمعات از روزهای پیش از ۲۵ بهمن آغاز شد و در این روز به اوج خود رسید. ایرانیان مقیم شهر منچستر انگلستان قبل از همه فعالیت خود را آغاز کردند. روز شنبه ۲۳ بهمن – ۱۲ فوریه "جنبش سبز جوانان ایران" در منچستر تظاهراتی به منظور حمایت از حرکت اعتراضی مردم ایران برگزار کرد. دکتر مهرداد خوانساری، فعال سیاسی مقیم لندن از سخنرانان این مراسم بود.

    در شهر کلن آلمان نیز تجمعی به دعوت گروه‌های مختلف سیاسی از جمله "مادران کلن و دورتموند"، دانشجویان "موج سبز کلن" و جبهه ملی ایران – آلمان در روز یک‌شنبه ۲۴ بهمن برگزار شد. دراین تجمع که به گفته‌ی شاهدان عینی تعداد زیادی حضور داشتند، بیانیه‌ای در حمایت از حرکت مردم ایران در روز ۲۵ بهمن خوانده شد.

    ۲۵ بهمن: از تهران تا اسلو

    ۹ تشکل، سازمان و حزب سیاسی در نروژ فراخوانی داده و از ایرانیان دعوت کرده‌اند تا با شرکت در تجمعی مقابل پارلمان نروژ در حرکت اعتراضی مردم ایران سهیم شوند. سازمان حقوق بشر ایران به همراه «حامیان مادران پارک لاله»‌ی اسلو از جمله دعوت‌کنندگان برگزاری این تجمع هستند. این تجمع ساعت ۴/۵ بعدازظهر به وقت اسلو جلو پارلمان شهر اسلو شروع شده و تجمع‌کنندگان از آنجا به طرف سفارت ایران در اسلو حرکت خواهند کرد.

    محمود امیری مقدم نماینده سازمان حقوق بشر ایران، هدف از برگزاری این تجمع را چنین عنوان می‌کند: «ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که از حقوق مردم ایران و از حرکت‌شان در ایران، از خواسته‌های برحق‌شان برای داشتن دموکراسی و حقوق بشر حمایت کند. به همین دلیل هم جلو پارلمان شروع می‌کنیم و امیدواریم که نمایندگان پارلمان هم به جمع ما بپیوندند و درحمایت از مردم ایران سخنرانی کنند».

    در استکهلم سوئد نیز ایرانیان به قصد همبستگی با مردم ایران در ساعت ۵ بعدازظهر روز ۲۵ بهمن در میدان اصلی شهر تجمع می‌کنند. مهرداد درویش‌‌پور جامعه‌شناس مقیم سوئد درباره این تجمع به دویچه‌وله گفت: «امروز هوای استکهلم ۱۸ درجه زیر صفر است و این شرایط حضور گسترده را بسیار سخت می‌کند، با این همه التهاب همگانی در جامعه ایرانی بسیار بالاست و ارزیابی‌ ما این است که جمعیت چشمگیری در تظاهرات امروز به‌رغم این سرمای سنگین شرکت خواهد کرد.»


    به نقل از مهرداد درویش‌پور، دبیرکل حزب سوسیال دموکرات سوئد - بزرگترین حزب سیاسی سوئد -سخنران اصلی این تظاهرات خواهد بود. وی می‌افزاید که نمایندگانی از احزاب لیبرال حزب چپ و محیط زیست هم به این گردهمایی دعوت شده‌اند.

    به گفته‌ی آقای درویش‌پور، جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران برگزارکننده و دعوت‌کننده‌ی اصلی این تظاهرات است، اما این حرکت از پشتیبانی گروه‌های گوناگونی برخوردار شده از جمله «دموکراسی سبز»، «ابتکار مردمی» و احزاب سیاسی نظیر «حزب کومله» و «حزب دموکرات کردستان» هم از این حرکت پشتیبانی کرده‌اند.

    برلین و بروکسل هم آرام نماندند

    ایرانیان شهر برلین پایتخت آلمان نیز به حمایت از هم‌وطنان خود در داخل ایران روز دوشنبه ۲۵ بهمن در یکی از مراکز پر رفت و آمد این شهر تجمع می‌کنند.

    در بروکسل پایتخت بلژیک نیز به دعوت گروه اتحاد برای ایران، تجمعی در ساعت ۵ بعدازظهر مقابل سفارت جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

    انور میرستاری یکی از برگزارکنندگان این مراسم به دویچه‌وله می‌گوید افرادی از کشور مراکش و کشورهای دیگر عربی امروز در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

    وی درباره خبررسانی به اعضای پارلمان اروپا که مقرشان در بروکسل است می‌گوید: «متأسفانه همانطور که می‌دانید پارلمان اروپا گاهی در بروکسل برنامه دارد، گاهی در استراسبورگ. این هفته در استراسبورگ هستند و ما امروز سخنرانی از نمایندگان پارلمان اروپا نخواهیم داشت. ولی آن‌ها در جریان هستند و پشتیبانی خود را به طور کتبی از این حرکت اعلام کرده‌اند.»

    میترا شجاعی

    پاسخحذف
  93. طبق آخرین رسیده مردم آزاده ایران زمین همچنان در این مکان ها به اعتراضات خود ادامه می دهند:میدان آزادی، امام حسین، میدان توحید. همچنین اخبار حاکی از برخی اعتراضات در نقاط و میدان دیگر شهر است. لطفا در خانه نمانید. پرچم آزادگی را به دوش خواهیم کشید که هر ایرانی یک رهبر است و یک رسانه.

    پاسخحذف
  94. سازمان عفو بین الملل آنچه که برخورد خشن نیروهای امنیتی ایران با تظاهر کنندگان در تهران و اصفهان خوانده است را محکوم کرده است. این سازمان، بار دیگر بر حق مردم ایران برای تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از مردم مصر و تونس تاکید کرده است.

    پاسخحذف
  95. رادیو فرانسه : در حالی که در پایان روز دوشنبه، تظاهرات و اعتراضات پراکنده در تهران و چند شهر دیگر ادامه داشت، در پاریس، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، محدودیت‌های ایجادشده برای مخالفان ایرانی را محکوم کرد و از دولت ایران خواست که به حق آزادی بیان شهروندانش احترام بگذارد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، آقای برنار والرو در یک نشست خبری گفت: "ما بابت ممنوع شدن تظاهراتی که می‌بایست به دعوت اپوزیسیون ایران برگزار می‌شد و همچنین به خاطر محدودیت‌هایی که برای مخالفان ایجاد شده، نگران هستیم".
    آقای والرو ادامه داد: "فرانسه از مقامات ایرانی می‌خواهد که حق بیان همۀ شهروندانش را محترم بشمارد و همۀ کسانی را که بیهوده بازداشت شده‌اند، آزاد کند".

    این در حالی است که همچنان در پایان روز دوشنبه، گزارش‌های پراکنده از تظاهرات و درگیری با مأموران امنیتی دریافت می‌شد.
    خبرگزاری فرانسه از اصفهان گزارش می‌دهد که ده‌ها نفر به دلیل شرکت در تظاهرات بازداشت شده‌اند.
    همین خبرگزاری می‌نویسد‌ که در تهران، نیروهای ضدشورش، علاوه بر استفاده از گاز اشک‌آور، به مردم گلوله‌های رنگین شلیک کرده‌اند.
    در تهران، تظاهرکنندگان که در آغاز سکوت کرده بودند، پس از مدتی شروع به شعار دادن کردند. "مرگ بر دیکتاتور"، "الله اکبر" و "یاحسین، میرحسین" از جمله شعارهایی است که شاهدان در محل شنیده‌اند.
    خبرگزاری فرانسه گوشزد می‌کند که نمایندگان رسانه‌های خارجی حق حضور در محل تظاهرات را نداشتند.

    پاسخحذف
  96. 21.00بر اساس گزارش وبسایت‌های مخالفان دولت در برخی از محله‌های تهران شعارهای اعتراضی و فریادهای الله اکبر به گوش می رسد. این در حالی است که درخواستی برای این اقدام از سوی گروه های مخالف مطرح نشده بود.

    20.50مشاور ارشد موسوی: "با ارزیابی آنچه امروز (25 بهمن) اتفاق افتاده، تاکتیک های بعدی تعیین می شود."

    20.45اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میر حسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت ایران حضور خیابانی روز 25 بهمن را در تهران و دیگر نقاط ایران یک "پیروزی بزرگ" و "خارج از انتظار" دانست.

    20.20آزاده اسدی یکی از معترضین که در مقابل سفارت ایران در لندن است، به بی بی سی فارسی گفت که معترضین هنوز در مقابل سفارت تجمع خود را حفظ کرده و شعارهای مختلفی از جمله مخالفت با رهبر ایران و در حمایت از آزادی زندانیان سیاسی سر می دهند.

    19.50هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه آمریکا، ضمن حمایت از دهها هزار نفر تظاهر کننده ایرانی ، خشونت سیاسی علیه آنها را محکوم کرد و گفت ایران باید به خواست مردمش احترام بگذارد.

    19.35یک شاهد عینی به بی سی گفت که حوالی بعد از ظهر روز دوشنبه هنگامی که اطراف میدان آزادی تهران بوده نیروهای نیروهای انتظامی با بیسیم "تقاضای نیروی کمکی" برای رفتن به چهار راه ولی عصر می کردند. او سپس موفق شده به طرف میدان انقلاب برود که به گفته او نیروهای انتظامی با تجمع کنندگان "بشدت" برخورد می کردند.

    پاسخحذف
  97. مهره مار اصل هندوستان
    مهره مار هایی که توسط این فروشگاه به فروش می رسد کاملا اصل بوده و با تضمین برگشت پول در صورتی که نتوانید جواب دلخواهتان را از مهره مار بگیرید , عرضه می شود
    این مهره ها از مناطق کوهستانی هندوستان جمع آوری شده و کاملا طبیعی و اصل می باشند .
    مهره مار اگر اصل باشد درسركه سفید حركت می كند وحتی مهره های خیلی با ارزش در سركه جذب یكدیگرمی شوند . این مهره هدیه بی نظیر و حیرت آورطبیعت به آدمیان است كه از قدیم آدمی شوق و زحمت فراوانی برای بدست آوردن آن متحمل شده و تاثیرات مفید آنرا نزد خود و دیگران دیده و براین باورند كه هركسی كه مهره مار را بدست آورد همواره ازآسمان و زمین برایش شانس می آید و دنیا و بخت و اقبال دوباره به او رومی كند و برای همیشه غنی و بی نیازمی شود و گره های كورزندگی ازدست و پایش گشوده می شود و نزد همگان عزیز و دوست داشتنی می شود و هر خواسته ای برایش امكان پذیرمی شود و تا به حال هرگز كسی از تهیه مهره مار نه تنها پشیمان نشده بلكه تهیه آنرا به دیگران سفارش كرده است.


    آیا می دانستید در صورتی که اگر دعای مخصوص مهره مار بر روی آن خوانده نشود , مهره کاملا بی اثر خواهد بود ؟ دعای مخصوص این مهره ها توسط درویش و دعا نویس معتبر بر روی آنها خوانده شده است .
    برای جواب گرفتن سریعتر و بهتر از مهره مار فقط کافیست آن را همراه خود داشته باشید .
    خواص مهره مار هندی چیست ؟

    1 . ایجاد شانس و خوشبختی و مهر و محبت شدید
    2 . دافع حسد ونیروهای منفی
    3 . كارگشا وبخت گشای بی نهایت موثر
    4 . گره گشا و دهان بند و زبان بند
    شانس آور بودن مهره مار که مهمترین خاصیت مهره مار به شمار می رود در این نوع مهره مار ها به صورت کامل و واضح خود را نشان خواهد داد .
    و
    آنها که شکست خورده عشق اند و عاشق بدست آوردن معشوق خود هستند .
    روزی و برکت برای کار .
    کسانی که می خواهند محبوب همگان شوند .
    کسانی که می خواهند مورد توجه همه و همه قرار گیرند .
    کسانی که دوست دارند نظرات آنها مورد تایید همه قرار گیرد .
    کسانی که دوست دارند نگین محافل خود شوند .
    کسانی که می خواهند خوشبختی به آنها رو کند .
    کسانی که دوست دارند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به قبل داشته باشند .
    کسانی که دوست دارند زبانزد دیگران باشند .
    آنها که می خواهند نعمت و آسایش فراوان داشته باشند .
    آنها که دردی در دل خود دارند و می خواهند از آن رها شوند .
    افرادی که می خواهند عشق از دست رفته خود را باز پس گیرند .
    کسانی که دنبال ناز و نعمت هستند .
    و صدها و صدها تاثیر فوق العاده دیگر در زندگی و کار و...

    طلسم محبت ارائه شده در فروشگاه اینترنتی ایران خرید متشکل است از :

    2عدد مهره مار اصل در اندازههای بزرگتر از مهره مارهای ایران
    2 عدد سنگ محبت یا همان طلسم
    1 عدد نیش مار

    با قیمت 29 هزار

    نحوه استفاده :
    کافی است که این 5 طلسم محبت را در کنار هم گذاشته و به همراه خود داشته باشید تا آنچه را می خواهید و طالب آن هستید بدست آورید .
    آزمایش اصل بودن مهره مار : برای آزمایش اصل بودن مهره مار چند روش وجود دارد
    1 - می توانید مهره ها را داخل ظرف پر از سرکه خالص بگذارید . بعد از مدتی خواهید دید که مهره ها به هم چسبیده اند . و این اتفاق به معنی اصل بودن مهره مار می باشد
    2 - جنس مهره مار از استخوان خالص است . شما می توانید برای اطمینان بیشتر آن را شکسته و از اصل بودن آن مطمئن شوید
    مار ها پس از جفت گیری در یک مکان خاص و در طبیعت آزاد و در صورتی که به دور از چشم همگان باشد پس از اتمام جفت گیری قطعه استخوانی از جسم خود را در محل جفت گیری رها می سازند که به آن مهره مار یا محبت مار می گویند . این قطعه استخوانی از نیروی بسیار قوی مغناطیس حیوانی برخوردار بوده و دارنده آن دارای محبوبیت و مقبولیت بسیار می گردد
    به علت اطمینان مدیریت فروشگاه از اصل بودن مهره مار : اگر به هر دلیلی نتوانستید جواب دلخواهتان را از این طلسم خوشبختی و شانس بگیرید هزینه ای که بابت خرید آن پرداخت کرده اید به صورت کامل باز گردانده خواهد شد

    روش خرید :

    ابتدا محصول را از طریق سایت سفارش دهید و بعد از تحویل گرفتن محصول در درب منزل خود هزینه آنرا به مامور پست پرداخت نمایید
    و یا
    کافیست با این شماره تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی انجام دهید : 09195916264
    در صورت در خواست شما این محصول با نام دیگری برای شما ارسال خواهد شد
    قیمت : 29000

    پاسخحذف
  98. دو روایت عینی از تظاهرات ۲۵ بهمن در تهران
    دویچه وله: دو شاهد عینی در تهران با ارسال مشاهدات خود از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ برای دویچه وله، از شعارهای اصلی تظاهرات می‌گویند. روایت این شاهدان حاکی است که نیروهای امنیتی تلاش‌ کردند تا مانع به هم‌پیوستن گروه‌های معترض به یکدیگر بشوند.

    مشاهدات عینی شاهد اول

    پسری ۲۹ ساله در تهران، مشاهدات خود از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در تهران را این‌گونه برای دویچه وله شرح می‌دهد:

    «من امروز با تعدادی از دوستانم بيرون رفتم. حدود ساعت سه ميدان توحيد بوديم که همان جا شايعه‌ای پخش شد مبنی بر این‌که: "برای راهپيمايی مجوز صادر شده است". چند دقيقه بعد وارد خيابان آزادی شديم. پياده‌روها پر از مردم بود، طوری که برای من يادآور راهپيمايی ۲۵ خرداد بود. مردم ساکت بودند و با لبخند و اشاره به هم خوشامد می‌گفتند.

    ماموران فقط نظاره​گر بودند و با مردم برخورد نمی​کردند. اين مساله صحت شايعه​ مجوز را قوت می​داد. هر لحظه بر تعداد مردم در خيابان و فشردگی جمعيت افزوده می‌​شد. با عدم مداخله​ پليس همه انتظار جمعيت چند ميليوني را داشتند.

    ناگهان ماموران که اکثرا نيروهای پليس و يگان ويژه بودند به مردم حمله کردند. مردم که تا آن موقع ساکت بودند و فقط راهپيمایی مي​کردند و سعی مي​کردند شعارهای تند ندهند، در مواجهه با يورش پليس بر تندی و شدت شعارهایشان افزودند. به‌نظر مي​رسيد نيروهای پليس بک‌جورهایی سردرگم هستند. گاهی حمله می‌کردند و گاهی با مردم کاری نداشتند.

    البته هر چه می​گذشت حملاتشان بيشتر می‌شد. مردم شعار "نيروی انتظامی، حمايت، حمايت" سر می​دادند. موبايل​ها قطع بود و مردم سعی داشتند به ديگران خبر دهند، جمعيت بسیار زياد است تا از آن‌ها بخواهند که بیایند.

    ما از ميدان انقلاب بعد از کمی کش و قوس با پليس به سمت آزادی حرکت کرديم. مردم در خيابان کف می​زدند و سرود "يار دبستانی" مي​خواندند. تا رسيدن به نواب، مردم شعار "الله اکبر" و "ياحسين ميرحسين" سر می​دادند. در خیابان نواب، خشونت يک‌باره از سوی يگان ويژه پياده و موتورسوار، باعث شد مردم شعار "مرگ بر ديکتاتور" و "مرگ بر خامنه​ای" هم بدهند. در مواردی مردم حتی به مهاجمان بي​رحم پليس در دفاع از خود حمله می​کردند و با پرتاب سنگ با آن​ها مقابله مي​کردند.

    نکته​ جالب اين بود که اين بار نيروهای لباس شخصی بسيار کم حضور داشتند و نيروی بسيجي هم نمي​ديديم. البته در اواخر شب، دست به دامان اين نيروها هم شدند و آن​ها را طبق معمول به ميدان کشيدند. از نحوه​ برخورد پليس معلوم بود هدف آن‌ها، پراکنده کردن مردم است تا نتوانند با صفوف به هم پيوسته به سمت ميدان آزادی حرکت کنند. به همین ‌خاطر مردم را به سمت خيابان​های فرعی اطراف خيابان آزادی هدايت مي کردند. ضرب و شتم مردم کم نبود. يک مورد در تقاطع نواب و آزادی، پسر جوان بيست و سه، چهار ساله​ای در اثر ضرب و شتم پليس دچار خون​ريزی از سر شده بود که با کمک مردم او را کنار خيابان خوابانديم. يکی دستمال داد، يکي شالش را درآورد تا بتوانيم سر او را ببنديم و مانع خونريزی شديد سر او شويم.

    خوشبختانه جوان دارای هوشياری بود، هر چند خون زيادی از او رفت اما جلوی خونريزی را گرفتيم و به کمک تعدادی او را از صحنه خارج کرديم. زنان که مثل هميشه پرشور و پرتعداد حضور داشتند معمولا مانع شدت گرفتن خشونت می‌شدند. بسياری از مغازه​ها و خانه​های اطراف خيابان به محلی براي پناه بردن مردم تبديل شده بود. مردم به اتوبوس​های بي آر تي هم پناه می​بردند، هرچند ماموران پليس به داخل اتوبوس‌ها هم گاز اشک آور پرتاب می‌کردند. در خيابان​های اطراف مردم با ايجاد موانعی از سطل​های زباله و آتش، در برابر ماموران مقاومت می​کردند و شعار "مرگ بر ديکتاتور"، "مرگ بر اصل ولايت فقيه"، "مرگ بر خامنه​ای"، "استقلال آزادی جمهوری ايرانی" و "مبارک، بن‌علی، نوبت سيدعلی" سر می​دادند.

    پاسخحذف
  99. مشاهدات عینی شاهد دوم

    دختری ۲۶ ساله در تهران مشاهدات خود از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در تهران را این‌گونه برای دویچه وله شرح می‌دهد:

    «من امروز ساعت سه، به چهار راه نواب رفتم. جمعيت از همان ساعت سه به سمت آزادی می‌رفت. جمعيت آن‌قدر زياد بود كه حتي خود سبزها هم متعجب بودند و بسيار اميدوار شده بودند.

    در محدوده انقلاب تا نواب، در ابتدا بدون هيچ برخوردی جمع‌ها تشكيل شد. سبز‌ها "شعار مرگ بر ديكتاتور" سر دادند. نيم ساعت بعد، حمله‌ها از طرف يگان ويژه و سپاه شروع شد. تعداد نيروی انتظامی بسيار زياد بود اما هيچ دخالتي نمی‌کردند. اما يگان ويژه تا جايی كه می‌توانست از گاز اشک‌آور و گاز فلفل برای پراكنده كردن جمعيت استفاده كرد.

    بین جمعيت اين زمزمه شنيده می‌شد كه، حكومت پيش‌بينی نمی‌كرد سبز‌ها این‌قدر به خیابان بيايند.

    محور شعار‌ها بيشتر "مرگ بر ديكتاتور" و "مبارک بن‌علی، نوبت سيد‌علی" بود. شعار "خامنه‌ای حيا كن، مبارک‌رو نيگا كن" هم می‌گفتند. در آخر تظاهرات هم نيروهای یگان ویژه، تلاش‌می‌كردند جمعيت را به فرعي‌ها بكشانند. نگذاشتند كه جمعيت به سمت ميدان آزادا حرکت کند، در حالی كه اگر جمعیت به میدان آزادی می‌رسید حادثه‌ای نظير ۲۵ خرداد دوباره شكل می‌گرفت.»

    پاسخحذف
  100. برخورد خشونت آمیز نیروی نظامی با بازاریان و کسبه

    با وجود نزدیک شدن به لحظات پایانی ۲۵ بهمن ماه، درگیری‌های پراکنده در میدان امام حسین (تا ساعت ۳۰: ۱۰ شب) هم چنان ادامه دارد.
    بنا به اطلاع گزارشگران هرانا ، نیروهای گارد ویژه اقدام به شکستن شیشه های تعدادی از مغازه هایی که همچنان باز بودند نموده و همینطور به بعضی از اموال عمومی خسارت وارد کردند.
    از سویی شهروندان بر اثر پرتاب مکرر گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی، دچار مشکلات تنفسی حاد شده و مکررا به بیمارستان مراجعه می کنند.
    هم چنین منابعی از کشته شدن شهروندی دیگر در خیابان جمال زاده خبر می دهند که تایید این خبر از سوی هرانا نیازمند اسناد بیشتری ست.
    ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیش‌تر با انتشار گزارشی خبر از کشته شدن یک تن و مجروح شدن ۲ تن از شهروندان در حوالی خیابان رودکی- توحید داده بود که زخمی شدگان در این درگیری را بایستی به ۳ تن افزایش داد.
    شایان ذکر است که خبرگزاری دولتی فارس ضمن تائید زخمی شدن تعدادی از شهروندان و وخیم توصیف کردن حال یکی از ایشان، مدعی شده است که به کار گیری خشونت ها و عامل مجروحیت شهروندان، اعضای سازمان مجاهدین خلق و به گفته ی وی "منافقین" بودند.

    پاسخحذف
  101. مردم شیراز همچنان در خیابان های شهر حضور دارند

    بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی" مردم شیراز همچنان در خیابان های مختلف شهر حضور دارند و شعار مرگ بر خامنه ای را سر می دهند ،جوانان حاضر به ترک خیابان ها نیستند.
    حوالی ساعت 23:30 در خیابانهای ارم،ستاد و نمازی شیراز انبوهی از مردم به خیابانها بازگشتند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور،مرگ بر خامنه ای و سایر شعارها را سر می دهند و هر لحظه بر تعداد آنها در خیابانها افزوده می شود.مردم و جوانان خواستار استمرار اعتراضات بصورت شبانه روزی هستند و به یکدیگر می گویند نباید خیابانها را ترک کرد.در میان اعتراض کنندگان مادران و پدران سالخورده دیده می شوند.
    تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر موتور سوار از سمت خیابان زند و ستاد به سمت میدان علم ، میدانی که نزدیک خوابگاه ارم ( خوابگاه دانشجویی ) یورش برده اند و برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور و تیراندازی هوایی استفاده می کنند. گزارشها حاکی از آن است که در اعتراضات امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه مهندسی شیراز توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شده اند . از مکان و شرایط بازداشت شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست.

    پاسخحذف
  102. 23:59شیدا از معترضان شرکت کننده در راهپیمایی 25 بهمن به بی بی سی فارسی گفت: "نیروهای امنیتی در نزدیکی میدان امام حسین به یک اتوبوس شرکت واحد حمله ور شدند و گوشی های دوربین دار مسافران زن را جمع آوری کردند. او می گوید موتورسواران باتوم به دست در خیابان انقلاب وارد پیاده روها می شدند و عابران و معترضان را کتک می زدند."

    23:45الکس وطن خواه کارشناس موسسه خاورمیانه در واشنگتن به بخش جهانی بی بی سی گفت هرچند به نیروی امنیتی ایران گفته شد که مخالفان را به شدت سرکوب کند اما این بدان معنی نیست که جنبش مخالفان ناپدید خواهد شد.

    23:24وبسایت "کلمه" وابسته به مخالفان در گزارشی از اعتراض های روز دوشنبه نوشت: "هرچند ماموران نیروی انتظامی در هر چهار راه و نقطه شهر با باتوم هایشان ایستاده اند اما در سرکوب مردم نقش چندانی نداشتند."

    پاسخحذف
  103. چند هفته‌ای بود که صفحات فیس‌بوک مصری‌ها و عرب‌ها توجه جهانیان را به خود معطوف کرده‌بود اما ناگهان و درست باپیروزی جنبش مردم مصر، چشم جهان بار به صفحات سبز رنگی دوخته شد که حکایت از حرکتی جدید داشتند؛ صفحاتی که با شکل‌گیری آن شاید جنبش اعتراضی مردم ایران شکل و شمایلی دیگر به خود بگیرد.از چند روزپیش که رهبران جنبش سبز از این حرکت سخن گفتند صفحات بسیاری از ایرانیان به رنگ سبز درآمد و لگوهای بسیاری با عدد بیست و پنجم بهمن طراحی شد.

    فیس‌بوکی‌ها دست به انتشار اخبار زدند، از همان آغاز تظاهرات و جمع شدن تجمعات. خبر بازداشت‌ها، تیراندازی‌ها و شعارهای مردم روی صفحات فیس‌بوک جان تازه‌ای به کسانی می‌داد که پیگیر اخبار بودند. رویا تمام اخبار بی بی سی را به صورت استتوس‌های منظم در اختیار همه می‌گذاشت.« حتی اگر ماه‌ها مردم مبارزه کنند ، من این حرکت را ادامه می‌دهم تا اخبار در اختبار هموطنان قرار بگیرد.»

    منصوره می‌گوید:« تمام این فیلم‌ها را روی سی دی می‌زنم و با پول تو جیبی‌هایم تکثیر می‌کنم و در اختیار مردم ناآگاهی می‌گذارم که هنوز این رژیم را باور دارند و هنوز فکر می‌کنند ما دروغ می‌گوییم. یا پست می‌کنم دم در خانه سران نظام که شاید خودشان یا زن و بچه‌شان ببینند و شاید متنبه بشوند.»

    علی از صبح ویدیوهای تظاهرات را در میان دوستانش به اشتراک می‌گذارد. او نیز معتقد است این روش در ایران انتخابات هشتاد و هشت و مصر جواب داده و در این روزها هم جواب خواهد داد. او می‌گوید:« هدف فقط دیدن فیلم نیست. باید به مردم طریقه فرار از دست نیروی انتظامی، راه‌های مقابله با گازهای اشک آور و فلفل را تعلیم بدهیم. باید به مردم بگوییم با هم حرکت کنند و تنها در شب جایی نباشند.»

    مینا می‌گوید:« شب‌ها باید میادین را زنده نگه داریم و این پیام امروز در فیس‌بوک دست به دست می‌چرخید.»

    یکی از ایرانی‌های ساکن خارج از کشور، اخبار ایران به انگلیسی را برای بقیه به اشتراک می‌گذارد. او معتقد است جهان باید مثل ماجرای مصر در مورد ایران آگاه شود و این به مردم ایران انرژی می‌دهد.

    سارا مدام دعا می‌کند و این دعا ها را در استتوس خود به اشتراک می‌گذارد. او گاهی هم به خامنه‌ای و احمدی نژاد متلک می‌اندازد

    « آخه ببینید چه بساطی درست کردید، ما به جای اینکه بریم دنبال پیشرفت و یادگیری باید یا مدام تو خیابان‌ها بدویم، یا پشت کامپیوترهامون اخبار تظاهرات رو بخونیم و بهم بریزیم.»

    جمشید مدام ویدئوهایی که به اشتراک گذاشته می‌شود را چک می‌کند که مبادا اشتباهی در آنها باشد. بعضی از بچه‌ها که از تظاهرات برگشته‌اند به خاطره گویی روی آورده‌اند. ندا نوشته:« چشم هایم به قدری می‌سوزد که نمی‌دانم آیا دوباره می‌توانم بدون سوزش چشم ادامه بدهم یا نه؟»

    مرتضی از مشهد خبرهایش را به روز می‌کند و به بچه‌های تهران تبریک می‌گوید. شیما از اصفهانی‌های معترض می‌گوید باید جمع شد و به تهران آمد

    ‌سروش از گاز فلفل‌ها نوشته که این بار بدتر از دفعات قبل بود. شهلا معتقد است باید جلوی اوین هم تجمع کرد. جواد از فیس بوکی‌ها می‌خواهد با دوستان مصری و تونسی تماس بگیرند. بعضی از فیس‌بوکی‌ها آهنگ‌های انقلابی به اشتراک می‌گذارند تا به هم انرژی مثبت بدهند. کاوه فکر می‌کند باید قدرت و مدیریت این شبکه‌های اجتماعی را بالا برد. مرضیه می‌گوید:« مرگ دیکتاتورها با قرص فیس بوک.»

    پاسخحذف
  104. این هم بیست و پنجم بهمن! ولی بعدش چی؟

    نمی خواهم کسی را ناامید کنم و وقتتان را هم نمی خواهم زیاد بگیرم فقط یک سؤال کوچک:

    راهپیمایی بیست و پنج بهمن انجام شد و کم و بیش خوب بود اما بعدش چی؟ موسوی و کروبی می خواهند چکار کنند؟ آیا این راهپیمایی ها را می خواهند ادامه دهند یا خیر؟ در صورت ادامه دادن بدون شک منجر به براندازی نظام جمهوری اسلامی خواهد شد آیا آنان همین را می خواهند؟ آیا مردم باید به خانه ها بروند و سالی یکی دو بار بیرون بیایند و کتک بخورند و به زندان بروند و اعدام شوند؟ و کماکان کل مملکت باید احساس تهوع کند؟ نه استفراغ کند که راحت شود نه حالت تهوع برطرف شود؟ به نظر می رسد موسوی و کروبی به آخر راه رسیده باشند. یا باید قید همه چیز را بزنند یا باید مردم را به ادامه راهپیمایی و اعتراض دعوت کنند که به سقوط حکومت منجر خواهد شد. راه حد وسطی وجود ندارد یا مردم بایدکاملاً سرکوب شود یا نظام باید ساقط شود. -اگر کسی از راه حد وسطی خبر دارد به ما هم اطلاع دهد- آیا آنها آن را می خواهند؟ اگر واقعاً این را می خواهند و به این نتیجه رسیده اند بهترین و کم هزینه ترین راه این است که از مردم بخواهند تا رسیدن به اهداف خود به خانه ها بر نگردند یا زنگی زنگ یا رومی روم! من متأسفانه در ایران نسیتم و سخت حسرت آن را می خورم اما شما جوانمردان از جان گذشته هم میهن که در ایران عزیز به خیابانها رفتید برنامه تان برای آینده چیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که تکلیف خود را رو شن کنیم؟

    فکر نمی کنم این موضوع نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد.سوالی مختصر و مفید از موسوی و کروبی:

    بعدش چی؟ قاعدتاً شما باید قبل از دعوت مردم به راهپیمایی بیست و پنجم بهمن فکر بعد از آن را کرده باشید مگر نه؟ منتظر شما هستیم.

    پاسخحذف
  105. بابا مطلب درباره ی مهاجرت . الان یک ماهه که دیگه هیچی درباره ی امریکا نمینویسی

    پاسخحذف
  106. آرش جان
    ضمن عرض سلام خواستم جای سبز و خالی مادرتون رو کنارتون خالی عرض کنم و انشاالله که هم ایشان و هم شما و دیگر اعضای خانواده تون در نهایت تندرستی وسلامت به سر ببرید.

    موفق و پیروز باشید و بدرود
    ارادتمند حمید میزوری

    پاسخحذف
  107. به نظر می رسد کسانی که در زمان محمد خاتمی شعار عبور از خاتمی را سر دادند و پس از پیروزی؟! احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ، نخستین اقدامشان مهاجرت ( بخوانید فرار! ) از ایران بود ، امروز می خواهند بانگ عبور از موسوی - کروبی را بر آورند. این عزیزان اگر تصور می کنند که بین ملت ایران خیلی محبوبیت و نفوذ دارند و طرح های علمی تخیلی شان! عملی و به سود ایران و ایرانیان است ، یک فراخوان عمومی بدهند و با میلیون ها تظاهر کننده ای که به فراخوان ایشان پاسخ مثبت می دهند رژیم را سرنگون کنند. ولی اگر توان چنین کاری را ندارند ، لطفا دستکم کارشکنی نفرمایند!

    سران رژیم از چیزی که براندازی نرم می خوانند و فعالان سیاسی زیادی را بخاطر آن بازداشت کرده اند بسیار می هراسند. البته من نمی دانم منظورشان چیست!!

    پاسخحذف
  108. البته برخی نیز به بهانه براندازی قانونی بازداشت می شوند!

    پاسخحذف
  109. امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس ، شعار های موسوی ، کروبی اعدام باید گردند و مرگ بر موسوی ، کروبی و خاتمی سر دادند.

    پاسخحذف
  110. frozen mind عزیز

    شما به کنایه نوشتید : " ای همجنس ها، به همدیگر بگروید تا مبادا همجنس هراش شوید!!! " و سپس با ستایش از زیبا نویسی کولی محترم از مخاطبان کامنتتان خواستید که از ایشان یاد بگیرند. باید عرض کنم من نیز از این پاسخی که یکی از دوستان به شما داد خیلی خوشم آمد:

    " همجنسگرایان ، همجنسگرا نشده اند بلکه با این گرایش به دنیا آمده اند.

    همینکه شما از کولی یاد گرفته اید کافی است. "

    پاسخحذف
  111. از کولی به ناشناس عزیز فوق:
    لطفا اگه خواستین نظر علمی بدین منبعش رو هم مشخص کنید . فرضیه های علمی بدون ذکر منبع مشخص از درجه اعتبار ساقطن.
    تا جایی که من میدونم و مطالعه داشتم عامل ژنتیکی در بروز همجنس گرایی دلیل مطلق این گرایش نیست.
    یعنی اینکه هنوز ثابت نشده که یک انسان همجنسگرا ژنتیکی همجنسگرا به دنیا میاد. و خیلی عوامل دیگه دخیلن.
    در ضمن اگر شما با نظرهای قبلی من مخالفین بهتره مثل یک انسان متمدن صحبت کنید و دلایل مخالفتتون رو بگین.
    کنایه زدن و رو هوا حرف زدن برای کسانی که توقع تغییر عادتها و ارزشهای کهنه یک جامعه رو دارن بسیار دور از منطقه!
    در خودمحوری شما همین بس که الان همه در تب و تاب چیز دیگه اند و دلشون مثل سیر و سرکه میجوشه و شما اینجا اومدین متلک بار بقیه میکنید و تعصبهای گرایشی نشون میدین از خودتون.
    در ضمن آرش بابا کجایی؟ پاشو بیا سر زندگیت و یه پست جدید بذار دلمون گرفت! یه مامان بدرقه کردن که اینقدر دپرشن نداره!
    کولی

    پاسخحذف
  112. سلام اقای ارش
    ببخشید میخوام ازتون یک سوال بی ربط به پست تون بپرسم. من تازه از ورد پرس به بلاگر اسباب کشی کردم و نمیدونم چطور میشه زیر نظرات پا سخ گذاشت دیدم شما اینکار را کرددید . اگر زحمتی نیست میشه برام توضیح بدید؟

    پاسخحذف
  113. دوستان عزیزم

    با وجود کم خوابی شب گذشته ، خستگی بسیار و فکر مشغول لازم دیدم برای جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم چند نکته را ذکر کنم. پیشاپیش از اشکالات نگارشی و غیر نگارشی احتمالی پوزش می خواهم:

    اولا: من شخصا تمایلی ندارم در مخالفت یا موافقت با نظرات کولی محترم مطلبی بنویسم. چون شيوه و لحن پاسخگوئي شان را به ديگران همانند فردي متمدن نیافتم. به قول معروف بهترین جواب اینست که جوابش ندهی!

    ثانیا: برخلاف نوشته ایشان اینگونه نیست که من در تب و تاب وقایع حاضر نباشم. اگر معیار گذاشتن نظر در بخش نظرات این پست باشد! سه کامنت از کامنت های بالا را که مضمون سیاسی دارند من گذاشته ام!

    ثالثا: من همجنسگرا نیستم که از خود تعصب گرایشی نشان داده باشم. به قول گذشتگان کافر همه را به کیش خود پندارد! ظاهرا چون ایشان تنها براي خود و افرادي از هر لحاظ مانند خود حق قائل هستند تصور مي کنند که ديگران نيز مانند خودشان می باشند.

    برایتان بهترینها را آرزو می کنم.

    پاسخحذف
  114. هنوز هم با كولي موافقم! و هنوز هم مي خواهم از ايشان ياد بگيرم!

    ناشناس عزيز، فكر نكنيد كه فقط شما اطلاعاتي درباره دگرباشان داريد. من هم به خوبي از احوالات و شرايط و حقوق و دلايل دگرباش بودن آنها اطلاع دارم و براي آنها حق و احترام قائلم. اما نمي خواهم مثل شما از آن سوي بام بيفتم.

    اما بد نميشد اگر به توصيه كولي عمل مي كردين. باور كنيد كه نه من و نه كولي دشمن شما نيستيم.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.