۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

به جمع فیلترشدگان خوش آمدم

دیگر کم کم داشت به من بر می خورد که چرا کسی من را آدم حساب نمی کند و وبلاگم را فیلتر نمی کند. البته می دانستم که خود فرزانه هم گهگاهی به اینجا سر می زند چون او عاشق امریکا است و محال است که در جایی مطلبی در مورد امریکا نوشته شود و او نخواند. حالا دقیقا نمی دانم که خود فرزانه بوده است و یا اهل منزل چشم آقا را دور دیده اند و یواشکی وارد اینترنت او شده اند. البته فرزانه یک آنتن دریافت و ارسال اختصاصی دارد که به او اجازه می دهد بدون فیلتر به هر جایی وارد شود. حالا هم گمان کنم به خاطر کلمه سیاهکل این وبلاگ را فیلتر کرده باشند ولی علت آن را نمی دانم چون آن گروه در آن زمان تاریخی با شاه مبارزه می کرد و اگر خامی و جوانی آنها نبود که شرایط برای حضور اعلیحضرت جدید همایونی مهیا نمی شد. حالا فرزانه خیلی هم باید از آنها تشکر کند نه اینکه زپرت هر کسی را که نام آنها را بیاورد غمسول نماید. ولی من باز هم فکر می کنم که فرزانه به خواندن این وبلاگ ادامه دهد و احتمالا یکی از نوکران درباری ایشان به طور اشتباهی این وبلاگ را فیلتر کرده است چون قبلا خیلی چیزهای دیگری در اینجا وجود داشت که واجب الفیلتر تر بوده اند و احتمالا قبلا فرزانه وساطت ما را به اهل البیت کرده بوده است. البته می دانید که دگمه فیلتر در ایران فقط دست چند ده نفر است و بعد از اینکه کیلویی همه وبلاگ های مشکوک را فیلتر کردند فقط آن چند نفر می توانند به فیلتر کردن یک وبلاگ دستور دهند. یکی از آنها فرزانه است و دیگری هم رئیس قضا و قدر است. مشهدی ممدلی هم که هیچکاره است ولی یک نفوذهایی پیش فرزانه دارد که اگر از کسی خوشش نیامد وبلاگش را سرنگون کند. حالا دیدید که من عامل خود فروخته جمهوری اسلامی نیستم؟ البته این احتمال هم وجود دارد که عامل باشم ولی به فرزانه گفته باشم که یک مدتی وبلاگ من را فیلتر کند تا شبهه ها از جانب من برطرف شود! خدا را چه دیدید از این آدمیزاد دو پا هر چیزی که بگویید بر می آید. از زمانی که موهایم را در پشت سرم می بندم کش هایم را گم می کنم چون هر بار آن را باز می کنم و در جایی قرار می دهم که پیدا کردنش مشکل است. باید یک جاکشی در خانه درست کنم و کش هایم را درون آن بگذارم تا یافتنش ساده تر شود.

می خواهم در مورد بازی های کلامی با شما صحبت کنم که در کشور ما همیشه رواج داشته است. معروف ترین این بازی ها برای تملق و پاچه خواری به کار می رود و گوینده سعی می کند که با چسباندن انواع و اقسام فضله ها به نام طرف, خودش را در دل او جا کند. در این بازی هم گوینده و هم شنونده می دانند که این فضله های اضافی به چه منظوری آورده می شود و مثلا اگر کسی به من بگوید جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین , مقام همایونی و افتخار آسمان ولایت, هر چقدر که این عبارت طولانی تر شود متوجه می شوم که میزان تملق و پاچه خواری عمیق تر است و معنی آن هم این است که باید عنایت خودم را بر او مستدام تر کنم. گوینده هم می داند که دارد چرت و پرت می گوید و فقط می خواهد درجه ارادت خودش را نشان دهد و مورد عنایت بیشتری قرار بگیرد. این یک نوع بازی است که در امریکا تقریبا تعریف نشده است و آنها اصلا قواعد این بازی حالیشان نمی شود. در کشوری مثل ایران این بازی بسیار سازمان یافته شده است و مثلا اگر روزی کسی پیدا شود و فضله های فرزانه را به او نچسباند مثل این است که ریده باشد به آن مقام ملکوتی و طبیعی است که حسابش با کرام الکاتبین است.

برخی از این بازی ها برای رد گم کردن و یا به در گفتن و دیوار شنیدن انجام می شود. مثلا اگر کسی بخواهد مردم ایران را برای اعتراض به مشکلات اقتصادی و سیاسی جمع کند تا اعتراض کنند و حقوقشان را طلب کنند مجبور است بگوید که جمع شوید تا از مردم مصر و تونس حمایت کنیم در حالی که اصلا مردم ما در طول عمرشان یک مصری و یا تونسی ندیده اند و بالا و پایینشان هم هیچ ربطی به ما ندارد. ولی مردم می دانند که این یک بازی کلامی است و برای رد گم کردن است. البته حریف هم حساب کار دستش است و چون خودش این کاره است می داند که منظور گوینده چیست و برای همین می گوید که آنها به دستور اسراییل می خواهند تفرقه کنند. حالا یک امریکایی از کجا بفهمد که ما دو نوع حمایت از مردم مصر داریم که هیچ کدامش هم به مردم مصر مربوط نمی شود. یک نوع حمایت از مردم مصر داریم که به دستور دولت و به هدف استحکام پایه های نظام  و نمایش اقتدار  انجام می گیرد و دومین حمایت از مردم مصر به منظور براندازی و سست کردن پایه های نظام و مطالبه حقوق پایمال شده انجام می گیرد. 

یعنی می شود یک روزی و روزگاری ما هم به جای بازی با کلمات از شفاف سازی استفاده کنیم؟ پاسخ: احتمالا خیر!

۱۹ نظر:

  1. سلام

    آن را که حساب پاک است ،از محاسبه چه باک است۰۰۰


    :)

    پاسخحذف
  2. واکنش برخی دوستان ناشناس به فیلتر شدن بلاگ آرش ( در بخش نظرات پست قبل ):

    ناشناس اول: حدس می زدم که بلاگت در ایران فیلتر بشه. آخه دیگه خیلی تابلو شده بود! خیلی از سایتها و وبلاگها بخاطر گذاشتن یک پست ملایم انتقادی بلافاصله فیلتر می شن اونوقت این وبلاگ با این مطالب آنچنانیش! تابحال باز بود!

    ناشناس دوم: خوب دیگه وقتش بود که وبلاگت فیلتر بشه. آخه بالاخره ... طرفدارانت هم حد و حدودی داره!!

    ناشناس سوم: آرش به مهره سوخته تبدیل می شود!

    پاسخحذف
  3. آرش، خدا بگم چيكارت بكنه، اينقد ناله كردي تا نظام مطلقه صداتو شنيد و فيلترت كرد!!
    اونجا كه نوشتي "باید یک جاکشی در خانه درست کنم.... " يه لحظه باخودم گفتم اين آرش جاكِش ميخواد چيكار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كه در ادامه فهميدم از جاكِشي منظورت چيه :)
    سبز باشي و ....

    پاسخحذف
  4. ای خدا چه خاکی به سرمون کنیم ، حالا دیگه با موبایل نمی تونیم وبلاگت رو بخونیم خیلی ضد حاله
    ____________؟؟؟؟؟؟؟؟__________
    دیگه وبلاگت سیاسی شده آدم جرات نمیکنه سمش رو بنویسه واسه همین علامت سوال گذاشتم

    پاسخحذف
  5. آرش از اولش هم سیاسی بود. کافیه آرشیو بلاگشو بخونی.

    پاسخحذف
  6. :))صد بار گفتم اون موهاتو کوتاه کن و شب کله پاچه نخور که خوابهای اجق وجق ببینی ! گوش ندای که ندادی!
    من موهامو کوتاه کوتاه کردم و مشکل کش بازیم تموم شد!

    پاسخحذف
  7. آخه مگه من چي نوشتم يعني؟؟؟ بعد از كامنتي كه برا تو دادم رفتم ديدم خودم هم فيلتر شدم!! در بُهت و حيرت همچنان بسر ميبرم.....

    پاسخحذف
  8. برای من که فرقی نکرد چون بازم با فیلتر شکن میام سر میزنم .

    پاسخحذف
  9. خوب شد فیلتر شدی. ماها که داخل ایرانیم عادت داریم وبلاگهای وزین و مطالب درست و حسابی رو از جاهایی بخونیم که فیلترن. بدون فیلتر شکن مزه نمیده.

    پاسخحذف
  10. سلام آرش
    اینها دامنه blogspot.com کلا فیلتر کرده اند و نه فقط وبلاگ شما را خسته می شدن اگر دونه دونه فیلتر می کردند!!!

    پاسخحذف
  11. آرش خان

    blogspot را کلا فیلتر کردند. احتمالا قرار نبوده که بلاگ تو فیلتر بشه! تو فقط به آتیش بقیه سوختی! البته شاید هم با توجه به اینکه این دامنه بطور کلی فیلتر شده ، بصورت موقتی باشه.

    پاسخحذف
  12. من کلیه ی بلاگ های بلاگر از جمله وبلاگ شما را بدون استفاده از وی پی ان یا فیلتر شکن باز می کنم، همین طور سایت بلاگر رو.

    پاسخحذف
  13. ما هم تصمیم گرفتیم خاطره بنویسیم دایی جان .

    پاسخحذف
  14. خبر فوری:
    وبلاگ آرش رفع فیلتر شد
    ولی دامنه blogspot.com همچنان فیلتر است

    فکر کنم جناب فرزانه دلش به حالت سوخته
    گفته بزار یه بار فیلترش کنم حساب کار بیاد دستش دیگه چرت و پرت ننویسه :-)

    علیرضا
    rue

    پاسخحذف
  15. در اين لحظه كه جمعه ساعت حدوداي ده و نيم صبحه ، هنوز فيلتره. چرا ميگين رفع فيلتر شده؟

    راستي فرزانه كيه؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟

    پاسخحذف
  16. آرش چرا rating نداره پستها؟ من هي ميخوام 5 تا ستاره به نوشته‌هات بدم. بيااااه ---> * * * * *

    D:

    پاسخحذف
  17. خدای من هنوز چند ساعت نگذشته!!!!!!!

    دوباره فیلتر شدی

    خبر فوری بالا به این صورت تصحیح میشه
    " وبلاگ آرش بعد از چند ساعت رفع فیلتر دوباره فیلتر شد"


    علیرضا
    rue

    پاسخحذف
  18. آرش جان وبلاگها به قول اصفهونیا " از دم و پسا" قیلطر شدند:)) هر چی بلاگ اسپات و ورد پرس بوده قیلطرند الان. البته باز هم انگاز از یه منطقه به یه منطقه فرق می کنه. نوشته هاتون هم خیلی باحال بود این قسمتش مخصوصا:

    مثلا اگر روزی کسی پیدا شود و فضله های فرزانه را به او نچسباند مثل این است که ریده باشد به آن مقام ملکوتی و طبیعی است که حسابش با کرام الکاتبین است.

    یعنی گاهی آدم دلش می خواد تورو بگیره بزنه همین! :)))
    وبلاگ من هم انگار فیلتره!! برای همین نمی تونی پز بدی!! تو هم قیلطر نشدی نشدی وقتی شدی که همه قیلط شدند:)))

    پاسخحذف
  19. شکرایزد ظلم به سویه عدله. جهت جلوگی از حسادت و گیس کشی وبلاگ نویسان همه رو از دم فیلتر کردن که دیگه نیای اینجا پز بدی و جوگیر بشی و بیجنبه بازی در بیاری.

    پاسخحذف

لطفا اگر سوال مهاجرتی دارید به تالار گفتگوی مهاجرسرا که لینک آن در پایین وبلاگ است مراجعه نمایید.
اگر جواب کامنت ها را نمی دهم به خاطر این نیست که آدم مهمی هستم و یا کلاس می گذارم و قیافه می گیرم بلکه فقط به خاطر این است که اعتقاد دارم آنجا متعلق به خوانندگان است و بدون دخالت و تصرف من باید هر چیزی را که دلشان می خواهد بنویسند.